SimionZ Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 salut. e tarziu cand iti raspund, dar poate inca-ti este de ajutor. de reduceri nu prea visa, ca nu prea vezi tu de la astia. cat de inmatriculat, nu sunt pasi grei. din ce stiu, trebuie dusa la verificare iar de acolo parca te duci sa-ti faci asigurare. cu astea, daca nu ma insel te duci la fiscal (Skat) unde iti fac evaluarea motocicletei in vederea stabilirii taxei. in general stiu ca e cam 180% din valoarea ei. eu acu 2 ani cand am vrut s-o inmatriculez pe a mea, ma costa undeva pe la 7-8.000Euro, fara asigurare, ca aia era si ea vreo 3.000. varianta a doua si mai usoara e sa-ti iei de aici motor. Multumesc frumos ! M-am mai interesat si eu pe aici si imi duc motorul in RO si mi-o inmatriculez acolo, iar aici imi cumpar unul deja inmatriculat. Toate cele bune si asfalt uscat ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy-devil Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 (edited) e mult mai ok asa. aici te omoara taxele. asigurarile la fel. am avut coleg de munca ce a vrut sa-si ia un BMW 318. cand a sunat la asigurari, aia i-au zis:-cati ani ai? -19 -aaaaaa, pai nu putem sa-ti facem asigurare pt asa masina si la varsta ta. sau daca vrei, te costa 35.000kr (4700Euro) asa ca omul si-a luat un Mercedes c180 (masina mult mai docila)si l-a ajuns vre 12.000Kr asigurarea Edited December 1, 2013 by Crazy-devil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Choixalacreme Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 (edited) Buna seara tuturor, Imi permit sa arunc buzduganul inainte, pentru urmatoarea chestiune / rugaminte: am drum in Copenhaga, cateva zile, si trebuie sa probez niste echipamente (geaca, poate si pantaloni). Scopul este , asa cum am zis, sa probez, pentru ca nu stiu daca nu cumva ( spre foarte sigur) , costurile sunt mai mari ca la fc-moto & alte situri de profil. Ca sa nu pornesc in neant, am cautat cateva firme mai mari: de ex Revit - in Copenhaga, singurul care apare pe harta e aici: aagesen motorcykler Hvidovrevej 3 , 2610 Rødovre. Poate cineva sa imi dea cateva informatii unde se pot gasi (cat mai multe) echipamente moto in Copenhaga ? Ceva echivalent cu Louis/ Polo/ Stadler ( www.zweirad-stadler.com) ? Multumiri anticipate ! Edited January 22, 2014 by Choixalacreme Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy-devil Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Hello. nu prea ai sanse sa afli prea multe, pt ca suntem cativa care mai scriem pe aici. pai exact ce te-ar interesa sa probezi. piele sau textil? ce inaltime si cate Kg ai? iti pot spune ce marime sa cauti. aici, majoritatea sunt mai inalti decat media la noi in Ro. automat, si marimile vor fi mari. slabe sanse sa gasesti daca esti mai scund/a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Choixalacreme Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 (edited) Hello Crazy, multumesc de reply Problema tarisoarei noastre este simpla si are explicatii economice, multe firme nu au reprezentanti (care si daca ar fi, n-ar avea stoc.. etc) , Deci o iesire din Ro = oportunitate sa probezi / cumperi Caut textil care sa ma tina cativa ani de acum incolo. Nu-s nici-nici, la 1,80m 74kg toate bune EDIT: Eu cred totusi ca masurile sunt egale fie Germania fie Danemarca, daca vorbim de aceiasi geaca si acelasi producator. Poate USA sa fie exceptie Edited January 23, 2014 by Choixalacreme Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy-devil Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 teoretic, iti trebuie marimea 52. practic, ele difera de la producator la producator. ti-ar veni si 54, dar ti-ar fi probabil cam larga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Choixalacreme Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 (edited) Asa este. Dar probabil nu m-am facut inteles exact. Eu intrebam UNDE in Copenhaga gasesc cateva magazine serioase, ca sa le pun pe lista. Nu stau mult, si trebuie sa fiu eficient. E simplu: probez paltonu' marca "X", imi vine marimea "52" , la brandul "Y" imi vine poate 50-ul.. imi place vre-una din ele, ma uit pe FC-Moto care e pretul, ( si probabil va fi mai mic), il comand , si gata, vorba cuiva "me happy" ============================= Vre-o noutate referitoare la UNDE in Copenhaga gasesc cateva magazine moto serioase, ca sa le pun pe "visit list" ? Multumesc ! Edited February 1, 2014 by Choixalacreme Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roro Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 (edited) http://www.magacin.dk/motorcykler/danske-mc-forhandlere/ar2753/ In josul paginii ai o lista cu toti dealerii din Copenhaga,si poti intra la fiecare pe site sa vezi cam ce ofera. Nu cred ca ai sa gasesti "magazine serioase", cum e louis ul in germania,dar majoritatea dealerilor au si echipamente moto (mai multe decat sunt afisate pe site). Pt ce cauti tu ,trebuie sa te uiti dupa beklædning. Edited February 26, 2014 by roro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimionZ Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 (edited) http://www.magacin.dk/motorcykler/danske-mc-forhandlere/ar2753/ In josul paginii ai o lista cu toti dealerii din Copenhaga,si poti intra la fiecare pe site sa vezi cam ce ofera. Nu cred ca ai sa gasesti "magazine serioase", cum e louis ul in germania,dar majoritatea dealerilor au si echipamente moto (mai multe decat sunt afisate pe site). Pt ce cauti tu ,trebuie sa te uiti dupa beklædning. link-ul corect, fara spatii albe dupa: http://www.magacin.dk/motorcykler/danske-mc-forhandlere/ar2753/ Multumesc Roro de informatii ! Edited February 26, 2014 by SimionZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roro Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 link-ul corect, fara spatii albe dupa: http://www.magacin.dk/motorcykler/danske-mc-forhandlere/ar2753/ Multumesc Roro de informatii ! multumesc pt corectie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Choixalacreme Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Mari domni ! Multumesc. Azi am ajuns, m-au calcat 1256 de biciclete deja ! In schimb, moto inca nu s-a deschis sezonul. O sa trec pe la toti, am luat abonament de ITB pe toate liniile :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roro Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Doar 1256? Ai scapat ieftin. Sezonul se deschide maine 1 martie,cand majoritatea asigurarilor sunt valabile.S-ar putea sa gasesti si unele "Åben hus" la unii dealeri cu diferite oferte,lansari de noi modele,etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Choixalacreme Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 (edited) ieftin ca am fost foarte atent. Mai mult, ma intreb ce urma daca dadea peste mine si ajungeam si eu si ei pe jos. In rest, sunt mirat la modul placut, cum biciclistul are prioritate in fata masinii, care il lasa sa treaca intotdeauna. E mult de invatat, nu mai intru in comentarii referitoare la respect si altele care nu sunt inca in dictionarul romanesc. Apoi, ca sa mareasca uimirea mea, mai e problema frigului, eu eram cu caciula, manusi, (3-4 grade) , iar aici fetele merg 50% din ele in dres, fusta, chiar si pe bicicleta. Ca sa revenim, negocieri aici nu am facut - nu stiu daca se poate discuta asa ceva la o achizitie, dar oamenii cu care am discutat par seriosi si priceputi. Edited February 28, 2014 by Choixalacreme Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eriksson Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Salut , stie cineva cum este mai rentabil sa faci in Dk cu moto ? este mai rentabil sa