Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In dec. 2015 am facut schimbul de ulei si filtru. Daca acest Amsoil tot este laudat de forumuri moto si este in topul testelor de specialitate ale uleiurilor moto, din primavara il testez pe zx12. Sunt curios daca sunt diferente mari fata de 300V Factory Line?!.

Recomand 100% spusele lui Dedant, este un profesionist si vorbeste din experienta acumulata + logica, este printre putinii membrii de pe forum care nu vorbesc doar de dragul vorbei :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In dec. 2015 am facut schimbul de ulei si filtru. Daca acest Amsoil tot este laudat de forumuri moto si este in topul testelor de specialitate ale uleiurilor moto, din primavara il testez pe zx12. Sunt curios daca sunt diferente mari fata de 300V Factory Line?!.

 

Si eu sunt curios cum o sa-ti dai seama daca sunt diferente mari intre 300V si Amsoil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt curios cum o sa-ti dai seama daca sunt diferente mari intre 300V si Amsoil...

O sa ma bazez pe " the sixth sense" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In dec. 2015 am facut schimbul de ulei si filtru.

 

Întreb și io: de ce în decembrie?

 

O sa ma bazez pe " the sixth sense" :)

 

Probabil efectul placebo va fi mai mare decât "sixth sense" (care-o fi ăla).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa ma bazez pe " the sixth sense" :)

Poate "sex...th" sense!?

 

Serios acuma, chiar crezi ca se poate pune problema unor diferente notabile intre doua uleiuri din gama de top? Pe strada? Eu ma indoiesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Doctor x

@ yo4hgx

 

1. Fac schimbul de ulei de obicei in dec. in fiecare an, iar in perioada dec.-ian, in timpul liber, incerc sa rezolv toate cerintele referitoare la intretinere, astfel ca la inceput de sezon moto motocicleta sa fie 'apta' de drum. Problema cu rezidurile, acizii din uleiul uzat si 'riscul pastrarii peste iarna a uleiului in motor' sincer o consider mai mult comerciala.Nu exista niciun test/verificare din care sa rezulte ca un ulei care s-a pastrat timp de 3 luni in motor a produs o 'eroziune', degradare a componentelor motorului sau cutiei de viteze cu 0, XX %. Sunt recomandari in manualul de utilizare, am vazut la honda si yamaha, dar repet 'recomandare', cum si fabricantii de motociclete/automobile recomanda o anumita marca de ulei, dar nu exista riscul de degradare al motorului privind perioada de pastrare.

2. Daca tot am avut ocazia sa 'primesc' un pachet 10W40 Amsoil din SUA, nu puteam sa zic nu :). In plus, sunt ceva teste cu acest ulei si in toate el este in top. Acum cei de la Motul sau ceilalti cu care Amsolil a fost testat in laborator, da in laborator Amsoil de de catre tehnicieni de la Amsoil, de ce nu fac si ei un test din care sa rezulte ca Amsoil a 'umflat' datele si nu este chiar asa? Uite public larg, Motul sau marca X, Y..are alte rezultate, etc.!! Sunt doua teste interesante, americanii au mai multe in catalog:

A. Stabilitate la forfecare si o buna viscozitate la temperaturi inalte sunt critice in motoarele de motociclete. Modul in care acesti parametrii in combinatie afecteaza uleiul este masurată conform ASTM(metodologie de testare) Testul masoara vascozitatea la temperaturi inalte sub forțele de forfecare. Uleiurile

stabile la forfecare sunt capabile sa mentina o viscozitate ridicata la temperaturi ridicate, iar valoare de baza este indicele de viscozitate cP(centipoise) 1cP=10-3Pa x sec. ( mili-Pascal-secunda). 1cP=10-3Pa x sec., adica daca intre doua placi situate la distanța d se pune un fluid cu viscozitatea de

1 Pa s , iar placa este deplasata lateral sub o tensiune mecanica de 1 Pa, ea se va deplasa in timp de o secunda pe distanța d.

B. Un alt test este cel de stabiliate la oxidare, fenomen care apare ca urmare a temperaturii ridicate la care ajunge uleiul. Temperatura ridicata accelereaza oxidarea, diminueaza proprietatile uleiului si favorizeaza depunerile carbon.

