Bica Postat Decembrie 18, 2011 Share Postat Decembrie 18, 2011 ...Deci treaba sta cam asa..Am o Yamaha YZF 750R din 1993 ..cand am luat-o de la un tip care a adus-o din Germania motorul mergea foarte bine.Am schimbat intre timp uleiul si bujiile.Avea bujii Iridium.Am mers cu ea vreo 1000 de km...si a inceput sa-mi faca figuri..nu mai mergea decat in 2 pistoane.Am verificat toate bobine fishe alimentare toate ok.Scot bujiile respective le curat merge iarasi vreo 100 de km bine apoi iarasi la fel.Bujiile umede.Le inlocuiesc pe cele doua cu altele noi.Tot NGK..merge motorul bine.Iarasi incepe sa faca figuri la unul dintre cele doua pistoane care faceau si inainte.Scot bujia umeda.Probleme astea mi le facea cand o porneam la rece dar prin luna iunie iulie..nu iarna.Ok desfac carburatoarele suruburile pilot aveau 4 ture 75..in loc de 2 ture cat spune cartea.Ok reduc turele la suruburi la 2 ture nu merge bine il fac la 2 ture juma nu merge bine...in sensul ca il turez si ramane acatzat la 2000 de ture.la 3 ture sta mai ok.Intre timp am coborat si o linie cuiele pontou.Motorul merge cam bogat ca bujiile sunt tot negre.Ok.Am cumparat bujii noi NGK Iridium..motorul merge bine dar are fluctuatii de relantii...dar merge vizibil mai bine decat cu bujiile normale..ok.Daca vreau sa o iau de pe loc sport in da in nas...Bun desfac capacul la supape sa verific jocul..la cilindrii 2 si 3 supapele aveau jocul mult sub valoarea indicata de producator.De exemplu la admisie trebuie sa fie intre 0,11 si 0,20 eu aveam la supape undeva la 7-8.Ok.La evacuare era jocul la limita de jos .In fine..am refacut jocul la toate supapele si admisie si evacuare.Admisia la 0,15 si evacuarea la 0,25.Inchid motorul il pun peolalta si il pornesc..porneste dar da mici rateuri in toba la rece.Constat ca cilindru nr 1 nu merge decat slab...(prin atingerea galeriei am simtit vizibil diferentza de temperatura intre cilindrii,..2,3,4 merge bine.dar 1 nu.Poate cineva sa-mi spuna ce ar putea sa aiba?M-am gandit sa-mi masor compresia. sa vad daca nu cumva supapele nu inchid bine.Ce parare aveti?Mai ales cei care aveti sau atzi avut YZF 750 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 19, 2011 Share Postat Decembrie 19, 2011 Merge o compresie,dar eu merg pe carburatie.Acolo cred ca este problema,ai sincronizat carburatoarele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Decembrie 19, 2011 Share Postat Decembrie 19, 2011 ...Deci treaba sta cam asa..Am o Yamaha YZF 750R din 1993 ..cand am luat-o de la un tip care a adus-o din Germania motorul mergea foarte bine.Am schimbat intre timp uleiul si bujiile.Avea bujii Iridium.Am mers cu ea vreo 1000 de km...si a inceput sa-mi faca figuri..nu mai mergea decat in 2 pistoane.Am verificat toate bobine fishe alimentare toate ok.Scot bujiile respective le curat merge iarasi vreo 100 de km bine apoi iarasi la fel.Bujiile umede.Le inlocuiesc pe cele doua cu altele noi.Tot NGK..merge motorul bine.Iarasi incepe sa faca figuri la unul dintre cele doua pistoane care faceau si inainte.Scot bujia umeda.Probleme astea mi le facea cand o porneam la rece dar prin luna iunie iulie..nu iarna.Ok desfac carburatoarele suruburile pilot aveau 4 ture 75..in loc de 2 ture cat spune cartea.Ok reduc turele la suruburi la 2 ture nu merge bine il fac la 2 ture juma nu merge bine...in sensul ca il turez si ramane acatzat la 2000 de ture.la 3 ture sta mai ok.Intre timp am coborat si o linie cuiele pontou.Motorul merge cam bogat ca bujiile sunt tot negre.Ok.Am cumparat bujii noi NGK Iridium..motorul merge bine dar are fluctuatii de relantii...dar merge vizibil mai bine decat cu bujiile normale..ok.Daca vreau sa o iau de pe loc sport in da in nas...Bun desfac capacul la supape sa verific jocul..la cilindrii 2 si 3 supapele aveau jocul mult sub valoarea indicata de producator.De exemplu la admisie trebuie sa fie intre 0,11 si 0,20 eu aveam la supape undeva la 7-8.Ok.La evacuare era jocul la limita de jos .In fine..am refacut jocul la toate supapele si admisie si evacuare.Admisia la 0,15 si evacuarea la 0,25.Inchid motorul il pun peolalta si il pornesc..porneste dar da mici rateuri in toba la rece.Constat ca cilindru nr 1 nu merge decat slab...