Sari la conținut

Next level


todea
 Share

Postări Recomandate

NU era vorba de lipsa de putere, dar, avand un buget limitat, imi sar in ochi o multime de YZF-uri si RMZ-uri (si sunt si foarte usoare) , si ma intrebam daca un motocross mare, 450cmc, prin faptul ca nu e dus in limita la urcari, ca un 250, m-ar mai ierta de motoare fierte, ar fi eventual si mentenanta mai ieftina prin faptul ca, probabil, s-ar schimba pistonul mai rar, etc...

 

M-am urcat odata pe un Husa FE390, si mi s-a parut extraordinara, de-aia tot insist pe 400-450

Editat de asds
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 104
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

NU era vorba de lipsa de putere, dar, avand un buget limitat, imi sar in ochi o multime de YZF-uri si RMZ-uri (si sunt si foarte usoare) , si ma intrebam daca un motocross mare, 450cmc, prin faptul ca nu e dus in limita la urcari, ca un 250, m-ar mai ierta de motoare fierte, ar fi eventual si mentenanta mai ieftina prin faptul ca, probabil, s-ar schimba pistonul mai rar, etc...

 

M-am urcat odata pe un Husa FE390, si mi s-a parut extraordinara, de-aia tot insist pe 400-450

Sfatul meu: 250 sau 300/2T. Mai buna ca ciclistica si mai usor de intretinut fata de un 4t.

Daca treci la 2t necesita o perioada de acomodare, dar dupa aceea totul va fi mai usor :)

Editat de Braccio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu: 250 sau 300/2T. Mai buna ca ciclistica si mai usor de intretinut fata de un 4t.

Daca treci la 2t necesita o perioada de acomodare, dar dupa aceea totul va fi mai usor :)

 

de ce zici ca e mai usor de intretinut un 2T ca si eu vreau sa schimb 450-ul cu un 200?

nu fac caterinca, chiar vreau sa aflu mai multe. merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, domnu', am vazut eu ca cine s-a urcat odata pe un 2T nu se mai da jos. Ne mai gandim, nu promitem nimic.

Cat despre cross, m-am lamurit, suspensiile rigide incat orice pietricica/buturuga te arunca cat colo, faci bataturi in palma instant, nu poti sa o dai pe a doua pe urcari ca o subturezi, iar in treapta 1, chiar daca e lunga, nu ai forta...

 

Vedem dupa ce imi vand tractorasul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce zici ca e mai usor de intretinut un 2T ca si eu vreau sa schimb 450-ul cu un 200?

nu fac caterinca, chiar vreau sa aflu mai multe. merci

 

Pentru ca ai mult mai putine piese in miscare in motor.

De aici rezulta mult mai putine sanse se sa se strice ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Vreu sa trec si eu la urmatorul nivel.Ultima motocicleta un DR350 S care mi-a ramas mica.Mergeam cu ea exclusiv in teren.Am pus ochi pe doua motciclete diferite Yamaha WR 400 sau Suzuki DRZ400 E.Ma intereseaza in primul rand fiabilitatea lor.Cu DRZ400E am avut ocazia sa ma dau asa ca mi-am facut o parere dar WR400 nu cunosc pe nimeni cu asa ceva.Vreu sa stiu parerea detinatoriilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce te face sa crezi ca un drz e atit de diferit de un dr350? Iti spun eu ca nu e, nici macar modelul E. WR-ul e cu totul altceva, daca dr350 "ti-a ramas mic" nu te complica cu DRZ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

uitati-va si la un aspect FFFimportant pentru ENDURO,butonul magic!!!!!care poate fii factorul hotarator.

umblaresc mult prin padure cu gasca ,eu personal am avut si kick si buton...acuma doar buton pe Husa 450,dar amicii mei au de toate natiile,si le-am testat intre noi(kawa,wr,dr,drz,exc/2t/4t,crf/r/x)si eu sunt deja la a doua HUsa...(cea noua)oare de ce??? :friends:

in orice caz:

kawa,yz,drz,crf-r usoare,suspensii rigide,450 bun si la hard,daca nu esti la inceput.250 (1,2 ani)indicat pana prinzi miscarea de la nivelul 2..

exc,crf-x,wr(dr-in ultima instanta) putin mai grele,cu "buton magic" suspensiile mai moi(nu foarte)(cele mai ok sunt de pe exc).mai bune pentru endureala .aceeasi pledoarie ptr 450/250.

