Black_wolf Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 (editat) de vreo 2 zile simteam cum pe zi ce trece frina mea pe fata devine tot mai "beton" in sensul ca abia atingeam maneta si dadea sa blocheze roata fata. azi in drum spre casa a cedat nervos si s a blocat de tot!am ramas ca gasca in mijlocul benzii fara posibilitatea de a misca macar 1 cm motorul.dupa multa munca de convingere(tarat) am ajuns linga bordura pun mana pe tel si sun la prieteni (care se pricep)sa cer pareri.dupa circa 15 min se produce minunea: roata se invarte si pot sa o urc pe trotuar dupa care plec spre casa cu morcovul din dotare lichid schimbat in iarna placute aproape noi etrieri curatati in iarna trecuta. ce poate fi? Editat Mai 17, 2012 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 Ar putea fi un furtun de frana defect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 17, 2012 Autor Share Postat Mai 17, 2012 Ar putea fi un furtun de frana defect. ce defectiune sa aiba un furtun?ca in afara de a se sparge eu unul nu cunosc. mentionez ca sunt furtune cu "tresa metalica" din alea de fitze "race" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ax3008 Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 (editat) presiune prea mare la uleiul de frana ?. cand mai face asa desfa-i capacelele si lasa sa curga putin ulei . Editat Mai 17, 2012 de ax3008 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 17, 2012 Autor Share Postat Mai 17, 2012 presiune prea mare la uleiul de frana ?. cand mai face asa desfa-i capacelele si lasa sa curga putin ulei . brusc asa? sa faca presiune prea mare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 17, 2012 Autor Share Postat Mai 17, 2012 (editat) ai pus cumva manete aftermarket? da.dar le am de anul trecut dupa ce am avut accident. Editat Mai 17, 2012 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 (editat) de vreo 2 zile simteam cum pe zi ce trece frina mea pe fata devine tot mai "beton" in sensul ca abia atingeam maneta si dadea sa blocheze roata fata. azi in drum spre casa a cedat nervos si s a blocat de tot!am ramas ca gasca in mijlocul benzii fara posibilitatea de a misca macar 1 cm motorul.dupa multa munca de convingere(tarat) am ajuns linga bordura pun mana pe tel si sun la prieteni (care se pricep)sa cer pareri.dupa circa 15 min se produce minunea: roata se invarte si pot sa o urc pe trotuar dupa care plec spre casa cu morcovul din dotare lichid schimbat in iarna placute aproape noi etrieri curatati in iarna trecuta. ce poate fi? lichid schimbat in iarna si pus la maxim sau peste, nu? de fapt sunt 100% sigur de asta. cand se incalzeste orice lichid se dilata. in cazul franelor se blocheaza. nu esti nici primul si nici ultimul care pateste asta. te sfatuiesc sa pui lichidul la jumatate cel mult. ma rog, sa scoti din el ca n-ai nevoie de alta aerisire. spor! Editat Mai 17, 2012 de fesu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
med_tuning Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 (editat) pistonasul din etrieri a ramas blocat trebuie desfacut si curatat si airisite franele Editat Mai 17, 2012 de med_tuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 pistonasul din etrieri a ramas blocat trebuie desfacut si curatat n-a ramas nici un pistonas blocat din cauza mizeriei, nu mai spune prostii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 17, 2012 Autor Share Postat Mai 17, 2012 (editat) pistonasul din etrieri a ramas blocat trebuie desfacut si curatat pai si de ce dupa 15 minute "s a deblocat" singur? lichid schimbat in iarna si pus la maxim sau peste, nu? de fapt sunt 100% sigur de asta. cand se incalzeste orice lichid se dilata. in cazul franelor se blocheaza. nu esti nici primul si nici ultimul care pateste asta. te sfatuiesc sa pui lichidul la jumatate cel mult. ma rog, sa scoti din el ca n-ai nevoie de alta aerisire. spor! nu stiu sigur daca e mult peste nivel.verific maine.dar de la munca pina acasa am cca 20 km. nu cred ca a avut timp sa s e incinga+ ca am facut ture de 3-400 km anul asta si nu s a intimplat nimic. un prieten spunea ceva de "returul" pompei de frana care s ar fi infundat partial si nu permite lichidului de frana s a revina rapid inapoi. Editat Mai 17, 2012 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 incearca sa scoti lichid, o sa ramai uimit! la ture lungi franele se racesc repede, in oras mult mai greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 eu as zice ca e gaura de "intoarcere" din cilindrul master. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 17, 2012 Autor Share Postat Mai 17, 2012 incearca sa scoti lichid, o sa ramai uimit! la ture lungi franele se racesc repede, in oras mult mai greu. ok. asta o sa fac prima data! oricum e cel mai simplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 17, 2012 Autor Share Postat Mai 17, 2012 eu as zice ca e gaura de "intoarcere" din cilindrul master. "un prieten spunea ceva de "returul" pompei de frana care s ar fi infundat partial si nu permite lichidului de frana s a revina rapid inapoi. " adica asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 (editat) incearca sa scoti lichid, o sa ramai uimit! la ture lungi franele se racesc repede, in oras mult mai greu. daca lichidul se incalzeste foarte tare incepe sa fiarba si nu mai ai frina, in sensul ca apesi in gol. am patit, si-a revenit dupa ce am lasat-o vreo 30 km nefolosita. daca s-a blocat e alta poveste. uita-te cum e construit