Sari la conținut

Flasher pentru stopuri


Postări Recomandate

Cred ca si asta e un punct de vedere oarecum valid. Nu? Aci sunt "avocatu' distratului" 'ntelegi? :cheers:

Adica la o adica, unu distrat si care te loveste din spate poate da, oricind si la orice ora, vina pe stopurile neconforma. Ca daca erau conforme , sigur te vedea... Nu mai conteaza ca ala care te-a lovit in spate si e de vina, se uita in balarii...

Plauzibil... mai ales in romania :crack:

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Idei?

Ce-ar fi sa faci tu un sistem dinasta si sa-l patentezi, nu vezi ca nu are nimeni asa ceva?

Io cred ca o sa fii mai tare decat toate departamentele de dezvoltare de pe la Kawasaki, Honda, Suzuki, Ducati, etc etc LA UN LOC!

 

ps: sustin parerea lui switch, lasati-o moarta cu demersul asta, e deja prea de tot...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-ar fi sa faci tu un sistem dinasta si sa-l patentezi, nu vezi ca nu are nimeni asa ceva?

Io cred ca o sa fii mai tare decat toate departamentele de dezvoltare de pe la Kawasaki, Honda, Suzuki, Ducati, etc etc LA UN LOC!

 

ps: sustin parerea lui switch, lasati-o moarta cu demersul asta, e deja prea de tot...

nu inteleg ce va incurca pe voi ce punem pe motoare.

ne omoara astia oricum. macar asa avem o sansa. :crack:

Editat de florynn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-ar fi sa faci tu un sistem dinasta si sa-l patentezi, nu vezi ca nu are nimeni asa ceva?

Io cred ca o sa fii mai tare decat toate departamentele de dezvoltare de pe la Kawasaki, Honda, Suzuki, Ducati, etc etc LA UN LOC!

 

ps: sustin parerea lui switch, lasati-o moarta cu demersul asta, e deja prea de tot...

 

Sistemul este brevetat pe mai multe tipuri de autoturisme. Ex bmw mareste suprafata luminata, mercedes incepe sa clipeasca, etc., insa la franari agresive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-ar fi sa faci tu un sistem dinasta si sa-l patentezi, nu vezi ca nu are nimeni asa ceva?

Io cred ca o sa fii mai tare decat toate departamentele de dezvoltare de pe la Kawasaki, Honda, Suzuki, Ducati, etc etc LA UN LOC!

 

ps: sustin parerea lui switch, lasati-o moarta cu demersul asta, e deja prea de tot...

 

Mah, iti spusese cineva mai devreme cat esti de destept. Nu trebuia sa ne mai arati inca o data.

 

Departamentele de cercetare tin cont de ideile venite de la clienti. Aia nu fac cercetare ca sa ia premiul Nobel ci ca sa vanda mai bine, adica sa ofere clientilor ceea ce oricum isi doreau.

 

Pe de alta parte, orice inventie/inovatie nu e primita cu foarte mare entuziasm de la inceput. Oamenii isi dau cu parerea, discuta avantajele si dezavantajele, daca le place sau nu...

Nu e nevoie sa te arati superior fara sa spui de fapt nimic. Poti sa spui ca nu-ti place estetic sau orice altceva, asta daca vrei sa participi la discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de alta parte, orice inventie/inovatie nu e primita cu foarte mare entuziasm de la inceput.

adevarat, am vazut treaba asta intimplindu-se de destule ori.

dar problema e alta. improvizatia la instalatia electrica ramine improvizatie. producatorul face zeci si sute de teste, chiar daca pare ca o piesa e trintita la intimplare acolo. vrei un exemplu? a trebuit sa pun un releu ca sa-mi mearga xenonul, chinezarie care sub o anumita tensiune nu vroia sa porneasca. am montat releul intr-un loc in care mi-am imaginat ca n-o sa ajunga apa. am pus preventiv si niste Poxipol pe la imbinarile carcasei releului. intr-o zi ploioasa, plec spre serviciu si arunc o privire spre motor. vad farul aprins. WTF? ma duc si deconectez bateria, cind ma intorc de la serviciu ma uit ce s-a intimplat. intrase apa in releul de care ziceam, de la ploaie. dreq stie cum, nu-mi explic nici acum.

gindeste-te ca pui un sistem de clipocit din asta si se f.uta, de exemplu de la ploaie, sau pentru ca nu apreciaza spiturile de tensiune etc. si te trezesti ca nu mai merge stopul deloc. adica frinezi bucuros, pe ideea ca ala din spate o sa fie avertizat de clipoceala si de-odata simti un sut puternic in poponeata.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vorbeam in general.