2t-alta mancare de peste:f usor 95-100kg,mai greu de controlat din cauza powerValv-(ktm si husa)insa consumul aproape dublat fata de 4t+uleiul aferent.Neaparat rezervor marit sau sticle dupa tine.

Husgvarna am avut-o mai demult:mai moale la gaz,grea,dar foarte fiabila.

HusaBerg:modelul FE anii 2006-2008 sunt cele mai usoare din clasa lor(109)ciclistica si suspensii excelente,pornire usoara in orice conditii,fiabilitate maxima(un sezon plin fara probleme)

HusaBerg FE 2009 in sus,ciclistica si centru de greutate de exceptie,suspensie fara egal(incercate si de amicii mei)vreo 3-4kg in plus,neincercata inca la hard sau in zona fiabilitatii...

good luck

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

HusaBerg:modelul FE anii 2006-2008 sunt cele mai usoare din clasa lor(109)ciclistica si suspensii excelente,pornire usoara in orice conditii,fiabilitate maxima(un sezon plin fara probleme)

 

Nu mai baga gogosi dinasta pe aici, ca aia care nu stiu poate te iau in serios.. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

F....Off.vino cu argumente... :moron:

 

 

Respect! Replay-ul tau nu avea nicio valoare fara introducerea de "F...Off". Mai ales ca este pentru o persoana care saracul habar nu are de motociclit,motoare,etc. E un simplu brutar,iar in timpul liber ia lectii de balet,asa ca nu il mai baga in seama. Fii rau,nu ii lasa sa te contrazica,si cand mai ai timp,mai povesteste-ne din experientele tale despre Husa aceea usoara si fiabiala,ca ne place sa ne radem citindu-te. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deja se deviaza de la subiect,ca de obicei.

cele spuse mai sus,sunt pe scurt,de fapt ar fii mult mai multe,dar sunt parerea MEA si experienta MEA!

ceea ce,banuiesc ca-si dorea si initiatorul(pareri,impresii,sfaturi etc)

eu,si asa ma hotarasc greu sa scriu pe cate un topic...dar nu va bateti capul,sa...(VA).. radeti.. :lol: ptr mine acest topic este un capitol inchis.

Bafta cumparatorului...

si Sarbatori(ti) felice la restu'. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deja se deviaza de la subiect,ca de obicei.

cele spuse mai sus,sunt pe scurt,de fapt ar fii mult mai multe,dar sunt parerea MEA si experienta MEA!

ceea ce,banuiesc ca-si dorea si initiatorul(pareri,impresii,sfaturi etc)

eu,si asa ma hotarasc greu sa scriu pe cate un topic...dar nu va bateti capul,sa...(VA).. radeti.. :lol: ptr mine acest topic este un capitol inchis.

Bafta cumparatorului...

si Sarbatori(ti) felice la restu'. :friends:

 

 

No bineee...acum te-ai suparat. Nu asta a fost intentia mea.

Ideea era alta,si anume ca te-ai atacat cand un alt user te-a contrazis sublim,si l-ai si trimis sa "faca off",cand puteai foarte simplu sa vii cu argumente care sa iti sustina parerea.

Nu ma intelege gresit,nu sunt Gigi Contra,dar in momentul in care dai sfaturi la unii mai nepriceputi in domeniu, asigura-te ca prin ceea ce ai tastat nu induci lumea in eroare.Sau precizeaza-parerea mea.

Daca promiti ca nu te mai superi si nu ma trimiti si pe mine la un loc cu colegul Mark,iata niste contraargumente vis-a-vis de ce ai scris cu cateva post-uri mai sus.

 

"kawa,yz,drz,crf-r usoare,suspensii rigide,450 bun si la hard,daca nu esti la inceput.250 (1,2 ani)indicat pana prinzi miscarea de la nivelul 2.."

-In tara asta exista maxim 10 piloti care sa poata duce un 450 ENDURO,la adevarata lui valoare,mai ales in conditii hard.Daca tu sustii ca un 450 CROSS e ok pentru asa ceva,inseamna ca cel putin una dintre notiunile de mai jos nu o cunosti. Bifeaza tu varianta corecta ca eu nu vreau sa te jignesc dandu-mi cu parerea:

1.hard enduro;

2.motor 450 cross

 

"exc,crf-x,wr(dr-in ultima instanta) putin mai grele,cu "buton magic" suspensiile mai moi(nu foarte)(cele mai ok sunt de pe exc).mai bune pentru endureala .aceeasi pledoarie ptr 450/250"

-Ai uitat sa scrii ca la 450 schimbi ambreiajul foarte des, deoarece daca nu esti vreun Ervin Kovacs sau Paul Fratila, il duci patinat pe orice portiune mai tehnica,ca daca i-ai dat drumul la maneta de ambreiaj te duce drapel motorul. Puterea mare al motorului nu te ajuta intotdeauna,aceasta poate sa fie si un minus.

