Sari la conținut

Camshaft Chain Tensioner


Postări Recomandate

reisere... daca ai bani, ia unul nou. Daca nu, desfa-l pe cel vechi, intinde putin de arcul ala si pune-l la loc, va mai merge cateva mii de km. Ca operatiune de lucru, cand il pui la loc, ultima data pui surubul cu arc, sa impinga intinzatorul cum trebuie, altfel rupi lantul de distributie.

Cum facea ala in video... e periculos, poate sa rupa lantul, uzeaza patine etc.

Era unul cu Honda mai sus... Honda are aceasta "boala" mai ceva ca oricare alta moto. Si acolo e MULT mai complicat de intins arcul, e un sistem total diferit. Dar merge si ala recalibrat. Si acum il tin minte pe Trancanici cand mi-a zis ca e distributia facuta praf de face asa. Era doar acel amarat de intinzator, am mai facut 10 mii dupa ce l-am recalibrat.

Bafta la stricat! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se strica intinzatorul,mai exact arcul ala nu mai confera forta necesara.Singura chestia pe care puteam sa o mai fac era sa vad cati dinti are iesiti.Poate o sa fac si asta cand o sa am timp,oricum nu cred ca e la capat.Motorul vreo 25000 km.Distanta dintre dintii intinzatorului e cam de 1 mm,deci cu un 1 click nu se tensioneaza asa mult lantul.Eu unul nu cred ca o sa fie o problema.Ramane de vazut.

Asta e intinzatorul de la Kawa 08 zx-6r.La inceputul filmului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca daca intradevar arcul e slab si nu a putut impinge pistonasul inca un dinte, dupa cateva mii de km cand va trebui sa extinda din nou intinzatorul iarasi n-o sa mai poata si zgomotul va reveni. Mai bine desfaceai de tot intinzatorul, vedeai unde lucreaza si intindeai arcul, sau il schimbai, sau ii mai adaugai un distantier ceva sa impinga pistonasul cu forta mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate despica firul in 4 la nesfarsit ... eu unul sunt de acord cu faptul ca: Odata ajuns la jumatate din cursa intinzatorului arcul impingator nu mai are aceeasi forta de impingere, de aici si sunetele nespecifice de distributie. Daca schimbi lantul cum zic unii pe aici; il schimbi o data, de 2 ori dar arcul ala isi pierde din "tarie" ... o sa ajungi sa schimbi lantul si dupa 1000 de km cand se mai lasa sa inceapa sa bata ... sunt multe defecte de fabricatie ca sa zic asa.

 

Imi plac baietii care isi dau cu parerea ca-s tiganii cand unii din ei nu au desfacut o data un intinzator de genul, sau sa il compare cu unul nou, sau chiar sa monteze intinzator nou si dupa cateva sute de km sa bata iar distributia. Din carti pare imposibil dar in practica totusi se intampla ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa gasesc alt arc cu aceleasi caracteristici e foarte greu.In primul rand mi-ar trebui sa am un arc nou de intinzator ca sa pot sa merg la vreo "fabrica" de arcuri ca sa mi-l faca.Nici nu mi-ar trece prin cap sa fac asta.Un intinzator nou e 100 euro si unul manual e 40 dolari.Cand o sa am timp,o sa verific sa vad cat e de intins.Dupaia,in functie de ce gasesc,o sa iau o decizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi plac baietii care isi dau cu parerea ca-s tiganii cand unii din ei nu au desfacut o data un intinzator de genul, sau sa il compare cu unul nou, sau chiar sa monteze intinzator nou si dupa cateva sute de km sa bata iar distributia. Din carti pare imposibil dar in practica totusi se intampla ...

N-am citit specific, dar pun pariu ca in manual zic aia ca odata cu lantul se schimba si intinzatorul. :grinbandit:

Pam pam.

 

Omeni buni, daca arcu ala inventat de injinerii aia de la Honda/Suzuki nu mai are putere sa impinga intinzatorul sa iasa inca un dinte, inseamna ca lantul e gata. Orice ghidusie in plus nu face decat sa prelungeasca agonia, adica o tiganie.

Nu pot sa cred ca daca pui un lant nou si un intinzator nou o sa tina 1000km. Asta sa i-o spui lu mutu', nu mie. :D

 

Btw, se schimba si patinele, uitasem.

 

Nu inteleg ce atata teorie, greseli de proiectare, etc.

Nu nene, simplu, o motoreta de genul e facuta sa tina distributia sa zicem 50.000km. S-au facut 50.000km, scoti banutu din buzunar si schimbi: lantul, patinele si intinzatorul. Bate? Faci la fel.

