Ekosekthor Postat Iulie 1, 2012 Autor Share Postat Iulie 1, 2012 da bine la femei: ai si bemve si motor ASta o fi valabil la alte modele... daca iti iei f650 o sa dea bine la copii si barbati ca muierile nu se uita dupa astfel de modele. Sau cel putin eu nu le-am vazut sa intoarca vre-una capu dupa mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 ASta o fi valabil la alte modele... daca iti iei f650 o sa dea bine la copii si barbati ca muierile nu se uita dupa astfel de modele. Sau cel putin eu nu le-am vazut sa intoarca vre-una capu dupa mine ei, stii cum e: se uita cand nu le vezi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Septembrie 11, 2012 Autor Share Postat Septembrie 11, 2012 (editat) De cand n-am mai postat am facut doar 2 iesiri... 1. Pana la Sasca la cascada Vaioaga si inapoi in tm... care a fost ok, am zis ca voi posta mai mult dar am lalait-o si am facut iesirea 2. 2. iesirea 2 a fost intr-o duminica prin padurile de pe malul timisului unde am intrat pe niste poteci pe care daca am fi mers pe jos trebuia sa ne aplecam. apoi am iesit din padure rupand copaci Si dupa aceasta iesire mi s-a rupt mie telescopu la bemveu. Tura de azi a fost scurta.... 70km dar am trecut prin apa Pentru mine trecutul prin apa era un fetish mai vechi pe care trebuia sa mi-l satisfac 24 August 2012 Traseu: Vineri: Tm - Vulcan Sambata: Vulcan - Novaci - Sebes - Avrig - Curtea de Arges (Defileul Jiului, Transalpina, Transfagarasan) Duminica: Curtea de arges - Ramnicu Valcea - Sibiu - Blaj - Teius - Aiud - Turda - Campeni - Abrud - Brad - deva - Lugoj - Tm (Valea oiltului si Apuseni) Buget: 500 (din care 400 benzina) KM: 1350 Vineri am plecat de la lucru spre Vulcan. Cu 10 zile inainte l-am tot avertizat pe Traian ca are 10 zile la dispozitie sa-si faca ultimele reglaje la carburatoare pentru ca nu vroiam sa-l aud pe drum ca se plange ca ceva nu-i merge. Evident m-a ascultat atent si m-a ignorat perfect astfel incat la Lugoj am oprit intr-o benzinarie ca sa faca un reglaj la carburatoare!!!! Aici am facut si eu niste reglaje care mai bine nu le faceam. Mi s-a parut mie ca stau cu picioru pe frana prea apasat si am zis sa umblu la surubul de la pompa de frana. Nu stiu de ce am avut eu impresia ca de acolo se regleaza pozitia pedalei. Dupa ce am umblat la surub am realizat ca acel reglaj face pedala sa actioneze pompa mai jos sau mai sus dar pedala ramane in aceeasi pozitie. De la lugoj am pornir spre otelu rosu unde am oprit iar. Traian era iar cu surubelnita in carburatoare si nu era prea binedispus. Eu eram entuziasmat ca incepusem tura pe care o planificasem de ceva timp si o asteptam de mult timp dar nu vedeam acelasi entuziasm si la el din pacate. Si asta se cam simtea la comunicarea dintre noi si nu-mi placea deloc. Comparam atmosfera cu cea de atunci cand am fost pe la dunare si acum ma simteam cam... singur si oarecum vnovat ca am insistat sa mergem. La Hateg am mai facut o oprire scurta sa lasam un pachet dar nu am vorbit prea mult la oprire... si daca am vorbit, am vorbit mai mult eu. De la hateg am plecat spre Petrosani unde am alimentat si a inceput sa ploua. El era si mai ofticat cu carburatarele care nu erau reglate bine si nu reusea sa nimereasca reglajul si sa scoata un consum normal. De la Petrosani ne-am dus direct la Vulcan la un prieten de-al lui care avea un service auto si acolo si-a reglat lantul dar inca era semi-prost-dispus. Lucrurile s-au mai remediat acasa cand ne-am luat ceva de mancare si ne-am hotarat sa bem o bere. O bere care de mult timp tot ziceam ca trebuie sa o bem dar nu am reusit pentru ca ori eram cu motoarele ori trecea el pe la mine cu masina. Urma ca a 2-a zi sa plecam devreme pentru ca urma o zi lunga cu un traseu destul de lung si nu chiar usor. Urma sa facem 450km pe defileul jiului, transalpina si transfagarasanul. poate pentru unii este un traseu usor... poate daca il cunosteam dinainte ni s-ar parea si noua asa dar nestiind cat dureaza si ce ne asteapta am considerat ca ne asteapta o zi lunga. AStfel, i-am zis ca la 7 plecam din Vulcan. La 5.30 m-am trezit si i-am dat mesaj sa se trezeasca. Am avut noroc cu telefonul lui vechi care nu memoreaza mai mult de 3 mesaje si avea mesageria plina... care a tot piuit pana s-a trezit. Am mancat, si el si-a facut o cafea. In cafea in loc sa-si puna zahar si-a pus sare, a gustat-o a aruncat-o si s-a ofticat. Nu stiu cum a reusit sa puna sare in cafea avand in vedere ca eram la el acasa!!! Si stiam ca pentru el conteaza cafeaua si mancarea cand iesim la o tura mai lunga, altfel se adauga si motivele acestea la proasta dispozitie... spre deosebire de mine la care e destul sa-i arati cheia de la motor si sa-mi zici unde trebuie sa merg. ma trezesc instant. So, urma sa plecam si din pacate stiam ca nu incepem ziua prea bine la capitolul atitudine de drum. Dar speram sa se remedieze pe traseu. La 7 am plecat din Vulcan pe racoare si aveam vreo 10km pana intram pe defileu. Cred ca am facut vreo 7 km cand deja n-am mai suportat frigul si am hotarat ca trebuie sa-mi pun kgula. Ma apropii de Traian care era mai in fata, ii dau blitz-uri, claxonez si semnalizez sa ne oprim. El trage pe dreapta, se da jos de pe motor, trag si eu pe dreapta si cum am oprit motoru imi zice: - Ba... vezi ca-ti iese fum din etrieru de pe spate! - Ce?! - Iti iese fum!!!!! Ai de p*la mea... ma dau jos, ma uit, si intradevar, placutele era blocate si iesea fum. Si-a batut capu 5 minute sa inteleaga de ce iese fum... a luat o piatra a lovit etrieru, a miscat de placute si statea pe ganduri. - Auzi... o fi din cauza ca am umblat la reglaju ala de la frana? - La ce reglaj ai umblat tu? - La surubu de la frana de pe spate... - Cand ai umblat tu la ala? - La lugoj! - Normal ca de la aia e!!!! Uite... nici piulita n-ai strans-o bine! Bun, am plecat dupa ce mi-am pus kgula si din 10 in 10 curbe, incetineam si ii faceam semn spre etrier si dadeam din umeri. ASta insemna: Ii ok frana? iar el dadea like daca era ok. Dupa 10 km pe defileu imi dau seama ca nu mai am frana pe spate. Incetinesc, astept sa ajunga in drept cu mine si cu mana dreapta ii fac semnu crucii in aer si ii zic: - Nu mai am frana pe spate! (El nu aude si imi raspunde) - Da, e ok! - NU mai am frana!!!!! - Da ma daaaaaaaaa e ok!!!!! OPRESC. Vine langa mine si ii urlu cu gatu intins: NU MAI AM FRANA PE SPAAAAAAATE!!!!!!!!! A... pai hai sa oprim mai in fata. Am oprit mai in fata si am zis ca e gata tura noastra... eu nu eram disps sa continui drumul fara frana pe spate. Dupa ce am umblat iar la reglaj frana si-a revenit. Am strans surubul si am sperat ca de-acum inainte nu voi mai avea probleme. Apoi a urmat o discutie ca sa fiu sigur ca nu vor mai fi probleme de comunicare. - Tu nu ai inteles ce am zis eu? - Ce? - Pai am facut semn si am zis ca nu mai am frana! - Eu am crezut ca vrei sa ne oprim la Lainici la biserica pentru ca tot faceai cruce cu mana. - Bun... las-o asa. - Ba, eu vreau cafea! - Bine, oprim la cafea. La pensiunea visina ne-am oprit sa bea omu cafea si sa se binedispuna. Acum eram eu cel morocanos. de fapt eram mai mult ingrojorat si nelinistit din cauza evenimentului cu etrierul. Si ingrijorarea asta am avut-o si pe 70% din transalpina. A fost o emotie care s-a consumat destul de lent. Le pansiunea visina am luat 1 suc, o apa plata si o cafea toate la 6 lei. In drum spre Novaci, evenimentul numarul 2 la iesire din aninisu din deal. Ies dintr-o curba la dreapta, si vad un indicator care anunta o curba deosebit de periculoasa la stanga. Dar... de asemenea nu am vazut curba ci am vazut un drum asfaltat inainte. Am ezitat, am lasat motoru sa curga si hopa... era o denivelare in jos unde se vedea curba spre stanga dar numa cand era prea tarziu o observai. Reactia: Blocat frana spate... alunecat spre dreapta - deblocat frana spate - aplicat fatza - blocat iar frana spate - alunecare spre stanga si evident... am ales sa o iau pe drumu care mergea inainte pentru ca ratasem curba spre stanga. Am intors inceet si am asteptat sa apara si Traian langa mine. Reactia mea in modul de panica de dupa eveniment: - Ba... n-am luat-o bine =)))) 2 secunde mai tarziu urla la noi un om de la o casa din curba... care vazuse miscarile mele de balerina: - In colo e spre Novaci! nu ati luat-o bine! eu: Daaaaa? mersi... La urmatoarea parcare am oprit si primele cuvinte care le-am zis au fost: - Sa mor io daca mai pun mana pe vre-un surub pana ajungem in tm! Traian incerca sa-mi explice ca e bine ce s-antamplat si ca nu am cazut, eu incercam sa-i explica faptul ca asa am cazut prima data cu motoru, blocand si spatele si fatza si ca acum a fost mai mult din cauza pedalei care am reglat-o mai sus. A trebuit sa fumez o tigara sa ma calmez putin dar nu prea a avut succes. La novaci ne-am oprit sa alimentam si sa mai bea traian inca o cafea. 1 cafea si 1 suc = 4 lei. Apoi a inceput urcarea pe Transalpina. La intersectia cu Lacul Vidra si "spre Petrosani" n-am oprit pt ca nu stiam pe unde sa o luam. Serios? Dc? oare de ce eu cu GPS, google maps si Traian cu harta lui castigata la pufuleti nu stiam pe unde sa o luam? In spatele nostru s-a oprit un mos cu o dacie care a inceput si el sa se uite peste umarul lui traian la harta... si in buimaceala aia din intersectie apare un R1200gs si cu un naked tot de la BMW. Era Inachim care ne intreaba unde vrem sa mergem. Cand am auzit acea intrebare si eu si traian si mosu ala am stat drepti si ca la scoala a zis unu "spre sebes". Ne-a dat indicatiile pe care noi cu harta, google maps si gps nu le aveam si a plecat. Cum fu pe Transalpina? Hm.. pe mine nu m-a impresionat. Probabil am avut asteptari prea mari pentru ca lumea o tot lauda si o gramada de prieteni si cunostinte fusesera vara asta acolo si erau dati pe spate. Noi am fost in week-end si am prins-o destul de aglomerata dar nici in timpul saptamanii nu cred ca m-ar fi impresionat. In schimb ii inteleg pe enduristii care spuneau cu parere de rau ca s-a asfaltat urcarea pana la Ranca. da dom'le, urcarea aia mi-ar fi placut daca nu era asfaltata. La Sebes am alimentat si traian si-a facut al 7-lea reglaj de carburatoare fiind in continuare nemultumit. De la sebes la sibiu nervii nostri au urcat la maxim pentru ca drumul era extrem de aglomerat si se circula greu si prost. La sibiu am zis ca o luam pe centura sa oclim orasul dar aici a aparut alta problema: GPS-u nu avea centura trecuta. Dar Traian a zis ca stie el pe unde sa o luam... pentru ca are harta castigata la pufuleti. Si in loc sa iesim de pe centura spre Talmaciu, a iesit cu 800m mai repede si am ajuns in Cisnadie si am tras un ocol prin Sadu. Chiar daca am facut acel ocol, a fost unul binevenit pentru ca drumul a fost bun si liber. http://www.youtube.com/watch?v=ALzdNKKaBDY Urmatoarea oprire am facut-o undeva dupa racovita. Aici Traian s-a dus sa-si ia o apa plata la 0.5, si venind spre mine ma intreaba: - Cat crezi ca a fost? - 1.5 lei - nnnu... - Hm... pe defileu ai dat 6 lei... la novaci 4... 