Sari la conținut

Am Avut Bafta... Putea Fi Mai Rau


Special K
 Share

Postări Recomandate

Luni seara veneam de la mare, trageam tare sa ajung acasa (Oradea). Inainte de Tg Mures cu vreo 20 km am depasit o Nova, soseaua relativ libera, aveam aprox 130 km/h. Dupa 500 m apare un pasaj cale ferata fara bariera si reduc viteza, nu foarte violent- aveam cam 30 km/h pe trecere- cand surpriza: soc violent din spate, motorul se ridica de fund si sunt aruncat peste ghidon. Vad asfaltul cum se apropie si cu coada ochiului vad si motorul venind peste mine, bag reflex capul in piept si ating asfaltul cu umarul drept si ma dau dea berbeleacul. Ma ridic naucit si nervos si vad Nova care o depasisem cu fatza facuta praf si soferul fugind speriat spre mine. Ma verific rapid- cateva julituri superficiale: umarul drept, soldul drept, genunchiul drept :crack: . Motorul : topcase-ul bucati, esapamentul deplasat in sus (cred ca in el a lovit), crapaturi in aripa spate si in carenajul dreapta spate. Explicatia soferului: n-am mai vazut asa o frana, n-am mai putut opri. :lol: Ma uit in masina, ere cu o pustioaica in mini, cred ca era mai atent la bulanele ei decat la sosea.

Long story short: politie, constatere, dovada, dar pe drum spre casa constat ca suspensia spate e foarte dura, posibil sa fie total bulita . Tipul nu avea asigurarea la el, si nu stiu ce e de facut in continuare: evaluarea pagubelor trebuie facuta la Tg Mures? Nu se poate face loco, la un service autorizat? Si o intrebare pt oradeni: stiti vreun service autorizat pt motoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tu nu te uiti in oglinzi cand franezi ?!?!?!?!?!?!?

 

Bafta cu reparatiile!

 

 

Da tu te uiti in oglinda inainte sa franezi asa brusc?Eu nu cred ca-ti mai arde de privit in oglinda la o frana brusca (clar trebuie sa eviti ceva cand franezi brusc) si de fapt nu tu trebuie sa adaptezi distanta fata de cel din SPATE,ci la cel din fata.

Editat de remijaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as zice ca irascibil are dreptate pe undeva - ca la lege scrie cum zici tu e una - dar vezi ce se poate pati - eu ma uit in oglinzi cand franez si de fapt ma uit mereu sa stiu cam cine e in spate si cam in ce pozitie - problema e la o frnare de urgenta - acolo e mai greu sa le faci pe toate in timp util.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da tu te uiti in oglinda inainte sa franezi asa brusc?Eu nu cred ca-ti mai arde de privit in oglinda la o frana brusca (clar trebuie sa eviti ceva cand franezi brusc) si de fapt nu tu trebuie sa adaptezi distanta fata de cel din SPATE,ci la cel din fata.

Asa spune legea dar te incanta cu ceva daca mori cu dreptatea de parta ta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Constatarea se face de inspectorul de daune al companiei de asigurări care plăteÂşte dauna. Iei legătura cu ei, te programezi, îți face constatarea (listă cu avarii pe 2 categorii, ce se schimbă Âşi ce se repară) Âşi poze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da tu te uiti in oglinda inainte sa franezi asa brusc?Eu nu cred ca-ti mai arde de privit in oglinda la o frana brusca (clar trebuie sa eviti ceva cand franezi brusc) si de fapt nu tu trebuie sa adaptezi distanta fata de cel din SPATE,ci la cel din fata.

 

 

Omul a zis ca nu a franat foarte violent,tinand cont ca abia il depasise p'ala cu masina mi se pare de bun simt sa te uiti in oglinda cand reduci viteza de la 130 la 30 chiar si in 500 m.Io ma uit si cand opresc la semafor si e rosu cat soarele,sunt unii mai chiori,e bine sa fii pregatit sa degajezi oricand.In fine,eu asa fac,daca e bine sau rau nu conteaza,eu ma simt mai in siguranta

 

 

Daca tu mai ai timp sa te uiti in oglinda cat pui frana brusca, felicitari, eu n-am. Atentie insa sa nu nimeresti in ala din fata in timp ce te chiombesti in spate.

 

Daca pt tine sa franezi de la 130 kmh la 30 kmh in 500 m inseamna frana brusca,nu doar timpul iti lipseste,iti lipsesc mult mai multe ...

Editat de IraSciBil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De vina e clar boul din spate care statea in poponeata motocicletei la 130 la ora , in conditiile in care el nu e in stare sa isi opreasca coaja nici daca venea trenul.

 

Singurul lucru pe care puteai sa-l face era sa nu-l lasi sa mearga in spatele tau : pe o portiune mai dreapta dadeai putin gaz pina te departai suficient si daca prostul se ambitiona sa te ajunga incetinai si il lasi sa se duca.

