Sari la conținut

Suzuki GS500F 2004


HannaH
 Share

Postări Recomandate

Va salut pe toti!

Mi-am dorit intotdeauna sa nu fiu nevoit sa deschid un topic in aceasta arie, dar se pare ca de ce am fugit n-am scapat. Problema mea, cel putin asa imi pare mie, este foarte grava.

Detin o motocicleta Suzuki GS500F, din 2004. Foarte bine intretinuta, absolut perfecta pentru nevoile mele. Nu stiu cum am reusit, probabil din neatentie, sa o scap fara ulei. Chiar daca schimbul l-am facut la timp, service moto, asa cum se face. Imediat cum am vazut acest lucru am remediat problema. Insa imediat am sesizat o bataie la motor, care in scurt timp s-a amplificat, si , bineinteles, am dus-o imediat la un mecanic. Mentionez ca mecanicul este mecanic auto, motociclist convins, dar care nu este specializat pe moto. Motivele pentru care am apelat la el nu au relevanta aici.

Acesta a desfacut total motorul si mi-a prezentat problema:

- bataia se aude de la cuzinetii de biela (acestia fiind in stare foarte proasta) si probabil si arborele a fost afectat.

 

Acum ca am reperat problema, am nevoie MARE de ajutorul vostru. Au aparut niste probleme cu care mecanicul nu ma poate ajuta, tocmai din cauza faptului ca nu este specializat pe moto, si pe care acesta mi le-a adus la cunostinta.

In primul rand, cuzinetii trebuie schimbati, si cei de la "magazinele moto" din oras mi-au adus la cunostinta ca acestia au niste coduri de culori, insa nu au stiut sa imi explice cum determin codul pieselor de care am eu nevoie. Aici am nevoie de ajutorul vostru. Am aflat ca daca am seria de pe arbore, serie de pe cuzinetii vechi, de pe motor daca este cazul, se poate afla codul de culoare al cuzinetilor. Rog pe cine ma poate ajuta sa-mi zica exact de ce seria are nevoie, iar eu, chiar si cu poze, i le voi prezenta ca sa pot afla codul de culoare.

 

Apare totusi o alta problema: este posibil ca si arborele sa fie afectat. Am putea sa masuram dar nu avem cota/cotele standard cu care sa le comparam. Foarte posibil ca uzura/gradul de afectare sa fie mare si sa necesite o rectificare, caz in care se schimba datele problemei.

 

In mare aceasta este situatia, si v-as ruga cu toata stima sa ma ajutati. Rog pe cei care intentioneaza sa scrie doar ca sa se afle in treaba sa se abtina.

Sunt constient ca mare parte din vina este a mea, multe lucruri nu sunt in regula, dar astea sunt datele problemei.

 

Va multumesc.

Editat de HannaH
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In service manual ai toate datele de care ai nevoie,dimensiuni,cote,explicatii poze..

 

In service manual ai toate datele de care ai nevoie,dimensiuni,cote,explicatii poze..

 

Sunt convins ca in manualul de service sunt toate aceste informatii, problema este ca nu detin un astfel de manual, intrucat nici eu si nici mecanicul care lucreaza la motor nu este specialist in motociclete. Daca aveti un astfel de manual, ma gandesc ca puteti face o pomana dand doar pagina/paginile care ma intereseaza si noi vom studia cu atentie si vom actiona in consecinta.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt convins ca in manualul de service sunt toate aceste informatii, problema este ca nu detin un astfel de manual, intrucat nici eu si nici mecanicul care lucreaza la motor nu este specialist in motociclete. Daca aveti un astfel de manual, ma gandesc ca puteti face o pomana dand doar pagina/paginile care ma intereseaza si noi vom studia cu atentie si vom actiona in consecinta.

 

Multumesc.

http://service.tanga-moteurs.ro/

aici cred ca gasesti, sau

http://www.manualedereparatie.info/en/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ceea ce faceti voi aici, domnilor, este ca si cum as merge la medic si, dupa ce ii spun simptome, ipoteze, temeri, cazuri banuite, el imi face trimitere la manualul de anatomie/medicina sau mai mult decat atat, imi spune unde este biblioteca.

