Jump to content

Recommended Posts

Salut, am un sasiu de piaggio ciao cu motor de SI aprindere electronica, l-am luat de la cineva, trebuie reconditionat mecanic dar si estetic putin.

 

Problemele mecanice pe care le-ar avea:

1.Porneste pe distante foarte mari (10-20m)

2.Sub volanta se aude un tacanit pana pornesti (pana pronea ca acum nu mai porneste deloc ...)

*tacane doar pana porneste, cand este invartita volanta cu mana sau cand mergi cu ea de coarne

___________________________________________

 

Am desfacut cilindrul si uitati ce am gasit:

cota pistonului este 39.2 iar cota chiuloasei este de 43 (Polini Motori)

pistonul are pe el doua "zgarieturi" (probabil din cauza faptului ca nu sa folosit ulei ... cred eu dar nu sunt sigur daca voi credeti altceva ... ziceti.)

Biela are putin joc lateral dar nu are joc deloc sus-jos, l-am siliconat, curatat si l-am pus la locul lui.

 

Problema care m-a exasperat de-a dreptul este ca se rupe pana de la volanta, mi-a rupt vreo 6 pene pana acum, de la ce sa fie ???

 

Precizez ca volanta nu loveste in nimic ...

Este foarte putin descentrata dar asa a fost ...

Am pus pene Home Made dar si din magazin

 

Cea mai mare distanta pe care am parcurs-o a fost cam 3km ... dupa care se rupe, in rest de la 10-15m pana la max 150-200 m.

______________________________________________________

Va multumesc anticipat !

Link to post
Share on other sites

problema ta e de la ambreaj.am avut si eu aceasiu problema.e mai greu de explicat.sub oala de abreaj este o siguranta care tinte acel bolt cu ace.la mine nu a mai avut acea saiba cu umar sa ii zic asa si am pus una normala care agata in siguranta de la oala si in tot rupea penele pana am observat la un alt amreaj acea saiba.daca reusesc iti fac poza.la mine acea saiba a fost problema.

Link to post
Share on other sites
Guest corleone

Problema care m-a exasperat de-a dreptul este ca se rupe pana de la volanta, mi-a rupt vreo 6 pene pana acum, de la ce sa fie ???

 

Volanta nu e pe con? Cand strangi volanta strange pe con? Pana e din otel sau ceva improvizatie?

Edited by corleone
Link to post
Share on other sites

penele au fost si cumparate cat si home made ... acum ce sa zic nu stiu exact materialul ca si compozitie la magazin insa eu acasa am facut dintr-un bolt fier cred ... stiu sigur ca e tratat ... asta stiu sigur.

 

Am sa incerc in weekend sa fac alta pana si sa schimb ambreiajul ... am 2 biciclete dastea acasa, una cu platou cu platina si SI-u asta cate numa paguba mi-a tinut ... tin sa precizez ca am facut cu cel pe platina 80 km cu 2 opriri sa se mai raceasca nu ca ar fi cerut-o motorasul, insa cel electronic ... este mai mlut decat enervant .

 

Multumesc mult pentru ajutor si astept sugestii in continuare !

 

PS: Are ceva daca chiuloasa are o cota iar cilindru are alta ? am inteles ca s-ar uza mai repede setul ...

Link to post
Share on other sites
Guest corleone

penele au fost si cumparate cat si home made ... acum ce sa zic nu stiu exact materialul ca si compozitie la magazin insa eu acasa am facut dintr-un bolt fier cred ... stiu sigur ca e tratat ... asta stiu sigur.

 

Am sa incerc in weekend sa fac alta pana si sa schimb ambreiajul ... am 2 biciclete dastea acasa, una cu platou cu platina si SI-u asta cate numa paguba mi-a tinut ... tin sa precizez ca am facut cu cel pe platina 80 km cu 2 opriri sa se mai raceasca nu ca ar fi cerut-o motorasul, insa cel electronic ... este mai mlut decat enervant .

 

Multumesc mult pentru ajutor si astept sugestii in continuare !

