Sari la conținut

Cumpar Ij Pentru Al Dona


VOIKUNEN
 Share

Postări Recomandate

Povestea e cam asa. Mike, un bun prieten a cunoscut o familie (sot si sotie) de motociclisti. Oamenii au handicap motor. Ei circula cu un triciclu modificat (ati mai vazut voi pe drumurile patriei). Probelma e ca s-a stricat motoru si probabil si altele. In plus, motorul era cu pornire la picior - ceea ce complica problema. Oamenii trebuiau sa il porneasca la mina...

 

Mike mi-a zis de problema, stiind ca sunt motociclist. Dupa o tentativa facuta prin primavara, ne-am reapucat de proiect. Destinatarii ar fi foarte bucurosi sa primeasca ajutorul nostru si au aranjat deja la RAR sa le autorizeze modificarile.

 

CE VREM SA FACEM:

 

1. sa cumparam un IJ cu totul (a fost ideea mea, caci oricum putem sa folosim si alte piese: carburatoare, cauciucuri, etc.)

2. sa gasim un service in Bucuresti sa reconditioneze motorul in intregime

3. sa-l ducem in stare perfecta celor 2 la Focsani.

 

Si sa nu uit: neaparat cu pornire electrica!

 

Acum ce astept de la voi:

 

1. oferte rezonabile

2. donatii

3. informatii (gen service-uri care pot prelua operatiunea)

 

Pun si o poza cu motoru, ca sa va faceti o idee:

 

post-7797-1161847517_thumb.jpgpost-7797-1161847517_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Povestea e cam asa. Mike, un bun prieten a cunoscut o familie (sot si sotie) de motociclisti. Oamenii au handicap motor. Ei circula cu un triciclu modificat (ati mai vazut voi pe drumurile patriei). Probelma e ca s-a stricat motoru si probabil si altele. In plus, motorul era cu pornire la picior - ceea ce complica problema. Oamenii trebuiau sa il porneasca la mina...

 

Mike mi-a zis de problema, stiind ca sunt motociclist. Dupa o tentativa facuta prin primavara, ne-am reapucat de proiect. Destinatarii ar fi foarte bucurosi sa primeasca ajutorul nostru si au aranjat deja la RAR sa le autorizeze modificarile.

 

CE VREM SA FACEM:

 

1. sa cumparam un IJ cu totul (a fost ideea mea, caci oricum putem sa folosim si alte piese: carburatoare, cauciucuri, etc.)

2. sa gasim un service in Bucuresti sa reconditioneze motorul in intregime

3. sa-l ducem in stare perfecta celor 2 la Focsani.

 

Si sa nu uit: neaparat cu pornire electrica!

 

Acum ce astept de la voi:

 

1. oferte rezonabile

2. donatii

3. informatii (gen service-uri care pot prelua operatiunea)

 

Pun si o poza cu motoru, ca sa va faceti o idee:

 

post-7797-1161847517_thumb.jpgpost-7797-1161847517_thumb.jpg

 

Foarte tare treba asta :hug:

Ar fi ideal daca am putea sa fim de folos oamenilor astora cat de repede in asa fel incat pana la primavara,

sa se poata si realiza proiectul. Cred ca mai devreme de atat nu se poate. Eu unul sunt disponibil dar nu prea cunosc in domeniu reconditionarilor multa lume si nici proprietar de ij nu stiu. Asa ca ramane solutia banilor sau a altceva ce nu tine de mecanica sau donatii de piese. Dar v-ati gandit la eventualitatea de a aduce ceva de afara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu un Ij Planeta5 al unui prieten, in stare buna, nr noi. Nu cred ca e ceva de reconditionat la el.

