Sari la conținut

Care motocicleta comunista e cea mai fiabila


bach
 Share

Postări Recomandate

Din cauza multor intamplari nefericite pe care le-am tot avut in ultimul timp cu motocicleta mea, Dnepr MT11, am decis sa o vand si sa trec la altceva. Neavand un loc sigur de garare a utilajului vreau tot o comunista si pt. ca sunt pasionat de aceste fiare vechi...M-am abitionat sa pun la punct motorul acesta dar pentru mine e prea mult, am nevoie de o motocicleta de toata ziua, nu sunt vitezoman si sunt constient cat pot motoarele astea deci stiu cum trebuiesc exploatate si stiu ca necesita intretinere. Intrebarea mea este: E vreo comunista cat de cat fiabila in care sa nu trebuiasca sa bagi banii continuu si sa stai pe dreapta jumate de an din cauza materialeor si a modului de uzinare ??? As vrea niste exemple daca se poate de la cunoscatori, detinatori sau fosti detinatori, nu din auzite de pe la prieteni pt. ca nu ma ajuta informatii de genul asta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut,Eu am IJ PLANETA 5, de un an, am facut cu ea 10000 km, defectiuni maruntele dar nimic care sa depaseasca 1 zi de imobilizare (rotor alternator ars cel mai grav). Am mers cu ea continuu in afara de zapada sau gheatza, consuma decent (4litri/100 km), e tzeapana (robusta), sta bine pe drum, frane bunisoare, usor de reglat, (nici nu m am atins de aprindere)

Abia m-am intors dintr-o vacanta de 6 zile, ce a inclus si trasnfagarasanul, 1000km in total, singurele neplaceri: o toba slabita si scaritza dreapta slabita.

duce doua persoane, cu bagaje (30 kg), viteza medie 75km/h, urca si <<pe casa >> in treapta a 2-a.

In concluzie, probleme mici apar, esti un mereu murdar un pic pe maini, ai la bagaje o surubelnitza si 2 chei mici, dar nu m-a lasat niciodata in drum

Respect pt Nea Eugen din Fetesti, de la care am cumparat Planeta, termic nicio problema , a pornit de fiecare data la max a 3 pedala, instalatia electrica facuta cu simt.

post-28232-0-17358400-1312298674_thumb.jpg

post-28232-0-24580200-1312298746_thumb.jpg

post-28232-0-79482100-1312298765_thumb.jpg

post-28232-0-49684500-1312298814_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut jawa 350 ts primul meu motor legal..am exploatat-o la maxim si cel mai lung drum facut dintr-o bucata a fost drumul de la mare pana aks adica 700 km,drum pe care l-am parcurs mai repede cu jawa decat cu motorul actual:))

desi altii au avut probleme cu ele pt mine a fost perfect..daca alegi una buna sunt sigur ca o sa fi multumit cu ea!

 

p.s. daca nu ma insel cred ca e comunista cu cel mai mare top speed

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niprul e destul de fiabil..al meu a mers 70.000 de km fara mari reparatii(doar un rand de segmenti si cateva cable de ambreiaj).Acum nu mai merge cum mergea!:D Eu zic ca toate sunt fiabile la un momend dat pina incep improvizatiile,adaptarile,imperecherile.

 

@todea Sa inteleg ca jawa aia a trecut de 145km/h,ca altfel nu mai e cea mai rapida....chiar si pentru 5 minute.

Editat de lantz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bach enumera mai bine ce probleme ai avut cu Niprul, in ce stare l-ai luat si ce a picat la el.

 

 

pai probleme cu nipru de cand il am, tren fix rupt in 2, rulmenti terminati in cutie, furca cu ulei zero, trebuie sa cumpar alta la cum arata, spite rupte la greu, bascula rupta de 2 ori, frane ba am avut ba nu, ulei in grup ioc ca nu tine nici un semering ca cine stie ce jocuri are si acolo, si cireasa de pe tort, ghiduri proaspete cu supape si arcuri noi, si am mers exact 3 zile, a gripat o supapa a plesnit-o pistonul si cam atat, cutie facuta cu simt de raspundere si tot face ca toti dracii cand cobor trepte, zici ca n-am ambreiaj deloc :bounce: , in fine, is foarte dezamgit de motor, desi ca aspect imi place la nebuni si cum merge rupe, e cel mai nervos dintre toate comunistele are forta suficienta si viteza de drum lung ok da nu-i ok sa-i repari motorul anual si asta in situatia in care merg mai mult prin oras pe la munca si piata, ulei a avut tot timpul nu l-am neglijat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai probleme cu nipru de cand il am, tren fix rupt in 2, rulmenti terminati in cutie, furca cu ulei zero, trebuie sa cumpar alta la cum arata, spite rupte la greu, bascula rupta de 2 ori, frane ba am avut ba nu, ulei in grup ioc ca nu tine nici un semering ca cine stie ce jocuri are si acolo, si cireasa de pe tort, ghiduri proaspete cu supape si arcuri noi, si am mers exact 3 zile, a gripat o supapa a plesnit-o pistonul si cam atat, cutie facuta cu simt de raspundere si tot face ca toti dracii cand cobor trepte, zici ca n-am ambreiaj deloc :bounce: , in fine, is foarte dezamgit de motor, desi ca aspect imi place la nebuni si cum merge rupe, e cel mai nervos dintre toate comunistele are forta suficienta si viteza de drum lung ok da nu-i ok sa-i repari motorul anual si asta in situatia in care merg mai mult prin oras pe la munca si piata, ulei a avut tot timpul nu l-am neglijat...

