Sari la conținut

Cuplul maxim in functie de treapta


Postări Recomandate

Mai știți câte unii câte ceva, dar nu ce trebuie. Belbody le zice cel mai bine. ;)

Cuplul la roată în fiecare treaptă se calculează exact cum a zis Belbody mai sus.

Consumul depinde de sarcină în cel puțin aceeași măsură ca de turație. Prin sarcină a nu se înțelege greutatea pe care o trage motorul (deși și asta contează), ci gradul de deschidere al clapetei de accelerație.

 

Exemplu edificator: dacă urci un deal abrupt cu a șasea, cuplul la roată poate fi insuficient ca să accelerezi ca lumea și motorul rămâne undeva la 2 mii rpm, să zicem. Nu moare, dar nu merge mai tare de atât, din cauza greutății pe care o are de cărat pe o pantă mare, într-o treaptă înaltă. Ei, și dacă atunci deschizi gazul blană, ce se întâmplă? Turația rămâne 2 mii rpm, dar consumul crește exponențial. În plus, benzina nearsă spală de ulei oglinda cilindrului, uzându-l prematur.

 

Cu schimbatul nu e nicio regulă clară și general valabilă. Depinde foarte mult de ce vrei să faci. Dacă vrei accelerație tare, schimbi astfel încât, la următoarea treaptă, motorul să fie undeva la turația de cuplu maxim sau deasupra. Dar, pentru că e prea complicat să-ți bați capul cu asta, de cele mai multe ori nu greșești cu nimic dacă schimbi atunci când ajunge turația la zona roșie. Acest lucru este valabil pentru cam toate motocicletele sport (inclusiv naked sportiv, etc). La choppere cu motor mare, de cele mai multe ori e mai eficient să schimbi exact când simți că motorul nu mai accelerează zdravăn, de obicei înainte să ajungă la puterea maximă. Deoarece cuplul scade mai repede decât crește turația și e mai bine să schimbi, să dai iar de cuplul mare. Accelerația nu e dată de puterea maximă, ci de curba de cuplu pe o anumită plajă de turație, greutatea ansamblului rider/motocicletă și demultiplicarea transmisiei.

 

Dacă vrei să consume puțin, schimbi pe undeva pe la cuplul maxim și, mai ales, nu tragi tare de gaz în nicio situație. Consumul minim, la o sportivă cu patru cilindri, este pe undeva pe la 2.500-3.000 rpm. Dacă mergi cu gaz lin la turația respectivă într-a șasea, nu-i bai, că motorul are mulți cilindri, pistoane ușoare, merge lin și consumă puțin. Dar dacă vrei să accelerezi tare și tragi blană, iar motocicleta nu e una cu nesimțit de mult cuplu (cum e o Hayabusa sau B-King, spre exemplu), o să se întâmple ce am spus mai sus. Multă benzină în cilindru la o turație prea mică, consum mare, uzură la motor.

 

Turațiile astea nu sunt fixe, generale. Un V2 mare poate să nu meargă lin sub 3.000 rpm într-o treaptă prea înaltă (doi cilindri, impulsuri de două ori mai rare la aceeași turație față de un 4 cilindri), în timp ce un patru în linie poate să aibă repriză curată și de sub 2.000 rpm, dacă este dozat gazul corespunzător.

 

Astea oricum sunt calcule pentru obsedați ca mine :D . Reguli valabile pentru majoritatea motocicletelor/riderilor/situațiilor: pentru accelerație, schimbi la zona roșie, pentru consum, nu tragi tare de gaz, nu mergi în ture înalte, dar nici prea joase.

 

 

P.S. Chestia aia dată de producător cu schimbatul recomandat e și conformă cu o normă din asta ca să nu încurajeze bikerii să-și rupă capu' schimbând numai la jdemii de rpm. Toți producătorii fac asta. Mie la Ducati ST4 îmi sugera să schimb a șasea pe la 60. Problema e că a șasea era nesimțit de subturată la viteza aia. Aveam 3.000 rpm pe la 95-100 într-a șasea. Deci nu o luați ca pe literă de lege.

 

P.S. Aaaa, și motocicletele nu au sincroane! :lol: Doar Honda VFR 1200 DCT, apărută anul ăsta, are ceva în genul, dar nu chiar. :P În rest, nu există, n-au, zero, zip, nada.

