Jump to content
Sign in to follow this  
Hoinarul

Instalatie de GPL de motor 2T

Recommended Posts

As vrea sa aud si eu mai multe pareri , daca se poate constructive , legate de ideea asta care imi tot trece prin cap. :moron:

 

Treaba este in felul urmator : M-am tot uitat pe net in ultimul timp ... si vad ca prin afara se tot poarta gpl-ul , pe scutere, motorete,generatoare,motoare de barci... ba chiar am vazut si la masinile de tuns iarba :crack: . Asa ca ma tot gandeam sa fac si eu asta . Eu as vrea sa il pun pe un motor in 2 timpi , racit pe aer... asa ca apar ceva probleme (cel putin in cazul meu) prin kit-urile vandute pe afara , sunt pompe de ulei electrice si pulmon cu rezistenta electrica , eu trebuie sa rezolv in vre-un fel treaba cu uleiul,de incalzit gazul nu cred ca o sa am nevoie , ca nu o sa folosesc motoreta pe timp friguros, sau o sa merg pe benzina daca trebuie.

 

Am o butelie de 5 litrii de gaz, multi dintre voi le stiti, vechile butelii de voiaj, poloneze parca...am acel "robinet" care se monteaza pe furtunul de gaz pentru reglaj, as avea nevoie de un regulator de presiune reglabil, coliere si furtune.

 

Dar ramane problema uleiului. Cum sa fac ?

 

Eu ma gandeam sa alimentez cu ulei , direct pe galeria de admisie , chiar la intrarea in cilindru , si sa fie prin cadere, iar la capat sa fie un jigler calibrat , sa nu curca nici prea mult , nici prea putin, sau un sistem de 2-3 jiglere , care sa pulverizeze ulei pe galeria de admisie , ulei putin cald , ca sa fie mai subtire...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mitica300

...vezi sa nu te transformi in... cometa Halley ... . Cu GPL-ul nu-i de joaca ! Explozia este devastatoare !!!!

Mai intai vezi cateva filmulete in acest sens !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai lu nenea asta din filmulet ia luat foc de la instalatie si apoi sa extins,se vede clar cum supapa de siguranta a buteliei da drumu la suprapresiune din cand in cand din cauza supraincalziri,se vede jetul de flacara,si cand nu si-a mai facut treaba a explodat butelia.Toate recipientele sub presiune au supapa de explozie (armaturi de siguranta),deci...eu cred ca sa se ajunga la explozia rezervorului sub presiune e cale lunga si persoana are timp sa ia masurile de stingere a incendiului sau sa se protejeze.

...succes cu GPL-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in primul rand nu vei obtine in veci omologare gpl pe moto pentru simplu fapt realist ca daca ai scapat-o de pe cric ai 95% sanse sa faca bum;...

 

iti trebuie obligatoriu racirea plamanului...(eu am pe dacie gaz si nu aerisisem corect instalatia...in 5 km era gheata pe plaman si masina nu mai pornea)...

 

iar la 2T e aproape imposibil...vei avea intreg carterul plin cu gaz; pornirea e la pedala...iar instalatia de ungere e problematica dat fiind faptul ca nu ai baie de ulei si pompa...s-a mai discutat pentru nipru; unde teoretic merge sa bagi butelia in atas dar e risky... parerea mea! bafta la surubarit! :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu instalatiile GPL se monteaza pentru a obtine un pret mai mic pe kilometru. Chiar daca ai resusi sa montezi o astfel de instalatie pe 2 timpi tinand cont ca 2timpi consuma mai mult ca 4 timpi ai obtine acelasi consum ca un 4 timpi alimentat cu benzina, asa ca nu vad nici un avantaj.De incercat ar fi sa pui gpl pe un scuter 49cc 4timpi sau o moto de 125cc 4 timpi astfel vei scoate cel mai "nesimtit" consum inregistrat vreodata.Succese

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest corleone

Eu ma gandeam sa alimentez cu ulei , direct pe galeria de admisie , chiar la intrarea in cilindru , si sa fie prin cadere, iar la capat sa fie un jigler calibrat , sa nu curca nici prea mult , nici prea putin, sau un sistem de 2-3 jiglere , care sa pulverizeze ulei pe galeria de admisie , ulei putin cald , ca sa fie mai subtire...

 

Nu cred ca ai cum sa rezolvi problema ungerii.

 

...vezi sa nu te transformi in... cometa Halley ... . Cu GPL-ul nu-i de joaca ! Explozia este devastatoare !!!!