3 lei? - Nu - Dar cat? - 10 lei! Wtf?! 10 lei o apa plata? Can sa iesim din parcare, se apropiau 2 motoristi care ne-au salutat. Primu era Inachim. Ma uit la traian si-i zic: - Ne tinem dupa ei? - Da Teo... tu crezi ca la unu din ei ii iesea azi dimineatza fum din etrieri si celalalt isi regla carburatoarele?! Si gata, m-am dezumflat... nu i-am dat pe decuplaj. La avrig am cautat o benzinarie dar nu am gasit niciuna. Pana la urma ne-am usurat cand am vazut ca unde incepe transfagarasanu exista un lukoil. Acolo am facut ultima alimentare si am pornit spre transfagarasan. E, transfagarasanu dupa parerea mea, nu se compara cu transalpina. Transfagarasanu este un drum complex care iti ofera de toate. Traversat de la nord la sud este ca o partida de sex care incepe cu un preludiu unde vezi muntii in fata, incepe urcarea care se poate compara cu un sex oral, apare peisajul care este ca o schimbare de pozitie in picioare le perete cu tras de par si muscat de gat... apoi niste curbe ca un sex plin de pasiune cu rupt de hainele ramase si o continuare lunga pana cand te plictisesti de dat la buci si te cazezi. Deci Transfagarasanul chiar m-a impresionat! Este unul din traseele pe care le-as face in fiecare an si de fiecare data cu zambetul pe buze. Ce am intalnit pe transfagarasan? 1. Peisaje foarte frumoase si diverse. 2. Drumul a fost foarte dar foarte placut. Si sa-i dai pe decuplaj si sa fii gura casca la peisaj, si multe portiuni in cae poti sa depasesti usor cu mobra. 3. pe transfagarasan am inteles cum se formeaza si din ce este compusa o coloana de masini. AStfel, avem urmatoarea definitie: O coloeana este o formatiune de masini de minim 3 conducatori auto din care: Primul este incepator, are masina plina, o mana scoasa pe geam cu un aparat foto sau camera de filmat sau e cu o dacie papuc, sau merge incet de-al dracu. Al 2-lea este un semi-primul conducator care nu poate sau nu vrea sa depaseasca prima masina din motive cunoscute doar de el sau din cand in cand observabile si de ceilalti paticipanti la trafic. Adica incercari de depasiri cu ezitari si reveniri inapoi pe banda. Si in 80% din cazuri merge foarte aproape de primu. Al 3-lea este cel mai probabil un conducator auto ok, cu o masina average dar care nu poate sa depaseasca din cauza celui de-al 2-lea conducator care face manevre imprevizibile si nu lasa loc de depasire. Al 4-lea este un tip cu o masina peste medie care incepe sa depaseasca dar nu prea ii convine cand vor altii din spate sa-l depaseasca pe el. Noi cu motoarele am avut noroc. Nu suntem lati ca o masina, putem sa depasim usor chiar si in curbe si lumea nu s-a ofticat pe noi cand ii depaseam, ba chiar ne faceau loc. 4. Am intalnit un numar de sub 5 soferi care au fost nesimtiti. Primul se incadreaza la tiparul "Cocalar cu BMW". Chiar la intrare pe transfagarasan era un bou cu o pisicuta visinie care accelera cand masinile vroiau sa-l depaseasca. S-a format o coloana destul de mare in spatele lui si ceilalti vazand cum se comporta au renuntat sa-l depaseasca. Noi am venit din spate depasind masina cu masina si multumind ca ne-au lasat sa-i depasim. Si am ajuns in spatele lui si am icnercat sa-l depasesc. A accelerat cand m-a vazut pe cealalta banda si cand am fost in drept cu el a inceput sa vina spre mine. Am incetinit si am revenit inapoi pe banda cu coada intre picioare si oarecum socat de gestul bulangiului. Pana la urma l-am depasit in linie dreapta dar accelerand brusc fara sa-l las sa reactioneze... altfel nu cred ca m-ar fi lasat sa-l depasesc. Al 2-lea a fost un alt stereotip. jeep si sofer cu ceafa groasa. Incetineste, trage spre dreapta sa-mi faca loc, si in drept cu mine accelereaza. 4. Am intalnit o gramada de biciclisti. Dar biciclisti de biciclisti. La un moment dat a venit unu din contrasens in spatele unui autobuz care cred ca ne-ar fi luat pe curbe daca se enerva. 5. Am mai spus ca m-a impresionat peisajul si curbele si... tot? La 25km de Curtea de Arges ne-am cazat. Restu in partea a 2-a a povestiri. Editat August 19, 2012 de Ekosekthor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Mai vrem poze!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Septembrie 12, 2012 Autor Share Postat Septembrie 12, 2012 De la tura asta nu am foarte multe. Din pacate sunt singuru fotograf si opririle sunt destul de scurte. In schimb anul viitor vreau sa trec pe video ca se simte nevoia. Asa... si ziceam ca ne-am cazat. Cazarea a fost la o casuta cu loc pentru motoare in curtea din spate. Casuta era ingrijita, era cu etaj, mai stateau si alte persoane acolo si a fost 60ron/noapte (30ron/caciula). A fost cea mai groaznica noapte si pt mine si pt Traian pentru ca am dormit in acelasi pat, fiecare in extrema marginii si la mijloc puteam lejer sa parcam ambele motoare. El nu stiu de ce nu a dormit bine dar motivul meu a fost un geam care se deschidea spre exterior si cum adia putin vantul incepea sa scartaie. Si cum nu eram hotarat ce sa fac, pana la 12 noaptea in semisomn oscilam intre decizia de a-l inchide sau de a-l scoate din balamale si sa il ung cu spray de lant sa nu mai scartaie. Pana la urma l-am inchis. La 6.30 i-am dat trezirea la Traian si in 20-30 minute am si plecat spre ramnicu valcea unde ne-am oprit sa alimentam si sa bem o cafea. Acolo am observat ca la 8 fix, a aparut un echipaj de radar si s-a apucat sa dea amenzi. E, chestia asta m-a facut sa-mi dau seama ca ora 8 este ora la care incep ei sa iasa la radarizat. Si teria s-a confirmat si in alte ture dar abia acum am constientizat-o. Din ramnicu valcea am pornit spre sibiu pe valea lu olt. Valea oltului iar mi s-a parut un traseu frumos dar ptin cam aglomerat. Nu foarte aglomerat dar cu siguranta daca l-am fi prins vineri dupa 14 cred ca era horror. Ai ce vedea si ai si unde sa-i dai pe decuplaj. In sibiu urma sa alimentam iar. Si aici l-am pierdut pe traian. De la sibiu am zis ca mergem prin apuseni dar vroiam sa evitam drumu Sibiu-Sebes. AStfel am luat-o spre Copsa Mica - Blaj. E, pe drumu asta a inceput sfarsitul turei noastre. Eu n-am avut nimic de obiectat pentru ca pe bemveu stati mai comod decat pe bandit la gropi si denivelari dar Traian zicea ca incepe sa-l doara capu si ca nu merge motoru cum vrea si a mai umblat la carburatoare cred ca a 12-a oara si bine hai sa-i dam ca nu mai am chef. Am hotarat ca mergem de la blaj la: Teius - Aiud - Turda - Baia de Aries - Campeni si de-acolo vedem unde mai mergem sa innoptam. ASta era pe la 12:00. Opririle au inceput sa fie tot mai dese si tot mai de nevoie. Am oprit in Blaj unde a mai baut o cafea si a inceput sa se planga de casca. A mancat un snickers dar tot degeaba... La aiud am oprit la un profi sa luam o paine ca sa mancam cu niste carnati pe care ii cumparaseram pe drum si am profitat de oprire ca sa dau un lavaggio la viziera. De la Aiud la Turda ne-a batut soarele in cap si deja ma simtea si eu obosit. Am tras pe dreapta sa mancam si sa bem pepsi rece. Dupa ce am stat utin la umbra parca ne-am mai revenit dar cand sa plecam, zice Traian: - Mi s-a rupt geanta de rezervor Deci cand am auzit... parca mi-a picat moralu si mie. Deja incepeam si eu sa ma enervez ca numa lui i se intampla toate care si-asa era obosit si nu mai avea nici un chef. Adevarul era ca de fapt eram amandoi obositi si oarecum el incepuse tura cu piciorul stang avand de reglat carburatoarele. Da nu-i nimic. Oprim in turda sa alimentam si ii zic sa ceara la benzinarie cateva ace de siguranta. La care mi se raspunde: - Baaaaaaaaa da io am ac si atza! Imi cos geanta! Cu cateva zile inainte de a pleca a zis ca isi ia acu si atza dar eu nu l-am luat in serios. Am crezut ca zice in gluma si eu faceam misto de el sa-si ia si o englitza si sa-si faca un mileu de pus pe rezervor. Pana la urma se pare ca alegerea n-a fost una proasta ba chiar una inspirata si daca stai sa te gandesti, un ac si o papiota de atza neagra poate sa te ajute la un cusut de manusa sau jaka sau altceva care iti provoaca discomfort. Si discomfortul conteaza chiar foarte mult mai ales in ture lungi pentru ca te oboseste si-ti scade moralu si iti scade atentia si nu te mai poti bucura de tura pe care ti-ai dorit sa o faci. Si deja eram obositi amandoi! Incepeam sa ma plang si eu si imi doream sa ajung acasa dar nu i-am zis asta si a ramas stabilit ca dormim in apuseni. Totusi drumu de la Turda la Campeni ne-a obosit mai tare. Nici opririle nu ne mai linisteau. Pe langa satu Posaga am tras pe stanga si am coborat spre Aries. Am zis sa ne bagam picioaerle in apa rece de munte ca poate se mai activeaza niste neuroni si ni se descretesc fruntile. Acea oprire ne-a mai ridicat putin moralul si ne-a mai relaxat. Dar tot nu era destul. La campeni in benzinarie am luat decizia de a ne intoarce acasa. E, in acest moment ne-a crescut moralul instant. Plecarea spre casa a venit ca o eliberare de toate problemele. Asta din cauza ca stiam ca putem ajunge acasa pana la lasarea serii unde ne asteapta paturile noastre. Eu ca psiholog am fost surprins cat de mult a contat aceasta decizie si cat de radical ne-a schimbat nu