0723054777 Alin Ij. Il da in 15 milioane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ar fi mai bun un motor de la dezmembrari? Se pot gasi si pana in 200Euro functionale (Apasu a primit o oferta de motor de Kawasaki Z750, 2 pistoane, functional si cu acte de provenienta, la 150Euro). Zic si eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Aleko: Multumesc pentru informatie. am sa-l sun pe prietenul tau

@legionaru: buna idee... dar n-ar fi ai complicat pe urma? motor ieftin, dar trebuie si cutie si celelalte... Oricum de urmarit ideea. Io sunt cam atehnic, deh!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai hai ca vorbesc cu Apasu si iti dau pe PM ID-ul de mess al celui care le aduce din Germania. Ii expui si lui problema si poate iti da el vreo idee. Ma gandesc ca iti trebuie un motor destul de mic in cilindree, dar cu caluti suficienti, care sa nu se incinga la regimul de viteza de deplasare al triciclului (poate iti trebuie, mai bine, un motoras cu racire cu apa). Nici eu nu sunt avizat din punct de vedere tehnic, dar ma gandesc ca astea ar cam fi nevoile. Poate gasesti ceva mai ieftin, avand in vedere ca e pentru o cauza nobila.

Editat de legionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legionarul are dreptate, mai bine se preteaza un motor de japoneza ceva de 400-500cm3 si 40-60cp, motorul luat cu tot cu cutie. Ar fi mai fiabil decat cel de IJ si ar avea si pornire electrica din fabrica.

Ca sa adaptezi un sistem de pornire electrica la un IJ e destul de complicat si nu prea merita efortul tinand seama ca motorul de IJ nici nu e prea fiabil mai ales cu piesele astea proaste care ajung pe la noi.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu gresesc se poate adapta destul de usor motor de gs500 pe un cadru de ij. prinderile in sasiu ar fi foarte asemanatoare. lucrul asta mi l-a spus in prieten care vroia sa puna pe un ij un motor bun.

 

parerea mea este ca daca s-au descurcat pana acum cu un motor de ij, un motor 4t cu racire pe aer nu o sa fie rau.

 

motoarele cu racire pe apa sunt mai bune, dar cu cat un motor e mai performant, cu atat se complica lucrurile : apar pompa de benzina, pompa de ulei, pompa de apa, radiator, supape etc.. ijul nu are nimic din toate astea, ijul se poate repara usor.

 

mai e si celalalt aspect deloc de neglijat : un schimb de ulei la un ij este insignifiant, pe cand la un motor 4t care se respecta dai 1 500 000 cel putin sa schimbi uleiul, mai dai si pe filtre, apoi kitul de lant, ambreiajul daca e cazul .. daca ai probleme cu un cdi iar dai o gramada de bani, daca se duce un carburator sau o membrana vacumatica platesti mai mult decat pe 3 carburatoare noi de ij si tot asa... la ij nu se intampla chestiile astea..

sa nu neglijam consumul de cobustibil : ijul consuma 3.5, 4% dar un 750 in oras poate sa sara de 6. cred ca nu le convine.

parerea mea este ca un ij in prfecta stare de folosinta si un ajutor banesc este mai bun avand in vedere costurile de service ale unui motor (cu mult mai performant intr-adavar) japonez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gaxel: Multumesc, foarte pertinent raspunsul!

 

Totusi, sa inteleg ca IJ-urile nu au aprindere electrica? (vezi raspunsul lui binox de mai sus) As vrea forate muklt sa le oferim ceva cu aprindere electrica. "La mina" cind nu-ti poti folosi picioarele trebuie sa fie cumplit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gaxel, nu zice nimeni de un motor de 750 ca e prea mare ptr necesitatile unui triciclu. Era un exemplu cu ce i s-a oferit si la ce bani. Ceva de capacitate mica ar fi mai economic, d'asta ziceam sa vb, VOIKUNEN, inainte cu tipul ala. Iar un motor bun, exploatat in regim normal, nu forjat, nu ar avea de ce sa nu tina mult si bine. Iar de adaptat eu zic ca se poate (vezi ce a facut pana acum Ozzy in postul lui cu motorul de First Bike).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca luam un IJ intreg mai folosim si alte piese. De la ala vechi ramine doar cadrul. Nici suspensiile nu cred ca sunt bune, poate nici frinele... nu stiu exact.

Dar, chiar daca ma repet, trebuie sa aiba aprindere electrica. LA IJ EXISTA, se poate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Initiativa merita toata lauda!

Poate deviez putin de la subiect, dar nu ar fi mai bun un moto cu atas modificat? are alta stabilitate fata de un triciclu? e mai instabil? mai greu de condus? Ma gandesc ca ar fi mai putin de munca si implicit mai putini bani de dat. Un ij mai vechi dar in stare buna e mai usor de gasit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar, chiar daca ma repet, trebuie sa aiba aprindere electrica. LA IJ EXISTA, se poate?

