Sari la conținut

Pornire la rece + scantei = electrica moarta


Piratul
 Share

Postări Recomandate

Am iesit sa dau zapada de pe cele 2 motociclete si sa le mai pornesc un pic. Suzuki Bandit 650 -ul a pornit impecabil. Suziki GS500 a avut nevoie de resuscitare a bateriei cu cabluri de la cealalta. A pornit foarte greu.

 

La un moment dat am rearanjat cablurile cand s-a oprit din nou GS-ul si au iesit niste scantei foarte mari. De obicei cand pun cablurile intre 2 baterii trebuie sa iasa niste scantei, dar mici. Astea erau ca la sudura de mari. Candd sa mai pornesc o data gs-ul, iese un parait lung din electromotor, cum nu s-a mai intamplat, chiar cand a mai fost moarta bateria. Am inchis contactul. Cand sa il deschid, nu mai mergea nimic, nici o lumina de bord, farul, nimic.

 

La ce sa ma uit ca s-a ars, ce s-o fi intamplat?

Editat de Piratul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

da, au un fel de fir in mijloc ca sa spun asa. daca e rupt e arsa in general. dar mai sunt si cazuri in care s-au ars si nu se vede. un set de sigurante costa vreo 3-4 lei. recomand sa iti iei vreo 4 sa ai pe viitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am iesit sa dau zapada de pe cele 2 motociclete si sa le mai pornesc un pic. Suzuki Bandit 650 -ul a pornit impecabil. Suziki GS500 a avut nevoie de resuscitare a bateriei cu cabluri de la cealalta. A pornit foarte greu.

 

La un moment dat am rearanjat cablurile cand s-a oprit din nou GS-ul si au iesit niste scantei foarte mari. De obicei cand pun cablurile intre 2 baterii trebuie sa iasa niste scantei, dar mici. Astea erau ca la sudura de mari. Candd sa mai pornesc o data gs-ul, iese un parait lung din electromotor, cum nu s-a mai intamplat, chiar cand a mai fost moarta bateria. Am inchis contactul. Cand sa il deschid, nu mai mergea nimic, nici o lumina de bord, farul, nimic.

 

La ce sa ma uit ca s-a ars, ce s-o fi intamplat?

 

Ce am colorat cu rosu e o problema; O legare corecta e + la + si - de la "donatorul de curent" se leaga la cadru cat mai departe de acumulator, sa intre in schema o rezistanta aditionala cat mai mare posibil. Daca legi direct + la + si - la - de obicei o ia in freza cel care da curentul, de la acumulator bulit la alternator ars. Mai depinde si de noroc, dar norocul e mic de tot cand motorul ce trebuie pornit are acumulatorul descarcat puternic sau vreun scurt si nu stii.

 

Din ce am colorat cu albastru si ce mai spui dupa aia, ai provocat un scurt intre + si - al acumulatoarelor, iar eu in schema ta in care ai 2 acumulatore legate in paralel, nu vad nicio siguranta care sa se arda, cel mult sa se vaporizeze vreun cleste sau cablul la sertizarea cu clestele. In acest caz unul din acumulatori are placile indoite, deformat mecanic intern, bun de aruncat.

In cazul in care nu s-au atins firele intre ele ci s-a atins firul de + la cadru, sa zicem ca e mai probabil, atunci s-a ars siguranta generala. Siguranta s-a ars la motocicleta unde s-a atins + de cadru. Chiar daca s-a ars siguranta de la GS, acumulatorul a continuat sa fie incarcat fiidca acumulatorii erau in paralel. Inafara de siguranta generala nu ar trebuie sa fie dus nimic, nu au fost supratensiuni, a fost doar un mare scurt. dar mai exista si 1% vodoo :-)

 

- masoara ambele baterii, pune bec pe ele sa fii sigur ca sunt bune.

- cauta siguranta principala si o schimbi daca trebuie.

- inspecteaza firele de putere sa vezi daca nu s-au dezizolat de la caldura degajata pe perioada scurtului, mai ales daca siguranta aia e ok, acumulatorul e ok si inca nu iti merge clacsonul.

