hayabusarulez Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 Salut! Mi-am luat un Simson si vreau sa-l reconditionez + mici modificari. Modificarile se refera atat la tehnica cat si la estetica. Nu vreau sa-l fac chopper, vreau mai degraba sa-l fac sa semene cu un Triumph al anilor '60, ceva in gen Boneville. Prima intrebare este cum sa lustruiesc motorul si cutia sa aiba aspect de crom? Motorul l-am demontat complet, am doar blocul, spalat interior si exterior. M-am apucat sa-l lustruiesc cu smirghel rotativ pus in masina de gaurit dar ma tem ca mai mult l-am zgariat decat sa-l "polishez". Any advice? Multzam! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 ai folosit smirgheel prea mare...de cat era ? cauta si tu unul fin acu si da cu el...si apoi da cu pasla...sau bumbac (da cu asta muncesti mai mult ) - asta la lustruit - da nu cred ca o sa arate ca si cromul. Mai exista si o gramada de solutii de lustruit si polishat - uita-te pe louis ca sa iti faci o idee. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandru1771 Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 pt inceput ebine cu pinza abraziva da cu granulatie fina dupa aceea cu pasta verde aplicata pe pisla dupa astea poti incerca cu PREVENT [se gaseste la cosmetice auto] indicatiile le ai pe tub TRB SA INSISTI DA IESE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hayabusarulez Postat Septembrie 22, 2006 Autor Share Postat Septembrie 22, 2006 ai folosit smirgheel prea mare...de cat era ? cauta si tu unul fin acu si da cu el...si apoi da cu pasla...sau bumbac (da cu asta muncesti mai mult ) - asta la lustruit - da nu cred ca o sa arate ca si cromul. Mai exista si o gramada de solutii de lustruit si polishat - uita-te pe louis ca sa iti faci o idee. Succes. pai am folosit smirghel de 80, dup-aia voi folosi de 250 si apoi de 500. Poate iese OK, dar dupa prima tura, adica aia cu smirghelul de 80, direle lasate imi par foarte horror si nu cred ca le voi mai putea scoate cu ala de 250. Cel de 500 il folosesc la finalizare. Dup-aia dau cu disc de pasla si cu solutie de lustruit metalul (e verde, de forma unui bulgare si seamana cu un sapun). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 haha - 500 la finalizare ? man - cauta macar de 2000 pt finalizare....daca vrei sa iasa cum trebuie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hayabusarulez Postat Septembrie 22, 2006 Autor Share Postat Septembrie 22, 2006 haha - 500 la finalizare ? man - cauta macar de 2000 pt finalizare....daca vrei sa iasa cum trebuie... Multzam pt sfat. Da' oare mai tre' sa dau si cu smirghel asa fin inainte sa dau cu pasla si pasta pt lustruit? Nu-i de ajuns 500 si dup-aia direct pasla? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Septembrie 23, 2006 Share Postat Septembrie 23, 2006 pai probeaza si tu pe o suprafata mai mica si vezi cum iti place mai mult... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Septembrie 23, 2006 Share Postat Septembrie 23, 2006 motoru l-am frecat la mana prima oara cu smirghel de 400 si apoi cu 800...apoi am bagat pasla si pasta verde cat cuprinde Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hayabusarulez Postat Septembrie 23, 2006 Autor Share Postat Septembrie 23, 2006 motoru l-am frecat la mana prima oara cu smirghel de 400 si apoi cu 800...apoi am bagat pasla si pasta verde cat cuprinde Super frumos! Cat timp ti-a luat? Ma refer la motor complet (cu tot cu capace) + cutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Septembrie 23, 2006 Share Postat Septembrie 23, 2006 Nu e mai simpli cu perie de sarma(nu exagerat de aspra) pusa pe bomasina? si apoi cu disc de pasla? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Septembrie 23, 2006 Share Postat Septembrie 23, 2006 Nu e mai simpli cu perie de sarma(nu exagerat de aspra) pusa pe bomasina? si apoi cu disc de pasla? Am incercat si eu cu un prieten solutia asta si a mers super rapid...atat ca au ramas multe neregularitati in metal,pentru ca peria era prea moale sinu a scos toate zgarieturile.Cred ca e mai bine sa fie luat la mana totusi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lenin Postat Septembrie 23, 2006 Share Postat Septembrie 23, 2006 parerea mea:80 pt lovituri,apoi cu 100 insisti cel mai mult,200-250,si la urma ajunge 500 dupa care pasla .si daca ai rabdare iese "crom" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidiuluka Postat Septembrie 23, 2006 Share Postat Septembrie 23, 2006 (editat) poti sa incerci si crom daca nu ai ce face........cam asa era al meu Editat Septembrie 23, 2006 de ovidiuluka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hayabusarulez Postat Septembrie 24, 2006 Autor Share Postat Septembrie 24, 2006 Super tari!!! Tot respectu' pt cei care au avut rabdarea sa le slefuiasca in halu' asta! Sper sa iasa si al meu asa... o sa pun poze cand e gata. Chiar, voua cat timp v-a luat slefuirea unui motor + cutie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SlipComunistu Postat Septembrie 24, 2006 Share Postat Septembrie 24, 2006 Salut, eu am curatat capacele cu flexu si perie de sarma aia cu perii din otel galbeni mai moale in 5 - 10 min nu am avut ce alege din ele, dupa aia cu smirghel fin de tot apoi pasla si pasta si iese beton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Septembrie 30, 2006 Share Postat Septembrie 30, 2006 (editat) Solutia asta de slefuire se foloseste numai pt. aluminiu???? Merge sa fac acelasi lucru si pt. piesele din otel?sau se vor matui la loc in scurt timp? De exemplu pentru tobe se poate aplica tehnica aceasta? Mai am o rugaminte: Un procedeu pt vopsire?(rezervor,aripi,etc).Pot sa vopsesc direct peste vopseaua veche?Cu ce sa ustensila sa vopsesc?Cu vopsea la spray(tub) iese bine? Intreb pt ca vreau sa ma apuc si eu de cosmetizat la Jawasaky-ul meu. Editat Septembrie 30, 2006 de vinkator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hayabusarulez Postat Septembrie 30, 2006 Autor Share Postat Septembrie 30, 2006 Solutia asta de slefuire se foloseste numai pt. aluminiu???? Merge sa fac acelasi lucru si pt. piesele din otel?sau se vor matui la loc in scurt timp? De exemplu pentru tobe se poate aplica tehnica aceasta? Mai am o rugaminte: Un procedeu pt vopsire?(rezervor,aripi,etc).Pot sa vopsesc direct peste vopseaua veche?Cu ce sa ustensila sa vopsesc?Cu vopsea la spray(tub) iese bine? Intreb pt ca vreau sa ma apuc si eu de cosmetizat la Jawasaky-ul meu. Pt piesele din otel nu este recomandat, pt ca in scurt timp vor rugini. Daca piesele sunt cromate, poti sa incerci doar faza finala, adica cu pasla si pasta. Cea mai buna solutie ar fi sa le lustruiesti de la a la z (smirghel de 100, apoi 250, apoi 500, dupa care cu pasla si pasta) dupa care le degresezi cu diluant si le duci la cromat (asta in cazul in care ai pe cineva care sa cromeze). Legat de vopsit: nu stii niciodata cata rugina se ascunde sub vechea vopsea... Nu e mult de lucru asa ca te-as sfatui sa cureti pana la metal toate partile pe care le vrei vopsite. Dup-aia le chituiesti daca au lovituri. Apoi sufli spritz-chit, le matuiesti cu smirghel de 500 sau mai fin + apa din belsug si abia apoi le sufli cu vopsea & lac. Daca motocicleta vrei sa ramana a ta pt o lunga perioada de timp, merita:) Daca nu, bine e si cu spray, pt ca altfel niciodata nu iti vei scoate investitia. Eu, de exemplu am restaurat un Jupiter 4 investind in el 23 de milioane...Am vrut sa-l vand si am primit pe el maxim 15 mil-uri. Am preferat sa-l dau la schimb pe o alta motocicleta daramata decat sa-l vand la banii aia. Succese! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
legionaru Postat Septembrie 30, 2006 Share Postat Septembrie 30, 2006 Vezi ca Decanolul de Policolor e excelent pentru curatirea vopselei. Eu asa mi-am curtat pana la metal rezervorul la Nipru + o mare parte din aripi si cadru (inainte folosisem perii de sarma pe bormasina si un disc de curatat vopseaua ce se monteaza pe flex, ca nu aveam incredere in Decanol, ptr ca eu il stiam p'ala vechi, de nu curata nici sa-l impusti, dar au schimbat formula si acum curata bec si f rapid. Instructiunile sunt pe cutie.