dar psihic ci si fizic. A disparut orice urma de oboseala.Eu cel putin, psihosomatic am trecut de la dureri de spate, dureri de cap, oboseala din cauza soarelui care imi batea in cap, arsuri la stomac, buze uscate la starea de vineri cand plecam la drum si eram odihnit si dornic de dat pe decuplaj. De la campeni la Deva stiam ca drumul este mai bun si stiam ca este mult mai placut. L-am parcurs fara sa ne vaitam si cu o singura oprire la intrare in criscior. Desi erau doar 45km parcusi aveam impresia ca parcurseseram mai mult si ne simteam incadrati in grafic. Pe langa asta se vedea ca deja glumim si zambim. Poate si din cauza ca traian nimerise pana la urma un reglaj de carburatoare care il multumea, scazand consumu de la 8 la 6l/100km. De la criscior am mers la Deva sa alimentam si apoi pe decuplaj spre casa. [/img] In ciuda faptului ca eram totusi obositi fizic pana la Ana Lugojana nu am oprit. Deci, 100km facuti fara oprire. Si evident, cum moralul s-a schimbat, s-a schimbat si norocul. La prima bariera era o coloana de vreo 300m pe care am depasit-o incet pana la bariera. ASta a contat mult de tot. Ce a insemnat aceasta coloana? Asta a insemnat ca 30km de parcurs printre dealuri erau 30km fara masini pe sensul nostru de mers. Deva - Ana lugojana => 1 ora de dat pe decuplaj. Ziua de duminica a fost una obositoare din care am invatat foarte multe. Duminica am parcurs 700km dar am fost obositi... e fapt greseala a fost ca am pornit obositi. ____________________________________________________ Cum ne-am pregatit pt tura? 1. Cand am fost pe dunare am fost amandoi fara kit de pana. Acum am avut amandoi. El si-a luat kit de pana pt tubless cu cartuse de co2 iar eu mi-am taiat un levier de dacie si l-am adaugat la trusa de scule permanenta a motorului. Pe langa asta am luat si petece + manusi ca sa nu ma murdaresc. Doamne ajuta, nu a fost nevoie de ele. Nu am facut nici unu pana. 2. Nu am avut destul loc pentru bagaje. Eu am un tomberon de topcase dar o pereche de slapi cred ca e necesara. Aceasta pereche de slapi a lipsit. Si in loc de pantaloni scurti mi-am impachetat o pereche de blugi. Concluzie: E nevoie de sidecase-uri. Inca 2 compartimente pe langa topcase mi-ar fi permis sa adaug acei slapi + combinezon de ploaie. Sau daca nu in aceasta configuratie, pt anul viitor am in plan o armura dar jaka moto sa fie la-ndemana pt ca la frig si ploaie e sfanta. 3. Fata de tura de pe dunare am dat mai multa atentie pregatirii inainte de drum. Am schimbat placutele pe fata si am verificat multe multe suruburi. Dupa ce mi s-a rupt telescopul si am umblat pe-acolo am descoperit suruburi destranse si unul lipsa la toba. Ce am invatat din aceasta tura? 1. Din cauza incidentului cu frana de pe spate am invatat fortat sa franez mai mult cu fatza. A fost nevoie si mi-a prins bine. + ca am avut incredere in placutele noi. 2. Am invatat sa facem depasiri in 2. Eu eram primul si dupa ce depaseam daca vizibilitatea era redusa in fata ridicam o mana sus ca sa stie si Traian ca are loc sa depaseasca. ASta ne-a ajutat sa ne miscam mai bine mai ales pe Transfagarasan. 3. Am luat o lectie fortata despre oboseala si cat de mult conteaza sa nu ai un stress in + cu motocicleta. Cu cat mai putine griji rezolvate de acasa, cu atat mai distractiv si relaxata va fi tura. 4. Pe viitor nu mai dormim in acelasi pat.... EVER! Banuiam ca nu ne simtim noi ok daca incalcam spatiul intim dar am zis ca suntem maturi si trecem peste asta. Nu a fost asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Chiar asteptam poze si povestioare, dupa ce citisem topicul acum vreo 2 saptamani Frumos! De acum, incep si eu drumurile ca am cu ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Septembrie 15, 2012 Autor Share Postat Septembrie 15, 2012 O sa mai vina o tura din acest week-end cand am traversat apusenii prin padis. DAr am zis sa postez transfagarasanu si transalpina inainte ca sa nu sar peste ea. Intre transfagarasan si Padis s-au efectuat urmatoarele modificari: 1. Dupa ce am ajuns acasa Banditu a crepat. Carburiciurile din nou. Evident la cate reglaje au primit, era si cazu sa se dea totul peste cap. I-au luat 2 zile sa le regleze cum trebuie dupa ce a umblat la tot ce se putea... cuie, plutitoare etc etc. Asta de sambata pana duminica seara. Deci problema asta s-a rezolvat si sper sa nu mai scriu de ea ever. 2. Cat el a mesterit la carburatoare, eu mi-am pus faruri de ceatza. Urmeaza relatarea si poze de la tura asta: So... Padis. Apuseni. 8 sept 2012 De tura de apuseni am zis de mult timp ca as vrea sa o parcurg dar pana acum s-a gasit cate un motiv ca sa o evitam. 1. Motorul lui traian pe bucati ca l-a vopsit. 2. telescopul meu rupt 3. si acum cu transfagarasanu cand am hotarat de la campeni sa ne intoarcem acasa. Cum a inceput luna septembrie incepusem sa discutam despre urmatoarea tura. Spre deosebire de alte ture, pe asta nu reuseam sa o planificam in detaliu asa cum vreau eu si cred ca 4 zile la rand discutam pe fuga doar ca mergem la beius, si de-acolo vedem noi ce facem. Dar erau discutii pe fuga. De fapt si cand ne-am intalnit la o sawarma cu harta pe masa mai departe de Beius n-am reusit sa stabilim nimic. Discutand cu alti colegi prin traseu s-a strecurat si Vatra Dornei dar, tot pe fuga. Pana ma trezesc vineri ca-mi zice Traian: - Maine la cat plecam? - Maine? pai am zis ca plecam maine?! - Pai ce-am discutat toata saptamana? Nu am zis ca mergem prin apuseni? Ca vreau adventure? - Tu ai vorbit serios!? - Ba f*tuti micii matii sa nu-mi zici ca nu mai vii! - Ba da mergem - Bun... da numa sa nu ma trezesti iar la 5.30 Nu stiu unde imi fusese mintea toata saptamana pentru ca pt mine plecarea de a 2-a zi era oarecum o surpriza desi discutasem de iesire. Dar asta a fost o parte buna a traseului (faptul ca eu am fost aerian) pentru ca brusc m-am trezit ca mai am 1 ora de stat la lucru si trebuie sa-mi fac bagajul rapid si sa ma pun sa dorm. La 5.50 eram deja cu bagajul la usa si motoru in fata blocului si-l sunam sa-i spun ca acusi plec spre atelier. La 6.30 ne-am intalnit la atelier, ne-am baut cafeaua, mi-am lantul si el si-a mai completat nivelul de ulei. E mai ieftin sa pui ulei decat sa-ti comanzi o garnitura la capacul lateral. Apoi am plecat la Aralu de pe Aradului sa alimentam si sa-i dam pe decuplaj spre Arad. Pana la Arad am observat 2 chestii: 1. Aparatorile mele de cross sunt bune pentru cross. daca e sa iau crengi peste degete sunt bune, dar impotriva vantului nu. ma rog, nu trebiua sa fie o surpriza asta. 2. Mi-am adus aminte de o senzatie pe care cand esti cu masina nu o poti avea. Este vorba de propria umbra pe care o vezi in boschetii de pe marginea drumului sau in curbe pe asfalt. Mie personal imi pune zambetul pe buze acea umbra. La arad ne-am oprit in benzinarie. Traian: - Deci, eu trebuie sa-mi iau lichid de frana si sa-mi ung lantu ca am uitat. Cand l-am auzit deja ma gandeam ca incepe sa gaseasca alte probleme la motor care sa-l oftice... dar l-am ajutat sa puna lichid si sa unga lantu fugind dupa el cu spray-ul prin parcarea de la lukoil. A, si a trebuit sa bea o cafea si a zis ca ii este foame. Cu foame l-am aprobat si eu. Am stiut ca un stomac plin sau partial satisfacut contribuie la bunadispozitie asa ca am fost de-acord sa ne oprim sa mancam. Dar cum meniul meu este foarte restrans in comparatie cu al lui, l-am prostit sa mancam la Mc Donalds. La mc, ma asteptam sa pot sa-mi iau si eu macar un BigMac dar tzapa. Eu manc de la mc numa noaptea cand e frig sau mi lene sa cobor din masina, deci ma duc la mc drive. Aici insa era micul dejun sanatos cu niste chestii oribile gen hamburger cu suna, niste pireu pane si...alte chestii care nu dauneaza ficatului. Drumul de la Arad la Oradea a fost foarte ok dpdv tehnic si chiar daca erau masini, le depaseam usor. La intrare in Chisineu Cris am calcat pe o mortaciune care era in mijlocul drumului. Nu stiu de ce nu am reusit sa o evit pentru ca eram in linie dreapta. Dupa chisineu cris am prins ceva aglomeratie intr-un sat si era si lume pe margini... iar eu ma tot foiam pe motor. Nu gaseam nici o pozitie comoda si nu stiam de ce. Si asta era deja de vreo 20-30 km. Si acolo in mijlocul multimii, circulant cu a 2-a mi-am dat seama de ce nu stau comor. Astfel, m-am ridicat in picioare... aratand ca un adevarat adventure pe un motor mare care atragea priviri, si cu o miscare finutza si de printesa am inceput sa ma chinui sa-mi scot chilotii din poponeata. Dupa vreo 10 km am tras pe dreapta sa fumez o tigara. Traian cum s-a dat jos de pe motor a inceput sa strambe din nas... - Ce-i? ce nu-ti convine iar? - Ba... imi cam fuge spatele si nu stiu de ce. Am zis sa fiu politicos si sa-l intreb cam ce ar putea avea... cred ca e important sa atati ca-ti pasa si ca esti empatic cateodata. - ba esti nebun?! (zise traian) Eu ezit sa raspund la intrebarea asta - Am un cui in roata! La urmatoarea vulcanizare oprim. Cred ca l-am luat la trecerea aia de cale ferata ca am vazut ca erau multe prostii pe jos. Era bine ca aveam totusi kit-ul de pana cu cartusele de co2. Dar, dupa cum era logic, mai bine ne opream la o vulcanizare decat sa le consume acolo in civilizatie. La intrare in urmatorul sat... eu reusesc sa iau a 2-a mortaciune de pe mijlocul drumului tot in linie dreapta. Ma intorc spre traian si ii arat 2 degete si apoi iau o pozitie in care ma uitam pe cer. Asta insemna: Ba cum p*la mea?! A 2-a! El a lasat capu in jos si a inceput sa-l miste stanga si dreapta. Adica: da, esti prost. Si dup-aia... l-am pierdut! Ne-am intalnit dupa 3 km in parcare. Opreste langa mine: - ce am vorbit noi? - Ca... pff... nu mai stiu, ce am vorbit? - Nu am zis ca oprim la vulcanizare?!!!! - Ba da.. - Pai si? Pe cuvantu meu ca ma simteam exact ca un elev care promisese parintilor ca asta e ultima nota mica pe care o iau si de maine ma apuc sa invatz si desi invatatoarea n-ea anuntat cu 1 saptamana inainte ca avem lucrare de control, eu nu mi-am invatat. Si n-am intors la vulcanizare. de-acolo am plecat spre