 

PS: Are ceva daca chiuloasa are o cota iar cilindru are alta ? am inteles ca s-ar uza mai repede setul ...

 

Poti sa pui o poza cu volanta? Cred ca facem o confuzie, ia o poza de pe net.

Link to post
Share on other sites

La cotele care le-ai dat tu rezulta ca ai kit de 80 cm3. Faptul ca ai acele zgarieturi pe piston iti maresc sansele ca segmentii sa fie uzati inegal si sa piarda compresie.De aici rezulta pornirea greoaie.

Catdespre ruperea acelui bolt, banuiesc ca e setat incorect avansul aprinderii.

Link to post
Share on other sites
Problema care m-a exasperat de-a dreptul este ca se rupe pana de la volanta, mi-a rupt vreo 6 pene pana acum, de la ce sa fie ???

 

 

Cuplul de strangere al piulitei incorect, trebuie stransa mai tare...

Link to post
Share on other sites

poze am gasit pe net (nu este volanta mea dar este identica, platoul este si el tot de SI )

http://www.4tuning.ro/images/vand-aprindere-stator-volanta/vand-aprindere-stator-volanta-3f4dbe61e2d865573-0-0-0-0-0.jpg

 

http://www.4tuning.ro/images/vand-aprindere-stator-volanta/vand-aprindere-stator-volanta-b7d58e61e2c01f2a9-0-0-0-0-0.jpg

___________________________________________________________________________________________________

setul nu cred ca are cum sa fie de 80 deoarece doar chiuloasa este de 43mm, pistonul respectiv cilindrul sunt de 39,2 (masuratorile au fost efectuate cu un subler fara afisaj digital asa ca marja de eroare poate fi de max 0.01 - 0.02mm)

 

 

Alex cum se regleaza avansul la electronic ? la platina se regleaza cu lera, distanta la care se deschide platina si momentul in care da scanteia sa fie sus pistonul (PMS*) dar la electronic eu chiar nu stiu ce e de reglat ...

 

*punct mort superior

________________

 

Respect ... !

Link to post
Share on other sites

Daca nu se poate modifica pozitia platoului,respectiv a senzorului de semnal atunci avansul nu se poate ajusta.

La tine tind sa cref ca,conul nu mai este in conditie buna si toata presiunea este suportata de pana.De aceea te intreb daca volanta iese usor la demontare,sau o scoti cu presa?

Daca iese usor conul este distrus,ca este cel de la volanta ,sau ax,dar clar blocajul in con nu se realizeaza.Poti incerca cu solutie de blocare ,sau lagare urmatoarea montare poate reusesti sa blochezi volanta pe ax.Piulita nu are nici o treaba cu sustinerea volantei.ea doar asigura cuplajul in con

PS.Daca conul este corect,o simpla apasare cu mana si ai nevoie de presa sau putina bataie sa o scoti.

Link to post
Share on other sites

poze am gasit pe net (nu este volanta mea dar este identica, platoul este si el tot de SI )

http://www.4tuning.ro/images/vand-aprindere-stator-volanta/vand-aprindere-stator-volanta-3f4dbe61e2d865573-0-0-0-0-0.jpg

 

http://www.4tuning.ro/images/vand-aprindere-stator-volanta/vand-aprindere-stator-volanta-b7d58e61e2c01f2a9-0-0-0-0-0.jpg

___________________________________________________________________________________________________

setul nu cred ca are cum sa fie de 80 deoarece doar chiuloasa este de 43mm, pistonul respectiv cilindrul sunt de 39,2 (masuratorile au fost efectuate cu un subler fara afisaj digital asa ca marja de eroare poate fi de max 0.01 - 0.02mm)

 

 

Alex cum se regleaza avansul la electronic ? la platina se regleaza cu lera, distanta la care se deschide platina si momentul in care da scanteia sa fie sus pistonul (PMS*) dar la electronic eu chiar nu stiu ce e de reglat ...

 

*punct mort superior

________________

 

Respect ... !

 

Eu am avut mai multe Piaggio Ciao, si ruperea penei este buba lor.Se rupe ca opresti motorul din mers cu decompresorul, dandu-i brusc peste cap volanta, acest proces fortand pana.

