Jump to content
Sign in to follow this  
Hoinarul

Instalatie de GPL de motor 2T

Recommended Posts

nu exista electrovalve care sa nu consume non-stop? Sigur sunt dinalea care iau curent doar la actionare.

 

Ar fi ideal man. Nu cred ca exista. Am sunat astazi la Barlad la magazinul de unde am cumparat vaporizatorul si am intrebat daca exista valve actionate prin vacuum. Mi au spus ca la GPL nu exista :/

 

Pot spune S I G U R ca tot ii fac eu ceva sa pot circula cu ea pe gaz. Curand :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu exista electrovalve care sa nu consume non-stop? Sigur sunt dinalea care iau curent doar la actionare.

Exista o multime de electroventile pe partea de automatizari/pneumatica ...

Un ventil 5/2 cai fara revenire face serviciul comutarii fara consum in cele doua stari stabile...

Exista si cu actionare manuala(oricum si cele pilotate electric pot fi 'fortate' manual...) .Standardul industrial este pe 24v AC sau DC, sau 220AC...

FESTO, REXROTH....

http://www.festo-didactic.com/int-en/services/symbols/fluid-power-pneumatics/valves/directional-control-valves-5-2-way-double-solenoid-valve,actuated-by-solenoid-and-pneumatic-piloting-in-both-directions,manual-overrides.htm?fbid=aW50LmVuLjU1Ny4xNy4zMi4xMjQ4LjY1OTg

http://www.ebay.com/itm/Festo-CPE10-M1BH-5J-QS-6-Compact-Double-Solenoid-Valve-5-2-Way-24Vdc-196877-/231940094549

sau manuala....

http://www.directindustry.com/prod/univer-group/product-12427-1643858.html

 

pe bani....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până la urmă ce e aşa mare nevoie de electrovalvule! Montează-i naibii robineţi cu bilă în cabină...şi gata! Cât despre vacuumuri duce trei bucăţi sigur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista o multime de electroventile pe partea de automatizari/pneumatica ...

Un ventil 5/2 cai fara revenire face serviciul comutarii fara consum in cele doua stari stabile...

Exista si cu actionare manuala(oricum si cele pilotate electric pot fi 'fortate' manual...) .Standardul industrial este pe 24v AC sau DC, sau 220AC...

FESTO, REXROTH....

http://www.festo-didactic.com/int-en/services/symbols/fluid-power-pneumatics/valves/directional-control-valves-5-2-way-double-solenoid-valve,actuated-by-solenoid-and-pneumatic-piloting-in-both-directions,manual-overrides.htm?fbid=aW50LmVuLjU1Ny4xNy4zMi4xMjQ4LjY1OTg

http://www.ebay.com/itm/Festo-CPE10-M1BH-5J-QS-6-Compact-Double-Solenoid-Valve-5-2-Way-24Vdc-196877-/231940094549

sau manuala....

http://www.directindustry.com/prod/univer-group/product-12427-1643858.html

 

pe bani....

 

Foarte tare asta manuala. Intai trebuie sa aflu ce presiune este in butelie ca sa stiu ce trebuie sa caut. In al doilea rand trebuie mentionat ca trebuie cautat robinet cu filet M10x1 sa se potriveasca la filete acolo :) Domnule Ubord, daca imi poti gasi o sursa de unde pot cumpara 3 robineti , chiar si din strainatate fac mare cinste. Doar sa fie ceva bun sa ii pot folosi :)

» Post actualizat in 21 Feb 2017 21:12

Exista o multime de electroventile pe partea de automatizari/pneumatica ...

Un ventil 5/2 cai fara revenire face serviciul comutarii fara consum in cele doua stari stabile...

Exista si cu actionare manuala(oricum si cele pilotate electric pot fi 'fortate' manual...) .Standardul industrial este pe 24v AC sau DC, sau 220AC...

FESTO, REXROTH....

http://www.festo-didactic.com/int-en/services/symbols/fluid-power-pneumatics/valves/directional-control-valves-5-2-way-double-solenoid-valve,actuated-by-solenoid-and-pneumatic-piloting-in-both-directions,manual-overrides.htm?fbid=aW50LmVuLjU1Ny4xNy4zMi4xMjQ4LjY1OTg

http://www.ebay.com/itm/Festo-CPE10-M1BH-5J-QS-6-Compact-Double-Solenoid-Valve-5-2-Way-24Vdc-196877-/231940094549

sau manuala....

http://www.directindustry.com/prod/univer-group/product-12427-1643858.html

 

pe bani....