Salve!Greu de distrus o cutie de Simson.Telescoapele fata si spate sunt foarte bine facute,nu curg niciodata.Daca la o roata de Simson vei strange spitele egal corect din prima nu se vor rupe asa usor.Bascula,datorita faptului ca atasul de sport are bara de torsiune,nu prea se rupe.Franele ,originale pe cosid ,sunt deosebite.Pe asfalt roata de fata se franeaza comparabil cu frana pe disc.Grupul de Simson nu curge niciodata.Chiuloasa e facuta foarte bine,nu apar probleme din senin.La drum se duce in peste 100 la ora.Eu asa merg,si probabil in tara sunt altii mai buni ca mine si merg mai tare.Acum,cand m-am intors de la intrunire,am mers si cu 110.Singurul lucru ce ma tine pe loc sunt banii.Altfel,ma urc pe Simson si plec in Germania la orice ora,fara frica.Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut...bach... cea mai buna motocicleta e cea pe care o cunosti si ai reparat-o chiar tu pt ca stii ce e in ea si cat poate :)

 

Daca vrei o motoreta pt oras si pe care s-o folosesti zi de zi fara griji e Minsk-ul...stiu ....nu e de capacitate mare, nu are atas, dar iti garantez ca nu o sa stai langa el sa-l repari nici macar 10% cat ai stat langa nipru.

Am birjerit unul vreo 2 ani la greu stiu ce spun.

bafta :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai probleme cu nipru de cand il am, tren fix rupt in 2, rulmenti terminati in cutie, furca cu ulei zero, trebuie sa cumpar alta la cum arata, spite rupte la greu, bascula rupta de 2 ori, frane ba am avut ba nu, ulei in grup ioc ca nu tine nici un semering ca cine stie ce jocuri are si acolo, si cireasa de pe tort, ghiduri proaspete cu supape si arcuri noi, si am mers exact 3 zile, a gripat o supapa a plesnit-o pistonul si cam atat, cutie facuta cu simt de raspundere si tot face ca toti dracii cand cobor trepte, zici ca n-am ambreiaj deloc :bounce: , in fine, is foarte dezamgit de motor, desi ca aspect imi place la nebuni si cum merge rupe, e cel mai nervos dintre toate comunistele are forta suficienta si viteza de drum lung ok da nu-i ok sa-i repari motorul anual si asta in situatia in care merg mai mult prin oras pe la munca si piata, ulei a avut tot timpul nu l-am neglijat...

bun deci intr-un cuvant l-ai luat prost - cutie muci, chiulase proaste, ambreiaj care probabil agata sau are tija de ambreiaj sau dintii placutelor terminate. Furca nu tine ulei, nici a mea nu tine, dar daca ii pui semeringuri cu grija va tine. Spitele le rupe pentru ca-ti bat rotile rau - la orice motocicleta cu spite rotile trebuiesc periodic recentrate, si mie-mi rupe. Bascula rupta -asta nu o inteleg. Frane nu ai, fa-ti. Uleiul in grup dispare prin semeringuri usor de schimbat. Ai avut chiulasele uzate si dupa rebuild ti s-a gripat o supapa. Am patit la fel la Ural, nu a plesnit pistonul norocul meu, am tras pe dreapta si am inlocuit-o cu una de Nipru slefuita pe scaun.

Motorul nu l-ai facut, i-ai refacut doar chiulasele, de ce te plangi?

 

Salut...bach... cea mai buna motocicleta e cea pe care o cunosti si ai reparat-o chiar tu pt ca stii ce e in ea si cat poate :)

 

Daca vrei o motoreta pt oras si pe care s-o folosesti zi de zi fara griji e Minsk-ul...stiu ....nu e de capacitate mare, nu are atas, dar iti garantez ca nu o sa stai langa el sa-l repari nici macar 10% cat ai stat langa nipru.

