Sari la conținut

Nivel ulei


Arthur E
 Share

Postări Recomandate

Salut ,

doresc sa incep prin a va ruga sa ma indrumati daca a mai fost un topic pe tema asta si sa-l stergeti pe acesta . Eu nu am gasit , nimic edificator si de aceea va intreb : cum verific , corect , nivelul de ulei in motor ?

Am facut schimbul de ulei , la doua motociclete si rezultatele de pe joja sunt exasperante ! In fiecare motor am bagat cantitatea data de producator , cu specificatia : schimb cu filtru ! Asta inseamna la Africa 2.6 litri si la VFR 3.9 litri .

Intrebarea este urmatoarea : nivelul se verifica corect cand :

1 : motocicleta se afla pe cricul lateral ( ce consider ca ar fi cel mai ok , fiind un accesoriu indispensabil oricarui motor ) .

2 : motocicleta se afla in pozitie verticala ( mai dificil , deoarece trebuie sa mai fie cineva sa te ajute , sa nu sfarsesti strivit sub propria mobra )

3 : motocicleta se afla pe cricul central ( la foarte multe modele , acest accesoriu este optional after market ) .

Va multumesc ptr amabilitate .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Te uiti in manual la fiecare mobra.

2. Dreapta sau pe cricu central, cu motorul rece, nepornit ;)

 

Nu e asa de greu sa te uiti si daca o tii tu dreapta, eu reusesc cu o mobra de 240 kile uscata, nu vad de ce nu ai putea tu ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

doresc sa incep prin a va ruga sa ma indrumati daca a mai fost un topic pe tema asta si sa-l stergeti pe acesta . Eu nu am gasit , nimic edificator si de aceea va intreb : cum verific , corect , nivelul de ulei in motor ?

Am facut schimbul de ulei , la doua motociclete si rezultatele de pe joja sunt exasperante ! In fiecare motor am bagat cantitatea data de producator , cu specificatia : schimb cu filtru ! Asta inseamna la Africa 2.6 litri si la VFR 3.9 litri .

Intrebarea este urmatoarea : nivelul se verifica corect cand :

1 : motocicleta se afla pe cricul lateral ( ce consider ca ar fi cel mai ok , fiind un accesoriu indispensabil oricarui motor ) .

2 : motocicleta se afla in pozitie verticala ( mai dificil , deoarece trebuie sa mai fie cineva sa te ajute , sa nu sfarsesti strivit sub propria mobra )

3 : motocicleta se afla pe cricul central ( la foarte multe modele , acest accesoriu este optional after market ) .

Va multumesc ptr amabilitate .

 

Vezi ca sunt diferente intre ce zice manualul si cat trebuie defapt ... cam de 100-200 ml de ulei, nu mereu dar de cele mai multe ori trebuie mai mult un pic. Nu pui cat zice manualul neaparat, pui cat sa fie la nivel, cat despre verificat ... pornesti motorul si il lasi cam 3-5 min cat sa isi traga ulei si sa se incalzeasca un pic, apoi il opresti il mai lasi cateva minute (unii ar zice cat sa fumezi o tigara, dar eu nu-s fumator :)) il tii vertical si verifici sau poti sa il pui pe cricul central si sa verifici ...

Mesaj completat

1. Te uiti in manual la fiecare mobra.

2. Dreapta sau pe cricu central, cu motorul rece, nepornit :D

 

Nu e asa de greu sa te uiti si daca o tii tu dreapta, eu reusesc cu o mobra de 240 kile uscata, nu vad de ce nu ai putea tu :D

Rece, nepornit zici ;) ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Te uiti in manual la fiecare mobra.

2. Dreapta sau pe cricu central, cu motorul rece, nepornit ;)

 

Nu e asa de greu sa te uiti si daca o tii tu dreapta, eu reusesc cu o mobra de 240 kile uscata, nu vad de ce nu ai putea tu ;)

 

Ok , ai dreptate , aici . Si eu pot sa stau pe si sa verific , sau sa o proptesc in crashbar , pe dreappta si sa vad ce a mai ramas prin baie , dar prietena mea, nu va reusi sa tin VFR - ul drept si sa verifice nivelul , ( daca ar fi necesar ) ptr simplul fapt ca este prea greu . Si nu poti fi atat de copil , incat sa-mi spui ca-i trebuie alt motor , pe care sa-l tina ! Nu sunt toti atat de mari si tari , incat sa-si poata tina mobra .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imagine din manualul de la cb ...