(prin atingerea galeriei am simtit vizibil diferentza de temperatura intre cilindrii,..2,3,4 merge bine.dar 1 nu.Poate cineva sa-mi spuna ce ar putea sa aiba?M-am gandit sa-mi masor compresia. sa vad daca nu cumva supapele nu inchid bine.Ce parare aveti?Mai ales cei care aveti sau atzi avut YZF 750 Curata carburile sa te vezi in ele si da-le o sincronizare.Cuiul la care ai umblat tu nu e cui pontou ,ci cui dozator.E vb de cuiul care e conic si e ghidat de sertarase. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 19, 2011 Autor Share Postat Decembrie 19, 2011 da..ai dreptate am facut o confuzie..cuiul pontou e cel cu plutitorul..sorry:))..da o sa-i fac si o compresie..dar si o sincronizare...dar nu stiu pt ce sa optez pentru colortune sau sincronizatoare dinastea normale cu ceasuri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 19, 2011 Share Postat Decembrie 19, 2011 Se pare ca faci in continuare confuzie intre termeni si principii, mergi la cineva care se pricepe sa'ti regleze carburatoarele (in special nivelul si pozitia suruburilor pilot) sau, daca vrei sa o faci singur, citeste inainte: http://hobbymoto.ro/?p=202 http://hobbymoto.ro/?p=216 Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 19, 2011 Share Postat Decembrie 19, 2011 (editat) Las-o dracului de sincronizare. A mea dupa ce i-am descoperit adevarata buba a mers o perioada brici cu carburatoarele sincronizate "pe banc" de mine, ochiometric deci ce ceasuri ce color-ca-cat-tune? Daca ai compresie si carburatoarele reglate cat de cat trebuie sa mearga. Ce daca balbaie un pic relantiu' sau da oleaca de fum negru. Ea trebuie sa raspunda bine si sa "se infiga". E clar ca trebuie sa o faci sa mearga cat mai aproape de cum trebuie sa mearga dar ideea e ca nu de la "sincronizare" vin problemele in general. Cum ai "reglat" jocul supapelor? P.S.: vezi ca YZF-ul are si alte chitzibusuri - de pilda ca nu se intelege deloooc cu condensul, ceatza, etc. Editat Decembrie 19, 2011 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 19, 2011 Autor Share Postat Decembrie 19, 2011 Las-o dracului de sincronizare. A mea dupa ce i-am descoperit adevarata buba a mers o perioada brici cu carburatoarele sincronizate "pe banc" de mine, ochiometric deci ce ceasuri ce color-ca-cat-tune? Daca ai compresie si carburatoarele reglate cat de cat trebuie sa mearga. Ce daca balbaie un pic relantiu' sau da oleaca de fum negru. Ea trebuie sa raspunda bine si sa "se infiga". E clar ca trebuie sa o faci sa mearga cat mai aproape de cum trebuie sa mearga dar ideea e ca nu de la "sincronizare" vin problemele in general. Cum ai "reglat" jocul supapelor? P.S.: vezi ca YZF-ul are si alte chitzibusuri - de pilda ca nu se intelege deloooc cu condensul, ceatza, etc. Va rog..nu am chef de discutii in contradictoriu,,,am gresit cu cuiul pontou..alea sunt in perfecta stare plutitoarele sunt ok..nivelul l-am scazut oleaca nu era foarte mare oricum......nu am sincrtonizator..acum vreau sa-mi iau unul...m-as duce la un service insa problema este ca e iarna si mi-e greu sa duc motorul pe jos fara etrierii montatyi sit oate alea...noah...pai am masurat jocu la supape...si era la limita de jos atat la admisie cat si la evacuare..si am reglat jocul..adika am pus pastile la dimensiunile propuse de manual..serios nu ma pune amu sa explic..stiti si voi cum se face da-oncolo...(cu tabelul din manual subler lere de control bla bla bla)...:)deci am vazut ca sunteti cativa baieti care aveti sau atzi avut yzf 750..si pentru voi intrebam mai mult....ma seaca deja de mult problema cu udatul bujiilor...ma tem sa nu fie de la supape...lipsa etansharii etc...oricum astept pareri de orice fel insa fara critici si chestii de genul...Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 19, 2011 Share Postat Decembrie 19, 2011 (editat) Da, ce colotrune, da-l in masa ... Tipic romanesc, Dorele! las'o ba ca merge asa ... Bica, daca ai incercat si nu ti-a iesit du-o la cineva care stie intradevar ce face si are si sculele necesare, degeaba ii faci jocul la supape, sunt convins ca are compresie, dar daca carburatoarele sunt dereglate rau, poti sa stai, vorba aia "Si in poponeata si in cap" ca tot nu merge ... Din ce zici tu aici eu pot trage o singura concluzie certa filtrul de aer nu e tocmai ok sau ii vine mult prea multa benzina(Jicloare schimbate), oricum una peste alta sunt sigur ca problema ta e defapt o combinatie de probleme. Sau socul ramane tras. Verifica filtrul de aer, socul; daca nu e de acolo, ia carburatoarele si manualul si vezi ce jicloare ai, verifica cat de bine iti inchide plititorul si nivelul, daca toate astea sunt ok, desi ma indoiesc, refa toate setarile ca in manual, ar trebui sa se mai amelioreze treaba macar putin, daca tot nu e mai bine e clar ca sincronizarea e problema. Editat Decembrie 19, 2011 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 20, 2011 Share Postat Decembrie 20, 2011 (editat) Da, ce colotrune, da-l in masa ... Tipic romanesc, Dorele! las'o ba ca merge asa ... Da EXACT ce pla calului COLORTUNE?? Si lasa-ma cu generalizarile astea de gen "tipic romanesc". Nu-s mecanic (si nici nu tre' sa fiu) dar am desfacut propriile mele motociclete si mi le-am reparat in propria batatura cu succes de fiecare data; am o motocicleta ca asta si o cunosc foarte bine. Iti spun eu ca nu ii tre' nici un colortune ca sa mearga bine. Probleme sunt pana la capitolul "colortune"... Exact cum ai zis poate fi o insumare de mici probleme. La YZF (si de preferat la orice motocicleta) se pleaca de la verificarea compresiei si compararea cu valorile din manual. Vorbesc din experienta nu din basme sau povestiri pe forumuri. E o motocicleta care face figuri in primul rand la capitolul chiulasa/supape si apoi are si alte mizerii de chitzibusuri (detaliez doar la cerere) de care daca nu te prinzi stai si faci verificari colortune ca poate poate. Acum la el problema a inceput de la bujii chipurile (nu poti sti niciodata ). 1.Eu as schimba mizeriile de NGK care au sanse sa fie nasoale / facute pe vapor cu echivalent Denso sau Bosch. 2.Vezi ca fisele sunt al dracului de sensibile la umezeala si condens. Sa vie sa spuna userul Aleko ce s-a chinuit intr-o toamna cu YZF-ul in fel si chip ca ba mergea, ba nu mergea, ba mergea in 2 - 3 cilindri, ba dadea in nas. A schimbat bujii, fise, bobine Pana nu a tinut-o la caldurica sa fie uscatzica nu a mers. Editat Decembrie 20, 2011 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 20, 2011 Autor Share Postat Decembrie 20, 2011 nu cred ca sunt fishele...pentru ca atunci cand aveam probleme pe pistoanele 2 si 3 am inversat bobinele intre ele...si tot aceleasi pistoane nu mergeau...acuma mi-am comandat un tester de compresie si il astept sa vina..pana atunci stau si ma holb la ea ca un cealadau...asa o sa aflu exact daca supapele fac sf-uri sau carburatia...am avut inainte un fz 750 exact acelasi motor 20 de supape...nu mergea klumea un piston..mergea tot in 3 pistoane si numai la turatie mare isi dadea drumu...am pus compresometru pe ea..la pistonul ala avea 8..supapa era fisurata schimbat supapa..merge si amu de racneste...baieti va multumesc si mai astept pareri intre timp...pana ajunge testerul ala...ca sa masor si sa va zic ce-a iesit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 20, 2011 Share Postat Decembrie 20, 2011 (editat) Cred ca ai depuneri de calamina pe supape datorita bujiilor IRIDIUM. Cine le-a schimbat se vede ca a umblat la amestec (suruburile gasite de tine la 4 ture) dar ca nu prea i-a iesit. Fara tester de gaze de evacuare este loterie... Am patit asta la motorul meu, a trebuit sa schimb doua supape si sa rectific scaunele la toate celelalte. Jocul mic la supape este un indicator de asa ceva, compresie prea mare/mult prea mica , la fel. Baga un test de compresie si vezi ce zice. Been there, done that. ps: poti incerca sa montezi niste bujii "mai calde" pe cilindrul cu probleme, poate o sa scapi de calamina. Editat Decembrie 20, 2011 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 20, 2011 Autor Share Postat Decembrie 