Sari la conținut

Restaurarea Unui Simson Sport. Sfaturi


hayabusarulez
 Share

Postări Recomandate

Salut!

Mi-am luat un Simson si vreau sa-l reconditionez + mici modificari.

Modificarile se refera atat la tehnica cat si la estetica. Nu vreau sa-l fac chopper, vreau mai degraba sa-l fac sa semene cu un Triumph al anilor '60, ceva in gen Boneville.

Prima intrebare este cum sa lustruiesc motorul si cutia sa aiba aspect de crom?

Motorul l-am demontat complet, am doar blocul, spalat interior si exterior.

M-am apucat sa-l lustruiesc cu smirghel rotativ pus in masina de gaurit dar ma tem ca mai mult l-am zgariat decat sa-l "polishez". Any advice?

Multzam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai folosit smirgheel prea mare...de cat era ? cauta si tu unul fin acu si da cu el...si apoi da cu pasla...sau bumbac (da cu asta muncesti mai mult :crack: ) - asta la lustruit - da nu cred ca o sa arate ca si cromul.

 

Mai exista si o gramada de solutii de lustruit si polishat - uita-te pe louis ca sa iti faci o idee.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai folosit smirgheel prea mare...de cat era ? cauta si tu unul fin acu si da cu el...si apoi da cu pasla...sau bumbac (da cu asta muncesti mai mult :crack: ) - asta la lustruit - da nu cred ca o sa arate ca si cromul.

 

Mai exista si o gramada de solutii de lustruit si polishat - uita-te pe louis ca sa iti faci o idee.

 

Succes.

 

pai am folosit smirghel de 80, dup-aia voi folosi de 250 si apoi de 500. Poate iese OK, dar dupa prima tura, adica aia cu smirghelul de 80, direle lasate imi par foarte horror si nu cred ca le voi mai putea scoate cu ala de 250. Cel de 500 il folosesc la finalizare. Dup-aia dau cu disc de pasla si cu solutie de lustruit metalul (e verde, de forma unui bulgare si seamana cu un sapun).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mai simpli cu perie de sarma(nu exagerat de aspra) pusa pe bomasina? si apoi cu disc de pasla?

 

Am incercat si eu cu un prieten solutia asta si a mers super rapid...atat ca au ramas multe neregularitati in metal,pentru ca peria era prea moale sinu a scos toate zgarieturile.Cred ca e mai bine sa fie luat la mana totusi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Solutia asta de slefuire se foloseste numai pt. aluminiu???? Merge sa fac acelasi lucru si pt. piesele din otel?sau se vor matui la loc in scurt timp?

De exemplu pentru tobe se poate aplica tehnica aceasta?

 

Mai am o rugaminte: Un procedeu pt vopsire?(rezervor,aripi,etc).Pot sa vopsesc direct peste vopseaua veche?Cu ce sa ustensila sa vopsesc?Cu vopsea la spray(tub) iese bine?

 

Intreb pt ca vreau sa ma apuc si eu de cosmetizat la Jawasaky-ul meu. :baldy:

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Solutia asta de slefuire se foloseste numai pt. aluminiu???? Merge sa fac acelasi lucru si pt. piesele din otel?sau se vor matui la loc in scurt timp?

De exemplu pentru tobe se poate aplica tehnica aceasta?

 

Mai am o rugaminte: Un procedeu pt vopsire?(rezervor,aripi,etc).Pot sa vopsesc direct peste vopseaua veche?Cu ce sa ustensila sa vopsesc?Cu vopsea la spray(tub) iese bine?

 

Intreb pt ca vreau sa ma apuc si eu de cosmetizat la Jawasaky-ul meu. :baldy:

 

Pt piesele din otel nu este recomandat, pt ca in scurt timp vor rugini. Daca piesele sunt cromate, poti sa incerci doar faza finala, adica cu pasla si pasta. Cea mai buna solutie ar fi sa le lustruiesti de la a la z (smirghel de 100, apoi 250, apoi 500, dupa care cu pasla si pasta) dupa care le degresezi cu diluant si le duci la cromat (asta in cazul in care ai pe cineva care sa cromeze).

Legat de vopsit: nu stii niciodata cata rugina se ascunde sub vechea vopsea... Nu e mult de lucru asa ca te-as sfatui sa cureti pana la metal toate partile pe care le vrei vopsite. Dup-aia le chituiesti daca au lovituri. Apoi sufli spritz-chit, le matuiesti cu smirghel de 500 sau mai fin + apa din belsug si abia apoi le sufli cu vopsea & lac. Daca motocicleta vrei sa ramana a ta pt o lunga perioada de timp, merita:) Daca nu, bine e si cu spray, pt ca altfel niciodata nu iti vei scoate investitia. Eu, de exemplu am restaurat un Jupiter 4 investind in el 23 de milioane...Am vrut sa-l vand si am primit pe el maxim 15 mil-uri. Am preferat sa-l dau la schimb pe o alta motocicleta daramata decat sa-l vand la banii aia.