Am birjerit unul vreo 2 ani la greu stiu ce spun.

bafta :cheers:

buna prima parte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut...bach... cea mai buna motocicleta e cea pe care o cunosti si ai reparat-o chiar tu pt ca stii ce e in ea si cat poate :)

 

Daca vrei o motoreta pt oras si pe care s-o folosesti zi de zi fara griji e Minsk-ul...stiu ....nu e de capacitate mare, nu are atas, dar iti garantez ca nu o sa stai langa el sa-l repari nici macar 10% cat ai stat langa nipru.

Am birjerit unul vreo 2 ani la greu stiu ce spun.

bafta :cheers:

 

Pai tocmai ca in nipru am ajuns sa lucrez in tot ce tine de motocicleta asta, si n-am facut improvizatii asa cum cred unii pt. ca nu-mi bat joc de mine, dar e fenomen motocicleta asta. In legatura cu minsk-ul nu stiu ce sa zic, nipra asa originala e putin mica pt dimensiunile mele dar mai un minsk :grinbandit:

 

bun deci intr-un cuvant l-ai luat prost - cutie muci, chiulase proaste, ambreiaj care probabil agata sau are tija de ambreiaj sau dintii placutelor terminate. Furca nu tine ulei, nici a mea nu tine, dar daca ii pui semeringuri cu grija va tine. Spitele le rupe pentru ca-ti bat rotile rau - la orice motocicleta cu spite rotile trebuiesc periodic recentrate, si mie-mi rupe. Bascula rupta -asta nu o inteleg. Frane nu ai, fa-ti. Uleiul in grup dispare prin semeringuri usor de schimbat. Ai avut chiulasele uzate si dupa rebuild ti s-a gripat o supapa. Am patit la fel la Ural, nu a plesnit pistonul norocul meu, am tras pe dreapta si am inlocuit-o cu una de Nipru slefuita pe scaun.

Motorul nu l-ai facut, i-ai refacut doar chiulasele, de ce te plangi?

 

 

buna prima parte

 

ma plang pt ca stau mult cu el pe dreapta, intradevar doar chiulasele au fost reconditionate pt ca restul s-a prezentat destul de bine si nu era necesar un schimb, iar in legatura cu furca, nu cred sa existe un semering in lume sa etanseze pe tevile alea care arata ca niste fiare din gard luate, asa e cromul la Kiew dat cu pensula cred :P, sper ca dupa reparatia asta sa mai circul putin, chiar imi pare rau ca m-am pus sa-l reconditionez ca am mers 2 ani de zile fara sa ma bag in motor dar acum toate au picat odata, iar cu bascula e simplu si am o parte din vina ca am schimbat prezoanele cu altele de 12mm si am marit gaurile si s-a fisurat bascula perpendicular pe gaurile din fata si la o frana s-a dat grupul peste cap si asta solo..da am scapat ieftin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor de BMW R75 sau K nu mai stiu.... il pui sus si gata.. s-a facut pe aici pe forum...

Nu o sa gasesti comunista balshoi...

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ehe ce bine ar fi, dar cred ca un motor de bmw ma costa cat 2 nipre intregi functionale si fereasca-te cel de sus sa trebuiasca sa repari ceva la ala...atunci incepe distractia cu adevarat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ehe ce bine ar fi, dar cred ca un motor de bmw ma costa cat 2 nipre intregi functionale si fereasca-te cel de sus sa trebuiasca sa repari ceva la ala...atunci incepe distractia cu adevarat

 

 

Sau asta http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-bmw-k75c-din-1985-385831.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

pai probleme cu nipru de cand il am, tren fix rupt in 2, rulmenti terminati in cutie, furca cu ulei zero, trebuie sa cumpar alta la cum arata, spite rupte la greu, bascula rupta de 2 ori, frane ba am avut ba nu, ulei in grup ioc ca nu tine nici un semering ca cine stie ce jocuri are si acolo, si cireasa de pe tort, ghiduri proaspete cu supape si arcuri noi, si am mers exact 3 zile, a gripat o supapa a plesnit-o pistonul si cam atat, cutie facuta cu simt de raspundere si tot face ca toti dracii cand cobor trepte, zici ca n-am ambreiaj deloc :bounce: , in fine, is foarte dezamgit de motor, desi ca aspect imi place la nebuni si cum merge rupe, e cel mai nervos dintre toate comunistele are forta suficienta si viteza de drum lung ok da nu-i ok sa-i repari motorul anual si asta in situatia in care merg mai mult prin oras pe la munca si piata, ulei a avut tot timpul nu l-am neglijat...

