TM89PTM Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 salut sunt motociclist d un an de zile , si am un cbr f3 de 600 Mam gandit sa im schimb motorul de oare ce visez de mult de cand mi-am luat permisul la un R1 M-am hotarat la un r1 din 99/00/01 depinde ce gasesc. Puteti sa imi spuneti ceva punce slabe la ce sa ma uit la achizitionare motoruli sau ce ar trebui sa aiba si ce nare Sau daka au vreo problema el ca si model in general MS anticipat Asfalt Uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 punct slab la R1? indiscutabil treapta 2-a Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TM89PTM Postat Ianuarie 24, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 24, 2011 indiscutabil treapta 2-a dezvolta te rog ce anume Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 (editat) dezvolta te rog ce anume nu e nimic "teoretic" de dezvoltat..... se uzeaza pinionul datorita faptului ca: - in a 2-ua ai cel mai mare culpu pe care-l eliberezi din gaz fara nici o rezerva de n ori fara sa realizezi urmand uzarea prematura a pinionuli ... o explicatie, pe langa multe altele!... poate fi si o eroare de calcul al rezistentei pinionului datorita raportului prea mare de cuplu dezvoltat de motor pentru acea treapta! nu ma simt in masura sa dau explicatii si sa fac fel si fel calcule de rezistenta a acelei trepte de viteza ca sa iti dau rezultatul uzarii premature a pinionului Editat Ianuarie 24, 2011 de baluba16 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wollt_Rider Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 (editat) Pe R1 daca esti inalt ai o pozitie putin cam incomoda dar te obisnuiesti .... dupa mine singura si cea mai mare "problema" la R1 , parca sunt facute sa se "infiga" (pomi , parapeti , masini ... etc) nu pentru ca nu sunt bune/fiabile . Sunt facute sa "nu poti" merge asa mai potolit M-am dat anu trecut cu R-ul unui prieten .... si nu pot merge asa mai precaut .... parca te mananca sa-i dai gaz ... depasiri printre camioane , masini mici , curbe etc . ps. Asfaltu doare !!! Prefer sa merg in limitele mele , atat cat imi permite experienta ... Editat Ianuarie 24, 2011 de Wollt_Rider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 dezvolta te rog ce anume Se ridica foarte usor pe-o roata iar unii posesori de R1 cam abuzeaza de abilitatea agregatului lor de a face aceasta manevra cu usurinta; si cum manevra asta cel mai usor iti iese in treapta a 2-a plus gaz, rezulta ce spune si baluba - prea mult cuplu motor pe pinionul de a 2-a iar in timp cel mai istet cedeaza primul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TM89PTM Postat Ianuarie 25, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2011 Se ridica foarte usor pe-o roata iar unii posesori de R1 cam abuzeaza de abilitatea agregatului lor de a face aceasta manevra cu usurinta; si cum manevra asta cel mai usor iti iese in treapta a 2-a plus gaz, rezulta ce spune si baluba - prea mult cuplu motor pe pinionul de a 2-a iar in timp cel mai istet cedeaza primul. Bun deci sa inteleg trapta a 2 buba lui . Cum pot sa imi dau seama daka treapta a 2-a e uzata (cand i fac un test drive) Poate na nu e uzata trapta a doua Si daca este stie careva cat costa de schimbat pinionul acela sau daka este greu ca si parte mecanica de ajuns la el\ Multumesc pt info Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Bun deci sa inteleg trapta a 2 buba lui .Cum pot sa imi dau seama daka treapta a 2-a e uzata (cand i fac un test drive) Poate na nu e uzata trapta a doua Si daca este stie careva cat costa de schimbat pinionul acela sau daka este greu ca si parte mecanica de ajuns la el\ Multumesc pt info decii.. asta nu inseamna ca toate r1 sunt cu pinionul de a 2-ua praf.... eu cunosc 3 cazuri a unor prieteni de-ai mei cu aceasta problema, si au cautat pinion second si ce-au gasit tot uzate erau ca si parte mecanica.. desfaci cutia de viteze si-l gasesti acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TM89PTM Postat Ianuarie 25, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2011 decii.. asta nu inseamna ca toate r1 sunt cu pinionul de a 2-ua praf.... eu cunosc 3 cazuri a unor prieteni de-ai mei cu aceasta problema, si au cautat pinion second si ce-au gasit tot uzate erau ca si parte mecanica.. desfaci cutia de viteze si-l gasesti acolo bun deci singura problema e pinionul din treapta 2 Cum imi dau seama daka e bulit sau nu ??? (cum ar trebui sa se simta un r1 bun ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Lasand (cu greu...) toate prejudecatile "re unu" deoparte, pot