Intinzatoarele sunt auto-ajustabile incat sa compenseze uzura lantului. Nu mai fac asta? Pa. Schimbi tot. Nu ai bani? Te uiti la ea, o lasi in garaj pana ai.

 

Eu daca as avea service nici nu as sta la discutii sa fac ghidusii la intinzatoare sau sa schimb intinzator vechi cu unul nou cand lantul e deja varza sau aproape de varza.

Nu nene, fara tiganii, vii cu lant nou, intinzator, patine, le schimbam. Nu? Mergi la aia care fac tiganii! Sanatate maxima.

Cu carpeala nu ajungi nicaieri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omeni buni, daca arcu ala inventat de injinerii aia de la Honda/Suzuki nu mai are putere sa impinga intinzatorul sa iasa inca un dinte, inseamna ca lantul e gata. Orice ghidusie in plus nu face decat sa prelungeasca agonia, adica o tiganie.

Nu pot sa cred ca daca pui un lant nou si un intinzator nou o sa tina 1000km. Asta sa i-o spui lu mutu', nu mie. :D

 

http://www.bcsportbikes.com/forum/showthread.php/20654-F4i-owners-cam-chain-tensioner

 

2500km, 5000km, 3 schimbate in 9000km.

 

La modelul meu faceau zgomot de noi, de la cateva mii de km. Ultima revizie a intinzatorului cica e mai buna, ar trebui sa tina 20-30 000km.

E plin netul de discutii pe tema asta. Cateodata inginerii astia cu ochi oblici mai o dau in bara. Culmea, cu o piesa asa simpla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"The automatic tensioner that comes with the bike is essentially:

- a coil spring that turns a screw

- the screw extends a piston

- the piston pushes the chain guide against the chain

 

The spring gets weak after a while and does not apply enough pressure. When it starts to go bad, you get a light buzzing sound just above 5,000 rpm. As it gets worse, the buzz gets louder and over a wider rpm range. When it gets really bad, it sounds like your bike is about to fall apart."

 

Chestia asta nu e complet adevarata, e explicat extrem de simplist.

Lantul nu e tinut intins de cacatul ala de arc din intinzator, e tinut de tija cu dinti care tot iese si nu mai poate sa intre inapoi decat daca e eliberata manual. Arcul doar ajuta tija sa se extinda, si e suficient de puternic. Apoi forta de apasare a lantului e mentinuta de dintele de blocaj, nu de arc. Sa nu-si inchipuie cineva ca tija aia se misca in-out si ca arcul se extinde/comprima dupa cum oscileaza lantul.

Mie o solutie simpla mi-ar parea un arc mult mai puternic si nu tigania aia de intinzator manual. E bun si ala, dar ala trebe reglat permanent. Suntem in secolul 21, ceva care se autoregleaza nu e rocket-science.

Bine, stiu ca se practica, dar asa vad eu problema.

Si nu cred ca e chiar asa comuna, daca era asa ar fi scos Honda vreun buletin si ar fi schimbat dracia aia de intinzator cu ceva mai puternic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, de cacatul ala de arc e tinut intins, ca el face treaba, tija e doar un distantier ca sa ii zic asa ... ia un arc si incearca sa il comprimi in mana, ai sa vezi ca spre final e mai tare, e la mintea cocosului. Pe honda si pe multi altii ii doare in poponeata, atata timp cat ei isi vand piesele de schimb normal cale convine ... Parca vazusem la un momentdat ca la 30 de mii tre sa schimbi distributia; pe naiba, adica la masini un (cuvant urat) de curea tine 60 de mii si la moto un lant care sta in ulei nu tine decat 30, hai sa fim seriosi. Normal ca o sa faca intinzatorul sa cedeze pe la 35 de mii ca sa iti arate ei ca intradevar tre sa schimbi distributia la 30 de mii ... nu e vorba de putut aici, ci de vrut, si mai presus de vrut e vorba de bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Mie o solutie simpla mi-ar parea un arc mult mai puternic si nu tigania aia de intinzator manual. E bun si ala, dar ala trebe reglat permanent."

Asta e o tampenie si mai mare.Pune mana pe un intinzator de Kawa,desfa-l si pune tu un arc mult mai puternic in el.Vezi ce se intampla dupaia.O sa iti tensioneze mult prea tare lantul.Arcul impinge incontinu si cand lantul se largeste,se trece la urmatorul dinte.Forta generata de arc este cea care impinge tija spre urmatorul dinte.Daca arcul nu mai are forta necesara ca sa impinga fix cand trebuie,apare zgomotul.Pana la urma e un delay a trecerii pe urmatorul dinte generat de arcul care nu mai impinge cum trebuie.

