Piratul Postat Ianuarie 1, 2011 Share Postat Ianuarie 1, 2011 (editat) Am iesit sa dau zapada de pe cele 2 motociclete si sa le mai pornesc un pic. Suzuki Bandit 650 -ul a pornit impecabil. Suziki GS500 a avut nevoie de resuscitare a bateriei cu cabluri de la cealalta. A pornit foarte greu. La un moment dat am rearanjat cablurile cand s-a oprit din nou GS-ul si au iesit niste scantei foarte mari. De obicei cand pun cablurile intre 2 baterii trebuie sa iasa niste scantei, dar mici. Astea erau ca la sudura de mari. Candd sa mai pornesc o data gs-ul, iese un parait lung din electromotor, cum nu s-a mai intamplat, chiar cand a mai fost moarta bateria. Am inchis contactul. Cand sa il deschid, nu mai mergea nimic, nici o lumina de bord, farul, nimic. La ce sa ma uit ca s-a ars, ce s-o fi intamplat? Editat Ianuarie 1, 2011 de Piratul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 1, 2011 Share Postat Ianuarie 1, 2011 s-a ars tot, trebuie schimbata toata instalatia! p.s. uita-te la sigurante, sigur e vreuna arsa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Ianuarie 1, 2011 Share Postat Ianuarie 1, 2011 Ai pus cablurile invers ? Verifica sigurantele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Piratul Postat Ianuarie 1, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 1, 2011 Ma duc maine sa arunc o privire la sigurante. Arata cumva diferit daca sunt arse ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 1, 2011 Share Postat Ianuarie 1, 2011 da, au un fel de fir in mijloc ca sa spun asa. daca e rupt e arsa in general. dar mai sunt si cazuri in care s-au ars si nu se vede. un set de sigurante costa vreo 3-4 lei. recomand sa iti iei vreo 4 sa ai pe viitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Piratul Postat Ianuarie 1, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 1, 2011 O siguranta prajita n-ar fi mare lucru. Multzam de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Ianuarie 1, 2011 Share Postat Ianuarie 1, 2011 langa releul de pornire ai siguranta generala. daca nu mai merge nimic, aceea este arsa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor[frate] Postat Ianuarie 1, 2011 Share Postat Ianuarie 1, 2011 (editat) e sigur o siguranta din aia la care se ajunge destul de tricky. am patit si eu Editat Ianuarie 1, 2011 de pogor[frate] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Makaveli Postat Ianuarie 1, 2011 Share Postat Ianuarie 1, 2011 instalatia nu are voie sa fie arsa , cel mult niste sigurante Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 Am iesit sa dau zapada de pe cele 2 motociclete si sa le mai pornesc un pic. Suzuki Bandit 650 -ul a pornit impecabil. Suziki GS500 a avut nevoie de resuscitare a bateriei cu cabluri de la cealalta. A pornit foarte greu. La un moment dat am rearanjat cablurile cand s-a oprit din nou GS-ul si au iesit niste scantei foarte mari. De obicei cand pun cablurile intre 2 baterii trebuie sa iasa niste scantei, dar mici. Astea erau ca la sudura de mari. Candd sa mai pornesc o data gs-ul, iese un parait lung din electromotor, cum nu s-a mai intamplat, chiar cand a mai fost moarta bateria. Am inchis contactul. Cand sa il deschid, nu mai mergea nimic, nici o lumina de bord, farul, nimic. La ce sa ma uit ca s-a ars, ce s-o fi intamplat? Ce am colorat cu rosu e o problema; O legare corecta e + la + si - de la "donatorul de curent" se leaga la cadru cat mai departe de acumulator, sa intre in schema o rezistanta aditionala cat mai mare posibil. Daca legi direct + la + si - la - de obicei o ia in freza cel care da curentul, de la acumulator bulit la alternator ars. Mai depinde si de noroc, dar norocul e mic de tot cand motorul ce trebuie pornit are acumulatorul descarcat puternic sau vreun scurt si nu stii. Din ce am colorat cu albastru si ce mai spui dupa aia, ai provocat un scurt intre + si - al acumulatoarelor, iar eu in schema ta in care ai 2 acumulatore legate in paralel, nu vad nicio siguranta care sa se arda, cel mult sa se vaporizeze vreun cleste sau cablul la sertizarea cu clestele. In acest caz unul din acumulatori are placile indoite, deformat mecanic intern, bun de aruncat. In cazul in care nu s-au atins firele intre ele ci s-a atins firul de + la cadru, sa zicem ca e mai probabil, atunci s-a ars siguranta generala. Siguranta s-a ars la motocicleta unde s-a atins + de cadru. Chiar daca s-a ars siguranta de la GS, acumulatorul a continuat sa fie incarcat fiidca acumulatorii erau in paralel. Inafara de siguranta generala nu ar trebuie sa fie dus nimic, nu au fost supratensiuni, a fost doar un mare scurt. dar mai exista si 1% vodoo :-) - masoara ambele baterii, pune bec pe ele sa fii sigur ca sunt bune. - cauta siguranta principala si o schimbi daca trebuie. - inspecteaza firele de putere sa vezi daca nu s-au dezizolat de la caldura degajata pe perioada scurtului, mai ales daca siguranta aia e ok, acumulatorul e ok si inca nu iti merge clacsonul. Sa ne spui si noua ce ai gasit. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 (editat) Ce am colorat cu rosu e o problema; O legare corecta e + la + si - de la "donatorul de curent" se leaga la cadru cat mai departe de acumulator, sa intre in schema o rezistanta aditionala cat mai mare posibil. Daca legi direct + la + si - la - de obicei o ia in freza cel care da curentul, de la acumulator bulit la alternator ars. Mai depinde si de noroc, dar norocul e mic de tot cand motorul ce trebuie pornit are acumulatorul descarcat puternic sau vreun scurt si nu stii. Din ce am colorat cu albastru si ce mai spui dupa aia, ai provocat un scurt intre + si - al acumulatoarelor, iar eu in schema ta in care ai 2 acumulatore legate in paralel, nu vad nicio siguranta care sa se arda, cel mult sa se vaporizeze vreun cleste sau cablul la sertizarea cu clestele. In acest caz unul din acumulatori are placile indoite, deformat mecanic intern, bun de aruncat. In cazul in care nu s-au atins firele intre ele ci s-a atins firul de + la cadru, sa zicem ca e mai probabil, atunci s-a ars siguranta generala. Siguranta s-a ars la motocicleta unde s-a atins + de cadru. Chiar daca s-a ars siguranta de la GS, acumulatorul a continuat sa fie incarcat fiidca acumulatorii erau in paralel. Inafara de siguranta generala nu ar trebuie sa fie dus nimic, nu au fost supratensiuni, a fost doar un mare scurt. dar mai exista si 1% vodoo :-) - masoara ambele baterii, pune bec pe ele sa fii sigur ca sunt bune. - cauta siguranta principala si o schimbi daca trebuie. - inspecteaza firele de putere sa vezi daca nu s-au dezizolat de la caldura degajata pe perioada scurtului, mai ales daca siguranta aia e ok, acumulatorul e ok si inca nu iti merge clacsonul. Sa ne spui si noua ce ai gasit. Bafta! Editat Ianuarie 2, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 @owene, misto explicat... ce nu inteleg eu e totusi partea cu "De obicei cand pun cablurile intre 2 baterii trebuie sa iasa niste scantei, dar mici." ... mie nu mi s-a intamplat niciodata si pe direct am pus mai mereu ca stiam ca bateriile sunt ok dar descarcate. De ce ar iesi scantei in general? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Piratul Postat Ianuarie 3, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2011 Nu stiu explicatia stiintifica, de ce ies scantei, dar stiu ca asa trebuie sa fie. E si un mic test ce se bazeaza pe ele. Cand nu stiu sigur de cabluri ca fac contact bine, vad daca ies scanteile. Pe de alta parte, e clar ca altii se pricep mai bine la electrica. Multzam Owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Ianuarie 4, 2011 Share Postat Ianuarie 4, 2011 Scantei puternice au iesit pentru ca, mai mult ca sigur, ai pus bornele de la baterii incrucisat (adica + bandit la - gs si - bandit la + gs). Asta a dus la "moartea" bateriei mai slabe (cea care primea curentul). Incarca acumulatorul pe un redresor moto. Totul va fi ok daca nu ai tinut prea mult cablurile puse invers. Apropo... nu cumva cablurile de curent erau fierbinti cand le-ai deconectat ? Poti incerca sa folosesti acumulatorul bun de la bandit 650 ca sa vezi daca iti porneste motocicleta gs500. P.S. Banuiesc ca la GS nu mai ai putere la far, semnale, claxon... pentru ca acumulatorul a primit tensiune inversa si a fost "descarcat fortat". Pur si simplu, incarca-l cum trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 5, 2011 Share Postat Ianuarie 5, 2011 b 374 Incarcarea acumulatorului se face cu o tensiune mai mare ca a bateriei ceva 14,4V deci ca sa incarci bateria trebuie o diferenta de tensiune. Daca bateria care vrei sa o incarci este f. descarcata are si tensiunea mai mica ( posibil si un element slabit) deci se va incarca de la cealalta baterie deci apar schintei mici ( care indica prezenta curentuui electric). In cazul in care apar scantei puternice si este bine legat( + cu + si - cu -) inseamna ca ai elemente in scurt( pasta picata de pe placi din cauza vechimii acumulatorului s-au a supraincarcarii) in bateria care primeste curent daca ai un element bulit va avea doar 10 V deci va fi supraincarcata in acest caz se poate distruge si bateria donoare regulator de tensiune si eventual alternator ( banuiesc ca moto de la care ai luat curent era pornit) Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.