20, 2011 nu stiu cat timp a functionat cu bujiile iridium...eu i-am psu si normale tot asa..acum i-am pus iridium merge mai bine..si relantiul mergea mai bine...consumul mai mic...Am fost azi la garaj si am pornit motorul...mergea in 3 pistoane...pistonul nr 1 rece...ce e interesant este ca tinand pentru o secunda mana pe gura de admisie a carburatorului de la acest cilindru isi da drumul si merge rotund...pentru cateva secunde si creste putin in turatie...apoi revine iarasi la mersul in 3 pistoane...tinand mana pe galeria de la cilindru 1 si acoperind putin cu cealalta admisia isi revine simt galeria cum se infierbanta apoi revine la mersul de "tractor"...nu cred ca se pierde curent pe undeva pe la fishe ca am pornit motorul pe bezna in garaj si am miscat firele pe acolo si nu am vazut leac de scurt de nimic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maniax Postat Decembrie 20, 2011 Share Postat Decembrie 20, 2011 Eu te pot sfatui insistent sa renunti la bujiile NGK. In bazarul din Suceava, unde gasesti toate chinezariile posibilie, e plin de bujii NGK la 6-8RON care practic nu pot fi diferentiate de cele originale. Eu am patit-o cu ele la un RF, dupa vreo 1000 km trei mergeau super ok si la una s-a topit electrodul central . In momentul ala am trecut pe Denso si alea sunt si acum pe motor si merge de rupe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 20, 2011 Autor Share Postat Decembrie 20, 2011 nu stiu ce sa zic..deja am cheltuit 100 de euro pe bujii....deja mi-e sila de tot si de toata motocicleta asta....ma innebuneste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 21, 2011 Share Postat Decembrie 21, 2011 deja mi-e sila de tot si de toata motocicleta asta....ma innebuneste... Da-o incoa' ca ii gasesc eu o intrebuintare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Decembrie 21, 2011 Share Postat Decembrie 21, 2011 Dupa cele descrise de tine,cu suruburile de reglaj ale amestecului de mers in gol,la care clar sa umblat pentru un mers cat de cat "rotund",si eu iti recomand striingent sa masori compresia,dupa care poti lua o hotarare incotro-cum mai departe.Poti sa ai o problema venita de la ansamblul cilindru-piston-segmenti,in care caz este mai costisitoare remedierea problemei,sau poate fi pur si simplu o problema de chiuloasa,adica neetanseitate la ansamblul supape-scaune de supape. Mersul neregulat in relanti,lipsa puterii motorului,supraincalzirea ,consumul mare de combustibil,ancrasarea bujiilor indiferent de reglajul carburatiei,cam asta inseamna:lipsa compresiei,deci uzura mare a motorului.Sunt curios de valorile obtinute la masurare a compresiei!Oricum,pentru o functionare cat de cat normala a motoarelor MAS,compresia minima in cilindru trebuie sa fie in jurul valorii de 9 atm.Deci la aceasta valoare se mai poate "regla" si deci folosii in conditii "normale" motorul respectiv.Atentie marita la masurarea compresiei,a nu se incurca cu valorile scrise in cartea de service,unde de regula apare RAPORTUL DE COMPREESIE si nu compresia(presiunea in cilindru)care este cu totul altceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 21, 2011 Autor Share Postat Decembrie 21, 2011 inca tot astept aparatul ca sa pot masura compresia...la supape ma gandesc si eu cel mai mult....e interesant ca in timp s-a tot mutat problema de la un piston la altul...intai a fost 2 si 4 apoi doar 2 si acum pistonul 1...sper ca pe sfarsitul saptamanii sa ajunga aparatul sa pot masura...si va spun ce a iesit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 22, 2011 Share Postat Decembrie 22, 2011 Dupa cele descrise de tine,cu suruburile de reglaj ale amestecului de mers in gol,la care clar sa umblat pentru un mers cat de cat "rotund",si eu iti recomand striingent sa masori compresia,dupa care poti lua o hotarare incotro-cum mai departe.Poti sa ai o problema venita de la ansamblul cilindru-piston-segmenti,in care caz este mai costisitoare remedierea problemei,sau poate fi pur si simplu o problema de chiuloasa,adica neetanseitate la ansamblul supape-scaune de supape. Mersul neregulat in