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 100
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu am un amendament totusi. Daca tragi tare de acceleratie si ai carburatoare, baga multa benzina in prima faza, insa motorul fiind normal aspirat, nu poate trage mai mult amestec. Daca e alimentare pe injectie, nici pomeneala. Dealtfel daca amestecul e foarte bogat, nici nu se mai aprinde in camera de ardere si motorul se opreste, iar daca exista un exces de benzina, el este aruncat imediat pe evacuare, mediul fierbinte facand si un amestec bogat, foarte volatil. Parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Io cre'ca multi habar n-au sa mearga cu mobra daca isi bat capul cu asa ceva, si nici nu le au cu mecanica. Cine vrea sa inteleaga bine cum sta treaba cu cuplul si ce legatura are acesta cu treapta de viteza ar trebui sa-si ia o bicicleta cu viteze si va afla pe pielea lui cum e sa mergi la deal pe foaie mare si cu pinion mic adica echivalentul treptei a 5-a sau a 6-a la mobre.

 

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un amendament totusi. Daca tragi tare de acceleratie si ai carburatoare, baga multa benzina in prima faza, insa motorul fiind normal aspirat, nu poate trage mai mult amestec. Daca e alimentare pe injectie, nici pomeneala. Dealtfel daca amestecul e foarte bogat, nici nu se mai aprinde in camera de ardere si motorul se opreste, iar daca exista un exces de benzina, el este aruncat imediat pe evacuare, mediul fierbinte facand si un amestec bogat, foarte volatil. Parerea mea...

Carburatoarele (cel putin la japoneze) au doua clapete, una este actionata exact ca la dacie (de ex) de cablul de la gaz , iar cea de-a doua este ca o cortina care se retrage odata cu turatia (este trasa de vidul cret de cilindru in timpul functionarii, cu cat e mai mare turatia, cu atat mai mare este depresiunea). deci , poti sa fii in a 6-a, la 2.000rpm, sa-i dai gaz maxim si sa nu o inneci (ceea ce s-ar intampla la Dacie de exemplu). Este un sistem primitiv de feed-back de turatie de la motor

 

Io cre'ca multi habar n-au sa mearga cu mobra daca isi bat capul cu asa ceva, si nici nu le au cu mecanica. Cine vrea sa inteleaga bine cum sta treaba cu cuplul si ce legatura are acesta cu treapta de viteza ar trebui sa-si ia o bicicleta cu viteze si va afla pe pielea lui cum e sa mergi la deal pe foaie mare si cu pinion mic adica echivalentul treptei a 5-a sau a 6-a la mobre.

 

:laugh:

Io cre'ca multi care nu pricep o formula fizica o baga pe aia cu practica si cu "habar n-au sa mearga cu mobra", cu "practica e mai importanta", etc, crezi ca nu poti sa le stii pe amandoua? teoria si practica?

E vreun pacat in a incerca sa intelegi principiile fizice? Stii ca la proiectare se fac modele matematice bazate pe ecuatii si in baza lor imbunatatesc? sau crezi ca inginerii din japonia urca pe un "o bicicleta cu viteze si va afla pe pielea lui cum e sa mergi la deal pe foaie mare si cu pinion mic", iar dupa aceia se pun la strung si mesteresc un motor, incearca PRACTIC ce poate si dupa aceia iar urca pe bicicleta, se mai chinuie nitel sa inteleaga, si iar fac un model? sau totusi fizica e baza?

 

Iti raspund asa pentru ca m-am simtit ofensat prin replica dumitale.

si sa stii dumneata ca marii piloti pe F1, WRC sau MotoGP cunosc bine fizica, si exerseaza pe principiu de intelegere pana ajung la reflex, dar in spate tot intelegerea procesului este...

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Este un sistem primitiv de feed-back de turatie de la motor

 

Nu este deloc primitiv si este foarte folositor.

 

 

Iti raspund asa pentru ca m-am simtit ofensat prin replica dumitale.

