Sari la conținut

Problema de sezon - pornirea la rece


cercelgeo
 Share

Postări Recomandate

Am o honda CBR125R veche de 3 ani. Vara nu are nici o problema. Cand temperatura coboara sub 15 grade o pornesc cu greu. In manual scrie ca trebuie sa trag socul, iar dupa ce a pornit motorul sa-l imping astfel incat turatia sa fie 2-3000 rot /min. Problema este ca socul meu nu influenteaza deloc turatia. Pentru a o porni trag socul si accelerez puternic imediat dupa ce a pornit motorul. Daca nu fac asta se opreste. :) Exista o tija care leaga socul de acceleratie asa cum e la carburatorul de Dacie veche?

Editat de cercelgeo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o honda CBR125R veche de 3 ani. Vara nu are nici o problema. Cand temperatura coboara sub 15 grade o pornesc cu greu. In manual scrie ca trebuie sa trag socul, iar dupa ce a pornit motorul sa-l imping astfel incat turatia sa fie 2-3000 rot /min. Problema este ca socul meu nu influenteaza deloc turatia. Pentru a o porni trag socul si accelerez puternic imediat dupa ce a pornit motorul. Daca nu fac asta se opreste. :) Exista o tija care leaga socul de acceleratie asa cum e la carburatorul de Dacie veche?

da, exista un cablu ,verifica sa actioneze cum trebuie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa verifici ca-ti merge socul: cu motorul cald la ralanti trage socul total. Daca nu se opreste inseamna ca nu este antrenata clapeta din carburator.

 

Am mers cu motorul pana l-am incalzit bine apoi la relanti am tras socul. Turatia a crescut de la 1500 la 5000 pret de 4-5 secunde, apoi a revenit la normal. De oprit nici vorba. Multumesc pentru sfat. Acum sa caut un manual de service :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

posibil ca in capatul cablului sa existe un arc cu rol de "protectie", adica daca mecanismul nu functioneaza corect, atunci cand tragi/impingi cablul sa nu se produca defectiuni la carburator si cursa cablului sa fie preluata numai de arc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am vazut pina acum arc pentru preluarea fortei pe cablul de soc. Socul este fie actionat direct de o pirghie daca accesul este pe carburator, fie actionat de cablu care trage de o pirghie daca accesul e pe ghidon.

Arcurile de protectie se pun de obicei pentru protejarea contactelor (gen contact frina spate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Transalp exista arcuri exact la carburi, sub camasa cablului si in fata pistonasului care deschide canalul de benzina suplimentar. Cand tragi socul comprimi acel arc, cand il opresti arcul se decomprima si aduce pistonasul respectiv in pozitia initiala. Daca la ghidon nu ai surubul care tine manetuta de soc strans calumea, nici nu sta tras, tre sa-l tii cu mana..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, aveti dreptate, si eu am un arc la dr care-mi trage rahatul ala de tija inapoi, si trebuie sa tin socul cu mina si din cauza asta nu pot pleca de pe loc pina nu se incalze bine. Ce am vrut sa spun e ca in nici un caz cablul de soc nu va actiona clapeta/pistonas prin intermediul unui cuplaj elastic de genul contactului de la frina spate.

Si oricum, omului de a deschis topicul nu-i functioneaza socul, mai departe sa descopere el de ce :) Cred totusi ca daca se retragea socul la normal singur isi dadea seama ca de fapt nu sta socul tras...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am facut rost de manualul de service. Cablul de soc doar reduce aerul aspirat pentru un amestec carburant mai bogat si nu influenteaza parghia responsabila de acceleratie asa cum banuiam la inceput. In figura 9.18 se poate vedea mult disputatul arc care impinge la loc tija. Cred ca urmatorul pas ar fi curatarea carburatorului sau reglajul surubului responsabil de amestecul carburant.

post-58650-1291497512_thumb.jpg

post-58650-1291497530_thumb.jpg

Editat de cercelgeo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresit. urmatorul pas este reglarea corecta a socului :) Cel putin asta zic eu ca ar rezolva problema.

 

Ajuta si curatarea carbului, mai ales daca nu s-a facut niciodata in 3 ani operatiunea asta.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Am rezolvat problema. Intrucat nu aveam nici timp, nici chef de dat jos si curatat carburatorul am gasit un mecanic de motociclete in Galati. Operatiunea a durat cam o ora si 20 de minute (dat jos si montat la loc rezervor, filtru de aer, carburator). Dupa curatarea carburatorului, socul isi face in sfarsit treaba. Cilindrul unde piesa de la extremitatea cablului de soc actiona ca un pistonas are 3 orificii. Unul dintre orificii era infundat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...