In particular... se poate arde becul de stop. Eu am patit-o. Cine stie cat oi fi mers fara bec de frana pana sa ma prind ca nu se mai aprinde.

Exista un principiu - cu cat complici lucrurile, cu atat sunt mai mari sanse sa se strice ceva. Asta nu inseamna ca trebuie sa ramanem la masini si motociclete din Familia Flinstone. Asta e, se strica se repara, dar pana se strica te bucuri de imbunatatire. Asa nah, de la un circuit electric naspa poate sa iti ia foc motocicleta.

 

Ca sa imi spun si eu parerea pe subiect

Ideea in sine e interesanta. Am si eu retinerile pe care le-au exprimat ceilalti - Daca e ceva neobisnuit s-ar putea ca soferii din spate sa reactioneze mai tarziu pentru ca nu stiu cum sa reactioneze si daca instalatia nu e omologata se poate sa se interpreteze in defavoarea ta in caz de doamne fereste.

 

Eu mi-am pastrat stopul si semnalizatoarele originale pentru ca sunt mari si se vad bine. M-ar fi tentat si pe mine poate ceva mai finutz, pe leduri, dar am zis ca asa e cel mai bine.

Ma uit mereu in oglinzi si cand vad ca e cate unul care tot sta in fundul meu, ori il las sa ma depaseasca, ori plec eu mai departe de el. Incerc sa ma uit in oglinzi sa vad ce se intampla si cand pun cate o frana mai brusca, dar nu m-as putea lauda ca fac asta mereu.

Nu plec niciodata de acasa fara echipament de protectie, asta insemnand ca am pe spatele jachetei niste chestii reflectorizante. Sper sa fiu mai vizibil datorita lor. Pana acum nu a incercat nimeni sa parcheze chiar peste mine, dar nu se stie niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vorbeam in general.

In particular... se poate arde becul de stop. Eu am patit-o. Cine stie cat oi fi mers fara bec de frana pana sa ma prind ca nu se mai aprinde.

se poate termina benzina in timpul unei depasiri la limita.

sau sa se f.uta CDI-ul si sa nu mai ai scinteie.

sau sa se rupa lantul.

sau sa faci un stop cardiac.

sau sa vina un cutremur de 10 grade Richter.

sau sa cada un meteorit peste tine.

 

dar e mult mai probabil ca o improvizatie din asta sa se buleasca. cam tot ce tine de pericol trebuie judecat strict pe probabilitati.

 

si eu am patit sa mi se arda stopul si tocmai de asta il verific zilnic si am un bec de rezerva la mine. dar in 4 ani de cind merg cu motorul nu s-a intimplat decit o singura data. in schimb faza cu releul s-a intimplat la relativ putin timp dupa ce l-am pus. vezi? probabilitati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun. Atunci luam probabilitatile in calcul. Montam stop suplimentar(mai micut si mai finut), iar circuitul il montam numai pe stopul principal. Sau invers, dupa preferinte.

 

Montajul se izoleaza cu hot glue gun impotriva apei si se pune intre aripa si sa.

 

 

Are cineva idee cat costa piesele din schemele alea cu PIC-uri? Renteaza sa-l faci home-made sau... mai bine dai banii pe unul facut pe dincolo? 150 de lei mi se pare cam mult pt cateva piese...

 

@calin Ca masuri de siguranta, iei zilnic o aspirina, pentru ca protejeaza inima si nu circuli prin Vrancea. Daca stii deja sa ocolesti gropile din asfalt, sunt sigur ca te poti feri si de-un meteorit.

Editat de livius_ereticus007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

releul de care ziceam unde crezi ca l-am pus? intre aripa si sa, tot a intrat apa. ca sa izolezi ca lumea mai bine-l torni in rasina epoxidica, gen Bison bicomponent. plasticul ala topit nu stiu cit rezolva problema.

n-are sens sa te complici cu microcontrollere, rezolvi cu doua 555-uri.

ramin la parerea mea ca e cvasi-inutil si eventual periculos. daca ai face cum zic astia ca e la masini, sa se activeze doar la frinari puternice mai zic, dar deja e complicatie prea mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se poate mai simplu fara montaj electronic, cu flashurile din videoclip . montat unul in stop legat pe + de la frana si cred ca se rezolva problema fara alte complicatii ( teoretic) :scratch:

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cati forumisti este nevoie pentru a se schimba/inlocui un bec?