 

da ciam facut bre team injurat de mama? :laugh:

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatoarele (cel putin la japoneze) au doua clapete, una este actionata exact ca la dacie (de ex) de cablul de la gaz , iar cea de-a doua este ca o cortina care se retrage odata cu turatia (este trasa de vidul cret de cilindru in timpul functionarii, cu cat e mai mare turatia, cu atat mai mare este depresiunea). deci , poti sa fii in a 6-a, la 2.000rpm, sa-i dai gaz maxim si sa nu o inneci (ceea ce s-ar intampla la Dacie de exemplu). Este un sistem primitiv de feed-back de turatie de la motor

Exact. Uitasem de subar si de membrana de vacuum (doar am dat o palarie de bani sa le schimb ;) ), ma gandeam la carburatoarele simple, in speta cel de Dacie, care are pompa de sprit si "inunda" carburatorul la kick-down.

Deci, teoria aia cu spalat de cilindri cade si la carburatie :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este un sistem primitiv de feed-back de turatie de la motor

 

Nu este deloc primitiv si este foarte folositor.

Primitiv in sensul ca reglajul nu se face fin (cu ajutorul electronicii de exemplu), chiar as spune ca se "falfaie" destul de mult cortinutele alea. Ca este eficient sistemul sunt de acord, dar injectia de exemplu tocmai aici are avantajul (pe langa persiune), faptul ca administreaza fiecare picatura si reglajul se cu erori mici.

 

Iti raspund asa pentru ca m-am simtit ofensat prin replica dumitale.

 

da ciam facut bre team injurat de mama? :laugh:

Nu m-ai injurat de mama, dar cand cineva (de ex eu) se chinuie sa faca un post cu explicatii pertinente nu cu "asa e ca am auzit de la cineva" sau "da, fac asta de X ani si merge", care au in spate o explicatie fenomenologica, si cineva vine si spune ca cei care fac asta de fapt (citez) "habar n-au sa mearga cu mobra", e dearanjant.

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuplul de sarcina este compus dintr-o componenta constanta care depinde de greutatea motocicletei, cauciucuri si mici frecari pe ici pe colo si o componenta variabila in functie de viteza (chiar patratul acesteia).

"Lantul" este Cuplul motor->reducerea primara->reducerea din cutie(in functie de treapta)->reductia finala (reductie, pentru ca reduce turatia),

Din acest lant, variabile sunt cuplul motor in functie de turatie si deschiderea acceleratiei si treptele de viteze (care sunt variabile discret).

Am simtit fenomenul zis de tine, daca schimb numai in 5000 de ture de exemplu, cand ajung in a 5-a simt ca e subturata la aia 4000-4500 de ture. Si acolo deja am ~140 km/h.

La mine intra pe rosu la 10 mii de ture.

 

Daca raportul pentru a 5-a este 0.875 (21/24), atunci asta nu inseamna ca treapta a 5-a, practic e ca sa folosesti turatia la care ai ajuns cand ai schimbat din a 4-a?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca raportul pentru a 5-a este 0.875 (21/24), atunci asta nu inseamna ca treapta a 5-a, practic e ca sa folosesti turatia la care ai ajuns cand ai schimbat din a 4-a?

In general treapta superioara (a 5-a sau a 6-a dupa caz) este destinata vitezei de croaziera, in general nu prea se accelereaza in ultima treapta, Adesea motorul nu are puterea sa duca motocicleta in zona rosie in treapta superiora, tocmai de aceea ca este ultima:) si este calculata pentru a merge cu viteza constanta la consum. Asta sunt observatii proprii, nu am vazut recomandari de a nu accelera in ultima treapta. Vorbesc de mototare pana in 600cc si viteze mai mici de 200km/h.

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Nu m-ai injurat de mama, dar cand cineva (de ex eu) se chinuie sa faca un post cu explicatii pertinente nu cu "asa e ca am auzit de la cineva" sau "da, fac asta de X ani si merge", care au in spate o explicatie fenomenologica, si cineva vine si spune ca cei care fac asta de fapt (citez) "habar n-au sa mearga cu mobra", e dearanjant.

 

Coane, tocmai faptul ca nu stii fizica este problema. Daca ai fi stiut ai fi facut niste calcule si ti-ai fi dat cu seama ce se intampla si de ce se intampla. La multi bani!

Mesaj completat

nu am vazut recomandari de a nu accelera in ultima treapta.