 

 

Nu exista demaror la Ij, nici la modelele noi. Toate sunt cu pornire la pedala :( . Din pacate, lucrul asta nu se potriveste cu proiectul vostru. De adaptat un demaror la un motor de Ij... :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista demaror la Ij, nici la modelele noi. Toate sunt cu pornire la pedala :P . Din pacate, lucrul asta nu se potriveste cu proiectul vostru. De adaptat un demaror la un motor de Ij... :hug:

 

Damn! Nashpa! Ce facem atunci? Motor + cutie de altceva? Ce ar fii mai potrivit, fie comunista, fie japoneza (cineva a sugerat deja GS 500!

 

Astept sprijin si de la alti specialisti in comuniste. Io n-am mers niciodata cu un IJ, nici macar n-am vazut de-aproape. Doar am tras cu un IJ cu doua tevi... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt implicat si eu in proiectul asta si trebuie sa va spun ca ajutorul vostru sub orice forma este esential. :crack:

Dupa cum va dati seama suntem destul de atehnici :hug: si de aceea am apelat la sprijinul comunitatii. :(

 

Pentru oamenii pe care incercam sa-i ajutam motorul inseamna mai mult decat poate pentru oricare dintre noi. Este diferenta dintre a fi imobilizat, paralizat si a te putea misca astfel incat sa duci o viata cat de cat normala. Si ei au incercat si au reusit sa duca o viata aproape normala cu ajutorul acelui triciclu, pana s-a stricat.

 

Pana acum raspunsul vostru la acest caz a fost peste asteptari si va multumim si speram sa gasim impreuna o solutie sa-i ajutam pe acesti oameni :P

 

In curand o sa mai punem niste poze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt implicat si eu in proiectul asta si trebuie sa va spun ca ajutorul vostru sub orice forma este esential. :(

............

Sper din suflet sa se realizeze acest proiect.

Daca "motocicleta" este functionala , eu donez o alarma cu pornire motor.

Sper sa fie de folos. :hug:

 

asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

imi dau seama ce forta trebuie sa aiba oamenii aia in maini! la o planeta io sar efectiv pe pedala si am 60 de kile.... oau!

 

in alta ordine de idei... se poate adapta un demaror la ij mai ales ca e triciclu nici nu trebuie sa fie prea frumos! :hug: si odata cu demarorul mai trebuie si un alternator de masina, de dacie este foarte la indemana! alternatorul de ij n-ar incarca bateria indeajuns incat sa tina demarorul! totusi nu trebuie renuntat la pedala... trebuie lasata acolo, poate se mai descarca bateria si nu au cum sa porneasca motorul cu demarorul! :(

 

pt. mers incet si cuplu daca vreti ij recomand planeta! se preteaza la trike, mai ales ca sigur vor pune si greutate pe el! piata, io stiu, poate chiar drumuri prin tara! :P un carburator nou, k-68 pt. ij, o muzicutza de voshod/sova si o toba facuta pt motor (cu asta va pot ajuta eu, v-o proiectez daca vreti) consumul scade pe la 3 in oras... pt. solo, pt. asta cred ca ar ajunge pe la 4! acceptabil zic eu! :crack:

 

mai sunt destule de spus despre ij dar am alta intrebare si in functie de raspuns continui cu iju' sau nu.... intrebarea este:

 

daca tot ne ajutam intre noi, punem bani, lalalla nu ar fi oare mai bine sa strangem bani si sa luam un ural de 650? zic de 650 pt. ca pt. modelul asta este un kit pt. racire pe apa! este 4t, este rusesc, deci destul de ieftin... cu banii astia nu trebuie sa luam decat practic o coaja de motor, numai actele sa fie bune si totul schimbat in el! niste carburi vacuumatice, 2 bujii pe chiulasa, aprindere buna si asa este si fiabil si puternic si are si consum mic! ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare un motor de Tula o face fata?Ma gndesc ca are si racirea aia fortata si pornire la buton,Stiu in Tgv pe cineva care are doua tule demontate-nu stiu daca le vinde dar daca vi se pare o idee buna ma interesez :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur si va multumesc mult ca ati sarit in ajutor atit de repede! Ma bucur si ca specialistii se exprima si ca se ofera donatii (stiam eu ca printre motociclistii satanisti sunt si unii angelici! :hug: ).