E vorba , pana la urma, de solidaritatea dintre noi cei ce avem aceeasi pasiune. Unii au mai multa experienta, altii sunt in curs de a o dobandi. Am sesizat o oarecare "aroganta" la cei ce se pricep la motociclete, ceea ce nu este deloc un lucru rau, insa, din cand in cand, atunci cand aveti chef, aruncati si un oscior si celor care au intr-adevar nevoie de ajutor. In mod sigur nu imi voi deschide un atelier de reparatii motociclete, folosindu-ma de informatiile primite de la voi, furandu-va astfel clientii si meseria.

 

In speranta ca nu am ofensat pe nimeni, fac in continuare apel la cei ce vor sa dea o mana de ajutor, cu promisiunea ca, in final, o bere, doua, trei tot le voi da, facand astfel ajutorul dat deloc inutil.

 

PS: In speranta ca va voi convinge mai usor, mentionez ca motocicleta a fost si va fi folosita dupa reparatii si de o domnisoara foarte responsabila, indragostita de motociclism si, pe deasupra, foarte draguta.

post-58229-0-74676400-1317539256_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vei citi cateva pagini in urma pe forum, vei observa ca poti gasi cativa mecanici cu ani buni vechime in spate,atelier dotat complet,sute de motoare reparate pana acum. trebuie sa apelezi la ei tu, n-or sa umble ei dupa tine. unul dintre ei e chiar pe topicul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti apela la o metoda rapida:

cauta un motor in desmembrari - sunt destule in stare buna si fara zgomote suspecte. Valoreaza in jurul a 200E. Daca iei modelul vechi - cel vopsit in negru - are 5 cai in plus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, daca arborele cotit a fost afectat, nu ai alta alternativa decat sa'l inlocuiesti cu totul deoarece nu permite alezari. Sistemul de lagare/cuzineti la motociclete nu este pe cote (ca la masini) ci pe coduri (culori), datorita tolerantelor foarte mici chiar din fabrica cuzinetii sunt diferiti (ca marime) intre ei.

 

Codurile originale (sau cele necesare cand arborele original a fost inlocuit) se determina prin scaderea numerelor corespunzatoare pozitiei fiecarei perechi de cuzineti (stantata pe laterala vibrochenului), palier (radiali si axiali) si biele (stantat pe biele), din cel stantat pe carcasa carterului. In cazul tau vei avea nevoie de 8 perechi de cuzineti de palier axiali, 2 perechi axiali si 4 perechi de cuzineti de biela. Pentru cuzinetii de palier si biele exista 4 masuri, 1-2-3-4, corespunzatoare culorilor verde, negru, maron si galben. Cei axiali au o singura masura.

 

Arunca o privire A I C I ca sa'ti faci o idee despre pozitia si variantele pentru fiecare pereche de cuzineti.

 

Pentru piese SUZUKI iti recomand dealerul oficial pe Romania din Brasov, pe langa faptul ca este foarte serios, practica cele mai bune preturi pe care le poti obtine la noi.

 

Andrei Stefan

 

Director Vanzari

 

SC KAMPUR COM SRL

 

Dealer SUZUKI

 

DN 1 - DN 73, Ghimbav, Brasov

 

Mob : 0733-735678

 

Tel : 0368-006061

 

Fax : 0368-006060

 

e-mail : andrei.stefan@kampurmotors.ro

 

web : www.kampurmotors.ro

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc celor care au postat, cat si celor ce au trimis pm. Astept orice alte sugestii, si sper ca voi putea rezolva problema. Cu stima.

 

As dori sa-mi confirme cineva codurile cuzinetilor. Pe arbore este stantat L 3 2 R, iar pe ambele biele cifra 2. Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci prima data trebuie sa recunosc ca nu am gasit manualul de reparatie pentru anul 2004...

Am gasit doar pana in 2002 dar cred ca la motor nu au fost modificari asa ca :

Daca la vibroken pistonul din stanga(L) este nr 3 si pe biela este 2 atunci ai nevoie de cuzinetul GALBEN

La vibroken pistonul din dreapta® este 2 si pe biela este 2 atunci ai nevoie de cuzinetul MARO

 

Toate aceste lucruri sunt posibile daca vibrokenul nu are uzuri!!!!!

Legat de dimensiunile cuzinetilor in mm(grosimea lor sau a materialului de frictiune) nu ai cum sa afli aceste date ,sunt date de producator ,dar ca si idee sunt la o sutime diferenta intre ei!

