stro_stutz_83 Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) Unde le gasesti, si in banii astia?! Felicitari pentru achizitie. Poate reusesc si eu candva sa salvez ceva de la distrugere si sa ma laud ca am si eu o comunista in afara de cea pe care o detin deja. Editat August 27, 2010 de stro_stutz_83 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 nu vedeti mai ca Mihai face misto de voi se vede ca nu a apartinut unui mos si a stat in vre-un cotet, moto ai a fost reconditionata de cineva acum ceva anisori care e cat de cat constient de valoarea ei....cred.Probabil ca a luat-o la un pret bun dar in nici un caz 10 mil. Daca tot scriam aici si mi-a intrat un banc pe mess., indraznesc sa il pun aici ca tine de motociclete Doi vampiri reparau o motocicleta. - Da-mi te rog o surubelnita! - Ia-o pe asta. - Aiiiiiiiggghhh, Yaaaaaaahhhhh! Nu pe asta in cruce, (cuvant urat)!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scafbikes Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Si eu ma chinui de ceva vreme sa dau de urma unei motociclete abandonate, dar din pacate am ramas blocat la "acum 3 ani" cand si-a schimbat proprietarul din nou si nu reusesc sa dau de el si implicit de motocicleta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) Vreau Âşi eu un IMS 53 ca ăla din poză! M-apucă tristețea. Unde-a fost fotografiată? Editat August 27, 2010 de AdrianS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Sami, nu mai prelucra pozele in futoÂşop!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 mama ce bine e aici pe forum mai ceva ca un roman politist ...mister, sex ,crima .Bine ca ai pus aici poate o stie careva...dar slabe sanse.Bafta, incearca si cu un detectiv particular. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 de unde creasta calului scoateti mai oameni buni pozele ? singura poza cu IMS 53 pe care am gasito e cea facuta in muzeu cu moto aia rosie. sa mai intreb si de motocicleta ? prin ce tari straine o fi ? de cat timp ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scafbikes Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Cu ceva timp in urma, aprox. un an, intr-o seara beam o sticla de vin impreuna cu unul din colaboratorii mei, care era venit in vizita. Dintr-una in alta, "o dam" in motociclete si nu stiu cum imi scapa porumbelu si ma apuc sa ii zic de IMS. El casca ochii mari la mine si zice: am avut si eu una. Rad si trec mai departe stiind ca s-au fabricat foarte putine si probabilitatea ca el sa fi detinut una dintre ele era foarte mica. Totusi el insista si continua sa imi dea detalii exacte despre motocicleta, dupa care i-am arat poza de pe net cu IMS-ul, cea din fabrica, confirmandu-mi ca era una si aciasi moto. Poza e facuta de tipul respectiv (colaboratorul meu) acum 10 ani la el in curte. Din pacate, cum spuneam, am ramas blocati la acum 3 ani, cand moto "si-a schimbat" din nou proprietarul si nu reusim sa il gasim. Din pacate motocicleta este in tari straine si din cate am reusit sa aflu, a mai fost plimbata si prin alte tari straine... Totusi, puteti sta linistiti, fac tot posibilul sa intru in posesia ei, iar daca reusesc o sa primeasca un piedestal.... undeva in Romania.... deschisa la publicul larg... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Ma, adevarul e ca motocicleta asta chiar merita. Nici o Sahara nu e mai importanta decat IMS-ul asta al nostru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) Credeam că poza e chiar mai veche judecând după blugii Âşi adidaÂşii omului, însă m-ai lămurit. Mai e Âşi focalizarea aia "old school", cum nu prea avem la aparatele foto digitale "de buzunar". Mie mi se pare că design-ul IMS 53-ului, deÂşi simplificat, aduce mult a Jawa 500 OHC. Mi-ar plăcea să aud cum face motocicleta asta Âşi - vorba ta - să fie pusă, frate, sus pe-un piedestal în loc de... lupa capitolină. Nu, c-ar rugini bietu' IMS. Până la urmă, ce capacitate avea motorul, câte viteze? Câți cai? Mâine m-aÂş duce la magazin să-mi iau una... în rate! Editat August 27, 2010 de AdrianS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 ar trebui sa ne fie rusine , noua romanilor , cei pasionati de comuniste , ca nu suntem in stare sa avem un IMS la noi in tara, ca nu cunoastem istoria singurei motociclete fabricata pe meleagurile noastre. traiesc cu speranta ca , cu timpul o sa se gaseasca una prin vreun cotet. atunci sa vezi discutii si intrebari. pana atunci admiram singurele 2 poze existente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aurelian_mz_rt125 Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 cate bucati au fost fabricate mai exact? stie cineva? pacat , mare pacat, nu stim sa pretuim ce avem, ce e al nostru, sunt f multi care se bucura la 100 lei in plus si fac din orice un troc si multi mai multi inconstienti care dau adevarate valori la fier vechi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Conform diferitelor surse de documentare, intre 10 si 13 bucati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 se spune ca ar fi fost doar 10 exemplare fabricate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) Din câte am citit, 12 bucăți s-au făcut. Deci cum zice Mihai: între 10 Âşi 13, plus-minus câte au mai stricat ăÂştia la Câmpulung până să găsească formula de bază. Eu am găsit doar trei poze pe net (în puțina vreme de când Âştiu de existența acestei motociclete), dintre care una tocmai a fost postată aici, pe forum. Celelalte două sunt: A doua poză făcea parte dintr-un articol scris în ziar, să văd dacă-l găsesc pe net. Un topic deschis în 2005 pe acest forum poate fi găsit aici, deÂşi mi-e jenă de ortografia redactării. În acelaÂşi articol scrie că această motocicletă ar fi participat la un (sau niÂşte) concurs(uri) de cross, unde ar fi concurat de la egal la egal cu motociclete performante ale vremii. Uite bun subiect de tatonat pentru topicul ăla cu "fabrica moto autohtonă"! Dac-ar fi după mine, aÂş lua exemplul chinezilor (care se încăpățânează să producă "M72"-urile alea) Âşi aÂş relua producția la motocicleta asta, de ce nu cu soluții tehnice poate un pic mai actualizate (poate un disc de frână, un carburator mai acătării, un cinci trepte în cutie, o aprindere electronică, o suspensie comfortabilă etc.). Scuze de off-topic, dar nu m-am putut abține. Editat August 27, 2010 de AdrianS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Post din 2006, user Hoinar. Aceasta este povestea primei motociclete romîneÂşti, I.M.S.-53, fabricată în doar zece exemplare. (sursa âO maÂşină străbate lumeaâ, de Ion Chingaru Âşi Cornleiu Filip, Ed. Sport Trurism (dec. 1987)). Drumul spre automobil l-am pornit cu... motocicleta, obiÂşnuiesc să spună oamenii mai <<vechi>> ai întreprinedrii, adică aceia care au Âşi fabricat-o. Oricine doreÂşte poate s-o admire. Se află expusă la loc de cinste în noua expoziție din pavilionul central, în care este reconstituită prin exponate, panouri, fotografii Âşi grafice evoluția unității. Dar să ne întoarcem în timp, la începutul aniilor cinezeci. Oamenii îÂşi amintesc iar documentele vremii confirmă spusele lor. Spre exemplu, în anul 1951, Întreprinderea Metalurgică de Stat, Cîmpulung, cu se numea pe atunci, oamenii îi spuneau simplu I.M.S., număra 560 de angajați. Continua să persiste aceiaÂşi cronică lipsă de