Sari la conținut

Filtru de aer si antigel - intrebari


Postări Recomandate

Salutare,

 

Am si eu doua intrebari pentru voi.

1-Am zis sa-mi iau un filtru de aer din burete dar, nemaiavand asa ceva pana acum, imi dau seama ca nu stiu cum se intretine. Cu ce solutie trebuie sa dau pe el si cu ce se spala?

2-Tin minte ca am gasit mai demult la un magazin moto Yamaha de prin Rahova (daca nu ma insel) un antigel care se numeste Engine Ice. Aveti idee de unde mai pot cumpara asa ceva? Si daca nu, ce alt antigel bun imi recomandati.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare,

 

Am si eu doua intrebari pentru voi.

1-Am zis sa-mi iau un filtru de aer din burete dar, nemaiavand asa ceva pana acum, imi dau seama ca nu stiu cum se intretine. Cu ce solutie trebuie sa dau pe el si cu ce se spala?

2-Tin minte ca am gasit mai demult la un magazin moto Yamaha de prin Rahova (daca nu ma insel) un antigel care se numeste Engine Ice. Aveti idee de unde mai pot cumpara asa ceva? Si daca nu, ce alt antigel bun imi recomandati.

 

Multumesc.

[/quote

Pai nu ne-ai spus ce motor ai.

Filtrele din burete se ung cu ulei special de filtre de aer(Motul, Motorex, Putoline, Twin Air, etc)si se curata atunci cand sunt murdare fie cu apa fierbinte si detergent, fie cu gaz, fie cu solutie speciala de curatat filtrul de aer, disponibila la aceiasi producatori de mai sus.

Antigelul Engine Ice este deosebit pentru ca are puntul de fierbere(sau cel putin asa se sustine) mai sus cu cateva grade decat antigelul obisnuit. Are si Motul un produs similar MotoCool Expert(parca).Daca ai un motor pe care il fierbi des si nu ai electroventilator de racire la radiator poti incerca si produsele de mai sus. Eu unul cred ca sunt frectie la picior de lemn.Concluzie :ia-ti un antigel moto sau chiar auto .

Sa nu uiti sa ne spui ce motoreta ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. La 5000 de km cel tarziu il dai jos de pe motor, il speli cu apa calda si cu detergent si il lasi la uscat. Dupa ce se usuca, il dat cu spray pentru filtru de aer (cauta la magazinele de piese auto/moto, gasesti o gramada) pe toata suprafata (dupa care il bag intr-o punga de nylon si il freci un pic pe toate partile se se imbibe bine,iar punga o sa te protejeze sa nu te murdaresti cu spray pe degete). Dupa aceasta ultima operatiune il pui la uscat, undeva la temperatura camerei, nu fortat(adica nu-l pui in aragaz sau prostii dinastea, il lasi liber sa se usuce de la natura :P). Inainte sa-l montezi la loc, cureti bine airbox-ul motocicletei cu o pensula sau ceva (carpa?) ca sa nu mai ai praf pe-acolo.

 

2. Antigel pentru motoarele cu carter de aluminiu (scrie pe flaconul acestuia) MUSAI. Antigelul sa fie preparat in solutie 50/50 si sa reziste la cel putin -35 grade Celsius. Eu recomand antigel gata preparat (adica solutie pentru - 35 grade) de la benzinariile Lukoil, este de culoare roz, foarte bun si ieftin! Gasesti si antigel pur acolo dar e scump si nu are rost sa dai atati bani pe el si sa mai trebuiasca sa cumperi si apa distilata...

 

 

PS : e valabil pentru orice motocicleta cu filtru de burete si motorul cu carter de aluminiu. Succes!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum? Nu stiti? zigzag si-a luat BMW XChallange! Ca sa poata sa se tina dupa svgobi in escapadele offroad. :D

Angi, aia de unde ai luat mobra nu ti-au dat si manualul utilizatorului? Acolo ar trebui sa scrie despre filtru de aer si despre antigel.

Eu am luat ulei de filtru Yacco la bidon. Inmoi filtrul in ulei, il storc si il las sa se scurga. Este o reprezentanta Yacco vis-a-vis de statia de metrou Mihai Bravu. De spalat: benzina + detergent de vase.

Antigel tot de la Lukoil iau. Roz diluat sau albastru concentrat. Prefer concentrat pt o mai buna ungere a pompei de apa. Toate antigelurile sunt bune atata timp cat sunt toxice (etilena). Cele pe baza de propilena sunt ne-toxice dar corozive daca nu sunt monitorizate. Intretinerea lor este laborioasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[/quote

Pai nu ne-ai spus ce motor ai.

Filtrele din burete se ung cu ulei special de filtre de aer(Motul, Motorex, Putoline, Twin Air, etc)si se curata atunci cand sunt murdare fie cu apa fierbinte si detergent, fie cu gaz, fie cu solutie speciala de curatat filtrul de aer, disponibila la aceiasi producatori de mai sus.