Intinzatorul manual nu e chiar asa ceva naspa.Se intinde la cateva mii si operatiunea dureaza cateva minute de cand ai acces la el.

Tija e facuta in asa fel incat sa nu revina niciodata pe o pozitie anterioara.Trebuie dat jos intinzatorul ca sa il resetezi.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt, tija nu poate intra inapoi doar la modelul de intinzator de la kawa. La honda poate, pentru ca design-ul e prost. Nu intra daca apesi pe piston cu degetul, dar cand functioneaza motorul, de la vibratii se roteste surubul ala si se slabeste intinzatorul.

Problema chiar e comuna. Honda a scos vreo 5 revizii ale piesei (un punct portocaliu, un punct negru, doua puncte verzi, doua puncte albastre). Latest and greatest au reusit sa-l faca sa tina 20-30 000km. La primele era arcul prea slab si faceau zgomot dupa cateva mii de km, la urmatoarele varful impingatorului avea joc si zdranganea din prima.

 

Un arc ceva mai puternic n-o sa uzeze lantul. Cata tensiune poate sa puna un arc mic? Pana la urma lantul ala suporta forte mai mari cand apasa supapele. Asta ar fi solutia, un arc corect dimensionat si dintr-un material care sa nu-si piarda calitatile in timp.

 

La modelul de pe kawa poti scoate surubul mare din capat, apesi pe tija cu o surubelnita ceva si pui inapoi arcul si surubul. In felul asta sigur nu tensionezi prea tare. Ramane doar sa repeti operatia de fiecare data cand mai trebuie intins. Nu are rost sa pui manual ca si pe ala trebuie sa-l ajustezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici eu nu vad cum se poate rupe lantul de la intinzator, dar e posibil sa se uzeze patinele.

daca ar fi sa fac operatiunea, as proceda altfel. as scoate surubul care tine arcul si as incerca sa apas pe tija cu clichet cu un surub, cheie inbus, ceva, ca sa-mi dau seama cam ce forta e necesara pt. a-l impinge inca un dinte. stringind surubul care tine intinzatorul pe motor n-ai cum sa-ti dai seama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca vazusem la un momentdat ca la 30 de mii tre sa schimbi distributia; pe naiba, adica la masini un (cuvant urat) de curea tine 60 de mii si la moto un lant care sta in ulei nu tine decat 30, hai sa fim seriosi. Normal ca o sa faca intinzatorul sa cedeze pe la 35 de mii ca sa iti arate ei ca intradevar tre sa schimbi distributia la 30 de mii ... nu e vorba de putut aici, ci de vrut, si mai presus de vrut e vorba de bani.

Sunt masini la care cureaua tine 100.000km la unele chiar 150.000km.

Sunt si o groaza de masini care au lant de distributie, dar daca ai vazut vreodata unul ai vedea ca nu se compara cu unul de moto. E mult mai gros si e dublu.

 

Cu toate astea e la mintea cocosului ca un lant se uzeaza mai repede decat o curea, mai ales daca e subtire. Lantul e format din o succesiune de bolturi si lagare, care fiecare in parte se uzeaza iar din uzura fiecarui bolt in parte multiplicata cu numarul de zale rezulta o lungime destul de mare. De aia lanturile se lungesc destul de usor si de mult cu uzura.

 

Curelele de distributie in schimb sunt facute dintr-o combinatie de fibre textile si kevlar invelite in cauciuc sintetic, de o rezistenta considerabila si practic complet inextensibile. O curea de distributie nu se largeste niciodata.. cand ii vine sorocul firele incep sa se rupa si in final se rupe toata cureaua. Dar in prealabil nu se lungeste.

 

Ba da, de cacatul ala de arc e tinut intins, ca el face treaba, tija e doar un distantier ca sa ii zic asa ...

Vorbesti prostii. "distantierul" ala nu mai revine inapoi in corpul intinzatorului odata iesit. E ONE-WAY. Se extinde si nu mai revine.

O fi cei de la Honda prosti, dar nici chiar asa. Nici un copil nu poa sa-si inchipuie ca vrei sa tii intins un lant cu un arc.. :rusinica:

Arcul e pus pentru ca intinzatorul in timp sa compenseze uzura. Designul nu e inventat de ieri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ziceam putem despica firul in 4 la nesfarsit ...