Mai intai vezi cateva filmulete in acest sens !

 

Daca nu stii cum functioneaza o instalatie GPL si care sunt conditiile in care poate exploda (ceea ce este putin probabil) mai bine taci si nu vorbi din auzite.

 

iti trebuie obligatoriu racirea plamanului...(eu am pe dacie gaz si nu aerisisem corect instalatia...in 5 km era gheata pe plaman si masina nu mai pornea)...

 

Plamanul trebuie incalzit, nu racit. Vad ca vorbiti mult din auzite, nu cred ca ati pipait vreodata o instalatie GPL.

Edited by corleone

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema ungerii se poate rezolva relativ usor, asa cum a fost rezolvata la scuterele cu motoare 2T: rezervor separat de ulei si pompa de ulei (cu debit variabil in functie de turatia motorului) care injecteaza uleiul de amestec in galeria de admisie sau direct in carter.

pompa poate fi mecanica sau electrica

mai greu este cu incalzirea vaporizatorului, cum zicea si @corleone.....

Edited by draku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si-a facut unul de mult pe Mobra. Pornea pe benzina dupa ce se incalzea motorul trecea pe gaz teava trecea pe la cilindru ca sa se ioncalzeasca altfel facea gheata si nu mai alimenta motorul. Ungerea a rezolvat-o f. simplu inainte de a pune gazul( lichid ) in butelie turna uleiul care se amesteca cu gazul lichid. Dar consider ca este riscantsi nu merita sa cari butelia cu tine.Omul se pricepe insa a uitat butelia inchisa si s-a supraancalzit de si-a marit putin volumul.

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

Pana sa apuc eu sa raspund , vad ca s-au dat multe raspunsuri pe aici !

 

Deci...Problema pulmonului , pai , eu nu am de gand sa folosesc pulmon, ma gandeam ca pulmonul sa il inlocuiesc cu ceva in genul ceasului de butelie , dar reglabil, adica un regulator de presiune , care sa-mi dea voie sa ma joc cu presiunea gazului de pe conducta , pentru a stabili un reglaj optim.

 

Legat de problema incalzirii , vroiam sa trec o teava de cupru, prin care v-a trece gazul , printre aripioarele cilindrului , poate multi or sa zica ca este riscant , dar la oltcit , baietii cositoreau teava direct pe galeria de evacuare, stiu ca urmaream aceste modificari , pentru ca vroiam si eu sa-mi pun gaz pe oltcit . .. apoi s-a trecut la incalzirea pulmonului pe ulei , si pe apa cu pompa electrica. ceea ce la mine pica...eu nu am ulei si nici baterie ca sa fac circuite deastea suplimentare, plus ca eu vreau sa fac totul cat mai simplu.

 

Deci ideea circuitului ar fi asa, butelia montata in topcase pe portbagaj, regulator de presiune, traseu conducta, robinet de reglare a debitului , pentru alte reglaje mai fine, teava de cupru trecuta prin cilindru , si apoi strutz montat in gura carburatorului.

 

Omologare nici nu vreau sa obtin...

 

Ramane problema uleiului, intradevar , m-am gandit la pompa de ulei ca la scutere, cu marirea debitului in functie de turatie , pompa aia este mecanica si este actionata de ambielaj.

 

Dar mai frumos suna faza cu bagatul uleiului in butelie :scratch:

 

De bubuit nu bubuie , ca nu este propan in cel mai rau caz se fisureaza butelia , si daca este in contact cu vre-o flacara la curu motoretei , ceea ce nu cred , face o flacara mare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Ungerea a rezolvat-o f. simplu inainte de a pune gazul( lichid ) in butelie turna uleiul care se amesteca cu gazul lichid...

Astea-s povesti sefu, uleiul nu este miscibil cu gazul lichefiat. In al doilea rand gazul nu intra in stare lichida in cilindrii, este vaporizat intr-un dispozitiv ce poate fii incalzit electric fara probleme. Vaporizarea fluidelor se face prin absortie de caldura, motiv pentru care necesita acel dispozitiv de incalzire. Doar in starea gazoasa cantitatea de gaz poate fii controlata, ptr a forma amestecul ideal. Astfel uleiul v-a ramane in acel dispozitiv. Temperatura de vaporizare a uleiului iese din discutie, nimeni nu s-a gandit la asa ceva vreodata.