Antigelul Engine Ice este deosebit pentru ca are puntul de fierbere(sau cel putin asa se sustine) mai sus cu cateva grade decat antigelul obisnuit. Are si Motul un produs similar MotoCool Expert(parca).Daca ai un motor pe care il fierbi des si nu ai electroventilator de racire la radiator poti incerca si produsele de mai sus. Eu unul cred ca sunt frectie la picior de lemn.Concluzie :ia-ti un antigel moto sau chiar auto .

Sa nu uiti sa ne spui ce motoreta ai.

 

Produsul de la Motul se numeste MoCool si reduce temperatura de operare cu pana la 15 grade. Nu este antigel, este un aditiv care se adauga in lichidul de racire in proportie de 5%.

http://www.performance-shop.ro/motul-lichid-racire/917-motul-mocool-aditiv-radiator-sistem-racire-antigel.html

Antigelul sa fie pt blocuri motor de aluminiu, daca vrei sa iei mai ieftin (auto) sa aiba norma G12.

http://www.performance-shop.ro/hepu-antigel/353-hepu-antigel-p999-g12-moto-fara-silicati-aluminiu.html

Pentru filtrul de aer air filter oil si air filter clean, cele de la Motorex sunt destul de ieftine:

http://www.performance-shop.ro/motorex-produse-intretinere-moto/695-motorex-air-filter-oil-206.html

http://www.performance-shop.ro/motorex-produse-intretinere-moto/697-motorex-air-filter-cleaner.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, multumesc pentru raspunsuri! :cheers:

 

-Bibanu', despre ce mobra am ti-a raspuns Andrei. Are electro-ventilator, deci nu cred ca sunt probleme cu racirea. Ideea este ca acest motor, ca si GS-urile 650, are o buba cu pompa de apa, sau mai exact cu simeringurile alea de acolo care se strica ceva mai repede. Ma intereseaza un antigel de calitate care sa nu atace simeringurile din cauciuc si sa faca o ungere foarte buna acolo. De fapt, daca stau mai bine sa ma gandesc, asta e problema mea. Eu mai am un GS650 in care am bagat acel antigel Engine Ice si n-am avut nicio problema cu pompa.

-Andrei, in carticica aia iti arata cum sa bagi cheia in contact si chestii de genul asta :) Deci, e vax albina. Tu zici de antigelul ala concentrat, albastru, de la Lukoil ca unge mai bine? Unge mai bine pentru ca pui mai mult antigel si mai putina apa sau cum? Este antigel moto sau auto? Presupun ca am nevoie de ceva pentru motor din aluminiu sau din ce rahat o fi facut motoru' ala, nu?

-Lipton, Bibanu' cred ca se referea la asta: http://www.motul-romania.ro/default.asp?opt=prod&idcateg=3&idsub=38&b=8

Ce parere aveti despre Motulul asta?

 

Daca mai sunt, mai astept si alte sfaturi.

Multumesc! :cheers:

 

.

 

 

PS-

Ca sa poata sa se tina dupa svgobi in escapadele offroad. :D

 

Pai sa stii ca! Si-a luat golanu' un XR650R de toata frumusetea. Cu Dakaru' ma alerga ca pe hotii de cai :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pun antigel concentrat si zero apa deoarece am auzit opinii cum ca ar unge mai bine pompa de apa. Pt ca ma zgarcesc pun antigel auto ca e mai ieftin. Albastru de la Lukoil. Atat la Tenere cat si la EXC. Nu stiu istoria EXC-ului inainte sa-l cumpar dar, in primul an puneam jumi-juma antigel. Nu aveam nici ventilator si il incingeam des. Cert e ca mi s-a uzat simeringul de la pompa de apa. Cand am desfacut pompa ca sa inlocuiesc simeringul, am vazut pe axul pompei de apa depuneri de rugina si de calcar (desi foloseam apa dedurizata/distilata). Prin urmare acum pun doar antigel concentrat 100%.

Antigelurile ecologice, ne-toxice, etc sunt periculoase pt motor (glycol-propylene). Astea ieftine, toxice, sunt aluminium friendly (glycol-ethylene sau methanol). Concentratul albastru Lukoil e glicol-etilena.

 

PS Nici cu LC4 Enduro nu te-ai mai tine dupa un XR 650.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Antigelul concentrat ingheata la - 12 grade Celsius... sper ca ai tinut motocicletele la caldura azi-noapte.

Antigelul conventional (ieftin) contine fosfati, silicati, borati. Antigelul aluminium friendly contine saruri organice (OAT - Organic Acid Technology), se mai numeste Long Life, si este bineinteles mai scump. Tehnologia costa.

