Eliadar Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 deja 15 mecanici este prea mult... eu as duce motorul la un service autorizat/specializat HONDA. asta este... ma costa cat ma costa nu am ce face! de fapt l-as fi dus deja dupa al treilea mecanic, ce se intampla aici este masochism curat. pot sa inteleg dorinta de a repara motorul cat mai ieftin sau moka... dar deja este aiurea. am avut si eu diverse probleme cu diverse motociclete si am invatat relativ repede ca unele probleme le pot rezolva eu (studiind manualul, sfaturi) altele le pot face unii amici motociclisti care se pricep mai bine ca mine, altele mecanicii de motociclete (aia 14-15 la care ai fost si mai sunt si altii, unii testati si de mine - cazul lui Bogdan Padure care pe mine chiar m-a ajutat si mi-a facut in reglaj super) iar unele se pot rezolva numai in service... punct. nu comentez cat de buni sunt sau nu. unii sunt chiar foarte priceputi, altii vor sa invete... unii au scule altii nu prea au... in fine. nu asta e problema. ideea este ca au incercat sa te ajute. 1,2,3... 15!!!! las-o frate! asa ca nu mai lungi topicul aiurea ca o sa ajungi sa epuizezi mecanicii de pe la noi si te vad invatand bulgareste sau ungureste ... bag-o in service. MULT NOROC! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Tu crezi ca la reprezentanta Honda exista mecanici specializati in Japonia? Sunt doar niste agarici care stiu sa schimbe un ulei si un lichid de frana.. daca. :| Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eliadar Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) io nu m-as descalifica daca as avea bani sa fac reprezentanta angajand agarici. dar in fine... parerea mea este ca ar trebui sa aiba acces la o documentatie si o baza de date ampla. nu cred ca defectul asta este UNICUL. asa ceva s-a mai intamplat si a fost cu siguranta documentat. la asta m-am referit. adevarat ca la service la Honda nu tine poezia cu "daca sunteti mecanici adevarati..." blah blah... ) (si nici nu poti sa stai sa le dai sfaturi si sa te uiti la ceas) dar eu cred ca au sa o rezolve... de fapt sunt convins. p.s. BB- eu simt ca te mananca palmele sa muncesti neplatit Editat Noiembrie 20, 2011 de Eliadar Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) As munci cu drag la un Transalp dar din pacate nu sunt in Romania... Daca suspecteaza cineva pe partea electrica, se poate imprumuta un CDI, verificat daca face la fel si cu asta basta. Iti trebe doctorat de la Honda pt asta? De ce apare doar cand se merge pe ea si nu si la testele pe stander nu am idee. Pentru ca orice motor se comporta altfel in SARCINA si altfel invartit in gol. Am avut problema similara la Transalp modelul de 600, doar ca la mine era undeva la 110-120km/h si s-a remediat marind nivelul in carburi. Repet, ceva e putred pe partea de alimentare si nimeni nu vede... poate fi o prostie, un furtun gatuit, un filtru infundat, problema e clar de debit mic. Ca si curiozitate personala, a luat cineva furtunul care duce in carburi si vazut cum curge benzina din el? Stiu ca proba s-a facut si cu sticla, dar nu e concludenta, in rezervor exista mai multa benzina si se asigura un debit mai mare decat din sticla. Editat Noiembrie 20, 2011 de Belbody Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 20, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Poate nu ii mai place aerul de bucuresti sau romania si gata Totusi, partea electrica a fost verifica, s-a incercat cu diferite carburatoare problema e aceeasi. rateurile totusi inseamna amestec care nu a luat foc in camera deci ori in momentele alea nu ai scanteie, ori amestecul e atat de prost incat nici vorba sa se aprinda. totusi cu 3 carburatoare diferite sa fie la fel de prost amestecul imi vine greu sa cred, deci ar ramane problema de scanteie. De