Sari la conținut

Ulei de motocicleta speciall?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 196
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tare misto vorba aia englezeasca "nu latri la copacul care trebuie". vreau sa zic ca problema nu e ca unii nu inteleg, ci nu vor sa inteleaga. deci explicindu-le iti pierzi vremea si asa ne amintim de alt proverb, cel cu certatul pe net si idiotii.

un argument solid si care se poate proba a fost adus de la inceputul discutiei de Belbody: in manual scrie doar de viscozitate si standardul API. la el scrie API SE SF, la mine API SF SG. probabil din cauza ca motorul meu e ceva mai nou. papagalii care invoca la infinit teoria patinatului ambreiajului evident ca nu au atins in viata lor un manual original de intretinere.

imi dau perfect seama ca daca as pune o poza cu pagina din manualul original Suzuki unde scrie doar "use a premium quality oil of SF or SG API grade" (sau ceva de genul) mi-ati spune ca e facuta in Photoshop. de asta nici macar nu-mi bat capul sa fac poza aia. la fel, daca as spune ca poate conteaza mai mult ca uleiul sa fie bun decit sa fie "special moto" tot n-ati prinde ideea.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am vazut ce ai pus tu de pe google, era de pe pagina oficiala Honda si scria: "ulei special aditivat pentru motociclete" :D

 

E echivalent sau nu?

Mesaj completat

 

Itrebarea vine - la alea la care nu scrie nimic, pot sa pun orice ulei?

Raspunsul firesc e DA.

 

 

Poti pune ce vrei tu in motorul tau, e problema ta! Problema mea e ca incurajezi lumea sa faca acest lucru care este total o prostie!

Citeste ce zic omenii astia aici si poate o sa-ti revizuiesti atitudinea (ma indoiesc):

LINK SPRE "NU FOLOSI ULEI AUTO IN MOTOCICLETA" 1

LINK SPRE "NU FOLOSI ULEI AUTO IN MOTOCICLETA" 2

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar asa, cine are motocicleta mai noua si pierformanta.. sa puna aici un citat din manualul de utilizare sa vedem si noi ce ulei haitec trebuie bagat intr-insa..

 

Ca o paralela: mobrele care sunt prin Asia - Uzbekistan, Mongolia, etc. pun benzina cu cifra octanica sub 70-80 (aka foarte proasta) si in unele cazuri chiar miroase a gazolina ieftina. Cu greu, reusesc sa mearga (vezi cazul lui Mihai - bizoo_n - in Mongolia, de exemplu), insa chiar daca invart roata, nu inseamna ca pe termen lung nu afecteaza motorul. Asta inseamna ca si noi ar trebui sa folosim gazolina doar pe principiul "e ieftin si bun, ce daca producatorul recomanda minim 95, stiu eu ca e bulangiu si vrea sa ma faca"?

 

 

Revenind la ulei (pfff, de parca nu s-a mai despicat firul in 4 de enspe mii de ori pana acum....):

Acestea sunt specificatiile unui ulei ce trebuie pus intr-o mobra de ultima generatie - 2010

ulei.jpg

 

Acum sa ne uitam la diversi producatori(i-am luat la plezneala), la liniile de top ale uleiurilor lor AUTO:

 

Castrol:

- din start nu face 15w50 pt auto,

- sa zicem ca eu consider ca de fapt producatorul mobrei e prost si ca eu consider ca trebuie sa ii pun 10w40 - http://magnatec.castrol.com/en/product-ran...l/10W-40-A3-B4/

Approvals & Specifications

* API SM/CF

* ACEA A3/B4

 

- nici la 10w60 nu stau deloc bine in comparatie cu normele pe care le cere o mobra - http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7027067

Technical Specifications

API SJ/CF

 

Mobil 1:

- la fel, nu fac gama 15w50, insa in "cultura" mea eu zic ca trebuie sa pun 10w40 sau 10w60

http://www.mobil1.com.ro/cms/Mobil-1-Exten...ife-10W-60.aspx

Respectă API SM/SL/SJ Âşi CF, precum Âşi ACEA A3/B3/B4.

http://www.mobil1.com.ro/cms/Mobil-Gama-Super.aspx

Specificatii: A3/B3; A2/B2 API SL/SJ/CF

 

Motorex:

http://motorex.com/index.cfm?oid=1146&...;eintragId=2932

Specification:

ACEA A3/B4, A3/B3

API SL/ CF

 

http://motorex.com/index.cfm?oid=1146&...;eintragId=2928

Specification:

ACEA A3/B4, API SM/ CF

 

Si lista poate continua.

 

Chiar daca seamana pe ici, pe colo, nu rasare nici un ulei de masina (din gama top) care sa satisfaca cerintele mobrei. Atunci merita ca la o mobra de xxxxxEuro sa ma ieftinesc si sa-i pun un ulei ieftin, in conditiile de uzura si turatii mari la care e supus motorul? Eu zic ca nu.

