Sari la conținut

Cum se schimba?


Postări Recomandate

Salut.

Am Si eu o intrebare. Am spus sa imi schimb singur bujii, filtru de aer, de ulei si ulei. Si restul ce mai e de facut sa o fac la mecanic. Dar macar atat sa pot face si eu. Detin un CBR F3 1996. Am dat rezervorul jos, capacul de la filtru de aer jos ca sa il schimb. Pana aici toate bune. Dar vreau sa schimb bujiile. Si aici nu stiu cum se face. Le schimb fara sa dau jos nimic sau trebuie sa desfac si la carburatoare? Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am Si eu o intrebare. Am spus sa imi schimb singur bujii, filtru de aer, de ulei si ulei. Si restul ce mai e de facut sa o fac la mecanic. Dar macar atat sa pot face si eu. Detin un CBR F3 1996. Am dat rezervorul jos, capacul de la filtru de aer jos ca sa il schimb. Pana aici toate bune. Dar vreau sa schimb bujiile. Si aici nu stiu cum se face. Le schimb fara sa dau jos nimic sau trebuie sa desfac si la carburatoare? Multumesc frumos.

tre sa dai jos cutia filtrului de aer de tot nu doar capacul ,nu stiu cum e la f3 ,ori e prinsa cu coliere pe carburatoare ori cu suruburi vezi tu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa umbli deloc la carburatoare!!! Posibil sa trebuiasca desfacuta si cutia filtrului de aer (airbox-ul), nu sunt sigur... cert este ca atunci cand ajungi la bujii, scoti fisele de pe ele si le desurubezi cu o cheie de bujii (iarasi, e posibil sa fie de 18, nu stiu sigur).

 

Filtrul de aer se schimba destul de usor, banuiesc ca deja ai ajuns la el daca ai desfacut capacul. Iar uleiul se schimba si el foarte usor si nu ar trebui sa iti puna probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Am schimbat uleiul si filtrul de ulei. Am ajus la filtrul de aer, l-am dat jos si acum vreua sa il pun pe cel nou. Am cheie de bujii exact pentru ele. Dar daca trebuie sa umblu la cutia filtrului de aer (partea de jos pe care sta filtrul de aer) nu umblu si la carburatoare? Sa o pot da jos? Pe sub e greu. Adica sa scot fisele direct si cu cheia. Adica nu am spatiu destul si ma chinuiesc.

Multumesc frumos.

Mesaj completat

Da. Am schimbat uleiul si filtrul de ulei. Am ajus la filtrul de aer, l-am dat jos si acum vreua sa il pun pe cel nou. Am cheie de bujii exact pentru ele. Dar daca trebuie sa umblu la cutia filtrului de aer (partea de jos pe care sta filtrul de aer) nu umblu si la carburatoare? Sa o pot da jos? Pe sub e greu. Adica sa scot fisele direct si cu cheia. Adica nu am spatiu destul si ma chinuiesc.

Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Cezar!

bine ca ai intrebat!

Ca sa schimbi bujiile nu trebuie sa desfaci toata motocicleta. Chiar nu ai nici o treaba cu carburatoarele, lasa-le acolo unde sunt ca stau bine. Treaba sta in felul urmator: mergi la orice magazin de bricolaj si iti iei de acolo o cheie de bujii de 16 (d'aia cu maner in T). Cand ajungi acasa iei bomfaierul sau flex-ul si tai tija cheii de bujii la 2 cm sub T. Dupa ce ai scapat de manerul in T mai masori de la taietura in jos vreo 4-5 cm si apoi indoi in forma de L si astfel ai obtinut o cheie de bujii de CBR 600.

Cum schimbi bujiile? Nimic mai simplu: deschizi usita de service (carenele mici de pe laterale) scoti pipele si apoi cu cheia bujiile. Nu-i mare inginerie.

Daca mai ai nevoie de detalii te ajut cu placere.

Mesaj completat

Uite asa se face cheia iar investitia e de max 20 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tare mult pentru ajutor. Cu ce am primit de la voi este imposibil sa nu reusesc sa schimb bujiile.

