Sari la conținut

CBR probleme la 6000 rot/min


Postări Recomandate

moto-CBR 600f3,an 1998,PC 31 ,Km 26000,bujii denso iridium,filtru aer high flow,carb sincronizate anul trecut de atunci aprox 4000km parcursi.Simptom-doar la 6000 rot/min nu mai trage,se plafoneaza,se tureaza greu,undeva in jur de 6500 rot/min isi revine si trage ca inainte,liniar fara explozii necontrolate.Bujiile au in jur de 4000 km si ele,uleiul e motul 5100,moto e folosita mai mult weekurile.Ce se mai intampla uneori,la pornire,am impresia ca merge in 3 bujii,bag socul trei patru gazuri la 7,8000 ture si si revine ...Unde sa umblu,ce sa verific,cateva pareri pertinente ar fi binevenite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

moto-CBR 600f3,an 1998,PC 31 ,Km 26000,bujii denso iridium,filtru aer high flow,carb sincronizate anul trecut de atunci aprox 4000km parcursi.Simptom-doar la 6000 rot/min nu mai trage,se plafoneaza,se tureaza greu,undeva in jur de 6500 rot/min isi revine si trage ca inainte,liniar fara explozii necontrolate.Bujiile au in jur de 4000 km si ele,uleiul e motul 5100,moto e folosita mai mult weekurile.Ce se mai intampla uneori,la pornire,am impresia ca merge in 3 bujii,bag socul trei patru gazuri la 7,8000 ture si si revine ...Unde sa umblu,ce sa verific,cateva pareri pertinente ar fi binevenite.

 

Incerarca alte bujii sa vezi cum dispare problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

moto-CBR 600f3,an 1998,PC 31 ,Km 26000,bujii denso iridium,filtru aer high flow,carb sincronizate anul trecut de atunci aprox 4000km parcursi.Simptom-doar la 6000 rot/min nu mai trage,se plafoneaza,se tureaza greu,undeva in jur de 6500 rot/min isi revine si trage ca inainte,liniar fara explozii necontrolate.Bujiile au in jur de 4000 km si ele,uleiul e motul 5100,moto e folosita mai mult weekurile.Ce se mai intampla uneori,la pornire,am impresia ca merge in 3 bujii,bag socul trei patru gazuri la 7,8000 ture si si revine ...Unde sa umblu,ce sa verific,cateva pareri pertinente ar fi binevenite.

 

1.In primul rand invata sa o pornesti. Atata timp cat nu este motorul la temperatura normala de functionare nu mai tura la 8000de ture!! Temperatura normala de lucru se atinge la cateva minute de la pornire depinzand si de cea atmosferica si este indicata pe bord cand acul rece de partea cu "cold". Abia atunci poti tura motorul. Altfel il omori!

2.Trebuie facuta carburatia: curatate carburatoarele, facut nivelul ca in manual, verificate bujiile ( culoare), facute o reglare se amestec si o sincronizare.

Sincronizarea facuta anul trecut este fix un vax, ca de atunci si pana acum puteau sa se intample multe in carburatoare, sa fi tras vreun jeg din rezervor, sa se fi infundat cu rugina ....

3.Cand schimbi filtrul de aer si ii pui unul racing si nu numai, trebuie refacuta carburatia, pentru ca filtrul nou este mai permisiv aerul trecand mai usor motiv pentru care o sa fie amestecul mai sarac in benzina si mai bogat in aer. Carburatia facuta cu filtrul vechi nu mai face nimic cu un filtru nou...

4.Trebuie vazuta scanteia cum arata in sarcina ( 3000r/min), dupa ce i s-a refacut nivelul conform manualului de service si facut amestecul cu filtrul nou montat...

 

Fa toate astea si spune daca mai face :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu au treaba bujiile, asa facea si al meu si i le-am schimbat cu iridum noi si degeaba, abia cand am inlocuit filtru de aer a disparut aceeasi problema pe care o ai si tu (ajunge acul de la turometrul la 6500 , trag de gaz si se simte lipsa de putere ajungand greu pana la 7000 rpm dupa care ''explodeaza'' iarasi) si tot se mai intampla dar nu tot timpul :-??

Editat de cristi cbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica furtunele si acel filtru...

 

Ar fi ok sa d-ai mai multe detalii:Cum a aparut problema in ce conditii,la ce ai facut pe la el....etc :baldy:

Am direct air induction ,nu am acel furtun si filtru...sau ....am sa ma uit foarte atent

 

1.In primul rand invata sa o pornesti. Atata timp cat nu este motorul la temperatura normala de functionare nu mai tura la 8000de ture!! Temperatura normala de lucru se atinge la cateva minute de la pornire depinzand si de cea atmosferica si este indicata pe bord cand acul rece de partea cu "cold". Abia atunci poti tura motorul. Altfel il omori!

2.Trebuie facuta carburatia: curatate carburatoarele, facut nivelul ca in manual, verificate bujiile ( culoare), facute o reglare se amestec si o sincronizare.

Sincronizarea facuta anul trecut este fix un vax, ca de atunci si pana acum puteau sa se intample multe in carburatoare, sa fi tras vreun jeg din rezervor, sa se fi infundat cu rugina ....

3.Cand schimbi filtrul de aer si ii pui unul racing si nu numai, trebuie refacuta carburatia, pentru ca filtrul nou este mai permisiv aerul trecand mai usor motiv pentru care o sa fie amestecul mai sarac in benzina si mai bogat in aer. Carburatia facuta cu filtrul vechi nu mai face nimic cu un filtru nou...

4.Trebuie vazuta scanteia cum arata in sarcina ( 3000r/min), dupa ce i s-a refacut nivelul conform manualului de service si facut amestecul cu filtrul nou montat...

 

Fa toate astea si spune daca mai face ;)

Am specificat bag socul,lucru care il fac dupa ceva timp in care desigur motocicleta atinge o temperatura suficienta pentru aceste ture.Filtru racing si terminatia carbon s-a inlocuit cu sincronizarea odata Nu am de atunci decat maxim 5000 km,nu cred sa fie asta cauza cu toate ca nu este imposibilCuratarea carburatoarelor e o operatiune nu foarte simpla si care ma feresc sa o fac daca nu e neaparata nevoie.Stabilitatea in ralanti si liniaritatea in celelalte plaje de turatie nu indica carburator.Bujiile am sa le scot sa vad care e treaba deoarece am o vaga banuiala care provine din balbaielile care au aparut cate odata la pornire rece.

 

nu au treaba bujiile, asa facea si al meu si i le-am schimbat cu iridum noi si degeaba, abia cand am inlocuit filtru de aer a disparut aceeasi problema pe care o ai si tu (ajunge acul de la turometrul la 6500 , trag de gaz si se simte lipsa de putere ajungand greu pana la 7000 rpm dupa care ''explodeaza'' iarasi) si tot se mai intampla dar nu tot timpul :-??

se pare ca esti mai aproape de simptomul meu,am sa spal filtrul si am sa vad care e treaba...totushi...cum de la tine mai face din cand in cand? Interesanta plaja apropiata de turatie in care si la tine apare acelasi simptom

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde si de stilul de pilotaj, zic eu, cel mai des mi se intampla cand sunt cu tr 4 sau 5 in 4000-6000 rpm si accelerez pana la 6500 urca bine, de la 6500 pana la 7000 parca da in nas, se simte cum nu mai trage si de la 7000 in sus se simte iarasi o explozie de putere pana in maxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci mai spun o data, daca vrei sa pricepi bine, daca nu, nu...Carburatia trebuie refacuta toata de la cap la coada cand schimbi filtrul de aer si evacuarea! O sincronizare este de fapt ultima parte a procedeului, incoronarea tuturor celorlalte si nu este nici pe departe TOTUL! Sincronizare NU inseamna carburatie facuta!

Exista atatea chestii in carburator care se regleza si mai ales deregleaza chiar si stand...Jiglere, membrane, cuie care pot dispare ( sa fie maxim desurubate si sa cada...), murdarie care sa se depuna pe cine stie unde. Ce crezi ca face o sincronizare in acest caz?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa intelegem ca e posibil sa avem probleme cu carburatia in urma unei curatari/schimbari a filtrului de aer? mi se pare putin cam mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci mai spun o data, daca vrei sa pricepi bine, daca nu, nu...Carburatia trebuie refacuta toata de la cap la coada cand schimbi filtrul de aer si evacuarea! O sincronizare este de fapt ultima parte a procedeului, incoronarea tuturor celorlalte si nu este nici pe departe TOTUL! Sincronizare NU inseamna carburatie facuta!

Exista atatea chestii in carburator care se regleza si mai ales deregleaza chiar si stand...Jiglere, membrane, cuie care pot dispare ( sa fie maxim desurubate si sa cada...), murdarie care sa se depuna pe cine stie unde. Ce crezi ca face o sincronizare in acest caz?

Nu inteleg de unde atata inversunare.Intrebarea mea a fost pusa la modul la care cineva a avut aceleasi simptome pentru a sterge din verificari inutilele.

 

sa intelegem ca e posibil sa avem probleme cu carburatia in urma unei curatari/schimbari a filtrului de aer? mi se pare putin cam mult

Ai sesizat foarte bine

 

si eu cred ca tot din carburi e... face asta la accelerare normala sau la accelerare in forta?

Face( facea mai precis) atat in forja cat si la accelerare constanta

 

 

 

Si ca sa inchei topicul am sa dau si rezolvarea Si anume BUJIILE Iridiumurile nu au facut treaba care ma asteptam sa o faca Au nevoie de mers in ture frecvent ceea ce in oras e de departe imposibil.Se incarca si nu mai dau randament Am doua seturi cumparate IUH 27 de la DENSO ,bujii pe care le-am trecut la pierderi.

 

 

 

Am pus bujiile standard date de producator in cartea tehnica si am scapat de problema.Si motorul are alta viata...incredibil nu? ar spune impatimiti de racing parts...insa credeti-ma acestea sunt doar pentru pista.Motorul il am adus din Italia unde proprietarul o dadea pe circuit la greu A trebuit rand pe rand sa dau jos placute,bujii,dupa ce am rezolvat ieri treaba cu turatia lenesa am schimbat si filtrul de aer cu unul normal HIFLO.....alt motor....una peste alta in speranta ca am ajutat pe cineva cu patania mea asta a fost Schimbatul bujiilor mi-a rezolvat problema.

Editat de Thunder Rock
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia...ai schimbat bujiile si filtrul pentru ca ce avea erau unele racing...doar ca tu nu ai vrut sa intelegi cand ti-am spus ca da, carburatia se reface cand schimbi niste "setari' normale ale motocicletei cu unele racing ( gen filtru de aer, evacuare, bujii etc) pentru ca TOATE astea duc la un alt consum, la un alt mers al motorului. Bujiile de care spui ca nu si-au facut treaba nu si-au facut-o penru ca nu le-ai adus mai niciodata la temperatura la care sa se autocurete :baldy:

PS: Si da...se da totul mai mult sau mai putin peste cap la carburatie, cand schimbi filtrul sau il cureti, pentru ca motorul era obisnuit de sute sau mii de kilometrii sa traga mai putin aer, iar schimband filtru i-ai dat mersul peste cap, acum dandu-i voie sa traga aer mai mult prin filtru nou. Ce va mira atat de mult chestia asta?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu mai deschid alt topic, am si eu o problema de genul, numai ca e vorba destre alta motocicleta.

GPZ 500, din ´95, cred. L-am cumparat cu o problema electrica. Fostul proprietar fiind neamtz a dus motocicleta la reprezentanta unde au "gadilat-o" mesteri de acolo in vederea verificari tehnice. A apucat sa faca 400 km dupa obtinerea verificari tehnice, dupa care, in urma problemei a decis sa o vanda. A mai stat la mine vre-o 6 luni si dupa un an de cand a trecut pe la reprezenta, a prins din nou viata. Problema e aceiasi despre care s-a discutat, pe la 5000 de ture are un moment in care nu trage, ba chiar are un "moment de intrupere", zic eu, dupa care pe la 5500 prinde iar "viata". Atata timp cat tot a fost desfacuta, dupa rezolvarea probelemi electrice, am trecut si prin pasii normali care eu ii urmez, adica, masurat compresie, masurat rezistente, si absolut toate verificarile care se pot face cu cartea in fata si evident sincronizarea carburatorelor, care defapt nu a fost necesara, ceasurile indicand impecabil.

Pe langa problema cu intreruptul la 5000 rpm mai are o problema. Dupa ce sta in relanti 5 minute scade turatia de la 1300-1400 (nu mai stiu exact cat e, dar am reglat-o cum scrie in carte) la 1000. Opresc motorul, il pornesc dupa 10 secunde si merge iar bine 5 minute dupa care iar pierde relantiul. Indiferent de situatie, pe la 5000 de ture are momentul mort, iar dupa 5 minute de relanti scade turatie, altfel e in regula. Am schimbat bujiile cu altele noi exact cum cere cartea si problema nu a disparut. Fostul proprietar mi-a confirmat ca in urma cu un an jumate, ca atat a trecut acuma de cand a fost cu motocicleta la reprezentanta, i-au fost curatate si sincronizate carburatoarele. Nu e motocicleta mea de zi cu zi, deci nici nu m-am "accelerat" in privinta ei, dar ii mai dau cate o pornire la 2-3 saptamani si de fiecare data "fura butonul".

Ideii....???!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...