Cretzu_Dej Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Buna, am si eu un kawasaki en 500 A din 1993. As vrea sa pun si eu pe el un crash bar si un sissy bar, aveti idee unde pot gasi asa ceva......la preturi bune? Toate bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Stie careva la cat se schimba cureaua de transmisie? auzisem ca in timp se largeste si mai trebuie sa o intinzi din cele 2 suruburi de la roata; dupa 16.000 km la mine e la fel de intinsa. pe bord am 31.000 km. si de unde pot lua una noua mai ieftina? plec intr-o excursie mai lunga si ma gandeam sa am una de rezerva. multzam Cureaua de transmisie se schimba la 40 000 km sau la 5 ani (TEORETIC). De intins se intinde foarte simplu, slabesti surubul de la axul rotii si infiletezi cele doua intinzatoare. Cursa pe care se intinde e una mica, si depinde de sageata curelei (cat se intinde cand apesi pe ea cu o anumita greutate , sau cu degetul). In cartea tehnica prezinta cum se face si cat trebuie sa fie greutatea respectiva. Mai exista si un dispozitiv numit tensioner care poate fi cumparat dar nu stiu cum arata sau cum se foloseste. Eu intind "dupa ochi", asa m-a invatat un mecanic, indiciul ca cureaua este slabita este scartaitul in mers sau o curea cu o sageata prea mare. Sper sa ma documentez mai mult si sa pun un tutorial ca si cel cu uleiul. De cumparat, am mai spus de cateva ori: www.scootworks.com , costa cam 230 EURO cu tot cu transport din USA. Cea mai ieftina EVER. Nu stiu daca exista una"noua si ieftina".ziceau altii in niste posturi mai vechi ca ar fi cel putin 250 euroi EXISTA NOU SI IEFTIN, citeste mai sus. Buna, am si eu un kawasaki en 500 A din 1993. As vrea sa pun si eu pe el un crash bar si un sissy bar, aveti idee unde pot gasi asa ceva......la preturi bune? Toate bune Crash bar vreau si eu... recomand : www.louis.de, www.scootworks.com. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cretzu_Dej Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 (editat) Cureaua de transmisie se schimba la 40 000 km sau la 5 ani (TEORETIC).De intins se intinde foarte simplu, slabesti surubul de la axul rotii si infiletezi cele doua intinzatoare. Cursa pe care se intinde e una mica, si depinde de sageata curelei (cat se intinde cand apesi pe ea cu o anumita greutate , sau cu degetul). In cartea tehnica prezinta cum se face si cat trebuie sa fie greutatea respectiva. Mai exista si un dispozitiv numit tensioner care poate fi cumparat dar nu stiu cum arata sau cum se foloseste. Eu intind "dupa ochi", asa m-a invatat un mecanic, indiciul ca cureaua este slabita este scartaitul in mers sau o curea cu o sageata prea mare. Sper sa ma documentez mai mult si sa pun un tutorial ca si cel cu uleiul. De cumparat, am mai spus de cateva ori: www.scootworks.com , costa cam 230 EURO cu tot cu transport din USA. Cea mai ieftina EVER. EXISTA NOU SI IEFTIN, citeste mai sus. Crash bar vreau si eu... recomand : www.louis.de, www.scootworks.com. Am gasit ceva pe louis.de scrie acolo STURZBUEGEL HEPCO+BECKER EN 500 AB 96, CHROM oare se potriveste si pe modelul meu din 1993? e acelasi lucru sau dau banii degeaba? e 133 de euro....deci nu e chiar ieftin...de asta intreb. (de produsul asta vorbesc 10023258 ) Cu stima Editat Mai 5, 2009 de Cretzu_Dej Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Am gasit ceva pe louis.de scrie acolo STURZBUEGEL HEPCO+BECKER EN 500 AB 96, CHROM oare se potriveste si pe modelul meu din 1993? e acelasi lucru sau dau banii degeaba? e 133 de euro....deci nu e chiar ieftin...de asta intreb. (de produsul asta vorbesc 10023258 ) Cu stima Nu se potriveste, e clar daca e pentru modele din 96, nu? Tu ai 93, io am 94 DAR probabil poti sa faci o modificare romaneasca si sa mearga. Risca, poate castigi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cretzu_Dej Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Nu se potriveste, e clar daca e pentru modele din 96, nu?Tu ai 93, io am 94 DAR probabil poti