Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

Mai, nu e aia. Ventilatia carterului e un furtun care iese din motor si se duce in filtrul de aer, galeria de admisie sau pe acolo.

Rolul lui e de a recircula gazele care scapa dupa pistoane si ajung in ulei (respectiv in baie/carter/ma rog).

La o masina mai veche, arunca atitea gaze incit e ca o pompa. Ma gindeam ca daca alea nu reusesc sa iasa dintr-un motiv oarecare, ar putea fi o problema..

 

 

 

Scuza-ma, cred ca sunt obosit, ai dreptate ! Ma gandeam la altceva ... Sunt doua furtunuri care ies din carter: unul de vacuum pentru robinetul rezervorului vacuumatic si celalalt merge in epurator. Am inteles corect de data asta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 886
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Scuza-ma, cred ca sunt obosit, ai dreptate ! Ma gandeam la altceva ... Sunt doua furtunuri care ies din carter: unul de vacuum pentru robinetul rezervorului vacuumatic si celalalt merge in epurator. Am inteles corect de data asta ?

Trebuie sa fie mai gros, vreo 20-25 mm, poate si mai gros, iese din bloc de undeva, e posibil ca merge in epurator. Poti eventual sa-l lasi in aer liber si o sa-l vezi ca scoate niste fum (putin sau mai mult, depinde de cit e uzat motorul). Intrebarea e daca ala nu e infundat, sau epuratorul ..

Pt un test, il poti lasa si liber

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa fie mai gros, vreo 20-25 mm, poate si mai gros, iese din bloc de undeva, e posibil ca merge in epurator. Poti eventual sa-l lasi in aer liber si o sa-l vezi ca scoate niste fum (putin sau mai mult, depinde de cit e uzat motorul). Intrebarea e daca ala nu e infundat, sau epuratorul ..

Pt un test, il poti lasa si liber

 

 

Testul a fost facut de TNG si inainte de el s-a ocupat si ozzy de epurator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Testul a fost facut de TNG si inainte de el s-a ocupat si ozzy de epurator.

 

 

Nooo????Nu i-a dat nimeni de cap la motoreta inca??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ne tii la curent dar nu cumpara totusi placute de frana. De ajuns sa suspenzi roata si sa vezi daca e ceva blocat pe acolo. Am mers cu motorul si clar nu e de acolo. Cand pierde din putere daca strangi ambreiajul curge lin fara sa para ca franeaza.

Am spus si eu ca nu are rost inca un set de placute noi; Daca cu ambreiajul tras nu se simte nimic, atunci nu e frana, nu e nici dupa ambreiaj(cutie, samd). O verificare atenta cu roata suspendata nu strica mai ales ca e rapida, nu costa nimic si te linisteti ca nu e de acolo.

 

Inca una: mergi la o statie ITP, da ceva acolo sa-ti puna analizorul de gaze. Ala o sa-ti spuna cum ai amestecul la diverse turatii. Doar ca nu o sa te lamureasca in sarcina, insa ceva informatii sigur o sa primesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi dau si eu cu parerea.

 

Anuleaza toata instalatia electrica. Nu stiu exact ce fac senzorii aia, TPS? pozitia clapetei de acceleratie? dar ma gandesc ca un motor pe carburatie daca are aprindere si pornire ar trebui sa functioneze.

 

Pentru pornire ii tragi un traseu separat cu fire groase si o pornesti cu surubelnita direct din releul de pornire.

 

Senzor hall ai, pune-i o aprindere simpla, poate iti imprumuta cineva de la comunisti una, un intreupator inseriat sa o poti opri si daca merge ai eliminat instalatia electrica.

 

Pompa de benzina nu stiu ce sa ii faci. Poate o alimentezi odata cu aprinderea.

 

Racirea nu cred ca este o problema un kilometru pe frigul asta. Incarcare nu iti trebuie.

 

Sau poate vorbesc prostii.

Editat de choppermaniac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai verificat si distribuția? Ar putea fii posibil sa nu fie pusa chiar la punct. M-am mai intalnit cu o asemenea problema. Nu se manifesta chiar ca la tine... dar poate ar merita sa arunci un ochi Âşi pe acolo (dacă nu ai făcut-o deja)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca mitul "hondaihonda" a murit..

 

Incearca sa imprumuti sistemul de franare de la alta motoreta si evacuarea, fa un test si apoi spune-ne rezultatul.

Epurator are?

 

Las-o naibii ca de om e facuta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A sosit acum 10 min. bateria de carburatoare ! Incep lucrarire la inlocuirea bateriei actuale cu cea primita de la adris.

 

Din dorinta de a va tine la curent cu informatii si cu evenimentele care au loc, am facut, pentru voi, cei care urmariti cu interes acest topic, doua fotografii care au in prim plan carburatoarele si senzorul TPS.

