Sari la conținut

frana!


Postări Recomandate

de vreo 2 zile simteam cum pe zi ce trece frina mea pe fata devine tot mai "beton" in sensul ca abia atingeam maneta si dadea sa blocheze roata fata.

azi in drum spre casa a cedat nervos si s a blocat de tot!am ramas ca gasca in mijlocul benzii fara posibilitatea de a misca macar 1 cm motorul.dupa multa munca de convingere(tarat) am ajuns linga bordura :)

pun mana pe tel si sun la prieteni (care se pricep)sa cer pareri.dupa circa 15 min se produce minunea:

roata se invarte si pot sa o urc pe trotuar dupa care plec spre casa cu morcovul din dotare :lol:

lichid schimbat in iarna

placute aproape noi

etrieri curatati in iarna trecuta.

ce poate fi?

Editat de Black_wolf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar putea fi un furtun de frana defect.

ce defectiune sa aiba un furtun?ca in afara de a se sparge eu unul nu cunosc.

mentionez ca sunt furtune cu "tresa metalica" din alea de fitze "race" ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de vreo 2 zile simteam cum pe zi ce trece frina mea pe fata devine tot mai "beton" in sensul ca abia atingeam maneta si dadea sa blocheze roata fata.

azi in drum spre casa a cedat nervos si s a blocat de tot!am ramas ca gasca in mijlocul benzii fara posibilitatea de a misca macar 1 cm motorul.dupa multa munca de convingere(tarat) am ajuns linga bordura :)

pun mana pe tel si sun la prieteni (care se pricep)sa cer pareri.dupa circa 15 min se produce minunea:

roata se invarte si pot sa o urc pe trotuar dupa care plec spre casa cu morcovul din dotare :lol:

lichid schimbat in iarna

placute aproape noi

etrieri curatati in iarna trecuta.

ce poate fi?

 

 

lichid schimbat in iarna si pus la maxim sau peste, nu? de fapt sunt 100% sigur de asta. cand se incalzeste orice lichid se dilata. in cazul franelor se blocheaza. nu esti nici primul si nici ultimul care pateste asta. te sfatuiesc sa pui lichidul la jumatate cel mult. ma rog, sa scoti din el ca n-ai nevoie de alta aerisire. spor!

Editat de fesu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pistonasul din etrieri a ramas blocat trebuie desfacut si curatat

pai si de ce dupa 15 minute "s a deblocat" singur?

 

lichid schimbat in iarna si pus la maxim sau peste, nu? de fapt sunt 100% sigur de asta. cand se incalzeste orice lichid se dilata. in cazul franelor se blocheaza. nu esti nici primul si nici ultimul care pateste asta. te sfatuiesc sa pui lichidul la jumatate cel mult. ma rog, sa scoti din el ca n-ai nevoie de alta aerisire. spor!

nu stiu sigur daca e mult peste nivel.verific maine.dar de la munca pina acasa am cca 20 km. nu cred ca a avut timp sa s e incinga+ ca am facut ture de 3-400 km anul asta si nu s a intimplat nimic.

un prieten spunea ceva de "returul" pompei de frana care s ar fi infundat partial si nu permite lichidului de frana s a revina rapid inapoi.

Editat de Black_wolf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa scoti lichid, o sa ramai uimit! la ture lungi franele se racesc repede, in oras mult mai greu.

ok.

asta o sa fac prima data!

oricum e cel mai simplu :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as zice ca e gaura de "intoarcere" din cilindrul master.

"un prieten spunea ceva de "returul" pompei de frana care s ar fi infundat partial si nu permite lichidului de frana s a revina rapid inapoi. "

adica asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa scoti lichid, o sa ramai uimit! la ture lungi franele se racesc repede, in oras mult mai greu.

daca lichidul se incalzeste foarte tare incepe sa fiarba si nu mai ai frina, in sensul ca apesi in gol. am patit, si-a revenit dupa ce am lasat-o vreo 30 km nefolosita. daca s-a blocat e alta poveste.

uita-te cum e construit cilindrul master, daca prin absurd ar creste presiunea pe traseul lichidului, oricum s-ar elibera prin orificiul de care ziceam mai sus.