cadre tehnice, existând abia Âşaptezici Âşi opt de tehnici Âşi maiÂştrii Âşi numai trei ingineri. Dar, aÂşa cum se sublinia prin Âşedințe, la diferite întruniri Âşi analize, <<problema era în curs de rezolvare>>, adică, în acel an toamna, s-au numărat cei Âşaptezeci Âşi nouă de <<boboci>>, absolvenți ai primei Âşcoli profesionale ce funcționa pe lîngă întreprindere. Dacă numărul Âşi calificarea personalului era în continuă creÂştere, nu acelaÂşi lucru se putea sune Âşi despre halele de prodcucție, despre dotarea tehnică.Spațiul de fabricație a devenit tot mai îngust, deÂşi se mai amenajase o baracă, intrată în patiomoniul fabricii odată cu Naționalizarea în 1948. Altele erau însă atinci preocupîrile arzătoare ale oamenlior. Li se oferea o nouă Âşsnsă de afrimare. După izbînda cu ringurile Âşi flazerele, poate o compensație pentru transferarea produselor amintite la Cluj, muncitorilor li s-a pus din nou la încercarea ambiția Âşi potențialele creatoare: să realizeze primele motocilcte româneÂşti! Era o provocare pe măsura entuziasmului. Unul dintre venetici, din cei nouăsprezece <<întemeiteori>>, veniți în 1944 de la BraÂşov Âşi rămaÂşi, Octavian Waschievici, cel zis RoÂşcovanul, a urcat repede trepetele afirmării devenind Âşeful proiectării. ÂŞi de acolo începea tot greul. Porneau, cum se spune cu mîinile goale. Nu tu documentație pusă la punct, nici tu pregătire tehonoligică, nici atîtea Âşi atîtea altele. Rememorînd, veteneranul zîmbeÂşte Âşi se întreabă dacă acum, în anii optzeci, tinerii s-ar apuca cu mijloacele lor de o asemenea treabă. Entuziasmul pe care l-au avut ei a faăcut însă să cadă toate obstacolele. Lui Octavian Waschievici i s-a alăturat Ion MesaroÂş, venit de la ReÂşița, alergător năstruÂşnic în cursele de motocross, cu motocilcetă meÂşterită de el. Alți doi, <<cooptați în colectivul motocicletelor>>, Costică Constantinescu Âşi Victor BălăÂşoiu, au făcut lungul drum pînă la Arad ca să-Âşi cumpere cite o motocicletă. Voiau astfel <<să se documnteze pe viu>>. De fapt, în jurul poriectării Âşi fabricării celor zece motociclete pentru omolgare era polarizat interesul general. Mai înîi s-a desenat o motocicletă în mărime nataurală, căutîndu-se să aibă o linie cît mai simplă, dar originală, individualizînd-o față de celelalte existente, produse de firme străine de renume. Dar, partea cea mai grea s-a dovedit a fi pregătirea pentru fabricație. Erau atîția <<specialiÂşti>>, cu tot atîtea păreri, iar nepotrivirile dintre schițe, iar nepotrivirile dintre schițe, calcule Âşi măsurători au porvocat un adevărat calvar, tradus în nopți devenite zile, în sicuÂşii Âşi în dispute, în căutări, frămîntări, muncă. P.S. Are cineva ceva date tehnice despre ea? Florea Leonida, alt veteran, Âşi el facînd parte dintre <<cei nousprăzece descălecătroi Âşi ctitiori>>, numit Âşi cititul, darâtorită psiunii sale necurmate pentru literarură, povesteÂşte: <<⌠Proiectanții, ce să vă spun, adică oamenii lui Waschevici se descurcaseă biniÂşor, nimic de zis. Dar vorba aia, teoria ca teoria! Pe hîrtie totul era frumos, merfgea de minune, însă practica ne-a pus pe... lapte dulce ! Încordarea, timp de vreo două luni, a fsot atît de mare, încît nu se mai Âştia care erau proiectanții Âşi care erau <<Âşerbarii>>, cum nise spunea nouă, celor cu <<practica>>. E derept că lucram meÂşteÂşugăreÂşte, piesă cu piesă, iar din cele stricate cred că am mai fi putut face vreo alte douăzeci de motociclete. Deh, aÂşa-i la început, mai ales cu sculele Âşi maÂşinile pe care le aveam noi pe atunci ...!... Nenorocirea era la tratamente. Acolo ne <<picau>> piesele. Petre Moldoveanu nici u mai avea curajul să le bage în cuptor