cilindrul master, daca prin absurd ar creste presiunea pe traseul lichidului, oricum s-ar elibera prin orificiul de care ziceam mai sus. "un prieten spunea ceva de "returul" pompei de frana care s ar fi infundat partial si nu permite lichidului de frana s a revina rapid inapoi. " adica asta? exact. ma tot chinui sa gasesc o poza in care sa se vada despre ce vorbesc da' nu prea gasesc. Editat Mai 17, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 17, 2012 Autor Share Postat Mai 17, 2012 1 ai mai mult lichid (foarte mult) cum spune fesu 2 levieru aftermarket are un surub de reglaj care-ti apasa pistonul, asta mi s-a intimplat mie, apasa foarte putin si dupa cativa km se incalzea lichidul si facea presiune, e suficient sa apese foarte putin pe pistonas . verific si maneta . la verificat nivelul e mai "dificil " ca si rezervorul e aftermarket si nivelul minim si maxim e mai greu(pt mine ) de aproximat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 am gasit poza: http://laudeman.com/bmw_r850r/front_master_cylinder.html am impresia ca exlica pe acolo cum merge treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
med_tuning Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 n-a ramas nici un pistonas blocat din cauza mizeriei, nu mai spune prostii... prostii???? maistre....pistonasii nu se blocheaza din cauza mizeriei? interesant inseamna ca motoarele care vin la noi la service sunt de pe alte planete... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 verific si maneta . la verificat nivelul e mai "dificil " ca si rezervorul e aftermarket si nivelul minim si maxim e mai greu(pt mine ) de aproximat la aftermarket rezervorul e "remote", adica conectat printr-un furtun la pompa propriu-zisa, asa ca atit timp cit e lichid acolo e ok. nivelul minim e ala care asigura ca in nici un caz nu intra aer in instalatie pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 ai avut mare noroc , un prieten zilele trecute sa varsat pe jos cand a scos mobra la incercare , un gsxr 1000 k6 care zacea de vro 3 ani , sa blocat tot asa roata la 100-110 la ora , cauza: sa blocat un etrier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 17, 2012 Autor Share Postat Mai 17, 2012 am gasit poza: http://laudeman.com/bmw_r850r/front_master_cylinder.html am impresia ca exlica pe acolo cum merge treaba. am identificat "gaurica" cu pricina. va multumesc si postez maine rezolvarea.cel putin asa sper. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 (editat) Explicatia este destul de simpla. Axul pistonului din pompa de frana (la maneta) nu revine complet pe cursa de intoarcere. In felul asta, garnitura de presiune (aia sub forma trapezoidala, care impinge lichidul de frana) nu ajunge in pozitia "maxim-relaxat". Scuze de exprimare "maxim relaxat"... dar suna bine. Neajungand acolo, nu poate elibera micutul orificiu ce face legatura cu rezervorul de lichid de frana. In felul asta nu poate egaliza presiunile. Insa din cauza formei, la apasarea pe frana si eliberarea manetei, o infima cantitate de lichid intra din cauza depresiunii in circuit. In felul asta, circuitul dinspre pompa spre etrier, primeste tot mai mult lichid, placutele se apropie de disc, in timp cursa scade iar intr-un final frana se blocheaza. Cum orice circuit de genul asta are si pierderi infime, in cateva minute, presiunea in etrier a scazut si ai putut urni motorul. Poti verifica simplu... dar acasa. Faci "pompe" la maneta, cam una la 5-10 secunde... si dupa cateva franari se va produce acelasi fenomen. Rezolvarea: Te uiti la pompa de frana sau la maneta, ce nu lasa cursa libera (ce impiedica pistonul sa revina complet). Dupa ce am apucat sa trimit postul, am vazut ca ai gasit problema. Bafta ! Editat Mai 17, 2012 de mony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 ce defectiune sa aiba un furtun?ca in afara de a se sparge eu unul nu cunosc. mentionez ca sunt furtune cu "tresa metalica" din alea de fitze "race" Daca nu cunosti nu inseamna ca nu poate exista. Se intampla foarte rar dar se intampla, se exfoliaza o bucata din furtunul de frana pe interior si actioneaza ca o supapa. Tu apesi frana dar presiunea nu mai este eliberata din cauza bucatii de furtun care actioneaza ca o supapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 prostii???? maistre....pistonasii nu se blocheaza din cauza mizeriei? interesant inseamna ca motoarele care vin la noi la service sunt de pe alte planete... pai nu se blocheaza singur si apoi se deblocheaza..emberule..daca e blocat blocat ramane...ori are prea mult lichid in instalatie or orificiul de retur e infundat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Mai 18, 2012 Share Postat Mai 18, 2012 (editat) Mizez si eu tot pe fierberea lichidului de frana. Mi s-a intamplat exact la fel in padure, dupa cateva serii de coborari lungi, unde tineam frana fata semistransa pentru o viteza constanta. Mai exista si o solutie de ameliorare a problemei: schimbat lichidul DOT4 cu lichid DOT5.1, care are punctul de fierbere cu 40 grade mai ridicat. P.S. Ca si cauze ale acestei probleme, pe langa manete aftermarket sau lichid prea mult, mai pot fi garniturile de la pompa de frana imbatranite si care blocheaza un pic pistonul pe pozitia apasat, sau arcul din capatul pistonului de frana, care sa-si fi pierdut elasticitatea. Adica, intr-un cuvant, kitul de reparatie de la pistonul de frana. Editat Mai 18, 2012 de asds Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.