ce apare doar cand se merge pe ea si nu si la testele pe stander nu am idee. As zice daca poti face rost de ce testerul acela de scanteie de care spunea cineva pe aici cu cateva pagini in urma. Macar sa tai de pe lista si problema asta. In continuare singura variabila dintre testele in miscare si cele statice este viteza vantului. Ziceai ca vibratii erau si pe stander deci le-as scoate oarecum din calcul momentan. radu86, bobinele de inductie au fost verificate si sunt in parametrii manualului de service. Am luat in cosiderare si fisele bobinelor asa ca le-am testat si pe acestea - nimic in neregula. Am schimbat bobinele de inductie si fisele acestora cu altele de pe un motor identic - niciun rezultat. Editat Noiembrie 20, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Citesc topicul acesta de cind s-a deschis si eu deja m-am saturat de acele posibile piese care au fost schimbate aiurea.Iti platesc eu drumul ,adu-o la mine si daca nu reusesc sa o fac ti-o platesc dublu,ma las de meserie si donez toate sculele pe care le am la cel mai sarac mecanic.Punct Editat Noiembrie 20, 2011 de edysson Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Am patit faza similara altadata tot cu transalp - eram pe drum - mai aveam 200km pana acasa, autostrada, cum treceam de 100 - pana pe la 120 dadea in nas de muream - am tras pe dreapta de vreo 3-4 ori sa vad daca am benzina sau imi curge pe undeva.. mai aveam putin si o tranteam intr-un sant si-i dadeam foc! Apoi am avut inspiratia sa scot filtrul de benzina de pe furtun care era moto/mic si transparent, se vedea clar cum curge benzina prin el, deci parea f.f.f. OK, l-am scos, l-am rupt la un capat ca sa pot avea stut sa pot imbina furtunele, am cuplat fara el si ghici ce... mergea mobra ca armasaru lu Fat Frumos cand ii dadea jaratec! Un (cuvant urat) de filtru care parea f OK. Transalpele sunt ffff sensibile la debitul de benzina pt ca nu au pompa. Alta idee, mecanismul de vacuum de la rezervor l-a verificat cineva? Editat Noiembrie 20, 2011 de Belbody Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eliadar Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 As munci cu drag la un Transalp dar din pacate nu sunt in Romania... Daca suspecteaza cineva pe partea electrica, se poate imprumuta un CDI, verificat daca face la fel si cu asta basta. Iti trebe doctorat de la Honda pt asta? da frate... merge si-asa. ailalti 14-15 nu s-au priceput. nimanui nu i-a trecut prin cap sa inlocuiasca CDI-ul!... asa va dati unul altuia cu sutu' in oua. si dupa aia va intrebati de ce cartesc clientii intre noi fie vorba... v-a cam avut pe toti. io daca eram mecanic si vedeam ca alti 2-3 mecanici pe care ii respect nu i-au dat de cap, nu ma bagam nici daca ma platea cu 100 euro minutul indiferent de rezultat. sa mearga la service autorizat. unde nu vede mobra decat cand o baga si cand o ia. e cazul sa va respectati mai mult intre voi... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Nu-s cu cine vorbesti, da' io nu-s mecanic, e doar hobby. DA, repar mobre pe bani, si masini, dar numai daca imi cere cineva expres, adica cunostinte sau trimisi de diversi, in rest nu prea am timp. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 20, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Citesc topicul acesta de cind s-a deschis si eu deja m-am saturat de acele posibile piese care au fost schimbate aiurea.Iti platesc eu drumul ,adu-o la mine si daca nu reusesc sa o fac ti-o platesc dublu,ma las de meserie si donez toate sculele pe care le am la cel mai sarac mecanic.Punct edysson, iti multumesc . Accept bucuros oferta ta, dar in momentul de fata al 16 -lea mecanic lucreaza inca la ea. Omul nu a abandonat ! Daca nu va mai dori sa lucreze la motor esti primul pe lista mea pe care am sa-l caut. Da-mi te rog un PM cu datele de contact si am sa te contactez eu. Editat Noiembrie 20, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 sa mearga la service autorizat. unde nu vede mobra decat cand o baga si cand o ia. Poate gresesc (vorba vine) dar in Romania nu gasesti mecanici moto buni in service autorizat. Majoritatea lucreaza la negru pt ca asa castiga mai multi bani decat daca ar lucra in service. Off topic, e aiurea si expresia asta "mecanic moto". Un mecanic trebuie sa stie sa lucreze orice fier. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 20, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Tot de la carburatoare e, ceva le scapa celor 500 de mecanici. Io as muri cu ea de gat si tot as face-o, chit ca as desface-o pana la ultimul surub. O chestiune electrica se manifesta aleator, nu o poti reproduce si nu prea apare in conditii similare. Cand un motor da in nas la o anumita sarcina exista o singura explicatie, nu are PAPA - amestes aer/benzina sau numai benzina. Mai poate fi o varianta - distanta electrozilor la bujii decalibrata GROSOLAN - dar ma indoiesc ca asa ceva le-a scapat celor 5000 de mecanici care au vazut-o. Belbody, sunt la al 3 -lea set de bujii. Primele, cele vechi, le-am schimbat pe 7 septembrie deoarece aveau 23.000 km. Cu al doilea set am facut aproximativ 500 km. Am schimbat acum cateva zile al doilea set cu cel de-al treilea set de bujii ! Nu sunt cunoscator, dar cred ca joaca cu bujiile nu mai are rost sa continue. Editat Noiembrie 20, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Lasa bujiile, distanta electrozilor e corecta? Si stiu ca a mai fost intrebat, dar incearca sa-ti amintesti ce s-a petrecut inainte de a incepe motocicleta sa faca asa, orice detaliu oricat de mic poate fi de ajutor. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 20, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) As munci cu drag la un Transalp dar din pacate nu sunt in Romania... Daca suspecteaza cineva pe partea electrica, se poate imprumuta un CDI, verificat daca face la fel si cu asta basta. Iti trebe doctorat de la Honda pt asta? Pentru ca orice motor se comporta altfel in SARCINA si altfel invartit in gol. Am avut problema similara la Transalp modelul de 600, doar ca la mine era undeva la 110-120km/h si s-a remediat marind nivelul in carburi. Repet, ceva e putred pe partea de alimentare si nimeni nu vede... poate fi o prostie, un furtun gatuit, un filtru infundat, problema e clar de debit mic. Ca si curiozitate personala, a luat cineva furtunul care duce in carburi si vazut cum curge benzina din el? Stiu ca proba s-a facut si cu sticla, dar nu e concludenta, in rezervor exista mai multa benzina si se asigura un debit mai mare decat din sticla. Toate furtunurile de alimentare si vacum au fost schimbate, neluand in considerare si celelalte carburatoare care au venit cu furtunurile lor ! Cand tragi aer pe furtunul de vacuum, daca furtunul de alimentare este lasat liber, curge benzina garla. Lasa bujiile, distanta electrozilor e corecta? Si stiu ca a mai fost intrebat, dar incearca sa-ti amintesti ce s-a petrecut inainte de a incepe motocicleta sa faca asa, orice detaliu oricat de mic poate fi de ajutor. Distanta electrozilor nu a fost masurata, s-a considerat ca sunt bune din moment ce sunt la al 3-lea set ! Belbody, in momentul aparitiei acestei probleme, categoric nu s-a intamplat nimic neobisnuit cu motorul. La inceputul lui august am alimentat dintr-o statie de alimentare asa zisa "fantoma". Acesta este singurul eveniment neobisnuit (pentru ca nu alimentez de la asemenea statii in mod obisnuit). Am facut cel putin 3-4 plinuri dupa acest eveniment. Motocicleta s-a comportat impecabil pana aproximativ pe data de 7 septembrie ! Editat Noiembrie 20, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Distanta