cezarzanf Postat Iulie 2, 2011 Share Postat Iulie 2, 2011 Povestea incepe asa: De 3 saptamani am un zx6r pe mana. Un prieten de-al meu a lasat motorul in grija mea cat sta pe afara. Prietenul e un bun motociclist si nu a cazut niciodata cu acest motor. Nu l-am auzit sa aiba vreo problema grava cu el. Am mers cu el si inainte si era totul ok. Mergea brici. Prima saptamana am mers cu el de drag. Am facut aproape 1000km si totul era parfum. Ma indragostisem de el si motorul meu zacea in garaj uitat de lume. Plus ca si culorile de pe zx6r ma atrageau. Dupa o saptamana am iesit cu el la plimbara zilnica. Batea putin de tot vantul. Mergeam linistit cu 30-40 la ora pe unde am mai mers de atatea ori cu aceeasi viteza si cu a mea si cu kawa. Tineam ghidonul normal. Am simtit ca motorul valseaza usor. Stanga, dreapta, stanga, dreapta. Am accelerat pe la 50 si totul a revenit la normal. Cum lasat la 30-40 cum valsa usor de tot. Am zis ca e de la vant am continuat plimbara de seara ca sa zic asa. A doua zii la fel. Aceeasi problema. Stupoare. L-am sunat pe prietenul meu si i-am explicat problema. Stiam si eu si stia si el ca motorul mergea impecabil si nu tragea deloc. Fusese la mecanic si totul era cum trebuie. Ca un ceas elvetian. Mi-a zis doar ca a mai strans nitel rulmentii de jug inainte sa plece. Atat. Am mai mers 2 saptamani asa (intre timp i-am facut si presiunea la roti 2 fata si 2,2 spate sa nu zic ca e de la asta) si astazi am fost le mecanicul meu. A mers si el cu ea si a obervat aceeasi problema. La 30-40 km/h valseaza usor si se simte in coarne si parca si in cadru. Nu am dat in gropi nici eu si stiu ca nici el nu a luat gropi aiurea. Mecanicul a observat ca e plecata parca nitel din coarne. A pus 2 sfori paralele si a pus motorul intre ele. A masurat distanta dintre roata spate si sfoara stanga si roata spate si sfoara dreapta. Erau egale. Dar la cea din fata in stanga erau 4 cm iar in dreapta 3 cm. Stupoare. Clar...e cadrul stamb mi-a zis. Imposibil! Nu a facut niciodata figuri nici la mine nici la el. Nu a fost cazuta si de cand a fost cumparata trebuia sa se simta asta daca era cu probleme. Cum asa? Si de ce sa faca brusc dupa un timp? Cica rotile sunt paralele. Dar asa brus? Apoi iar masuratori una peste alta. Alta concluzie. Se poate sa nu fie cadrul Sa fie de la jamba dreapta. Pana acolo la masurat totul era ok (dupa a doua masuratoare). Dar la jamba cica era o diferenta pe dreapta de 1cm fata de normal. Iar greu de crezut. De ce a facur brusc? De ce nu a facut pana acum? Si nu pot spune ca nu a fost atent prietenul meu. E din vina mea? Nu are de ce. Si eu ca si el suntem chitibusari si simtim cam orice cand nu e bine. Intrebarile sunt: 1. Poate sa fie jamba stramba? Daca da, de la ce sa fie daca totul a fost ok 100% pana acum 2 saptamani? 2. Poate sa fie cardul stramb? Greu de crezut daca nu a facut figura asta 2 ani de zile. 3. Daca e cadrul stramb nu influenta ciclistica la orice viteza? TIn sa mentionez ca peste 50 la ora merg si eu fara maini pe ea si este ok la orice viteza apoi. 4. Mecanicul a spus ca nu este de la cauciuc sau roata. Sau se poate? 5. Cat de sigura este masuratoarea facuta de el? A incercat sa desfaca la coarne sa indrepte nu stiu ce pe acolo dar e ciudat ca nu poate. 6. Daca schimba pozitia jambei (in caz ca aia e) cu indoitura (care nu se vede inca dar le dam jos sa le cercetam) in fata mai sunt probleme? 7. Este o problema care este normala la motociclete la vitea mica sau nu? Eu de ex la a mea nu simt nimic. 8. E greu de crezut acum ca nu am facut eu ceva cu ea. Sper sa ma creada si prietenul meu si sa nu zica ca am dat cu ea in vreo groapa ca nu e asa. Dar daca trebuie sa cumpar jamba (daca e aia) gasesc la sh in stare ok? Sper sa nu fie cadrul dar nu imi dea seama de ce sa fie daca motorul merge foarte bine dupa 50 la ora si in rest. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Iulie 2, 2011 Share Postat Iulie 2, 2011 o vibratie la vit mica carre se simtea in ghidon stg-dr am patit atunci cand am avut cauciucul fata uzat si avea de la o groapa unul din pliurile interioare rupt. se poate vedea daca dai caucicul jos in cazul in care este un pliu de suprafata. daca este unu de interior nu vezi mare lucru. de afara nu se vedea nimic. am schimbat cauciucul fata cu unul nou si a fost ok, aceasta vibratie a disparut. este posibil sa ai si tu aceeasi chestie, nu cred ca jambele se stramba in mers fara un soc puternic. plus daca e putin se poate indrepta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iulie 2, 2011 Autor Share Postat Iulie 2, 2011 (editat) Cauciucul este nou. Nu are un an de zile si este fabricat in 2010. Nu a dat prin gropi cu motorul asa aiurea. Motocicleta valseaza (pare sa o ia cand stanga apoi dreapta si asa mai departe) usor stanga dreapta la viteza mica si se simte in ghidon si in cadru daca pastrezi viteaza. Am sa ii zic mecanicului treaba asta. Sa dea cauciucul jos poate poate. Sper ca asta sa fie singura problema. Neaparat trebuie schimba cauciucul sau mai poate sa merga asa fara probleme? Adica sa il schimbe el nu sa dau eu 100e pe unul noi. Editat Iulie 2, 2011 de cezarzanf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 2, 2011 Share Postat Iulie 2, 2011 (editat) Sa-ti zic ce a fost cand am patit si eu ceva similar. MZ ETZ 250, dar cred ca in principiu s-ar putea intampla la mai multe modele. Dupa un drum lung, ajung acasa, trag in benzinarie si fac plinul. Chiar la plecarea din benzinarie, simt voblajul acela. Am eu o bafta cu benzinariile, anul trecut am luat un holzsurub in benzinarie. Nu mai stau sa fac diagnoza, ajung in 15 minute acasa la garaj, mai intreb pe unul-altul, nu putea fi decat de la roti desumflate peste normal sau semering puscat prin vreun amortizor, si de aici dezechilibrul. Pun compresorul pe roti, erau un pic desumflate, le umflu, zic ca-i gata. Nu mai verific multe, cu o zi inainte sa plec in Serbia, cand faceam bagajul si ma "asezam" mai heavy in sa, au auzit ceea ce am zis ca e amortizor spate dus, un hars-hars. Era prea tarziu sa mai fac ceva, am plecat asa. In a 2-a si a 3-a cand trageam de gaz, intra intr-un voblaj, dar daca franam fata, voblajul disparea, deci era din spate; dar in a 4-a si a 5-a, cu cat viteza era mai mare, peste 50 la ora, nu se mai simtea nimic. Cum am mers la drum lung, am suferit doar cand am traversat Sibiul. am descoperit care era problema doar in Serbia: pierdusem un surub care tinea motorul in cadru. Cum la ETZ motorul atarna de cadru intr-o suspensie mobila si in spate e prins in 2 suruburi pe un suport ce basculeaza, ei unul din astea 2 le pierdusem. Motorul avea o vibratie marita in cadru si aceasta miscare se transmitea prin lant la roata ca o inegalitate a tractiunii la turatii mici. Scuze de povestea lunga, e pentru moral, ca am avut si eu si in final astea nu numai de la cdru si roti strambe se intampla. Verifica si tu posibilitatea asta. Pe franare fata se stabilizeaza? Bafta. Editat Iulie 2, 2011 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iulie 2, 2011 Autor Share Postat Iulie 2, 2011 Am sa verific si asta. Multumesc frumos. Sper sa nu fie memic grav. Astept orice idee. Ma bucur ca nu a zis nimeni ca e de la cadru. Dar masurare si diferenta de distanta ? Sau nu e problema ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Iulie 3, 2011 Share Postat Iulie 3, 2011 hmm ca sa vezi daca e de la ceva gen vibratii de care zice colegul mai sus, mergi la viteza la care apare fenomenul si opreste motorul, doar sa curga motorul si vezi ce se intampla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Iulie 