fără să fie asista de cinvea din conducere. Tainele Âşi <<capcanele>> ne pîndeau la orice pas, la fiecare nouă încercare, chiar dacă făceam totul cu cea mai mare atenție. Se apropia primăvara. Avusesm o iarnă geroasă, care ne cam ținuse pe loc, Âşi ne-am trezit în criză de timp. Ce era de făcut? Sala de Âşedințe a fost <<mobilată>> în loc de scaune, cu paturi Âşi transformată în dormitor. Dănil, zis <<Istețul>>, acăzut odată de la <<etaj>>. Dormea într-un pat suprapus. Singur Âşi-l alesese. Mereu repeta că astfel <<e-n aer>>. Nimic de zis, era un rectificator cu mînă de aur, cel mai bun dintre toți, dar, ca un făcut, de data asta nu-i mai ăeÂşeu suprafețele la micron. De aceea, în taote Âşedințele se plîngea că abrazivele nu sînt bune, dar pînă la urmă s-a văzut că alta era pricina. Materialul îi juca festa; suprafețele nu se cimentau uniform datorită aliajului necorespunzător. Mobilizați pe loc uitaserăm cum mai arată casa Âşi familia. Mîncam la cantină, iar scurgerea timpului o realizam numai odată cu venirea întunericlui nopții, ce ne trimitea, frînți de obolseală, pe paturile nosatre slăbite din încheieturi Âşi acoperite cu saltele de paie. Ne înveleam cu două pături împrumutate de la uniteatea militară, car nu ne plîngeam noi de asta. Cînd apărea directroul Victor Glosaru ne cam apuca tremuratul. Plin de energie, ca un tigru flaămînd, se învîrtea printre noi, dînd dispoziții, chetionînd, amenințînd, după care trebuia să plece la vreo Âşedință ce-l aÂştepta. Dar nu numai el directroul, era cu ochii pe noi, ci Âşi alții, mai mari, de la regiune Âşi minister. Li se spunea că treaba merge bine Âşi termenel vor fi respectate. Vai de binele nostru ! Numai noi Âştiam cît era de încurcată. AÂşa au trecut Âşase zile Âşi Âşase nopți în care am lucrat cu sufletul la gură pînă cînd am văzut-o coborîtă de pe planÂşeta proiectanților în curtea fabricii. Era în joc ambiția noastră de meseriaÂşi ! Păi, noi eram doar simpi strungari sau frezori? Făceam Âşi pe dracu, nuami să iasă ! Tebuia nu doar să reuÂşim descifrarea tainelor, a nepotrivirolor dintre liniile trase în tuÂş pe hîrtia de calc Âşi piesele nosatre, dar Âşă nimeri Âşi aliajele Âşi oțelurile reci necesare. Ce mai ! S-a lucrat cu suflet Âşi lacrimi ! Dacă n-ar fi fost Pisău, Mitică Georgescu, HolboÂşan ori Armeanu, nu mai făceam noi motocicletele, vorba aia, nici la paÂştele cailor ! Sau ce să mai zic de Vasile Diaconu, de Chirță ! Ehei, prin ce am trecut atunci, dar am izbîndit. Asta a contat .... >> Atît de fromos vorbeÂşte nenea Florică <<Cititul>>, că nu te mai saturi să-l asculți. ÂŞi ce memori are ! Ne-a vorbit despre felul cum se asigurau cele necesare muncitorilor în acei ani grei, plini de lipsuri, în care elemente duÂşmănoase încercau sp producă derută, speculînd, dosind produsele etc. Au fost atunci organizate aÂşa numitele economate. Costică Dănilă Âşi Gică Berculescu s-au ocupat de înființarea Âşi buna lor funcționare în fabrică. Rememorînd succesul primelor motociclete nici Ghiță zaiț nu-Âşi poate ascunde lacrimile nostalgiei. După o toamnă Âşi o iarnă în care au lucrat în <<draci>>, primăra Âşi-au văzut <<bobocii>> mergînd. Promsiunea, cuvîntul lor muncitoresc, a fost respectă. De ziua internațională a celor care muncesc, la 1 Mai 1953, la mare defilre din Capitală, prin fața tribunei oficiale au trecut primele zece motociclete româneÂşti, purtînd pe rezervor cu litere de-o Âşchioapă o npuă marcă: I.M.S.