la bujii trebuie sa fie 0.8 - 0.9 mm. Niciodata nu se ia de buna distanta cu care vin din fabrica, trebuie verificata inainte de instalare pe motor. Scrie si pe cutia lor, e si desenat. (daca sunt NGK) Cati km are motorul? Ar mai putea fi distributia sarita de la punct pe unul din cilindri.. si 1-2 dinti si e suficient cat sa faca nasoleli. E foaaaaarte improbabil, dar dracu stie... Imbinarea carburilor pe chiulasa a fost verificata? Cele 2 galerii de admisie de cauciuc? Colierele strang? La inceputul lui august am alimentat dintr-o statie de alimentare asa zisa "fantoma". Si a inceput sa faca asa imediat dupa aceea? Daca nu, atunci se exclude. Statiile fantoma tot benzina vand, TA-ul cred ca merge si cu benzina de 75. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 20, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Distanta la bujii trebuie sa fie 0.8 - 0.9 mm. Niciodata nu se ia de buna distanta cu care vin din fabrica, trebuie verificata inainte de instalare pe motor. Scrie si pe cutia lor, e si desenat. (daca sunt NGK) Cati km are motorul? Ar mai putea fi distributia sarita de la punct pe unul din cilindri.. si 1-2 dinti si e suficient cat sa faca nasoleli. E foaaaaarte improbabil, dar dracu stie... Imbinarea carburilor pe chiulasa a fost verificata? Cele 2 galerii de admisie de cauciuc? Colierele strang? Maine am sa verific si bujiile. Motorul are 52.000 km. Galeriile dintre carburator si chiulasa au fost verificate de mai multe ori. S-a dat chiar cu diferite substante pentru a verifica daca trag aer fals - nu a fost depistat nimic suspect. Colierele sunt stranse. Editat Noiembrie 20, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Iarasi, dai raspunsuri pe care nu le astept. Colierele de la carburi au o limitare, nu se pot strange decat pana cand surubul ajunge la capat cand se ating doua limitatoare. Dar asta nu inseamna neaparat ca acel colier cu surubul strans si strange. Intelegi ce zic? Se poate intampla sa fie strans surubul si colierul tot larg. Verifica si asta. Substantele alea date pe langa sunt fix p-la (scuza expresia), nu cred ca a stat cineva sa dea cu spray cand mergeai cu 70 la ora. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 20, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Iarasi, dai raspunsuri pe care nu le astept. Colierele de la carburi au o limitare, nu se pot strange decat pana cand surubul ajunge la capat cand se ating doua limitatoare. Dar asta nu inseamna neaparat ca acel colier cu surubul strans si strange. Intelegi ce zic? Se poate intampla sa fie strans surubul si colierul tot larg. Verifica si asta. Substantele alea date pe langa sunt fix p-la (scuza expresia), nu cred ca a stat cineva sa dea cu spray cand mergeai cu 70 la ora. Vineri au fost verificate colierele ultima oara. Stiu despre ce vorbesti, este o piulita patrata si un surub care functioneza, datorita constructie, aproximativ ca un limitator. Despre sprayurile folosite nu-ti pot spune decat ca testele au fost facute pe stander, la relanti, dar si cu ea in viteza si turata, rezultatul: niciun simptom de aer fals. Editat Noiembrie 20, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 O sa ma mai gandesc, daca imi mai vin idei, o sa-ti zic. Incearca daca ai cum sa probezi cu alt CDI, desi nu cred.. merita incercat si asta. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vallentin Postat Noiembrie 20, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) 21.11.2011 - Actualizare a operatiunilor efectuate si a pieselor care au fost inlocuite. HONDA Transalp XL650V an fabricatie 2002, 52.000 Km. Problema se manifesta astfel: Nu se poate merge cu acceleratie constanta dupa depasirea pragului de 60-70 Km/h in oricare treapta de viteza, indiferent de turatie. Incepe sa “dea in nas”. Senzatia este asemanatoare cu aceea in care iti lipseste scanteia in bujii sau carburantul contine apa; ca si cand nu ar ajunge suficienta benzina in carburatoare. Cand accelerez apare o senzatie de lipsa de putere, dar isi revine rapid. Daca tin acceleratia deschisa, motocicleta trage de rupe fara nicio problema – merge fara probleme atat timp cat sunt in acceleratie. Lista operatiunilor efectuate: Au fost verificate dupa manual urmatoarele: Electrica - bateria (acumulatorul) - sigurantele - rezistenta cablajelor si continuitatea - releu regulator - senzor TPS (throttle position sensor) - bobinele de inductie si fisele - releul de start - senzor generator de puls (pulse generator coil) - TCI (Transistor Controlled Ignition) - Harnasamentul electric (continuitatea, rezistenta pieselor si a conexiunilor cu piesele electrice care apar in lista de mai sus) Mecanica - roti (fata si spate) - rulmenti roata fata si spate - etriere si placute frana spate si fata - axuri roti - rezervor - membrana rezervor si sita - furtunuri vacuum - filtru, o-ring si membrana robinet rezervor - furtun admisie carburant - joc valve (supape) - discuri si arcuri ambreiaj - PAIR (epurator) - Air injection PAIR - furtunele sistemului PAIR - evacuare finala (toba) - colectoare si catalizatorul - acele, cuiele poantou, jicloarele, sitele, plutitoarele carburatorului - membranele vacumatice si arcurile - membranele cut-air, arcuri, oringuri - cablu acceleratie - cablu soc - ambreiaj, discuri de ambreiaj, rulment, arcuri - maneta de acceleratie si cablu Toate componentele verificate sunt in parametrii (conform manualului de sevice) Au fost inlocuite urmatoarele: - filtru aer (au fost schimbate 2 filtre) - bujii (au fost schimbate 2 seturi de bujii) - membrane vacumatice si arcuri - bobine de inductie cu fise - TCI (Transistor Controlled Ignition) - rezervor - baterie carburatoare (au fost schimbate 2 baterii) - furtun vacuum - furtun admisie carburant - releu regulator - senzor generator de puls (Hall sensor) - releu de start - placute frana spate Editat Noiembrie 20, 2011 de vallentin Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 bai nene nu se poate, ceva iti scapa la alimentare, laso-n mortii ei ca nu e Simson sa scanteieste sa benzineste dar sa nu porneste, rahatu asta de 650 e foarte dependent de airbox si toate furtunele adiacente, inca un lucru foarte important pe care trebuie sa fi in stare sa-l descrii si tu si cei 16 mecanici este daca atunci cand da in nas da in nas pe UN cilindru sau pe AMANDOI ? este foarte important, daca e de alimentare pana in carbelitoare se intrerup ambii, daca e dupa se poate intrerupe doar unu, daca e de scanteie chiar ma indoiesc ca nu scanteiesc ambii, deci cum e ? iti dai seama foarte usor dupa vibratii si dupa sunet daca intrerupe doar unu. apropo, tot vreau sa dau o tura cu dansa, cand ne putem vedea ? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Io am inteles ca atat timp cat ii dai gaz merge si trage de rupe, cand incerci sa o tii la o viteza constanta incepe sa se balbaie, bagi mana in gaz trage de rupe. Mi-a mai venit o idee - suruburile pilot ale carburatoarelor, cut-air valves, suruburile pilot deschide-le 2-3 ture (circuitul de amestec la relanti, circuitul pilot) Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 si la 2 seturi de carbelitoare ar fi facut la fel /? exact in aceleasi conditii ? greu de crezut ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Atunci sa cumpere alta motocicleta si gata Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 din moment ce pe gaz blana / clapete deschise full mere bine si doar cand incerci sa stabilizezi la o viteza si s-o ti acolo e clar de alimentare, dar de unde, doar satana stie ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate