Jump to content
Sign in to follow this  
ZIA

2013 Aprilia Caponord 1200 Revealed

Recommended Posts

imi place motdelul asta chiar daca nu are treaba cu enduroul, cel mult un drum de pamant sau forestier mai lejereanu.

 

lookul e clar de unde l-au luat de la rsv4 care a castigat anul trecut din nou WSBK. iar daca va uitati la bascula o sa sesizati ca este croita dupa cea care este folosita la modelul de 450 rally raid.

 

cadrul e asemantor cu cel folosit pe shiver, mana, dorsoduro

 

electronica vine tot de pe rsv4 si tuono aprc, care sunt full de astfel de gizmouri.

 

in parerea mea, au pus pe modelul asta tot ce aveau mai bun, sa speram ca ii ajuta si vanzarile. oricum e mai interesanta decat ducati, care e concurentu direct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am vazut, m-am catarat pe el, l-am pozat si cu asta basta. Din pacate nu am avut timp de drive test.

post-9065-0-41206500-1378727186_thumb.jpg

post-9065-0-23459000-1378727188_thumb.jpg

post-9065-0-26502600-1378727189_thumb.jpg

post-9065-0-52247600-1378727190_thumb.jpg

post-9065-0-58961500-1378727191_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te uiti in general pe strazi, cred ca 80-90% din motociclisti merg solo; asadar, de ce ar trebui sa fie din start gandite pentru doua persoane? Mie imi plac cum sunt integrate in designul motocicletei; si sunt convins ca nu sunt singurul care apreciaza ceva si dpdv al designului. In plus, cei 58L la care poti adauga un topcase si un tankbag, cum s-a spus si mai sus, nu-s chiar de colo.

Apoi, cu cat sunt mai mari, sunt mai incomode in trafic. Cine are nevoie de mai mult, gaseste solutii. Pt. ca asa, daca iti iei si echipament de camping, daca vrei sa cari si conserve sau mai stiu io cate scule, spatiul nu va fi niciodata suficient.

Ai dreptate din toate punctele de vedere

Eu am cutiile mari de la Heavy Duties (48 litri) si tot nu imi ajung, cu toate ca pe sosea concurez cu autobuzele :)

Dar eu plec la drum de obicei cu buget pentru benzina, restul duc cu mine

 

Si ca sa fi pe topic, da, e frumoasa aprilica, si se incadreaza in trendul actual al clasei adventure, adaptat la lipsa de trasee offroad din lumea civilizata

Clasa care nu mai are treaba cu enduro de niciun fel, mai putin unele tentative cu roata de 21" pe fata

Si spun asta in cunostinta de cauza, am testat BMW, Triumph si Honda, sunt excelente dar mult prea grele fata de africana mea

Dar africana "moare" pe sosea/autostrada, unde noua clasa adventure se comporta excelent sau bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi, cu o motocicleta "gandita" pt 2 personae se poate la fel de bine si solo, pe cand invers mai greu.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cam asa e, dar e si mai evident ca cu doua persoane nu mai faci de loc offroad, doar parcurgi drumul intre punctele a si b :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce am observat la noul model este ca are ghidonul mai lat ca prima generatie. Eu asa l-am simtit.Pe de alta parte, locul pasagerului ca si confort este clar sub nivelul de pe caponord 1000. Mai mic, ceva mai ingust.In octombrie sper sa pot face un test cu el. Pana atunci trebuie sa mai am rabdare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Dupa un timp de asteptare, am reusit sa testez noul Caponord. Despre conditiile in care poti sa faci asta (cel putin acolo unde am fost eu) nu vreau si nu pot sa ma pronunt intrucat a fost prima data cand am incalecat un motor nou pt test si nu am termen de comparatie.

Despre mobra:

-prima impresie este ca te pui "pe" si nu "in" motor asa cum se intampla la vechiul Caponord.

-ghidonul lat ajuta mult la manevrabilitate insa in conditii de trafic aglomerat poate sa fie un impediment.

-motorul are posibilitate de setare in 3 moduri ( touring, rain si sport). Intre primele doua nu am sesizat vreo diferenta notabila, insa modul sport este cu totul altceva.

-bordul complet digital mi-a placut mult cu un mare plus pt faptul ca nu reflecta soarele si totul este perfect vizibil.

-evacuarea mi-a dat impresia ca atenueaza un pic cam mult sunetul motorului insa oricum suna mai bine ca vechiul model (care de fapt cu tobele stock nu suna de loc)

-saua mai ingusta si mai tare iar locul pasagerului net inferior ca spatiu si confort comparativ cu Caponord 1000.

-minerele incalzite, cruise controlul si ABS-ul am inteles ca vin in standard. Despre functionarea sistemului de frana nu pot sa spun prea multe intrucat mi-a fost teama sa ma infing cu toate puterea in el.

-dealer-ul Aprilia unde am fost eu mi-a spus ca oferta de culori deocamdata cuprinde doar rosu si gri. (cam putin dupa parerea mea)

-sistemul de side-case-uri este cumplit de scump, adica pt achizitonarea lui trebuie sa platesti 3000 in plus. Top case nu primesti pt ca este considerat accesoriu, asadar si pt el trebuie sa mai pui niste bani jos.

-parbrizul este reglabil manual, insa si ridicat la maxim pe mine curentul de aer ma lovea in zona gatului. Cand m-am intors din test am explicat problema celor de acolo care mi-au aratat o chestie interesanta. Parbrizul are o parte mai ingusta in partea de sus si una mai lata jos. Tot parbrizul se poate intoarce cu susul in jos. Adica partea lata care protejeaza mai bine sa fie in partea superioara iar cea ingusta vine imediat deasupra farului. Cat de mult se schimba lucrurile, nu stiu sa va spun pt ca nu mai aveam timp sa mai fac o tura.

- oferta de "nerefuzat" pe care am primit-o: daca sunteti interesat sa achizitionati acest model (cel de test) va putem face o reducere de 400 de euro. Bineinteles am inceput sa rad intrucat stiam ca la un dealer din aceeasi zona ce comercializeaza o alta marca (nu-i fac reclama) motorul de test din show room se vindea la jumatate de pret, asta insemnand o reducere de 9000 euro.

 

Cam asta este pe moment ce-mi amintesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci l-ai cumpara ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna intrebarea. Sincer, nu stiu. Concurenta, e mare si de loc de neglijat. Triumph-ul de 1200, KTM 1190 si Caponordul 1200 sunt pe lista mea.

Daca locul pasagerului era mai generos d.p.d.v al confortului poate ca nu mai aveam dubii, insa asa...

Naiba stie ce o sa fie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci l-ai cumpara ?

Da, l-am cumparat.

Cateva lucruri despre motocicleta am scris in topicul deschis la sectiunea "Motocicleta mea". Ca orice motor are si bune si rele, despre care probabil o sa mai spun cate ceva de-a lungul timpului. Ultima chestie pe care am observat-o: operatiunea de ungere a lantului este un chin, asta datorita faptului ca partea inferioara a basculei este foarte aproape de lant si trebuie: rabdare, migala, atentie. Pffff ...din astea nu prea am. :laugh:

In rest deocamdata , doar de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari, vreau sa discut niste chestiuni legate de acest model cu un alt posesor. Daca este cineva pe aici, rog un mesaj privat sau un nr de telefon. Sau poate cunoasteti pe cineva care nu are cont aici dar este proprietar de Caponord 1200. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...