Succese!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca Decanolul de Policolor e excelent pentru curatirea vopselei. Eu asa mi-am curtat pana la metal rezervorul la Nipru + o mare parte din aripi si cadru (inainte folosisem perii de sarma pe bormasina si un disc de curatat vopseaua ce se monteaza pe flex, ca nu aveam incredere in Decanol, ptr ca eu il stiam p'ala vechi, de nu curata nici sa-l impusti, dar au schimbat formula si acum curata bec si f rapid. Instructiunile sunt pe cutie.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai am terminat de desfacut si ultimul surub :baldy: ...e imprastiata prin curte...sper sa o mai pot asambla.!!De maine ma apuc de curatat si vopsit. Nu am pistol de vopsit asa ca o sa incerc cu Decanol apoi spray(ca oricum nu intra multa vopsea).

 

 

Multumesc de sfat-uri si scuze ca m-am peste topicul altcuiva...dar era pe acelasi subiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt piesele din otel nu este recomandat, pt ca in scurt timp vor rugini. Daca piesele sunt cromate, poti sa incerci doar faza finala, adica cu pasla si pasta. Cea mai buna solutie ar fi sa le lustruiesti de la a la z (smirghel de 100, apoi 250, apoi 500, dupa care cu pasla si pasta) dupa care le degresezi cu diluant si le duci la cromat (asta in cazul in care ai pe cineva care sa cromeze).

Legat de vopsit: nu stii niciodata cata rugina se ascunde sub vechea vopsea... Nu e mult de lucru asa ca te-as sfatui sa cureti pana la metal toate partile pe care le vrei vopsite. Dup-aia le chituiesti daca au lovituri. Apoi sufli spritz-chit, le matuiesti cu smirghel de 500 sau mai fin + apa din belsug si abia apoi le sufli cu vopsea & lac. Daca motocicleta vrei sa ramana a ta pt o lunga perioada de timp, merita:) Daca nu, bine e si cu spray, pt ca altfel niciodata nu iti vei scoate investitia. Eu, de exemplu am restaurat un Jupiter 4 investind in el 23 de milioane...Am vrut sa-l vand si am primit pe el maxim 15 mil-uri. Am preferat sa-l dau la schimb pe o alta motocicleta daramata decat sa-l vand la banii aia.

Succese!

Salut, eu am curatat toata vopseaua pana la metal, adevarat ca, cu flexu si peria de sarma dureaza ceva da le curata bine, in legatura cu vopsitu si chituitu cineva mi-a spus ca inainte de chituit sa dau cu grund in zonele care tre chituite, face priza mai bine, apoi finisat si dat spritz-chit, apoi vopsit.

Da am si eu o intrebare, daca dau cu grund pe toata suprafata ce tre vopsita (am dat pe o aripa cu pensula - grund, si nu raman dungi asa mari, se poate finisa din spritz-chit si apoi vopsea - adica daca dau mai multe straturi de vopsea iese bine?

A si inca ceva, sa vopsesc aripa si pe interior sau dau cu grund, spritz-chit si apoi antifon ca la masini?

Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

1.LUSTRUIREA ALUMINIULUI

in functie de asperitatile aluminiului poti incepe cu:

-hartie abraziva de 80 (daca este lovit rau si zgariat profund)

-in ordine crescatoare in functie de estomparea asperitatilor si mai apoi a porilor 120,150,250,400, 600

-ultima mana de hartie abraziva trebuie sa fie de cel putin 800

(tot ce am enumerat pana aici se face manual si IN ACELAS SENS PE TOATA SUPRAFATA DE LUSTRUIT)

-pui pasla pe masina de gaurit si apoi dai cu pasta si "freci" cu pasla la o rotatie care sa asigure distribuirea uniforma a pastei (in functie de pasta pe care o folosesti-citeste specificatiile tehnice ale produsului folosit) si lustruirea suprafetei

 

2.CURATAREA VOPSELEI

-Decanol

-perie de sarma rotativa

SAU

-dus la un atelier care are scula de sablat (suflarea de nisip cu presiune) => curatare completa de calitate si intr-un timp scurt.

 

3.PREGATIREA PENTRU VOPSIRE SI VOPSIREA

-retusuri cu chit

a) prima mana grosier

;) mainile ulterioare (la Jupiterul meu pana la 7) pentru retusuri.

-foloseste un set de cutite de chit noi

-finisarea grosiera a chitului se dace folosind "bocul" pentru suprafetele drepte si mana libera in zonele curbate. Imagneaza-ti ca mangai sanii unei femei :D, adica trebuie sa simiti supratata si sa lasi mana sa curga. Daca nu-ti place si nu SIMTI suprafata n-o sa-ti iasa.

-dupa finisarea chitului cu hartie abraziva de 120 pana cand prin plimbarea degetelor peste suprafete nu mai simti diferente intre metal si zonele chituite, se sufla stratul de spritz chit (operatie facuta la mine de care un expert :baldy: )

-matuirea stratului de spritzchit, in functie de calitatea si grosimea lui se face cu hartie abraziva ce poate sa ajunga la granulometria de 800-1000

-suflarea stratelor de vopsea (operatiune pe care iar n-am facut-o eu).