oradea... aici vroiam eu sa fac o chestie si speram ca el sa o accepte pentru ca eu vroiam sa o fac de mult timp. Am vrut sa merg pe strada unde au stat bunicii mei si pe unde imi petreceam eu vacantele. Ca prin minune gps-ul ma ducea tot aiurea dar a intervenit altceva: Au inceput sa apara amintirile cu imagini de pe unde m-a dus bunicul cand eram mic, am identificat piatza unde mergeam cu bunica la cumparaturi, apoi magazinul de unde mancam inghetata panda acum 15 ani si in cele din urma parcarea in care isi parca bunicu dacia 1300. M-am dat jos de pe motor, si am fugit in spatele blocului sa vad si balconul de unde aruncam cu pungi de apa... si banca pe care ma indragosteam e in fiecare vara, si locul unde jucam fotbal, si intersectia unde am picat cu skateboard-ul, si gardul viu langa care am vorbit prima data cu acea fata si rupeam frunze din el pentru ca eram agitat. Dupa aceasta intoarcere in timp, am pornit spre o benzinarie unde am alimentat si de-acolo am plecat spre Beius. Ultima destinatie stabilita. Pana la Beius mie mi-a placut drumul desi starea asfaltului nu a fost foarte grzava dar era destul de practicabil pentru decuplaj. Cum mergeam noi asa spre Beius, ne tot tineam dupa un tip cu un Audi.. Il puteam depasi dar nu am simtit nevoia nici eu nici Traian sa-l depasim. Apoi am dat de o partiune cu drum in lucru si cu un semafor. Evident ca incet am luat-o pe langa coloana sa mergem in fata si cand am trecut pe langa ala cu audi, ne-a claxonat. Daca eram cu masina intelegeam ca eram bulangii, dar acum chiar nu pricepeam de ce se oftica pentru ca mergem in fata. Dintre toti, doar ala a trebuit sa claxoneze, ceilalti participanti la trafic neschitzand nici un gest. La beius ne-am oprit sa mancam. Ne dezechipam... incet ca erau multe pe noi. Ne asezam la terasa, incet, ca mai erau cateva haine pe noi. Vine mimoza aia de la bar la noi si ne intreaba ce vrem. Un meniu. Dupa 3 minute vine cu meniul. Dupa 5 minute vine la noi si ne intreaba ce comandam. Noi inca nu eram hotarati... dupa 4 minute revine. Spunem ce am vrea sa mancam si ea ne zice: Nu avem mancare pana la ora 14:00 ca nu a venit bucataru. Si evident am plecat. Totusi e de mentionat ca aveau preturi foarte mici acolo. kent-ul care in oras e 13/13.5 ron era 10 lei!!!!!! 10 leeeeeeeeei!!!!!! Din beius, fara gps... am luat-o spre stana de vale. Noi alimentasem in Oradea si nu stiam cati km sunt pana la stana de vale si nici unde e si nici cum e drumu. Logic... doar pe portiunea de adventure deja. Pana si bornele erau modelul Adventure. Drumul de la Beius pana la Stana de Vale a fost de vis. Peisaj, curbe, asfalt... super. La stana de vale am oprit sa ne dezmortim si Traian imi zice: - Ba... eu am un vis... - Ai sa-mi bag p*la... ce? Sa nu zici ca vrei sa ne cazam deja ca ti somn si vrei sa dormi in munti. - Nu... am io o duda de-a mea. - Care? (deja ma dispera ca ma tinea in suspans) - Vreau mamaliga cu smantana. Aici pe munte. Am rasuflat usurat si ne-am oprit la hotel iadolina sa mance omu mamaliga. Ne-am intors inapoi in beius sa alimentam apoi am plecat spre padis. Fara gps.. iar. Si evident, nu am consultat nici google maps-ul. Astfel, in loc sa mergem spre pietroasa am ajuns in satul Giulesti, dupa Chiscau. In chiscau am tras iar pe dreapta si traian a simtit nevoia sa mai umble el la ceva. A inceput sa dea drumu la aer din roti ca i se parea ca-l zguduie prea tare. Eu i-am reamintit de surubul meu de la pompa de frana si i-am zis ca poate ar fi mai bine sa nu mai umble la nimic. Eu mi-am invatat lectia... el urma sa o invete. La o intersectie pe unde mi s-a parut mie ca am luat-o pe unde nu trebuie am vorbit cu o persoana competenta care ne putea indruma. Un bade din acel sat care ne-a dat informatii mai mult decat puteam duce, dar folositoare. important a fost ca ne-a spus ca putem trece apusenii si sa o luam spre Cluj. Cand a incheiat fraza cu "dar voi cu motoarele puteti merge linistiti", amandoi am stiut ca urmeaza o portiune de drum rau. Dar el a vrut adventure! Atata drac ii trebuia sa comenteze... Evident ca de la pietroasa spre Padis am prins drum forestier, drum in lucru si o groaza de utilaje mari care ne prafuiau destul de bine cand ne opream. poza asta e din chiscau... unde eu credeam ca mai mult praf nu avem cum sa inghitim la cum arata cauciucul. Ma inselam. cand am ajuns in padis, ne-am oprit sa ne sfatuim ce facem in continuare. - Dormim? Sau trecem muntii spre Huedin? - Mergem la Huedin... - Sigur? - Da ma da... - Dar nu ai zis ca vrei sa dormim in munti? - nu mai... gata... ii dam si vedem acolo unde ne cazam. Bun... tu ai zis ca vrei adventure cu un naked... Aici am oprit sa fac poze. Ca... iar am facut putine. El opreste in spatele meu bucuros si incepe sa spuna cat de fain e... apoi ca-l taie pisarea. - Ba... eu ma duc sa ma pis. - aha... du-te... - Dar vin masini... - aha... - Io ma duc... - ok... merge vorbin spre gardul ala din poza... (eu nu intelegeam ce zice dar era de bine daca vorbea singur). Apoi de undeva din spate (dar departe de tot) se aude un latrat. El: ne manca cainii... (si tot vorbea) Cred ca au trecut 3 secunde cand l-am vazut ca e deja pe motor si isi inchidea slitzu si agitat zicea: - Ba esti nebun?! io nu ma mai pis! E un caine mare acolo... du-te dracu era sa ma pis pe el. Nu ma mai pis... hai odata ca-i din ala mare mioritic. Cum si-a inchis slitzu a si pornit motoru. De aici si pana la rachitele povestea continua asa: 1. Toti pe care i-am intalnit acolo pe acel drum forestier (mai putin 2 microbuze) ne-au lasat sa trecem. Trageau pe dreapta si ne faceau semn sa o luam inainte. Evident in spate era un praf de nu ne vedeam. 2. La una din opriri traian a inceput sa se planga iar ca ii fuge spatele. Oare de ce? Sa fie din cauza ca a lasat prea mult aer? Logic. Dar eram si pe pietris fin. Si cum eram noi acolo pe marginea drumului si vorbeam eu porcos, trece o masina pe langa noi. Eu continui sa injur si spun o prostie... ca deh... nu m-am putut abtine. Masina mai face 7 metri si se opreste. Eu... am inceput sa intru in panica. Am crezut ca m-a auzit. Asteptam sa se dea omu jos din masina si sa vina sa ma bata. Cand colo... incepe sa dea cu spatele! OMFG OMFG... iau bataie! Si traian se uita la roata in loc sa ma asculte pe mine cum eram agitat si ii ziceam ca am zis o prostie si ca poate luam bataie. Omu ajunge in drept cu noi, si vedeam cum coboara incet geamul din dreapta. La volan, in loc sa vad un tip care ma intreaba daca am vreo problema cu el, era un tip care ne-a intrebat: Va putem ajuta cu ceva? Doamne ce usurat am fost cand am vazut ca nu urmeaza sa iau bataie. Si am fost si mai usurat cand a inchis geamul si a plecat. 3. Eu fiind in fata am inceput sa fac power slide-uri. Ma gandeam ca este un moment bun sa vad cum reactioneaza motorul pe pietris si cum il pot controla in caz de derapaj. Totusi cred ca traian nu zambea la fel ca mine... pentru ca era in norul de praf lasat de mine. 4. in drum spre rachitele vine langa mine si zice: - Aer si benzina!!!!! Eu ma gandeam: In sfarsit e multumit de carburatoare si spune ca are nevoie doar de aer si benzina. Continuam drumu. Cateva secunde mai tarziu: - Trebuie sa bag benzina si aer in roti! NEAPARAT!!!! - AAAAA... da... bagam ce frumos s-au inversat rolurile de pe Defileu. Acum el era cel care a umblat la motor si eu nu intelegeam ca ceva nu-i ok... aha, da, e ok... la Lainici la biserica! Cand am ajuns la rachitele, ne-am oprit pentru poze si un mic feedback. Pana la Huedin ne-am mai oprit ca sa-mi spuna ca era sa cada intr-o curba si ca banuieste ori bascula, ori telescopu, ori rulmentul de la roata, ori ceva la jug. Si parea destul de ingrijorat. Eu eram calm pentru ca incercam sa-i explic faptul ca eram pe pietris dar vorbeam singur. El imi zicea ca pe asfalt era sa se imprastie... eu tot o tineam pe-a mea cu pietrisul. Dar in fine, am luat-o incet spre huedin. In huedin nu am gasit nici o benzinarie care sa aibe compresor. La petromul de la iesirea spre Cluj faza cu compresorul i-a pus capac si l-am auzit urland la angajatu petromului: - Bai frate dar voi nu aveti nici un compresor in tot orasul asta?! Si a plecat peste drum unde vazuse o vulcanizare inchisa. Eu am mai stat 5 minute cu cel la care urlase ca sa nu parem prea nesimtiti. Omu nu stia prin ce trecuse traian si pentru el era doar un motociclist care evident se comporta urat cum fac toti. Acolo la vulcanizare a gasit 2 baieti care i-au verificat presiunea la roti si le-au umflat la loc. Am bagat benzina si am pornit spre Oradea sa cautam cazare. Am gasit cazare abia la 15km de huedin. Traian a zis ca el nu mai intra niciunde sa vorbeasca de cazare pentru ca era prafuit bine si negru pe la ochi. Cum am parcat motoarele acolo am vazut-o pe tipa de la bar ca a luat-o la fuga spre noi. Prima intrebare a fost: - Vreti sa mancati? - Nu... am vrea sa dormim. - A... dar noi avem un majorat care dureaza pana la 6 dimineata! - Nu conteaza... - Chiar tine pana la 6 dimineata. - Nu conteaza... cat e cazarea? - Pai... 100ron camera. dar sa trageti motoarele in spate ca nu vrem sa avem surprize. Eventual il sun pe sefu sa vedem daca mai negociaza. - Dar... noi am vrea o camera cu 2 paturi... neaparat! Ca nu vrem sa dormim impreuna. - Adica pat dublu? - Nu nu... 2 paturi! Cat mai departe unul de celalalt. - da, avem. Numa sa veniti sus sa vedeti camera si sa ziceti daca va convine ca o sa fie muzica pana la 6! Sus, erau 2 camere libere. Noi am luat-o pe cea cu 3 paturi ca sa nu fie discutii noaptea! Motoarele le-am tras in magazie si pana am fost noi sus sa ne scuturam hainele care aratau ca niste presuri si sa facm dus doamnele de-acolo au inchis magazia si au tras mese si scaune in fata usilor. Grija lor era sa nu faca adolescentii poze cu mobrele noastre si sa pice motoarele pentru ca ele nu vroiau sa aibe probleme si sa trebuiasca sa le plateasca. Dupa ce am mancat cate 5 mici de caciula si am baut 2 beri fara alcool am luat somn. Partea a 2-a, main Bun, partea a 2-a. Dimineatza ne-am trezit