Tyr Postat Septembrie 24, 2011 Share Postat Septembrie 24, 2011 (editat) Salut! postez pt a vedea si eu ceva pareri in legatura cu o problema aparuta din senin. Am plecat miercuri la plimbare cu mobra, s-a comportat la fel ca intotdeauna impecabil! Vineri dau sa plec iar dupa primul semafor observ ca motorul nu mai tureaza! in orice treapta m-as afla nu vrea sa urce mai mult de 8.000 de ture. In accelerare foarte lenta merge bine pana in treapta a 3-a, si dupa aceea la fel ca inainte se ineaca la 8.000. Moorul nu a murit nicioadata de tot! Ina=sa am observat ca cu cat trag mai tare de gaz cu atat urca in turatii mai greu , ajungand la limita de 8.000, cu gazul la maxim incepe sa scada ! La sfaturile unor amici m-am dus am bagat cea mai buna benzina pe care am gasita ( 100 octanica), insa am completat pana la plin doar vreo 7 litri! Tot aseara am facut vreo 100 km , numai in speranta ca isi va reveni, si totul a fost de la benzina de proasta calitate, insa nu a fost asa. Continua sa se comporte racita! DE LA CE SA FIE OARE? Mentionez ca rezervorul nu a fost curatat in ultimii 3 ani nicioadta, si este un GSXR 750 K4! scuze pt greseala din topic title! Editat Septembrie 24, 2011 de Tyr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 24, 2011 Share Postat Septembrie 24, 2011 Ai putea sa cureti filtrul de aer, poate s-a imbacsit si nu mai permite acelasi debit de aer. Uita-te si la admisia aerului in airbox, sa nu se fi pus vreo frunza curmezis. Daca nu e asta atunci verifica pompa de benzina/filtrele de benzina. Pentru asta incearca sa faci un test de debit, pui pompa pe direct si masori cantitatea de benzina pe care-o scoate intr-un anumit interval de timp - procedura e explicata in manualul de service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian13 Postat Septembrie 24, 2011 Share Postat Septembrie 24, 2011 GPZ-ul meu face asa cand incepe sa ramana fara benzina ... nu se mai tureaza peste 3000 de ture si cu cat trag mai mult de gaz cu atat "da sa moara" mai repede. Dupa cum a spus si colegul mai de sus ... incearca sa verifici filtrul de aer, de benzina, conductele de benzina ... alimentarea de la rezervor ... Pierderea compresiei are loc sigur din cauza ca sa astupat o conducta un filtru sau ceva . Spor la cautat si rezolvat problema ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 24, 2011 Share Postat Septembrie 24, 2011 motorul meu functioneaza mai bine cu benzina 95 decat cu 98 sau 99 sau 100... e mai greu sa iti explic dat daca cifra aia e mai mare nu inseamna ca benzina e mai buna ... se pare ca e chiar invers ... oricum daca problema e de la benzina nu are treaba cu cifra octanica. Posibil sa ai ceva conducte/coliere neetanse intre filtrul de aer si supape ... sau ceva electric etc etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Panterra Postat Septembrie 25, 2011 Share Postat Septembrie 25, 2011 curata carburatia dupa ce verifici tot ce te-au indrumat colegii... am patit si eu acelasi simptom anu trecut dar daca tineam gazu pe la 5000ture fara sa mai trag de el incepea in lung sa sara peste turatia unde nu mai vroia sa urce...trage de gaz ffff usor vezi ce zice mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 25, 2011 Share Postat Septembrie 25, 2011 curata carburatia dupa ce verifici tot ce te-au indrumat colegii... am patit si eu acelasi simptom anu trecut dar daca tineam gazu pe la 5000ture fara sa mai trag de el incepea in lung sa sara peste turatia unde nu mai vroia sa urce...trage de gaz ffff usor vezi ce zice mobra. E vorba de injectie aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Septembrie 25, 2011 Share Postat Septembrie 25, 2011 posibil TPS-ul bolnav. vezi la modelul tau exact cum se citesc erorile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tyr Postat Septembrie 26, 2011 Autor Share Postat Septembrie 26, 2011 curata carburatia dupa ce verifici tot ce te-au indrumat colegii... am patit si eu acelasi simptom anu trecut dar daca tineam gazu pe la 5000ture fara sa mai trag de el incepea