SubInfluentza Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 Salut, am un kawa er-5 din 2002, pe care am un lant fara capat (nu are nici o zala diferita de celelalte, m-am uitat de 3-4 ori pe fiecare parte...toate arata identic) pe care scrie doar Japan EK520 SO. In manual e specificat ca lantul e marca Enuma (japonez) , acelasi model care scrie pe lantul meu. Intrebarea mea ar fi: lantul asta , daca e 100% cel original din fabrica, imi poate garanta cu aproximatie km de pe bord ? Am 20700. Daca au fost dati inapoi (cifrele nu sunt aliniate), cat credeti ca poate fi diferenta maxima ? Din ce-am mai gasit scris pe forum, un lant duce in jur de 30k. In poze puteti vedea mai multe detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 (editat) Alinierea cifrelor nu cred ca iti poate spune ca s-a umblat la bord. Din 2002 e foarte putin probabil sa aibe 20000, iti zic asta pentru ca sunt patit, daca vrei, discutam mai multe pe privat despre asta. Trebuia sa faci poza la dintii foii care sunt expusi, ca sa vedem daca sunt uzati. De obicei de acolo iti dai seama daca te apropii de sfarsitul vietii lantului. Ia lantul si verifica-l daca peste tot are aceiasi tensiune. Invarte de roata si apropie lantul de la mijloc de bascula. Daca in anumite zone opune rezistenta mai multa sau mai putina, a fost abuzat sau nu a fost intretinut corespunzator si e uzat inegal, fiind posibil sa ai probeleme cu el pe viitor. PS: Mi se pare mie sau indicatorul de intindere al lantului de la bascula are catarea facuta la flex? Nu arata a fi OEM, comparand cu ce am eu tot pe bascula unui kawasaki. Nu vad de ce ar pune catarea catre una din margini si nu la mijloc. Editat August 14, 2010 de JCDenton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 eu zic sa stai linistit...e un mecanism acolo ,dar nu unul de finete...motoreta poate avea km astia tinand cont ca majoritatea care le cumpara sunt incepatori si dupa o perioada se plictisesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SubInfluentza Postat August 14, 2010 Autor Share Postat August 14, 2010 (editat) 1) Trebuia sa faci poza la dintii foii care sunt expusi, ca sa vedem daca sunt uzati.2) Ia lantul si verifica-l daca peste tot are aceiasi tensiune. Invarte de roata si apropie lantul de la mijloc de bascula. Daca in anumite zone opune rezistenta mai multa sau mai putina, a fost abuzat sau nu a fost intretinut corespunzator si e uzat inegal, fiind posibil sa ai probeleme cu el pe viitor. 3)PS: Mi se pare mie sau indicatorul de intindere al lantului de la bascula are catarea facuta la flex? Nu arata a fi OEM, comparand cu ce am eu tot pe bascula unui kawasaki. Nu vad de ce ar pune catarea catre una din margini si nu la mijloc. 1) am facut 2 poze, una sus si una jos (returul lantului) 2) Lantul nu e uzat uniform, pentru ca fostul proprietar n-a reglat bine roata - era putin oblica spre dreapta. Lantul e "jumatate mai larg" , "jumatate mai stramt"....diferenta de aprox 0.5 cm. Mecanicul care mi l-a intins prima data (de cand e in posesia mea) mi-a atras atentia ca ar fi sanatos sa-l schimb...desi "ar mai merge si asa, dar nu prea bine". 3) Indicatorul de intindere de pe bascula e oem (ala cu "catarea"). Asa e la modelul asta probabil....nu e la mijloc. Inca o intrebare : exista in comert lant continuu ? Asta ar insemna ca se poate monta numai daca se da jos bascula, amortizor... Sau faptul ca al meu e continuu elimina orice dubiu? Editat August 14, 2010 de SubInfluentza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 Lantul "fara sfarsit" se poate inlocui prin demontarea basculei asa ca nu este un criteriu de "eliminare a oricarui dubiu". Oricum, nu numarul in sine de kilometri ai unui motor reprezinta neaparat si starea sa de uzura... de cele mai multe ori aceasta depinde de exploatare si intretinere. Am vazut motoare relativ vechi, cu numar mare de kilometri, in stare mult mai buna decat altele "noi". Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 Un lant prost intretinut(uns din an in pasti, necuratat, intins incorespunzator) se poate duce si dupa 10k de km, deci nu ti ofera un indiciu concludent. te Alte semne arata varsta unui motor - uzura scaritelor, mansoanelor, manetelor de ambreiaj, deteriorarea/pierderea luciului vopselei/cromului, etc, insa si asa te poti pacali. Daca au fost schimbate si sunt noi iarasi e semn de intrebare - posibil incidentrase, cazaturi. Daca a fost tinuta n garaj si ingrijita f bine iarasi nu si mai tradeaza varsta. Mai sigur e sa iei un mecanic/cunoscator cu experienta care poate sa o vada inainte de cumparare si sa si dea cu parerea. Cea mai sigura metoda este desfacerea motorului si verificarea uzurii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 lantul meu original la bandit a tinut 35 000 km , era dus la km astia, cand l-am pus pe cel nou am zis ca e alta motocicleta .. am pus DID, iar dupa 10 000 km se prezinta foarte bine .(nu cred ca va tine cat cel original dar merge..) mai exista posibilitatea ca fostul proprietar sa schimbe lantul tot cu unu original si aici e problema, oricum te mai uiti si la discuri sa iti dai seama .