 

 

Hai ca la filet cred ca i pot face reductii sa se potriveasca, nu stiu sigur daca tin calti bagati pe filete la asa presiuni dar pot incerca si una din aceea electrica doar sa fie la 12 V, nu la 24 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri am desfacut si mesterit un blocator de portbagaj de vw tuareg unui amic - chiar ma gandeam la robinetele tale..

e o mica electrovalva,defapt nu prea e dar asa lucreaza - poate lucra facand cursa completa continua de 360 de grade cu oprire la fiecare 180 de grade are o rotita zimzata - principiu ca la masina de cusut clasica) ori poate lucra 180 de grade in fata,apoi aceiasi 180 de grade in spate/inapoi.

eh.. se adapteaza smecheria asta la un robinet manual,se confectioneaza parghiile necesare,ori tija cu bolt si rozeta etc .. si cam aia e..

cu aia ma joc si cu niste baterii de lanterna .. :)

 

 

sau .. electrovalve de la pompele de injectie clasice de la masinile diesel anii '80,'90 .. (astea cam solicita sistemul electric..)

 

sau .. motoras de casetofon,la fel,cu parghii rozeta si opritor (chiar si cu senzor de usa de frigider pentru intrerupere alimentare la final de cursa,si cate si mai cate..)

 

hai,ca inca-i iarna ..

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri am desfacut si mesterit un blocator de portbagaj de vw tuareg unui amic - chiar ma gandeam la robinetele tale..

e o mica electrovalva,defapt nu prea e dar asa lucreaza - poate lucra facand cursa completa continua de 360 de grade cu oprire la fiecare 180 de grade are o rotita zimzata - principiu ca la masina de cusut clasica) ori poate lucra 180 de grade in fata,apoi aceiasi 180 de grade in spate/inapoi.

eh.. se adapteaza smecheria asta la un robinet manual,se confectioneaza parghiile necesare,ori tija cu bolt si rozeta etc .. si cam aia e..

cu aia ma joc si cu niste baterii de lanterna .. :)

 

 

sau .. electrovalve de la pompele de injectie clasice de la masinile diesel anii '80,'90 .. (astea cam solicita sistemul electric..)

 

sau .. motoras de casetofon,la fel,cu parghii rozeta si opritor (chiar si cu senzor de usa de frigider pentru intrerupere alimentare la final de cursa,si cate si mai cate..)

 

hai,ca inca-i iarna ..

 

Succes!

 

Deci, dragi colegi, am aflat cate ceva. TReaba sta in felul urmator: in butelie sunt cca 14 bari presiune si nu pot pune robineti manuali pentru ca pot face BUUUUm daca scapa de la vreo conducta si da de o scanteie de pe undeva . Am fost ieri la un service GPL si domnul de acolo mi a scos pistonasul uneia dintre bobine, cea de la filtrul dinaintea vaporizatorului, deci am scapat de 35 W . Mai sunt doua, deci 70 W, 6 amperi, am mers cu ea in seara asta un pic, dar cam dadea in nas, o sa mai vad maine cum se comporta . Am mai avut o barla la ea, am desfacut filtrul de la vaporizator sa il curat si am vazut ca surubul de la bobina de la electrovalva de la vaporizator lipseste (asta fiind cauza simptomei de a se opri dupa vizita la service). Am pus alt surub si acum tine relantiul , dar in turatie se cam ineaca. Incarcarea nu scade sub 12,5 V. Asta fara alti consumatori :) Cred ca v am zapacit cu atatea detalii :)))))))))

» Post actualizat in 22 Mar 2017 21:04

Buna seara tuturor

 

Deci , am R E U S I T

 

Am eliminat electrovalva de la filtru de GPL si merg doar cu celelalte doua, cea de pe butelie si cea de pe vaporizator. Imi baga in turatie chiar si peste 13V si daca stau la relanti scade chiar sub 12V , dar daca tutez creste aproape de 12,5 V. Asta doar cu casetofonul pe radio ca si consumator suplimentar. La lumini noaptea folosesc pozitiile. Este bine pt ca pe perioada de vara pot folosi sigur gazul, mai greu la toamna cand va fi nevoie de caldura ( ventilator) si va creste consumul de curent. O trecem pe binzin iar

 

Asfalt uscat tuturor 2 wheelers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, dragi colegi de forum.

 

As vrea sa va scriu ultimele noutati la instalatia mea. Am cam optimizat consumurile. Am montat pe prima treapta de viteza a ventilatorului un regulator de tensiune PWM care imi regleaza viteza si consumul ventilatorului. Acum pot folosi si ventilatorul pe timpul rece , care urmeaza :)

 

O veste si mai buna: am montat ventilatorul undeva sub bena, afara , cu un furtun prin spatele cabinei care are capatul undeva sus , deasupra cabinei. In mers se comporta ca la masina, imi baga aer cald datorita fluxului de aer care intra prin furtun catre ventilator si apoi prin toba. Nu este flux puternic de aer, dar este ceva. Pe perioada asta daca merg si nu stau la semafoare mult, se simte. Nu mai trebuie sa dau drumul la ventilator :) . Sa vedem la irna la - grade cum va trebui sa l reglez.