sa faci o modificare romaneasca si sa mearga. Risca, poate castigi... Hmm....ca ultima solutie asta am sa fac. Mai incerc pe la ceva cunostiinte care lucreaza cu metal...poate ma rezolva cumva...nush. Oricum tare multe vreau sa fac la saraca waka...si bugetul e mic de tot...deocamdata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Cureaua de transmisie se schimba la 40 000 km sau la 5 ani (TEORETIC).De intins se intinde foarte simplu, slabesti surubul de la axul rotii si infiletezi cele doua intinzatoare. Cursa pe care se intinde e una mica, si depinde de sageata curelei (cat se intinde cand apesi pe ea cu o anumita greutate , sau cu degetul). In cartea tehnica prezinta cum se face si cat trebuie sa fie greutatea respectiva. Mai exista si un dispozitiv numit tensioner care poate fi cumparat dar nu stiu cum arata sau cum se foloseste. Eu intind "dupa ochi", asa m-a invatat un mecanic, indiciul ca cureaua este slabita este scartaitul in mers sau o curea cu o sageata prea mare. Sper sa ma documentez mai mult si sa pun un tutorial ca si cel cu uleiul. De cumparat, am mai spus de cateva ori: www.scootworks.com , costa cam 230 EURO cu tot cu transport din USA. Cea mai ieftina EVER. EXISTA NOU SI IEFTIN, citeste mai sus. multzam de informatie, este exact ce cautam cat despre cureaua actuala, am vrut sa spun ca de cand am luat-o nu s-a largit de loc (nu a crescut sageata); e adevarat ca am dat jos roata cand am schimbat cauciucul, dar mecanicul nu a umblat la ce3le doua suruburi de reglaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Alex pentru unii 230 eu nu inseamna chiar ieftin, in special cand este vb "doar" de o curea de transmisie ( mai ales cand mai ai o masina si stii ca o curea care face acelasi lucru te costa 20-30 eu ) Chiar nu este la indemana tuturor sa scoti brusc din buzunar 1000 de lei cand ai poate salariu de 1200 - 1600 lei . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Alex pentru unii 230 eu nu inseamna chiar ieftin, in special cand este vb "doar" de o curea de transmisie ( mai ales cand mai ai o masina si stii ca o curea care face acelasi lucru te costa 20-30 eu ) Chiar nu este la indemana tuturor sa scoti brusc din buzunar 1000 de lei cand ai poate salariu de 1200 - 1600 lei . Ai inteles gresit cred... Cand spun ca e cea mai iftina spun ca e VARIANTA CEA MAI "IEFTINA" adica ORICE distribuitor de piese sau dealer iti cere pe ea MINIM 420 EURO. Mi mi s-a cerut 700 EURO (adica 28 000 000 lei vechi) DECI e cea mai ieftina varianta. Si daca stau sa fac un calcul, o sa schimbi o curea la 40 000 km adica o data la 3 ani (cel mai devreme). Scuza-ma dar chiar e ieftin, nu o schimbi in fiecare zi. Un kit de lant bun e cam 800 ron si se poate schimba mai des de 40 000 km. Cred ca fiecare e constient cand isi ia motor ca are cheltuieli in plus, adica trebuie sa scoata niste bani din buzunar la un moment dat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cretzu_Dej Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Poate e tampita intrebarea...ce presiune trebuie sa am in gumele de la motor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Poate e tampita intrebarea...ce presiune trebuie sa am in gumele de la motor? Presiunea pe care o folosesc eu in pneuri (de 3 ani) : - fata: 2.0 atm - spate:2.2 atm Aceasta presiune este recomandata in cazul in care mai duci un pasager, ceva, adica e bine sa le ai umflate bine pentru ca altfel se uzeaza mai repede si o sa te coste ceva sa le schimbi mai des. Poti sa-ti dai seama cand e presiunea prea mica pe roata spate in curba, in momentul in care te inclini motocicleta nu este stabila pe viraj si spatele o sa-ti "joace" putin. Poti sa-ti cumperi un manometru (15 ron) si sa-l folosesti cu incredere in fiecare zi, dimineata cand pleci cu moto. Bafta! PS: Bun venit in randul posesorilor de EN ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cretzu_Dej Postat Mai 5, 2009 Share Postat Mai 5, 2009 Presiunea pe care o