 

Multumesc mult adris, esti omul care si-a demontat mai bine de jumatate de motocicleta pentru a-mi furniza piesele de care am nevoie. Nu gasesc cuvintele prin care sa-mi exprim multumirea fata de gestul tau.

 

Revin cu informatii imediat dupa teste !

post-23554-0-49336900-1321610849_thumb.jpg

post-23554-0-47085700-1321610853_thumb.jpg

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca senzorul ala de TPS e reglabil si la tine. Si in poze, pare sa fie sigilat cu vopsea. Verifica si pe carburile astea noi daca ii corect setat, nu stiu exact cum e procedura la TA dar mai mult ca sigur va trebui sa masori ceva tensiune intre 2 fire, cu acceleratia lasata jos (adica nu tragi de ea) si contactul pus. Da vezi tu in manual care e procedura corecta... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai grija, nu stiu cum este la transalp dar la unele motociclete scrie clar in manual sa nu se MODIFICE SETARILE SENZORULUI TPS!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da nu trebuie sa le modifici ca sa le verifici. Pui multimetru pe el si daca e in specs, il lasi asa. Daca nu, si stii cum se face, il ajustezi. Nu e asa de greu, doar tot de om ii facut si ala :)

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de culoarea bujiilor, sa stii ca este normala pentru Transalp-uri, nu este vorba de aer fals, nici de dozaj mic de benzina, asa sunt carburatoarele gandite sa-ti faca amestecul. Am scos bujiile de pe doua TA-uri de 600, si aratau identic cu cele din pozele puse de tine. Inaltimea plutitoarelor era ca in manual. La fel ca la TA-ul tau, acele de dozaj nu se pot regla nici la modelele de 600.

 

Spor la treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A sosit acum 10 min. bateria de carburatoare ! Incep lucrarire la inlocuirea bateriei actuale cu cea primita de la adris.

 

Din dorinta de a va tine la curent cu informatii si cu evenimentele care au loc, am facut, pentru voi, cei care urmariti cu interes acest topic, doua fotografii care au in prim plan carburatoarele si senzorul TPS.

 

Multumesc mult adris, esti omul care si-a demontat mai bine de jumatate de motocicleta pentru a-mi furniza piesele de care am nevoie. Nu gasesc cuvintele prin care sa-mi exprim multumirea fata de gestul tau.

 

Revin cu informatii imediat dupa teste !

 

Da Doamne sa fie bine cu astea si sa se incheie calvarul tau!

Te rog nu-mi mai multumi pana nu se rezolva problema!

Stiu ca distanta e foarte mare, dar te astept la mine sa facem testele asa cum s-a propus de catre cei mai multi, sa luam de la mine sa punem la tine. Din pacate nu-s mecanic :baldy: , dar la demontat ma bag cu mare avant :banana:

 

Spor la treaba si Doamne-ajuta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de culoarea bujiilor, sa stii ca este normala pentru Transalp-uri, nu este vorba de aer fals, nici de dozaj mic de benzina, asa sunt carburatoarele gandite sa-ti faca amestecul. Am scos bujiile de pe doua TA-uri de 600, si aratau identic cu cele din pozele puse de tine. Inaltimea plutitoarelor era ca in manual. La fel ca la TA-ul tau, acele de dozaj nu se pot regla nici la modelele de 600.

 

Spor la treaba!

 

Cred ca pot sa confirm treaba cu amestecul mai sarac la TA. Am dat tot esapamentul jos (unii "stie" de ce :grinbandit: ) si la iesirea din motor nu am gasit nici o urma de funingine, fum ori alta urma de amestec bogat. E curat de parca acum e scos din fabrica. N-am umblat la bujii, dar am sa ma uit si eu.

Editat de adris
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca mitul "hondaihonda" a murit..

 

Da,mitul "HondaiHonda" a murit. S-a nascut mitul... Honda`i cea mai buna :laugh: . Glumeam :blbl: .Toate-s bune,numai sa treaca iarna asta mai repede. Mult succes Vallentin si sa ne spui si noua rezultatul final.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incheiat toate testele si cu cea de-a treia baterie de carburatoare (pusa la dispozitie de adris) fara niciun rezultat - motorul se comporta identic !

 

Azi, au fost efectuate urmatoarele:

 

1. A fost verificata continuitatea intre senzorul TPS si TCI (CDI), pe cele trei cabluri care fac legatura intre acestea - rezultatul: exista continuitate pe toate cele trei cabluri.

 

2. S-a verificat senzorul TPS actual (cel care se afla instalat), rezultatul: este in parametrii din manualul de service.

 

3. A fost verificat senzorul TPS de la noua ( a treia baterie de carburatoare cu care se fac teste) baterie de carburatoare, rezultat: senzorul se afla in parametrii din manualul de service.