 

Acum ce sa zic, mai baga un pica de miros de incins de la toba, ca si inainte, uneori mai baga si niste abur, probabil aerul rece in contact cu toba fierbinte face un pic de abur, important este ca am caldura cu un consum reglabil si pot folosi toate functiile carcaletei.

 

Uraaaaaaaaaaaaa . Very proud of me :))))))))))))))


» Post actualizat in 22 Nov 2017 20:53

Buna seara,

 

Noi noutati. Am montat furtunul de admisie de aer pt ventilatorul de incalzire la priza de aer pe care o are in fata , in masca dintre faruri.

 

Uhhhh... asta dupa vreo luna de chinuri in care mi a bagat gaze in cabina si am stat stresat ca nu voi putea folosi caldura. Acum merge super, cu aer curat de afara si cu ventilatorul , dar si fara,cu jet de aer care intra in mers prin acea priza de aer

 

Atat pana la alte interventii care nu intarzie sa apara permanent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua, dragi colegi de forum.

 

Nu am mai postat de mult, ce i adevarat. Viata zbuciumata :)

 

Ce am mai facut/desfacut:

 

I am schimbat setul motor in urma cu vreo 1000 km+. Acum tine relantiul indiferent cati consumatori are. In perioada asta a anului. Curand va trebui sa i dau drumul la ventilator sa incalzeasca cabina, pt ca se va face frig . Vedem ce si cum. Si acum dimineata dupa ce pornesc pana bateria suge ceva curent , merg cu ea sub 12 volti. Vad asta pe voltmetrul de pe bord care imi arata permanent ce tensiune am in baterie. Ce sa zic, in turatie ajunge uneori si la 13, chiar 14 volti, dar cam rar pt ca mai folosesc lumini, uneori claxon, stop pe frana , care consuma si ele.

 

In ultima perioada imi baga gaze in cabina. Ieri i am scos toba veche, care nu am dat o jos sa o verific de aproape 2 ani, zic eu. Imbinarea tevii cu restul tobei era rupta din sudura. Am montat o noua toba, de la trocaleta unui prieten , si acum merge fara sa mai bage fum, si cu ventilator, si fara :)

 

Astept sa vina frigul sa vad cum se va comporta cand ii voi porni ventilatorul de incalzire , ca si consumator suplimentar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

   Buna ziua, dragi coilegi de forum.

 

   Revin cu noutati despre instalatia mea.

 

   In urma cu ceva timp am cumparat din Germania o instalatie electrica completa + releul stabilizator+ statorul aprinderii motoretei. Dupa montarea pieselor reusesc sa rulez si pe gaz si pe benzina cu orice fel de consumatori electrici.

 

   Mai nou am avut o problema cu simeringurile de la ambielaj , le am schimbat ieri si sunt pe cale sa o repun pe roti . Maine sper :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omule, esti exact cum trebuie :cheers:

Avem ce invata de la tine, mai ales la persistenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 20.02.2017 la 16:14, owene a spus:

nu exista electrovalve care sa nu consume non-stop? Sigur sunt dinalea care iau curent doar la actionare.

ideea e sa se se nchida in lipsa de curent, deci cu motor oprit. daca ar lua curent doar la comanda ar putea sta deschisa si fara curent, deci rolul de securitate e lipsa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

inteleg, dar securitatea se poate implementa si fara consum constant de curent. Cand pica tensiunea de la alternator = motor oprit, se ia doar atunci un mic curent de pe acumulator sau de pe un mic acumulator dedicat si se actioneaza inchiderea. Asa cum e acum, daca se opreste motorul la masina, tot ai 12V in instalatie de pe acumulator si tot nu inchide gazul pana nu consuma acumulatorul mai intai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea de securitate inseamna ca indiferent de conditii instalatia vizata sa se opreasca. Este principiul butonului de avarie: ai taiat contactul moare toata instalatia indiferent ca ai sau nu vreo tensiune pe o baterie dedicata sau alta sursa.

Proiectarea se face in cele mai nefavorabile conditii, indiferent ca este vorba de instalatii electrice, mecanice etc.

 

In rest felicitari pentru perseverenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

   Eeeeee, va multumesc pentru aprecieri, daca sunt pentru mine :)

 

   Poate fi o calitate dar poate fi si un blestem pentru ca mi da multe batai de cap. Eu nu am prea multe variante de deplasare ,deci sunt nevoit sa aranjez acest ultilaj astfel incat sa mearga optim si s ama ajute sa ma deplasez. Sunt si Thnician Maseur de meserie.

 

   Pun masa in spate si merg la pacienti :)

 

   Foarte important este ca am avut si am multe ajutoare in drumul meu fara de care sigur nu reuseam sa ajung unde am ajuns. Ii multumesc lui Dumnezeu si fiecaruia pentru ajutorul permanent pe care il primesc :)

 

   Va multumesc si Dvs pentru interactiuni :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...