Apoi cred ca am sa va mai bat la cap putin pentru placutele de frana si lichidul de frana. :laugh: Sper sa nu va suparati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ne suparam ca doar nu s-a nascut nimeni invatat. Schimbarea placutelor de frana e floare la ureche mai greu fiind la schimbat lichidul de frana unde e nevoie de 2 persoane...asta daca n-ai scula de aerisit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Cezar!

bine ca ai intrebat!

Ca sa schimbi bujiile nu trebuie sa desfaci toata motocicleta. Chiar nu ai nici o treaba cu carburatoarele, lasa-le acolo unde sunt ca stau bine. Treaba sta in felul urmator: mergi la orice magazin de bricolaj si iti iei de acolo o cheie de bujii de 16 (d'aia cu maner in T). Cand ajungi acasa iei bomfaierul sau flex-ul si tai tija cheii de bujii la 2 cm sub T. Dupa ce ai scapat de manerul in T mai masori de la taietura in jos vreo 4-5 cm si apoi indoi in forma de L si astfel ai obtinut o cheie de bujii de CBR 600.

Cum schimbi bujiile? Nimic mai simplu: deschizi usita de service (carenele mici de pe laterale) scoti pipele si apoi cu cheia bujiile. Nu-i mare inginerie.

Daca mai ai nevoie de detalii te ajut cu placere.

Mesaj completat

Uite asa se face cheia iar investitia e de max 20 lei.

Cheia de 16 merge si la F1 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun. Schimbat Filtru de aer, bujii, filtru de ulei si ulei. Ramas placute frana, cauciuc fata, schimbat semnalizarile intre ele. Se fac si astea zilele care vin. Multumesc frumos pentru ajutor.

Momentan am 2 intrebari:

1. Am bixenon pe motocicleta. Am vazut ca la baterie mai ete legat un fir pe plus. Proprietarul a spus ca asa trebuie la modelul acesta de dar. Exte vreo problema?

2. Intinzatorul de lant este mecanic. Am lantul si patinele noi separat. Mi se aude distributia si am inteles ca e de la intinzator. Dar am observat ca are un surub si se poate regla. Adica arata exact ca unul normal dar in capat are un surub. Dar trebuie sa schimb un arc din interior si totul este ok. De unde fac rost de acest arc sau se poate face? Sau trebuie sa il schimb sa cumpar unul noi.

3. Evacuarea este schimbata complet cap coada. Am evacuare Akrapovic, dar problema este cu cricul central. Acum daca il pun da il lant. Am inteles ca pe evacuarea veche (o am separat) se alfa un tampon. Se poate lua si monta la noua evacuare?

 

Multumesc frumos.

Mesaj completat

Referitor la intinzator:

Pot sa cumpar asa ceva? Este mai ieftin si e nou. Ma costa 150 lei nou nout fata de 150 lei la sh un intinzator normal.

http://www.orientexpress.com/popup_image.p...401&image=0

 

Sau trebuie neaparat unul original? Ma gandesc ca cel pe care il am este la design ca cel original dar in capat are surub ca acesta. Parca este o corcitura. :laugh:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. Intinzatorul de lant este mecanic. Am lantul si patinele noi separat. Mi se aude distributia si am inteles ca e de la intinzator. Dar am observat ca are un surub si se poate regla. Adica arata exact ca unul normal dar in capat are un surub. Dar trebuie sa schimb un arc din interior si totul este ok. De unde fac rost de acest arc sau se poate face? Sau trebuie sa il schimb sa cumpar unul noi.

 

 

Incearca sa mai strangi 3 ture arcul. Daca asta e problema, ca arcul nu apasa suficient de tare, o sa scapi de zgomot. La mine a mers.

Uite aici mai multe informatii: /index.php?...p;#entry2654496

Si poze: http://img263.imageshack.us/g/imagine225.jpg/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

Am strans cateva ture bune dar degeaba. O sa incerc sa strang mai mult.

Problema este ca dupa un timp, cand se incalzeste motorul, nu se mai aude. Dar pana atunci face ca tractorul.

Daca strang cum ai spus si tot se aude, se poate rezolva prin schimbarea arcului?

