Sari la conținut

SCHIMB ULEI !


Rufus2q
 Share

Postări Recomandate

Salut! Spuneti mi va rog voi din cati in cati km faceti schimbul de ulei (la inceputul fiecariu sezon?)? presupun ca o data ce schimbati uleiul schimbati si filtrul ...Si inca o intrebare: bujiile la cat timp se schimba? Multumesc frumos!

ps: App mobra este un k2 !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator litlle wayne

Huleiu se schimba la 5000km si e de preferat sa schimbi si filtrul chiar daca in manualtul de instructiuni spune ca schimbi filtrul la trei schimburi de ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bujiile le schimbi cand nu mai iti porneste mobra :) sau cand nu mai merge in toate 4 pistoane, acum 2 zile unui prieten nu ii mai pornea mobra , un cbr 919, i-am dat bujiile jos si erau negre, le-am pus pe aragaz 10 min, am luat o perie le-am curatat si a pornit.

Editat de Makaveli
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bujiile le schimbi cand nu mai iti porneste mobra :) sau cand nu mai merge in toate 4 pistoane, acum 2 zile unui prieten nu ii mai pornea mobra , un cbr 919, i-am dat bujiile jos si erau negre, le-am pus pe aragaz 10 min, am luat o perie le-am curatat si a pornit.

Multumesc frumos amadurora! Sarbatori fericite !

Mesaj completat

Huleiu se schimba la 5000km si e de preferat sa schimbi si filtrul chiar daca in manualtul de instructiuni spune ca schimbi filtrul la trei schimburi de ulei

Multumesc frumos! O zi buna in continuare si Sarbatori Fericite !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bujiile le schimbi cand nu mai iti porneste mobra :) sau cand nu mai merge in toate 4 pistoane, acum 2 zile unui prieten nu ii mai pornea mobra , un cbr 919, i-am dat bujiile jos si erau negre, le-am pus pe aragaz 10 min, am luat o perie le-am curatat si a pornit.

 

destea faceam la jawa..vad ca altii nu mai avanseaza :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carbonizarea bujiilor e un fenomen normal datorat in cele mai multe cazuri unui amestec prea bogat. Ce are daca le cureti? Sau ti se pare normal sa arunci o bujie carbonizata dupa vreo 2000km?

 

Urasc "peticeala" (schimb bujiile pe la 5-6000km) dar aici chiar nu e vorba de asa ceva. Bujiile le schimbi cand si-au trait viata si nu mai fac scanteie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carbonizarea bujiilor e un fenomen normal datorat in cele mai multe cazuri unui amestec prea bogat. Ce are daca le cureti? Sau ti se pare normal sa arunci o bujie carbonizata dupa vreo 2000km?

 

Urasc "peticeala" (schimb bujiile pe la 5-6000km) dar aici chiar nu e vorba de asa ceva. Bujiile le schimbi cand si-au trait viata si nu mai fac scanteie.

 

in cazul asta ar trebui sa vada de mobra nu sa tot perieze la bujii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimb de ulei la 5-6000 km sau odata pe sezon.(inainte so bagi la hibernare.se stie de ce)

 

La fiecare schimb de ulei ,eu schimb si filtrul.E pacat sa contaminezi uleiul proaspat cu cel mai jegos ulei posibil (cel din filtrul vechi).

 

Daca ai timp si chef ,mai poti face in felul urmator :lasi jos uleiul vechi (la cald) ,pui dopul inapoi si o lasi asa peste noapte...cand o desfaci dimineata ,o sa mai curga vreo juma de litru..si tot asa,repeti procedura de cateva ori .Rezultatul ?Schimb complet si corect dar atentie! o sa-ti intre in baie vreo 3,5-3,8 litri de ulei in loc de 2,8-3,0 litri :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul nu inteleg chestia asta cu "inainte sa o bagi la hibernare " ! Ce se intampla daca ramane cu uleiul aia ,atata timp cat la inceputul noului sezon ii fac schimbul ?

 

Un raspuns concret ar fi binevenit si nu link-ul de pe forum de aici in care se vorbeste de pierderea proprietatilor uleiului si blablabla si cum se baga mobra la iernat de o desfaci surub cu surub !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Umbla vorba ca:un ulei deja folosit, daca este lasat in motor cu lunile si nepornit ,devine acid/coroziv si dauneaza motorului .

Editat de serious sam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul se schimba la 5000 kmcu tot cu filtrul de ulei sau la inceput de sezon deaorece pe timp de iarna si statut isi pierde calitatile de lubrifiere,asta ca sa ai un motor ok...viata motorulu e ungerea,asa ca,cum il tii ,asa il ai!!! :)

Editat de obeapaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul se schimba la 5000 kmcu tot cu filtrul de ulei sau la inceput de sezon deaorece pe timp de iarna si statut isi pierde calitatile de lubrifiere

 

Asta se stia,intrebarea era de ce il schimba inainte de iernat si asteptam un raspuns concret si nu faze gen "umbla vorba","am auzit ca", "mi-a zis mie" si etc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am sa inteleg niciodata (posibil sa fiu prost...) de ce se recomanda schimbarea uleiului la 5000 km. Ce zice producatorul in tabelul cu operatiunile periodice de mentenanta? Sunt chiar curios. In cate ture merge motorul ala? Rosu de la 13.000 rpm? Banuiesc ca asa ceva. La mine (motor de GPZ) rosu incepe de pe la 11.000 rpm. Si producatorul spune sa schimb uleiul la 12.000 km. Ca sa fiu mai catolic decat japonezu' incerc sa-l schimb si eu pe la 10.000 km. Dar la 5000 ?!