Cum o sa-mi dau seama de diferente intre Motul si Amsoli? Se sesizeaza destul de bine modul de schimbare a vitezelor, iar la motorul acesta(zx12) daca N(netralul) este mai bine selectat dupa incalzirea uleiul, in special in orase unde am sesizat ca apare acest fenomen, inseamna ca Amsoil este o rezolvare pentru cazul meu.

post-74268-0-41895800-1454537503_thumb.png

post-74268-0-53500300-1454537513_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum o sa-mi dau seama de diferente intre Motul si Amsoli? Se sesizeaza destul de bine modul de schimbare a vitezelor, iar la motorul acesta(zx12) daca N(netralul) este mai bine selectat dupa incalzirea uleiul, in special in orase unde am sesizat ca apare acest fenomen, inseamna ca Amsoil este o rezolvare pentru cazul meu.

 

Daca ai probleme cu gasirea neutralului problema e la motor... un ulei nu va rezolva o eventuala astfel de problema ci doar o va masca. In rest, nu comentez, daca e moca vreau si eu Amsoil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai probleme cu gasirea neutralului problema e la motor... un ulei nu va rezolva o eventuala astfel de problema ci doar o va masca. In rest, nu comentez, daca e moca vreau si eu Amsoil...

 

Adica mai clar la cutie? Dar nu cred, problema apare dupa 100 km, in orase,' frecatul' in intersectii, dupa ce ies din oras dispare. Puterea motorului este transmisa integral de cutie la roata nu sunt alunecari in ambreiaj/pierderi de putere, dar posibil ca uleiul acesta sa aduca o rezolvare, posibil sa nu! Posibil sa functioneze mai bine cu 15W? Ramane de vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat la cutie ci mai degraba la ambreaj. Un motor cu puterea si cuplulul de ZX12 supune transmisia la sarcini fenomenale si in general oala ambreajului reprezinta veriga slaba. Micile santulete sau chiar ondultiile fine ce apar in canalele in care discurile (metalice si ferodo) culiseaza si tasarea arcurilor de soc pot creea un mic discomfort in gasirea neutralului, in special cand uleiul atinge temperatura maxima.

 

Mai pot fi si alte defecte minore pe care suntem in general tentati sa le ignoram, cum ar fi uzura in nucile parghiilor schimbatorului de viteze... apropo, cand le-ai curatat si uns ultima data?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat la cutie ci mai degraba la ambreaj. Un motor cu puterea si cuplulul de ZX12 supune transmisia la sarcini fenomenale si in general oala ambreajului reprezinta veriga slaba. Micile santulete sau chiar ondultiile fine ce apar in canalele in care discurile (metalice si ferodo) culiseaza si tasarea arcurilor de soc pot creea un mic discomfort in gasirea neutralului, in special cand uleiul atinge temperatura maxima.

 

Mai pot fi si alte defecte minore pe care suntem in general tentati sa le ignoram, cum ar fi uzura in nucile parghiilor schimbatorului de viteze... apropo, cand le-ai curatat si uns ultima data?

In fiecare sezon de iarna incepand din 2012 de cand detin motocicleta, dar nu am mai avut la niciun motor 'fenomenul acesta'. Din ce am vazut la "amicii' de zx12 -worldkawasaki forum, se pare ca zx12/ N-ul din cutia de viteze are 'afinitati' pentru anumite uleiuri, iar cei mai multi au rezolvat cu Amsoil. Nu este un defect grav, de fapt nici nu l-as introduce in categoria defectelor, dar este deranjant..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei bine, eu verific si daca e nevoie ung sau curat si ung nucile parghiilor schimbatorului de viteze cam de fiecare data cand curat/ung lantul de transmisie. Probabil nu e cazul tau, care pari paranoic cu intretinerea, insa in multe cazuri cand se reclama probleme cu neutralul nu uleiul este de vina...

 

Ce vreau eu sa spun ca nu poti decreta suprematia unui ulei, sau declara net superior altuia, doar pentru ca se potriveste motorului tau deoarece rezolva sau acopera unele metehne. Pe de alta parte, astept cu interes aparitia cutiilor "seamless" din motoGP sa-si faca aparitia pe motoarele de strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica mai clar la cutie? Dar nu cred, problema apare dupa 100 km, in orase,' frecatul' in intersectii, dupa ce ies din oras dispare. Puterea motorului este transmisa integral de cutie la roata nu sunt alunecari in ambreiaj/pierderi de putere, dar posibil ca uleiul acesta sa aduca o rezolvare, posibil sa nu! Posibil sa functioneze mai bine cu 15W? Ramane de vazut.