 

-1 pentru a schimba becul

-1 pentru a posta si anunta ca becul a fost schimbat

-14 pentru a impartasi experiente similare si a arata noi modalitati de schimbare a becului

-7 pentru a avertiza asupra pericolelor ce apar la schimbarea becurilor

-27 pentru a corecta greseli gramaticale aparute in posturile despre schimbarea becurilor

-53 pentru a lua la misto pe cei ce au corectat greselile gramaticale

-2 profesionisti in domeniu care sa atraga atentia ca termenul corect este "lampa"

-15 care sa pretinda ca au lucrat in domeniu si termenul "bec" este la fel de corect

-109 care spun ca forumul nu este despre becuri si discutia trebuie mutata pe un forum despre becuri

-111 care sustin ca atata timp cat toti folosim becuri, discutia este utila pe forum

-306 pentru a discuta care sunt cele mai bune metode de a schimba becuri, care sunt cele mai bune, de unde se pot cumpara si cat costa

-27 pentru a posta linkuri catre siteuri unde pot fi vazute diverse modele de becuri

-14 pentru a spune ca linkurile nu sunt corecte si a posta pe cele corecte

-33 pentru a cita tot ce s-a postat pana in momentu respectiv si a raspunde "si eu"

-6 pentru a atrage atentia sa se foloseasca functia "cautare"

-12 pentru a posta ca ei renunta definitiv la forum din cauza divergentelor aparute pe marginea subiectului

-143 pentru a spune "cauta intai pe google si daca nu gasesti nimic despre becuri atunci intreaba pe forum"

-16 posturi unde doi membri poarta o discutie total paralela cu subiectul

-24 posturi in care li se atrage atentia sa foloseasca mesajele private sau e-mailul

-1 moderator care sa avertizeze ca daca nu se inceteaza cu mesajele aiurea va inchide topicul

-1 membru nou al forumului care raspunde la 6 luni dupa ultimul post si totul o ia de la inceput...

 

Buuun... Si acum on topic

Piesele din circuitul cu 4017 costa cam 20 lei toate, asta incluzand si perfboard-ul, si da, o sa functioneze exact asa cum vrei tu. Viteza clipocitului o reglezi din potentiometru. Daca nu ai, n-ar fi rau sa-ti iei si un bread-board pentru a testa circuitul inainte de orice lipitura. La magazin intrebi de placa pentru prototipuri, numai sa ai grija ca lumea o confunda cu perfboard.

 

Fiabil? De 2 ani am pe motor un montaj ce foloseste 3 integrate 4017.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot s-a ajuns pana la microcontrollere, pentru a se aprinde doar cand franezi puternic nu s-ar putea monta un senzor sa masoare deceleratiile mai agresive si doar atunci sa sa inceapa sa clipeasa?

Poate chiar semnalele, daca vi se pare ca nu e bine si nu e fiabil sa se umble la circutul de frana.

Din cate am vazut prin oras oricum multi nu folosesc semnalele sau le uitaaaaa de te apuca nervii ca nu stii ce are omu' de gand :smoke:

Editat de Freelancer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice se poate. intrebarea e: merita? poti ca amator sa-i masori fiabilitatea? poti sa-l faci fail-safe, adica sa nu f.uta de tot meciu' cind se strica? etc etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Buuun... Si acum on topic

Piesele din circuitul cu 4017 costa cam 20 lei toate, asta incluzand si perfboard-ul, si da, o sa functioneze exact asa cum vrei tu. Viteza clipocitului o reglezi din potentiometru. Daca nu ai, n-ar fi rau sa-ti iei si un bread-board pentru a testa circuitul inainte de orice lipitura. La magazin intrebi de placa pentru prototipuri, numai sa ai grija ca lumea o confunda cu perfboard.

 

Fiabil? De 2 ani am pe motor un montaj ce foloseste 3 integrate 4017.

 

Multam! Asta vroiam sa citesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a discutat despre fiabilitatea unui montaj electronic,folosit pe moto.As avea cateva completari,foarte la obiect.

Fiind vorba de componente electronice,in cazul de fata un integrat,4017,e util de stiut daca acesta se preteaza la aplicatia data.O problema ar fi temperatura,mai precis gama de temperatura in care functionarea e sigura,apoi tensiunea maxima de alimentare,care nu trebuie depasita in nici-o situatie.Integratul pomenit functioneaza intre -40 si cca 70 grade Celsius,iar tensiunea maxim admisa e 18V.As zice ca temperatura e in regula,in schimb pot exista varfuri de tensiune ce pot depasi 18V.De aceea ar fi util un stabilizator de tensiune integrat,7812,care stabilizeaza tensiunea de intrare la 12V.Desigur ca e importanta si realizarea practica a montajului,lipituri ingrijite,fixarea mecanica a componentelor,etansarea.

Daca se pune schema electrica,se poate discuta la obiect...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...