Hoinarul Postat Mai 11, 2011 Share Postat Mai 11, 2011 Salutare ! Deschid acest topic , pentru a prezenta o Jawa 350 din 1975 pe 6v ! Dar si pentru a afla raspunsul la unele probleme legate de aceasta ! Din pacate , motocicleta nu o pot prezenta astazi , pentru ca inca nu am vazut-o. A fost achizitionata de un prieten , motociclist in devenire si el. Maine urmeaza sa mergem sa o luam , si sa o aducem la mine , pentru o mica (sau mare) revizie. Momentan vreau sa aflu cateva raspunsuri , iar maine vom merge sa luam motocicleta si voi urca ceva poze pe forum ! Momentan stiu doar ca motocicleta este din 1975 , are instalatie electrica pe 6v si este blocata in viteza a 3 a... Eh...aici este problema , pana acum nu mi-am bagat mainile decat intr-un singur motor de jawa, era de 25O si eu i-am schimbat rulmentii , motorul fiind deja desfacut , apoi am plecat acasa... Deci o sa fie o intalnire emotionanta cu motorul asta, pentru ca nu ne cunoastem deloc. Ca prima nelamurire, Ce trebuie sa verific in primul rand la starea ei generala ? sta trasa pe dreapta cam de 5 ani de zile... Si a doua chestiune, de unde poate veni problema cutiei de viteze? ce sa desfac, unde sa ma uit...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 11, 2011 Share Postat Mai 11, 2011 (editat) Modelul ala de Jawa este pretentios tare la cutia de viteze, avind un motor destul de performant si o cutie mai putin elaborata. Din citeva CZ-uri 250 Sport, din anii 1974-1975, am reusit sa fac, modificind si folosind unele piese din seturi motor de Jawa 350, un hibrid care rezista destul de bine la chinurile ambreiajului si cutiei de viteze. La un moment dat am facut la o uzina miniera din zona mea o cutie de viteze tratata mai bine si am reusit sa pastrez acel motor astfel bricolat mult si bine, fara probleme. In cazul motorului descris succint de tine este clar vorba despre ruperea unei furci din cutia de viteze si posibil chiar si a unui balador...sau chiar pinioanele de la vitezele 2-3. Dar mai pot fi o gramada de cauze care duc la blocarea cutiei, iar aceste cauze le afli doar desfacind motorul. Hibele mari la aceste motoare is ambielajele, care din cauza aprinderii nereglate corespunzator se distrug la boltul de jos dintre manetoane (platane...), apoi in ordine aleatoare intervin desele dereglaje ale aprinderii, defectari ale incarcarii,...etc. Un astfel de motor poate fi usor modificat pe 12 Volti, montind un alternator de Jawa TS sau IJ, inlaturind astfel un mare inconvenient. In rest, am numai cuvinte de bine despre aceste modele de motociclete. Au un consum decent, performante bune, rezistenta la uzura (in cazul bunei intretineri, normal), inca se mai gasesc piese pentru ele, au un design placut, iar pretul de achizitie si cel de intretinere este unul decent, fiindca nu au ajuns sa fie niste motociclete vinate de restauratori sau de colectionari. Astept poze si detalii despre fiara! Editat Mai 11, 2011 de ivan_pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cisu68 Postat Mai 11, 2011 Share Postat Mai 11, 2011 sal... din ce spui ca este blocat in a treia, clar este cutia acest model ca si cel ce a urmat au avut cutiile foarte fragile si in special furcile si crabotii,orcum trebuie sa dai motorul in doua si mai usor il desfaci pe dreapta ca pe stinga iti trebuie o presa la pinionul de la ambielaj ce antreneaza lantul ambreajului ,dar mai ai pina a colo..asteptam poze, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 Oricum ai face, trebuie demontat....asa ca , parerea mea, scoate si pinionul transmisiei primare, de pe ambielaj. Poate si rulmenti si semeringurile trebuie schimbate. Pentru acel pinion nu trebuie presa, neaparat, doar un dorn de aluminiu si