 

Eu cred ca problema la tine este exploatarea combinata cu piesele de o calitate indoielnica. Am auzit (poate nu f. bine) ca Aleko vinde pistoane noi cu 30-40 lei :eek: in conditiile in care un piston similar auto/moto de calitate costa 300-500 lei, adica de 10 ori mai mult.

 

Ai zis ca ai pus ghiduri si supape noi si au mers trei zile, eu la Simson am facut supape din supape de Aro si ghidurile mi le-a facut un meserias adevarat care stia ce material sa foloseasca si au mers mult si bine. Samd...

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am fost sfatuit si eu sa fac reparatia de chiulase in felul asta, cu ghiduri facute din materiale mai serioase si supape de masina modificate, dar am fost comod si am optat pt. cele de fabrica, oricum ziele astea rezolv supapa cu pricina si sper sa nu mai am alte surprize si poate reusesc sa-l si marit unuia cu mai multa rabdare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu duce mai mult. ÂŞi acum pot sa iti vand MT16 cu motor Âşi cutie pregătite, numai gata de urcat pe cadru, plus furca leading-link completa, la 1500 euro. Nu este vorba de motocicleta mea, este proiectul prietenului meu Gabi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am intrat in alta hora pt fier :grinbandit: dar poate se gaseste altcineva sa-l ia.

Si uite asa se mareste cercul detinatorilor de hibrizi....bafta :cheers:

Editat de Burg_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca problema la tine este exploatarea combinata cu piesele de o calitate indoielnica. Am auzit (poate nu f. bine) ca Aleko vinde pistoane noi cu 30-40 lei :eek: in conditiile in care un piston similar auto/moto de calitate costa 300-500 lei, adica de 10 ori mai mult.

 

Ai zis ca ai pus ghiduri si supape noi si au mers trei zile, eu la Simson am facut supape din supape de Aro si ghidurile mi le-a facut un meserias adevarat care stia ce material sa foloseasca si au mers mult si bine. Samd...

Ai auzit prost, nu vand piese noi ca nu am de unde le lua, am mai vandut piese de motor sh din ce aveam pastrate de rezerva pentru mine, pistoane si chiulase excelente. Insa fiind calitate URAL 4000 km de noi si lustruite le-am vandut numai la rugamintea lui Rabinu si mai devreme sau mai tarziu o sa-mi para rau.

A zis ca a pus ghiduri si supape si una a gripat, la fel am patit si eu cu acelasi meserias al tau adevarat. Nu e vorba ca-i meseriasul prost doar ca nu poate ghici exact ce joc trebuie sa fie acolo pentru ca nu-i fabrica sa calculeze cat se dilata fiecare material in parte in conditiile de temperatura ale unui motor racit cu aer precum Niprul. Se pare ca si fabrica da gres acum, probabil piesele se fac cand si cand pe sestache in afara vreunui CTC.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai auzit prost, nu vand piese noi ca nu am de unde le lua, am mai vandut piese de motor sh din ce aveam pastrate de rezerva pentru mine, pistoane si chiulase excelente. Insa fiind calitate URAL 4000 km de noi si lustruite le-am vandut numai la rugamintea lui Rabinu si mai devreme sau mai tarziu o sa-mi para rau.

A zis ca a pus ghiduri si supape si una a gripat, la fel am patit si eu cu acelasi meserias al tau adevarat. Nu e vorba ca-i meseriasul prost doar ca nu poate ghici exact ce joc trebuie sa fie acolo pentru ca nu-i fabrica sa calculeze cat se dilata fiecare material in parte in conditiile de temperatura ale unui motor racit cu aer precum Niprul. Se pare ca si fabrica da gres acum, probabil piesele se fac cand si cand pe sestache in afara vreunui CTC.

 

Da tin sa mentionez ca ghidurile erau originale KMZ de la fabricuta in cutia cu emblema KMZ etc! Supapele erau intradevar din alta parte luate dar tot de Dani cumparate....si au fost lucrate inainte de a fi utilizate, a trecut omul cu alezorul de 8 prin ele pt ca asa la rece nu puteai sa bagi nici o supapa in nici un ghid, se blocau pe la jumate, oricum am vb cu om care a fost pe la ei la fabrica si mi-a zis clar sa nu iau de-acolo veci piese ca-s mai multe tipuri, si mi-a lasat impresia ca se vand inclusiv rebuturile pt ca a vazut piston cu un pret mic si acelasi piston (probabil mai bine facut) la un pret mult mai mare si asta in acelsi loc, deci probabil asa merge ghiduri bune 100euro mai putin bune 5euro :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...