folosesc eu in pneuri (de 3 ani) :- fata: 2.0 atm - spate:2.2 atm Aceasta presiune este recomandata in cazul in care mai duci un pasager, ceva, adica e bine sa le ai umflate bine pentru ca altfel se uzeaza mai repede si o sa te coste ceva sa le schimbi mai des. Poti sa-ti dai seama cand e presiunea prea mica pe roata spate in curba, in momentul in care te inclini motocicleta nu este stabila pe viraj si spatele o sa-ti "joace" putin. Poti sa-ti cumperi un manometru (15 ron) si sa-l folosesti cu incredere in fiecare zi, dimineata cand pleci cu moto. Bafta! PS: Bun venit in randul posesorilor de EN ! Ms mult:) Am manometru....era in trusa originala de la Kawasaki pe care am primit-o cand am cumparat moto. La ultima verificare asa aveam presiunea....se pare ca neamtul a umblat "dupa carte" cu moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Puc Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 Kawaski EN500C din 1997, 40k km, 2400 de euro http://bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...b&ID=197798 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Duminica, ajungand in bucale de la mare, am sesizat un zgomot ciudat care se aude la viteza mica (sub 10 la ora), cu ambreiajul decuplat; e un scartait intermitent, cam la o secunda interval, si seamana cu (sa nu radeti) zgomotul pe care il fac broastele pe balta; de atunci parca s-a mai amplificat; zgomotul vine de jos, am impresia ca din zona rotii spate; banuiesc ca e cureaua de transmisie, ca am luat-o cu 14.700 si am acu pe bord 34.2000; daca ati patit asa ceva sau aveti vreo idee va rog sa ma ajutati Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Sus cu ea pe cricul central si verificala roata spate (daca zici ca de acolo se aude ) rulmentii , fulia care invarte cureaua , cureaua ( sa nu ai vreo piatra/bucata de sticla infipta in ea - eu am avut si se auzea ciudat ) vezi chair sabotii de frana , daca nu gasesti nimic mergi cu ea la doctor . .. bafta si sper sa nu ai nimic . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 Sus cu ea pe cricul central si verificala roata spate (daca zici ca de acolo se aude ) rulmentii , fulia care invarte cureaua , cureaua ( sa nu ai vreo piatra/bucata de sticla infipta in ea - eu am avut si se auzea ciudat ) vezi chair sabotii de frana , daca nu gasesti nimic mergi cu ea la doctor . .. bafta si sper sa nu ai nimic . mersi de raspuns; crick central nu am din pacate; o sa verific cureaua si o sa incerc sa o intind putin; frana spate e pe tambur si merge bine iar rulmentii nu cred sa fie pt ca in afara acelui scartait nu am sesizat nimic deosebit la ea; va tin la curent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 mersi de raspuns; crick central nu am din pacate; o sa verific cureaua si o sa incerc sa o intind putin; frana spate e pe tambur si merge bine iar rulmentii nu cred sa fie pt ca in afara acelui scartait nu am sesizat nimic deosebit la ea; va tin la curent Cureaua scartie cand nu este intinsa suficient. Intinde-o un pic si vezi ce zice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 (editat) Cureaua scartie cand nu este intinsa suficient. Intinde-o un pic si vezi ce zice. azi am observat: cand plec cu ea dimineata sau daca o las mai mult oprita nu se aude nimic o vreme, apoi, dupa vreo 10- 15 min de mers prin oras, incepe scartaitul; daca o opresc si plec repede, in 10-15 min, se aude din prima; azi incerc sa intind cureaua sper sa fie asta problema Editat Iunie 5, 2009 de Filosofull Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HunJoe Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 (editat) Problema cu scartaitul, am avut-o si eu..... Am intins putin cureaua, si s-a rezolvat.... Probabil este acum putin prea intinsa, am sa slabesc un pic....A-ti scris, dar nu m-am prins eu prea bine ce e cu sageata aia.....Alex, sau care stie, va rog...dar nu "ca la carte", cum se face asa 'home made'..... Editat Iunie 6, 2009 de