Oricum, raspunsul corect dupa parerea mea se gaseste in tabelul ala scris de producator. Indiferent de mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta se stia,intrebarea era de ce il schimba inainte de iernat si asteptam un raspuns concret si nu faze gen "umbla vorba","am auzit ca", "mi-a zis mie" si etc .

Man, ai vazut tu prin vreun manual (de utilizare sau de service) sa zica ceva de schimbatul uleiului cand sta mobra parcata doua luni? Eu nu. Deci... Asta e ca aia cu nasolirea motorului daca mergi cu el la minus grade, ca, vezi doamne, isi pierde uleiul proprietatile. Dar fiecare ulei are specificate limitele de temperatura la care-si face treaba. Deci iar "deci...".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu va spun ca atunci cand il dau jos la 5000km e apa chioara....intr adevar merg cu ea in ture mari si viteza pe unde se poate 200 240,la turele alea motorului ai trebuie ungere ca daca nu se duc dracu ...cuzineti,segmenti...la unele motoare care nu sunt de turatie nu cred ca se schimba asa des uleiul...corect este sa consulti producatorul mobrei(cartea ei tehnica),dar ca sa ma repet viata motorului e ungerea...acu fiecare face cum crede...pe timp rece si stand mult in baia de ulei pe timp de iarna isi pierde o gramada de calitati de lubrifiere...asta e valabil si la masinile care stau o perioada mai mare de timp.

Editat de obeapaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa e. Fiecare mobra are speficatii diferite privind mentenanta. La vitezane, fiind motor de turatie, uleiul se schimba mai des.

 

Asadar consultati manualul mobrei

 

http://www.manualedereparatie.info

 

http://www.pdftown.com

Incerc acum sa deschid un manual de K2 de acolo.

Dar pana atunci: ce mare diferenta de turatie intre 8000 rpm la cat tin eu KLE-ul si un...sa zicem... 10.000 rpm ale unui K2 ? Si mai e ceva: din cauza utilizarii la turatii mai mari se baga alt indicativ de ulei, deci nu vad de ce ar scadea sub jumate numarul de km. la care trebuie schimbat.

Revin dupa ce reusesc sa dau manualu' ala jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, am luat la repezeala un manual pentru GSX-R 1000 din 2000-2002: zice ca uleiul trebuie schimbat la 6000 km. Deci daca-l schimbi la 5000 e OK.

Case closed.

Filtrul cica sa-l schimbi din doua in doua schimburi de ulei, dar eu l-as schimba la fiecare schimb, ca la cat costa un filtru...

Pe de alta parte, cred c-ar fi o idee buna sa-ti cauti un manual exact pentru modelul si anul tau de fabricatie. Asta a fost primul lucru pe care l-am facut cand mi-am luat mobra.

Mesaj completat

nu stiu sa-ti raspund exact, producatorul stie cel mai bine, in urma testelor efectuate

 

eu ma gandesc ca un motor cu 4 cilindrii lasa mai multe depuneri de calamina si reziduuri in ulei decat un motor in 2 cilindrii, plus ca stresul si uzurile la care este supus un motor de vitezana este mult mai mare, nu stiu cati cai are KLE, dar gandeste-te ce stres exista intr-un motor de 125 cp, cred ca asta este raspunsul

KLE-ul are vreo 50 de cai (repet, e motorul de GPZ). Are putere maxima pe la 8500 de ture si cuplul maxim pe la 7500. Deci e un motor de turatie, nu e motor de enduroaica, cu rosu la 7000 rpm. Corect fata de cei peste 100 de cai ai sportivelor mari, dar sa nu exageram, cine foloseste caii aia la mersul stradal? Cred ca nici forjatorii ai mai mari nu sar de 100 de cai pusi la treaba. Decat pe circuit. Si acolo e alta treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, am uitat de bujii: manualu respectiv zice ca se inspecteaza la fiecare 6000 km si se schimba la fiecare 12.000 km.

Mesaj completat

La SS-uri schimbul in carte se cere a se face la 6000 ! Pt linistea sufleteasca a unora si pt cei care merg mai mult in limitare cu ele se face la 4-5k !

Scuze, abia acum am vazut postul tau. Oricum asa e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca am ajuns la un consens dar faza cu "schimbul uleiul inainte de iernat " ramane tot din ciclul "Povesti nemuritoare" .

ia-l pe SPEEDY.K la o tura sa vada ca poti sa folosesti 100 de cai si pe strada

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...