O alta cauza a ruperii penei este ca dai prea mult la pedale cu decompresorul tras in incercarea de a o porni.

 

La electronic nu ai ce regla, nu are platina.

 

Nu iti porneste deoarece ai chiuloasa prea mare, pune una stock si vei vedea cum va merge.Am facut si eu experimente de astea si avea aceleasi probleme care le enumeri.Cand desfaceam chiuloasa se vedea clar ca scapa scapa ulei si benzina la imbinare, pierzand si compresie astfel.

Am un car de piese din motor pentru acest moped, daca ai nevoie de ceva nu ezita sa ma contactezi.

 

O alta problema care mai apare este ca se deplaseaza magnetul volantei (lipiciul care il tine lipit se coace si nu o il mai tine).Poti verifica daca s-a intamplat asta tragand cu mana de el in sus si in jos.

Daca are joc va trebui sa iei picatura si sa il pui exact in punctul in care a fost pus din fabrica pentru a da scanteie sau va trebui sa iti cumperi alta volanta.

 

Ruperea penelor cauzeaza avarii si la santul volantei care le tine, acesta olarindu-se si producand joc penei.Inspecteaza acel sant si urmareste sa fie drept.Daca nu este va trebui sa schimbi volanta si pana (fa-o la un strungar din otel).

 

Pana si cel mai mic joc la volanta iti inatrzie aparitia scanteii, chiar anularea ei.Este posibil ca volanta sa se miste in punctul bun in urma nenumaratelor tale incercari si sa porneasca (teoria numeroaselor pedale), dar intr-un final nu iti va mai porni deloc deoarece pana se va face franjuri si volanta iti va sari de la punct.

 

Succes la mestereala. :cheers:

Edited by Impostorul
Link to post
Share on other sites
Guest corleone

Daca nu se poate modifica pozitia platoului,respectiv a senzorului de semnal atunci avansul nu se poate ajusta.

La tine tind sa cref ca,conul nu mai este in conditie buna si toata presiunea este suportata de pana.De aceea te intreb daca volanta iese usor la demontare,sau o scoti cu presa?

Daca iese usor conul este distrus,ca este cel de la volanta ,sau ax,dar clar blocajul in con nu se realizeaza.Poti incerca cu solutie de blocare ,sau lagare urmatoarea montare poate reusesti sa blochezi volanta pe ax.Piulita nu are nici o treaba cu sustinerea volantei.ea doar asigura cuplajul in con

PS.Daca conul este corect,o simpla apasare cu mana si ai nevoie de presa sau putina bataie sa o scoti.

 

cred ca asta e problema, din acest motiv l-am intrebat daca volanta strange pe con. daca nu se pupa pe con ii va rupe mereu pana.

Link to post
Share on other sites

@TNG

 

Volanta intra si iese de pe locul ei relative greu adica sa intre acolo e ceva bataie de cap iar s-o scot iau 2 patenti si o bucata de lemn (dupa doua ciocane sare).

 

 

@Impostorul

 

La ce pret ar ajunge o volanta de SI electronica ?

Am vreo sansa aa gasesc vreun set de 43mm la un pret acceptabil ? (SH vorbind)

Cam care e diferenta in cc de la standardul de 38,2 la 39,2 ?

______________________________________________________________________

PS: Pana acum a pornit cu chiuloasa actuala asa ca nu cred ca pierde compresie … (doar parerea mea)

______________________________________________________________________

 

 

 

Multumesc mult pentru timpul acordat, doar ce am venit si ma simt ca acasa, astept in continuare comentariile voastre cu privire la problema mea si eventuale sfaturi daca se poate !

 

Toate cele bune !

 

LE:

@Corleone: mopedul nu este al meu, mi l-a incredintat cineva pentru reconditionare … este intr-o stare deplorabila, abia astept sa rezolv problema cu pana si sa il dau acasa , eu am Mopedu' meu si v-am zis am mers cu el 80 km cu 2 opriri.