 

"2t-alta mancare de peste:f usor 95-100kg,mai greu de controlat din cauza powerValv-(ktm si husa)insa consumul aproape dublat fata de 4t+uleiul aferent.Neaparat rezervor marit sau sticle dupa tine."

Nu sunt de acord. In primul rand,motorul il controlezi din gaz,la 2 T foarte mult din ambreiaj,dar in niciun caz powervalve-ul nu are legatura cu cat de controlabila este o motocicleta. Acesta are rolul de a se deschide la turatii mari,astfel dand un plus de putere prin marirea sectiunii de evacuare.2 T este intr-adevar mai nervos,dar nu pt ca are powervalve,ci pt ca avand mai putine componente in miscare,comprima cei 4 pasi de lucru al motorului in 2 pasi,si anume admisia facandu-se in acelasi timp cu compresia si explozia cu evacuarea,de aici rezulta o putere sporita al motorului,data instant.

In al doilea rand,da,2 timpi consuma mai mult decat 4 timpi,dar totusi,sa nu exageram cu cifre gen "aproape dublu".Eu in ritm de concurs,cu un EXC de 125 bag benzina la aceleasi puncte de realimentare la care baga colegii cu 4 T,nu am niciun punct de realimentare in plus,nu car sticle cu benzina dupa mine,am rezervorul stock,si totusi nu raman fara benzina. Si asta in conditiile in care motorul fiind mic,il duc in ture destul de mari.

 

"Husgvarna am avut-o mai demult:mai moale la gaz,grea,dar foarte fiabila."

Conteaza foarte mult si ce an,model,cmc.Eu am avut ocazia sa ma dau la un concurs pe o Husqvarna TE 250 din 2010,pe injectie. Bomba motorul,dar pana la sfarsitul zilei l-am impachetat. Deci motorul nu a fost lesinat,dar nici fiabil.A se nota ca nu m-am dat decat vreo 120 de km cu el. Nu stiu in timp cat rezista,dar comparandu-l cu alte motoare pe care le-am avut,la simple bufe gen "poseta" eu nu mi-as asuma credit pt el.

 

"HusaBerg:modelul FE anii 2006-2008 sunt cele mai usoare din clasa lor(109)ciclistica si suspensii excelente,pornire usoara in orice conditii,fiabilitate maxima(un sezon plin fara probleme)"

Modelul acesta are intre 114-117 kg la gol. Pe pariu.

 

 

 

Parerea mea:

Cand vine vorba de "next level",consider ca se subantelege 2 T (KTM,bineinteles) ;) . Vrei mai mult,mai greu,mai tehnic,dar folosind aceeasi cantitate de energie pe care o foloseai cu 4 timpi la mai putin,mai usor,mai enduro.

 

Acestea sunt parerile si impresiile mele,traite si nu doar auzite sau vazute. Si nu te mai supara ca "ne" place sa radem...asa suntem noi,mai veseli de fel. :cheers:

 

Sarbatori Fericite! :)

 

Andrea

 

rea+mark=.....

 

 

 

lai craciun fericit

 

 

Soso,nu mai fi rau ca se supara Mosu' si nu iti mai aduce "Butonul Magic".

 

Sarbatori Fericite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e Mark, mai acid de felul lui. Totusi, daca separi acidul de vorbe, de cele mai multe ori are dreptate.

 

Referitor la greutatea motocicletei, eu cred totusi ca producatorul arunca o vorba mai mult sau mai putin adevarata, si 10 site-uri de "specialitate" o preiau si o fac cifra oficiala. Aici, cel mai bun exemplu sunt eu, am avut o Husky TE610, pe care o gasisem si pe site-uri si in cartea ei tehnica de la 117kg la gol(si eram tare mandru de asta), iar acum am un EXC250 2T, pe care toate site-urile il dau la 109kg gol. Dar.....diferenta e ENORMA, eu apreciez cel putin 25kg reali. Husqvarna ma rupea, veneam inapoi cu febra musculara, iar acum totul e mai usor.

