Arthur E Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Salut , doresc sa incep prin a va ruga sa ma indrumati daca a mai fost un topic pe tema asta si sa-l stergeti pe acesta . Eu nu am gasit , nimic edificator si de aceea va intreb : cum verific , corect , nivelul de ulei in motor ? Am facut schimbul de ulei , la doua motociclete si rezultatele de pe joja sunt exasperante ! In fiecare motor am bagat cantitatea data de producator , cu specificatia : schimb cu filtru ! Asta inseamna la Africa 2.6 litri si la VFR 3.9 litri . Intrebarea este urmatoarea : nivelul se verifica corect cand : 1 : motocicleta se afla pe cricul lateral ( ce consider ca ar fi cel mai ok , fiind un accesoriu indispensabil oricarui motor ) . 2 : motocicleta se afla in pozitie verticala ( mai dificil , deoarece trebuie sa mai fie cineva sa te ajute , sa nu sfarsesti strivit sub propria mobra ) 3 : motocicleta se afla pe cricul central ( la foarte multe modele , acest accesoriu este optional after market ) . Va multumesc ptr amabilitate . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 1. Te uiti in manual la fiecare mobra. 2. Dreapta sau pe cricu central, cu motorul rece, nepornit Nu e asa de greu sa te uiti si daca o tii tu dreapta, eu reusesc cu o mobra de 240 kile uscata, nu vad de ce nu ai putea tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Salut , doresc sa incep prin a va ruga sa ma indrumati daca a mai fost un topic pe tema asta si sa-l stergeti pe acesta . Eu nu am gasit , nimic edificator si de aceea va intreb : cum verific , corect , nivelul de ulei in motor ? Am facut schimbul de ulei , la doua motociclete si rezultatele de pe joja sunt exasperante ! In fiecare motor am bagat cantitatea data de producator , cu specificatia : schimb cu filtru ! Asta inseamna la Africa 2.6 litri si la VFR 3.9 litri . Intrebarea este urmatoarea : nivelul se verifica corect cand : 1 : motocicleta se afla pe cricul lateral ( ce consider ca ar fi cel mai ok , fiind un accesoriu indispensabil oricarui motor ) . 2 : motocicleta se afla in pozitie verticala ( mai dificil , deoarece trebuie sa mai fie cineva sa te ajute , sa nu sfarsesti strivit sub propria mobra ) 3 : motocicleta se afla pe cricul central ( la foarte multe modele , acest accesoriu este optional after market ) . Va multumesc ptr amabilitate . Vezi ca sunt diferente intre ce zice manualul si cat trebuie defapt ... cam de 100-200 ml de ulei, nu mereu dar de cele mai multe ori trebuie mai mult un pic. Nu pui cat zice manualul neaparat, pui cat sa fie la nivel, cat despre verificat ... pornesti motorul si il lasi cam 3-5 min cat sa isi traga ulei si sa se incalzeasca un pic, apoi il opresti il mai lasi cateva minute (unii ar zice cat sa fumezi o tigara, dar eu nu-s fumator ) il tii vertical si verifici sau poti sa il pui pe cricul central si sa verifici ... Mesaj completat 1. Te uiti in manual la fiecare mobra. 2. Dreapta sau pe cricu central, cu motorul rece, nepornit Nu e asa de greu sa te uiti si daca o tii tu dreapta, eu reusesc cu o mobra de 240 kile uscata, nu vad de ce nu ai putea tu Rece, nepornit zici ;) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Ianuarie 16, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2011 1. Te uiti in manual la fiecare mobra. 2. Dreapta sau pe cricu central, cu motorul rece, nepornit Nu e asa de greu sa te uiti si daca o tii tu dreapta, eu reusesc cu o mobra de 240 kile uscata, nu vad de ce nu ai putea tu Ok , ai dreptate , aici . Si eu pot sa stau pe si sa verific , sau sa o proptesc in crashbar , pe dreappta si sa vad ce a mai ramas prin baie , dar prietena mea, nu va reusi sa tin VFR - ul drept si sa verifice nivelul , ( daca ar fi necesar ) ptr simplul fapt ca este prea greu . Si nu poti fi atat de copil , incat sa-mi spui ca-i trebuie alt motor , pe care sa-l tina ! Nu sunt toti atat de mari si tari , incat sa-si poata tina mobra . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
