Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Si alt caz, de la cel mai bun din lume, unde daca voi iar vedeti cum apasa frana spate au ma impusc si gata!

 

 

 

astea sunt viraje de viteza,frana spate nu are ce cauta aici..decat talentul

 

personal eu nu folosesc frana spate pe circuit absolut deloc..nici nu am lichid in bidonas :moron: asta din cauza ca pierdeam lichid si imi zbura tocmai pe guma si prima solutie a fost sa golesc bidonasul.Ca eu nu folosesc frana spate sau ca nu sunt in stare sau ca inca is la nivelul muritorilor de rand este alta treaba.Cine poate,stie si are experienta si aici de obicei sunt cei care mai merg si la curse din cand in cand de obicei stiu sa lucreze si cu frana spate iar asta rezulta intr-o intrare foarte buna in viraj implicit iesirea.Am fost pe circuit in aceeasi grupa cu piloti din bsb si am vazut cu ochii mei :blink:

stiam ceva clipuri pe utube unde se vedea clar cum folosesc frana spate

 

http://www.youtube.com/watch?v=-P-IxRZdLLs&list=FL3DvzIHSLZylZDXoGAdaZgg&index=2&feature=plpp_video

 

sau varianta muritorilor de rand

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ca eu nu folosesc frana spate sau ca nu sunt in stare sau ca inca is la nivelul muritorilor de rand este alta treaba.Cine poate,stie si are experienta si aici de obicei sunt cei care mai merg si la curse din cand in cand de obicei stiu sa lucreze si cu frana spate iar asta rezulta intr-o intrare foarte buna in viraj implicit iesirea.Am fost pe circuit in aceeasi grupa cu piloti din bsb si am vazut cu ochii mei :blink:

stiam ceva clipuri pe utube unde se vedea clar cum folosesc frana spate

Foarte bine punctat!

 

Cei care merg la curse in Romania se pot numara pe degete, iar ca sa mergi la curse la nivel de beginner iti trebuie bani, bani multi.

In Romania merg la curse cei care isi permit, dar asta nu inseamna neaparat ca au si talent. Da, poate sunt peste nivelul mediu al motociclistului roman pentru ca au ore de practica pe circuit si au invatat. Din 20, 30 de oameni poate au talent 2.

Nu toti care merg la scoala de muzuca ajung cantareti... celebri.

 

Problema nasoala apare cand astfel de "piloti" emit legi pe baza experientei lor sau a ce au vazut in jurul lor, la Rosbk. Pai tot nivelul ROSBK romanesc este cam de locul 7 sau 8 al SBK din Austria si asta s-a vazut clar in etapa de la Brno cand cursele au fost combinate cu campionatul asutriac, Ionut Mistode a iesit pe locul 1 printre romani dar pe locul 7 in cursa printre austrieci, la distanta enorma de restul romanilor.

Si probabil campionatul austriac este pe locul 7-8 fata de campionatul englezesc...

Ei, piloti ca Cesar care au 3 participari la Serres nu folosesc frana spate si de aici au emis ei judecati de valoare inestimabila precum ca frana spate nu e buna de nimic, mai ales pe circuit.. :scratch:

 

Poate ca sunt zeci de oameni talentati care merg numai pe strada... de exemplu asta cu luat virajul cu frana spate, eu personal cunosc 2 oameni care fac asta.. dar acei oameni nu se duc la curse si nici nu intentioneaza, pt ca nu-i intereseaza. Asta nu inseamna ca nu au talent, poate daca s-ar duce ar invarti casca in cap celor din SBK, dar nu se duc...

 

Cam asta e ideea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Pai tot nivelul ROSBK romanesc este cam de locul 7 sau 8 al SBK din Austria si asta s-a vazut clar in etapa de la Brno cand cursele au fost combinate cu campionatul asutriac, Ionut Mistode a iesit pe locul 1 printre romani dar pe locul 7 in cursa printre austrieci, la distanta enorma de restul romanilor.

Si probabil campionatul austriac este pe locul 7-8 fata de campionatul englezesc...

 

Ca sa ai un nivel de performanta comparabil cu cel din Vest trebuie sa te antrenezi iar acest lucru este imposibil in Romania, nu mai vorbesc de lipsa banilor (bine ca "investim" in fotbal). Din acest motiv Romania nu are si nu va avea concurenti care sa se bata cu Rossi (Ex). Talentul este necesar dar nu inseamna totul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar nici banii nu inseamna totul. Parerea mea e ca bani se gasesc mai usor, cu talentul e mai greu. Adica sunt multi care au talent dar nu au bani sau multi care au bani dar nu au talent. Cand se gaseste combinatia bani+talent atunci rezulta piloti de mondial SBK sau GP. Bine si acolo sunt piloti care nu au ce cauta, dar iarasi, banul primeaza.

Eu daca as avea bani sa-mi fac echipa de SBK nu as concura eu, as cauta piloti cu talent in care sa investesc.

Cei care au bani in RO si sunt pasionati de motociclism concureaza ei de aici rezulta automat epic fail :D Daca ar fi baieti destepti si-ar lua piloti tineri in echipa, ar concura si ei si ar avea si performanta cu pilotii tineri. Si nu, nu trebuie sa fie rude :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate lipsa banilor este cea mai mare problema in romania..sa recunoastem :rusinica: 2 la mana ar fi lipsa unui circuit..dar cine sa faca circuit cand lumea abia daca merge sa priveasca la competitii apoi sa mai participe!chiar credeti ca nu pe multi investitori i-ar fi tentat ideea? i de ajuns sa iasa in strada 2 ore si isi da seama ca asa ceva i baga in faliment...lumea abia daca mai are bani de plimbari nicidecum de circuite.La un simplu calcul o zi la circuit sigur costa 100 euroX20 30 forjatori=2000-3000 pe zi,scazi costurile si personalul mai ramai cu?! putin la o investitie de 40 50 mil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De aia am scris peste tot unde era vorba, fara ajutorul statului nu se poate construi un circuit.

Privat, nici o sansa, nimeni nu investeste in ceva care o sa-i aduce beneficii peste 200 de ani.

Nici la Brno de ex nu vine lumea la curse nationale sau locale, cu tot cu intrarea libera, daca sunt 200 de spectatori e mult, dar banul greu vine la GP si la SBK, WTCC.

 

Al dracu Ceausescu, de ce nu o fi fost motociclist? :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei, piloti ca Cesar care au 3 participari la Serres nu folosesc frana spate si de aici au emis ei judecati de valoare inestimabila precum ca frana spate nu e buna de nimic, mai ales pe circuit.. :scratch:

 

Judecatile tale sunt fix de aceeasi valoare, adica zero. :D

Cu toate astea, sunt de acord ca pentru tine ele sunt bune :P

Daca citesti atent ce am scris la pagina 15 ai sa vezi ca acum nu faci decat sa minti cu putina nerusinare. Si nu, nu te-am facut eu mincinos. :D

Abia astept sa ne vedem sa iti arat cat de tare pune frana rapandula aia a ta, doar cu maneta.

 

De curiozitate, tu la ce nivel te situezi la mers pe pista? Vad ca iti place sa vorbesti mult si oricine nu e de acord cu tine dar are mult mai multa experienta, este fraier pentru ca nu este de acord cu tine. Bun, stiu ca esti incapatanat si te crezi centrul universului dar ca sa iti spulberi acest gand malefic, priveste-te cu atentie in filmele facute de tine. Gandeste-te apoi ce poti imbunatati si abia apoi apuca-te de emis teorii. Ce parere ai?

Refac rationamentul de fizica de liceu: admitant ca se cunosc legile frecarii uscate, care este forta de frecare cand apasarea normala nu exista?

Chiar crezi ca poti incarca mai usor fata apasand mai intai spatele?

Cat de tare iti e frica sa apesi mai puternic maneta de frana?

 

Daca te mai prefaci o data ca nu ai retinut cand am zis si eu si Nico si Sinner ca frana spate se foloseste in viraj pentru a ajusta trasa, iti voi recomanda sa consulti un medic pentru ca ai reale probleme de memorie. Si eu ti-am zis ca folosesc spatele pe viraj. Dar cand pun frana la capatul liniei drepte sau pe sectiuni de frana puternica nu o folosesc, pentru ca nu are ce sa tina, spatele fiind descarcat. Crezi ca poti retine aceste aspecte si sa nu mai repeti ca un batran senil care poarta scutece? :D

Daca tu cunosti vreun pilot sau vreun track day instructor care invata pe altii sa incarce suspensia fata apasand spatele, atunci cand trebuie sa incetineasca tare, te rog sa imi zici si mie. Daca nu, ar trebui sa incetezi sa iti mai dai cu parerea despre mersul pe circuit pentru ca amesteci foarte tare lucrurile. Daca e vorba despre reglat trasa in viraj sper ca ne-am lamurit.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt atâtia piloți care franeaza extraordinar de tare Âşi de eficient Âşi ridică spatele de pe asfalt. În viitorul apropiat poți învață Âşi tu domnule admirator de raceri Âşi track day amator ;) Sper ca la anu sa ne vedem la Brno Âşi sa te convoca la o Âşedință cu Ionuț, Ssst, Cipi, Vârgolici, Zoli , Balamuc sau oricine are chef de o Âşuetă.

Asta primăvară discutăm cu Roland care face track day school la etapele de RoSBK Âşi de fiecare dată când zicea "bremsen" făcea un gest cu mâna dreapta, niciodată cu piciorul. Interesant, nu? :)

Ce părere ai despre domnul Stoner Casey? L-am văzut de multe ori cu roata spate în aer pe frânare Âşi eu zic că Âştie să meargă pe motoreta extraordinar de bine :D

Stoner foloseste frana spate LA GREU = ce e sus cu bold arata ca HABAR nu ai cum se conduce o motocicleta pe circuit, confunzi franarea cu powerslide, ceea ce e grav.

 

 

Frana spate este obligatorie prin regulament. Multi ar fi desfiintat-o.

 

 

 

Franeaza fata si slide cu spatele din acceleratie, power-slide.

Sa inteleg ca ai vorbit cu Ionut si ti-a explicat teoretic toate aspectele pe care nu le stapaneai?

LA FEL, esti pe langa complet, Stoner nu face asta. Dovada e interviul pus de mine la un moment dat.

 

 

Stiu ca am divagat de la intrebarea ta, dar eu zic sa inveti sa folosesti frana spate cat mai putin. :peace:

 

P.S. Pedala franei spate trebuie reglata incat sa incetineasca motocicleta, sa blocheze foarte tarziu, foarte jos. Adica sa depui un efort mare ca sa blochezi spatele. Altfel la o sperietura infigi piciorul in frana si apoi te chinui sa redresezi motocicleta in loc sa-ti vezi de franare!

 

Imi pare rau dar trebuie sa iti spun ca te inseli.

In primul rand, Nico nu vorbeste prostii. E si destul de nepoliticos ca ai zis asa ceva.

In al doilea rand cred ca tu ai niste lacune in abordarea franarii cu motocicleta atat pe strada cat si pe circuit.

Nu este nici un fel de gluma, vorbesc serios.

 

 

Cezarel, tot un reisar de ocazie ramai, fie ca macani aici sau nu. Eu macar nu am pretentii de astea si nici nu dau sfaturi cretine.

 

 

Concluzia - nu esti decat un pacalici :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt atat de convins de ce spun incat nu e nevoie sa-mi spuna Mistode dau Rossi.

 

Cu acest citat am incheiat discutia despre cum crezi tu ca se pune frana tare. Aceste vorbe zic multe despre tine :D

Succes in continuare, bogdanel!

 

Ce cred eu, ca amator de track day, ce am invatat de la piloti romani foarte buni sau instructori de pista din Germania, am scris pana acum.

 

P.S.

Diferenta dintre scos fum cu roata spate din frana spate, fata de powerslide nu o cunosti nici acum. Abia ieri ai aflat ce inseamna power slide :D

Noapte buna si noroc!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pilotii romani foarte buni nu exista, nu uita asta. Cel mai bun pilot roman e locul 8 in cursa de amatori austrieci. Tu esti doar un amator la amatori, no offence. :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Da, dar nici banii nu inseamna totul.

 

In competitii banii sunt foarte importanti, practic iti trebuie talent si bani. Daca nu le ai pe acestea doua nu rezolvi nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vi s-a mai explicat de nu stiu cate ori in topic ca s-a facut o paralela cu circuitul deoarece acolo se franeaza tare, iar cand se franeaza tare se franeaza cu frana fata. ONLY!

