Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Iar pe langa tine trec ca trenul cei care chiar stiu sa foloseasca frana fata si franeaza la markerul de 100m si se inscriu pe viraj in mod miraculos! :laugh:

Si vitezele cand la mai retrogradezi ? Sau tu ai motor cu cutie automata ca Mercedesu'CLS ? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare pt reiserii uanabi si pt fitzobikerii de weekend, franarea doar cu fata scurteaza distanta fata de franarea cu ambele frane?

Logic bai, tu nu ai inteles pana acum> pe ei frana spate ii distrage, nu se pot concentra asupra franei fata si in loc de 20m franeaza in 40m, mi se pare normal.

E greu sa faci ceva cu piciorul drept fara sa te gandesti insistent la el " :unsure: acu... apas.... picioru...., usurel...., usurel..., asa...., mut..... cizma,.... apas, nu tare.. aaaaaaaaaaa fataaaaaaaaaaaa!!! " :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Logic bai, tu nu ai inteles pana acum> pe ei frana spate ii distrage, nu se pot concentra asupra franei fata si in loc de 20m franeaza in 40m, mi se pare normal.

E greu sa faci ceva cu piciorul drept fara sa te gandesti insistent la el " :unsure: acu... apas.... picioru...., usurel...., usurel..., asa...., mut..... cizma,.... apas, nu tare.. aaaaaaaaaaa fataaaaaaaaaaaa!!! " :unsure:

Bravo frate asta da raspuns :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Logic bai, tu nu ai inteles pana acum> pe ei frana spate ii distrage, nu se pot concentra asupra franei fata si in loc de 20m franeaza in 40m, mi se pare normal.

E greu sa faci ceva cu piciorul drept fara sa te gandesti insistent la el " :unsure: acu... apas.... picioru...., usurel...., usurel..., asa...., mut..... cizma,.... apas, nu tare.. aaaaaaaaaaa fataaaaaaaaaaaa!!! " :unsure:

 

:crack:

 

Inca ceva, topicul asta de la Incepatori este despre franarea pe circuit? Ca noi cam rulam pe alte coclauri. Sau in Romania mergi din circuit in circuit pana la Nadlac?

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ooo,da,e foarte greu sa franezi cu frana spate,mai ales pe circuit sau pe autostrada in Germany,dar toata treaba se impute cand iese (sa dau un exemplu personal)o vulpe in fata ta.Eu nu vorbeam de franarea dinaintea unei curbe cand te gandesti cum sa atingi apex-ul pe Brno,eu vorbeam de franarile astea de calcat de aici de la noi cand ti se intampla o faza de te gandesti cum dupa aia cum naiba ai reusit sa iesi basma curata si din asta,in chestii din astea parerea mea e ca frana spate e no no.Motivele pt care zic asta le-am explicat cu citate ca sa zic asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack:

 

Inca ceva, topicul asta de la Incepatori este despre franarea pe circuit? Ca noi cam rulam pe alte coclauri. Sau in Romania mergi din circuit in circuit pana la Nadlac?

 

se vede ca ai plecat de la miorite, DA in rromania, incepatorul cu R6 sau cbr RR o arde blana pe magheru si trebuie sa stie sa franeze ca pe circuit (numai cu frana fata) ca asa il invata ala de i-a vandut placute de frana reising si ulei reising.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Ooo,da,e foarte greu sa franezi cu frana spate,mai ales pe circuit sau pe autostrada in Germany,dar toata treaba se impute cand iese (sa dau un exemplu personal)o vulpe in fata ta.Eu nu vorbeam de franarea dinaintea unei curbe cand te gandesti cum sa atingi apex-ul pe Brno,eu vorbeam de franarile astea de calcat de aici de la noi cand ti se intampla o faza de te gandesti cum dupa aia cum naiba ai reusit sa iesi basma curata si din asta,in chestii din astea parerea mea e ca frana spate e no no.Motivele pt care zic asta le-am explicat cu citate ca sa zic asa

 

Amice, calitatea franarii si a condusului chiar ia in calcul din pacate si factorul uman care in cele mai multe cazuri lasa de dorit (frica, neatentie, reflexe slabe). Daca analizezi frana din punctul de vedere al fizicii vei descoperi ca frana spate te ajuta, chiar si daca e vorba doar de 1 metru care poate insemna evitarea unui impact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se face paralela cu circuitul doar fiindca acolo se franeza cel mai tare, pe distanta cea mai scurta. Se intarzie franarea cel mai mult - pentru a-l depasi pe cel care nu stie sa franeze- apoi se franeaza la limita skill-ului fiecaruia.

 

Cine zice ca la asta se foloseste frana spate e un ipocrit sau chiar nu stie ce vorbeste. Toti aia de i-ai citat tu de pe Brno pot sa pun pariu ca nu folosesc frana spate la franare, ci doar pentru alte giumbuslucuri. Sinner included, nu inteleg de ce se da apa la moara aiurea cu folosirea franei spate la o motocicleta sport care franeaza cat poate de tare pe circuit in linie dreapta.