almostcyborg Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Eu am VFR. O pui pe cricul central, în plan drept, scoți joja, o cureți, apoi o intoduci inapoi fără să înfiletezi, o ți 3 secunde o scoți și citești. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 (editat) Imagine din manualul de la cb ... Ce zici tu dan nu prea are logica ... cand faci schimbul ce ii faci, ii pui ulei cat zice manualul, eventual verifici cu joja? La prima pornire o sa bage ulei in circuitul de ungere(ca sa nu mai zic de radiator de ulei la motoarele care au, radiator in care intra 3-4 sute de ml) si automat nivelul o sa scada ... sau ii pui o pornesti iti faci treaba cu ea apoi a doua zi sau cand s-a racit motorul verifici iar uleiul si daca mai e nevoie mai completezi ??? Editat Ianuarie 16, 2011 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 sunt unele motoare (rare, ce-i drept) la care se masoara rece... de ce? n-am idee! chiar am dat peste unul acum vreo 5 ani, ceva bmw, am uitat modelul. la altele se masoara imediat dupa ce ai facut un drum de minim 20 de km si ai oprit motorul (baie uscata, la apriliile cu v2-ul de la rotax de exemplu) si mai sunt majoritatea la care se masoara cu el dupa un drum de preferat, oprit, stat 10 minute si verificat. zicea cineva mai sus ca prietena lui nu poate sa tina motorul si sa se uite la nivel eu sunt sigur ca poate. adica eu indrept magaoaia, o aduc in echilibru astfel incat pot sa o tin de ghidon chiar si numai cu 2 degete, ma aplec putin si ma uit la geamul vietii! poti sa o inveti stand langa ea, in caz ca scapa motorul sa il tii tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Ok , ai dreptate , aici . Si eu pot sa stau pe si sa verific , sau sa o proptesc in crashbar , pe dreappta si sa vad ce a mai ramas prin baie , dar prietena mea, nu va reusi sa tin VFR - ul drept si sa verifice nivelul , ( daca ar fi necesar ) ptr simplul fapt ca este prea greu . Si nu poti fi atat de copil , incat sa-mi spui ca-i trebuie alt motor , pe care sa-l tina ! Nu sunt toti atat de mari si tari , incat sa-si poata tina mobra . Am citit in multe locuri ca este motorul preagreu nu poate sa-l tina da ce il tine in spate? este vorba sa-l tii in echilibru la fel tii una de 70Kg si una de 200 Kg este mai mult treaba de tehnica si cele grele se dezechilibreaza mai greu Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 O poti tine cu genunchiul stang (rezemat in mobra) si mana dreapta pe ghidon si genunchiul drept jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Salut , doresc sa incep prin a va ruga sa ma indrumati daca a mai fost un topic pe tema asta si sa-l stergeti pe acesta . Eu nu am gasit , nimic edificator si de aceea va intreb : cum verific , corect , nivelul de ulei in motor ? Am facut schimbul de ulei , la doua motociclete si rezultatele de pe joja sunt exasperante ! In fiecare motor am bagat cantitatea data de producator , cu specificatia : schimb cu filtru ! Asta inseamna la Africa 2.6 litri si la VFR 3.9 litri . Intrebarea este urmatoarea : nivelul se verifica corect cand : 1 : motocicleta se afla pe cricul lateral ( ce consider ca ar fi cel mai ok , fiind un accesoriu indispensabil oricarui motor ) . 2 : motocicleta se afla in pozitie verticala ( mai dificil , deoarece trebuie sa mai fie cineva sa te ajute , sa nu sfarsesti strivit sub propria mobra ) 3 : motocicleta se afla pe cricul central ( la foarte multe modele , acest accesoriu este optional after market ) . Va multumesc ptr amabilitate . Salut si eu am avut aceasi problema cand mi-am facut primul schimb de ulei la africa twin : 1 foarte important daca ai schimbat filtru de ulei? daca da sa ai in vedere ca si acolo intra cam 200 grame de ulei in functie de tipul de filtru 2 uleiu sa verifica cu joja (ne !!infiletata o tii doar 3 sec fara sa o infiletezi ) de preferat sa tii motorul pe cricul central sau pe loc drept cand faci acesta operatiune . 3 spor ! 4 intra in motor aprox 2,7-2,8 litri sa nu pui mai mult . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikidude Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Imagine din manualul de la cb ... Nu inteleg de ce trebuie pornit motorul inainte si dupa lasat uleiul sa se scurga. e o explicatie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 da, exista explicatia in manualul de fizica de clasa a 6-a sau a 7-a. cand se incalzeste isi mareste volumul deci nivelul creste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikidude Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 (editat) daca pui 3 litri de apa intr`o oala si oala e jumatate plina, cand fierbe apa, oala e plina nu? hai sa nu o dam in diverse, diferenta intre cald si rece e insesizabila pe joja Uleiul cand il pui in motor in incalzesti inainte in ibric? Editat Ianuarie 16, 2011 de mikidude Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Imagine din manualul de la cb ... Nu inteleg de ce trebuie pornit motorul inainte si dupa lasat uleiul sa se scurga. e o explicatie? Trebuie pornit ca circuitul de ungere sa fie plin cu ulei (intra ceva ulei in circuit si se vede la nivel) apoi trebuie lasat ca sa se scurga