 

Sa ne spui si noua ce ai gasit.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am colorat cu rosu e o problema; O legare corecta e + la + si - de la "donatorul de curent" se leaga la cadru cat mai departe de acumulator, sa intre in schema o rezistanta aditionala cat mai mare posibil. Daca legi direct + la + si - la - de obicei o ia in freza cel care da curentul, de la acumulator bulit la alternator ars. Mai depinde si de noroc, dar norocul e mic de tot cand motorul ce trebuie pornit are acumulatorul descarcat puternic sau vreun scurt si nu stii.

 

Din ce am colorat cu albastru si ce mai spui dupa aia, ai provocat un scurt intre + si - al acumulatoarelor, iar eu in schema ta in care ai 2 acumulatore legate in paralel, nu vad nicio siguranta care sa se arda, cel mult sa se vaporizeze vreun cleste sau cablul la sertizarea cu clestele. In acest caz unul din acumulatori are placile indoite, deformat mecanic intern, bun de aruncat.

In cazul in care nu s-au atins firele intre ele ci s-a atins firul de + la cadru, sa zicem ca e mai probabil, atunci s-a ars siguranta generala. Siguranta s-a ars la motocicleta unde s-a atins + de cadru. Chiar daca s-a ars siguranta de la GS, acumulatorul a continuat sa fie incarcat fiidca acumulatorii erau in paralel. Inafara de siguranta generala nu ar trebuie sa fie dus nimic, nu au fost supratensiuni, a fost doar un mare scurt. dar mai exista si 1% vodoo :-)

 

- masoara ambele baterii, pune bec pe ele sa fii sigur ca sunt bune.

- cauta siguranta principala si o schimbi daca trebuie.

- inspecteaza firele de putere sa vezi daca nu s-au dezizolat de la caldura degajata pe perioada scurtului, mai ales daca siguranta aia e ok, acumulatorul e ok si inca nu iti merge clacsonul.

 

Sa ne spui si noua ce ai gasit.

 

Bafta!

 

:D :cheers:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@owene, misto explicat... ce nu inteleg eu e totusi partea cu "De obicei cand pun cablurile intre 2 baterii trebuie sa iasa niste scantei, dar mici." ... mie nu mi s-a intamplat niciodata si pe direct am pus mai mereu ca stiam ca bateriile sunt ok dar descarcate. De ce ar iesi scantei in general?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu explicatia stiintifica, de ce ies scantei, dar stiu ca asa trebuie sa fie. E si un mic test ce se bazeaza pe ele. Cand nu stiu sigur de cabluri ca fac contact bine, vad daca ies scanteile.

Pe de alta parte, e clar ca altii se pricep mai bine la electrica. Multzam Owene :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scantei puternice au iesit pentru ca, mai mult ca sigur, ai pus bornele de la baterii incrucisat (adica + bandit la - gs si - bandit la + gs).

Asta a dus la "moartea" bateriei mai slabe (cea care primea curentul).

Incarca acumulatorul pe un redresor moto. Totul va fi ok daca nu ai tinut prea mult cablurile puse invers.

Apropo... nu cumva cablurile de curent erau fierbinti cand le-ai deconectat ?

Poti incerca sa folosesti acumulatorul bun de la bandit 650 ca sa vezi daca iti porneste motocicleta gs500.

 

P.S.

Banuiesc ca la GS nu mai ai putere la far, semnale, claxon... pentru ca acumulatorul a primit tensiune inversa si a fost "descarcat fortat".

Pur si simplu, incarca-l cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

b 374

Incarcarea acumulatorului se face cu o tensiune mai mare ca a bateriei ceva 14,4V deci ca sa incarci bateria trebuie o diferenta de tensiune. Daca bateria care vrei sa o incarci este f. descarcata are si tensiunea mai mica ( posibil si un element slabit) deci se va incarca de la cealalta baterie deci apar schintei mici ( care indica prezenta curentuui electric). In cazul in care apar scantei puternice si este bine legat( + cu + si - cu -) inseamna ca ai elemente in scurt( pasta picata de pe placi din cauza vechimii acumulatorului s-au a supraincarcarii) in bateria care primeste curent daca ai un element bulit va avea doar 10 V deci va fi supraincarcata in acest caz se poate distruge si bateria donoare regulator de tensiune si eventual alternator ( banuiesc ca moto de la care ai luat curent era pornit)

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...