HunJoe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cretzu_Dej Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 si la motorul meu a "batut" ceva...se impiedeca la viteze mici.....murea motoru...in fine. Am mers la doctor cu ea si SURPRIZA....trebuie segmentat. Nu e sfarsitul lumii...dar oricum nasoala faza. Asa ca vacutza mea la 37 de mii de km....e in rodaj iar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 azi am observat: cand plec cu ea dimineata sau daca o las mai mult oprita nu se aude nimic o vreme, apoi, dupa vreo 10- 15 min de mers prin oras, incepe scartaitul; daca o opresc si plec repede, in 10-15 min, se aude din prima; azi incerc sa intind cureaua sper sa fie asta problema Pe timpul noptii, datorita temperaturii mai scazute cureaua se contracta, strangandu-se pe foaie si pe pinion. Din acest motiv dimineata nu scartie ci doar dupa ce se intinde un pic dataorita mersului. Io asa vad problema. Problema cu scartaitul, am avut-o si eu.....Am intins putin cureaua, si s-a rezolvat.... Probabil este acum putin prea intinsa, am sa slabesc un pic....A-ti scris, dar nu m-am prins eu prea bine ce e cu sageata aia.....Alex, sau care stie, va rog...dar nu "ca la carte", cum se face asa 'home made'..... De intins se intinde foarte simplu, slabesti surubul de la axul rotii si infiletezi cele doua intinzatoare. Cursa pe care se intinde e una mica, si depinde de sageata curelei (cat se intinde cand apesi pe ea cu o anumita greutate , sau cu degetul). In cartea tehnica spune asa: Intinderea se masoara apasand pe curea cu 4.5 kg (4 kile jumate) sau 9.9 livre (pounds). Se apasa pe partea de sus a curelei (cureaua de sub aparatoarea nichelata). Ca sa va dati seama cat inseamna asta luati un cantar de baie si apasati cu degetul pe el pana cand ajunge indicatia la 4 kile jumate. Cu ajutorul unui liniar (sau ochiometric) care se pune cu indicatia de referinta (0) in dreptul degetului (muchia de sus a curelei de sus) trebuie sa aveti deplasarea urmatoare ca sa fie in parametrii optimi: - pentru EN 450 LTD : intre 8.5 - 18.5 MILIMETRI (mm) sau 0.33 - 0.73 inch - pentru EN 500 : intre 6.0 - 12.5 MILIMETRI (mm) sau 0.20 - 0.49 inch Cei care aveti lant trebuie sa aveti o intindere de 25 - 35 mm (dar nu mai e valabila faza cu greutatea de 4 kile jumate). si la motorul meu a "batut" ceva...se impiedeca la viteze mici.....murea motoru...in fine. Am mers la doctor cu ea si SURPRIZA....trebuie segmentat. Nu e sfarsitul lumii...dar oricum nasoala faza. Asa ca vacutza mea la 37 de mii de km....e in rodaj iar. O sa va povestesc cand termin cate minunatii am facut la mobra mea. Fiti antene! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 am incercat sa intind cureaua si dupa ce am strans un pic mi s-a parut prea intinsa, mai ales ca cea a fratelui meu era mult mai larga si la a lui nu se aude nimic, asa ca am dat-o putin inapoi; de cand am facut chestia asta nu mai scartaie dar abia maine ies cu ea la drum mai lung (150 km dus-intors) sa vad ce zice; mai am o intrebare: cum se schimba lichidul de racire si cu ce se inlocuieste: doar antigel sau amestecat cu apa, si daca da, in ce proportie? ce tip de antigel se foloseste si ce cantitate intra in radiator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 Din cate stiu eu sunt "solutii" de-a gata in magazinele de specialitate.. dar principiul e acelasi antigel( glicoli sau cum dumnezeu se numesc substantele ) si apa dedurizata in proportii variabile . Motorisca mea fiind mai veche am ales sa fac eu amestecul de antigel/apa care sa aiba punct de inghet daca imi aduc eu bine aminte undeva pe la -20 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 am incercat sa intind cureaua si dupa ce am strans un pic mi s-a parut prea intinsa, mai ales ca cea a fratelui meu era mult mai larga si la a lui nu se aude nimic, asa ca am dat-o putin inapoi; de cand am facut chestia asta nu mai scartaie dar abia maine ies cu ea la drum mai lung (150 km dus-intors) sa vad ce zice; mai