3, 2011 Share Postat Iulie 3, 2011 verifica rumentii si inca ceva ,janta e echilibrata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iulie 3, 2011 Autor Share Postat Iulie 3, 2011 Scuze ca raspund greu dar trebuie sa intreb si eu intai sa aflu info despre motor. Cauciucul este nou. Nu are mai mult de 3500km facuti si e fabricat in 2009. Anul asta a fost pus pe motor si echilibrata janta. Aduca de vreo 2 luni de zile. Si a mers bine fara probleme. Incepem sa credem ca nu e nicio problema cu cadrul. Dar de ce cornul drept pare putin plecat in dreapta? Dupa spusele mecanicului care tot el a spus la inceput ca e din cadru apoi ca nu pare sa fie din cadru ci din jamba. Si nu a putut sa indrepte coarnnele fix pe mijloc. Pare o deviatie de catima mm spre dreapta a ghidonului din ce am inteles eu. Intrebarea mea este: Cati dintre voi ati incercat sa mergeci cu 30km/h cu treapta 2-a sau a 3-a si asa incet? Oare totusi nu e normal sa faca usor si sa se simte asa putin ca valseaza? Adica la viteza mica sa nu fie echilibrata? Stiu ca daca e viteza mai mare e mai stabila? De ce peste 50km/h-60km/h nu se mai simte nimic si poti sa mergi si fara maini perfect? Ma gandesc si la chestia asta..ca e normal si ca orice motor face asa pana la urma dar nu mi-am dat eu seama pana acum de acest lucru. Motorul e la mecanic acum si nu pot iesi cu el. Am sa imi scot vaca mea sa vad dar problema este ca o cunosc si la ea nu mi se pare nimic aiurea. M-am invatat cu mersul ei. Acelasi lucru pe care l-am observat si la un gixxer din 2000 de 600. Proprietarul spunea ca merge bine totul e ok la directie si restul. Si eu cand am mers cu el am avut inpresia ca trage stanga ca si cu era dus uleiul din amortizorul stang. Dar lui nu i se parea nimic aiurea. Doar mine cand am simtit ca trage stanga in mers. Adica nimaniu nu i se parea ceva aiurea. Doar mie. Dar la zx6r e problema ca a mai simtit mecanicul aceasta problema cu valsatul. Adica 2 nebuni. Dar ceilalti care au mers cu el nu au simtit nimic cica merge bine. Grea problema... Sper sa ii dam de cap. Si astept raspunsuri si idei din partea voastra. Multumesc frumos Am uitat sa precizez ca bascula spate nu are joc asa verificata la mana fara sa se desfaca ceva. Rulmentii spate / fata sunt noi. Sa verifice si roata spate totusi dand jos ambele roti??? Sa fie de la spate si eu sa simt in fata? Daca e cadrul stramb nu trage doar intr-o parte? Nu cred ca valseaza daca e cadrul stramb...Nu are logica Ma mai gandeam sa nu fie de la jug. Dar daca nu a avut pb pana acum de ce sa fie stramb? Poate sa aiba simptomele astea de la jug stramb? Dar u a fost lovita in fata pana acum. Sa aiba microfisuri pe cadru la prinderea jugului? Dar de unde? @bec: rulmentii erau noi. Pusi de curand. Dar i-a strans dupa ce s-au asezat ca sa zic asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Iulie 3, 2011 Share Postat Iulie 3, 2011 Incearca totusi sa faci cum a zis colegul mai sus, la 30-40km/h, tragi ambreiajul si inchizi contactul ca sa auzi doar sunetele produse de sasiu. Incearca sa localizezi problema daca vine din spate sau din fata. Lasa-te mai mult pi ghidon, dupa care lasa-te mai mult pe popou, fa incercari. Cauze pot fi multe, o buna partea le-ai enumerat si tu. Ca sa elimini necunoscute trebuie sa faci probe. La mine vobleaza de exemplu de la rulmentul de jug. Dar intre voblaj si "barca" e diferenta destul de mare. La frane motocicleta merge rectiliniu? Mai fa o proba, accelereaza pana la 90-100km/h, scoate-o din viteza si ia mainile de pe ghidon (dar tine-le la 2-3cm, pentru orice eventualitate, si las-o sa se opreasca singura), vezi ocmportamentul la fiecare viteza, la mine exemplu vobleaza rau intre 60-70km/h, pe urma se calmeaza si merge ceas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iulie 