Sari la conținut

Suzuki DR 650 racire pe apa si electrostarter


andrei_pro89
 Share

Postări Recomandate

Salut ,

 

Mai vreau sa cumpar o motocicleta respectiv un Suzuki DR 650 si nu gasesc modelul cel mai vechi care are racire pe apa si electrostarter.

Motorul va fi folosit 50 % 50 % macadam asfalt , banuiesc ca este cel mai bun compromis dual sport.

Bugetul este pana in 1200 de Eur.

Crede-ti ca as putea gasi ceva cu optiunile dorite? Pana la urma de electrostarter ma pot lipsi dar de racire pe apa nu prea.

 

 

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR 650 cu racire pe APA? De unde si pana unde!? Dintre 650urile bugetului tau, KLRul e singurul racit pe apa, daca nu ma insel. Ceea ce nu e neaparat un avantaj.

 

DR 650 sunt racite pe AER/ULEI. De la originile lor pana la modelele 2011 comercializate in SUA. Un sistem de racire chiar prea eficient din punctul meu de vedere. Nu stiu sa fi crapat vreun DR pentru ca s-a merg prea multi prin oras cu el pe caldurile lu peste prajit. Radiator de ulei ai, sistem performant de racire a cilindrului/pistonului... destul de jmecher.

 

In bugetul tau de incadresi la un DR ori cu carenaj frontal si doar kick, ori cu starter si fara carenaj. Cel pe kick porneste relativ usor, dar o sa te enervezi in primele 2 saptamani, apoi de fiecare data cand iti va sta motorul in offroad :D

 

....era un Lup' p'acilea care le avea bine de tot cu DRurile, asteptam si parerea lui :cheers:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR 650 cu racire pe APA? De unde si pana unde!? Dintre 650urile bugetului tau, KLRul e singurul racit pe apa, daca nu ma insel. Ceea ce nu e neaparat un avantaj.

 

DR 650 sunt racite pe AER/ULEI. De la originile lor pana la modelele 2011 comercializate in SUA. Un sistem de racire chiar prea eficient din punctul meu de vedere. Nu stiu sa fi crapat vreun DR pentru ca s-a merg prea multi prin oras cu el pe caldurile lu peste prajit. Radiator de ulei ai, sistem performant de racire a cilindrului/pistonului... destul de jmecher.

 

In bugetul tau de incadresi la un DR ori cu carenaj frontal si doar kick, ori cu starter si fara carenaj. Cel pe kick porneste relativ usor, dar o sa te enervezi in primele 2 saptamani, apoi de fiecare data cand iti va sta motorul in offroad :D

 

....era un Lup' p'acilea care le avea bine de tot cu DRurile, asteptam si parerea lui :cheers:

 

Am o honda XL Dakar care are racire pe ulei si aer. S-a intamplat de i s-a calat motorul in offroad atunci cand mergi cu 3 la ora prin padure la 40 de grade afar' .

Racirea la DR poate sa fie mai diferita de cea a Hondei?

Ma intereseaza un DR fara carenaj si daca nu o sa gasesc cu racire pe apa atunci cel puntin cu electrostarter.

 

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o honda XL Dakar care are racire pe ulei si aer. S-a intamplat de i s-a calat motorul in offroad atunci cand mergi cu 3 la ora prin padure la 40 de grade afar' .

Racirea la DR poate sa fie mai diferita de cea a Hondei?

Ma intereseaza un DR fara carenaj si daca nu o sa gasesc cu racire pe apa atunci cel puntin cu electrostarter.

 

Mersi.

 

Singurele motoare de enduro racite cu apa, in bugetul tau, sunt KLR-ul si XTZ-ul de 660cc. XTZ-ul are multe plastice care o sa le spargi in off, ii si greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurele motoare de enduro racite cu apa, in bugetul tau, sunt KLR-ul si XTZ-ul de 660cc. XTZ-ul are multe plastice care o sa le spargi in off, ii si greu.

 

 

Ok , am inteles .

 

Atunci daca tin sa cumpar tot un DR , cum se manifesta in offroad cu racirea pe ulei ?

De pornit la kick am inteles daca nu-i dai nu porneste.:D)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok , am inteles .

 

Atunci daca tin sa cumpar tot un DR , cum se manifesta in offroad cu racirea pe ulei ?

De pornit la kick am inteles daca nu-i dai nu porneste.:D)

 

Din auzite si citite, cica n-ar fi probleme cu racirea. Are un radiator de ulei, protejat de un crashbar si n-ai nici-o taina cu el. It just works.

Sa fii sigur, intreaba pe la posesori, depinde si ce vrei tu sa faci cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din auzite si citite, cica n-ar fi probleme cu racirea. Are un radiator de ulei, protejat de un crashbar si n-ai nici-o taina cu el. It just works.

