Sari la conținut

regulator voltaj reglabil , HELP


bec
 Share

Postări Recomandate

Problema sta in felul urmator, vreau sa controlez un motor electric(ventilatia din masina) alimentat la 12 V, amperajul nu il cunosc dar e destul de serios (fire 1,5) .

 

 

Exista ceva de genul asta? sau trebuie facut un montaj , se complica treaba?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

potentiometru/reostat??

 

de fapt ce vrei sa faci ?? sa ai control pe turatii in trepte sau liniar?

 

 

daca e liniar, merge cu un reostat/potentiometru, daca vrei in trepte... un comutator cu "n" pozitii si un montaj cu rezistente diferite :)

 

cate fire are motorul??

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul are 2 fire.

eu vreau un control asupra lui, nu ma intereseaza daca e in trepte sau liniar, momentan e alimentat cu 1,2v si se invarte foarte incet, controalele originale nu mai exista (am montat un cdplayer in locul lor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

potentiometru/reostat??

 

de fapt ce vrei sa faci ?? sa ai control pe turatii in trepte sau liniar?

 

 

daca e liniar, merge cu un reostat/potentiometru, daca vrei in trepte... un comutator cu "n" pozitii si un montaj cu rezistente diferite :)

 

cate fire are motorul??

 

 

uite asa ceva, in functie de rezistenta bobinajului ai regimul de turatie ( la minim o sa ai "0 volti" iar la maxim "12 volti" ), respectiv cursa butonului o sa fie mai lunga sau mai scurta

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si asta-i reostat? sau potentiometru(sau sunt acelasi lucru)?, ce interval de impedanta?

 

ms.

e reostat care seamana cu potentiometru, mai is si reostate liniare :)

impedanta?? pai asta o stabilesti in limita bunului simt,functie de motor :friends:

 

cati amperi papa minunea, cati kv are, ... si tot asa

de ex pentru.. 10 amperi poti sa incerci ( asta in niste limite duse la extremul extremelor) un reostat cu rezistenta de 5,6 ohmi

( asta e pt motor de 750~800 vati)

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e vorba de DC termenul impedanta nu are ce cauta in discutie. Pe de alta parte folosirea unui reostat, potentiometru sau orice fel de rezistenta variabila, deoarece lucreaza in curent, implica disipare mare de caldura, mare atentie unde'l montezi. Functie de rezistenta interna a bobinei motorasului, daca curentul nu depaseste 1-1.5A poti folosi un regulator variabil de tensiune pozitiva gen LM317T. Pentru curenti mai mari se poate comanda un tranzistor mai de putere (gen 2N3055) sau folosi regulatoare de curenti mai mari, gen LM150(3A) sau LM138(5A). Si in acest caz insa exista o oarecare disipatie si e nevoie de un mic radiator.

 

Ride Safe!

 

 

http://www.national.com/mpf/LM/LM317.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai diferenta dintre reostat si regulator liniar de tensiune nu e mare judecand din punct de vedere al pierderilor energetice.

De potentiometru nu poate fi vorba pt ca un motor de aeroterma auto papa cativa amperi. Cu reostat teoretic ar merge practic insa e voluminos urat si scump.

Cea mai ieftina, eleganta si eficienta dpdv energetic solutie cred ca este un control PWM, atunci chiar poti controla turatia de la zero la maxim printr-un potentiometru finut (daca vrei complicatii se poate folosi si un "potentiometru" digital cu butoane de + si - )

Nu e la fel de simplu ca solutia cu reostat insa nici dificil nu e, scheme se gasesc o gramada, tot montajul incape pe o placuta de maxim 5x5cm, merge facuta si pe cablaj de teste perforat ca sa nu te complici cu corodarea. Potentiometrul il poti pune unde vrei, nu neaparat pe placa iar conexiunea acestuia cu placa se poate face cu fire subtiri. Toate piesele nu ar trebui sa coste mai mult de 5, maxim 10E ca poate-s mai scumpe pe acolo :)

 

Se gasesc si gata facute, de exemplu aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daaaa is "mari" is "scumpe" "nu se gasesc"...