Poza cam cum arata intinzatorul meu:

 

http://img51.imageshack.us/i/imagine219.jpg/

 

Era sa uit. Azi am avut impresia ca zgomotul se auzea de deasupara motorului nu de jos. Din interior parca dar din partea de sus, Si face ca un tractor doar la rece. Daca o las 5 minute pot sa o turez sau sa stea la 1200 ture constant ca nu mai face. La rece face ca un tractor si la 1200 ture si daca o turez.

Editat de cezarzanf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca mod de functionare sunt asemanatoare la mai multe modele.

Al meu nu avea uzura, doar ca arcul nu era suficient de tare. Problema clasica la cele din 2001. Apoi au scos o piesa imbunatatita, dar la cele din 2001 incepea sa faca zgomot dupa cateva mii de km din ce am citit pe toate forumurile. Nu se mai aude absolut deloc nici la rece nici la cald. Si la mine se auzea mai rau la rece.

Incearca sa strangi mai mult, sau sa schimbi arcul. Trebuie sa ai grija doar sa nu-l strangi asa de tare incat sa nu mai poti retrage pistonasul suficient de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cum l-ai strnas fara sa dai jos intinzatorul? Daca doar bagi surubelnita in el si strangi surubul ala nu rezolvi nimic. Se desface singur inapoi cand pornesti motorul de la vibratii. Trebuie sa il demontezi si sa maresti tensiunea initiala a arcului.

La mine arcul are cam 1cm diametru si multe spire, iar sarma din care e facut are 0,5-0,6mm grosime. Nu stiu de unde ai putea sa iei asa ceva.

 

Procedura e exact cum am scris in topicul la care te-am trimis.

 

Se destinde intinzatorul, se blocheaza surubul (cel din interiorul intinzatorului), se scoate siguranta , se desfileteaza varful, se strange cu cheita arcul 2-3 ture(practic strangi acelasi surub din interiorul intinzatorului) si se blocheaza la loc surubul, se infileteaza varful cat sa se poata puna siguranta la loc adica 2,5 ture si se pune siguranta. Daca infiletati mai mult varful practic ati strans arcul degeaba pentru ca in momentul in care scoateti cheita se destinde atatea ture cat ati strans varful peste 2,5 ture necesare.

 

Arcul ala practic desfileteaza surubul din pistonas si scoate pistonasul in afara. Un capat al lui e prins de surub si unul de intinzator. Pistonasul nu se poate roti.

IMG_1582.jpg

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbiti de doua lucruri diferite. Cristidb...tu ai intinzator standard..nemodificat care face treaba singur. Adica pe masura ce se mai lungeste lantul la distributie intinzatorul are grija sa-l mentina intins cu ajutorul arcului de care spuneai. Cezar..pe de alta parte..are un intinzator modificat (home made) caruia i s-a pus un surub si o piulita pentru intinderea manuala a lantului. Ce trebuie sa faca cezar acum...este sa stranga surubul ala foarte fin ...pana dispare zgomotul la pornirea la rece. Daca-l va intinde prea tare exista posibilitatea uzurii premature a lantului de distributie si acomponentelor ce intra in contact cu el (ax roata dintata, rulmenti sau ce-o mia fi p'acolo).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am ajus si la partea cu intinzatorul

Dar sa va arat cum arata si cum erau puse in interior piesele cand l-am desfacut. Si despre ce arc e vb?

 

http://img827.imageshack.us/i/17032011044.jpg/

 

Multumesc frumos. Cel care se ocupa de intinzator acum a spus ca era pus invers in interior. Dar am zis mai bine sa intreb decat sa fac alta prostie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca poti sa-l pui invers. La F4 nu intra decat intr-o singura pozitie.

Din ce vad eu acolo intinzatorul e standard, nemodificat. Singura modificare e inlocuirea surubului din capat cu unul mai lung si cu o contrapiulita. Surubul ala din capat e doar pentru a astupa gaura. Degeaba umblai la el.

 

Arcul nu e rupt, deci ai sanse sa-l repari cu tensionarea arcului asa cum ti-am explicat mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine a fost strans 8 ture din fabrica, am mai strans eu inca 3, deci in total 11. Incearca 12 ture de la inceput. Daca dispare zgomotul, lasa-l asa. Daca nu, mai strange 1-2 ture. Depinde de pasul filetului si de cat de slab e arcul.