 

"un prieten spunea ceva de "returul" pompei de frana care s ar fi infundat partial si nu permite lichidului de frana s a revina rapid inapoi. "

adica asta?

exact.

ma tot chinui sa gasesc o poza in care sa se vada despre ce vorbesc da' nu prea gasesc.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 ai mai mult lichid (foarte mult) cum spune fesu

2 levieru aftermarket are un surub de reglaj care-ti apasa pistonul, asta mi s-a intimplat mie, apasa foarte putin si dupa cativa km se incalzea lichidul si facea presiune, e suficient sa apese foarte putin pe pistonas .

verific si maneta .

la verificat nivelul e mai "dificil " ca si rezervorul e aftermarket si nivelul minim si maxim e mai greu(pt mine ) de aproximat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-a ramas nici un pistonas blocat din cauza mizeriei, nu mai spune prostii...

 

prostii???? maistre....pistonasii nu se blocheaza din cauza mizeriei? interesant inseamna ca motoarele care vin la noi la service sunt de pe alte planete...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verific si maneta .

la verificat nivelul e mai "dificil " ca si rezervorul e aftermarket si nivelul minim si maxim e mai greu(pt mine ) de aproximat

la aftermarket rezervorul e "remote", adica conectat printr-un furtun la pompa propriu-zisa, asa ca atit timp cit e lichid acolo e ok. nivelul minim e ala care asigura ca in nici un caz nu intra aer in instalatie pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai avut mare noroc , un prieten zilele trecute sa varsat pe jos cand a scos mobra la incercare , un gsxr 1000 k6 care zacea de vro 3 ani , sa blocat tot asa roata la 100-110 la ora , cauza: sa blocat un etrier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicatia este destul de simpla.

Axul pistonului din pompa de frana (la maneta) nu revine complet pe cursa de intoarcere.

In felul asta, garnitura de presiune (aia sub forma trapezoidala, care impinge lichidul de frana) nu ajunge in pozitia "maxim-relaxat".

Scuze de exprimare "maxim relaxat"... dar suna bine.

Neajungand acolo, nu poate elibera micutul orificiu ce face legatura cu rezervorul de lichid de frana.

In felul asta nu poate egaliza presiunile.

Insa din cauza formei, la apasarea pe frana si eliberarea manetei, o infima cantitate de lichid intra din cauza depresiunii in circuit.

In felul asta, circuitul dinspre pompa spre etrier, primeste tot mai mult lichid, placutele se apropie de disc, in timp cursa scade iar intr-un final frana se blocheaza.

Cum orice circuit de genul asta are si pierderi infime, in cateva minute, presiunea in etrier a scazut si ai putut urni motorul.

Poti verifica simplu... dar acasa.

Faci "pompe" la maneta, cam una la 5-10 secunde... si dupa cateva franari se va produce acelasi fenomen.

Rezolvarea:

Te uiti la pompa de frana sau la maneta, ce nu lasa cursa libera (ce impiedica pistonul sa revina complet).

 

Dupa ce am apucat sa trimit postul, am vazut ca ai gasit problema. Bafta !

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

ce defectiune sa aiba un furtun?ca in afara de a se sparge eu unul nu cunosc.

mentionez ca sunt furtune cu "tresa metalica" din alea de fitze "race" ;)

 

Daca nu cunosti nu inseamna ca nu poate exista. Se intampla foarte rar dar se intampla, se exfoliaza o bucata din furtunul de frana pe interior si actioneaza ca o supapa. Tu apesi frana dar presiunea nu mai este eliberata din cauza bucatii de furtun care actioneaza ca o supapa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prostii???? maistre....pistonasii nu se blocheaza din cauza mizeriei? interesant inseamna ca motoarele care vin la noi la service sunt de pe alte planete...

 

 

 

pai nu se blocheaza singur si apoi se deblocheaza..emberule..daca e blocat blocat ramane...ori are prea mult lichid in instalatie or orificiul de retur e infundat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mizez si eu tot pe fierberea lichidului de frana. Mi s-a intamplat exact la fel in padure, dupa cateva serii de coborari lungi, unde tineam frana fata semistransa pentru o viteza constanta.

Mai exista si o solutie de ameliorare a problemei: schimbat lichidul DOT4 cu lichid DOT5.1, care are punctul de fierbere cu 40 grade mai ridicat.

 

P.S. Ca si cauze ale acestei probleme, pe langa manete aftermarket sau lichid prea mult, mai pot fi garniturile de la pompa de frana imbatranite si care blocheaza un pic pistonul pe pozitia apasat, sau arcul din capatul pistonului de frana, care sa-si fi pierdut elasticitatea. Adica, intr-un cuvant, kitul de reparatie de la pistonul de frana.

Editat de asds
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...