 

Ce temperatura are uleiul cand o folosesti in oras?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce temperatura are uleiul cand o folosesti in oras?

 

Nu am sonda de temperatura si nici un termometru adaptabil in loc de buson alimentare ulei (fig) . Dar plaja temp. la ulei in carter ar trebui sa fie 100-120 grdC. La 35 grd.C afara in oras la intersectii pornesc si cele 2 ventilatoare( nu am radiator de ulei) , in fine sa zicem ca ajunge la 120 grdC.

post-74268-0-20334600-1454600863_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am dat valoare maxima, posibil sa fie 100 grd C, chiar o sa-mi montez un termo. sa vad in trafic la cat ajunge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei care au folosit la motocicleta lor ulei ENEOS ce ne puteti spune? il recomandati?

 

E un ulei chiar ok pt cat costa. Am folosit 10w40 la 2 motociclete.. Posibil sa incerc 10w50 la urmatoarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma orice ulei cu specificatiile corespunzatoare mobrei e ok, cu conditia sa nu vina din sopronul rusesc!

Ma indoiesc ca ajunge doar la 100℃, la auto se pun schimbatoare de caldura apa-ulei pt a-l raci, iar apa are ~95℃. La cotetzul meu de curse in 5km la Ranca ajungeam la 140℃ fara radiator de ulei, cu ~80℃ la start!

Parerea mea e ca nu poti evalua obiectiv un ulei ca utilizator fara sa ai macar ceasuri de presiune si temperatura. Mai ales ca mergi de regula un sezon, schimbi urmatorul sezon si oricum e trecerea de la ulei uzat la proaspat.

In testele alea normal ca Amsoil e primul, doar ei le-au facut/comandat/platit! Am avut ocazia sa vad din interior un laborator de testat uleiuri, simulau inclusiv 120000km cu un produs nou, cu masina pe stand mergand 24/24 si demontat motor din 20 in 20k!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vascozitatea uleiului se alege functie de mai multe variabile dar in principal se iau in consideratie tolerantele cuzinetilor si temperaturile de regim de lucru normal. De remarcat faptul ca in prima faza de incalzire a motorului temperatura uleiului ramane in urma celei a lichidului de racire cu cca 10-15 gr. C iar dupa o perioada dupa ce lichidul s-a stabilizat la temperatura de lucru, uleiul o va depasi cu pana la 30 sau chiar 40 gr. C.

 

Pentru motoarele de strada racite cu lichid, al caror regim termic este mentinut de termostat in zona de 85 gr. C uleiul va fi la aproximativ 100 gr. C. Tocmai de aceea in toate fisele tehnice vom gasi valorile de vascozitate pentru 0 gr. C (pornire iarna), 40 gr. C (pornire vara) si 100 gr. C (regim de lucru normal) si 150 gr. C (pragul de termostatare sau regim de curse). La motociclete situatia e si mai complicata deoarece baia este comuna, motor, cutie si ambreaj. Motorului in general ii place uleiul subtire (vascozitatea de la 100 gr. C a unui xx-W40), cutiei cel gros iar abreajului intre. Bineinteles, se iau consideratie necesitatile motorului iar restul se ajuta cu aditivi. Sau nu. Presiunea uleiului este un parametru ambiguu, mai mult orientativ. O presiune ridicata nu inseamna neaparat un lucru bun cum nici o presiune scazuta nu inseamna neaparat un lucru rau. Debitul este de fapt ceea ce intereseaza mai mult in acest caz. o presiune mare poate insemna un debit mic si invers. Insa din nou, totul depinde de modul in care un motor a fost proiectat, functie de destinatie si alti factori specifici. Constructia pompei de ulei, tipul si modelul filtrului, diametrele si lungimile canalelor de ungere, etc., influenteaza in mod direct raportul presiune/debit.

 

Amicul nostru cu probleme la gasirea neutralului cand uleiul a atins probabil 150 gr. C va rezolva usor problema cu un ulei din gama xx-W60. Problema este insa ca in regim de croaziera, cand uleiul nu va depasi 100 gr. C vascozitatea va fi un pic peste cea optima.

 

In conditii normale de exploatare, in proportii rezonabile, la temperaturi normal pe strada, tipul, marca... uneori chiar si indicii de vascozitate nu sunt atat de importante. Situatie devine critica insa la extreme, in zone climaterice polare sau tropicale sau cand motorul este folosit in regim de curse, abuziv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...