Sari la conținut

Ulei furca


ohamoha
 Share

Postări Recomandate

Salut,

Am tot citit pe ici pe colo si am si vazut in oferta service-urilor posibilitatea de a schimba uleiul din furca. Faza e ca in manualul de service al motoretei mele nu scrie nimic despre chestia asta.

Anul trecut cand am cumparat-o si am dus-o la niste baieti sa se uite la ea sa vada daca este in regula, mi-au zis ca anul asta as putea schimba uleiul din furca. Atunci nu mi-a dat prin cap sa intreb, dar cum iti dai seama ca trebuie schimbat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea mea este de care ulei trebuie sa bagi in furca...unde gasesti si la ce pret....si cam cat ulei intra in furca??

Toate astea sunt scrise in manual,de exemplu la XT intra 540 ml in fiecare furca , 10W . :friends:

Este imposibil sa nu scrie in manual la cat timp se schimba,de obicei e trecut timpul ca si interval nu si numarul de km dar ma gandesc ca la 17 - 20.000 de km trebuie schimbat garantat in conditii de utilizare obisnuite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se baga ulei hidraulic monograd, gen 5w , 10w , 15w etc in functie de recomandarile producatorului.

 

il gasiti la toate magazinele(virtuale) moto si aveti nevoie de ~1L ,

 

cand schimbati uleiul schimbati si semeringurile, sunt ieftine in comparatie cu manopera , nu este o operatie de facut in fata blocului gen schimbul de ulei la motor.

 

pentru riderii peste 100kile sau care merg mult cu pasager schimbati si arcurile, ajuta enorm la franare .

Editat de bec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate astea sunt scrise in manual,de exemplu la XT intra 540 ml in fiecare furca , 10W . :friends:

Este imposibil sa nu scrie in manual la cat timp se schimba,de obicei e trecut timpul ca si interval nu si numarul de km dar ma gandesc ca la 17 - 20.000 de km trebuie schimbat garantat in conditii de utilizare obisnuite.

 

Am gasit in manual tipul de ulei si cantitatea, dar nimic despre intervale de inlocuire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu-ti pisa ulei pe langa, las-o asa. Daca vrei tu neaaparat sa il schimbi ca ti-au zis baietii ca trebe schimbat, schimba-l.

 

cel mai bun sfat !!!!

 

daca faceti asa nu mai este nevoie sa tot schimbati consumabile scumpe la intervale regulate.. schimbati direct toata furca cu una second (da buna ,proaspat adusa din italia de pe o motocicleta tinuta in puf de un batranel senil care mergea cu mobra numai pe 29 Februarie). sau vinzi tot agregatul dupa ce realizezi ca e mai scump sa intretii o motocicleta decat loganul din parcare.

 

SAU faci ca tovarasu de mai sus, mergi cu gunoiu japonez pana este imposibil de manevrat apoi iti cumperi un scuter chinezesc si dai sfaturi pe motoretism.ro .

 

LASO BAH CA MERGE AShA

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil să nu scrie în manualul utilizatorului. Caută manualul de service, acolo sigur scrie.

 

In ala de service am cautat. Hai ca postez si pe forumul de Banditi, poate stie cineva pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru riderii peste 100kile sau care merg mult cu pasager schimbati si arcurile, ajuta enorm la franare .

schimbarea arcurilor cu aftermarket cred ca e un upgrade pe care ar trebui sa-l faca orice posesor de Bandit 600, cel putin la primul model ('95-'99, GN77A/B sau Kult cum e poreclit). OP-ul are 2001-2003, care are suspensiile clar superioare dar n-am mers demult pe unul stock, asa ca nu mai tin minte cit de moi sint arcurile fata. niste arcuri aftermarket is cam 100 euro. sint pe Louis Wurth (sau Wirth?) nemtesti sau gasesti pe eBay Hagon, englezesti. eu le am pe cele nemtesti si e o diferenta ca de la cer la pamint, inainte se lasa furca aproape la limita la orice frinare mai serioasa. nu mai spun ca dispare senzatia de barca. e posibil ca la cele aftermarket sa fie recomandat si alt ulei decit cel stock, trebuie vazut ce zice producatorul.

o alta smecherie e sa pui niste distantiere de 10-20 mm sub capace, ca sa maresti pretensionarea (eu am ~85 kg si se lasau aproape 7 cm daca nu ma-nsel, mai bine de jumate din excursia totala). am avut si distantiere puse, e mai ok decit stock da' totusi nu se compara cu arcurile aftermarket.