-urmeaza apoi o noua matuire si suflarea stratelor de lac care dupa uscare se matuiesc din nou si se polishaza cu pasta si pasla

 

Nota: foloseste siteme de vopsire, adica chit, spritzchit, vopsea, lac, din aceeas gama si mai ales tine cont de specificatiile manualelor tehnice ale chimicalelor utilizate (timpi de uscare, grosime strat, presiune de suflare, etc)

 

 

 

SPOR LA TREABA!

 

P.S. Lasa Simson-ul sa fie Simson. Nu-l transforma in altceva pentru ca-i pacat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. SlipComunistu:

Nu e necesar sa dai cu grund in locurile unde vei chitui, prinde la fel de bine chitul si pe tabla curata (presupunand ca nu pui cu lopata :P ).

Grundul dat cu pensula presupune munca de titan dup-aia, cand slefuiesti spritz-ul; daca chiar vrei sa dai cu grund, sufla-l ca pe vopsea si la fel sa faci si cu spritz-chit-ul.

sub aripa poti grundui cu o pensula si atat., daca chiar vrei sa fi migalos, da si cu vopsea, tot cu pensula (in cazul in care ti-a mai ramas dupa vopsirea motociclete niste vopsea).

Daca vrei sa iasa beton asta e formula:

-cureti pana la metal toate piesele (sa nu ramana nici rugina nici vopsea nici chit vechi).

-ungi toate suprafetele proaspat curatate cu o carpa inmuiata in deruginol, de ala unguresc, ca intra in porii metalului si il protejeaza for a lifetime. Ala romanesc curata, dar daca nu-l speli rapid cu apa, ataca metalul si in 2 ore motocicleta iti va arata ca un rat-bike, adica complet ruginita.

-lasi deruginolul unguresc sa intre bine in metal (isi face treaba cam in 24 de ore) si dup-aia cureti toate piesele cu benzina sau diluant . Nu uita sa folosesti manusi pt binele tau si al motocicletei (eu nu am folosit, si a doua zi transpiratia de pe maini se vedea sub forma de urme de palme ruginite pe rezervor, etc).

-chituiesti locurile unde e lovita motocicleta dupa cum mentioneaza mai sus colegul "moto_comuniste".

-sufli cu spritz.

-matuiesti spritz-ul cu smirghel fin, udand cu apa in continuu locul unde freci cu smirghel (iese mult mai fina suprafata si fara micro - zgarieturi de la granulele de smirghel).

-degresezi totul din nou cu o carpa cu benzina sau diluant.

 

Acum ai o motocicleta alba sau gri, depinde ce culoare are spritz-ul :D

 

-sufli primul stat de vopsea (nu-l dai gros, ci doar asa, "gazat", ca pe o baza pt urmatoarele staturi.

-dupa 15 minute sufli al doilea strat si dupa inca 15, al treilea.

-dupa 15 minute de la ultimul strat de vopsea, sufli, in sfarsit, cu lac clar (in prealabil amestecat cu intaritor.

 

Acum ai o motocicleta vopsita frumos :baldy:

 

Daca mai ai rabdare si nervi, dupa vre-o saptamana de la vopsire (sau cateva ore, daca uscarea s-a facut in cuptor) iei smirghel cu granulatie 1000 si la fel ca si la spritz, matuiesti usor, udand cu apa. Motocicleta isi va schimba aspectul lucios cu unul matuit si urat ;) . Apoi iei o pasla, o pui pe masina de polish sau pe masina de gaurit (dar sa nu-i dai turatie mare), ungi pasla cu pasta de polish si incepi, cu rabdare sa-i readuci luciul. Ultimul pas se face de obicei la motocicletele si masinile de show-room, pt ca elimini aspectul de "coaja de portocala" al lacului.

Multa bafta la toata lumea!

P.S.: Am terminat de lustruit motorul si butucii de la roti, mi-am facut rost de un ax cu came nou, pompa de ulei noua si ambreaj nou. Ambielajul inca merge, nu are batai nici sus la boltul pistonului, nici jos. Tre' sa "inspectez" tijele impingatoare ale culbutorilor si tre' sa-mi fac rost de tacheti noi si dup-aia ma apuc sa montez motoru'.

 

Cam asa vreau sa arate.

 

A, iar culoarea va fi Candy Apple Red, nu prea seamana cu poza Simsonului, dar pun o poza ajutatoare :D

post-10114-1159998063_thumb.jpg

post-10114-1159998434_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmat sfaturile de aici de pe forum.Am folosit DECANOL SUPER,apoi perie de sarma montata pe bomasina.A iesit super bine pana la metal.Am dat spritz-chit si azi urmeaza sa-l iau la smirghel apoi vopsirea.

 

Intrebare:Pt. vopsirea suprafetelor de aluminiu pot sa dau direct cu vopsea???Mai trebuie sa dau cu spritz-chit sau merge direct???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...