relanti,lipsa puterii motorului,supraincalzirea ,consumul mare de combustibil,ancrasarea bujiilor indiferent de reglajul carburatiei,cam asta inseamna:lipsa compresiei,deci uzura mare a motorului.Sunt curios de valorile obtinute la masurare a compresiei!Oricum,pentru o functionare cat de cat normala a motoarelor MAS,compresia minima in cilindru trebuie sa fie in jurul valorii de 9 atm.Deci la aceasta valoare se mai poate "regla" si deci folosii in conditii "normale" motorul respectiv.Atentie marita la masurarea compresiei,a nu se incurca cu valorile scrise in cartea de service,unde de regula apare RAPORTUL DE COMPREESIE si nu compresia(presiunea in cilindru)care este cu totul altceva! Cel mai pertinent post de pe topicu' asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 22, 2011 Share Postat Decembrie 22, 2011 Nu cred ca e de la compresie ci mai degraba de la carburatie sau supape... sau o combinatie a ambelor. Pe langa jocul termic al supapelor ar trebui verificata si amprenta de etansare, forma, marimea si pozitia sa. Testul de compresie nu este intotdeauna elocvent, mai ales daca nu e vorba de uzuri grosiere. In ceea ce priveste carburatia, daca tuburile emulsoare si acele de dozaj sunt vechi si prezinta uzuri e greu de gasit o setare decenta pentru relanti si turatii joase unde amestecul este prea bogat. Coborarea nivelului cu cca 1mm peste cel recomandat de manual ajuta intr'o oarecare masura insa nu in totalitate. O mare diferenta o fac garniturile de sub piesa de sustinere a jiglerelor, de multe ori cand aceasta imbatraneste se rigidizeaza si nu mai izoleaza perfect traseele, imbogatind amestecul in special la relanti. Eu unul, chiar si dupa ce am schimbat segmentii, membranele vacuumatice, tuburile emulsoare si acele de dozaj, filtrul de aer, bujiile... etc., nu am reusit sa obtin un relanti decent decat dupa ce am luat un pic de suprafata de contact a piesei de sustinere a jiglerelor, facand astfel ca garniturile de etansare (alea cu forma ciudata) sa fie presate mai bine. Zgomotul de "tractor", in special la relanti este de obicei cauzat de lantul hi-vo, dintre vibrochen, alternator si angrenajul electromotorului, care nu are intinzator. Pot fi insa si alte cauze, mult mai serioase, insa care nu pot fi identificate decat dupa demontarea motorului. La fel de bine pot exista probleme electrice, bobine de inductie, fise, pipe (rezistoarele anti-paraziti RF) sau bujii. Acestea trebuiesc verificate si eliminate pe rand. Nu in ultimul rand poate e nevoie de benzina proaspata si o forja care sa incinga un pic "atmosfera"... O sa incerc sa urmaresc topicul, sunt curios cum va evolua. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 22, 2011 Share Postat Decembrie 22, 2011 (editat) Nu cred ca e de la compresie ci mai degraba de la carburatie sau supape... sau o combinatie a ambelor. Pe langa jocul termic al supapelor ar trebui verificata si amprenta de etansare, forma, marimea si pozitia sa. Testul de compresie nu este intotdeauna elocvent, mai ales daca nu e vorba de uzuri grosiere. In ceea ce priveste carburatia, daca tuburile emulsoare si acele de dozaj sunt vechi si prezinta uzuri e greu de gasit o setare decenta pentru relanti si turatii joase unde amestecul este prea bogat. Coborarea nivelului cu cca 1mm peste cel recomandat de manual ajuta intr'o oarecare masura insa nu in totalitate. O mare diferenta o fac garniturile de sub piesa de sustinere a jiglerelor, de multe ori cand aceasta imbatraneste se rigidizeaza si nu mai izoleaza perfect traseele, imbogatind amestecul in special la relanti. Eu unul, chiar si dupa ce am schimbat segmentii, membranele vacuumatice, tuburile emulsoare si acele de dozaj, filtrul de aer, bujiile... etc., nu am reusit sa obtin un relanti decent decat dupa ce am luat un pic de suprafata de contact a piesei de sustinere a jiglerelor, facand astfel ca garniturile de etansare (alea cu forma ciudata) sa fie presate mai bine. Zgomotul de "tractor", in special la relanti este de obicei cauzat de lantul hi-vo, dintre vibrochen, alternator si angrenajul electromotorului, care nu