 

Ca si un sfat pentru ca nu costa o avere cumpara mai multe dimensiuni(culori)sa ai de unde incerca pe cei mai ok,mecanicul trebuie sa stie sa aleaga cuzinetul cel mai potrivit.

Plus ca atunci daca se strica unul (de ex )dureaza pana comanzi, cumperi, ajunge, etc

 

Bafta!

PS. Scuze de scris dar ma grabesc tare...sper sa fiu inteles :hug:

 

Au am uitat !Numerotarea pistoanelor se face din stanga spre dreapta pe directia de mers! :laugh:

post-15340-0-05458200-1317748799_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tng - ca de obicei, informatii concrete si exacte!

 

Singurul meu comentariu ar fi ca nu e recomandat sa se foloseasca alte masuri ale cuzinetilor decat cele care reies din cifrele stantate (in acest caz) pe vibrochen/biele sau, mai bine zis, nu de catre un mecanic care nu are experienta in acest domeniu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tng - ca de obicei, informatii concrete si exacte!

 

Singurul meu comentariu ar fi ca nu e recomandat sa se foloseasca alte masuri ale cuzinetilor decat cele care reies din cifrele stantate (in acest caz) pe vibrochen/biele sau, mai bine zis, nu de catre un mecanic care nu are experienta in acest domeniu.

Am spus asta dintr-un motiv!

Nu stiu cat de "dotat" este mecanicul care v-a repara motorul,in asa fel incat sa foloseasca metoda de stabilire a uzuri vibrokenului numita "oil clearance (pastic gauge)" fiind singura metoda 100% exacta de stabilire a cuzinetului.

De accea am zis sa fie "aproape" si masura urmatoare de cuzinet! :hug:

post-15340-0-34142400-1317792702_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu la ce te'ai referit si nu te contrazic. Problema este insa ca, cel putin dupa datele problemei, este putin probabil ca "mecanicul" (auto) care se pare ca a demontat motorul sa cunoasca tehnica de masurare a jocului cuzinetilor si particularitatile motoarelor de motociclete. In plus, in general aceasta metoda este utilizata pentru a determina uzura cuzinetilor in sine si mai putin a lagarelor vibrochenului. Cand e cazul, uzurile la lagarele arborelui nu sunt egale, in special la cele de biela acestea fiind mai pronuntate pe zona "activa", lagarele nemaifiind perfect rotunde. In aceste cazuri ori se inlocuieste cu totul arborele ori, (si aici ar fi multe de discutat) se rectifica si abia atunci se pot cauta alte masuri ale cuzinetilor decat cele normale.

 

Stiu un caz concret cand un singur set de cuzineti au fost potriviti dupa ureche (masuratori) si dupa prima "blana", arborele cotit pur si simplu s'a rupt in doua.

 

Parerea mea este ca astfel de reparatii trebuie incepute si terminate de cineva cu experienta in domeniu, care poate decide la fata locului ce anume trebuie inlocuit sau ce metoda trebuie aleasa, tinand cont de toate detaliile si problemele gasite dupa ce motorul a fost desfacut. Ma refer la detaii minore care, scapate din vedere, pot duce foarte usor la distrugerea completa si iremediabila a motorului.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma scuzati ca ma bag si eu ca musca... intrebarea e, nu e mai bine sa cumpere alt motor? sau daca nu, pentru a evita problemele de uzura inegala a vilbrochenului, sa-l comande si pe acela. E pacat sa bagi bani si sa repari motorul si sa constati ca dupa 2-300 km ai o bataie la el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu tocmai asta incercam sa spun! Se poate lua o decizie doar functie de TOATE datele problemei (si nu numai de ce crede un mecanic auto la un moment dat), concret, la fatza locului. Daca a fost scapat fara ulei este foarte posibil sa mai existe si alte probleme...