Daca-si pune cineva problema sa alimenteze un 2T cu GPL si nu stapaneste bine cunostintele in domeniu, eu zic s-o lase balta... sunt atatea dezavantaje incat nici un producator nu s-a incumetat sa faca asa ceva. Daca totusi te ambitionezi, ai sa constati ca in final costurile vor fii mai mari decat daca mergeai pe benzina...

 

Mai bine v-ati apuca sa studiati si sa faceti un 2T sa mearga cu gaz de lemn, ati avea mai multe sanse... evident si satisfactii!

===============

..hoinare, nu tot ce zboara se mananca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

discutia asta e asa...sa ne punem imaginatia la incercare.Nu cred ca ar trebui sa aiba loc.In primul rand imi inchipui o motocicleta cu butelie pe ea...in al doilea rand o motocicleta cazuta si explodata, poate poate daca se tine neaparat, sa dea bine pe un atas, sa se mascheze acolo butelia.In rest bucurati-va de libertatea benzinei, cat o mai fi.Sufla in ceafa motoarele electrice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca daca protagonistii filmuletului au putut, se poate si la noi.http://www.youtube.com/watch?v=tZQ66lxUHD8&feature=related

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos,asta e un fel de reductor ca la aragaz,fara incalzire.Deci se poate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ungerea cum si-o mai face motorul ?

 

Instalatie GPL pe motoare in 2 timpi nu se poate monta.

 

PUNCT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ungerea cum si-o mai face motorul ?

 

Instalatie GPL pe motoare in 2 timpi nu se poate monta.

 

PUNCT

Dar la scuterele in doi timpi cum se face ungerea?. S-au n-ai vazut schema cu motorul de Planeta 5,cu ungere separata?

Ungerea zic io ca-i cea mai mica probema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea-s povesti sefu, uleiul nu este miscibil cu gazul lichefiat. In al doilea rand gazul nu intra in stare lichida in cilindrii, este vaporizat intr-un dispozitiv ce poate fii incalzit electric fara probleme. Vaporizarea fluidelor se face prin absortie de caldura, motiv pentru care necesita acel dispozitiv de incalzire. Doar in starea gazoasa cantitatea de gaz poate fii controlata, ptr a forma amestecul ideal. Astfel uleiul v-a ramane in acel dispozitiv. Temperatura de vaporizare a uleiului iese din discutie, nimeni nu s-a gandit la asa ceva vreodata.

Daca-si pune cineva problema sa alimenteze un 2T cu GPL si nu stapaneste bine cunostintele in domeniu, eu zic s-o lase balta... sunt atatea dezavantaje incat nici un producator nu s-a incumetat sa faca asa ceva. Daca totusi te ambitionezi, ai sa constati ca in final costurile vor fii mai mari decat daca mergeai pe benzina...

 

Mai bine v-ati apuca sa studiati si sa faceti un 2T sa mearga cu gaz de lemn, ati avea mai multe sanse... evident si satisfactii!

===============

..hoinare, nu tot ce zboara se mananca!

Cu astfel de povesti tipul a parcurs mii de Km traieste si la ora actuala asa ca se pot cere detalii( am aflat accidental incarcandu-i o butelie mica cu gaz am observat ca este bombata mi-a povestit de ce tipul folosise gaz cu mult inainte de a se folosi la masini). Mie nici prin gand nu mi-a recut sa faca asa ceva si garantat nu voi face niciodata

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca ai cum sa rezolvi problema ungerii.

 

 

 

Daca nu stii cum functioneaza o instalatie GPL si care sunt conditiile in care poate exploda (ceea ce este putin probabil) mai bine taci si nu vorbi din auzite.

 

 

 

Plamanul trebuie incalzit, nu racit. Vad ca vorbiti mult din auzite, nu cred ca ati pipait vreodata o instalatie GPL.

am gresit...ce sari asa! normal ca incalzit! orice gaz ce se destinde(de la presiune mare la presiune mica) se raceste! vezi determinarea exponentului adiabatic!

 

daca nu pipaiam nu veneam cu raspunsuri aici mestere! iar plamanul sau plosca sau pulmonul fiecare ii zice cum vrea; are 2 camere, una prin care circula gazul de la butelie prin valva cu filtru; si cealalta camera prin care circula antigelul motorului! aceste camere se despart printr-o membrana din cauciuc rezistenta la gaze! cand membrana imbatraneste;incepe sa scape gaz prin pori etc in lichidul de racire! cam dificil de incalzit electric...si riscant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vazut in Pakistan Tuk-Tuk-uri, chestii de-alea cu 3 roti cu motor Vespa, care clar erau 2T(sunetul ring-ding-ding) si erau alimentate cu GPL, am vazut butelia langa sofer.