 

P.S. Cred ca am trecut de etapa in care la Dacia lui bunicu puneam dresul bunicii cand se rupea cureaua, sau cand in Hoinar puneam gazolina ca nu era benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

am mai spus-o dar o mai spun odata: nu ambreiajul este problema, nci turatiile. (o sa va spun mai spre sfarsit de ce) ci cutia de viteze. cutia "omoara" uleiul normal auto. uleiul moto cel putin teoretic are aditivi e.p. pentru cutie. ma rog, sunt si motoare cu pinioane mai late si in general cu presiune mai mica/cm2 in cutie care n-au probleme (sau nu mari) cu uleiul auto. eu folosesc moto ca sa fiu impacat dar nu pot sustine cu argumente ca intr-adevar toate au aditivi e.p. in ele.

 

nu turatiile sunt o problema pentru ca am prieteni cu masini modificate (crx-uri, evo 9 si 10, wrx sti) care se dau intr-o veselie la liniutze si pe serpentine si merg aproape toata ziua intre 7-10.000 rpm, in functie de masina si de modificari (ca o paralela la aprilia imi taie scanteia la 10.500 dar am cuplul la 7000 si caii la 9250 deci schimb la maxim 9500. la rf am dupa modificare, cel putin teoretic, cuplul la 8000 si caii la 10.500). si folosesc uleiuri auto. de top, intr-adevar, dar auto. liqui-moly, motul si castrol (ultimul niciodata luat de la noi, au baietii o sursa de prin olanda).

 

ambreiajul saracul nu are nici o treaba cu aditivii care reduc frictiunea, testat de mine. si pe rf (care e de 750, are set de gsxr si are ambreiajul de 600, deci deja suprasolicitat teoretic. practic e acelasi. recunosc,, am pus placute si arcuri racing) si pe aprilia care are ambreiajul original, doar arcurile schimbate. airbox marit, admisie de 57 mm, injectoare schimbate, chip dr.rossi, finala carbon, chiulase de 2003 cu supape marite, teoretic 130-135 cai la roata. am pus in rf metabond (care dupa mine e cam frectie la picior de lemn, dai banii degeaba) si n-a patinat. am ramas pe minim la mare in 2 mai cu uleiul, am pus un 2+2 cu teflon ca sa ajung acasa (aproape 300 de km, imi place sa vin pe autostrada) si n-a avut nici pe dracu'. am pus liqui moly cu mos2 (singurul aditiv "sincer" de pe piata, scrie despre el in toate cartile de tribologie), iarasi n-a avut nici pe dracu. in aprilia n-am pus decat mos2. de multe ori ies din curbe pe o roata, iarasi, n-are nici pe dracu'!

 

concluzia? doar din cauza cutiei difera (cel putin teoretic) uleiul moto de cel auto...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat ...

 

Am vorbit cu mai multi mecanici si eu au zis ca este bun uleiul care l-am pus .

Acest ulei Castrol este SAE

 

Pe langa asta manualul motocicletei spune ca trebuie ulei 10W40 care sa nu fie Full sintetic si sa nu fie Energy Conservin , in rest este OK.

 

Deci numai trebuie sa fac schimbul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:laugh:

 

Cand o sa-ti crape motoru in doua, o sa explodeze pistoanele, rupa dintii la pinioane in cutie, oxideze radiatoarele, cada relantiul in baie.. sa ne scrii!

 

Pana atunci drum bun si excursii frumoase! :D Ca o sa mai curga multe litere pe forum si apa pe Dunare pana cand o sa crape motorul ala din cauza uleiului..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Castrol Magnatec

 

SAE 10W40 API SL/CF ; ACEA A3/B4; VW 501 01/505 00

 

One point of note is that if you use a "bargain" oil, it is possible to stain the sight glass, making it difficult to see the oil level. Also, you generally want to avoid 5W oils and some manufacturers'10W-30 oils. As long as it doesn't say "Energy Conserving II" around the rim of the API seal on the bottle, it's fine. ( Din manual )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate sa ai dreptate.

 

Mi-a spuns un tip care face service de motocicleta ca problema majora la ambreajul este uleiul full sintetic deoarece contine un aditiv care se aseaza pe placa de ambreaj, dar in rest motocicleta mea daca este Part Sintetic si nu este EC ( energy conserving ) este Ok.

La urmatorul schimb care o sa fie prin primavara voi pune ulei de motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Eu personal am amestecat la masina 10w40 cu altul cu totul alta marca 5w30 si.. nu s-a intamplat nimic.

La moto, am completat peste 10w40 Motorex cu auto BP 5w30.. pentru ca nu voiam sa cumpar - rezultatul - nu s-a intamplat nimic.