la 7. Dar stiind ce inseamna oboseala pe drum, nu ne-am mai grabit asa de tare sa plecam. Am plecat la 9 fata de alte dati cand intr-o ora eram echipati si cel tarziu la 7.30 plecam. Eu am dormit bine. In sfarsit pijamalele lungi pe care le carasem toata vara si-au facut datoria. Intr-adevar descreieratii aia mici au chefuit pana dimineata la 6, exact cum a zis doamna de la receptie. Trezirea am avut-o amandoi la fel... lenta si cu stand cu ochii deschisi o vreme intinsi in pat. Asta pentru mine era semn ca dormisem bine. L-am auzit si pe traian foindu-se in pat si am zis sa fac putina conversatie. - Ba... te-ai trezit? - Da... - Cum ai dormit? - Ca p*la - Pai? ai auzit muzica? Ca eu n-am auzit nimic, aseara mi-am luat somn in timp ce vorbeam cu tine. - Ba nu stiu... AStia cred ca au futut-o pe una Roxana azi noapte. - De unde mata stii tu? lol - Da i-am auzit toata noaptea, erau aici toti pe bordura si urlau dupa ea. - Da cum ai auzit tu ce vorbeau aia? Eu n-am auzit nici muzica... - Nu stiu. Noi sigur n-am dormit cu geamu deshis? - Nu... de ce, tie ti-a fost frig? - Nu dar prea tare i-am auzit pe toti. M-am ridicat din pat sa verific geamu si usa dar erau inchise. Afara era destul de ok si drumul spre casa ne astepta. Incet incet am inceput sa impachetam si sa ne curatam echipamentul. Am lasat cheia si ne-am dus sa dam trezirea si la mobre. Inainte sa plecam eu mi-am curatat cu o carpa lantul ca era prea horror. Traian a zis ca nu se oboseste sa-l curete ca oricum trebuie sa mergem la spalatorie. Ne-am intors in huedin sa isi scoata bani de pe card, apoi am cautat o spalatorie fara sa avem succes, si ne-am oprit la o cafea. El, ca mie nu mi-a trebuit nimic. La aprox 20km dupa huedin eu am tras pe dreapta sa-mi ung lantul ca nu-mi placea ideea sa astept pana la spalatorie... Pana la urma am gasit o spalatorie deschisa. Aici am avut parte de cea mai profi spalare. Omu care era acolo a zis ca el nu stie sa spele motoare si sa-i spunem exact pe unde sa dea. Traian a zis ca vrea motoru spalat peste tot, eu m-am limitat doar la roata din fata si in spate pana la motor. Pe bord si comenzi n-am vrut sa dea cu jet. Omu se vedea ca isi da intereseul pt ceea ce face si chiar ne-a zis ca o sa le spele cu apa calda ca nu-i bine sa dea cu apa rece pe motor etc etc. Deci, din start s-a vazut ca acorda multa atentie la ceea ce facea. Asta in comparatie cu spalatoriile de la noi unde ti se zice: trage-l acolo... apoi nu te mai intreaba nimic. Traian a cerut cafea, i s-a oferit cafea. Apoi a cerut compresor sa-si umfle rotile... a primit. Apoi a cerut pistolu de suflat piese, si l-a primit. Deci oamenii au fost foarte primitor si se purtau cu noi ca si cand erau in rolul de gazda nu ca si cand am fi 2 clienti. Cand a ajuns la motoru meu, m-a intrebat daca vreau sa curete si smecleul de pe cric si bascula. Aceam un strat foarte gros de mazga neagra uleioasa acolo... Eu: Daca aveti un spaclu puteti incerca - Nu trebuie, stai sa vezi cum se duce toata negreala aia. Curios si zambind, ma asteptam sa am dreptate. nu am avut. Nici nu am stiut ca am surub si arc argintiu la cricul central. Ne-au dat si seile cu solutie si au curatat jantele si cauciucurile ca si cand am fi fost cu 2 masini scumpe. Singura dezamagire a lor a fost ca nu i-am lasat eu sa imi spele tot bwmveul. Am auzit discutia si am prins fraza: Ce fain ar fi aratat spalat tot. I-am intrebat cat ne costa tot spalatu asta cu apa calda + atentie + cafea. 15 ron. Si apoi a urmat a 2-a tura de uns lantul. Am dat 3 fasaituri pe lant si spray-ul si-a dat duhul. Traian: Nu ti-am zis sa-mi lasi si mie? - Nu mai am! - da mie de ce nu mi-ai lasat? - Men... tu nu pricepi ca nu mai am spray de lant? Dam cu al tau si gata. (noi ne-am luat 2 spray-uri cateva luni in urma si in fiecare tura le luam pe amandoua) - Care al meu ca nu l-am luat. - De ce? - Pai am zis ca nu esti bulangiu si-mi dai de la tine. - Ba nu pricepi ca nu mai am? Wtf?! Nu stiu de ce n-a priceput ca nu mai aveam in loc de "nu vreau sa-i dau si lui". La alesd ne-am oprit sa luam spray de lant din benzinarie. 70 ron. La intrare in oradea am gasit un spray de lant la 24 lei si l-am luat. Acolo a inceput o discutie despre bani. Discutam despre spalatoria unde am fost si ca i-am dat la omu' ala 20 lei. - 20 i-ai dat? - Da - Ma si gandeam ca ii dai numa 15 cand te-am vazut cu banii de-un leu ca asa esti tu bulangiu. Toata chestia asta cu banii incepuse sambata din cauza lui. El nu si-a scos banii de pe card ca a zis ca nu vrea sa-i care. Si evident la o benzinarie in beius am platit eu benzina pt ca nu se puteau efectua plati cu cardul acolo. Greseala asta nu stiu de ce a facut-o pentru ca in Abrud acum cateva luni am dat de o benzinarie tipica zonei... deci clar numa cu bani cash puteai plati. Trebuia sa-i intre in cap chestia asta. E si de la chestia asta noi am purtat o discutie ca intre camatari dimineata la pensiune dar ca si cand ar fi fost vorba de sute de euro cand de fapt era vb de 50 ron. Dar am lamurit-o pana la urma si am incheiat subiectul. In oradea am oprit la mc sa mancam si de-acolo urma sa o luam spre casa paralel cu drumul spre arad dar prin sate. Drumul de la Salonta la satul Talpos a fost ok, dar acum urma partea a 2-a de adventure. La iesire din sat in loc sa ma indrum gps-ul spre satul cel mai apopiat care era pozitionat in sud, s-a hotarat sa ne duca la adventure. Am avut parte de 14km cu drum pietruit si mult praf. Eram in mijlocul campului dar gps-ul meu imi zicea sa virez usoooor la stanga!!! La un moment dat imi arata ca trebuie sa ocolesc padure in loc sa o iau pe un drum mai vizibil. drumul pe care vroia gps-ul sa o iau se vedea ca nu a mai fost folosit de mult timp pentru ca deja crescuse iarba dar se vedeau urmele rotilor. Pe drumul asta traian venea foarte incet in spatele meu. Il luase un jungi la inima. Eu tot ii repet de cand ne stim ca nu mai are mult de trait si ma gandeam ca poate asta e ziua in care moare. Deci, pentru el nu era amuzant drumul si nici nu se mai bucura atat de tare de adventure. Filmarea am oprit-o pentru ca am vazut ca era prea serios cand se plangea ca-l doare spatele si pieptu. Dupa ce am dat de asfalt i-am dat pe decuplaj. Am dat de satele care ne plac noua. Sosea buna prin mijlocul satului si curbe cu vizibilitate ok. ASta pana am ajuns la siria unde a inceput drumul prost iar. dar dup-aia de la arad a fost ok pana acasa. La atelier ne-am mai spalat motoarele inca odata si apoi ne-am dus acasa sa dormim. Ce am invatat din tura asta? 1. Somnul conteaza mult. Nu am mai plecat asa de devreme. Eu m-am odihnit bine dar el nu. La el s-a vazut, la mine nu. 2. nu ma mai duc cu el la adventure pana nu-si pune in functiune Dr-ul lui de cross care urmeaza sa inlocuiasca banditu. Astept ca anul viitor sa treaca intr-o roata pe langa mine si cu zambetul pe buze in loc sa-l vad linistit pe asfalt dar dupa 15km de drum rau sa mi se planga pana terminam tura. S-a tinut dupa mine rezonabil dar mai mult de 1 zi pe drumuri horror este obositor si chiar dureros. 3. repet... vreau sidecase-uri. Obligatoriu trebuie sa-i pun sidecase-uri daca vreau sa fac ture mai lungi. Slapii mei!! + ca se echilibreaza spatele altfel. In cazul meu, evident ca am pus mai mult de 5kg in topcase... 4. In caz de pana... avantaj tubless. la vulcanizare am stat 10 minute. NU trebuie sa dai roata jos ca sa repari pana. La camera, e mai mult de munca. Pana lu traian mi-a dat oarecum de gandit... Desi avea 3 cartuse de co2, cred ca nimic nu poate sa inlocuiasca o pompa. De fapt sunt mai multe variante dar daca tot ai un kit de pana, pompa mi se pare cea mai ok. Evident poti avea un compresor, dar e mai complicat decat o pompa si se poate strica (sa zicem ca se strica). Apoi, poti avea camere de rezerva... 2 daca ai marimi diferite la roti. camera de rezerva merge linistit si pe tubless in caz de forta majora dar la tubless deja cu kitu de pana si cu pompa ai rezolvat problema. 5. Un element de relaxare a fost faptul ca deja stiam ce inseamna sa ne cazam la o pensiune in loc sa dormim intr-un loc cunoscut. O parte din griji sunt preluate de personalul de la pensiune care iti aduce mancarea calda, care te giuguleste daca ai nevoie de ceva etc. Lectia 2 a fost ca trebuie sa ne ferim de majorate. 6. Dupa fiecare tura mai lunga, e nevoie de o zi plina de odihna. Luni la lucru amandoi am fost obositi si fizic si psihic. cand am fost pe transfagarasan am fost inspirat sa negociez ziua de luni sa o avem libera amandoi. A contat foarte mult. 7. Inca nu a fost nevoie si sper sa nu fie nevoie dar de ceva vreme ma batea gandu ca vreo 2l de benzina n-ar strica sa fie in + in caz de nevoie. Cam atat imi amintesc momentan. Vedem ce-o mai fi de invatat sezonul urmator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 @ekosektor : - la hendguardurile tale exista accesorii care se adauga si protejeaza si de vant - in loc de sidecase-uri , mai ales ca mergi singur , mai bine ti-ai lua un topcase mare (Givi maxia 55 e tata lor , ai loc in el bereket) - invata si fa exercitii acasa de pus si scos camere la roti (in adventure daca nu stii lucrul asta o sa te uiti ca ratza la luna si o sa te chinui la greu), daca nu ai cric central cumpara unul sau sa ti-l faca cineva , exercitiile de scos si pus camere o sa-ti arate daca levierele pe care le ai sunt bune , ia-ti leviere speciale de moto (iti recomand cele de la KTM ) , sa ai o pompa buna de bicicleta eventual cu manometru - in loc de sidecase pe o laterala iti poti face un suport de canistra de 10 litri si iti maresti foarte mult autonomia Eu nu inteleg de ce va tot chinuiti sa va plimbati prin Romania cand aveti Ungaria la un pas si Austria la 2 . Eu numai spre vest as lua-o daca as locui acolo . Conducatorii auto acolo sunt mult mai atenti ca aici si drumurile foarte bune . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Septembrie 18, 2012 Autor Share Postat Septembrie 18, 2012 (editat) Da, mi-am adus si eu aminte ca vazusem ceva prelungiri adaugate peste protectiile de cross care protejau toata mana. Le-am luat in considerare pentru turele viitoare. Topcase mai mare nu as pune. Dc? cadrul meu a foast rupt in zona topcase-ului... probabil tot din cauza ca cineva inaintea mea a pus mai multe kg decat era recomandat. De aceea as vrea as merg pe ideea sidecase-urilor pentru ca mai distribui din greutate. Pompa dupa cum ziceam, e luata in calcul si este trecuta pe liasta de achizitii. Exercitiile (unul mai exact) le voi face in primavara cand voi schimba cauciucul pe spate. Legat de canistra, inca ma mai documentez sa vad care ar fi raportul corect pt mine litri-nevoi. Eu nu inteleg de ce va tot chinuiti sa va plimbati prin Romania cand aveti Ungaria la un pas si Austria la 2 . 1. eu dpdv "adenture" ma consider un incepator... De cand am motoru am facut 500km in noiembrie 2010, 3500km in 2011 (ture scurte in exterior) si 8500 anul acesta. 2. Romania este prima parte a visului meu de a avea mobra. Romania imi ofera alternativa ieftina. Romania imi ofera alternativa de week-end. Dupa cum se poate observa la inceputul topicului, eu am pornit pe acest drum altfel si aceasta metoda mi-a permis sa nu ma pierd pe drum. Prima data mi-am luat casca. Apoi permisul. Si in cele din urma motorul. Dar inainte de casca mi-am pus pe perete harta romaniei si am batut pioneze in locatiile pe care le-am vizitat fie pe 4 roti ca sofer, fie ca pasager fie am ajuns in anumite locuri prin alte metode. Dc? Pentru a-mi monitoriza drumul spre primul episod al visului. Anul acesta am tras o comparatie si arata cam asa. So... pana nu o vad toata in pioneze am facut un pact cu mine ca nu ma ating de granitele ei. Dup-aia... vedem ce harta agatz de perete... in functie de posibilitati. Editat Septembrie 18, 2012 de Ekosekthor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 (editat) Lectia 2 a fost ca trebuie sa ne ferim de majorate. De ce??? E momentul in care devine legal!!! err.... sau nu era vorba de o majorata? Editat Septembrie 18, 2012 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Septembrie 18, 2012 Autor Share Postat Septembrie 18, 2012 ) Nu stim daca era o majorata desi asa parea la prima vedere. Dar noi in loc sa avem cebereuri si er-unuri care sa luceasca, aveam 2 motoare prafuite si noi aratam la fel. ok ok, adevarul e ca ne-am gandit ca probabil ne vom baga in seama dupa ce facem dush si mancam si eram incantati ca am ales camera cu 3 paturi (unul fiind loc de asteptare) dar dupa prima bere nici nu am mai observat cracii lungi, fustele scurte, parul lung si decolteele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 ) Nu stim daca era o majorata desi asa parea la prima vedere. Chiar daca nu era o majorata, statistic vorbind sansele sa fie si majorate deja in zona erau mari asa ca tot trebuia sa va bucurati Dar noi in loc sa avem cebereuri si er-unuri care sa luceasca, aveam 2 motoare prafuite si noi aratam la fel. Iiiiirelevant... noaptea toate pisicile sunt negre mai ales la ochi tineri dupa prima bere nici nu am mai observat cracii lungi, fustele scurte, parul lung si decolteele Doar dupa o bere? Practica, practica omoara... degeaba e talent si vointa daca nu e si exercitiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 (editat) Dupa ce o sa-ti implinesti visul sa pui pioneze pe toata harta Romaniei si o sa incepi sa treci granita o sa-ti dai seama ca ai pierdut aici o gramada de timp , mult timp . Cand ai sa vizitezi zone din Austria pe moto ai sa te intrebi de ce naiba te incapatanai sa bati toata Romania , sa-ti consumi banii , nervii si motocicleta inutil . Dar omul pana nu da el cu capul de perete nu-i crede pe altii . Editat Septembrie 18, 2012 de remu1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Dupa ce o sa-ti implinesti visul sa pui pioneze pe toata harta Romaniei si o sa incepi sa treci granita o sa-ti dai seama ca ai pierdut aici o gramada de timp , mult timp . Cand ai sa vizitezi zone din Austria pe moto ai sa te intrebi de ce naiba te incapatanai sa bati toata Romania , sa-ti consumi banii , nervii si motocicleta inutil . Dar omul pana nu da el cu capul de perete nu-i crede pe altii . Ce ti-a placut asa de tare in Austria? Si RO e frumoasa cel putin la fel de frumoasa, are mult mai multe de oferit(turistic) decat Austria, DAR pacat de infrastuctura ( si oameni ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Ce ti-a placut asa de tare in Austria? Si RO e frumoasa cel putin la fel de frumoasa, are mult mai multe de oferit(turistic) decat Austria, DAR pacat de infrastuctura ( si oameni ). Hai @big phoot , ori nu ai fost acolo ori te faci ca nu stii . Sa zicem de exemplu : serpentinele de la Soboth (langa Bad Radkehrsburg ) si lacurile Faakersee + Worthersee . Ai fost acolo ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Septembrie 19, 2012 Autor Share Postat Septembrie 19, 2012 De frumusetile auastriei am auzit ca sunt minunate dar nu cred ca imi va parea rau ca am pierdut timpul in romania. Pana la urma, aceste ture inseamna sa explorez si sa decopar. Si sincer pana acum din treimea tarii pe care am vizitat-o romania mi-a oferit cateva trairi frumoase... pe dunae, transfagarasan, defileul jiului, valea oltului, apusenii. Nu pot sa regret asa ceva niciodata. Tot globul asta pamantesc este pana la urma un vis si fiecare tarisoara este un pas spre acel vis. Fara Romania, acest vis ar fi incomplet. Totuai ai reusit sa-mi starnesti curiozitatea cu modul tau de a pune problema si asta ma face sa cred ca sigur nu vorbesti fara sa stii ceva ce s-ar putea sa ma surprinda foarte placut. in aceast caz te intreb: Imi poti recomanda un traseu moto in austria? Daca se poate cu tot cu un drum trasat pe google maps. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 (editat) @ekosektor , cand te vei hotara tu sa o iei spre vest iata ce recomandare iti pot face de traseu usor si placut totodata care te va pune intr-un prim contact cu Austria : Timisoara - vama Cenad - Szeged - Baja - Pecs - Kaposvar - Nagykanisza - Letenye - Lendava - Murska Sobota -Bad Radkehrsburg Aproximativ 550 km drumuri secundare (dar in stare foarte buna) dar care implica si o bucatica de autostrada pentru care va trebui sa cumperi o matrica pentru Ungaria . Pe acelasi drum va puteti intoarce sau alt traseu dupa cum doresti . In Austria faceti o tura pe SĂźdsteirische Grenzstrasse : Bad Radkehrsburg - LavamĂźnd cu traversarea Soboth Pass dus intors . Cu siguranta chiar si nemultumitul tau prieten iti va fi recunoscator . Editat Septembrie 19, 2012 de remu1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T I M B E R L A N D Postat Aprilie 7, 2013 Share Postat Aprilie 7, 2013 am citit tot ...ai un mod aparte de a relata ....foarte frumos ...va admir...pt asa iesiri am luat eu o Honda xr 440 , mai putin pe asfalt ca se tocesc crampoanele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Aprilie 29, 2013 Autor Share Postat Aprilie 29, 2013 (editat) Ba da, este plimbari si pe anu asta dar nu le-am postat... n-am crezut ca exista persoane care mai vor povesti Bun... sezonu asta a inceput in 13 februarie cand nici eu si nici Traian n-am mai suportat ideea de a sta cu mobrele in garaj. Si ce ne rodea mai mult era faptul ca am incheiat sezonul prea repede. Sezonul acesta a inceput cu niste achizitii precum cauciuc spate, itp si.. finally.. GOPRO. Apoi, am mai facut o achizitie la nivel de grup si ni s-a mai alaturat un prieten 9-ar (asa am stabilit noi ca numim incepatorii.. ca la cruce) Prima iesire afara din oras am facut-o sub forma de circuit. A 2-a la fel. Nu au fost iesiri spectaculoase si nici pe departe la nivelul pe care vrem noi sa-l atingem. Adica ce plm, anu trecut am facut transfagarasanu, transalpina, defileul jiului, valea oltului apusenii prin padis si pe la baia de aries, dunarea si altele... deci clar vrem mai mult anul acesta. + ca... am impresia ca devenim dependenti de iesirile astea.Eu cel putin cand a dat caldura si am simtit mirosul de primavara ma surprindeam cum ma uit la mana care tremura de parca as fi fost un alcoolic in sevraj. Si e ciudat pentru ca nu intru in astfel de stari nici cand nu fumez de mult timp si nici macar cand nu fac sex de ceva vreme... dar cand vine vorba de dat pe decuplaj, organismul isi cere doza. Nu este vorba de o doza de viteza si nebunie ci este vorba de acel sentiment ca te iei si pleci cu un traseu prestabilit dar nu neaparat cu o destinatie, si iesi in natura... simti mirosul specific de sate de munte, mirosul padurilor, mirosul ierbii umede... simtul ploilor de vara. Senzatii pe care cu masina nu le-am avut ever ever never. Si am devenit constient ca doar motocicleta mi le poate da indiferent cate geamuri deschid. Bun... tura 2. a fost o realizare pentru noi ca anul acesta este anul schimbarii. Amandoi am lucrat la acelasi loc de munca si am plecat in alta parte. Totusi, cand ne-am oprit intr-un sat sa ne luam o cafea am nimerit exact intr-o locatie cu aparat de cafea de la fostul job. Fast forwad spre o zi mai insorita am zis ca trebuie sa facem si un traseu mai serios, ca cele de 100km (circuit) nu ne mai satisfac. Si sa fie cu off road! da da, neaparat cu offroad! Ca niciodata pana acum, pregatirea de iesire a fost una lipsita de profesionalism si responsabilitate si din partea mea dar si a lui Traian. Eu am decis ca nu mai iau topcase-ul in care sa pun o trusa de prim ajutor (avem una mediocra de-obicei cand iesim) iar el n-a luat nici o scula inafara de kit-ul de pana. Singurul bagaj a fost aparatul foto. Si asta pe mine m-a costat. DAr ne-am luat gopro-urile in plm ca alea erau mai importante. Goproaiele (asta va fi numele lor de-acum inainte in acest topic) din pacate am vazut ca ne cam intarata sa ne vedem macho si sa ne schimbam stilul de mers. Nu-i dam pe-o roata, nu depasim printre masini, nu mergem cu vteza dar clar am simtit un + de vedetism pe care simteam ca trebuie sa-l filmez. Ma bucur ca l-am constientizat si am reusit sa-l corectez rapid. Pt inceput pun poze si astazi incerc sa fac ceva upload-uri de filmulete