 

Totusi, cu trecerea la 2T, nu e chiar floare la ureche, iti trebuie o perioada de acomodare. Am doar 3 iesiri cu KTM-ul, dar am descoperit ca, urcari pe care le faceam fluierand cu "tractorasul", imi pun probleme serioase acum, ori rup aderenta, ori opresc motorul. Totusi, cand reusesc sa mentin echilibrul perfect intre acceleratie si ambreiaj si sa urc, imi dau seama de potentialul enorm al unui 2T in comparatie cu ce am avut eu. Plus fun-factorul.

 

P.S. Eu nu as baga in discutie YZ-uri si alte motocross-uri. Nu am avut niciodata asa ceva, dar am intalnit oameni care aveau si voiau sa le vanda tocmai pentru ca le faceau bataturi in palma, pentru ca ii oboseau foarte repede din cauza suspensiilor rigide, si unde mai e distractia daca tu cazi lat dupa 10 minute? Plus ca nu as cuteza sa trec peste vreun ciot in viteza cu asa ceva.

Editat de asds
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

F....Off.vino cu argumente... :moron:

 

Pai hotaraste-te, ce vrei :D sau una sau alta.

Apropos, obiectia era legata de pornire nu de greutate. Pot sa te intreb, ai mers tu cu husaberg 2005-2008 si pornea asa bine de te-ai decis sa lauzi pornirea aici? :scratch:

 

 

 

 

Soso,nu mai fi rau ca se supara Mosu' si nu iti mai aduce "Butonul Magic".

 

Sarbatori Fericite.

SOSO rau? :bounce:

 

PS, ce de-a butonat lumea de craciun..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai vedeti, asta dorea initiatorul thread-ului, recomandari si sugestii din "trairi" nu din carti. Nu stiu ce inseamna "next level" pentru unii, pentru mine inseamna in acest moment sigur, trecerea de la prima mobra care, "intamplator" sau nu, a ajuns sub fundul tau (ai luat teapa cu achizitionarea ei ca no, toti trebuie sa luam tzepe la inceput, sau ai luat ceva recomandat ca fiind bun dar ai ajuns in momentul in care vrei ceva mai bun) la una pe care sa o stapanesti 2-3 sezoane (estimez eu). In situatia asta ma aflu eu, si din ce citesc pe aici, faptul ca mi-am luat un Kawa Kx250F a fost o eroare pana la urma. Ar fi fost ok un astfel de topic, bogat in recomandari ca cel din "primul meu enduro". Faptul ca se ia la misto ce scrie unul si altul nu face decat sa ma enerveze ca cititor interesat, mai bine aduceti direct argumente contra, din toate invatam cate ceva.

 

La multi ani tuturor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

enduro se invata pe motor, nu pe net, iar sfaturile trebuie primite cu prudenta. trebuie totusi sa existe si un minim de implicare (si bun simt pana la urma) din partea celui care vrea sa afle cate ceva(generic vorbind), date si opinii pe subiectul topicului de aici sunt fff multe pe tot netul, inclusiv pe acest forum.

 

De acord, dar aici nu discutam de tutorial despre cum se face enduro, ci despre ce ar trebui sa alegi in momentul in care simti ca ai trecut de nivelul de "incepator" .... ma gandesc ca de la avansat la expert nu ai nevoie de "consultanta".

 

Personal, din calculele mele am pierdut (hai sa zic consumat) foarte multi bani in a gasi ceea ce trebuie si nici acum nu stiu daca ce am e ce imi trebuie. Uite, eu vreau enduro, dar nu hard enduro, nu merg cu suta prin paduri, dar mi-ar place o mobra confortabila care sa ma duca pe unde ma taie pe mine capul.

Daca ar fi sa te iei dupa ce zice "piata" KTM e un sure bet, dar nu un singur mecanic mi-a recomandat sa nu iau KTM pentru ca inseamna o palnie in care se vor baga multi multi bani ... si totusi, 95% din participantii la Red Bull Romaniacs de anul asta erau portocaliii (nu si cei din fata :P).

Alternativele enduro ar fi Husaberg si Huskey.