 

In general daca ai pe unu in spate, este foarte posibil ca el sa mearga mai repede ca tine si sa nu fi reusit sa de depaseasca. Sanatos este sa-i faci loc pentru ca ii faci si lui , si tie un bine si eviti situatia periculoasa de a fi depasit cind nu te astepti sau din scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa depasire l-am tinut in oglinzi pana a ramas la vreo 100 de metri. Da, am gresit ca nu am verificat si cand am franat, dar ma chioream la pasaj - tineam minte ca la venire, cam prin aceasi zona era unul foarte denivelat; nu a fost ala, dar ghinion cu ochiosu' din spate...

Deci ca idee ar trebui totusi un drum de Tg Mures pt constatarea daunelor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu irascibil intr-o oarecare masura cu anumite mentiuni...

Si mie mi-e frica de mor sa nu franez prea brusc (dar asta cu conserva), o masina normala franeaza mai repede ca buburuza mea.

Privirea mereu inainte, trebuia sa vezi linia ferata..mai ales ca are semne aditionale destul de mari..nu ai voie sa ai 130 inainte cu 500 de metri de acel pasaj..La viteza aia parcurgi 500 metri in 13 secunde, ceea ce nu e foarte mult mai ales tinand cont de riscurile pe moto...

Si, nu in ultimul rand, fiind pe moto, trebuie sa pastrezi distanta fata de ala din spate si ala din fata...La 130 la ora, distanta de 100m nu e de ajuns pe moto, dupa parerea mea..sau merg eu prea safe...

 

Terminati-va cu fazele gen "domle, in regulament scrie doar fata de ala din fata"..pai cu ce va ajuta regulamentul acum sau, mai grav, cu 10 fracturi in spital?

 

Pe moto nu mergem dupa regulament, ci dupa regulament+regulile noastre care ne salveaza pielea.

Editat de tau_xxx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si acum parerea unui prospat posesor de a , azi am luat carnetul om batrin la 32 de ani ma pacalit tineretul sa ma dau cu motorul :lol: . sa revenim deci inca sunt toba de carte am luat sala cu 25 de pct , baiatul nostru (motociclistul ) nu are nici o vina , asa ca nu inteleg de ce trebuie sa se uite in oglinda cind frineaza ??????? da as intelege sa se uite pe sosea sa nu fie o groapa etcetc dar in oglinda ??? asa ca vina este a celui cu auto si sa sa scoata banii sa repare motorul . asta este parerea mea si asa zice si la cartea galbena!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si acum parerea unui prospat posesor de a , azi am luat carnetul om batrin la 32 de ani ma pacalit tineretul sa ma dau cu motorul :lol: . sa revenim deci inca sunt toba de carte am luat sala cu 25 de pct , baiatul nostru (motociclistul ) nu are nici o vina , asa ca nu inteleg de ce trebuie sa se uite in oglinda cind frineaza ??????? da as intelege sa se uite pe sosea sa nu fie o groapa etcetc dar in oglinda ??? asa ca vina este a celui cu auto si sa sa scoata banii sa repare motorul . asta este parerea mea si asa zice si la cartea galbena!!!!!

Pai e simplu de ce ... dupa ce scapi de cartea galbena nimeresti in trafic, unde lumea se cam pisa pe cartea galbena si merge ca la balamuc. Nu conteaza a cui e vina pe patul de spital, sub cruce cu atat mai putin. In teorie, daca te uiti in oglinda cand franezi (mai ales cand franezi puternic) ai sansa sa vezi ca cel din spate nu franeaza la timp si poate si sansa sa gasesti o scapare ca sa nu te faca poster. In practica ... nu stiu ce sa zic. Cam greu. In caz de franare brusca nu prea apuc sa ma mai uit in oglinzi. Chiar daca apuc, nu stiu care sunt sansele sa-mi pot schimba brusc directia. Poate o sa incep sa exersez chestia asta, sa vad cum merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rados : cartea galbena e doar teoria.

Instructorul trebuia sa-ti spuna ca la franare trebuie verificate oglinzile.

 

Pe de alta nova nu are abs si chiar daca ar fi avut, tot scartaie rotile la o franare de urgenta pe care de obicei o auzi si te prinzi ca vine bizonul, chiar daca nu te-ai uitat in oglinda.

Asa am auzit eu ieri noapte pe un 'phrate' d-al nostru cu r6 rosu care era sa dea-n mine (eu fiind cu conserva) in timp ce stateam la stop. Nu s-a intimplat nimic ca pina la urma a oprit alaturi.

Si tot urechile m-au salvat la o trecere de pietoni cind m-a impins unu cu jeepu ca cica era ud pe jos si n-au tinut franele.

 

Nu cumva ala cu nova n-avea frane ? Sau vorba 'victimei' se uita la bulanele pasagerei si a uitat sa franeze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci inca sunt toba de carte am luat sala cu 25 de pct , baiatul nostru (motociclistul ) nu are nici o vina , asa ca nu inteleg de ce trebuie sa se uite in oglinda cind frineaza ???????

 

 

N'am zis ca motociclistul ar avea vreo vina.

Daca nu intelegi de ce trebuie sa te uiti in oglinda cand franezi o sa'ti povestesc o intimplare : cica un motociclist venea d ela mare,depaseste o conserva,si in fata la 500 m vede calea ferata.Franeaza de la 130 kmh la 30 kmh si trece usor calea ferata.Intre timp bou' cu conserva da peste motocicleta,ca de,n'a mai vazut asa frana in viata lui.ACUM INTELEGI DE CE?!?

Editat de IraSciBil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect si ce spuneti voi eu ma refeream strict la partea de vina a auto , am carnet de b de ceva vreme si am batut tara in lung si in lat nu zic nu cind frinez la stopuri ma uit sa vad ce face ala din spate sa ii dau gaz daca vine mai tare , dar sincer e prima data cind aud lovit un motor in spate ptr ca ala nu a fost atent iar cit despre partea cu frinarea ai mai multa aderenta cu 4 roti decit cu 2 . iar despre partea cu nu am vazut , nu stiu cum dracu se intimpla ca numai cei ce au si a si b sau sunt aspiranti la a dau atentie in trafic la motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai fratilor, Omu nostru (care dupa parerea mea NU ARE NICI O VINA!!!) a intrebat CU TOTUL ALTCEVA!

Nicidecum nu a cerut o dezbatere cu privire la vinovatia/nevinovatia lui! A cerut sa afle de la cei de aici- daca trebe sa se intoarca la locul accidentului in Tg.Mures pt constatarea politiei necesara la dosarul CASCO! "Deci ca idee ar trebui totusi un drum de Tg Mures pt constatarea daunelor?"

Deci - ideea e : il ajuta careva cu informatia?

Chiar nu vad rodul discutiilor STRILE de genu - "ala e vinovat.. sau alalat e mai vinovat ca primu :what: ". Nici macarar pe cele (care le citesc la 80%din topicurile despre accidente, iarasi ABSOLUT STERILE SI FARA ROST... De fapt postari DOAR CU SCOPUL DE A ADUNA MAI MULTE POSTURI!!!) de genu "ai avut noroc, fieru se repara...". Bre, ca a avut noroc, ca fieru se repara - asta o stie si el! Acum omu are nevoie de o altfel de informatie, una precisa - nu abureala!

Din TOATE forumurile pe care am activat si activez- pe acesta se gaseste cea mai mare doza de INFANTILISM in raspunsurile primite de cei care deschid un subiect!

:crack:

Chiar nu se poate sa ne concentram STRICT asupra problemei?

E chiar asa de mare goana dupa posturi?

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai fratilor, Omu nostru (care dupa parerea mea NU ARE NICI O VINA!!!) a intrebat CU TOTUL ALTCEVA!

Nicidecum nu a cerut o dezbatere cu privire la vinovatia/nevinovatia lui! A cerut sa afle de la cei de aici- daca trebe sa se intoarca la locul accidentului in Tg.Mures pt constatarea politiei necesara la dosarul CASCO! "Deci ca idee ar trebui totusi un drum de Tg Mures pt constatarea daunelor?"

Deci - ideea e : il ajuta careva cu informatia?

Chiar nu vad rodul discutiilor STRILE de genu - "ala e vinovat.. sau alalat e mai vinovat ca primu :what: ". Nici macarar pe cele (care le citesc la 80%din topicurile despre accidente, iarasi ABSOLUT STERILE SI FARA ROST... De fapt postari DOAR CU SCOPUL DE A ADUNA MAI MULTE POSTURI!!!) de genu "ai avut noroc, fieru se repara...". Bre, ca a avut noroc, ca fieru se repara - asta o stie si el! Acum omu are nevoie de o altfel de informatie, una precisa - nu abureala!

Din TOATE forumurile pe care am activat si activez- pe acesta se gaseste cea mai mare doza de INFANTILISM in raspunsurile primite de cei care deschid un subiect!

:crack:

Chiar nu se poate sa ne concentram STRICT asupra problemei?

E chiar asa de mare goana dupa posturi?

:crack:

 

Cam asta-i esentza: desi nu m-as fi exprimat atat de categoric, eu cautam o informatie... Cat despre accident, imi asum partea mea de "vina": pe motor- ochii cat sarmaua (inclusiv watch your ass), la urma urmei e vorba de kuru tau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai fratilor, Omu nostru (care dupa parerea mea NU ARE NICI O VINA!!!) a intrebat CU TOTUL ALTCEVA!