o cumpar de aici sau sa o import din Germania ? cu taxele si asigurarile unde le-asi putea calcula ? ma gandesc ca pe viitor sa-mi achizitionez o "drujba" dar nu asi vrea sa arunc banii pe geam , mi-ar placea o Honda CBR 600 rr , dar avand in vedere ca am doar 22 de ani nu cred c-asi scapa prea ieftin , infara de varsta pe ce mai pun ei importanta (firmele de asigurari ) ? putere , cc. ... eventual nu m-ar deranja nici un 125 cc daca ar fi diferenta mare la asigurare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rider in the sky Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Salut , stie cineva cum este mai rentabil sa faci in Dk cu moto ? este mai rentabil sa o cumpar de aici sau sa o import din Germania ? cu taxele si asigurarile unde le-asi putea calcula ? ma gandesc ca pe viitor sa-mi achizitionez o "drujba" dar nu asi vrea sa arunc banii pe geam , mi-ar placea o Honda CBR 600 rr , dar avand in vedere ca am doar 22 de ani nu cred c-asi scapa prea ieftin , infara de varsta pe ce mai pun ei importanta (firmele de asigurari ) ? putere , cc. ... eventual nu m-ar deranja nici un 125 cc daca ar fi diferenta mare la asigurare. daca nu te deranjeaza, ia-ti o veterana de 35+ ani si scapi mult mai ieftin :-) In alta ordine de idei, vara asta ce-ar fi sa ne intalnim toti motociclistii romani din DK (sau ma rog, doar cati pot veni)???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roro Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 (edited) Buna idee Rider in the sky Tocmai pentru ca sunt din ce in ce mai multe motociclete in dk,am deschis un grup pe facebook ca sa fie mai usor. Am sa incerc sa postez toate expozitiile,intalnirile si cursele de care aflu. Grupul se numeste Motociclisti in dk si sper sa se adune cati mai multi membri. Edited March 22, 2014 by roro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WHITE RAVEN Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 mai oameni buni eu sunt la 60 de km de kopenhaga, si 30 de helsingnör... hai sa ne vedem... cumva intr un fel in danemarka sau suedia... aici avem drumuri faine prin paduri , Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eriksson Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 (edited) Buna idee Rider in the sky Tocmai pentru ca sunt din ce in ce mai multe motociclete in dk,am deschis un grup pe facebook ca sa fie mai usor. Am sa incerc sa postez toate expozitiile,intalnirile si cursele de care aflu. Grupul se numeste Motociclisti in dk si sper sa se adune cati mai multi membri. nu reusesc sa gasesc grupul , incearca sa atasezi un link Edited March 23, 2014 by Eriksson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy-devil Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 https://www.facebook.com/groups/1416135185312006/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivanp Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 (edited) salut, are cineva idee de o metoda (ieftin daca se poate) de transport moto (honda rebel 250 - 150kg) din dk in romania si inapoi din ro in dk (cph-tm)? nevasta tocmai si-a achizitionat o moto si as vrea sa rezolv o revizie generala facuta de mine (eu sunt in ro). pot sa vin eu cu trusa de scule dupa mine si consumabile dar m-as simti mult mai oki in garajul de acasa dotat bine. multumesc mult, paul Edited August 31, 2014 by ivanp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benedek Virvil Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Salut,de vreo săptămana îs si eu pe aici,lângă odense,daca aveți nevoie de ajutor cu moto,oricând . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roaker Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 Salut. Sunt si eu pe aici de ceva timp, dar cu motorul doar de anul asta. Nu am intrat pe forum pt ca am ceva prieteni cu motoarele pe aici cu care mai ies, asa ca nu am prea cautat colegi. Cateva informatii pentru nou-veniti culese din experienta pot aa ofer si eu. 1. E mai simplu sa iti iei motor de aici decat sa ti-l aduci si sa-l inmatriculezi daca nu ai preferinte si vrei doar sa te dai pe 2 roti. Mai vechi = mai ieftin. Km multi = mai ieftin. Daca arata si mai neintretinut = mult mai ieftin. Eu mi-am luat un GSX600F din 96 la 13k km (cica) la 15k kr. E de mentionat ca a trebuit sa schimb juma de ambreiaj ca nu imi prea gasea neutrul. Deh... dupa 13k aparent se duce ambreiaju . Probabil luata la km multi, dat inapoi, dupa care inmatriculat. 2. Taxele sunt mari dar ai de unde sa le dai. Spre deosebire de Ro, unde guvernul ia si de la angajat si de la angajator, aici se ia taxele doar de la angajat. Angajatorul plateste impozit pe profit parca (s-ar putea sa ma insel). Am vazut putin mai sus o explicatie a taxelor care cred ca e putin gresita. Doar putin. Ex: din brut se scade fradragul (care se impoziteaza doar cu 8%) dupa care se impoziteaza cu procentul alocat fiecaruia (eu am 36%, altii 38 dar am auzit si de 40+ - probabil aia care castiga ceva mai mult) dupa care se adauga ce ramane din fradrag (92%) si cam asta ar fi netul. Nu se impoziteaza tot cu 8% si apoi cu inca 36-38-40 (ce ramane dupa fradrag) din cate stiu. S-ar putea totusi sa ma insel. 3. Oameni civilizati, prietenosi, inclusiv politistii, desi e posibil sa dai si de ceva acrituri rasiste. Am avut si eu parte de milogi cu care discutam civilizat, care pur si simplu m-au ignorat dupa ce le-am spus de unde sunt. Pe de alta parte am dat si peste politisti care ar fi trebuit sa ma arda (am facut stanga pe interzis - bulevard inchis pt maraton de biciclisti) si m-a lasat cu avertisment pt ca si el era putin confuzat de situatie . Alta experienta cu politisti - am oprit la 7/11 pt provizii, am lasat masina pe avarii ca melteanu' ca deh... asa am invatat in romania, si cand m-am intors dau sa plec si ma opresc baietii. Au fost foarte prietenosi, profesionisti, m-au intrebat daca sunt ok, daca ma simt bine, eu - daaaa, super. Dupa care m-au intrebat daca masina e ok, avarii ceva, eu - nuuuu, merge beton. Dupa care m-au anuntat ca tre sa ma cadoriseasca cu o amenda de 1500kr pt ca am avut avariile pornite fara motiv. Degeaba am incercat sa le explic ca la mine la tara pui pe avarii cand vrei sa opresti unde nu ai voie (adica am parcat ca un bou, da' e ok ca e semnalizat), ca mi-au explicat frumos si fara sa se agite ca nu e nici legal si nici frumos fata de ceilalti participanti la trafic, deci amenda. Una peste alta, am avut experiente ok cu politistii, m-am mai civilizat in trafic - eram mare dobitoc, invatat cu traficul din romania unde tre sa te bagi cu tupeu. Inca ma mai enervez cand dau de soferii danezi - conduc sub limita de multe ori iar daca da un strop de ploaie reduc viteza cu inca 10-20 km/h. Daca doamne fereste ninge, merg cu 50km/h pe autostrada (caz patit). Daca o sa imi mai treaca ceva prin minte, o sa postez. In rest e o tara frumoasa. Nu are relief, e ceva mai plata ca pieptul unei pustoaice de 10 ani, dar drumurile sunt bune, fara gropi, soferii civilizati, prea civilizati cateodata. Motociclisii la fel, rar am vazut sa se bage printre masini, stau frumos in rand. Daca vreti sa va plimbati, duceti-va pe unde vedeti cu ochii, numai nu pe autostrazi. Drumuri nationale, satuce, pe langa ferme, etc. Numai sa nu va asteptati sa dati de Transfagarasan. In rest toate cele bune si asfalt uscat. Vorba aia... a venit vara in Danemarca, iar in Danemarca vara e cea mai frumoasa zi din an . Asa ca bucurati-va de ea cat dureaza. » Post actualizat in 08 Jul 2015 10:03 P.S. Danemarca e tara cu cea mai mare suprafata din Europa dar asta pt ca si Groenlanda e sub conducerea