 

La auto lantul e mai gros ca si cilindreea e mai mare, de obicei mult mai mare.

 

Si crede-ma ca nu vorbesc prostii. Am vazut intinzatoare blocate pe o pozitie care aveau joc fata-spate, deci se poate sa se duca si inapoi, de la vibratii sare clichetul si automat se impinge tija inapoi un dinte 2 sau se insurubeaza la loc singur ... stiu ce spun nu mananc rahat aiurea sa ma aflu in treaba. Faptul ca transalpul care l-ai avut tu nu a avut probleme cu distributia nu inseamna ca alte motoare nu au ... Mie unu mi se par mult mai zgomotoase motoarele generatie mai noua, gen dupa 2004-2005 decat altele vechi neumblate ca sa zic asa ... De exemplu stiu un R1 zilele astea care se aude ca o masina de tocat cu bile de rulment in el, motorul e practic nou, 2009 cu foarte putini km ... deci ... ce ziceai ?

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e nou sa fie facut in garantie.

 

Transalpul nu are intinzatoare de genul ala.

Am vazut mai multe tipuri de intinzatoare la diverse mobre si stiu exact cum lucreaza.

Vfr pe care il am acum nici macar nu are lanturi de distributie.

 

Am prieten cu CBRF4i cu aproape 60.000km pe el la care nu s-a atins nimeni niciodata de nimic, merge ceas.

Am in garaj GSX600R cu 26.000km pe el la care la fel, nu s-a facut nici o servisare ever. Merge ceas, nu bate absolut nimic nu s-a atins nimeni de motorul ala, doar ulei si benzina.

 

Tu dai exemple de diverse dracii forjate sau motociclete ale caror istoric NU SE CUNOASTE, chiar daca sunt generatie mai noua, aduse din germania/italia/etc... despre care proprietarii habar nu au cum au fost intretinute. Exceptii.

 

Zi-mi mie o Honda/Suzuki/Kawa care a fost cumparata de noua de un proprietar roman in magazin in Romania care a venit la tine ca-i zdrangane distributia.

Mai mult de jumatate din motoarele din Romania sunt aduse SH de afara, nu se are NICI cel mai mic habar de istoric de service sau numar real de km. Unele sunt bune si merg dar pe alea nu le vezi tu. Unele sunt niste forjaciuni penale care .. evident ajung la tine... varza.. si despre care incepi tu sa generalizezi aici ca HOnda/Suzuki sunt naspa, ca vezi doamne nu sunt buni inginerii cu ochi oblici.

Orice firma ca HONDA/SUZUKI cand face o greseala de proiectare emite buletine si face retrageri sau reparatii gratuit la motocicletele din seria afectata.

Dar ce p-la calului sa faca la o motocicleta ajunsa la a 14-a mana la un baiat din Romania care jura pe rosu ca are 16.000km reali. Hai sa fim seriosi.

 

Se fute distributia, schimbi lantul, intinzatorul cu piese noi. Punct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in principiu zici bine, in realitate pe unele modele honda intinzatoarele alea au fost varza. Si da, s-au schimbat si in garantie, dar le-a luat cativa ani pana cand au rezolvat oarecum problema, asa ca multi le-au schimbat si pe banii lor dupa ce au iesit din garantie.

 

http://www.sportbikes.ws/showthread.php?t=778

 

³The ratchet type is more popular because of its greater reliability,² says Kawasaki Canada¹s national service advisor Gary Comer. Many racers don¹t even bother replacing them. Early automatic tensioners in the ¹80s were all screw-type, but the spring preload on many of them wasn¹t enough to move the plunger once the chain had stretched a certain amount. This resulted in many noisy engines and increased the popularity of the aftermarket¹s manually adjustable tensioners. Modern screw-type tensioners are more reliable than they used to be, but there are exceptions, and the F4i may be