Nicidecum nu a cerut o dezbatere cu privire la vinovatia/nevinovatia lui! A cerut sa afle de la cei de aici- daca trebe sa se intoarca la locul accidentului in Tg.Mures pt constatarea politiei necesara la dosarul CASCO! "Deci ca idee ar trebui totusi un drum de Tg Mures pt constatarea daunelor?"

Deci - ideea e : il ajuta careva cu informatia?

Chiar nu vad rodul discutiilor STRILE de genu - "ala e vinovat.. sau alalat e mai vinovat ca primu :what: ". Nici macarar pe cele (care le citesc la 80%din topicurile despre accidente, iarasi ABSOLUT STERILE SI FARA ROST... De fapt postari DOAR CU SCOPUL DE A ADUNA MAI MULTE POSTURI!!!) de genu "ai avut noroc, fieru se repara...". Bre, ca a avut noroc, ca fieru se repara - asta o stie si el! Acum omu are nevoie de o altfel de informatie, una precisa - nu abureala!

Din TOATE forumurile pe care am activat si activez- pe acesta se gaseste cea mai mare doza de INFANTILISM in raspunsurile primite de cei care deschid un subiect!

:crack:

Chiar nu se poate sa ne concentram STRICT asupra problemei?

E chiar asa de mare goana dupa posturi?

:crack:

Vrei sa stau pe loc ca sa ma poti impusca in liniste, sau sa ma innec singur in mare si sa rog pe cineva sa-ti aduca certificatu de deces post-mortem? Nu de alta, dar personal se pare ca am depasit rau de tot limita cu posturile astea off-topic :what: Desi, la o analiza atenta, se pot constata urmatoarele:

- postul initial a degenerat in principal intr-o discutie despre "e bine sau nu sa ne uitam in spate cand franam". Ce-i drept, nu are legatura cu intrebarea in sine, dar e o discutie de pe urma careia pot beneficia multi. S-a nascut aici si nu in alta parte. Ghinion. Asta nu inseamna ca trebuie suprimata

- asta e un forum. Ultima data cand am verificat, asta era un loc in care oamenii isi exprimau ideile, bucuriile, necazurile, compasiunea si alte alea, nu un centru juridic/tehnic de consultanta.

- din toate posturile de aici, al tau e de departe cel mai off-topic (impreuna cu asta pe care il scriu acum, da nu pot sa ma abtin). E drept ca ideea de a combate o serie de off-topic cu un off-topic cat casa e inovatoare, dar total inutila.

Drept pentru care, eu nu pricep :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In momentul cand ai franat destul de violent pentru unii de la 130 la 30 (desi nu mi se pare ) - acum depinde si de motor .... degeaba te mai uiti in spate pentru ca daca il vezi pe cel cu masina ca nu poate reduce , slabe sanse sa mai ai instinctul sa accelerezi sa nu te loveasca.

 

In legatura cu intrebarea ta initiala: eu iti recomand sa vorbesti cu agentul constatator sa mergeti impreuna un service Kawa si sa faci acolo constatarea in baza expertizei unui mecanic de la ei.

Agentul constatator de la asigurari nu are cunostintele necesare evaluarii pagubelor la o motocicleta cele ce tin de mecanica pentru ca nu iti poate masura el din ochi daca ai bascula indoita sau amortizorul e dus naibii.

Ei au obligatia sa faca un dosar cat mai instrumentat si aproape de adevar in legatura cu motocicleta ta.

 

Punctul 2 tot in legatura cu asigurarile. Conform legii :

Art. 41

Prin valoarea de nou a autovehiculelor avariate se întelege:

a)pretul de comercializare practicat de unitatile de specialitate din România la data producerii accidentului;

b)pentru autovehiculele care nu se comercializeaza în România, pretul corespunzator din cataloagele de specialitate, echivalat în lei la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a României la data producerii accidentului;

c)pentru tipurile de autovehicule la care nu exista preturi stabilite sau pentru tipuri ori modele care nu se mai fabrica, valoarea stabilita prin asimilare cu pretul de vânzare, practicat la data producerii accidentului, al unor autovehicule care au design si caracteristici tehnice similare din productia interna sau externa. În lipsa acestor preturi se pot avea în vedere preturile corespunzatoare din cataloagele de specialitate.

 

Mergi si fa rost de o oferta de KLE nou la reprezentanta model 2006 ca acel pret sa fie considerat de nou si nu unul calculat de ei de prin cataloage.

 

Spor in lupta cu asigurarile :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbeste cu Bela, are atelieru' pe soseaua care duce spre Sintandrei. Daca nu te descurci da un mesaj si te duc eu la el.

 

Am sa trec pe la Bela, si eu ma gandeam la el, dar nu stiu daca evaluarea lui e valabila pt asigurari...

Multzam...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...