Edited by andre3ey
Link to post
Share on other sites
Guest corleone

Eu am avut mai multe Piaggio Ciao, si ruperea penei este buba lor.Se rupe ca opresti motorul din mers cu decompresorul, dandu-i brusc peste cap volanta, acest proces fortand pana.

O alta cauza a ruperii penei este ca dai prea mult la pedale cu decompresorul tras in incercarea de a o porni.

 

Nu are nici o treaba decompresorul cu pana, eu am avut Piaggio Si si l-am abuzat in toate felurile posibile si nu a cedat nimic in afara de sudurile de la bascula din cauza sariturilor "ca la cross".

 

@TNG

 

Volanta intra si iese de pe locul ei relative greu adica sa intre acolo e ceva bataie de cap iar s-o scot iau 2 patenti si o bucata de lemn (dupa doua ciocane sare).

 

 

Pai nu e in regula, la motorasul asta volanta intra usor dar iese greu, fara presa nu reuseam sa o scot. Ai probat daca volanta are acelasi con cu volanta? Corect este volant.

Link to post
Share on other sites

@TNG

 

Volanta intra si iese de pe locul ei relative greu adica sa intre acolo e ceva bataie de cap iar s-o scot iau 2 patenti si o bucata de lemn (dupa doua ciocane sare).

 

 

@Impostorul

 

La ce pret ar ajunge o volanta de SI electronica ?

Am vreo sansa aa gasesc vreun set de 43mm la un pret acceptabil ? (SH vorbind)

Cam care e diferenta in cc de la standardul de 38,2 la 39,2 ?

______________________________________________________________________

PS: Pana acum a pornit cu chiuloasa actuala asa ca nu cred ca pierde compresie … (doar parerea mea)

______________________________________________________________________

 

 

 

Multumesc mult pentru timpul acordat, doar ce am venit si ma simt ca acasa, astept in continuare comentariile voastre cu privire la problema mea si eventuale sfaturi daca se poate !

 

Toate cele bune !

 

LE:

@Corleone: mopedul nu este al meu, mi l-a incredintat cineva pentru reconditionare … este intr-o stare deplorabila, abia astept sa rezolv problema cu pana si sa il dau acasa , eu am Mopedu' meu si v-am zis am mers cu el 80 km cu 2 opriri.

Nu am volanta pentru modelul electronic, adica am dar sunt avariate.

Set de 43 gasesti, iti las pe pm adresa ca sa nu fac publicitate.

Nu stiu ca zic exact ce diferenta de centimetrii este intre cele doua, trebuie calculat.

Va merge mult mai bine daca ii vei pune chiuloasa care trebuie, eventual sa te duci cu cea care o ai la sudura in aluminiu sa o umple si dupa sa o duci la un strungar sa ti-o niveleze.

Poti sa ii cresti compresia daca ii mai umple putin chiuloasa, dar nu e recomandat.

Edited by Impostorul
Link to post
Share on other sites
Nu am volanta pentru modelul electronic, adica am dar sunt avariate.

Set de 43 gasesti, iti las pe pm adresa ca sa nu fac publicitate.

Nu stiu ca zic exact ce diferenta de centimetrii este intre cele doua, trebuie calculat.

Va merge mult mai bine daca ii vei pune chiuloasa care trebuie, eventual sa te duci cu cea care o ai la sudura in aluminiu sa o umple si dupa sa o duci la un strungar sa ti-o niveleze.

Poti sa ii cresti compresia daca ii mai umple putin chiuloasa, dar nu e recomandat.

 

Pai si daca as opta sa-i schimb aprinderea cu totul ? la ce pret m-ar ajunge ? (platou cu platina + volanta + bobina)

Nu am de gand decat sa il fac sa mearga nu ma intereseaza cat merge mi-a ajuns omu' si-a cam batut joc adica mi-a zis ca nu are nimic major doar ca nu porneste repede ... si cand am desfacut m-am crucit de-a dreptul, nu vreau sa fiu nesimtit vreau sa il fac in limita bunului simt de 3 saptamani ma tot invart pe langa el cu penele astea ... dar degeaba.

 

Lasa-mi id in privat in vara vreau sa ma apuc de ceva drumos cu piaggio-ul meu si m-ar interesa niste piese.