am o intrebare: cum se schimba lichidul de racire si cu ce se inlocuieste: doar antigel sau amestecat cu apa, si daca da, in ce proportie? ce tip de antigel se foloseste si ce cantitate intra in radiator? Ti sa parut? Da ai masurat ? Masoara cat de intinsa e si dupa aia trage o concluzie ca doar nu cred ca ai experienta a sute de reglaje ca sa ti se para ceva. Parerea mea. Antigel am cumparat si eu din Anglia, special pentru cartere de aluminiu si special pentru motociclete. Am luat un bidon de 5 litri si la un schimb de antigel intra asa: - 1.4 litri pentru modelele din 1985-1996 - 1.3 litri pentru modelele de dupa 1996 Proportia recomandata de etilen glicol si apa : 50/50 Acum de schimbat nu stiu exact, dar din cat am vazut in partea de jos la pompa de apa ai un surub care trebuie sa-l desfaci si se scurge tot pe acolo (e un surub de drenaj). Cred ca trebuie sa scoti capacul la vasul de expansiune si cam asta e. Problema care e nu e schimbatul in sine ci aerisirea care trebuie facuta si care este absolut necesara dupa schimbarea antigelului. Ca la frana cand schimbi lichidul de frana. Aici mai trebuie sa ma documentez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 (editat) Am vb cu cineva care cica se pricepe si mi-a zis sa bag fara apa ca undeva in interior la partea de racire sunt niste rulmenti sau bile si antigelul are in el o substanta grasa special ca sa ii unga deci sa nu pun cu apa, in plus eu am deschis in zona de sus, dupa ce dai la o parte cele doua mansoane de plastic din zona rezervorului si acolo sunt asa: in dreapta (cum stai pe sa) un bidonas cu capac unde banuiesc ca se pune noul antigel, iar in stanga un tub tot cu capac pe care scrie ceva de genul "atentie, nu deschideti cand lichidul e fierbinte"; cred ca antigelul se scoate prin partea de jos, desfacand furtunul care intra in carcasa de la motor si se adauga unul nou in bidonas, dupa ce ai legat la loc furtunul, dar tinand si capacul tubului din stanga deschis, ca sa iasa aerul pe acolo. nu sunt acasa si nu am cartea tehnica la dispozitie de aia am deschis discutia; eu n-am schimbat lichidul de racire de cand am luat-o si dupa 20.000 km cred ca ar fi cazul. in plus desfacand capacul tubului din stanga a curs si putin antigel si mi s-a parut a fi vascos, deci fara apa. Editat Iunie 7, 2009 de Filosofull Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 Am vb cu cineva care cica se pricepe si mi-a zis sa bag fara apa ca undeva in interior la partea de racire sunt niste rulmenti sau bile si antigelul are in el o substanta grasa special ca sa ii unga deci sa nu pun cu apa, in plus eu am deschis in zona de sus, dupa ce dai la o parte cele doua mansoane de plastic din zona rezervorului si acolo sunt asa: in dreapta (cum stai pe sa) un bidonas cu capac unde banuiesc ca se pune noul antigel, iar in stanga un tub tot cu capac pe care scrie ceva de genul "atentie, nu deschideti cand lichidul e fierbinte"; cred ca antigelul se scoate prin partea de jos, desfacand furtunul care intra in carcasa de la motor si se adauga unul nou in bidonas, dupa ce ai legat la loc furtunul, dar tinand si capacul tubului din stanga deschis, ca sa iasa aerul pe acolo. nu sunt acasa si nu am cartea tehnica la dispozitie de aia am deschis discutia; eu n-am schimbat lichidul de racire de cand am luat-o si dupa 20.000 km cred ca ar fi cazul. in plus desfacand capacul tubului din stanga a curs si putin antigel si mi s-a parut a fi vascos, deci fara apa. Faci cum vrei dar io zic sa pui apa. Asa scrie in cartea tehnica (50/50) banuiesc ca stiu ei de ce. Rulmentii aia sunt la pompa de apa dar nu cred ca o concentratie de 50 / 50 se produce acolo rugina. Antigelul care o sa-l bag eu in motor (ala pentru cartere de aluminiu) e verde si foarte vascos (e deja facuta o anumita solutie de antigel) si sincer am mare incredere in el. Antigelul se schimba la doi ani sau la 30 000 km din cate stiu eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.