sa iti spun doar ca unei motociclete supersport care poate sa urce regulat pana in 12-14.000 ture si care are o vechime de peste (sau in jur de) 10 ani ii vei gasi mult mai multe probleme decat "treapta a 2-a"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 (editat) Are 12 ani deja, e la pensie demult. Eun supersoprt, s-a abuzat in mod constant de ea. Ia-ti una mai noua, stai 1 sezon pieton , stringe banul si o sa reusesti. Altfel, ne vedem la sectiunea CUMPAR PIESE MOTO. I-mi place ca numai "cunoscatori" in R1 i-si dau cu parerea, majoritatea doar se baga in seama. Editat Ianuarie 25, 2011 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TM89PTM Postat Ianuarie 25, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2011 (editat) Are 12 ani deja, e la pensie demult. Eun supersoprt, s-a abuzat in mod constant de ea. Ia-ti una mai noua, stai 1 sezon pieton , stringe banul si o sa reusesti. Altfel, ne vedem la sectiunea CUMPAR PIESE MOTO. I-mi place ca numai "cunoscatori" in R1 i-si dau cu parerea, majoritatea doar se baga in seama. ms de sfat dar tot una din 2000 vreu sa imi iau, si vreau sa stiu exact cum se comporta daka pinionul bulit Editat Ianuarie 25, 2011 de TM89PTM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Ianuarie 25, 2011 Share Postat Ianuarie 25, 2011 Are 12 ani deja, e la pensie demult. Eun supersoprt, s-a abuzat in mod constant de ea. Ia-ti una mai noua, stai 1 sezon pieton , stringe banul si o sa reusesti. Altfel, ne vedem la sectiunea CUMPAR PIESE MOTO. I-mi place ca numai "cunoscatori" in R1 i-si dau cu parerea, majoritatea doar se baga in seama. daca e so' luam dupa anul de fabricatie.... un motor din anii 05-08 de ex e la fel sau mai "forjat si birjalit" ca si unul din ani 98-02 ps: legat de cunoscatori... postez ca fost proprietar de r1 forjat si cu treapta 2-a problema;) Salutari! si succes la alegerea unei motocicletei in stare buna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Ianuarie 26, 2011 Share Postat Ianuarie 26, 2011 I-mi place ca numai "cunoscatori" in R1 i-si dau cu parerea, majoritatea doar se baga in seama. Mersi fain, ironia ta a fost foarte subtila. E posibil totusi sa ma insel iar pinionul in cauza sa se uzeze mai repede pt. ca e facut din cascaval. P.S. Mie nu "î-mi" place gramatica care zgarie la ochi. Pt. initiatorul topicului: Cum iti dai seama daca da semne de uzura? Simplu, te urci pe ea si la schimbare in treapta a 2-a trebuie sa intre usor in viteza, fara zgomote suspecte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Ianuarie 26, 2011 Share Postat Ianuarie 26, 2011 Nu stiu la R1 cum e, dar la R6 problema la viteza a 2-a consta in saritul din viteza. Adica in timp ce mergi cu a 2-a, accelereaza tare pana treci prin toate turatiile (inclusiv alea mari) si daca ar avea probleme cu pinionul, ar trebui sa simti imediat. Fie sare din viteza, fie auzi zgomote ciudate si se simte si la mers. Da, si mai e si schimbatul din 1 in 2... daca intra bine, fara sa te chinui si fara sa caraie sau sa faca figuri, e ok. Bafta la achizitie ! Si F3-ul pe care il ai, e tot vechi, deci asa cum l-ai verificat pe el cand l-ai cumparat, asa procedezi si cu R1 (verifici tot ce crezi tu ca ti-ar putea pune probleme) . Sa te uiti atent la furca, cadru, etc. sa nu fie strambe sau lovite/indreptate/sudate(cadrul) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TM89PTM Postat Ianuarie 26, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2011 Multumesc tuturor pt sfaturi sper sa gasesc unul bunicel . asfalt uscat tuturor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 26, 2011 Share Postat Ianuarie 26, 2011 Costa in jur de 300euro inclusiv manopera sa schimbi pinionul. Nu ar fi asta ultima problema. Probleme sint mult mai multe. Absolut nici o mobra din acei ani nu are kilometrajul real, asta inseamna ca-s sarite demult de 60 000km. Fiind SSP motorul e uzat, articulatiile directiei, basculei uzate. CEL MAI IMPORTANT, AM MAI ZIS-O SI PE ALTE TOPICURI, VERIFICATI IN MOD DEOSEBIT LA R1 reglajul compresiei si reboundul suspensiilor, in cele mai multe cazuri, la 30 000km furca fatza mai sta doar in arcuri, indif ce ulei i-i pui. Reparatia supapelor din furci i-ti mai scoate minim 300euro din buzunar. Motorul, la 60 000 chiulasa e praf, trebuie desfacuta refacuta, alte sute de euro, multa manopera. Amortizorul spate, e dus. sta foar in arc, inca minim 100euro sa gasesti unul cu km putini, pina in 15 000km. Pompa de frina, trebuie schimbata, nu face fatza la o frina de urgentza, alta suta de euro. I-ti mai zic? Stii sa cercetezi ce-ti zic acum? Ai experientza? Banuiesc ca nu. Deaia faceam remarci la adresa cunoscatorilor. Stiu om care a cazut de 2 ori intr-o zi la Serres cu R1 2000 si nu stia de ce. M-am suit pe ea, suspensiile lucrau doar din arcuri, nu se mai putea regla nimic. Omul, mare cunoscator, a avut un shoc emotional cind i-am expus situatia. In viata lui nu a INCERCAT macar sa umble la reglaje. Cunoscatorii de care vorbeaam sint cei care vorbesc din povesti, citit pe net. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