 

4. S-a instalat bateria de carburatoare( a treia baterie de carburatoare cu care se fac teste) si au fost efectuate mai multe teste atat de mine personal cat si de mecanic, rezultatul: problema persista, e ca si cand nu s-ar fi schimbat nimic, motorul are acelasi comportament !

 

Doresc sa mentionez pentru cei care nu au citit, in paginile anterioare, ca in urma cu 24 de ore s-a montat un filtru de aer nou, marca HIFLO si bujii noi marca NGK.

 

Am facut doua fotografii, prima cu acceleratia inchisa si a doua cu acceleratia deschisa. Valorile din manualul de service sunt intre 4 si 6 K-ohmi la 20 grade C.

post-23554-0-30205000-1321630415_thumb.jpg

post-23554-0-89875900-1321630419_thumb.jpg

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa te bag si mai mult in ceata :)

 

TPS-ul e conectat la clapeta de acceleratie, ma rog, la una din alea 2. De fapt e un potentiometru a carui rezistenta se schimba direct proportional cu cat de deschisa e clapeta. Nu stiu sigur daca la tine e numai unul sau is 2 de fapt incastrate acolo, daca are 3 fire e numai unul, daca are 4 fire is 2 potentiometre, unul pana la o anumita turatie si al doilea sa preia treaba de acolo incolo.

 

Ce face ala de fapt: ii zice la CDI cat sa fie avansul si daca ai avea injectie, cat sa stea injectoarele deschise. Cum tu ai carburator, are de-a face doar cu avansul.

 

Daca si cu randul asta de carburi problema e la fel, inseamna ca nu tine de filtru de aer sau de amestec. Ramane zic eu ca problema sa fie de natura electrica.

Cat de greu e sa verifici si senzorul hall sau pick-up coil, ce ai tu acolo, eventual sa schimbi si aia cu o alta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi dau si eu cu parerea.

 

Anuleaza toata instalatia electrica. Nu stiu exact ce fac senzorii aia, TPS? pozitia clapetei de acceleratie? dar ma gandesc ca un motor pe carburatie daca are aprindere si pornire ar trebui sa functioneze.

 

Pentru pornire ii tragi un traseu separat cu fire groase si o pornesti cu surubelnita direct din releul de pornire.

 

Senzor hall ai, pune-i o aprindere simpla, poate iti imprumuta cineva de la comunisti una, un intreupator inseriat sa o poti opri si daca merge ai eliminat instalatia electrica.

 

Pompa de benzina nu stiu ce sa ii faci. Poate o alimentezi odata cu aprinderea.

 

Racirea nu cred ca este o problema un kilometru pe frigul asta. Incarcare nu iti trebuie.

 

Sau poate vorbesc prostii.

Senzorul TPS trimite TCI-ului (CDI) date cu privire la pozitia clapetei de acceleratie. Sistemul se intalneste mai mult pe motoarele cu injectie si mai rar pe cele cu carburatie,

ex.: transalpul de 600(modelele 1987-1996) nu folosesc acest senzor.

 

Senzorul generator de puls (HALL) a fost verificat si ulterior schimbat ! Nu are niciun defect.

 

Nu am pompa de benzina, am un robinet vacuumatic.

 

Nu vorbesti prostii, incerci sa ma ajuti si apreciez gestul tau.

 

 

 

 

 

Ai verificat si distribuția? Ar putea fii posibil sa nu fie pusa chiar la punct. M-am mai intalnit cu o asemenea problema. Nu se manifesta chiar ca la tine... dar poate ar merita sa arunci un ochi Âşi pe acolo (dacă nu ai făcut-o deja)

Urmatoarea etapa consta in verificarea distributiei. Te-ai gandit la ceva concret sau ... ?

 

 

 

 

 

Se pare ca mitul "hondaihonda" a murit..

 

Incearca sa imprumuti sistemul de franare de la alta motoreta si evacuarea, fa un test si apoi spune-ne rezultatul.

Epurator are?

 

Las-o naibii ca de om e facuta..

Mitul Honda nu a murit, alt mit a murit, dar nu vreau sa scriu aici pentru ca as supara pe multi ...

 

A fost testat sistemulde franare de mai multe ori, rezultatul a fost unul pozitiv.

 

Sistemul de evacuare a fost demontat complet. Problema persista !

 

Da, are epurator, s-a verificat si acesta si nu are nicio problema.

 

Daca e facuta de om atunci care este omul indicat pentru a face aceasta motocicleta sa functioneze ?

 

 

 

 

 

 

 

Ai spus ca ai amestec sarac...un motor cu amestec sarac nu merge in parametrii lui, ai un amic/cunostinta/coleg forumist cu un Transalp ca al tau sa vezi cum sta el cu amestecul? Chiar nu se poate regla amestecul ala? Nu cred ca e facuta de fabrica sa mearga cu amestec sarac...