din acea tura pe care le voi posta mai tarziu + povestea... ca dupa cum se vede pe traseu... eu m-am oprit la lugoj... Am plecat din Tm spre Buzias filmandu-ne. Am trecut de Lugoj, am ajuns la Traian Vuia unde am facut dreapta spre surduc, si aici ne-a prins ploaia. Si de la Gladna pe offroad prin Zsolt spre Valea lui Liman. Si la Biserica de la Luncani am vazut ca am pana. De aici a inceput aventura. Am bagat un tub de Co2 si am plecat spre casa. Traian era in spatele meu si tot zicea ca-i ok. Am reusit sa fac 50km pana la faget unde am oprit la benzinarie si am umflat iar roata. De la faget am ajuns la ana lugojana unde eram deja pe janta. M-am oprit in parcare si l-am sunat pe asta sa-i zic de pana. Cand a raspuns dupa 20de minute a urmat urmatorul dialog EL (direct): ce faci ma vii? - ba... am pana - da? Eu sunt in lugoj manc. - Na eu sunt la ana lugojana si sunt pe janta. hai inapoi - Sa iau ppetece de camera? - mmm nu cred ca-i nevoie. Ia eventual un compresr de la kaufland sau unde gasesti. ar trebui sa fie si la benzinarii.o umflam si pana in tm ne oprim din 20 in 20km. Important e sa ajung la garaj si luni sa o duc la vulcanizare. Si uite asa a plecat el in cautare de compresor. SI cum Murphy inca traieste, evident ca toate au venit una dupa alta. Nimeni din cei care se opreau la Ana Lugojana in parcare nu aveau nici macar o pompa sau compresor. Nici macar singurul daciot oprit in parcare n-a avut asa ceva. Cei care nu stiu unde e ana lugojana, trebuie sa stiti doar atat. 23km de faget si vreo 7 de lugoj. Deci eram in mijlocul miezului din cireasa de pe tort. 2. ca sa fie mai rau, nici macar un biker nu a oprit langa mine sa ma intrebe ceva 3. ca sa fie si mai rau mai aveam doar o tigara 4. ca sa fie mai rau decat atat a inceput sa ploua cand mi-am aprins ultima tigara 5. si ca sa fie si mai horror langa mine peste drum pastea un ponei al dracu de calm care ma agita cu calmul lui firar a dracu ce flexat mesteca iarba aia!!!!!! 6. de jumatate de ora cautam un cui sau ceva in cauciuc si nu gaseam nimic. Si pentru ca astea nu erau de-ajuns, ma suna traian si-mi zice pe un ton serios (serios ca era serios) - Nu gasesc compresor niciunde! Am fostpeste tot, nici la benzinarie n-au. (era clar ca-i de rau pentru ca n-a inceput discutia cu apelativul "ba" sau "men" - astea sunt frazele noastre de deschidere a unei conversatii cand suntem cu mobrele) - na... hai inapoi, si vedem cum facem cu tuburile de co2. Macar sa ajung pana la buzias. Tot plimbatul asta a durat cam 1 ora si ceva... deja e facea ora 18:00 si noi ne planuisem sa fim inapoi la 16:00 sa ne uitam la filmari. Cand a auns inapoi in parcare eu aratam ca un copil care facuse o prostie.. calm... panicat de calm sau indiferent de panicat (una din astea). Am bagat ultimele 2 tuburi de co2 si am plecat. Am facut maxim 3km si intr-o curba era din nou pe janta. Solutia?Traian, du-te pana in tm si cauta un compresor electric si hai inapoi cu el. Pana atunci o duc in lugoj la pas. Mi-am prins casca de manerul din spate si da-i si impinge cu motorul pornit in treapta 1, pe langa el, transpirand ca un urs polar si umed ca o foca. De ce nu aveam eu topcase-ul cu mine? Am impins asa 10 minute pana am vazut in fata o parcare unde am zis ca ma opresc putin. Si cum nu se putea sa fie totul ok, de la o poarta au iesit 2 caini latrand si maraind. Am inteles mesajul... nu e loc de toti 3 in aceeasi parcare asa ca am continuat drumul pe langa ei care maraiau in cealalta parte a mobrei si m-au urmarit dincolo de gardul unei livezi inca vreo 6 curbe (serpentine mai exact ca nu se putea sa fie totul drept intr-un asemenea moment). CAnd ma chinuiam sa o urc la deal imi suna si telefonul. Bineinteles ca trebuia sa raspund ca cine stie cine era. Cand ma uit pe ecran, o colega de servici... Primele ganduri: am uitat sa armez alarma si a iesit nasol sau altceva mai rau. - Ceau Teo... tu impingeai un motor pe dealurile Lugojului? - Da... (n-am putut sa mint desi imi era greu sa recunosc ca eu pot face asa ceva) - Te-am vazut cand ma duceam spre Faget la ai mei ... te putem ajuta cu ceva? - Nu... cu un compresor, ca am facut pana. - Na hai ca dau niste telefoane si te sun sa iti spun ce am rezolvat. Nu ma asteptam sa ma poata auta cu ceva pentru ca oricum erau inchise vulcanizarile duminica. Asa ca am continuat sa imping mobra. Cand ma aflam in niste belti, suna telefonul din nou. - Ceau Teo, am vb cu cineva din Lugoj care are un compresor si ne poate ajuta si vine catre noi. - ok. Si am continuat sa imping. Dupa alte 2 curbe trage o masina langa mine, si prietenul colegei mele imi zice ca ei merg mai in fata sa opreasca unde e loc. Cand in sfarsit am auns langa ei traspirat si l-eam povestit despre cele intamplate incep sa ma pipai cautand telefonul. Teefonul care nu mai era cu mine. Avea rost sa ma mai vait? NU. Asa ca am lasat jaka si am luat-o la fuga in cizmele moto pe dealuri, inapoi la urcare sa-mi gasesc telefonul. Cred ca am fugit 1km pana am dat de el. Cand aung inapoi la masina in loc sa fiu intampinat ca o victima a unui incident incontrolabil incep sa fiu certat pentru ca nu am sunat din Faget sa spun ca am probleme si sa fiu ajutat. Ora 19:35 soseste si compresorul. Compresorul era unu de service in portbagajul unei masini. Macar atat. Analizand situatia si optiunile oferite de colega, variantele mele erau una si suna cam asa: Las motorul in lugoj la cunostinta ei si ma intorc dupa el in alta zi. Iau cu mine roata, mergem la faget pentru a nu strica complet duminica colegei si cand o fi, ne intoarcem in tm. Am umflat roata si am ajuns pana la la al 2-lea sens giratoriu din lugoj. Acolo -am sunat pe traian si i-am zis sa nu mai vina in lugoj ca am rezolvat. Am mai umflat roata de 2 ori pana am auns la destinatie si de-acolo am fostpreluat de ambulanta moto aka Colega mea si prietenul ei care m-au dus la Faget unde am primit cea mai bun supa cu galuste si cel mai bun piept de pui cu pireu si muraturi. Am auns la ora 11 acasa, rupt de oboseala, plouat, lipicios, suparat, ofticat, nelinistit. Am dormit ca dracu stind ca motorul meu este la 60km de mine in loc sa fie la 60 secunde in garaj... linistit. Ce am invatat din tura asta? 1. Niciodata nu exista termenul de "prea pregatit" pentru imprevizibil. 2. Kit-ul de pana cu tuburi de co2 este inutil. in primul rand sistemul de descarcare a capsulelor este prost epntru ca se face mecanic prin infiletare si se pierde co2 foarte usor daca nu esti destul de rapid sau sa ai destula dexteritate in acel moment. 3. orice iesire in exterior si mai ales de offroad trebuie loata in serios sau cel putin sa ai un back-up plan de a-ti aduce motorul cu ceva acasa in aceeasi zi. Regret in vre-un fel cele intamplate? Nici vorba. A fost una din turele cele mai frumoase si mai aventuroase chiar si cu acea pana si cu costuri in +. A fost strsant momentul ce-i drept dar a fost depasit joi cand mi-am recuperat mobra. Inca 2 filmulete de pe blackberry Gladna montana(pauza) Explicatia despre cum era sa cada traian.... Editat Aprilie 29, 2013 de Ekosekthor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mascotaionut Postat Mai 1, 2013 Share Postat Mai 1, 2013 Superb Bravo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Mai 4, 2013 Autor Share Postat Mai 4, 2013 (editat) [...] mergeti incet! Teo nu-i da tare[...] Acum aproximativ 2 saptamani. Convorbire telefonica: Eu: Deci azi... am chef sa ies! o tura scurta. Vreau sa manc mici!!!! la o terasa. Sa bem bere si sa ragaim. Traian: Pai hai sa iesim. Il luam si pe al mic? - Nu stiu... hai sa-l luam - Na, il sun? - da suna-l. Auzi, zi-i sa faca el traseul si daca ne place traseul il luam si pe el. Sa simta ca munceste pentru iesire. Si ii zici ca vreau sa manc mici. Nu conteaza unde dar sa ia in calcul micii altfel nu vin. 20 minute mai tarziu ma suna Alex - Ceau Teo, uite am vorbit cu Traian. - da Alex, stiu... eu i-am zis sa te sune - Ma gandeam sa mergem pana la Bazos. Ca acolo au un fel de gradina botanica cu plante si e fain.Si cred ca poti manca si mici. - Serios?! Gradina botanica cu plante?! Asta e ca o gradina zoologica cu animale? - Hai ba,, eu vorbesc serios si tu ma iei la misto. - Bine ma, mergem. dar mergem prin Buzias, mancam acolo si dup-aia o luam spre Topolovat pe centura si pe la Hitias. Na echipeaza-te ca plecam. Veniti la mine amandoi. Suna-l si pe ala si zi-i ca plecam de la mine. De la mine am plecat sa alimentam. La iesire din benzinarie Alex imi zice amenintator: - Ba sa-mi bag p*la vezi poate nu ocolesti gropile! La inceput mi s-a parut amuzanta remarca dar dupa ce m-am oprit din zambit mi-am dat seama ca Alex este incepator, este cu Honda NSR care e joasa... si pt el nu e chiar asa de amuzant sa ia gropile cum le iau eu cu BMW-ul. La al 2-lea semafor traian in spatele meu si a lu Alex tot zicea: - Mergeti incet! Nu-l mai lasa pe asta in fatza (adica pe alex) ca asta imediat ii da pe decuplaj! Macar mergi tu incet daca tot esti primu - Eu azi am chef sa-i dau pe decuplj pe bune. Nu va luati dupa mine. O sa am momente cand vreau viteza. Discutia a ramas asa pentru ca se facuse verde. Am iesit din oras si i-am dat pe decuplaj. Parca simteam nevoia sa ma descarc. Inutil... si prostesc. Si alex dupa mine. In cele din urma am ajuns la buzias sa mancam. Dupa ce am mancat, am plecat spre gradina cu copaci. Inainte sa plecam... Traian zice iar: Numa sa mergeti incet. Nu-i mai da asa cu asta dupa tine. Ce pana mea repeta asta de atatea ori sa mergem incet. ca niciodata tot zice sa fim atenti. Ajungem inainte de curba din prima poza, Traian opreste sa ne filmeze, trecem de el... putin mai in colo incepe curba... o vad cam ciudat de citit si incetinesc strangand din buci dar o iau corect. Dupa curba accelerez. 