 

Oricum, e complicat, un alt motor (s/h) este loterie, un arbore nou costa cat nu face, la s/h trebuie verificat sa nu aiba uzuri... si oricum, cand se schimba arborele in general trebuie inlocuiti si TOTI cuzinetii. Treaba e destul de complexa pentru a putea fi transata pe forum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc mult pentru implicare si raspunsuri. Abia acum am inteles si eu exact cum stau lucrurile. In concluzie, voi masura manetoanele si, abia atunci, in functie de rezultat, voi putea lua o decizie. Chiar daca metoda propusa de Tng pare mai accesibila, nu voi proceda asa. As fi mai degraba interesat de procedura de rectificare despre care a mentionat yo4hgx, pentru ca, pana la urma nu ne batem joc de motor, si daca presupune o anumita succesiune de pasi, oricat de dificila ar fi ea, aceasta trebuie urmata pentru un rezultat cat se poate de bun.

 

In concluzie, voi masura si voi compara cu cotele din manual. In cazul in care voi fi pus in impas din nou, voi posta aici in speranta ca ma veti sfatui.

 

Inca o data multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuza-ma ca te corectez dar nu ai inteles ....

Vibrokenul sa zicem ca la palier a supravietuit,dar la manetoane sigur s-a luat ceva matrial de acolo.Asta inseamna ca din fabrica manetonul tau are intre 33.976 si 34.000 adica 0.024 sutimi diferenta de fabricatie acoperita de culorile (GROSIMEA) cuzinetilor.

Deci daca sa zicem ca vibrokenul tau a avut din fabrica 33.980 asta inseamna ca mai ai 4 sutimi pana la service limit,o data ce a ramas fara ulei cele 4 sutimi s-au evaporat!!

Daca sa zicem ca a mai ramas 2 sutimi nu cred ca vei gasi pe cineva in tara asta sa iti rectifice doar acele 2 sutimi....(sau poate ma insel eu)

Ceea ce vreu sa spun este ca o data ramas fara ulei acel vibroken este compromis ,si mai pe inteles NU SE RECTIFICA!

Sper sa nu fie asa si sa ma insel eu,dar iti doresc bafta la ce decizie vei lua!

post-15340-0-84609700-1317895475_thumb.jpg

post-15340-0-88598100-1317895488_thumb.jpg

post-15340-0-42880200-1317895509_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, ma bag si eu in discutie. Aceeasi situatie am avut-o si eu la motorul meu numai ca la mine a crapat un cuzinet in 3 bucati. Dupa lungi cercetari si parerei date de mai multi mecanici am primit 2 variante

Prima si cea mai simpla UN ALT MOTOR

A doua putin mai complicata UN ALT ARBORE de la dezmembrari cu tot cu cuzinetii cu care a lucrat si bineinteles desfacuta linia intai si masurat peste tot.

Parerea mea daca s-a dus un cuzinet si a frecat pe arbore cumperi alt motor ca iesi mai ieftin decat sa bagi bani in ala in speranta ca iese ceva bun. Nu se merita, dai bani pe garnituri, ulei filtre, manopera si te duce cat ai cumpara aproape toata motocicleta.

Bafta oricum

Editat de ionut_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, ma bag si eu in discutie. Aceeasi situatie am avut-o si eu la motorul meu numai ca la mine a crapat un cuzinet in 3 bucati. Dupa lungi cercetari si parerei date de mai multi mecanici am primit 2 variante

Prima si cea mai simpla UN ALT MOTOR

A doua putin mai complicata UN ALT ARBORE de la dezmembrari cu tot cu cuzinetii cu care a lucrat si bineinteles desfacuta linia intai si masurat peste tot.

Parerea mea daca s-a dus un cuzinet si a frecat pe arbore cumperi alt motor ca iesi mai ieftin decat sa bagi bani in ala in speranta ca iese ceva bun. Nu se merita, dai bani pe garnituri, ulei filtre, manopera si te duce cat ai cumpara aproape toata motocicleta.

Bafta oricum

de acord cu tine cu o remarca:

Cuzineti de palier se stabilesc cu codurile de pe carter si vibroken,deci daca iei un vibroken si cuzineti de pe alta moto si-l pui la tine nu se potrivesc cuzineti de palier...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc mult pentru implicare si raspunsuri. Abia acum am inteles si eu exact cum stau lucrurile. In concluzie, voi masura manetoanele si, abia atunci, in functie de rezultat, voi putea lua o decizie. Chiar daca metoda propusa de Tng pare mai accesibila, nu voi proceda asa. As fi mai degraba interesat de procedura de rectificare despre care a mentionat yo4hgx, pentru ca, pana la urma nu ne batem joc de motor, si daca presupune o anumita succesiune de pasi, oricat de dificila ar fi ea, aceasta trebuie urmata pentru un rezultat cat se poate de bun.