 

la modelul tau trebuie 510 mililitri de ulei per amortizor/112 mm de la capatul tubului (arcul scos si complet comprimat). vine in bidoane de 1l dar cum n-o sa-l scurgi niciodata complet pe cel vechi decit daca demontezi amortizorul de tot si-l speli, o sa-ti ajunga.

 

LE: cauta pe net manualul Haynes si cel original Suzuki, in manualul de intretinere nu sint decit datele cele mai basic

 

iaca mura-n gura:

http://manualedereparatie.info/manuale/Suzuki/Suzuki_GSF_600_GSF_1200_Bandit_95-01_Haynes_service_manual_www.manualedereparatie.info.zip

http://manualedereparatie.info/manuale/Suzuki/Suzuki_gsf_600_s_Bandit_www.manualedereparatie.info.zip

http://www.manualedereparatie.info/manuale/Suzuki/Suzuki_GSF_600_Bandit_1999_2000_Manual_de_reparatie_www.manualedereparatie.info.zip

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bec: cate furci ai schimbat tu cuane ca ai schimbat uleiul odata cu simeringurile. Iti zic eu din experienta mea: pana acu nici una. Daca vrei sa te dai cocos, cauta alta turma de fraeri. Nu de alta dar te ia lumea de retard si esti tanar, e pacat.

 

Si acum ca sa fim on topic, il rugam pe tovarasul si pretenul bec sa gaseasca in manualul de utilizare/mentenanta/service de Suzuki Bandit GSF600S - 2002 intervalul de schimb pentru uleiul de furca. Eu zic ca e recomandat sa fie schimbat odata cu simeringurile, da asa e doar o parere personala. Il asteptam pe mr. bec sa ne lumineze, ca doar a vrut sa dea un sfat ajutator, nu sa se ia fara motiv de alt user.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bec: cate furci ai schimbat tu cuane ca ai schimbat uleiul odata cu simeringurile. Iti zic eu din experienta mea: pana acu nici una. Daca vrei sa te dai cocos, cauta alta turma de fraeri. Nu de alta dar te ia lumea de retard si esti tanar, e pacat.

 

Si acum ca sa fim on topic, il rugam pe tovarasul si pretenul bec sa gaseasca in manualul de utilizare/mentenanta/service de Suzuki Bandit GSF600S - 2002 intervalul de schimb pentru uleiul de furca. Eu zic ca e recomandat sa fie schimbat odata cu simeringurile, da asa e doar o parere personala. Il asteptam pe mr. bec sa ne lumineze, ca doar a vrut sa dea un sfat ajutator, nu sa se ia fara motiv de alt user.

 

 

daca tu schimbi uleiul odata cu simeringurile inseamna ca nu stii sa te dai pe motor si n-ai idee ce inseamna furca in mintile ei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tocmai l-am schimbat dupa 3 ani si era plin de impuritatile rezultate din frecarea aluminiu-teflon-crom plus ca anul trecut la temperaturi negative atunci cand treceam rapid peste ostacole gen limitatoare de viteza ramaneam deseori cu roata fata-n aer (nu franez la faze d-astea) datorita pierderii fluiditatii uleiului. Cuzinetii si simeringurile de ulei si praf erau impecabili, din auzite simeringurile incep sa cedeze cam dupa 60k Km si asta mai ales datorita imbatranirii celor de praf.

 

Recomandarea mea: cam la 2,5 ani sau 24k Km maxim. La KTM intervalul de servisare a furcii e de 15k Km de ex.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bec: cate furci ai schimbat tu cuane ca ai schimbat uleiul odata cu simeringurile. Iti zic eu din experienta mea: pana acu nici una. Daca vrei sa te dai cocos, cauta alta turma de fraeri. Nu de alta dar te ia lumea de retard si esti tanar, e pacat.