in lung sa sara peste turatia unde nu mai vroia sa urce...trage de gaz ffff usor vezi ce zice mobra. asta am incercat si daca intradevar trag fff usor de gaz incepe sa urce turatia, se duce asa cum ar trebui, maxim! Problema apare cand trag normal de gaz sau mai tare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Septembrie 26, 2011 Share Postat Septembrie 26, 2011 motorul meu functioneaza mai bine cu benzina 95 decat cu 98 sau 99 sau 100... e mai greu sa iti explic dat daca cifra aia e mai mare nu inseamna ca benzina e mai buna ... se pare ca e chiar invers ... oricum daca problema e de la benzina nu are treaba cu cifra octanica. Posibil sa ai ceva conducte/coliere neetanse intre filtrul de aer si supape ... sau ceva electric etc etc Si al meu la fel. Puneam OMV de 95, super pornire la rece/cald, impresionat chiar de pornirea la rece, FZR-ul fiind cunoscut pentru pornirea greoaie la rece. Bagat ieri Socar Premium 98, chiar imediat a pornit mai greu (putin OMV ramas, turnat mult Socar), tot la primul buton, insa cu o usoare ezitare, plus ca toba e putin umeda la iesire. Deci nu mereu mai mare inseamna mai bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tyr Postat Septembrie 30, 2011 Autor Share Postat Septembrie 30, 2011 Problema rezolvata! iar daca se mai loveste cine de acelasi lucru sa stie ce are de facut fara bani cheltuiti! In bord la problema mecanica descrisa mai sus aparea un bec rosu aprins si Mesajul F1, cu eroare C28! Aceasta face referire la defecte STVA si implicit STPS ( secondary throttle position sensor), in partea dreapta se afla Stva chiar sub rezervor f, aproape de cadru! Pentru a fi siguri ca asta este problema se demonteaza cutia de aer pentru a avea vizibilitate la valve! Se pune contactul la mobra si se observa daca valvele se deschid, in caz contrar problema este STVA-ul si se purcede la reparatie! Se demonteaza cu mare grija deoarece este foarte sensibil si prins in poc-nituri ( care se dau jos cu bormasina), dupa ce se demonteaza , se regaseste un motoras actionat electric intr-o cutie mica ed metal, care la randul eu se demonteaza! ramanancd un microcircuit! Se verifica cu multimetrul daca tensiunea la cele 4 capete ale circuitelor se afla intra 7 si 8 Ohmi, in caz contrar inseamna ca unul sau mai multe din circuite prezinta probleme, asa ca urmeaza incalzirea unui pistol de lipit iar impreuna cu putin cositor se refac circuitele si legaturile! se verifica din nou si testul 7-8 ohmi da bine! se monteaza la loc! Aveti mare grija daca aveti de gand sa prindeti STVA la loc cu poc-nituri deoarece plasticul este foarte fragil si sub presinuea clestelui de montare s-ar putea sa cedeze, puteti folosi si suruburi M3 ( 5 la nr). Dupa ce se moteaza se punea motocicleta pe on si se va observa ca valvele se vor deschide complet care dupa cateva turatii se vor inchide in proportie de 95% asa cum este normal sa se intample! Problema rezolvata! Daca preferati sa nu va prindeti urechile prin circute si chestii din astea va informez ca noua piesa nu se poate cumpara decat cu tot sistemul, iar cel mai ieftin gasit pe e-bay este 800 $! nici nu am mai indraznit la suzuki la reprezentanta sa intreb cat costa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 30, 2011 Share Postat Septembrie 30, 2011 Da TPS ala nu se regleaza mai apoi? E prins fix acolo? Nu de alta, dar daca se regleaza si nu faci asta, o sa ai un consum mai mare si nici motorul nu cred ca merge tocmai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tyr Postat Septembrie 30, 2011 Autor Share Postat Septembrie 30, 2011 Da TPS ala nu se regleaza mai apoi? E prins fix acolo? Nu de alta, dar daca se regleaza si nu faci asta, o sa ai un consum mai mare si nici motorul nu cred ca merge tocmai bine ba da bineinteles ca se regleaza, si pentru ca trebuie sa fie facut asa cum trebuie exista posibilitatea sa se regleze abia dupa mai multe incercari! Am mai omis probabil ceva chestii, dar doar din graba nu cu rea vointa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.