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Septembrie 30, 2006 Share Postat Septembrie 30, 2006 Tocmai am terminat de desfacut si ultimul surub ...e imprastiata prin curte...sper sa o mai pot asambla.!!De maine ma apuc de curatat si vopsit. Nu am pistol de vopsit asa ca o sa incerc cu Decanol apoi spray(ca oricum nu intra multa vopsea). Multumesc de sfat-uri si scuze ca m-am peste topicul altcuiva...dar era pe acelasi subiect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Septembrie 30, 2006 Share Postat Septembrie 30, 2006 Are si Louis-ul o solutie de polish pentru aluminiu, o sa mi-o cumpar si-ti spun ce a facut din motoarele mele - intamplator, unul e chiar un AWO-T... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 30, 2006 Share Postat Septembrie 30, 2006 in retelele OMV sunt niste solutii de polish crom care polisheaza aluminiul bine daca freci cu incredere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SlipComunistu Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 Pt piesele din otel nu este recomandat, pt ca in scurt timp vor rugini. Daca piesele sunt cromate, poti sa incerci doar faza finala, adica cu pasla si pasta. Cea mai buna solutie ar fi sa le lustruiesti de la a la z (smirghel de 100, apoi 250, apoi 500, dupa care cu pasla si pasta) dupa care le degresezi cu diluant si le duci la cromat (asta in cazul in care ai pe cineva care sa cromeze). Legat de vopsit: nu stii niciodata cata rugina se ascunde sub vechea vopsea... Nu e mult de lucru asa ca te-as sfatui sa cureti pana la metal toate partile pe care le vrei vopsite. Dup-aia le chituiesti daca au lovituri. Apoi sufli spritz-chit, le matuiesti cu smirghel de 500 sau mai fin + apa din belsug si abia apoi le sufli cu vopsea & lac. Daca motocicleta vrei sa ramana a ta pt o lunga perioada de timp, merita:) Daca nu, bine e si cu spray, pt ca altfel niciodata nu iti vei scoate investitia. Eu, de exemplu am restaurat un Jupiter 4 investind in el 23 de milioane...Am vrut sa-l vand si am primit pe el maxim 15 mil-uri. Am preferat sa-l dau la schimb pe o alta motocicleta daramata decat sa-l vand la banii aia. Succese! Salut, eu am curatat toata vopseaua pana la metal, adevarat ca, cu flexu si peria de sarma dureaza ceva da le curata bine, in legatura cu vopsitu si chituitu cineva mi-a spus ca inainte de chituit sa dau cu grund in zonele care tre chituite, face priza mai bine, apoi finisat si dat spritz-chit, apoi vopsit. Da am si eu o intrebare, daca dau cu grund pe toata suprafata ce tre vopsita (am dat pe o aripa cu pensula - grund, si nu raman dungi asa mari, se poate finisa din spritz-chit si apoi vopsea - adica daca dau mai multe straturi de vopsea iese bine? A si inca ceva, sa vopsesc aripa si pe interior sau dau cu grund, spritz-chit si apoi antifon ca la masini? Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 1.LUSTRUIREA ALUMINIULUI in functie de asperitatile aluminiului poti incepe cu: -hartie abraziva de 80 (daca este lovit rau si zgariat profund) -in ordine crescatoare in functie de estomparea asperitatilor si mai apoi a porilor 120,150,250,400, 600 -ultima mana de hartie abraziva trebuie sa fie de cel putin 800 (tot ce am enumerat pana aici se face manual si IN ACELAS SENS PE TOATA SUPRAFATA DE LUSTRUIT) -pui pasla pe masina de gaurit si apoi dai cu pasta si "freci" cu pasla la o rotatie care sa asigure distribuirea uniforma a pastei (in functie de pasta pe care o folosesti-citeste specificatiile tehnice ale produsului folosit) si lustruirea suprafetei 2.CURATAREA VOPSELEI -Decanol -perie de sarma rotativa SAU -dus la un atelier care are scula de sablat (suflarea de nisip cu presiune) => curatare completa de calitate si intr-un timp scurt. 3.PREGATIREA PENTRU VOPSIRE SI VOPSIREA -retusuri cu chit a) prima mana grosier mainile ulterioare (la Jupiterul meu pana la 7) pentru retusuri. -foloseste un set de cutite de chit noi -finisarea grosiera a chitului se dace folosind "bocul" pentru suprafetele drepte si mana libera in zonele curbate. Imagneaza-ti ca mangai sanii unei femei , adica trebuie sa simiti supratata si sa lasi mana sa curga. Daca nu-ti place si nu SIMTI suprafata n-o sa-ti iasa. -dupa finisarea chitului cu hartie abraziva de 120 pana cand prin plimbarea degetelor peste suprafete nu mai simti diferente intre metal si zonele chituite, se sufla stratul de spritz chit (operatie facuta la mine de care un expert ) -matuirea stratului de spritzchit, in functie de calitatea si grosimea lui se face cu hartie abraziva ce poate sa ajunga la granulometria de 800-1000 -suflarea stratelor de