 

Ai spus ca ai amestec sarac...un motor cu amestec sarac nu merge in parametrii lui, ai un amic/cunostinta/coleg forumist cu un Transalp ca al tau sa vezi cum sta el cu amestecul? Chiar nu se poate regla amestecul ala? Nu cred ca e facuta de fabrica sa mearga cu amestec sarac...Zic si eu...nu da cu parul!

Am spus ca am amestec sarac pentru ca asa imi pare mie personal. In lipsa altui transalp cu care sa compar bujiile nu prea am ce face. Cineva, pe forum, a spus ca e normal sa arate asa. Il cred !

 

 

 

 

Vad ca senzorul ala de TPS e reglabil si la tine. Si in poze, pare sa fie sigilat cu vopsea. Verifica si pe carburile astea noi daca ii corect setat, nu stiu exact cum e procedura la TA dar mai mult ca sigur va trebui sa masori ceva tensiune intre 2 fire, cu acceleratia lasata jos (adica nu tragi de ea) si contactul pus. Da vezi tu in manual care e procedura corecta... ;)
Dan Cata, senzorul TPS nu este reglabil la modelele Transalp XL650V si producatorul atentioneza printr-un avertismen de genul: "Do not disturb ..."

 

 

 

 

 

ai grija, nu stiu cum este la transalp dar la unele motociclete scrie clar in manual sa nu se MODIFICE SETARILE SENZORULUI TPS!

s@rpe, asa e, ai dreptate ! Sunt de acord cu tine si nu am sa modific nimic.

 

 

 

 

 

Da nu trebuie sa le modifici ca sa le verifici. Pui multimetru pe el si daca e in specs, il lasi asa. Daca nu, si stii cum se face, il ajustezi. Nu e asa de greu, doar tot de om ii facut si ala :)

Dan Cata, nu se modifica, conform manualului de service nimic la senzorul TPS !

 

 

 

 

 

Daca nici cu carburile astea nu merge ( asta ar fi a 2- pereche in afara celor de pe moto? ) zi-mi te rog cum s-a facut anularea sistemului PAIR?
Este a treia pereche de carburatoare cu care se fac teste !

 

Da, senzorul PAIR a fost anulat.

 

 

 

 

 

Legat de culoarea bujiilor, sa stii ca este normala pentru Transalp-uri, nu este vorba de aer fals, nici de dozaj mic de benzina, asa sunt carburatoarele gandite sa-ti faca amestecul. Am scos bujiile de pe doua TA-uri de 600, si aratau identic cu cele din pozele puse de tine. Inaltimea plutitoarelor era ca in manual. La fel ca la TA-ul tau, acele de dozaj nu se pot regla nici la modelele de 600.

 

Spor la treaba!

Andrei_D, multumesc pentru informatie, aveam mare nevoie de asa ceva. Am in continuare nevoie de un transalpist care sa-mi confirme acest lucru.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu carburi schimbate si alimentarea cu perfuzie banuiesc si daca e sigur ca nu trage aer fals, cam asta e..Cablurile si alte chestii le-ati verificat.

Pe partea electrica le-ai cam verificat, acolo totusi mai e loc, nu poti fi absolut sigur niciodata

Pe partea cu distributia ar putea fi totusi ceva. In cazul ca nu-a sarit vreun dinte (pt ca asta ar fi mai usor detectabil), cred ca sa nu fie ceva cu intinzatorul/lant, si rationamentul ar fi ca atunci cind e in sarcina, e intins si merge, dar cind e constant, capata atit de mult joc incit il aiureste..Sau poate sa aibe atit de mult joc in pinionul de la motor incit cind e in sarcina il forteaza intr-o pozitie si cind merge constant oscileaza pe acolo..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da Doamne sa fie bine cu astea si sa se incheie calvarul tau!

Te rog nu-mi mai multumi pana nu se rezolva problema!

Stiu ca distanta e foarte mare, dar te astept la mine sa facem testele asa cum s-a propus de catre cei mai multi, sa luam de la mine sa punem la tine. Din pacate nu-s mecanic :baldy: , dar la demontat ma bag cu mare avant :banana:

 

Spor la treaba si Doamne-ajuta!

 

 

adris, multumesc, multumesc, multumesc din tot sufletul. Dupa cum cred ca ai citit deja, nici cu aceasta baterie de carburatoare, trimisa de tine, nici cu un filtru de aer nou, nici cu bujiile schimbate nu s-a schimbat nimic !

 

Este incredibil, nemaipomenit, fantastic, am impresia ca ... nu stiu ce sa mai scriu ...

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...