 

Cand se fac alte feluri de giumbuslucuri se utilizeaza si frana spate.

 

Acum ca discutia a luat-o pe aratura si se analizeaza performantele tuturor reisarilor si banii de competitii s.a.m.d nu reflecta decat cum poti sa pleci de la filozofie si sa ajungi la alpinism, s-a intamplat pe un topic recent.

 

Belbody, ca tot esti modelator, fa o discutie separata, muta discutiile astea la "curse" si ne auzim pe acolo.

 

Belbody, de ce crezi ca autorul articolului pe care l-ai pus cu mana ta a tinut sa faca diferenta intre "optimal braking" , "emergency braking" si optimal braking pentru motociclete sport?

 

"Emergency braking

 

In theory

 

In theory, you should, of course, brake optimal in an emergency situation: in that case, you have the shortest possible braking distance, and tha's exactly what is needed.

 

But in practice, that's hard to achieve at a moment where panic comes around the corner.

 

The danger is that you, next to squeeze the front brake (which is perfect if you do it like squeezing a lemon, and not all in once), also will slam the rear brake, and hold on to it, which is not ok.

Pull the clutch and use the front brake

 

For a real emergency stop, you can better leave the rear brake for what it is, and only use the front brake. On top of that, you pull the clutch.

Why no rear brake?

 

It is very difficult not to slam the rear brake in an emergency situation, and especially to let the rear brake go in time. If your muscles get tense in such a situation, the tendency is to push the rear brake hard with your foot.

 

That will result in a locked rear wheel. If you are lucky, it will slide from left to right and back, and if you are less lucky, the rear wheel will move passed the front wheel.

 

In an emergency situation, you don't want that.

 

That's the reason for the advice not to touch the rear brake in an emergency stop.

 

As a bonus, the bike will stay upright, because the rear wheel will keep turning. A turning wheel has resistance to move sideways.

Why pull the clutch?

 

You would think that it is not wise to pull the clutch, because you would profit from the engine brake.

The engine is capable of braking the motorcycle a bit when you stay off the throttle, but it also resists *more* deceleration. And because you should brake much harder than the engine brake, you pull the clutch."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, ca sa fie inca odata clar, din ce expuneti voi rezulta ca poti sa demontezi etrierul spate si sa-l arunci la cos. Eu doar voiam sa demonstrez contrariul si sa arat ca SPUNETI PROSTII. Acu voi o dati la intors ca ba trebe, ba nu trebe, ca te ajuta sa ajustezi trasa pe curba, etc etc, adica o labariti. Cu asta am incheiat.

 

Si nu uitati ca pt ajustat trasa si apesi pedala de frana, tot FRANARE SE CHEAMA, indiferent de ce o faci si cand o faci.

 

Si cu asta am incheiat. Cine citeste sa traga concluziile de rigoare. Mie personal putin imi pasa de cand cum si in ce fel franati voi. :cheers:

 

Si trecerea spre circuit, bani, performanta are RELEVANTA pt ca demonstreaza ca sfaturile lui Cesar valoreaza cat o moneda gaurita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, deci nu se primesc sfaturi decat de la Stoner, pentru ca un amarat de Rossi acum e pe garla, nu mai poate emite nici un fel de teorii, nu ne mai poate invata nimic. :crack:

 

Mi se parea foarte OK daca vorbea despre pus frana tare unul care intr-adevar pune frana tare dar.... din ce am vazut in niste filme.... pfff

Inca ma mai gandesc ce se intampla daca in loc de bete, punea ca marker de franare o bordura :D :D :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, deci nu se primesc sfaturi decat de la Stoner, pentru ca un amarat de Rossi acum e pe garla, nu mai poate emite nici un fel de teorii, nu ne mai poate invata nimic. :crack:

Daca TU sau Cesar va comparati cu Stoner sau Rossi, eu ma duc si-mi dau foc la motocicleta.. :crack:

 

Ideea era urmatoarea: tu si cezar sunteti la fel de "meseriasi" ca si mine dar va permiteti sa-mi dati sfaturi despre ceea ce NU faceti voi. Eu v-am explicat ca lucrurile astea se fac la acel nivel inalt despre care voi nu stiti nimic, pentru ca tot voi spuneti ca nu practicati asa ceva. Ai inteles? Deci sfaturile voastre precum ca frana spate nu foloseste la nimic sunt egale cu 0, nu sunteti in masura sa le dati. Prefer sa-l cred pe Stoner.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vi s-a mai explicat de nu stiu cate ori in topic ca s-a facut o paralela cu circuitul deoarece acolo se franeaza tare, iar cand se franeaza tare se franeaza cu frana fata. ONLY!