vopsea (operatiune pe care iar n-am facut-o eu). -urmeaza apoi o noua matuire si suflarea stratelor de lac care dupa uscare se matuiesc din nou si se polishaza cu pasta si pasla Nota: foloseste siteme de vopsire, adica chit, spritzchit, vopsea, lac, din aceeas gama si mai ales tine cont de specificatiile manualelor tehnice ale chimicalelor utilizate (timpi de uscare, grosime strat, presiune de suflare, etc) SPOR LA TREABA! P.S. Lasa Simson-ul sa fie Simson. Nu-l transforma in altceva pentru ca-i pacat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hayabusarulez Postat Octombrie 4, 2006 Autor Share Postat Octombrie 4, 2006 Pt. SlipComunistu: Nu e necesar sa dai cu grund in locurile unde vei chitui, prinde la fel de bine chitul si pe tabla curata (presupunand ca nu pui cu lopata ). Grundul dat cu pensula presupune munca de titan dup-aia, cand slefuiesti spritz-ul; daca chiar vrei sa dai cu grund, sufla-l ca pe vopsea si la fel sa faci si cu spritz-chit-ul. sub aripa poti grundui cu o pensula si atat., daca chiar vrei sa fi migalos, da si cu vopsea, tot cu pensula (in cazul in care ti-a mai ramas dupa vopsirea motociclete niste vopsea). Daca vrei sa iasa beton asta e formula: -cureti pana la metal toate piesele (sa nu ramana nici rugina nici vopsea nici chit vechi). -ungi toate suprafetele proaspat curatate cu o carpa inmuiata in deruginol, de ala unguresc, ca intra in porii metalului si il protejeaza for a lifetime. Ala romanesc curata, dar daca nu-l speli rapid cu apa, ataca metalul si in 2 ore motocicleta iti va arata ca un rat-bike, adica complet ruginita. -lasi deruginolul unguresc sa intre bine in metal (isi face treaba cam in 24 de ore) si dup-aia cureti toate piesele cu benzina sau diluant . Nu uita sa folosesti manusi pt binele tau si al motocicletei (eu nu am folosit, si a doua zi transpiratia de pe maini se vedea sub forma de urme de palme ruginite pe rezervor, etc). -chituiesti locurile unde e lovita motocicleta dupa cum mentioneaza mai sus colegul "moto_comuniste". -sufli cu spritz. -matuiesti spritz-ul cu smirghel fin, udand cu apa in continuu locul unde freci cu smirghel (iese mult mai fina suprafata si fara micro - zgarieturi de la granulele de smirghel). -degresezi totul din nou cu o carpa cu benzina sau diluant. Acum ai o motocicleta alba sau gri, depinde ce culoare are spritz-ul -sufli primul stat de vopsea (nu-l dai gros, ci doar asa, "gazat", ca pe o baza pt urmatoarele staturi. -dupa 15 minute sufli al doilea strat si dupa inca 15, al treilea. -dupa 15 minute de la ultimul strat de vopsea, sufli, in sfarsit, cu lac clar (in prealabil amestecat cu intaritor. Acum ai o motocicleta vopsita frumos Daca mai ai rabdare si nervi, dupa vre-o saptamana de la vopsire (sau cateva ore, daca uscarea s-a facut in cuptor) iei smirghel cu granulatie 1000 si la fel ca si la spritz, matuiesti usor, udand cu apa. Motocicleta isi va schimba aspectul lucios cu unul matuit si urat . Apoi iei o pasla, o pui pe masina de polish sau pe masina de gaurit (dar sa nu-i dai turatie mare), ungi pasla cu pasta de polish si incepi, cu rabdare sa-i readuci luciul. Ultimul pas se face de obicei la motocicletele si masinile de show-room, pt ca elimini aspectul de "coaja de portocala" al lacului. Multa bafta la toata lumea! P.S.: Am terminat de lustruit motorul si butucii de la roti, mi-am facut rost de un ax cu came nou, pompa de ulei noua si ambreaj nou. Ambielajul inca merge, nu are batai nici sus la boltul pistonului, nici jos. Tre' sa "inspectez" tijele impingatoare ale culbutorilor si tre' sa-mi fac rost de tacheti noi si dup-aia ma apuc sa montez motoru'. Cam asa vreau sa arate. A, iar culoarea va fi Candy Apple Red, nu prea seamana cu poza Simsonului, dar pun o poza ajutatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Octombrie 6, 2006 Share Postat Octombrie 6, 2006 Am urmat sfaturile de aici de pe forum.Am folosit DECANOL SUPER,apoi perie de sarma montata pe bomasina.A iesit super bine pana la metal.Am dat spritz-chit si azi urmeaza sa-l iau la smirghel apoi vopsirea. Intrebare:Pt. vopsirea suprafetelor de aluminiu pot sa dau direct cu vopsea???Mai trebuie sa dau cu spritz-chit sau merge direct??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.