are intinzator. Pot fi insa si alte cauze, mult mai serioase, insa care nu pot fi identificate decat dupa demontarea motorului. La fel de bine pot exista probleme electrice, bobine de inductie, fise, pipe (rezistoarele anti-paraziti RF) sau bujii. Acestea trebuiesc verificate si eliminate pe rand. Nu in ultimul rand poate e nevoie de benzina proaspata si o forja care sa incinga un pic "atmosfera"... O sa incerc sa urmaresc topicul, sunt curios cum va evolua. Ride Safe! Iti zic eu de pe acum, tipic romanesc. Sfaturi putem da cu totii insa pana nu desface sa vada, degeaba ne dam cu parerea, exact ca la transalpu' vietii, daca omu nu verifica ce i se sugereaza degeaba iti mai bati gura. Editat Decembrie 22, 2011 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 22, 2011 Autor Share Postat Decembrie 22, 2011 Nu cred ca e de la compresie ci mai degraba de la carburatie sau supape... sau o combinatie a ambelor. Pe langa jocul termic al supapelor ar trebui verificata si amprenta de etansare, forma, marimea si pozitia sa. Testul de compresie nu este intotdeauna elocvent, mai ales daca nu e vorba de uzuri grosiere. In ceea ce priveste carburatia, daca tuburile emulsoare si acele de dozaj sunt vechi si prezinta uzuri e greu de gasit o setare decenta pentru relanti si turatii joase unde amestecul este prea bogat. Coborarea nivelului cu cca 1mm peste cel recomandat de manual ajuta intr'o oarecare masura insa nu in totalitate. O mare diferenta o fac garniturile de sub piesa de sustinere a jiglerelor, de multe ori cand aceasta imbatraneste se rigidizeaza si nu mai izoleaza perfect traseele, imbogatind amestecul in special la relanti. Eu unul, chiar si dupa ce am schimbat segmentii, membranele vacuumatice, tuburile emulsoare si acele de dozaj, filtrul de aer, bujiile... etc., nu am reusit sa obtin un relanti decent decat dupa ce am luat un pic de suprafata de contact a piesei de sustinere a jiglerelor, facand astfel ca garniturile de etansare (alea cu forma ciudata) sa fie presate mai bine. Zgomotul de "tractor", in special la relanti este de obicei cauzat de lantul hi-vo, dintre vibrochen, alternator si angrenajul electromotorului, care nu are intinzator. Pot fi insa si alte cauze, mult mai serioase, insa care nu pot fi identificate decat dupa demontarea motorului. La fel de bine pot exista probleme electrice, bobine de inductie, fise, pipe (rezistoarele anti-paraziti RF) sau bujii. Acestea trebuiesc verificate si eliminate pe rand. Nu in ultimul rand poate e nevoie de benzina proaspata si o forja care sa incinga un pic "atmosfera"... O sa incerc sa urmaresc topicul, sunt curios cum va evolua. Ride Safe! Multumesc mult pentru indicatii.Cand spuneam de mersul de tractor ma refeream la faptul ca merge in 3 pistoane doar, nu ca troncane sau zangane...motorul nu are absolut nici o bataie...distributia e in strare foarte buna...axurile cu came le-am masurat cu micrometru exact ca in manual sunt in stare foarte buna ..jocul la supape l-am refacut la toate supapele..e in grafic...carburatoarele sunt in stare perfecta..membranele nu sunt gaurite cuiele pontou le-am inspectat atent inchid perfect...jigloarele sunt ok...nici main jet-ul nu e ovalizat...plutitoarele sunt ok..ferestrele culisante se inchid soft...burdufurile de admisie sunt noi deci nu trage aer fals..bujiile sunt noi iridium..(dupa ce am montat iridiumurile pe ea statea foarte bine in relantii nu mai avea fluctuatii si pornea foarte bine la rece)si eu cred ca e din carburatie...inca astept compresiometrul ala...astazi am inceput sa-mi fac propriul sincronizator!haha...e meserie rau..dupa ce masor compresia daca e ok ma apuc sa-i fac sincronizare sa vedem ce zice...Oricum va multumesc mult baieti..si mai astept pareri d eorice fel! Iti zic eu de pe acum, tipic romanesc. Sfaturi putem da cu totii insa pana nu desface sa vada, degeaba ne dam cu parerea, exact ca la transalpu' vietii, daca omu nu verifica ce i se sugereaza degeaba iti mai bati gura. Fratiuc las-o moale...ca nu pot desface ce iti trece tie prin cap doar cand tu pocnesti din degete...(cand primesti sfaturi mergi pe principiul logicii..mai multe sfaturi care priovesc o singura cauza sunt mai demne de luat in calcul..mai ales daca vin de la posesori de acelasi model de moto)...nu pot desface nimic pana nu masor compresia...de acolo incolo stiu ce trebuie sa desfac...si nu e chiar ca o partida de ping pong sa iei capu unui motor cu 20 de supape jos...maine trebuie sa ajunga testerul vietii daca nu cel tarziu sapt viitoare..pana atunci nu-i pot face nimic...colectez doar sfaturile ca sa le iau la verificat...si nu o sa fie tipic romanesc ca nu-s un mocan care acuma si-o luat vitezana...imi iubesc motorul si vreau sa mearga bine si frumos... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 23, 2011 Share Postat Decembrie 23, 2011 ... exact ca la transalpu' vietii... Posesorilor de YAMAHA nu le prea plac telenovelele, asa ca am convingerea ca acest topic nu va aluneca in aceasta directie... Multumesc mult pentru indicatii.Cand spuneam de mersul de tractor ma refeream la faptul ca merge in 3 pistoane doar, nu ca troncane sau zangane...motorul nu are absolut nici o bataie...distributia e in strare foarte buna...axurile cu came le-am masurat cu micrometru exact ca in manual sunt in stare foarte buna ..jocul la supape l-am refacut la toate supapele..e in grafic...carburatoarele sunt in stare perfecta..membranele nu sunt gaurite cuiele pontou le-am inspectat atent inchid perfect...jigloarele sunt ok...nici main jet-ul nu e ovalizat...plutitoarele sunt ok..ferestrele culisante se inchid soft...burdufurile de admisie sunt noi deci nu trage aer fals..bujiile sunt noi iridium..(dupa ce am montat iridiumurile pe ea statea foarte bine in relantii nu mai avea fluctuatii si pornea foarte bine la rece)si eu cred ca e din carburatie...inca astept compresiometrul ala...astazi am inceput sa-mi fac propriul sincronizator!haha...e meserie rau..dupa ce masor compresia daca e ok ma apuc sa-i fac sincronizare sa vedem ce zice...Oricum va multumesc mult baieti..si mai astept pareri d eorice fel! Nu ai mentionat, ce nivel ai in carburatoare?... Oricum, intre timp, pana masori compresia, nu ar strica sa verifici rezistentele anti-parazitare RF din pipe (nu mai tin minte exact valoarea lor) si contactele interioare. Putin spray de contacte electrice uneori face minuni... Ar fi o idee sa incerci si cu alte bobine, datorita imbatranirii materialului izolant uneori acestea se comporta ciudat la variatiile de temperatura si umiditate. Fa testul de compresie si, functie de rezultate, dezvoltam. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 23, 2011 Autor Share Postat Decembrie 23, 2011 Posesorilor de YAMAHA nu le prea plac telenovelele, asa ca am convingerea ca acest topic nu va aluneca in aceasta directie... Nu ai mentionat, ce nivel ai in carburatoare?... Oricum, intre timp, pana masori compresia, nu ar strica sa verifici rezistentele anti-parazitare RF din pipe (nu mai tin minte exact valoarea lor) si contactele interioare. Putin spray de contacte electrice uneori face minuni... Ar fi o idee sa incerci si cu alte bobine, datorita imbatranirii materialului izolant uneori acestea se comporta ciudat la variatiile de temperatura si umiditate. Fa testul de compresie si, functie de rezultate, dezvoltam. Ride Safe! Nu stiam ca alea sunt rezistentze...te referi la chestiile alea de forma cilindrica albicioase cu arc din interiorul pipelor ?M-am gandit sa-mi cumpar alte pipe..am vazut pe louis Ngk-uri..ma gandeam sa-mi iau dinalea...nu stiu de unde sa fac rost de alte bobine...daca scot bujiile pe rand si pornesc motorul au scanteie toate...si pistonul asta blestemat care nu merge(Nr 1) are scanteie...dar nu-si da drumul decat daca ii tot acopar cate putin gura de admisie la carburator ca sa traga benzina,,,si atunci porneste dar doar pt vreo 2 secunde...am masurat nivelul inainte sa refac jocul la supape...de atunci nema...toate setarile carburatoarelor erau alandala ...cuiele de dozaj erau ridicate,suruburile pilot aveau 4 ture 75 nivelul era mare..imi consuma motoru de ma usca..si cand ajungea la 3000 de ture dadea putin in nas..dupa