 

Daca as avea acum 5.000 de euro sa bag intr-o mobra relativ noua nici acum nu as sti ce sa cumpar, de aia ar fi bun un astfel de topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am observat ca in general e foarte greu de rasuns la intrebari pt ca, pe calea politicoasa ar insemna ca oamenii care cunosc sa scrie mult si foarte mult. au facut-o de cel putin 5-6 ori fiecare (nu am tinut nicio condica dar sunt aproape sigur pt ca asa "simt" eu) din pasiune pt acest sport.

este imposibil de raspuns pt ca se cere imposibilul de cele mai multe ori si pe buna dreptate ca raspunsurile sunt subiective dupa starea de spirit.

 

nu vreau sa atac pe nimeni chiar daca sunt coincidente. daca sunt talente te exceptie (putere autocritica necesara) nu luati in seama.

1)am avut dr vara trecuta si vreau ''next level" cu 1500 de euro. sincer, stai in banca ta ca intr-o vara n-ai dat dr-ul peste cap. mai poti invata muuulte pe dr pana sa-l ''dai peste cap'' apoi daca n-ai bani degeaba iti iei ceva ''performant''( la 2000 de euro)pe ca n-o sa ai cu ce sa repari/intretii deci cu ce sa te plimbi. toata lumea zice ca experienta face mai mult decat motoru.

2) pana sa ajungi la nivelul (pt a depasi obstacole) la care greutatea motocicletei conteaza sunt aproape sigur ca, chiar daca ai o conditie fizica buna si foarte buna tot mai trebuie lucrat la echilibru, la modul in care stii sa te relaxezi pe motor, la modul in care te asezi pe motor in timpul mersului etc.

3) confortul si enduro...baba si mitrariera....as extrapola... motociclismul si confortul.... cainele si pisica (7 ore de zbor cu avionul singur pe 3 locuri cu gustari tot m-a facut sa-mi bag....in el fotoliu) morala...cea mai confortabila sa e aia pe care n-o folosesti.

4) nu vreau sa particip la concurs da vreau motor de concurs cu....2000 de euro...moama ce de-a bani. atata costa pe vara daca nu te dai la concurs (exagerez putin cu titlu de exemplu) dar te dai 5 ore pe saptamana.

5) am cunoscut om (60 de ani fara experienta) care si-a luat bmw 1200 lt si la 6700 si ceva de km a reusit sa prinda joc in rulment pe roata spate. defect de fabricatie sau coincidenta...vreau sa zic ca depinde mult de fiecare cum stie sa mearga cu motorul mai mult.... cumpararea unei motorete second hand cand n-ai bani e o adevarata loterie.

 

sfatul meu...chiar daca poate este putin ironic dar contine oleac de adevar...next level e ceva gen africa twin pe care sa ai mereu gume in stare buna si de calitate, pe care s-o poti ridica cu usurinta chiar daca esti oleaca obosit, cu care sa poti merge fara maini pe un forestier mai prapadit, cu care sa fi iesit si iarna, cu care sa fi urcat macar o panta pe care sa se ridice oleaca roata fata. dupa aia cand ai mai crescut si ai macar 2-300 pe luna pt piese DA baga un "next level" ready to race.

 

foais cat am scris... sper sa nu induc e nimeni in oroare...

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la DR350 la Africa Twin este un Next Level la capitolul touring. Nu la "Enduro & Motocross".

 

Poate ar trebui schimbat titlul subforumului in "Hard-enduro & Motocross". Ca sa nu mai te trezesti ca, dupa o saritura, aterizezi pe Africani, Teneristi, BMW-isti, etc... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e sa nu aterizam pe ei aici pe subforum. Mi se par total aiurea idei de genul: "Vrei enduro? Ia-ti AT, GS, noul Tenere, etc...". E ca si cum as zice eu pe subforumul Enduro-Touring: "Vrei touring adevarat? Ia-ti un EXC."

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sfatul meu...chiar daca poate este putin ironic dar contine oleac de adevar...next level e ceva gen africa twin

 

nu m-am exprimat destul de clar...vroiam sa sugerez ca, chiar si costurile minime de intretinere uneori nu pot fi suportate, o conditie fizica mai buna, experienta si ameliorarea echilibrului etc sunt doar cateva lucruri care ar trebui ameliorate inainte sa schimbi motoru... adica in primele 1-3 sezoane cred ca nu este necesara trecerea la un ''next level'' cum se recomanda... intreb si eu la el iii-lea "next level" ce-ti mai iei cu 3000 de euro.

 

imi dau si eu cu parerea caci sa recomanzi o motocicleta ''exotica'' unuia care are un asemenea buget si experienta mi se pare ca, condamni acel om la stat in casa e sferturi de sezon. NU recomandam AT &co. beer.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...