puffy2zero10 Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 nu zici rau de loc...eu detin un r1 99',are aceiasi problema cu treapta a2a, la 6-7mii in treapata a2a imi scapa de 2-3 ori cat ai zice "peste" atata tot! in rest se comporta bn...eu unu sunt mutumit de el! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 as adauga ceva in legatura cu furca: sa stii ca nu se buleste ca e proasta ci din cauza faptului ca uleiul nu este schimbat! un exemplu: la mille am o showa pe fata, deci tot japoneza (nu stiu ce are r1 dar cred ca tot similar). nu stiu ce semeringuri am dar cunosc motocicleta de 4 ani. 2 la fostul proprietar si 2 la mine, timp in care a facut vreo 55.000 de km. nici in ziua de azi nu i-am schimbat semeringurile dar am schimbat uleiul la 7500 la cat scrie in carte. ideea e ca multi oameni daca vad ca furca nu curge nu umbla deloc la ea. uleiul ala se degradeaza si el, nu doar cel din motor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 R1 pana in 2004 nu imi plac cum franeaza, la franare violenta au un comportament oscilant si oarecum instabil iar frana oricum ai regla-o nu mi-a dat incredere. Nu imi place cum trage motorul, pana la 8 mii de ture e putoare, nu face nimic si dupa aia are o explozie de putere pana pe la 11 mii de ture si atat. O alta problema ar fi tendita mult prea mare de voblaj din cauza cadrului prost gandit, la modele dupa 2004 le-au alungit si le-au montat amortizor de ghidon ptr a remedia din problema. La viraje luate la viteza mare peste 150 este de asemenea instabila. Cat despre probleme tehnice am vazut o gramada de R1 cu tot felul de probleme, incepand de la cutia de viteze pana la motor, o alta problema majora ar fi ca are 5 supape pe cilindru si cea din mijloc are tendinta sa fisureze chiulasa, de asemenea probleme electrice cu magnetoul sau cdi-ul motocicletei sunt destul de comune plus multe altele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 29, 2011 Share Postat Ianuarie 29, 2011 Exact cum am spus, vorbiti din zvonuri. Sint instabile deoarece e suspensia terminata, uzate internalele(supapele). Se termina prematur din cauza NE schimbului de ulei. Sint echipate dintodeauna cu Kayaba. Showa sint mai NEsimtite in privintza schimbului de ulei, rezista mai mult. Nu vad sa posteze nimeni aici care a incercat cumva sa-si regleze suspensia la R1. O furca moale, care revine prea repede e reteta sigura spre dezastru atunci cind dai full gaz si iei un dimbuletz de citiva centimetri. Normal ca la frina violenta se infunda brusc fatza si o simtzi instabila. Daca repari suspensia care inseamna supape noi plus arcuri un pic mai tari poate deveni o motocicleta de suflet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 29, 2011 Share Postat Ianuarie 29, 2011 Exact cum am spus, vorbiti din zvonuri. Sint instabile deoarece e suspensia terminata, uzate internalele(supapele). Se termina prematur din cauza NE schimbului de ulei. Sint echipate dintodeauna cu Kayaba. Showa sint mai NEsimtite in privintza schimbului de ulei, rezista mai mult. Nu vad sa posteze nimeni aici care a incercat cumva sa-si regleze suspensia la R1. O furca moale, care revine prea repede e reteta sigura spre dezastru atunci cind dai full gaz si iei un dimbuletz de citiva centimetri. Normal ca la frina violenta se infunda brusc fatza si o simtzi instabila. Daca repari suspensia care inseamna supape noi plus arcuri un pic mai tari poate deveni o motocicleta de suflet. majoritatea nici nu se gandesc sa regleze suspensiile la orice motor, nu numai la r1... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Februarie 5, 2011 Share Postat Februarie 5, 2011 majoritatea nici nu se gandesc sa regleze suspensiile la orice motor, nu numai la r1... majoritatea nu schimba uleiul pana nu incep sa curga semeringurile si mai toti fac reglajul''ca in carte'' <ce inseamna asta nu stiu, ca nu fac nici un fel de masuratoare,doar inchid la maxim reglajele si le desfac 2 ture> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.