one of them. Dave Pauletto of DPE Racing Engines has noticed that screw-type tensioners used on CBRs ranging from the CBR900, 929, 954, and F4i are weak, and he doubts Honda¹s replacement tensioner solves the problem for aggressive riders. ³We¹ve seen guys go through four or five of them.² A manual tensioner is a good solution if you have no luck with dealers or replacement parts. Milner and Pauletto agree manual tensioners can work without needing much adjustment after the rapid chain stretch during the bike¹s break-in.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca tot e vorba de interminabila problema a intinzatoarelor pun o intrebare pentru cei care au trecut prin asta: astazi am desfacut f4-ul unui prieten sa ii fac jocul la supape si incerc sa gasesc cea mai buna solutie pentru zgomotul acela f enervant. intinzatorul mai are 11mm pana la capat, dintr-un total de 33mm a tijei acestuia! deci lantul mai are viata in el. acum ce sa fac, sa schimb tot cu un intinzator honda oem sau unul manual? (desi mi-e cam aiurea sa il reglez p'ala manual). :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca tot e vorba de interminabila problema a intinzatoarelor pun o intrebare pentru cei care au trecut prin asta: astazi am desfacut f4-ul unui prieten sa ii fac jocul la supape si incerc sa gasesc cea mai buna solutie pentru zgomotul acela f enervant. intinzatorul mai are 11mm pana la capat, dintr-un total de 33mm a tijei acestuia! deci lantul mai are viata in el. acum ce sa fac, sa schimb tot cu un intinzator honda oem sau unul manual? (desi mi-e cam aiurea sa il reglez p'ala manual). :unsure:

Vezi ca incerc sa iti dau PM si nu merge ... cred ca ai casuta plina sau ceva ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ziceam putem despica firul in 4 la nesfarsit...

pai daca intrebi niste oameni care lucreaza sau au lucrat pe proiectare in automotive o sa-ti spuna ca ce facem noi aici nici macar de la distanta nu aduce a despicat firu-n 4. acolo se despica in 400 orice saiba obosita. de ce nu au reusit totusi sa faca niste sisteme fara probleme e alta poveste. orice ansamblu e testat intr-un regim accelerat in laborator dar niciodata n-o sa fie ca-n "viata reala". mi-amintesc cum povestea cineva ca o piesa facuta de o firma oarecare se strica pt. ca vaselina folosita din fabrica isi schimba proprietatile-n timp. nimeni nu poate sa tina o piesa in teste 5 ani inainte sa scoata masina/motorul pe piata.

pina la urma urmei cred ca Belbody are dreptate, din cite-mi aduc aminte in manual zice ca lantul se verifica/schimba functie de joc, cind scoti capacul de la supape, nu ca se schimba cind e la capat intinzatorul. cred ca intinzatorul e mai mult o masura de siguranta care previne defectarea dezatruoasa gen motor dat la gunoi cind sare lantul de pe pinioanele axelor cu came.

mai e de notat ceva. cind un lant e nou, calca perfect pe pinion. pe masura ce se uzeaza (si tind sa cred ca uzura pinioanelor de la axele cu came e mult mai lenta decit a lantului) lantul nu mai calca cum trebuie, indiferent ce-i faci. banuiesc ca mecanica fenomenului e ca se "urca" pe dinti, distanta dintre tijele zalelor marindu-se.

pina la urma urmei un lant aftermarket e 200 RON daca nu ma-nsel.

nu vorbesc din experienta, ca n-o am, da' incerc sa gindesc logic.

 

LE: sa fie clar ca e diferenta intre lant care se apropie de moarte + intinzator care face treaba si lant practic nou sau care mai are viata destula + intinzator care nu merge. is doua situatii complet diferite da' s-au amestecat pe topicul asta.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca incerc sa iti dau PM si nu merge ... cred ca ai casuta plina sau ceva ...

am sters din mesaje.... :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut rarese,ai facut motocicleta sa mearga?pune si u 2-3 poze cu ea sa o vedem,ce mai tunaresti la ea,traiesti o intreaga enciclopedie :)

te-am pupat

numai bine

Doamne ajuta

 

p.s sterge din mesagerie ca e full ochi!:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

am gasit niste chestii interesante despre lanturile Hy-Vo (cum sint in general la distributie): http://www.epi-eng.com/propeller_reduction_technology/chain_drive_issues.htm

n-as zica ca e chiar simpla treaba, cine are rabdare sa arunce o privire o sa vada ca exista multe forte care actioneaza asupra unui lant, mai putin evidente la prima vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut ocazia sa ma imi bag nasul mai bine in problema.Schimb garnitura de capac de chiuloasa si am zis sa ma uit si la intinzator.Intinzatorul era pe pozitia 9 din 17.Dupa ce l-am curatat si dat cu ulei de motor,i-am pus surubul din mijloc care e cu arcul si l-am strans fara sa il pun pe motor.S-a destins pana la pozitia 15.A trebuit sa il ajut putin ca sa ajunga pana la ultima pozitie(17).Acuma eu cred si mai mult ca s-a slabit arcul.Din cate stiu eu el trebuie sa se extinda complet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...