AM completat cu DEnicol 10w40 peste motorex 10w40.. de asemenea - nimic.

Am completat cu mineral 40 peste motorex...

...

Am vazut motor facut smoala din combinatii d-astea.. Au pus ulei MOL Carrier peste alt tip de ulei, parca Shell. S-a facut smoala. S-a lasat cu expertize, etc.. Vina era a lui Gogu' care a crezut ca-i acelasi ulei si a pus cu incredere. N-a fost asa.

On-topic: E cel mai ok sa te documentezi pentru motocicleta ta.. Sa vezi si sa faci astfel incat sa-i dai ce-i mai bun, in limita bugetului disponibil. La Honda mea scrie lichid de frana DOT4, asta o sa ii pun. Manualul spune tot, desi de cand a fost scris el, au mai aparut tipuri de ulei mai performante, etc... Chestia cu turatiile de asemenea o vad perfect valabila. Masina lucreaza in regim mult mai ok decat o motocicleta, asa ca prefer sa ii bag ulei moto. E strict parerea mea, alegerea mea..

Sunt foarte multe de scris, citit..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca au facut expertiza.. asa ceva nu trebuia sa se intample.

 

h) Shall remain homogenous and, when mixed with ASTM reference oils, shall remain miscible.

 

/index.php?...t&p=2324471

 

Deci,

 

cand in standardul API scrie ca uleiurile sunt MISCIBILE eu nu mai comentez nimic pe nici un forum. Deja mi-a ajuns pana peste cap sa luminez niste oameni care chiar nu vor sa inteleaga cand le arati adevarul negru pe alb in biblia uleiurilor, scrisa de cei care au inventat standardizarea uleiurilor, API. (American Petroleum Institute)

 

Ma las de sportul asta, puneti ce vreti voi. De azi nu mai comentez nici un cuvintel pe tema asta.

E pointless, e ca si cum ai striga in pustiu, e ca si cum ai vorbi cu peretele sau ti-ai face poze cu fata morgana. I give up. :D :laugh:

 

http://www.api.org/certifications/engineoi...8forprint-2.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....

Mobil 1:

- la fel, nu fac gama 15w50, insa in "cultura" mea eu zic ca trebuie sa pun 10w40 sau 10w60

http://www.mobil1.com.ro/cms/Mobil-1-Exten...ife-10W-60.aspx

Respectă API SM/SL/SJ Âşi CF, precum Âşi ACEA A3/B3/B4.

http://www.mobil1.com.ro/cms/Mobil-Gama-Super.aspx

Specificatii: A3/B3; A2/B2 API SL/SJ/CF

...

Si lista poate continua.

...

 

Exista Mobil 15w-50 4T.. e chiar foarte bun. A folosit un amic la un GS500 timp de vreo 30k de km.. mobra avand peste 60k de km..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista Mobil 15w-50 4T.. e chiar foarte bun. A folosit un amic la un GS500 timp de vreo 30k de km.. mobra avand peste 60k de km..

Da, face doar pentru piata din SUA, http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorO...l_1_15W-50.aspx pentru ca banuiesc ca nu are standardizare europeana si nu il pot comercializa legal.

 

Cu specificatiile tehnice API SM,SL,SJ,CF e fix ca si celelalte uleiuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, face doar pentru piata din SUA, http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorO...l_1_15W-50.aspx pentru ca banuiesc ca nu are standardizare europeana si nu il pot comercializa legal.

 

Cu specificatiile tehnice API SM,SL,SJ,CF e fix ca si celelalte uleiuri.

uleiul a fost cumparat de la reprezentanta mobil din Constanta.. exista pt piata din RO..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu apare oficial la nici un distribuitor/dealer autorizat din Europa www.mobil1.com ci doar in SUA.

Discutia despre standarde e aceeasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Serios vorbesc. Pe site nu gasesti orice produs al lor. Sunt cateva mii de produse, crezi ca le-ar pune pe toate pe site? Afacerea familiei mele se ocupa cu uleiuri si motorina din '94.. Crede-ma ca l-am cumparat cu mana mea, pe banii mei.. Exista. Si in Bucuresti exista acest ulei. Iti dau si id-ul prietenului care l-a folosit, uleiul fiind cumparat de la mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi multi nu o sa isi schimbe conceptiile , vreau sa va dau niste informatii reale.

 

Interesat fiind de subiect si citind zeci de threaduri , am intrebat un profesor de la IMST ,sectia tribologie si uleiuri . Raspunsul ?

 

In ziua de azi 99.9% din uleiuri folosesc acelasi tip de aditivi. Nu numai asta , dar la aceiasi vascozitate toate uleiurile ce respecta standardele sunt ABSOLUT identice.