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 Eu am lant EK (Enuma) si acusica a implinit 29.000km (fara misto) si inca merg cu el. Al meu e 525. Parerea mea este ca este lantul original de pe moto si ca KM sunt reali. Lanturile EK sunt mai bune ca DID, btw.. (cica o sa aduca si in Romania in curand) Daca moto a fost adusa de afara e f posibil sa fie reali, in occident majoritatea se plimba in weekend, daca cineva face 2000-3000km pe an e bun.. mai ales ca nu e moto de touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 EK e lant de boss au adus si in romania.... avem si mcdonalds, si pizza hut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 Cea mai sigura metoda este desfacerea motorului si verificarea uzurii. Si crezi ca o sa ma lase proprietarul sa-i desfac motorul, sa vad uzura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 Noi n-avem pizza hut.. .. dar da, EK e lant de bo$$$. (pana de curand pe cati din romania am intrebat de EK.. n-auzisera decat de DID, REGINA si RK.. de-aia ziceam) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 Si foaia pare a avea un usor grad de uzura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat August 15, 2010 Share Postat August 15, 2010 Nu te poti ghida dupa lant. La Kawasaki gasesti cu siguranta kitul original (cu lant inchis). Poate a fost schimbat, deci poate avea 60.000 km uita-te la scarite, la cat de lasata e saua, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SubInfluentza Postat August 15, 2010 Autor Share Postat August 15, 2010 Scaritele au uzura minima, mansoanele la ghidon ceva mai vizibil, saua e impacabila, unele suruburi au putina rugina... Mobra asta o am din iarna, dar pe parcurs, am mai observat si eu detalii, mi-au mai bagat unii in cap faza cu km nealiniati pe bord si de aceea am tot intrebat pe unul - altul (si mecanici priceputi) ce parere au de km mei. Lumea cam da din umeri si nu prea isi da cu parerea....de aceea am incercat sa intreb pe forum, pentru ca eram tare curios...Sunt constient ca vanzatorul m-a mintit cat a putut si de aceea incerc sa descopar "cate prune am in traista". Cand am luat-o, avea pe fata un cauciuc foarte vechi (n-am reusit sa deduc varsta dupa dot, ca era numai cu litere) si proprietarul zicea ca e cel original (avea multe fisuri, era copt rau si uzat maxim ....mai avea zimti max 1-2mm). Ce sa mai zic .....a avut 2 proprietari din care 1 = firma (cam 4 ani fiecare), amandoi in Ro (deci de cand e fabricata, a fost in Ro...e adusa din Germania, dupa povestile vanzatorului). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat August 15, 2010 Share Postat August 15, 2010 Scaritele au uzura minima, mansoanele la ghidon ceva mai vizibil, saua e impacabila, unele suruburi au putina rugina... Mobra asta o am din iarna, dar pe parcurs, am mai observat si eu detalii, mi-au mai bagat unii in cap faza cu km nealiniati pe bord si de aceea am tot intrebat pe unul - altul (si mecanici priceputi) ce parere au de km mei. Lumea cam da din umeri si nu prea isi da cu parerea....de aceea am incercat sa intreb pe forum, pentru ca eram tare curios...Sunt constient ca vanzatorul m-a mintit cat a putut si de aceea incerc sa descopar "cate prune am in traista".Cand am luat-o, avea pe fata un cauciuc foarte vechi (n-am reusit sa deduc varsta dupa dot, ca era numai cu litere) si proprietarul zicea ca e cel original (avea multe fisuri, era copt rau si uzat maxim ....mai avea zimti max 1-2mm). Ce sa mai zic .....a avut 2 proprietari din care 1 = firma (cam 4 ani fiecare), amandoi in Ro (deci de cand e fabricata, a fost in Ro...e adusa din Germania, dupa povestile vanzatorului). cunosc destui oameni care nu trec de 5000 km/an cu mobra... cum zicea cineva pe aici... e motocicleta pe care o cumpara multi ca etapa intermediara inainte de R1. (nu sunt de acord cu termenul de motocicleta de incepator) e posibil ca fiecare dintre cei doi sa fi facut 10.000 km in primul an de posesie si dupa aia au trecut la SS. Daca au tinut sa ia inapoi tot atata cat au dat pe ea cu un an si 10.000 km in urma, concept (cuvant urat) dar impamantenit in Ro, au stat cu ea la vanzare mult si bine. Pe de alta parte, in ce an a fost adus motorul in tara? In germania nu a rulat de loc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat August 15, 2010 Share Postat August 15, 2010 Ideea e urmatoarea. Motocicleta e fabricata in 2002 si merge. Sunt multe motociclete din anii 90 care inca merg. Oricati km ar avea, un te gandi ca la un moment dat isi va da duhul, mai are multi multi ani pana atunci, daca ai grija de ea. Daca nu cumva esti indragostit pana peste cap, motocicleta asta o tii 2-3 sezoane, maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat August 15, 2010 Share Postat August 15, 2010 EK e lant de boss au adus si in romania.... avem si mcdonalds, si pizza hut... gasesti si la motonetro.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SubInfluentza Postat August 15, 2010 Autor Share Postat August 15, 2010 Chiar daca am luat-o cu gandul sa "fac scoala" pe ea (deci nu-mi propun sa raman prea mult timp pe ea - visul meu e sa am un touring cu care sa pot face drumuri f. lungi - vacante, excursii ...) imi place sa stiu ce am in mana, si de ce nu, poate la un moment dat o dau cuiva caruia sa pot sa-i spun cam cati km cred ca are...dar in primul rand , dupa cum spuneam mai sus, pentru curiozitatea mea personala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.