surplusul inapoi in baie, spre exemplu in chiuloasa se strange ulei daca motorul sta pe cric, de asta se recomanda dupa ce l-ai oprit sa il pui pe cric si apoi dupa cateva min sa verifici si nu sa il tii la verticala numai cand verifici ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 daca pui 3 litri de apa intr`o oala si oala e jumatate plina, cand fierbe apa, oala e plina nu? hai sa nu o dam in diverse, diferenta intre cald si rece e insesizabila pe joja pa dracu insesizabila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 daca pui 3 litri de apa intr`o oala si oala e jumatate plina, cand fierbe apa, oala e plina nu? hai sa nu o dam in diverse, diferenta intre cald si rece e insesizabila pe joja Uleiul cand il pui in motor in incalzesti inainte in ibric? Nici chiar asa dar e si asta un motiv Mesaj completat pa dracu insesizabila ba e gogule Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 cu motorul rece nici nu apare ulei pe joja la multe motoare doar cu el fierbinte se vede nivelul corect de ce vorbiti aiureli? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 (editat) cu motorul rece nici nu apare ulei pe joja la multe motoaredoar cu el fierbinte se vede nivelul corect de ce vorbiti aiureli? NU ai fost foarte explicit ... parea ca il apropi pe mikidude in afirmatia sa cu diferenta mica intre rece-cald Editat Ianuarie 16, 2011 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 ok de fapt are si el ceva dreptate,ca nu e vorba de diferenta de volum a uleiului cald/rece e vorba in principal ca incepe sa circule prin toate matzaraiele,nu doar sa zaca in baie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 E aiurea sa ai deaface cu persoane care habar nu au cum sa verifice uleiul, am patit cu un destept cu ATV Honda care s-a intors a doua zi cu tarabaoi ca i-am pus prea mult ulei, a verificat el de dimineatza la rece si era cu cativa mm peste nivel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 trebuie avut in vedere ca mai si ramane ulei vechi prin motor deci in principal din cauza ca isi mareste volumul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Vezi ca sunt diferente intre ce zice manualul si cat trebuie defapt ... cam de 100-200 ml de ulei, nu mereu dar de cele mai multe ori trebuie mai mult un pic. Nu pui cat zice manualul neaparat, pui cat sa fie la nivel, cat despre verificat ... pornesti motorul si il lasi cam 3-5 min cat sa isi traga ulei si sa se incalzeasca un pic, apoi il opresti il mai lasi cateva minute (unii ar zice cat sa fumezi o tigara, dar eu nu-s fumator ) il tii vertical si verifici sau poti sa il pui pe cricul central si sa verifici ...Mesaj completat Rece, nepornit zici ;) Tocmai deia primu lucru (asa le-am si enumerat) e sa te uiti in manual, dupa aia sa asculta pareri. Pentru mine, manualul e sfant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Eu unul nu inteleg de unde scoateti chestia aia cu pornitul mobrei si lasat cateva minute sa se aseze ca sa verificati nivelul de ulei. Pai nu-i tot una? orice mecanic sau mobrist care se respecta controleaza nivelul la rece. Bineanteles ca nu mai trebuie mentionat aici cat trebuie sa fie. Cantitatea de ulei la schimb se baga conform manualului motocicletei. Fiecare ar trebui sa stie cat ulei intra in mobra personala. Nu mai aburiti omul aici cu diferite moduri, densitati, circuite, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Eu unul nu inteleg de unde scoateti chestia aia cu pornitul mobrei si lasat cateva minute sa se aseze ca sa verificati nivelul de ulei Daca ai fi citit mai multe manuale de service de la diverse motociclete ai fi inteles de unde e scoasa "chestia"....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Eu unul nu inteleg de unde scoateti chestia aia cu pornitul mobrei si lasat cateva minute sa se aseze ca sa verificati nivelul de ulei. Pai nu-i tot una? orice mecanic sau mobrist care se respecta controleaza nivelul la rece. Bineanteles ca nu mai trebuie mentionat aici cat trebuie sa fie. Cantitatea de ulei la schimb se baga conform manualului motocicletei. Fiecare ar trebui sa stie cat ulei intra in mobra personala. Nu mai aburiti omul aici cu diferite moduri, densitati, circuite, etc. Domnule Kato, la cald, lichidele se dilata. Diferenta dintre min si max la nivelul de ulei la o motocicleta e de regula apropiata de valoarea de 0.5L. Doar cand e cald uleiul obtii o citire corecta, altfel risti ca incepatorii sa creeze noi topicuri cu "Am ulei in airbox. de unde??" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.