un ciocan ( nu are pana, e presat doar pe con, asa ca dai 2-3 lovituri aproape "tangente"- cu dornul proptit intr-un dinte, si cu grija sa nu mutilezi blocul motor la supr. de inchidere cu capacul ). Axul pedealei de pornire sa il pui in pozitia pentru pornit, asa eviti sa sara axul , semiluna de la pornire cand scoti capacul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Mai 12, 2011 Autor Share Postat Mai 12, 2011 (editat) Buuuuuuun , sa prezint dracovenia Jawa Si sa mai zic cateva cuvinte , plus o multime de intrebari... Am luat astazi motocicleta, tractata dupa o masina, eu am stat pe motocicleta...a fost o experienta noua...ce sa zic... Cum am vazut-o , am dezvelit-o si hop sa o luam pe sus , cand colo, ce sa vezi, nu era nevoi. ca dracovenia nu era blocata in viteza , deci este bine, chiar foarte bine. Am probat-o asa putin la rece, intra in viteza ... dar mai sigur o sa fiu la test drive...test drive care trebuie amanat. Ce sa zic, motocicleta , pare a avea rezervor de honda, ceva ghidoane inalte, un bord de nu stiu ce cu 18O ... propietarul, vrea sa ii dea un aer de cafe racer asa... deci o sa o modificam putinel la exterior, o alta sea ,alte ghidoane...alt bord...ok vedea, pana acolo mai e... PROBLEME SI NELAMURIRI : Pai pentru inceput , nu are scanteie deloc ... de curiozitate asa mi-am bagat nasul, si cand pistonul din dreapta era la pms , ambele platini erau deschise la jumatate , am incercat asa un reglaj rapid din ochi , sa vad daca da scanteie , dar nu da. Maine trebuie sa reglez calumea platinile, si sa curat toate mufele posibile , inclusiv bobinele. Cum se regleaza platinile , si avansul ? ce valori trebuie sa aiba ? Si presupun ca ca are o chichita ceva ...care trebuie facuta ... Daca nu are baterie , o pot porni ? Adica , da scanteie fara baterie ? Ce altceva ar trebui sa mai verific in legatura cu scanteia ? Si daca aveti cumva manuale , pentru modelul asta sau daca stiti de unde as putea sa descarc, ca eu am tot cautat cu google, dar nu am gasit. Si o schema electrica mai pentru prosti asa ca multe fire sunt roase de sobolani... si lipseasc cele de semnalizare. Editat Mai 12, 2011 de Hoinarul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 (editat) M-ai facut sa rid, sincer... Jumatate din capra asta are elemente de CZ Sport, adica rezervorul, bordul, farul, comenzi, cutii laterale, saua,...si multe altele! Nu m-ar mira ca in acte sa fie chiar un CZ 250 Sport, asa ca pina nu ai actele in mina sau pina nu desfaci chiuloasele, nu mai fa afirmatia ca este o Jawa! Dar nu-i imposibil sa fie totusi, repet! Au existat si ceva modele asemanatoare cu CZ-ul, dar in cazul de fata ramine de vazut! Apoi, partea cu scinteia: nu vei avea in veci scinteie fara baterie, asa ca nu mai incerca s-o pornesti fara acest element indispensabil! Avansul este in cazul unui set de 250 de 2,5mm, iar in cazul unui set de 350 de 3,5mm...simplu! Scheme am multe, dar acum is cam tavalit si obosit si nu pot sta sa caut, dar daca iei la mestecat net-ul, garantat vei gasi, chiar si-aici la "comuniste"! Nu incerca sa refaci instalatia pe 6V, cauta inca de la inceput elemente si piese si transforma intreaga instalatie pe 12V, te va costa ceva in plus, nu mult, dar face fiecare leut! Intre timp crapa motorul, asa cum a spus si bunul meu prieten CZ-ist din Alba, si inlocuieste tot ce e crapat, ce trancane si nu prezinta garantie! Nu incerca acest lucru singur si fara scule adecvate, asa ca sfatul meu este sa gasesti pe cineva care a mai "crapat" motoare din astea, fiindca exista multe elemente cheie care nu-ti vor da voie sa desfaci blocul fara daune, iar la montaj ai nevoie de ceva experienta... ca sa nu iti rezulte un motor rusesc la