Daca folositi antigel auto din motive financiare cautati macar antigel cu norma VW G12 (roz).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocool Expert este antigel moto gata diluat, cu punct de fierbere normal.

 

Si cum ti se pare? Din specificatii e ok? Repet, in primul rand ma intereseaza o ungere buna a pompei de apa.

 

 

Sau mai bine zis, ce antigel imi recomanzi? Vreau ceva de calitate.

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice antigel contine o baza ( ethylene sau propylene) la care se adauga inhibitori de coroziune (aici intervine problema cu aluminiul, unii intra in reactie) si lubrifiant pentru presetupa pompei de apa.

Pune antigel care respecta normele, problemele cu pompa apar de obicei atunci cand pui doar apa si apare coroziune galvanica.

Motocool Expert este un antigel dedicat moto, bazat pe tehnologie organica, cu punct de inghet -25 grade C si punct fierbere (in sistem prezurizat) 133 grade C. Nici un producator de antigel nu iti scrie continutul de lubrifiant din antigel. Pe tine ar trebui sa te intereseze sa ai racire corespunzatoare, ca altfel protejezi pompa si iti cade arborele... :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta problema cu antigelul este ca acesta e dulce. Si exista pericolul sa fie baut de catre copii. Vad ca Motul a bagat agenti speciali sa-l faca amar. Intre timp sa inventat antigelul pe baza de propylena care nu este toxic si nu exista pericol de otravire in cazul ingerarii lui. Pretul platit pentru chestia asta este ca trebuie monitorizat constant.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze

 

PS Si eu am auzit ca antigelul concentrat are punct de inghet mai ridicat decat cel in solutie. Sper sa trec iarna cu bine :D .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei de la Motul recomanda Motocool Expert:

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=2&category=25&subset=946&modelyear=&vehicle=69450&site=41&region=59&language=7&brand=45

 

Daca vrei antigel mai ieftin iti recomand Hepu G12 (roz), am folosit multi ani in motocicletele mele atunci cand nu se gasea antigel dedicat moto si nu am avut niciodata probleme.

 

http://www.performance-shop.ro/motul-lichid-racire/41-motul-motocool-expert-25-antigel-motocicleta.html

http://www.performance-shop.ro/hepu-antigel/353-hepu-antigel-p999-g12-moto-fara-silicati-aluminiu.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. pentru curatare filtru de burete exista solutii specifice, insa pentru o moto din clasa soft enduro cred ca se poate folosi si benzina+detergent vase, deoarece intervalele de service sunt mai lungi. Tot din acest considerent recomand sa nu te complici cu ulei, exista spray special pentru a impregna filtrul de burete, mult mai elegant si mai usor de dozat corect. La enduro unde filtrul trebuie sa fie curat iar moto vede mult mai mult praf, cred ca merita luat un kit de intretinere genul celor oferite de Twin Air, si mai multe filtre(macar inca 2 , le speli o data pe toate, le ungi si le ai pregatite de motaj cand e nevoie.

 

2. eu folosesc Engine Ice de 4 ani, fierbe evident mai greu, iar cu pompa de apa nu am avut probleme absolut deloc(ktm 4t). Fara sa fac reclama, eu am gasit doar la Dual Tours, costa cred ca 80 lei un bidon de aproape 2 litri. Se foloseste ca atare, nediluat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. filtru de aer daca este din burete se poate curata cu apa si detergent nu cu benzina sau altele care il pot ataca si dupa ce se curata si se usuca bine apoi este inmuiat bine in ulei special de filtre de aer dupa aceea se scurge ce este in plus si lasat cateva ore sa se ingroasa uleiu din el pentru a nu trage carburatoru din el.

2. la antigel se ia cel care rezista la temperaturi scazute foarte mari se amesteca cu apa distilata 1 la 1.

:cheers: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Pentru a numai deschide alt topic pun si eu o intrebare aici.

Cum este mai bine sa procedam inaintea schimbului de antigel?.Este bine sa bagam apa distilata in amestec cu o solutie de curatarea radiatorului(am o solutie de la Liqui Moly,dar care este ptr. radiatoare auto si se amesteca cu apa in proportie de 100g la 2,5 litri apa distilata),se porneste motorul si se lasa mergand 10-30 min sa porneasca electroventilatorul de 2-3 ori.Dupa care se goleste amestecul facut si se pune antigelul nou(eu am cumparat antigel concentrat CARTECHNIC CT 12 PLUS,care nu contine amine,nitrati si silicati,este de culoare roz).Oare este bun acest antigel?

Ce ziceti cum este mai bine shimbam direct antigelul sau facem aceasta spalare inainte?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Pentru a numai deschide alt topic pun si eu o intrebare aici.