 

post-18053-1295178353_thumb.jpg

 

Ce zici tu dan nu prea are logica ... cand faci schimbul ce ii faci, ii pui ulei cat zice manualul, eventual verifici cu joja? La prima pornire o sa bage ulei in circuitul de ungere(ca sa nu mai zic de radiator de ulei la motoarele care au, radiator in care intra 3-4 sute de ml) si automat nivelul o sa scada ... sau ii pui o pornesti iti faci treaba cu ea apoi a doua zi sau cand s-a racit motorul verifici iar uleiul si daca mai e nevoie mai completezi ???

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

sunt unele motoare (rare, ce-i drept) la care se masoara rece... de ce? n-am idee! chiar am dat peste unul acum vreo 5 ani, ceva bmw, am uitat modelul. la altele se masoara imediat dupa ce ai facut un drum de minim 20 de km si ai oprit motorul (baie uscata, la apriliile cu v2-ul de la rotax de exemplu) si mai sunt majoritatea la care se masoara cu el dupa un drum de preferat, oprit, stat 10 minute si verificat.

 

zicea cineva mai sus ca prietena lui nu poate sa tina motorul si sa se uite la nivel ;) eu sunt sigur ca poate. adica eu indrept magaoaia, o aduc in echilibru astfel incat pot sa o tin de ghidon chiar si numai cu 2 degete, ma aplec putin si ma uit la geamul vietii! ;) poti sa o inveti stand langa ea, in caz ca scapa motorul sa il tii tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok , ai dreptate , aici . Si eu pot sa stau pe si sa verific , sau sa o proptesc in crashbar , pe dreappta si sa vad ce a mai ramas prin baie , dar prietena mea, nu va reusi sa tin VFR - ul drept si sa verifice nivelul , ( daca ar fi necesar ) ptr simplul fapt ca este prea greu . Si nu poti fi atat de copil , incat sa-mi spui ca-i trebuie alt motor , pe care sa-l tina ! Nu sunt toti atat de mari si tari , incat sa-si poata tina mobra .

Am citit in multe locuri ca este motorul preagreu nu poate sa-l tina da ce il tine in spate? este vorba sa-l tii in echilibru la fel tii una de 70Kg si una de 200 Kg este mai mult treaba de tehnica si cele grele se dezechilibreaza mai greu

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

doresc sa incep prin a va ruga sa ma indrumati daca a mai fost un topic pe tema asta si sa-l stergeti pe acesta . Eu nu am gasit , nimic edificator si de aceea va intreb : cum verific , corect , nivelul de ulei in motor ?

Am facut schimbul de ulei , la doua motociclete si rezultatele de pe joja sunt exasperante ! In fiecare motor am bagat cantitatea data de producator , cu specificatia : schimb cu filtru ! Asta inseamna la Africa 2.6 litri si la VFR 3.9 litri .

Intrebarea este urmatoarea : nivelul se verifica corect cand :

1 : motocicleta se afla pe cricul lateral ( ce consider ca ar fi cel mai ok , fiind un accesoriu indispensabil oricarui motor ) .

2 : motocicleta se afla in pozitie verticala ( mai dificil , deoarece trebuie sa mai fie cineva sa te ajute , sa nu sfarsesti strivit sub propria mobra )

3 : motocicleta se afla pe cricul central ( la foarte multe modele , acest accesoriu este optional after market ) .

Va multumesc ptr amabilitate .

 

Salut

si eu am avut aceasi problema cand mi-am facut primul schimb de ulei la africa twin :

1 foarte important daca ai schimbat filtru de ulei? daca da sa ai in vedere ca si acolo intra cam 200 grame de ulei in functie de tipul de filtru

2 uleiu sa verifica cu joja (ne !!infiletata o tii doar 3 sec fara sa o infiletezi ) de preferat sa tii motorul pe cricul central sau pe loc drept cand faci acesta operatiune .

3 spor !

4 intra in motor aprox 2,7-2,8 litri sa nu pui mai mult .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca pui 3 litri de apa intr`o oala si oala e jumatate plina, cand fierbe apa, oala e plina nu? hai sa nu o dam in diverse, diferenta intre cald si rece e insesizabila pe joja

Uleiul cand il pui in motor in incalzesti inainte in ibric?