ce trecea de 4000.....era racheta..dupa ce i-am facut setarile la carburatoare nu mai facea sf-uri la 3000 de ture..dar bujiile tot negre erau..vesnic negre...motorul are putere..trage foarte bine...dar cum spui tu...compresia si apoi se poate merge mai departe(inca nu o sosit aparatu cred ca numai pe sapt viitoare ca-i craciunu si noah)..pana atunci...:-??...multzam de sfaturi oricum...si va tzin la curent cu toate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 24, 2011 Share Postat Decembrie 24, 2011 Da, "chestiile" alea cilindrice sunt niste rezistoare ce au rolul de a atenua "bruiajul" in spectrul radio. Daca nu fac contact perfect pot creea probleme aleatorii la aprindere, in special la ture joase. Cum nu au nici un rol in functionarea propriu-zisa a motorului, pentru o proba, le poti poti inlocui cu niste stifturi metalice. Asta ca sa mai elimini o eventuala sursa de probleme. Eu am avut aceeasi problema ca cea semnalata de tine, un piston care intrerupe la relanti si ture joase, ori de cate ori spalam motorul la spalatorie, cu jet de apa cu presiune. Totul revenea la normal doar dupa ce incingeam bine de tot motorul, sau cateva ore de mers in regim mai turat. Am renuntat sa caut explicatia si am inceput sa'mi spal singur motorul, cu galeata si buretele... Nu inteleg totusi cum de a mers bine motorul ala anterior, avand in vedere ceea ce ai gasit in carburatoare?... Datele problemei, cel putin de pana acum, par sa indice tot carburatia, O-ring-ul de la tubul emulsor, O-ring-ul de la capacul membranei vacuumatice, O-ring-ul de la surubul pilot... si nu in ultimul rand, nivelul din camera de nivel constant. Nimic insa nu e batut in cuie, verificarile trebuiesc facute pas cu pas si trase concluziile corespunzatoare. Astept rezultatele testului de compresie, ce va spune cate ceva si despre starea supapelor. Atentie insa cum il faci, desi nu e complicat poti trage concluzii gresite... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 24, 2011 Autor Share Postat Decembrie 24, 2011 Da, "chestiile" alea cilindrice sunt niste rezistoare ce au rolul de a atenua "bruiajul" in spectrul radio. Daca nu fac contact perfect pot creea probleme aleatorii la aprindere, in special la ture joase. Cum nu au nici un rol in functionarea propriu-zisa a motorului, pentru o proba, le poti poti inlocui cu niste stifturi metalice. Asta ca sa mai elimini o eventuala sursa de probleme. Eu am avut aceeasi problema ca cea semnalata de tine, un piston care intrerupe la relanti si ture joase, ori de cate ori spalam motorul la spalatorie, cu jet de apa cu presiune. Totul revenea la normal doar dupa ce incingeam bine de tot motorul, sau cateva ore de mers in regim mai turat. Am renuntat sa caut explicatia si am inceput sa'mi spal singur motorul, cu galeata si buretele... Nu inteleg totusi cum de a mers bine motorul ala anterior, avand in vedere ceea ce ai gasit in carburatoare?... Datele problemei, cel putin de pana acum, par sa indice tot carburatia, O-ring-ul de la tubul emulsor, O-ring-ul de la capacul membranei vacuumatice, O-ring-ul de la surubul pilot... si nu in ultimul rand, nivelul din camera de nivel constant. Nimic insa nu e batut in cuie, verificarile trebuiesc facute pas cu pas si trase concluziile corespunzatoare. Mi-a sosit compresometru..dar acuma de craciun nu ma pot apuca de masurat...carburatoarele le-am suflat cu aer..o-ringurile de la suruburile pilot sunt ok...vreau sa fac ce ai zis tu cu garnitura aia de la main jet..sa iau putin din "chestia" aia care apasa tot angrenajul ala ca sa il apese mai tare...vreau sa te intreb..ce intelegi tu prin O-ring deteriorat..sau in neregula la cum le-am privit eu cele de la membrane de la suruburile pilot arata bine...in legatura cu rezistentele respective le-am desfacut la inceput toate si le-am curatzat..am gasut pe acolo ceva oxizi mai ales pe arcurile alea finutze ce le tin...dar le-am curatzat..o sa le reverific...dar astea pe marzti cam asa...pana atunci iti multumesc de sfaturi si iti doresc Sarbatori Fericite! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.