 

 

http://www.okazii.ro/catalog/42864208/potentiometre-cu-reostat-3-bucati.html

asta ca idee

 

 

 

in alta ordine de idei... daca vreau sa fac ceva de dragul de a face .. puteam sa recomand si io ceva stilizat,cu triac si condensator, potentiometru si radiator de disipare, omul a zis ca vrea ceva simplu.

un reostat micut ( pt ce vrea el nu tre unul de ala cat borcanul de 800g ) se poate piti lejer in spatele bordului, disipa caldura? oare? extrapoland.. motoarele de 800+kv de la statiile de concasare, pornite reostatic.. credeti ca reostatele alea se comporta ca niste radiatoare imense??

 

@bec. o sa scotocesc prin cutia cu jucarii, acolo unde stiu ca am un reostat, o sa il verific pe motor electric de auto. in paralel voi face si un montaj cu ce au sugerat amicii mai sus

apoi iti voi spune ce e mai usor de procurat/montat/intretinut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daaaa is "mari" is "scumpe" "nu se gasesc"...

 

 

http://www.okazii.ro...t-3-bucati.html

asta ca idee

Tu te-ai uitat ce valori au reostatele alea? Daca tu crezi ca merge cu unul deala iti recomand ca mai intai sa incerci pe banii tai apoi sa recomanzi altora.....

Si mai sunt curios de schema aia de comanda cu triac a unui motor de cc....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Se gasesc si gata facute, de exemplu aici

O DA !, Multumesc, exact asa ceva vreau. totusi banuiesc ca imi trebuie ceva mai puternic. Siguranta e de 30 A pentru ventilatie , maine ma duc la atelier si masor consumul apoi comand un ghizmo din asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O DA !, Multumesc, exact asa ceva vreau. totusi banuiesc ca imi trebuie ceva mai puternic. Siguranta e de 30 A pentru ventilatie , maine ma duc la atelier si masor consumul apoi comand un ghizmo din asta.

M-am uitat mai atent la ala din link, nu e gata facut, e kit adica-ti da cablajul gata facut si toate piesele in punga, tu trebuie sa le lipesti pe cablaj, dar tot pe siteul ala gasesti si gata asamblate. Daca vrei sa masori consumul la motorul tau ai grija sa-l masori cand e in sarcina adica cu "elicea" pe el.

 

La majoritatea masinilor sunt mai multe trepte, pe fiecare treapta are o rezistenta in serie. E cel mai simplu si eficient. Pana la urma nu ai nevoie de 20 de viteze. 3-4 sunt suficiente.

Ai dreptate numai ca daca nu mai ai acel comutator e mai complicat sa gasesti unu in comert la pret rezonabil care sa se mai si potriveasca cat de cat in bord. Probabil cea mai convenabila solutie ar fi gasirea unuia identic cu cel original pe la dezmembrari, asta daca ai suficient timp sa cauti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

1 M-am uitat mai atent la ala din link, nu e gata facut, e kit adica-ti da cablajul gata facut si toate piesele in punga, tu trebuie sa le lipesti pe cablaj, dar tot pe siteul ala gasesti si gata asamblate. Daca vrei sa masori consumul la motorul tau ai grija sa-l masori cand e in sarcina adica cu "elicea" pe el.

 

 

2 Ai dreptate numai ca daca nu mai ai acel comutator e mai complicat sa gasesti unu in comert la pret rezonabil care sa se mai si potriveasca cat de cat in bord. Probabil cea mai convenabila solutie ar fi gasirea unuia identic cu cel original pe la dezmembrari, asta daca ai suficient timp sa cauti.

 

1 . masor montat. am inteles

 

2 pai comutatorul original e electronic, trece prin radio/cd si displayul pentru radio/ventilatie temp si alte rahaturi, masina seat ibiza/cordoba.

 

am luat o chestie din asta http://www.virtualvillage.nl/toerentalregelaar-speed-controller-met-potentiometer-voor-12v-15a-pwm-003601-055.html

 

am masurat consumul si nu-i asa mare, 7-8A la pornire apoi scade la 5A

 

acum tre sa vad cum se regleaza caldura .... :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...