Danemarcei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy-devil Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 2. Am vazut putin mai sus o explicatie a taxelor care cred ca e putin gresita. Doar putin. Ex: din brut se scade fradragul (care se impoziteaza doar cu 8%) dupa care se impoziteaza cu procentul alocat fiecaruia (eu am 36%, altii 38 dar am auzit si de 40+ - probabil aia care castiga ceva mai mult) dupa care se adauga ce ramane din fradrag (92%) si cam asta ar fi netul. Nu se impoziteaza tot cu 8% si apoi cu inca 36-38-40 (ce ramane dupa fradrag) din cate stiu. S-ar putea totusi sa ma insel. Gresesti. Din brut ti se scade 8%, apoi se scade fradag si dupa care se impoziteaza cu 36-40% (mi-au luat si 55%) in functie de salar, cheltuieli si alte beneficii. Dupa asta, ce a ramas se aduna cu fradag si ai salarul ce iti este virat in cont. Daca urmaresti pe foaia de salar, ai sa intelegi. Cat de ei ca natie, sunt ok. Putin prostuti as spune, zgarciti si nu prea socializeaza ca la noi. Iubesc somnul si cafeaua. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roaker Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Cafeaua e de socializare - o zeama neagra cu efect de pierdere a timpului. Prostuti sunt mai ales in trafic. Desi traficul e foarte civilizat (nu punem la socoteala arabetii), atunci cand da o ploaie sunt terminati. Conduc ca niste babe. Merg cu 40 in zona de 60. Si cum in Dk ploua mai non-stop... Cat despre impozitare trebuie sa sa te mai contrazic odata. Mie imi da cu virgula daca ma iau dupa sistemul tau si toti mi-au zis ca se impoziteaza in felul urmator: din brut ti se scade fradrag-ul (care e cosul zilnic - impozitabil doar cu 8%) dupa care se impoziteaza cu procentul fiecaruia, dupa care se mai scad sau adauga anumite contributii (eu m-am trezit cu ceva bani pe plus de la sindicat!? - n-am inteles pe deplin) dupa care se adauga restul de 92% din fradrag - dupa ce a fost impozitat, si cam ala e netu'. Am primit explicatia asta de la un contabil. Ce mi s-a parut ciudat la explicatia ta a fost faptul ca mai intai se impoziteaza cu 8% tot brutul dupa care se scade fradragul - asta din urma fiind cosul zilnic alocat ce se impoziteaza doar cu 8%. Deci suma aia de aprox 4200 pe luna trebuie impozitata si ea iar in sistemul tau apare ca fiind deja impozitata... Oricum, cum percepe fiecare sistemu de impozitare e o chestie mai putin importanta la care noi nu prea avem cu ce sa contribuim. Banii tot aia sunt. Pana una-alta hai sa ne rugam pt o vreme mai buna ca vad ca s-a cam dus dracu'. Ploua intr-o veselie. Parca prevad ceva inundatii pe la subsolurile blocurilor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy-devil Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 (edited) Hai ca iar o sa te contrazic si o sa adaug o poza ca sa-mi observi foaia de salar si impozitarea aferenta. Spre exemplu, pana la 1 Iunie am avut 24.000Kr. Cazarea e gratuita la mine, dar mi-e calculata 987,50Kr pentru a fi impozata (ca deh, defapt nimic nu e gratuit) Am incercuit sumele importante si sper ca ai sa intelegi, doar ca iti trebuie un calculator ca sa verifici. Uite calcul babeste dupa foaia de salar. 24.000kr + 987,50 = 24.987,50kr (asta ar fi venitul acumulat) 24.987,50 - 90 = 24.897,50kr (90kr nu stiu pentru ce sunt) 24.897,50 - 8%(1992kr) = 22.905,50kr Salar dupa prima impozitare cu cei 8% de baza, de care ziceam 22.905,50 - 5135 (fradag) = 17.770,50Kr Salar impozabil cu procentul special 17.770,50 - 38% (6753kr) = 11.018.50Kr Salar dupa inpozitul special. 11.018,50 + 5135 (fradag) =16.153,50Kr 16.153,50 -987,50 (cazarea) = 15,166 Kr salarul final ce era virat in cont. o zi buna.l.e. Am uitat sa zic ca-s puturosi de nu asa. Edited July 9, 2015 by Crazy-devil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.