4, 2011 Autor Share Postat Iulie 4, 2011 Am ce incerc sa fac si asta. La viteza de 110 si 200 la ora a fost probata fara maine dar nu scoasa din viteze si mergea bine. Nu tragea in scurt stanga sau dreapta ci dupa o bucata de drum in care directia depindea si de corp. Adica o controla din corp stanga dreapta. Asta probata de un prieten care merge mai bine ca mine si are curajul sa incerce anumite lucruri la viteze mai mari. Din spusele lui si la 40 si la 200 se comporta normal. Dar eu am totusi acest semn de intrebare si continui investigatia. Chiar daca lui i se parea normal ca la viteza mica sa nu fie la fel de stabila ca la viteza mare si sa se miste mai mult. La franare este totul ok. Franeaza bine si fara probleme. Am mers cu a mea astazi si cu un Thundercat. La viteza mica nu am echilibru bun pe ele. Dar parca nu valseaza. Sau asa imi dai impresia. Proprietarul Thundercatului a mers pe zx6r si a spus ca nu are nimic. Masa...Unii sint ca valseaza si altii nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Iulie 4, 2011 Share Postat Iulie 4, 2011 cumva, intre valseaza si nu valseaza, ai schimbat strada pe care faceai probe? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Iulie 4, 2011 Share Postat Iulie 4, 2011 Verifica daca nu cumva ai pierdut pe drum una din greutatile care echilibreaza roata. Al meu "valsa" la 70 Km/h, dar am roata mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iulie 4, 2011 Autor Share Postat Iulie 4, 2011 Am schimbat strada. Azi am mers fara maini si la 40 la ora si parea ok.Nu am simtit sa valseze, Foarte ciudat. Si la franare e ok. Parca am simtit la plecare si curba ca fuge spatele putin de tot (nu era nisip). Nu am apucat sa fac nimic pana acum. De joi se ocupa un prieten de-al prietenului proprietar de ea. Pana atunci nu ii fac nimic. Va tin la curent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bike me Postat Iulie 5, 2011 Share Postat Iulie 5, 2011 daca totul e ok cu amortizoarele, nu curge ulei...e posibil sa fi strans prea tare rulmentii la jug.am facut si eu acelasi lucru si cam la fel se comporta si a mea...trebuie sa-i schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iulie 5, 2011 Autor Share Postat Iulie 5, 2011 Amortizoarele sunt ok din cate am inteles. Servisate complet. Da. Rulmentii au fost montati noi de curand dar au fost stransi iar. E posibil sa fie de aici. Trec pe caiet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 5, 2011 Share Postat Iulie 5, 2011 Mai valseaza si daca amortizorul spate nu este prins cum trebuie la montaj. Daca s-a umblat de curand la el, un ochi pe acolo nu strica, ca nu-i mare lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iulie 6, 2011 Autor Share Postat Iulie 6, 2011 La amortizorul spate nu a fost umblat. Ca am intrebat la inceput. Multumesc tare mult pentru ajutor. Din pacate am vb acum cu mecanicul si a spus ca saptamana asta nu are timp de ea. Doar sa imi mai slabeasca maine rulmentii de jug si atat. Tocmai saptamana viitoare dupa ce termina un alt motor o poate baga in service. Bine ca mai pun si eu vaca mea in miscare. Dat drumul azi la rulmentii de jug. Slabit adica dupa ce acum vrei doua saptamani au fost stransi mai tare decat erau pana atunci. Rulmentii sunt conici. Mers apoi cu ea cam patru km de proba. Si la 30 si la 100 si la 160. Nu am mai simtit sa valseze sau sa simt ca trage brusc stanga sau dreapta. Mers bine si fata maini. Posibil problema rezolvata. Posibil de la rulmentii de jug. Am sa mai merg zilele astea cu ea sa vad. O sg problema ramasa. Putin de tot aproape insesizabil cand e roata dreapta ghidonul pare putin spre dreapta. Dar nu am simtit sa ma influenteze cu ceva. Va tin la curent. Mai are rost sa verific restul acum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.