 

Un ulei "moto" are , asa cum a zis cineva acum cateva pagini maxim un aditiv de presiune diferit. Face o diferenta ? Persoana pe care am intreba nu a putut sa imi raspunda concret. Nu s-a facut nici un studiu , dar in cel mai bun caz isi va pastra proprietatiile cativa km in plus. Considerand ca uzura acestuia este provocata aproape exclusiv de temperatura si uzura mecanica (frecare) , nu va face o diferenta sesizabila.

 

In plus , uleiurile "full" sintetice sunt pur marketing. Nu exista un ulei full sintetic. Singura parte "sintetica" dintr-un ulei sunt aditivii - pulberi foarte fine de grafit , molibden si in unele cazuri tungsten. Toate sunt semi-sintetice. Sper sa luminez cateva capete cu acest lucru. Uleiul mineral NU poate fi full sintetic. Este o fractiune de petrol aditivata.

 

In concluzie , atata timp cat uleiul are vascozitatea recomandata si este schimbat la un interval adecvat , nu a fi nici o diferenta daca veti cumpara un ulei de doua ori mai scump. Platiti doar marketingul produsului , nimic mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios cati din cei care sustin aici cu tarie uleiurile auto au desfacut in viata lor un motor.

Eu am desfacut cateva... ;)

 

http://www.transalp.ro/forum/download/file...6&mode=view

 

Eu sunt in poza si in brate am o chiulasa.

 

Sa stii ca in afara de a posta pe forum fac multe alte lucruri, sunt un om foarte ocupat de fel, rar ma gasesti stand..

Intamplarea face ca lucrez in IT si am timp de stat pe forum...

 

 

De exemplu.. intre 2 postari pe topicul cu motiunea.. am facut o placinda cu mere.. :laugh: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am desfacut cateva... :D

 

http://www.transalp.ro/forum/download/file...6&mode=view

 

Eu sunt in poza si in brate am o chiulasa.

 

Sa stii ca in afara de a posta pe forum fac multe alte lucruri, sunt un om foarte ocupat de fel, rar ma gasesti stand..

Intamplarea face ca lucrez in IT si am timp de stat pe forum...

 

 

De exemplu.. intre 2 postari pe topicul cu motiunea.. am facut o placinda cu mere.. :D ;)

 

Bravo tie ! Na...ca ma faci sa ma si laud !

Si eu am vreo 500 si ceva de motoare la activ cu totul(motociclete, ATV-uri si scutere)pe vremea cand lucram mecanic....le-am pierdut oricum sirul, candva aveam o evidenta, dar nu am stat sa fac poze si sa le pun pe forum. Personal nici nu prea agreez mecanica asta "pe genunchi" sau de "sufragerie"...decat in cazuri extreme si am rezerve mari in privinta rezultatelor.

In fine....nu contest ca esti ocupat....si eu sunt la fel de ocupat si stau toata ziua intre motociclete, motoare si motociclisti....si la servici si acasa ! Tocmai asta ma intriga.....mi se pare ca s-a comprimat timpul !

Daca lucrezi in IT si stai toata ziua pe calculator....se mai explica...oricum, si eu stau pe calculator la munca....dar nu am timp de forum....am o mie si una de chestii deschise EPC-uri, programe de piese....etc

Cu placinta...ce sa-ti zic....sa ai pofta....vorba aia "bine ca esti tu destept" ....bine ca o mananci tu si noua nu ne dai :P

Hai ca mi-ai facut pofta.

 

P.S. Hai mai zii cu uleiurile....ca a inceput sa-mi placa ! :laugh:

Editat de MotoMax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Nu exista un ulei full sintetic. Singura parte "sintetica" dintr-un ulei sunt aditivii - pulberi foarte fine de grafit , molibden si in unele cazuri tungsten. Toate sunt semi-sintetice. Sper sa luminez cateva capete cu acest lucru. Uleiul mineral NU poate fi full sintetic. Este o fractiune de petrol aditivata...

 

Pacat ca dupa numai 3 posturi pe forum ai si scapat (cuvant jignitor) la vale...

 

Oricum, topicurile despre uleiuri nu sunt altceva decat timp si spatiu irosit. Nimeni, cel putin nimeni dintre posesorii de motoare de la noi nu detine suficiente date sau rezultate de analiza de laborator despre uleiurile de pe piata ca sa emita verdicte. Parerile sunt strict subiective, aproape fara nici o relevanta.

 

Concret, referitor la ambreajul umed de la motociclete, din motive pe care nu are rost sa le mai mentionez aici, dupa ce am schimbat kitul de ambreaj (discuri si arcuri EBC) am folosit doar ulei auto (semi Castrol Magnatec si GTX 15W40 si mai nou mineral simplu). Am facut cca 10mii km in aceste conditii si ambreajul nu da (inca) nici un semn de patinare. Ba dimpotriva, zici ca'i comutator "on-off", cupleaza prea brusc in asa fel incat uneori imi creeaza probleme la plecarea de pe loc.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...