500m mai in colo pe un pod, un tip in fata unei basculante face semn disperat sa opresc... incetinesc.... ma uit la soferul basculantei... si ala cu mana pe geam flutura sa opresc! wtf?! Toata agitatia asta pentru un drum inchis sau in lucru? Sa opresc? Ma mai apropii incet de bascula si aud: Opreste! Opreste! (si arata disperat cu degetul in spate). Ma uit in oglinda si nu vad pe nimeni. Ala din bascula ma intreaba: - Nu erati 3? - Ba da! - Vezi ca ala a picat! S-a dus in cap! Mergeti repede inapoi ca a cazut!!!! L-am vazut cum a iesit de pe drum si s-a dus direct in cap! Nu stiam cine se afla in spatele meu... intorc capul spre curba si nu vad nici o motocicleta. Ma intorc sa vad cine e cu mine ca Ca in tura precedenta, pregatirea noastra de drum a fost una imprudenta. Si mai devreme sau mai tarziu asa ceva urma sa se intample. Nu tu scule serioase (decat ce am eu pe BMW), nu tu cabluri de tractat, nu tu trusa de prim ajutor. Am plecat inapoi spre curba si nu vedeam nici un motor. Imi faceam tot felul de scenarii despre cat de grav este ranit motociclistul. cand ne aporpiem spre locul accidentului, vad o burta de motocicleta... sub motocicleta o balta de ulei... trag pe dreapta pe un drum de tractor, pun cricu si sar sa vad ce are... traian. Dap, cel care era in spatele meu pe 2 roti cand am oprit langa bascula, era Alex. De undeva din iarba se auzea: Ridica-mi motoru! Am ridicat motoru, am incercat sa-l trag langa al meu dar n-am reusit. Roata fata blocata, scarita rupta, blocat in viteza, capacul lateral spart, maneta de ambreiaj forfectata in doua locuri, ghidonul deplasat, semnalizarea rupta, tija de la selector rupta, un surub de la cric lipsa Asta schiopata... avea sange pe ciorap si zicea ca-l doare si mana stanga. A scos repede ciorapu, s-a pus in poponeata pe iarba langa motoru meu si se uita la belitura de pe glezna din care curgea sange. Intre timp a venit si basculagiul langa noi, pregatit de actiune, sa ducem momotorul la un cantonament din apropiere si sa chemam salvarea. - NU chemam salvarea ca-s ok! Atata doar ca m-am zgariat... e ok. - Nu va prostiti! 2 curbe mai in colo de lucu asta, anu trecut a picat unu cu motoru si l-au gasit mort abia dupa cateva zile. Mosu se aseaza langa traian si tot incerca sa-i inspecteze rana incercand sa puna degetu pe ea... Traian tot ii zicea sa nu puna mana.. Alex se invartea in cerc pe langa ei bolborosind ceva destul de panicat... si evident pe mine ma umfla rasu. In 10 minute maxim am stabilit un plan de salvare. Am luat cheiele de la masina lu traian, 50 de lei de benzina si am plecat in Timisoara dupa masina. Alex a ramas cu el si cu basculagiul. Mi-a luat ceva timp pana am auns la garaj sa iau masina si de-acolo la benzinarie, si de-acolo la mine acasa unde trebuia sa fac ad hoc o trusa de prim ajutor pentru situatia respectiva... bandaje, rivanol, kanamicina si ce-am mai gasit. Intr timp m-a sunat alex: Ba teo unde esti? - Acasa! Ba grabeste-te ca traian pierde sange. Ia si un furtun! ia si un bidon... si scule! ti-l dau la telefon - Men... eu nu ma simt prea bine... ma doare rau si mana. Incearca sa te grabesti. Am prins si agomeratie in oras. Ms una alex iar: - Unde esti? ai plecaT? - Alex sunt la iesire din oras!!!! E trafic! - Pffff ba deci grabete-te ca traian nu se simte bine deloc... si nu se orpeste sangerarea - Alex nu am cum sa vin mai repede!!!! Chiar crezi ca pierd timpul? Pe drum catre buzias ma gandeam ce fac daca ma opreste politia. Evident nu puteam sa spun ca a picat asta pentru ca venea politia la fata locului si putea sa iasa mai urat. Eram pregatit... daca ma intreba politistul unde ma grabesc asa, i-as fi zis ca ma grabesc la Deva (ca traian are numere de HD pe masina) pentru ca tocmai ce am aflat ca-s tatic... eram pregatit sa intru in spatiul intim al politistului si sa-l iau in brate numa sa nu-mi puna si alte intrebari capcana care m-ar fi facut sa ma dau de gol. cand ajung la buzias, ma suna alex iar: Ba vii? asta nu se simte bine!!! - alex lasa-ma in p*la mea odata! Aung in maxim 20 de minute! Ajung la fata locului, sar din masina, si ma uit in jur sa vad ce modificari s-au mai produs. Traian era pe motorul lui alex, cu jaka lu alex pe el, zgribulit si cu piciorul cu sange (prea putin sange ca sa ma alarmez ca Alex care precis l-a bagat pe asta in starea de agitatie mai mult decat era cazul). Cand sa-l luam pe asta sa-l pun pe locul pasagerului, urla la mine ca ma doare mana de care am vrut sa-l tin. Pana la urma l-am pus in masina, am curatat rana care era o julitura pe o zona de 4-5cm patrati si o taietura de 2cm dar cam adancuta. I-am zis sa fie pregtit ca ii dau cu kanamicina pe julitura si sa fie atent cum se va calma instant. I-am dat cu kanamicina pe rana, si evident s-a camat instant. I-am zis sa stea in masina sa-si puna muzica, sa taca din gura si primul lucru care l-am facut a fost sa-l iau pe alex de-acolo si sa ne apucam de adunat probele de la locul accidentului. Ne-am dus la motor, n-am reusit sa-l impingem nicicum... l-am scos din viteza pana la urma cu o surubelnita si i-am desfacut aerisitorul de la frana. L-am tras mai bine inafara drumului, si evident ne-am pus sa scoatem benzina pentru ca urma sa fie culcat in portbagaj. Frate... si chinuie-te cu ales sa scoti benzina... unu sugea din furtun... alalalt sa deznoade furtunu. cand s-au strans 5 litri i-am turnat in NSR. Tot cu furtunu ca era prea mare gura de la bidon si nu vroiam sa dau pe langa. In timp ce benzina se scurgea in nsr Alex incepuse sa bolboroseasca ceva si tot misca de bidon pana i-am zis: - Alex da nu mai misca de bidon ca dam pe langa si e benzina moca. Asta e nerambursabila de la Traian... cine stie cand mai pica si primesti tu cadou un plin in mijlocul campului - Hai ba ce om esti cum sa zici asa ceva... saracu traian (si radea) (alalalt din masina urla cu capu scos pe geam) Asa Alex razi ca-mi iei benzina!!!! - Hai ba Traian ca nu-ti iau... asta ma face sa rad ba ce om... - Alex taci odata si fii atent la furtun ca se gatuie!! Dupa ce am terminat cu primul bidon, am trecut la l 2-lea. Mai erau inca 5 litri in mobra... scoate-i si pe aia. I-am zis la alex sa suga si el pentru ca eu trasesem un gat de benzina inainte. In timp ce benzina se scurgea in bidon incepe iar o discutie - Alex tie iti incape bidonu asta in ghiozdan? 10 litri... pff... mergi 1 luna moca la lucru cu motoru - Termina ba... ce om Traian batzaind pe scaunu din dreapta: Ba da nu imi luati chiar toata benzina!!! - (Alex) Ba traian da Teo asta e bulangiu... (si avea tendinta sa lase furtunu) - Tine ma de furtun ca si-asa nu poate sa vina in coace... lasa-l. NU vezi ca abia se misca? Crezi ca poate sa-ti faca ceva ca-i iei benzina? - Da nu-i iau benzina.. Dupa ce am terminat cu benzina, am urcat toti 3 motoru in masina si am plecat urmati de alex in spatele nostru pe NSR. Care bineinteles tot drumul pana la tm m-a injurat pe mine de ce mergeam asa incet.. oare. Discutii in masina: - (EU) Na, cum fu experienta? - Tare... a fost interesanta experienta. - Stii ca daca aveai gheata nu era nici o livitura la picior nu? - Erau ude ca le-am spalat... de-aia nu le-am luat. Faza e ca nu am avut casca legata si ma mir cum de nu mi-a zburat din cap. ( de fapt era legata ca s-a vazut pe filmare cand si-a dezlegat cureaua dar totul s-a petrecut atat de repede incat a uitat ca a dezlegat-o pana am venit noi... altfel sigur zbura pentru ca era cu pamant si iarba pe bot si viziera) [...] - Stii ca am dat 4 trepte de viteza in jos ca sa-l pun pe neutru? - 4? Men... eu cred ca am intrat cu a 6-a in curba. N-am avut nici frana de motor... sincer nu stiu cum am picat dar vedem pe filmare. (pe filmare se vede la un moment dat prin mijlocul curbei cum cade turometrul si 3 secunde mai tarziu apare bordul cu beculetele aprinse... deci murisemotorul) [...] - Dar sa-ti zic faza tare. Cum m-am dat peste cap.. cand am pus mana la nas am simtit ceva ud si am crezut ca mi-am spart gura sau nasu da eram plin de muci! [...] Si cand tu cu alex umblati la motoru meu ma uitam asa din iarba la voi si nu mai stiam daca pe bune va vad acolo sau sunt mort.. Si stii ca abia in iarba mi-am dat seama ca am picat?! Eu nu mai retin momentul cand m-a aruncat Fast forward ajungand la garaj. Am dar jos motoru si l-am parcat in garaj.. s-a facut o evaluare a avariilor si am stabilit ca mergem sa luam mancare, si dup-aia ne ducem la mine, mancam si ne uitam la film. Puii mei, trebuia facut eveniment din asta. Am ajuns la mine si traian a zis ca se indreapta spre dush sa se spele. Nu a vrut sa ia niste slapi in picioare ca el e adventure si nici n-a vrt sa fie ajutat din hol pana la baie asa ca s-a tarat intr-un cot si-un genunchi prin casa cu mine pe langa el razand si tot zican: aaaa... au au au... aaa. Intre timp a ajuns si Alex si n-eam pus la film HD. Filmuletul nu-l postez ca inca n-am acordul autorului. Editat Mai 4, 2013 de Ekosekthor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T I M B E R L A N D Postat Mai 7, 2013 Share Postat Mai 7, 2013 asteptam continuarea , nu neaparat filmarea ca nu e fun deloc sa vezi un coleg cum cade... insanatosire grabnica lui traian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shpixy Postat Mai 14, 2013 Share Postat Mai 14, 2013 Ba da, este plimbari si pe anu asta dar nu le-am postat... n-am crezut ca exista persoane care mai vor povesti Bun... sezonu asta a inceput in 13 februarie cand nici eu si nici Traian n-am mai suportat ideea de a sta cu mobrele in garaj. Si ce ne rodea mai mult era faptul ca am incheiat sezonul prea repede. Sezonul acesta a inceput cu niste achizitii precum cauciuc spate, itp si.. finally.. GOPRO.Unde ai avut fixat GOPRO-ul ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Mai 14, 2013 Autor Share Postat Mai 14, 2013 Gopro-ul l-am fixat pe bot si eu si traian folosind montura J si cu capul in jos. In unele filmulete se si vede cand trecem unu pe langa altul sau cand ma uit in oglinda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shpixy Postat Mai 14, 2013 Share Postat Mai 14, 2013 Gopro-ul l-am fixat pe bot si eu si traian folosind montura J si cu capul in jos. In unele filmulete se si vede cand trecem unu pe langa altul sau cand ma uit in oglinda. DANKE !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.