 

pentru ca nu exista asemenea recomandari. daca ai 100 km/h in a 6-a poti sa accelerezi linistit dar nu bagi mana-n gaz la maxim si nici nu te astepta sa te ridici pe o roata.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Coane, tocmai faptul ca nu stii fizica este problema. Daca ai fi stiut ai fi facut niste calcule si ti-ai fi dat cu seama ce se intampla si de ce se intampla. La multi bani!

De unde ai tras tu concluzia cata fizica stiu eu? Si cine te indreptateste sa afirmi ca nu stiu fizica?

Calculele le-am facut pentru mine pentru motorul meu, de asta am dat notiuni generale si am precizat ca datele difera la fiecare motor.

Ti se pare amuzant sa arunci replici cu calificative si sa vezi cum lumea iti raspunde?

Te rog daca mai ai remarci despre cunostintele mele de fizica sau "motociclism" (ai mentionat intr-un post anterior ca cei care fac astfel de calcule nu prea stiu sa mearga) sa le faci pe PM, ca de la a schimba pareri pe forum la a aduce calificative e cale lunga.

 

Intrebarea topicului a fost una tehnica, iar tu nu ai venit cu absolut nici o explicatie tehnica, practic ai fost off-topic, dar eu am uitat ca in Romania sportul national este criticatul celorlalti, mai ales cand nu ai nimic de spus

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
De unde ai tras tu concluzia cata fizica stiu eu? Si cine te indreptateste sa afirmi ca nu stiu fizica?

 

Esti atat de bun la fizica ca a trebuit sa intrebi un mecanic cand e mobra subturata. Sau poate ai inceput sa inveti fizica abia dupa ce ai cunoscut acest mecanic, caz in care sunt nevoit sa-mi cer scuze. :laugh:

 

PS: Exemplul meu cu bicicleta este cel mai bun pt a intelege cuplul sau/si folosirea treptelor de viteza (pt cine are nevoie, LOL).

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti atat de bun la fizica ca a trebuit sa intrebi un mecanic cand e mobra subturata. Sau poate ai inceput sa inveti fizica abia dupa ce ai cunoscut acest mecanic, caz in care sunt nevoit sa-mi cer scuze. :laugh:

 

PS: Exemplul meu cu bicicleta este cel mai bun pt a intelege cuplul sau/si folosirea treptelor de viteza (pt cine are nevoie, LOL).

Prietene, am intrebat pentru ca oricat de multe notiuni fizice nu ai avea, anumite date nu le gasesti scrise pe nicaieri (cum ar fi chestia cu subturatul). Stiu ca sunt multi factori, de aceia nimeni nu va da date concrete la acest capitol, dar cum tocmai imi luasem motocicleta, vroiam sa aud parerea unui om care a vazut ceva mai multe motoare decat mine si a mers ceva kilometri in plus. Nu imi este rusine sa intreb unde nu stiu ceva exact, iar daca stiu aproximativ (cum a fost cazulmeu cu subturatul) prefer sa gasesc confirmari (sau dezmintiri) a celor stiute in literatura de specialitate sau la oameni mai experimentati. E grav ca am intrebat mecanicul asa ceva? Chiar nu stiu fizica din cauza asta???

 

Exemplul tau cu bicicleta l-am testat peste 2.000km cat am mers cu acest mijloc de transport (asta doar in perioada 17-20 ani, ca pe acestea le-am cronometrat), am avut zile cu 90 de km/zi (8h de mers), si eu apelez la explicatia cu bicicleta cand cineva nu intelege functionarea cutiei de viteze, dar aici intrebarea a fost alta, omul nu a intrebat "cum functioneaza" ci a intrebat backgroundul tehnico-stiintific, si a si dat date exacte ale motorului. Eu am completat cu niste informatii tehnice, pe care si pe acestea le-am dat cu titlu de prezentare (sunt ceva mai multi factori care intra in ecuatie). Cum functioneaza multe chestii am intuit de mult si chiar de la varste foarte fragede, dar tot timpul am cautat confirmari matematice la fenomene, pe care le-am gasit de cele mai multe ori. Poate mai sunt unii si altii ca mine care "nu prea stiu sa se dea cu mobra de isi pun astfel de probleme", sau poate sunt singurul pe aici, ramane de vazut ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: Exemplul meu cu bicicleta este cel mai bun pt a intelege cuplul sau/si folosirea treptelor de viteza (pt cine are nevoie, LOL).

 

Nu prea e in contextul dat, al schimbarii vitezelor... orice angrenaj ai avea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Prietene, am intrebat pentru ca oricat de multe notiuni fizice nu ai avea, anumite date nu le gasesti scrise pe nicaieri (cum ar fi chestia cu subturatul). Stiu ca sunt multi factori, de aceia nimeni nu va da date concrete la acest capitol, dar cum tocmai imi luasem motocicleta, vroiam sa aud parerea unui om care a vazut ceva mai multe motoare decat mine si a mers ceva kilometri in plus. Nu imi este rusine sa intreb unde nu stiu ceva exact, iar daca stiu aproximativ (cum a fost cazulmeu cu subturatul) prefer sa gasesc confirmari (sau dezmintiri) a celor stiute in literatura de specialitate sau la oameni mai experimentati. E grav ca am intrebat mecanicul asa ceva? Chiar nu stiu fizica din cauza asta???

 

Exemplul tau cu bicicleta l-am testat peste 2.000km cat am mers cu acest mijloc de transport (asta doar in perioada 17-20 ani, ca pe acestea le-am cronometrat), am avut zile cu 90 de km/zi (8h de mers), si eu apelez la explicatia cu bicicleta cand cineva nu intelege functionarea cutiei de viteze, dar aici intrebarea a fost alta, omul nu a intrebat "cum functioneaza" ci a intrebat backgroundul tehnico-stiintific, si a si dat date exacte ale motorului. Eu am completat cu niste informatii tehnice, pe care si pe acestea le-am dat cu titlu de prezentare (sunt ceva mai multi factori care intra in ecuatie). Cum functioneaza multe chestii am intuit de mult si chiar de la varste foarte fragede, dar tot timpul am cautat confirmari matematice la fenomene, pe care le-am gasit de cele mai multe ori. Poate mai sunt unii si altii ca mine care "nu prea stiu sa se dea cu mobra de isi pun astfel de probleme", sau poate sunt singurul pe aici, ramane de vazut ;)

 

Ca sa fiu scurt, va complicati existenta. Topicul asta este absolut fara rost, ce rost are sa calculezi cuplul in trepte de viteze? :laugh: Oare vor fi depasirile mai eficiente? Sau acceleratiile mai bune?

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fiu scurt, va complicati existenta. Topicul asta este absolut fara rost, ce rost are sa calculezi cuplul in trepte de viteze? :laugh: Oare vor fi depasirile mai eficiente? Sau acceleratiile mai bune?

 

Teoretic, daca faci liniute, da! Cu rost sau fara rost (in opinia ta) are legatura cu forumul... probabil mai mult decat altele asa ca nu vad nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Teoretic, daca faci liniute, da! Cu rost sau fara rost (in opinia ta) are legatura cu forumul... probabil mai mult decat altele asa ca nu vad nici o problema.

 

Vezi sa iei calculatorul cu tine cand faci liniute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi sa iei calculatorul cu tine cand faci liniute.

 

Nu fac liniute, deloc... dar cine face in mod profesional... ia calculatorul cu el!

 

Si sa intelegi fizica e foarte important, mult mai important decat practica. Asa ca daca ti se pare topicul aiurea... nu e nici un motiv sa-l citesti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Nu fac liniute, deloc... dar cine face in mod profesional... ia calculatorul cu el!

 

Si sa intelegi fizica e foarte important, mult mai important decat practica. Asa ca daca ti se pare topicul aiurea... nu e nici un motiv sa-l citesti...

 

Prietene, tot ce inseamna mecanica inseamna fizica.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene, tot ce inseamna mecanica inseamna fizica.

 

Huh? Ai lamurit problema cu propozitia asta? Are vreo legatura cu ce s-a discutat? Patratul e patrulater, asa si?

Mesaj completat

Se da o motocicleta de 210 kg la gol + 22l de benzina + 3.6 l de ulei.

 

Daca tot o dau in balarii cu @corleone... ai uitat sa zici si cati litrii de antigel :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datele referitoare la cuplu si cai putere sunt pentru treapta finala? Daca nu, cum se poate calcula unde are maximul de cuplu pentru celelalte 4 trepte?

Multumesc.