Sa fii sigur, intreaba pe la posesori, depinde si ce vrei tu sa faci cu el.

 

Fiabilitatea ? sti ceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut DR-rs,adica pornire la buton,super motocicleta,usor de intretinul,fiabila.

Cu racirea ei pe aer+ulei nu am avut probleme(nu prea am mers off,dar am mers prin Buc in trafic aglomerat)..... :D

La o intrunire,era extrem de cald,am tot mers incet....oprit....iar mers si a dat sa se caleze motorul...i-am dat un pic de sprint si gata a revenit in parametri.

Un ulei mai gros vara te ajuta(15w50)si eventual ai putea monta pe radiator un electro-ventilator cu declansare la buton.

Editat de ALEX-CRUISER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut DR-rs,adica pornire la buton,super motocicleta,usor de intretinul,fiabila.

Cu racirea ei pe aer+ulei nu am avut probleme(nu prea am mers off,dar am mers prin Buc in trafic aglomerat)..... :D

La o intrunire,era extrem de cald,am tot mers incet....oprit....iar mers si a dat sa se caleze motorul...i-am dat un pic de sprint si gata a revenit in parametri.

Un ulei mai gros vara te ajuta(15w50)si eventual ai putea monta pe radiator un electro-ventilator cu declansare la buton.

 

 

Mersi mult baieti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XL sa se caleze? Inseamna ca a stat prea mult pe loc sau a fost prost uleiul. DRul are 2 avantaje fata de XLuri antice: racire suplimentara a pistonului si radiator de ulei. Prima te ajuta daca nu ai flux mare de aer pe cilindru, iar al doilea ajuta sa disipi mai eficient caldura. Niciunul nu te ajuta daca stai la relanti sa treci de un bustean, turand in gol ca dementu...

 

Astea racite pe aer merg cu ulei gros; 15w-50 sau 20w-50, cu specificatii minime conform manualului (SF sau ceva, MA-2... scrie p'acolo daca te uiti). Spor la achizitie, orice ai alege!

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XL sa se caleze? Inseamna ca a stat prea mult pe loc sau a fost prost uleiul. DRul are 2 avantaje fata de XLuri antice: racire suplimentara a pistonului si radiator de ulei. Prima te ajuta daca nu ai flux mare de aer pe cilindru, iar al doilea ajuta sa disipi mai eficient caldura. Niciunul nu te ajuta daca stai la relanti sa treci de un bustean, turand in gol ca dementu...

 

Astea racite pe aer merg cu ulei gros; 15w-50 sau 20w-50, cu specificatii minime conform manualului (SF sau ceva, MA-2... scrie p'acolo daca te uiti). Spor la achizitie, orice ai alege!

 

 

Mersi .

 

E adearat XL-ul are uleiul in cadru , nu are radiator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah stati ca am vazut tarziu topicul.

 

Deci, cum a zis si nea Switchu' nu exista si nu a existat DR cu racire pe apa. Mai mult chiar, "alea vechi" de care pomenesti tu nu au nici electrostarter. :banana:

 

Treaba e in felul urmator la DR - atat racirea cat si pornirea, chiar daca e facuta la kick, sunt foarte eficiente daca motocicleta e reglata bine (in genere, o lasi asa cum ai luat-o daca merge bine iar daca nu - am scris pe topicul de DR-uri ce si cum).

In ea se pune ulei semisintetic 15W50 pe timp de vara. Primavara si toamna merge si 10W40 dupa cum recomanda producatorul. Nu mai subtire si nici mai gros. Daca e prea gros si e prea frig afara nu il mai pulverizeaza cum trebuie (sistemul de racire SACS pulverizeaza uleiul cu presiune mare of course, pe fusta pistonului, apoi).

Nu exista sa se caleze DR-ul oricata forja ii dai, daca respecti minimul de cerinte: ulei SUFICIENT si de viscozitatea potrivita, amestec reglat usor bogat.

Alea facute dupa 1996 sunt si mai bune la capitolul racire. Desi miroase a portzelan incins dupa ce ii dai in gura sanatos, ai sa fii placut surprins cand o opresti (cand obosesti tu, normal) si in 10 minute s-a racit.

O "duma" problematica e cand umbla vreun nea Gheorghe pe la capacul de la ambreiaj si face prost garnitura si / sau reuseste sa deformeze "varful" canalului de trecere a uleiului. Atunci sa vezi jumuleala de peri.

Alt neajuns o reprezinta lanturile de distributie care sunt uzate in exces si efectiv bat in tzevushca de cupru prin care trece uleiul spre zona pistonului si ambielajului si o indoaie in asa hal sau chiar o penetreaza si nu mai ajunge ulei cum tre' si unde tre'.

 

In fine, ideea e ca un DR in mintile lui si intretinut corespunzator n-are sa faca gura.