 

Apropo din cate am inteles variatorul iti da doar putere nu si viteza, cum e ?

 

Multumesc

!

Link to post
Share on other sites

Pai si daca as opta sa-i schimb aprinderea cu totul ? la ce pret m-ar ajunge ? (platou cu platina + volanta + bobina)

Nu am de gand decat sa il fac sa mearga nu ma intereseaza cat merge mi-a ajuns omu' si-a cam batut joc adica mi-a zis ca nu are nimic major doar ca nu porneste repede ... si cand am desfacut m-am crucit de-a dreptul, nu vreau sa fiu nesimtit vreau sa il fac in limita bunului simt de 3 saptamani ma tot invart pe langa el cu penele astea ... dar degeaba.

 

Lasa-mi id in privat in vara vreau sa ma apuc de ceva drumos cu piaggio-ul meu si m-ar interesa niste piese.

 

Apropo din cate am inteles variatorul iti da doar putere nu si viteza, cum e ?

 

Multumesc

!

Pentru a-l transforma pe platina ai nevoie si de alte cartere, nu prea merge sa pui platina pe cartere de electronic.

E incucartura mare, gandeste-te bine daca vrei sa ii faci mobra omului, te vei baga intr-un lung sir de evenimente.

Nu am piese noi, am piese sh de ciao, si nu cine stie ce (doar piese din motor).

Depinde ce role bagi in variator, dar oricum ar fi, se simte diferenta.

Link to post
Share on other sites

treaba cu variatorul era doar pentru a-mi imbogati eu cunostintele, cat despte "mobra" omului eu vreau s-o fac dar ... cand tu vi si-mi zici n-are nimic ... cum sa te ajut eu, eu pot doar sa-i cumpar volanta as i-o fac sa porneasca iar pe urma daca vrea s-o faca cat de cat ... ii spun ce si cum are de cumparat daca nu-i place la mecanic cu ea ...

 

Si asa mi-am tinut locu' ocupat 3 saptamani cu ea degeaba ... Vreau doar sa achizitonez o volanta, si pe viitor sare cu banu si si-o face el ...

Link to post
Share on other sites

treaba cu variatorul era doar pentru a-mi imbogati eu cunostintele, cat despte "mobra" omului eu vreau s-o fac dar ... cand tu vi si-mi zici n-are nimic ... cum sa te ajut eu, eu pot doar sa-i cumpar volanta as i-o fac sa porneasca iar pe urma daca vrea s-o faca cat de cat ... ii spun ce si cum are de cumparat daca nu-i place la mecanic cu ea ...

 

Si asa mi-am tinut locu' ocupat 3 saptamani cu ea degeaba ... Vreau doar sa achizitonez o volanta, si pe viitor sare cu banu si si-o face el ...

Eu fac pene din ....cheie de bicicleta, e de grosimea care trebuioe , 3mm, materialul e tare.... doar flex si pila pana obti pana disc. Daca pana e prea "inalta" nu se mai face presarea pe con, ci pe pana. Si asta poate fi un motiv pt. care iti foarfeca pana. Dupa atatea pene forfecate....starea canalului de pana din ambielaj, cum este? Daca s-a largit mult poate aparea o diferenta de aprindere.

Link to post
Share on other sites

Ca sa te lamuresc: SCHIMBA AMBIELAJUL!

Am avut si eu un piaggio ciao. Cele mai imputite motoare!

La mine a fost problema ambielajul, care era foarte putin stramb si facea joc la volanta. Rupea pana instant.

Link to post
Share on other sites

Salut , am motor de piaggio ciao in stare excelenta , este nepornit de anul trecut , am desfacut mopedul sa-l curat , vopsesc , dar nu l-am mai montat inapoi . Daca te intereseaza , da-mi pm . Sunt din Bucuresti.

Link to post
Share on other sites

Cat ceri pe tot motorul ?

Nu stiu daca e mult sau putin ,100 lei tot agregatul . Poti sa vii in week-end sa-l iei . Stau in zona metrou Republica.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...