 

Bai oamenii lui Dumnezo, mai cititi odata intrebarea, de vreo 3 ori asa si apoi vedeti ca intr-adevar topicul este stupid cum zice si Corleone. Am incercat sa ma abtin pana acum, dar deja ati inceput sa va certati aiurea.

 

Raspunsul la intrebarea initiala este asa:

 

Datele referitoare la cuplu si cai putere sunt pentru treapta finala?

 

Raspuns: NUUU. Datele referitoare la cuplu sunt ale motorului, este cuplul la arborele cotit, nu are nici o legatura cu treapta, cuplul motorului este unul si acelasi indiferent ce i-ai face.. si anume cat a zis e: 63NM la 7500 rpm.

 

Daca nu, cum se poate calcula unde are maximul de cuplu pentru celelalte 4 trepte?

 

Raspuns: se inmulteste cuplul cu raportul de transmisie. Formula fizica, aritmetica de clasa a IV-a. Cuplul maxim al motocicletei este in treapta I de viteza.

 

THAT'S IT.

 

In rest schimbatul treptei in functie de turatie este cat se poate de logic si intuitiv, si aceasta logica deriva din formulele fizice. Ce tot va mai certati atat?

Se stie de cand lumea si pamantul, nu am inventat noi cana cu manerul pe partea dreapta:

- pentru un condus eficient se schimba treapta la un RPM cat mai aproape de cuplul maxim. Daca o sa vedeti vreodata un grafic al consumului o sa vedeti ca zona de consum minim corespunde cu zona de cuplu maxim.

- mersul subturat duce la un consum marit - si la injectie si la carburatie, DA! (credeti sau nu cu un motor subturat poti consuma mai mult decat daca mergi la turatie mai mare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai oamenii lui Dumnezo, mai cititi odata intrebarea, de vreo 3 ori asa si apoi vedeti ca intr-adevar topicul este stupid cum zice si Corleone. Am incercat sa ma abtin pana acum, dar deja ati inceput sa va certati aiurea.

 

Raspunsul la intrebarea initiala este asa:

 

Datele referitoare la cuplu si cai putere sunt pentru treapta finala?

 

Raspuns: NUUU. Datele referitoare la cuplu sunt ale motorului, este cuplul la arborele cotit, nu are nici o legatura cu treapta, cuplul motorului este unul si acelasi indiferent ce i-ai face.. si anume cat a zis e: 63NM la 7500 rpm.

 

Daca nu, cum se poate calcula unde are maximul de cuplu pentru celelalte 4 trepte?

 

Raspuns: se inmulteste cuplul cu raportul de transmisie. Formula fizica, aritmetica de clasa a IV-a. Cuplul maxim al motocicletei este in treapta I de viteza.

 

THAT'S IT.

 

In rest schimbatul treptei in functie de turatie este cat se poate de logic si intuitiv, si aceasta logica deriva din formulele fizice. Ce tot va mai certati atat?

Se stie de cand lumea si pamantul, nu am inventat noi cana cu manerul pe partea dreapta:

- pentru un condus eficient se schimba treapta la un RPM cat mai aproape de cuplul maxim. Daca o sa vedeti vreodata un grafic al consumului o sa vedeti ca zona de consum minim corespunde cu zona de cuplu maxim.

- mersul subturat duce la un consum marit - si la injectie si la carburatie, DA! (credeti sau nu cu un motor subturat poti consuma mai mult decat daca mergi la turatie mai mare)

m-ati bagat in ceata de tot, Bogdane vrei sa zici ca in treapta a 4-a sau a-5-a la 7500 de rpm nu am, 63 de nm ? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-ati bagat in ceata de tot, Bogdane vrei sa zici ca in treapta a 4-a sau a-5-a la 7500 de rpm nu am, 63 de nm ? :laugh:

Ba da, la arborele cotit. De fapt, la turatia aia, ai cuplul ala la arborele cotit indiferent de treapta de viteza in care te afli.

Cat cuplu se transmite la roata e asa cum a zis belbody, se inmulteste cu raportul treptei de viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, la arborele cotit. De fapt, la turatia aia, ai cuplul ala la arborele cotit indiferent de treapta de viteza in care te afli.

Cat cuplu se transmite la roata e asa cum a zis belbody, se inmulteste cu raportul treptei de viteza.

;) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...