Clar ca le mergea ungerea cumva, numai ca nu mi-am dat seama cum. Cred ca e miscibil uleiul 2T cu gazul lichefiat, indiferent cum il bagi in final e lichid, sunt 2 substante petroliere, de ce nu ar fi miscibile? Doar ca la intrarea in starea gazoasa "scapa cine poate", uleiul clar nu se face gaz, si se face in cazul optim o ceata uleioasa. Daca e suficient de usor sa fie aspirat, ar avea sanse sa unga, altfel se depune si naclaieste pe acolo.

Nici cu injectia de ulei in carter nu rezolvi nimic. Eu nu stiu cum e la alte 2T-uri, dar la MZ ETZ ambielajul are rol si de pompa centrifugala(ca la pompele de apa) si comprima petroil-ul prin 2 canale, astfel incat rulmentii ambielajului sunt tinuti permanent sub jet de mix. Daca ceata de ulei in atmosfera de GPL + aer persista in carter, are sanse sa unga. Daca nu, nu.

 

Aceeasi problema spinoasa si la gengas pe 2T: ungerea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owene, ce ai vazut este una si ce sti este alta...

Acum ptr ceilalti: uleiul de amestec, monograd sau multigrad nu este miscibil cu gazul lichefiat. Sunt doua fluide cu propietati, inclusiv cu stari de agregare diferite. Problema nu este la ungere, sunt multe motoare 2T ce au un rezervor separat ptr ulei, nefiind nevoie de un amestec cu combustibilul, ungerea fiind asigurata de un dispozitiv constructiv controlat de turatie. Nici vaporizarea gpl nu prezinta probleme, la racirea cu aer se poate utiliza un sistem electric fara probleme. Dozarea gpl este simpla fiind asigurata de o valva controlata de depresiunea galeriei de admisie.

Dificultate consta in costuri, nu aduce mari economii datorita consumului redus, a complexitatii sistemului care cere un al doilea rezervor si inca un sistem de alimentare compus din valve de siguranta si alte componente detul de complicate ce opresc alimentarea cu benzina. O instalatie gpl costa de 3 ori cat un scuter la mana a doua.

Voi puteti scrie ce vreti, inclusiv ca stiti voi un "nenea" care mere de ani de zile... si alte povesti!

Faptul ca nici un producator nu s-a complicat cu fabricarea unui sistem gpl ptr moto, infirma toate afirmatiile lansate..

Este adevarat ca incercari au fost si vor mai fi probabil, le puteti vedea sub forma unor filmulete, teste filmate, etc.. insa cand faceti o afirmatie facetio in cunostinta de cauza, nu mai scrieti fabulatii...

Ptru cine doreste, pot oferi o valva de expansiune(plaman i se mai spune) la scara miniaturala, eventual si electrovalva pornit /oprit, restul va confectionati voi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes in realizarea proiectului ...

 

Daca nu ar fi fost oameni ca tine de-a lungul anilor ... nu am fi ajuns aici ... evolutia.

 

Se poate ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sefu' cu tot respectul, cunosc foarte bine cateva sisteme de alimentare gpl italienesti(si carburatie si injectie)inclusiv Landi Renzo implementat de dacia. Insa aici era vorba de carburatie si nu de injectie(care-i cu totul alta treaba), sau poate n-am inteles eu bine.

La injectie e simplu, exista instalatii si la noi pe piata, cu manual de instalare, soft si program de calculator ptr servisare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, Stiu ca e vechi , dar uite un filmulet nou

 

Cel care a facut adaptare este tot roman care e in Grecia si merge cu Aprilia Mana. Are un service acolo.

 

Info am gasit si la tomasetto. Au facut un Kit pentur moto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptru cine doreste, pot oferi o valva de expansiune(plaman i se mai spune) la scara miniaturala, eventual si electrovalva pornit /oprit, restul va confectionati voi...

 

 

Daca ma conduci cu detalii pentru restul de confectionat as incerca eu pe Simsonul meu. Ma gindesc de mult la asa instalatie dar nu stapinesc principiul si modul de functionare . Daca ma ajuti sa o fac functionala pe motorul meu ma ofer cobai si tutorial pentru altii.

Multumesc!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...