Ca sa mai clarificam un aspect: oamenii nu-si pot utiliza picioarele decit foarte putin. Nu cred ca pot actiona pedale corect.

Zilele astea am sa vorbesc la telefon cu ei si am sa-i intreb mai multe detalii.

 

Pe de alta parte, daca ma lasa naibii raceala asta cumplita si vremea e cit de cit buna, io cu Robot va scoatem la o bere unde vreti voi. Daca ne adunam la un loc, atunci decidem mai repede si mai eficient.

 

Multumesc baieti, sunteti meseriasi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Stress L&P. Imi cer scuze ca nu ti-am raspuns mai iute, dar sincer nu am inteles exact propunerea. Ural 650 este un kit motor, cu cutie, carburatoare si tot ce-i trebuie, numai sa-l instalam pe triciclul oamenilor?

 

Daca-i asa, zi ca zici bine! Cit costa? Unde-l facem?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu, nu! ural 650 este o motocicleta ruseasca destul de asemanatoare cu nepra dar totusi un pic diferita prin diferite solutii tehnice! ideea e ca ea original este racita pe aer si este 4t... intre timp au aparut kit-uri pt. racire pe apa! cilindrii, pompa, radiator... ce vroiam sa spun e ca putem strange o suma de bani pt. acest proiect! eu unul nu am multi bani dar o sa pun ceva... putini cum sunt dar ceva! si altii la fel! asa se poate face una din cele 2 motociclete care cred eu ca s-ar preta la asa ceva... cine vrea sa ma contrazica sau sa propuna si alta/altele sa aduca argumente solide avand in vedere problema banilor de care dispun respectivii oameni! in plus la ural se poate adapta MULT mai usor un demaror electric avand in vedere ca exista deja din fabrica! orice ar fi eu o sa va ajut! si banesc si la proiectare si daca o sa am bani de transport chiar si mecanic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Povestea e cam asa. Mike, un bun prieten a cunoscut o familie (sot si sotie) de motociclisti. Oamenii au handicap motor. Ei circula cu un triciclu modificat (ati mai vazut voi pe drumurile patriei). Probelma e ca s-a stricat motoru si probabil si altele. In plus, motorul era cu pornire la picior - ceea ce complica problema. Oamenii trebuiau sa il porneasca la mina...

 

Mike mi-a zis de problema, stiind ca sunt motociclist. Dupa o tentativa facuta prin primavara, ne-am reapucat de proiect. Destinatarii ar fi foarte bucurosi sa primeasca ajutorul nostru si au aranjat deja la RAR sa le autorizeze modificarile.

 

CE VREM SA FACEM:

 

1. sa cumparam un IJ cu totul (a fost ideea mea, caci oricum putem sa folosim si alte piese: carburatoare, cauciucuri, etc.)

2. sa gasim un service in Bucuresti sa reconditioneze motorul in intregime

3. sa-l ducem in stare perfecta celor 2 la Focsani.

 

Si sa nu uit: neaparat cu pornire electrica!

 

Acum ce astept de la voi:

 

1. oferte rezonabile

2. donatii

3. informatii (gen service-uri care pot prelua operatiunea)

 

Pun si o poza cu motoru, ca sa va faceti o idee:

 

post-7797-1161847517_thumb.jpgpost-7797-1161847517_thumb.jpg

prietene, am un ij jupiter 5, cu acte in regula, numere noi.daca esti interesat de el si dispui de transport, (sunt din Suceava) vino dupa el.

:hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercati sa-i luati din Germania o motocicleta suzi gs 400 sau 500, sau chiar o yamaha xs 400. Suzi GS 400 in stare buna il gasiti la 300 de euro. Nu-l inmatriculati, il puneti direct pe cadru (prinderi pe sasiu asemanatoare, motorul intra f. bine, pornire la buton, carburatie faina, racire mai buna, plus restul pieselor). Chiar daca nu il omologheaza, nu cred ca politistii vor fi chiar asa de intrasigenti (acuma nush ce sa zic de raristi, da merita incercat).

Daca se pun cate 5-10 ron, se strang bani de moto cu tot cu modificare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...