Cum este mai bine sa procedam inaintea schimbului de antigel?.Este bine sa bagam apa distilata in amestec cu o solutie de curatarea radiatorului(am o solutie de la Liqui Moly,dar care este ptr. radiatoare auto si se amesteca cu apa in proportie de 100g la 2,5 litri apa distilata),se porneste motorul si se lasa mergand 10-30 min sa porneasca electroventilatorul de 2-3 ori.Dupa care se goleste amestecul facut si se pune antigelul nou(eu am cumparat antigel concentrat CARTECHNIC CT 12 PLUS,care nu contine amine,nitrati si silicati,este de culoare roz).Oare este bun acest antigel?

Ce ziceti cum este mai bine shimbam direct antigelul sau facem aceasta spalare inainte?

 

Ce vrei tu sa faci se numeste flush (curatare). Pe solutia aceea sa scrie neaparat ca e compatibila cu radiatoare de aluminiu si ca nu ataca piesele din cauciuc.

Flush se face de obicei atunci cand s-au combinat mai multe tipuri de antigel necompatibile si lichidul din vasul de expansiune are o culoare maronie. Daca il faci sa sufli bine prin instalatia de racire inainte sa pui antigelul nou ca sa scoti solutia aceea de peste tot.

Daca lichidul din vasul de expansiune are o culoare limpede (roz, albastru, galben, etc, dar limpede) nu este necesar flush.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. eu folosesc Engine Ice de 4 ani, fierbe evident mai greu, iar cu pompa de apa nu am avut probleme absolut deloc(ktm 4t). Fara sa fac reclama, eu am gasit doar la Dual Tours, costa cred ca 80 lei un bidon de aproape 2 litri. Se foloseste ca atare, nediluat.

 

In sfarsit am aflat de unde pot cumpara! Multumesc! :cheers:

D-asta am avut pana acum si sunt foarte multumit!

 

Iar cu filtrul de aer, cred ca-l voi spala cu apa si detergent iar de uns cred ca voi folosi spray. Am gasit la Louis ceva Castrol la vreo 10 euro.

 

-------------

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri :cheers:

 

-----

 

A, si inca ceva. In conditiile in care voi folosi motocicleta 90% off road, cam la cati km. imi recomandati sa spal filtrul de aer?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, si inca ceva. In conditiile in care voi folosi motocicleta 90% off road, cam la cati km. imi recomandati sa spal filtrul de aer?

 

As zice ca dupa fiecare iesire. In functie de lungimea excursiei, de conditiile de meteo. Daca e praf, daca e noroi, etc. Te uiti la filtru si vezi cand incepe sa se murdareasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filtrul il cureti doar dupa ce vezi daca e necesar, nu la KM! desigur, daca sta f mult, presupun ca si uleiul respectiv poate sa isi piarda proprietatile "curative", dar nu cred ca va fi cazul. la ce fac eu, la maxim 3 iesiri schimb filtrul.

Daca vei face o tura prin zone cu mai mult praf,ar trebui sa il cureti la finalul plimbarii, chiar nu e o operatiune grea insa potentialul negativ daca nu o faci e mare, nu merita sa te lenevesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filtrul il cureti doar dupa ce vezi daca e necesar, nu la KM! desigur, daca sta f mult, presupun ca si uleiul respectiv poate sa isi piarda proprietatile "curative", dar nu cred ca va fi cazul. la ce fac eu, la maxim 3 iesiri schimb filtrul.

Daca vei face o tura prin zone cu mai mult praf,ar trebui sa il cureti la finalul plimbarii, chiar nu e o operatiune grea insa potentialul negativ daca nu o faci e mare, nu merita sa te lenevesti.

 

 

adevarat :ok:si in privinta la Engine Ice foarte ok !

Editat de Alfredo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat lichid de racire intra intr-un motor, eu am un cbrf4 din 2000? mersi

o sa cumpar un 1L de Motul Motocool Expert, vad ca il recomanda lumea si nu e asa de scump, sper sa ajunga un bidon :friends:

 

Iti intra 2.7 litri.

http://www.louis.de/_300e6fe40318d94939b3d3aa8dfac2deb6/index.php?topic=bikedb&article_context=bikedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=PC35

 

Atentie: antigelul Motul este gata diluat, il torni direct in moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti intra 2.7 litri.

http://www.louis.de/_300e6fe40318d94939b3d3aa8dfac2deb6/index.php?topic=bikedb&article_context=bikedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=PC35

 

Atentie: antigelul Motul este gata diluat, il torni direct in moto.

 

si asta inseamna undeva peste 1 mil lichidu de racire (3*binoade de 1L) pt a mea honda, ideea e ca nus ce antigel a bagat fostu propietar si ma gandesc sa il schimb pe tot :scratch: *apropo la cat timp se schimba lichidu de racire ? * ceva mai ieftin aveti pe la magazin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...