 

Nico, in urmatorul sezon de RoSBK iti voi interzice sa mai iesi la cursuri de pista cu "fraierul" ala de Mistode. Sa te mai puna dracu sa discuti cu baietii care trag la podium in RoSBK, ca te calc in picioare cat esti tu de mare :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur enorm ca ati inteles. Tot topicul am discutat la nivel teoretic si voi ati luat-o la nivel personal.

Repet - nu-mi pasa cum franati voi, voiam sa expun cum e corect si ca frana spate are o utilitate, de la cel mai mic nivel pana la cel mai inalt, de la motocross la motoGP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La examenul de traseu aici daca te vede ca nu franezi si cu frana spate ai picat. Fara discutie. Te trimite inapoi la poligon sa exersezi franarea. De obicei nu treci de poligon daca franezi doar cu fata insa deh, zic si io ca se poate intampla sa nu vada ala (greu tare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La examenul de traseu aici daca te vede ca nu franezi si cu frana spate ai picat. Fara discutie. Te trimite inapoi la poligon sa exersezi franarea. De obicei nu treci de poligon daca franezi doar cu fata insa deh, zic si io ca se poate intampla sa nu vada ala (greu tare).

Banuiesc ca la fel fac si daca ai un K1200 de la BMW care actioneaza frana spate singur cand pui frana fata si are ABS,nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da.Exact la fel fac. Pe examinatori ii doare exact in cwr ca tu ai CBS. Poate ca CBS e stricat,nu? In Olanda nu exista ITP pentru motoare. In orice caz, ar fi prea tare sa poti face scoala cu un K1200S ;) Cred ca nici jumate nu ar lua examenul (jumate din jumate pentru ca procentajul celor care iau din prima e cam 60-70%)

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fac exact la fel pentru ca se pune problema generalist, exact ca secventa de franare din pagina 1. Secventa generala, pentru toate tipurile de motoare.

Ei bine, noi am incercat sa rafinam un pic pentru cazul motoretelor sport.

 

La fel cum si examinatorii aia daca nu ar fi nemti si nu ar respecta cu sfintenie ce le-a scris lor acolo in regulamentul de examinare, i-ar duce capul ca unu care are CBS si ABS nu mai trebuie decat sa stranga progresiv frana fata pentru cea mai buna oprire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana una alta CBS este optional si este instalat pe mobre de obicei mai grele oleaca. Nu cred ca e o chestie inteligenta sa faci scoala pe un 1200 cc sau pe un SS :D Normal vorbind, franarea de urgenta la examen se face de obicei pana in 50 kmph. E destul de greu sa faci sa intre ABS ca elev. Eu am facut pe motor cu ABS (CB500F) si in toata scoala nu l-am facut sa intre in actiune decat pe nisip (si acolo pentru ca instructorul a vrut sa ne arate care-i smecheria cu ABS-ul).

LE: CBF600 fu mobra, sorry. Scoala

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

For a real emergency stop, you can better leave the rear brake for what it is, and only use the front brake. On top of that, you pull the clutch.

Why no rear brake?

 

It is very difficult not to slam the rear brake in an emergency situation, and especially to let the rear brake go in time. If your muscles get tense in such a situation, the tendency is to push the rear brake hard with your foot.

 

That will result in a locked rear wheel. If you are lucky, it will slide from left to right and back, and if you are less lucky, the rear wheel will move passed the front wheel.

 

In an emergency situation, you don't want that.

 

That's the reason for the advice not to touch the rear brake in an emergency stop.

Din cate inteleg, sfatul de a nu te atinge de frana spate este pt ca daca te panichezi s-ar putea sa scapi mobra din cauza rotii blocate, nu ca nu ar fi mai eficienta franarea daca pui si spatele.

Practic, daca ai suficienta experienta sa tii mobra din buci, o rota blocata franeaza mai bine ca una libera, nu ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...