 

Ca de aici voi vreti sa analizam toate ipotezele posibile e cale lunga.

Deci in cazul ideal cu aderenta buna (de aia o tot dau unii cu circuitul), la motoreta sport, franarea tare cu fata e tot ce ai nevoie. Beneficiile infime aduse de frana spate se pot transforma intr-o clipita in dezastre.

 

Am o intrebare pt reiserii uanabi si pt fitzobikerii de weekend, franarea doar cu fata scurteaza distanta fata de franarea cu ambele frane?

Nu, dar la motocicletele sport beneficiul adus e infim fata de riscurile de a doza INCA o frana, inca o variabila cu care creierul tau trebuie sa jongleze perfect pentru a da un rezultat aproape asemanator. Iar daca gresesti, un rezultat dezastruos.

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va recomand un exercitiu usor, dar care o sa va ajute in franarea eficienta. Puteti sa-l faceti oricand aveti timp. Ajuta la dezvoltarea reflexelor. :grinbandit:

 

http://www.youtube.com/watch?v=uiRrMlp1MME&feature=youtu.be

Pui frana cu slapii...inseamna ca esti slapar! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi, de aici decurge toata polemica, eu zic ceva, tu zici altceva, tu o iei personal si nu eviti deloc sa ma iei la perpules.

Normal ca trec toti ca avioanele pe langa mine, eu am motocicleta sport touring cu care merg de 6 luni, si am iesit de 3-4 ori pe circuit, la putin timp dupa ce am luat-o, la ce te astepti?

Vorbeam de franat la 200, tu zici de ogrish, eu iti spun ca se poate bine merci daca stii sa dozezi..poti sa ai si 675 la ora..

 

Btw - vino odata la Brno la trackday si o sa vezi ca o sa fii ultima curca de pe circuit, sunt oameni care vin regulat si care scot 2:15-2:20 de-ti invart casca de nu te vezi.

Atunci ce-o sa mai zici? Unde o sa mai fie ultra mega super terra frana fata a ta?

 

E posibil sa te fac si eu cu vfr-ul, cu autobuzul, si nu pentru ca sunt mai bun ca tine, ci pentru ca pur si simplu stiu circuitul, tu nu-l stii.

Ba nu, tu o iei personal, pentru ca eu doar am dat exemplu de cifra 200 ca fiind viteza mare la care sa nu franezi cu spatele, pe cand tu deja ma faci, ma dregi.

Sunt mai rapid decat unii, mai lent decat altii.

 

Dupa ce am vazut din filmuletul tau cred ca franez mult mai tare ca tine, merg mult mai tare decat tine, accelerez mai tare decat tine, am topspeed mai tare decat tine. Ce relevanta are asta in discutia noastra? Sau de fapt ar trebui sa aiba, daca ma gandesc mai bine, pentru ca probabil cum ti s-a mai zis eu am ajuns in situatii in care tu nu ai ajuns din cauza acestor diferente.

 

Mi-ar placea sa merg la Brno pe circuit, nu ca sa-ti fac tie pe plac sa accept provocarea, desi din ce spui aici sunt 99% sigur ca esti mai lent decat mine. Dar asta nu inseamna ca nu sunt si eu lent fata de cei care se pricep.

Din nou, consider lupta ta de "care o are mai mare" irelevanta pana la un punct.

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am nici un motiv de-asta, m-am calmat singur de mers forja pe strada. :D Cum explici faptul ca merg de vreo 6 ani si nu am avut nici un accident major?

 

Mergi civilizat si cuminte. Adica nu esti forjator.

 

Hai sa intrebam acum, daca frana spate nu conteaza, de ce s-a inventat sistemul CBS?

 

Pentru fricosi. Pentru tantalai. Pentru bani. Pentru siguranta tantalailor care apasa spatele aiurea.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ask my wife.. :crack:

 

Niko, nu e nici o baieteala, nu-s ce ti-ai dat tu seama din doua filmulete, mobra era scoasa din garaj si am facut 10 franari, nu am franat sa ma dau de ceasul mortii. Garajul e undeva undeva in stanga cum vezi imaginile, deci nu am apucat nici sa merg pe strada sa incalzesc pneurile. In plus echipamentul .. nici manusile nu le-am pus. Tu ai face teste de franari de urgenta imbracat cum eram eu???

 

Si mie mi-ar placea sa vii, nu sa ne intrecem, doar sa vezi cum e.. sa ne cunoastem, etc.