-53. Nea Luigi, alt veteran era Âşeful coloanei, iar directorul Grsoaru, aflat în tribună, îi privea cu emoție Âşi mîndrie. Oamenii n-au uitat nici un amănunt. La ora 10,45 vocea crainicului de la BucreÂşti lansa în eter, prin staÂşiile postului de radio național, vestea cea mare: <<acum, prin fața tribunei oficiale defilează primele motociclete româneÂşti realizate prin inteligența Âşi hărnicia metalurgisților musceleni ! >> . Acasă, la Cîmpulung, toată suflarea oraÂşului era în preajma difuzoarelor Âşi traăia momentul izbîndii. Iar nea Ghiță nu uită să ne amintească ce veselie a fost, cum a fost sărbătorit evenimentul, adăugînd că, la naÂşterea primelor motociclete, i-au apăru primele fire de păr alb ! Oamenii trăiau în continuare euforia succesului. Calea <<cailor putere>> fusese abia deschisă de cele zece motociclete. Cîte planuri Âşi speranțe nu se făureau atunci, mai ales că la început se vobrea despre o producție de mii de bucăți ! Dar entuziasmul celor de la uzină avea să fie prea repede curmat ! Chiar în toamna aceluiaÂşi an ministerul de resort a decis sistarea producției de motociclete Âşi includera în planul de porducție, a pieselor de schimb pentru automobile. Ion Zmandea, unul dintre localnci, reîntors în uzină cu diplomă de inginer, îÂşi aminteÂşte cum a primit vestea cu lacrimi în ochi Âşi jale în suflet. Fiind student la politehnica din BraÂşov, a pus Âşi el <<umărul>> la proiectarea Âşi realizarea motocicletelor, iar apoi, cînd au fost gata, a văzut acolo o cursă de motocros în care <<puiul>> lor, I.M.S-53, s-a bătut de la egal la egal cu partenere celebre: Jawa, BMW Âşi Simsson. Treptat, oamenii au uitat de această <<frustare>> Âşi s-au pus din nou pe treaabă, la fel de plin de entuziasm Âşi de alte speranțe. Am postat odata cu Adrian. Las-o bre ca merge asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scafbikes Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 As prefera ca cei care ati descarcat poza, sa o tineti pentru voi in calculatoarele voastre, cel putin pana reusesc sa intru in posesia motocicletei. P.S. @AdrianS sper ca poti sti sa scoti poza care ai repostat-o, daca nu, rog moderatorul sa imi faca pe plac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 (editat) http://proarges.ro/actualitate/34-stirea-z...genda-de-la-aro e o parte din istoria motocicletei IMS 53 am mai gasit o poza Editat August 27, 2010 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 daca ar fi sa fie...eu as cumpara un IMS-53 cine il cunoaste pe Tariceanu sa vorbeasca cu el sa faca fabrica de IMS-53. totus is niste locuri de munca in plus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat August 28, 2010 Share Postat August 28, 2010 Uite cum incepi sa simti ca nu-i chiar asa rau sa fii roman! scafbikes, tot respectul pentru initiativa, si... succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat August 29, 2010 Share Postat August 29, 2010 (editat) Un Nipran cica a fost de Militie candva este din 1983 parca , cu mici reglaje a zis mosu ca si porneste , are numere vechi de Giurgiu . Am mai trecut pe la omu cu nipru si a lasat pretu la 1500 lei pt.moto de mai sus . Poze gasiti la pag.35 Editat August 29, 2010 de ioneld Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 29, 2010 Share Postat August 29, 2010 Hai una scurtă de duminică. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat August 29, 2010 Share Postat August 29, 2010 superb, adică ar putea fi... nu vreau să mă gândesc cât ar costa să fie refăcut... dar ar merita... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gath Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Hai una scurtă de duminică. zi-ne si pe unde le gasesti poate luam si noi vreuna. cu dkw-ul ne-ai pus capac oricum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Care DKW? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.