 

Inca o chestie. Varful e prins de pistonas cu un stift. Din ce am citit pe forumuri si ala poate sa faca zgomot. E o idee buna sa bati putin stiftul ala la capete cu un dorn incat sa nu mai zdrangane varful. La mine nu a avut efect.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A reustit sa faca sa scap de zgomot. Acum se aude motorul frumos. Am inteles ca acum e intins putin de tot. Si ca a schimbat surubul cu alt model. Un lucru bun ca a fost rezolvata problema cu intinzatorul.

Multumesc frumos pentru ajutor.

Mesaj completat

Ok. Ultima problema. Rulmetii de roata produsi de firma FAG sunt ok? Am cautata SFK, am gasit dar mai trebuie sa astept. Si pot sa iau FAG acum. Se merita ca firma? 48 lei bucata.

Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cheia de 16 merge si la F1 ?

 

Nu stiu ce bujii are F1 dar cred ca sunt cam aceleasi deci cheia de 16 ar trebui sa fie buna.

Mesaj completat

Nu cred ca poti sa-l pui invers. La F4 nu intra decat intr-o singura pozitie.

Din ce vad eu acolo intinzatorul e standard, nemodificat. Singura modificare e inlocuirea surubului din capat cu unul mai lung si cu o contrapiulita. Surubul ala din capat e doar pentru a astupa gaura. Degeaba umblai la el.

 

Arcul nu e rupt, deci ai sanse sa-l repari cu tensionarea arcului asa cum ti-am explicat mai sus.

 

Intinzatorul lui e unul standard dar modificat astfel incat intinderea se face manual prin rotirea surubului ala mai lung si care ulterior va fi blocat cu contrapiulitapantru a nu se slabi din nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uita-te mai atent la poza. Surubul ala artizanal din capat nici macar nu poate ajunge sa apese pe surubul din interior care face reglajul. Surubul e de 5,5mm iar in corpul intinzatorului, gaura prin care ajungi la surubul de reglaj are 4 sau 4,5mm. Cine le modifica ori polizeaza varful surubului artizanal din capat ori lagesc gaura din intinzator, dar e complicat de largit pentru ca are o chestie dura inauntru. Solutia mai simpla e sa se polizeze surubul sa treaca prin gaura.

Cand se trasnforma intinzatorul in unul manual se elimina si arcul pentru ca nu mai are niciun scop.

Oricum, reglajul manual nu e nici sanatos nici fiabil, trebuie reglat periodic, iar daca il strangi prea tare risti sa uzezi distributia.

Solutia corecta e tensionarea arcului. Daca zgomotul e de la intinzator nu de la lant si patine uzate, se rezolva asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uita-te mai atent la poza. Surubul ala artizanal din capat nici macar nu poate ajunge sa apese pe surubul din interior care face reglajul. Surubul e de 5,5mm iar in corpul intinzatorului, gaura prin care ajungi la surubul de reglaj are 4 sau 4,5mm. Cine le modifica ori polizeaza varful surubului artizanal din capat ori lagesc gaura din intinzator, dar e complicat de largit pentru ca are o chestie dura inauntru. Solutia mai simpla e sa se polizeze surubul sa treaca prin gaura.

Cand se trasnforma intinzatorul in unul manual se elimina si arcul pentru ca nu mai are niciun scop.

Oricum, reglajul manual nu e nici sanatos nici fiabil, trebuie reglat periodic, iar daca il strangi prea tare risti sa uzezi distributia.

Solutia corecta e tensionarea arcului. Daca zgomotul e de la intinzator nu de la lant si patine uzate, se rezolva asa.

 

Pai da..de obicei se rectifica gaura din interiorul intinzatorului sau i se face filet pentru a-i putea permite surubului sa ajunga pe surubul de intindere. Eu am asa ceva pe motor. Da asa ar fi ideal...retensionarea arcului..dar din pacate dupa o scurta perioada acesta isi va pierde iar tensionarea iar zgomotul va aparea din nou (testat de mine de asemenea).

Daca e sa ne luam dupa carte ar trebui schimbate toate componentele intinzator, lant, patine ..etc. Dar asta deja e alta poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...