Editat de mikidude
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imagine din manualul de la cb ...

 

post-18053-1295178353_thumb.jpg

 

Nu inteleg de ce trebuie pornit motorul inainte si dupa lasat uleiul sa se scurga. e o explicatie?

 

Trebuie pornit ca circuitul de ungere sa fie plin cu ulei (intra ceva ulei in circuit si se vede la nivel) apoi trebuie lasat ca sa se scurga surplusul inapoi in baie, spre exemplu in chiuloasa se strange ulei daca motorul sta pe cric, de asta se recomanda dupa ce l-ai oprit sa il pui pe cric si apoi dupa cateva min sa verifici si nu sa il tii la verticala numai cand verifici ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca pui 3 litri de apa intr`o oala si oala e jumatate plina, cand fierbe apa, oala e plina nu? hai sa nu o dam in diverse, diferenta intre cald si rece e insesizabila pe joja

Uleiul cand il pui in motor in incalzesti inainte in ibric?

Nici chiar asa dar e si asta un motiv ;)

 

Mesaj completat

pa dracu insesizabila

ba e gogule ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu motorul rece nici nu apare ulei pe joja la multe motoare

doar cu el fierbinte se vede nivelul corect

de ce vorbiti aiureli?

NU ai fost foarte explicit ... parea ca il apropi pe mikidude in afirmatia sa cu diferenta mica intre rece-cald

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E aiurea sa ai deaface cu persoane care habar nu au cum sa verifice uleiul, am patit cu un destept cu ATV Honda care s-a intors a doua zi cu tarabaoi ca i-am pus prea mult ulei, a verificat el de dimineatza la rece ;) si era cu cativa mm peste nivel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca sunt diferente intre ce zice manualul si cat trebuie defapt ... cam de 100-200 ml de ulei, nu mereu dar de cele mai multe ori trebuie mai mult un pic. Nu pui cat zice manualul neaparat, pui cat sa fie la nivel, cat despre verificat ... pornesti motorul si il lasi cam 3-5 min cat sa isi traga ulei si sa se incalzeasca un pic, apoi il opresti il mai lasi cateva minute (unii ar zice cat sa fumezi o tigara, dar eu nu-s fumator :D) il tii vertical si verifici sau poti sa il pui pe cricul central si sa verifici ...

Mesaj completat

 

Rece, nepornit zici ;) ;)

Tocmai deia primu lucru (asa le-am si enumerat) e sa te uiti in manual, dupa aia sa asculta pareri. Pentru mine, manualul e sfant. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul nu inteleg de unde scoateti chestia aia cu pornitul mobrei si lasat cateva minute sa se aseze ca sa verificati nivelul de ulei. Pai nu-i tot una? orice mecanic sau mobrist care se respecta controleaza nivelul la rece. Bineanteles ca nu mai trebuie mentionat aici cat trebuie sa fie. Cantitatea de ulei la schimb se baga conform manualului motocicletei. Fiecare ar trebui sa stie cat ulei intra in mobra personala. Nu mai aburiti omul aici cu diferite moduri, densitati, circuite, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul nu inteleg de unde scoateti chestia aia cu pornitul mobrei si lasat cateva minute sa se aseze ca sa verificati nivelul de ulei

Daca ai fi citit mai multe manuale de service de la diverse motociclete ai fi inteles de unde e scoasa "chestia".......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul nu inteleg de unde scoateti chestia aia cu pornitul mobrei si lasat cateva minute sa se aseze ca sa verificati nivelul de ulei. Pai nu-i tot una? orice mecanic sau mobrist care se respecta controleaza nivelul la rece. Bineanteles ca nu mai trebuie mentionat aici cat trebuie sa fie. Cantitatea de ulei la schimb se baga conform manualului motocicletei. Fiecare ar trebui sa stie cat ulei intra in mobra personala. Nu mai aburiti omul aici cu diferite moduri, densitati, circuite, etc.

Domnule Kato, la cald, lichidele se dilata. Diferenta dintre min si max la nivelul de ulei la o motocicleta e de regula apropiata de valoarea de 0.5L. Doar cand e cald uleiul obtii o citire corecta, altfel risti ca incepatorii sa creeze noi topicuri cu "Am ulei in airbox. de unde??" ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...