 

Ca fapt divers, eu am forjat-o pe fosta mea DR 650 SE 1996 pe malul Argesului anul trecut pe o caldura de 40 de grade cam o ora. Era un soare toropitor, eram beat :banana: si o alergam imbracat doar in pantaloni scurti... Inafara ca era eu sa ma vars de vreo 2 - 3 ori, ea n-a avut nici pe dracu. Am pus-o la umbra si se auzea apoi cum pocnea ca soba cand se raceste. Ehe... ce amintiri. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Nu exista sa se caleze DR-ul oricata forja ii dai"

 

;))))):D))):D)))) no ofence dar depinde de forja....eu am prajit personal 3 bucati so....

 

racirea cu apa este net superioara celei cu ulei in situatiile de exploatare la turatii mari si viteza mica. poate un radiator de ulei mai mare ar rezolva problema dar asta implica o expunere mai mare a circuitului de ulei ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Nu exista sa se caleze DR-ul oricata forja ii dai"

 

:D)))):D))):))))) no ofence dar depinde de forja....eu am prajit personal 3 bucati so....

 

racirea cu apa este net superioara celei cu ulei in situatiile de exploatare la turatii mari si viteza mica. poate un radiator de ulei mai mare ar rezolva problema dar asta implica o expunere mai mare a circuitului de ulei

 

Man asta e clar ca racirea pe apa e superioara in situatiile alea. Dar titlul era "DR 650 cu racire pe apa" ;) asa ca am vorbit strict despre asta.

 

Cat despre calatul DR-ului, am specificat ca e vorba de exemplare in stare buna cu ulei de care trebuie si suficient. Asta una la mana. A doua chestie - poate trebuia sa fiu mai "complet" in exprimare - in conditii de forja "normale" fiindca asa cand dai ca "surdu' in clopot" in diverse pozitii si ipostaze garantez eu ca iti stric orice motocicleta oricata racire pe apa ar avea ea. O ia mama dreacu imediat, parol. Cu atat mai mult una care nu e facuta sa mergi cu ea in regim de "competitie". Deci repet, nu am fost eu "complet" in exprimare.

Cu toate astea am doua cazuri - doi prieteni mai "tineri si nelinistiti" care au facut cu DR-ul 650 cam tot ce se putea face... mers pe-o roata la greu, forja pe brazda de tractor, fugit numai blana pe camp si pe sosea de sareau fulgii din ele. Sarituri la Ciolpani de-alea de credeai ca s-a rupt motoreta in doua... ;) S-a mai fhutat una alta prin ele desigur ca nah... ce tine la forje si agresiune?? Dar s-au fhutat asa dupa ceva vreme nu imediat: ambreiaje, pinioane de a 2-a, d-astea deci de calat nu s-au calat neam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal am cumparat un DR650 cu electrostarter dar cu chiulasa stricata.Am luat una de pe Ebay si dupa un sezon numai pe camp si noroaie clicoase,forja maxima etc merge perfect si acum,dar numai cu 15w50 motul 7100 schimbat la 20 de ore.Pacat ca era cam greu, radiatorul de ulei si motorul cam expuse la pietre,l-am schimbat cu unu de 350 din 96 care e o bijuterie.

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Salut ,

 

Mai vreau sa cumpar o motocicleta respectiv un Suzuki DR 650 si nu gasesc modelul cel mai vechi care are racire pe apa si electrostarter.

Motorul va fi folosit 50 % 50 % macadam asfalt , banuiesc ca este cel mai bun compromis dual sport.

Bugetul este pana in 1200 de Eur.

Crede-ti ca as putea gasi ceva cu optiunile dorite? Pana la urma de electrostarter ma pot lipsi dar de racire pe apa nu prea.

 

 

Mersi.

 

Salut Andrei, ai luat sau mai cauti un Suzuki DR 650 Freewind? Eu am adus unul din Franta saptamana trecuta si este de vanzare daca te intereseaza da-mi un semn. :)

post-63867-1301319801_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Andrei, ai luat sau mai cauti un Suzuki DR 650 Freewind? Eu am adus unul din Franta saptamana trecuta si este de vanzare daca te intereseaza da-mi un semn. :)

Ceea ce vinzi tu este SUzuki Freewind. NU ESTE DR650. E alta motocicleta, una complet stradala. Doar aspectul aminteste de enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Ceea ce vinzi tu este SUzuki Freewind. NU ESTE DR650. E alta motocicleta, una complet stradala. Doar aspectul aminteste de enduro.

 

Tarziu am reintrat sa verific...

 

Mi-am luat DR650 1998 cu electrostarter , sincer nu am ce sa comentez. Fuge foarte bine si este foarte usoara pentru clasa ei. Imi place.

M-ar interesa punctele slabe la care sa fiu atent gen lant de distributie care bate in tzevuca respectiva cand se uzeaza, si alte cate.

 

O zi faina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...