 

Ca exemplu, sinner imi invarte casca in cap pe Brno, eu o invart altui amic cu cbr600 care o are de muult mai mult timp decat mine, adica diferente de 40 sec pe tur, intre mine si sinner si 20 sec intre mine si cel cu cbr600f3. (care s-a mai dat intre timp pe SK ring si cred ca acu ma bate :P )

Conteaza mult sa stii traseul, oricat de bun ai fi.

Sau daca ai veni in vizita sa ne dam impreuna pe unde vreau eu, pun pariu ca ma duc inainte si fumez si o tigara pana vii tu, doar PT CA STIU DRUMUL.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inainte sa-mi spuna si mie userii mai sus mentionati daca frana de motor este sau nu frana spate.

dupa aia trecem si la CBS, ABS, PDL, USB & shit.:friends:

 

Vad ca lumea vorbeste in paralel si se intelege diferit. :rusinica:

Desi de cand a inceput discutia asta tu cu inca unul puneti cele mai paralele intrebari si ne aratati ca aproape nu intelegeti nimic din ce se dezbate aici o sa-mi mai tocesc tastele cu tine inca o data.

Frana de motor franeaza roata spate. Nu este frana spate. Mai vrei truisme d-astea?

Acum ca e bine sau nu ca dupa ce lasi gazul sa nu strangi ambreiajul ca sa te ajute frana de motor la franare e alta discutie.

Unii prefera sa lasa lase motorul cuplat pana aproape se opresc complet. Urmatoarea intrebare idioata va veni negresit, cea cu retrogradearea vitezelor.

Nu, nu ai timp sa retrogradezi viteze si nu ai de ce daca tu franezi de urgenta si vrei sa te opresti la 0km/h ca nu intri intr-un obstacol.

Asa ca "ceilalti" zic dupa ce lasi gazul sa strangi ambreiajul si sa franezi cu frana fata pana te opresti. Eu sunt adeptul acestei variante, am explicat la inceput si de ce.

 

CBS?ABS? Sisteme facute pentru dozarea eficienta a franelor. N-am auzit ca sistemul CBS sa blocheze vreodata roata spate daca tu ai actionat doar maneta franei fata. E facut pentru noi astia care nu stim sa dozam frana spate sa obtinem cele mai bune distante de franare. :bigstar:

 

Iar ABS-ul e facut si pentru cei care nu dozeaza bine nici fata, nici spatele, nu pun frana progresiv, ci doar se arunca ca maimutele in frane. Sunt mai bune decat 99% din cei care folosesc motocicleta doar pe strada, ma includ si pe mine aici.

Ca si la un motor cu ABS pe ambele roti e bine sa respecti principiile franarii e adevarat, dar irelevant pentru discutia noastra in care dozarea defectuoasa a uneia dintre frane te pune pe asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi civilizat si cuminte. Adica nu esti forjator.

post-7046-0-59210700-1319909435_thumb.jpg

Drumul meu spre munca de acu 3 ani. Il faceam cu Transalpul cam in 12-15min, my best time ever e de 8min. 12,5km.

Nu sunt forjator? hehehe, mai bine zis nu MAI sunt forjator. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ask my wife.. :crack:

 

Niko, nu e nici o baieteala, nu-s ce ti-ai dat tu seama din doua filmulete, mobra era scoasa din garaj si am facut 10 franari, nu am franat sa ma dau de ceasul mortii. Garajul e undeva undeva in stanga cum vezi imaginile, deci nu am apucat nici sa merg pe strada sa incalzesc pneurile. In plus echipamentul .. nici manusile nu le-am pus. Tu ai face teste de franari de urgenta imbracat cum eram eu???

 

Si mie mi-ar placea sa vii, nu sa ne intrecem, doar sa vezi cum e.. sa ne cunoastem, etc.

 

Ca exemplu, sinner imi invarte casca in cap pe Brno, eu o invart altui amic cu cbr600 care o are de muult mai mult timp decat mine, adica diferente de 40 sec pe tur, intre mine si sinner si 20 sec intre mine si cel cu cbr600f3. (care s-a mai dat intre timp pe SK ring si cred ca acu ma bate :P )

Conteaza mult sa stii traseul, oricat de bun ai fi.

Sau daca ai veni in vizita sa ne dam impreuna pe unde vreau eu, pun pariu ca ma duc inainte si fumez si o tigara pana vii tu, doar PT CA STIU DRUMUL.

Acum imi mai bagi o variabila, cunoasterea traseului! :crack:

Unde vrei mah sa ajungem? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu, nu ai timp sa retrogradezi viteze si nu ai de ce daca tu franezi de urgenta si vrei sa te opresti la 0km/h ca nu intri intr-un obstacol.

 

Dar pe circuit ai timp? Practic, si acolo franezi de urgenta.

Eu franez si cu motorul, trag ambreiajul aproape de oprire.

 

Pai ce, cunoastearea traseului nu e o variabila? Bine atunci tu esti mai bun ca mine cu orice chip. Asta e. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...