final! Ce sa mai lungesc vorba, problema ta este una simpla, dar costisitoare: demontezi absolut tot, iei la puricat fiecare particica si inlocuiesti ce-i perimat, crapi motorul si verifici tot in el, refaci instalatia pe 12V, vopsea, retusuri la nichel...etc... Spor...si te tin in vizor, nu te grabi si n-o trimite la fier vechi! Editat Mai 12, 2011 de ivan_pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 Capra e chiar CZ Sport de 350,modelul 472 mai exact.Singurul element Jawa e motorul.Modelele Jawa si CZ au folosit o buna bucata de vreme elemente similare pentru reducerea costurilor de productie:roti,motoare,dinamuri etc.D-aia de multe ori e greu sa le deosebesti,dar capra din poze e sigur CZ[vezi cadru,rezervor,cutii laterale,bord]. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 S-a rezolvat dilema, era exact cum am banuit! Asta inseamna ca am avut dreptate, adica este vorba despre un motor de CZ 250 Sport cu set de Jawa 350. Bineinteles, cu multe elemente inca de acelasi model de moto. Am mesajul primit pe PM in care @Hoinarul detaliaza acest lucru. Sfatul meu ramine acelasi, adica un alternator de 12V de IJ, reparatia generala a motorului si apoi coafajul extern al bicicletei! Acum totul depinde de puterea financiara a proprietarului si dorinta lui de-a face motorul sa mearga! De originalitate nu se mai pune problema! Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Mai 13, 2011 Autor Share Postat Mai 13, 2011 Astazi am reusit sa pornesc motorul...nu merge el rotund..mai da un rateu...2...3... mai pacane,mai tzacane...DAR MERGE De acum o sa incepem reconstructia Motocicletei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 Astazi am reusit sa pornesc motorul...nu merge el rotund..mai da un rateu...2...3... mai pacane,mai tzacane...DAR MERGE De acum o sa incepem reconstructia Motocicletei... incep sa ma simt bine. Apar CZ-uri pe forum . Faina achizitie....acum incepe distractia...surubareala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Mai 14, 2011 Autor Share Postat Mai 14, 2011 Am mai demontat , am mai remontat ... momentan arata asa...de luni o sa mai modificam aripa, saua si mai vedem pe parcurs.. Cz_sport Vreau sa va intreb , daca merge montat pe motrul asta , aprinderea pe 12v de la Jawa 350 TS . am facut cateva poze cu dinamul , ca sa va dati seama ... ca sa nu ne apucam de achizitii si sa cumparam ce nu se potriveste ... Dinam Am mai avea nevoie de niste comenzi complete , daca se poate cu butoanele pe comenzi...ceva gen...cum este la hoinar..la minsk... Pentru ca ale motocicletei arata cam asa : Comenzi si noua nu ne prea plac, plus ca acceleratia are cam mare jocul...si uneori mai ramane manerul blocat, problema nu este de la cablu...ci de la manerul de acceleratie. Daca aveti comenzi de dat pot oferi diverse piese de CZ Sport la schimb. Adica orice dintre piesele de mai jos : piese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 16, 2011 Share Postat Mai 16, 2011 Cred ca am pentru o comanda intrerupator original pe care ti-l pot da, dar trebuie sa caut si sa verific zilele astea, nu-s sigur ca este si functional (poate este crapata ebonita sau mai stiu ce-o putea avea, fiindca este nefolosit din antichitati). Sper ca am si vreo maneta de rezerva la care sa te pot abona... ramine sa caut cind am ceva timp liber zilele ce vin si te anunt... eventual iti fac si ceva poze. Mai spune-ne ce-ai mai gasit prin motoras! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Mai 16, 2011 Share Postat Mai 16, 2011 multa bafta cu reconditionatul, din ce vad eu este identic cu cel de 250 doar ca difera motorul uite cam la ce rezultat trebuie sa ajungi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.