 

Si acum ca sa fim on topic, il rugam pe tovarasul si pretenul bec sa gaseasca in manualul de utilizare/mentenanta/service de Suzuki Bandit GSF600S - 2002 intervalul de schimb pentru uleiul de furca. Eu zic ca e recomandat sa fie schimbat odata cu simeringurile, da asa e doar o parere personala. Il asteptam pe mr. bec sa ne lumineze, ca doar a vrut sa dea un sfat ajutator, nu sa se ia fara motiv de alt user.

 

din pacate am facut operatia asta de 3 ori(nici o data din cauza semeringurilor, desi le-am schimbat).. nu stiu cum schimbi tu uleiul dar daca nu apuci sa dai semeringurile jos sigur nu faci ceva cum trebuie, mai pe intelesul tau , trebuie sa desfaci si sa cureti tot amortizorul

 

uleiul ala nu se schimba pentru ca isi pierde proprietatile, se schimba pentru ca se umple de crom si aluminiu de pe cuzineti si tuburi..

 

in schimb tu dai sfaturi dupa "experienta" personala sfat foarte prost dealtfel, pana sa inceapa sa iti curga pe la semeringuri ti se uzeaza cuzinetii si tuburile

 

nu stau sa downlodez manuale de reparatii pentru motociclete care nu ma intereseaza, daca posesorul nu este interesat de motocicleta lui... la revedere, ma deranjeaza insa sfaturile aruncate in necunostinta de cauza, nu-i nimic personal.

Editat de bec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@fesu: Nice troll brah. Lumineaza-ma, matale cate furci ai servisat pana acu ca sa dai sfaturi?

 

@marcone: din cate mi-am dat seama, e normal sa mearga furca greu pe frig, nu e din cauza faptului ca tre sa schimbi uleiul, tine de faptul ca la temperaturi scazute ala isi creste vascozitatea. Daca-ti schimbi uleiul in furca doar pentru ca ai mers odata pe frig si ti s-a parut ca nu mai misca la fel de repede, s-ar putea sa fi facut o greseala financiar vorbind.

 

Recomandarea ta e de bun simt. Intamplator, simeringurile n-au un numar garantat de kilometri dupa care cedeaza. Pe drumurile din Romania, daca mergi peste 3-4 ani cu aceleasi simeringuri ai mare noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@fesu: Nice troll brah. Lumineaza-ma, matale cate furci ai servisat pana acu ca sa dai sfaturi?

 

@marcone: din cate mi-am dat seama, e normal sa mearga furca greu pe frig, nu e din cauza faptului ca tre sa schimbi uleiul, tine de faptul ca la temperaturi scazute ala isi creste vascozitatea. Daca-ti schimbi uleiul in furca doar pentru ca ai mers odata pe frig si ti s-a parut ca nu mai misca la fel de repede, s-ar putea sa fi facut o greseala financiar vorbind.

 

Recomandarea ta e de bun simt. Intamplator, simeringurile n-au un numar garantat de kilometri dupa care cedeaza. Pe drumurile din Romania, daca mergi peste 3-4 ani cu aceleasi simeringuri ai mare noroc.

 

 

~120, culmea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nent-u bogdan, ai luat-o pe aratura tati, furca se desface si se serviseaza toata pentru ca trebuiesc curatate atat pompa cat si valvele. durata de viata a simeringurilor e influentata de regimul si mediul de exploatare. totodata sa nu uitam ca sunt niste cauciucuri ce imbatranesc in timp.

simeringurile se schimba pentru ca e pacat sa desfaci furca la doua saptamani dupa ce ai schimbat uleiul pt ca s-a pleznit un simering si pe care nu ai vrut sa il schimbi.

prealoadul arcurilor se face pentru fiecare pilot/stil de mers in parte daca vrei sa intelegi ceva din suspensia aia altfel... toata lumea a avut carut de butelii cand era mic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...