 

In concluzie, voi masura si voi compara cu cotele din manual. In cazul in care voi fi pus in impas din nou, voi posta aici in speranta ca ma veti sfatui.

 

Inca o data multumesc!

 

Eu am mentionat rectificarea doar ca o posibila varianta... in nici un caz NU am recomandat'o! Dimpotriva, parerea mea este ca daca vrei sa nu'ti bati joc de motor, cauta un arbore s/h in stare buna si schimba si toti cuzinetii (dupa noile coduri). Asta daca esti absolut sigur ca nu mai sunt si alte probleme.

 

de acord cu tine cu o remarca:

Cuzineti de palier se stabilesc cu codurile de pe carter si vibroken,deci daca iei un vibroken si cuzineti de pe alta moto si-l pui la tine nu se potrivesc cuzineti de palier...

 

Asta doar daca noul arbore vine cu bielele originale... altfel si aici trebuiesc cuzinetii potriviti. Ar merge cei vechi doar daca, intamplator, bielele au aceleasi coduri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord cu tine cu o remarca:

Cuzineti de palier se stabilesc cu codurile de pe carter si vibroken,deci daca iei un vibroken si cuzineti de pe alta moto si-l pui la tine nu se potrivesc cuzineti de palier...

 

Asta nu mai stiu cam atat am reusit sa retin din tot ce mi sa spus. Nu te contrazic. eu acum am un motor facut bucati acasa (desfacut) si mai vine cate unu baaaaa asta e bun il faci repede. vine altu baaaa bine ca nu l-ai mai facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun! Am inteles. Investigam starea vibrochenului, daca este in parametri, inlocuim cuzinetii si gata, altfel, ... cumpar altul s/h si dam in altele. Pana una alta, yo4hgx ,vad ca ai trecuta la locatie Constanta, stii un loc unde pot merge sa fac masuratorile? Il iau in sacosa si dau o fuga sa vedem unde ne aflam. O lumanare la biserica, un acatist, ca poate asta e motivul pt care mi se intampla belele astea, mai ales in momentul asta, si poate primesc ceva ajutor de sus.

 

Cu stima, domnilor! Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca ai in manualul de service cotele. te duci la unu cu un micrometru care stie sa masoare si compari masuratorile din carte cu cele pe care ti le da aparatul. daca este ok dai o bere de bucurie cui vrei tu daca nu headscratch.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca ai in manualul de service cotele. te duci la unu cu un micrometru care stie sa masoare si compari masuratorile din carte cu cele pe care ti le da aparatul. daca este ok dai o bere de bucurie cui vrei tu daca nu headscratch.gif

 

 

Daca este ok, Bere La Toata Lumea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun! Am inteles. Investigam starea vibrochenului, daca este in parametri, inlocuim cuzinetii si gata, altfel, ... cumpar altul s/h si dam in altele. Pana una alta, yo4hgx ,vad ca ai trecuta la locatie Constanta, stii un loc unde pot merge sa fac masuratorile? Il iau in sacosa si dau o fuga sa vedem unde ne aflam. O lumanare la biserica, un acatist, ca poate asta e motivul pt care mi se intampla belele astea, mai ales in momentul asta, si poate primesc ceva ajutor de sus.

 

Cu stima, domnilor! Multumesc!

 

Am auzit ca ar mai fi doar cativa "mesteri" in Constanta care mai lucreaza alezari de cilindri si rectificari de arbori, eu am fost cu blocul de cilindri si pistoanele sa mi le masoare la service-ul de langa restaurantul Rustic (tomis nord, peste drum de Balada). Cum intri in curte se face un drum la stanga si apoi, cand o coteste la dreapta imediat pe stanga e o hala. Atelierul e in capat ultima usa pe stanga. Sa ai scoase (din manual) valorile corespunzatoare codurilor de pe arbore. Functie de rezultatul masuratorilor te orientezi cum procedezi mai departe.

 

Lasa lumanarile si acatistele... pe viitor mai multa atentie la nivelul de ulei si intervalele de schimb.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...