Jump to content
Sign in to follow this  
Roberte

nevoie de sfaturi

Recommended Posts

salutare enduristilor!

 

m-am documentat inainte sa trec pe la voi, dar totusi as vrea si o parere din partea voastra.

ma bate gandu' sa trec de la asfalt la off road. as vrea o motoreta cu care sa merg pe coclauri/paduri, sa bag ocazional niste sarituri, dar in acelasi timp sa pot inmatricula bestia. cred ca pentru asta am nevoie de un hard enduro si cam la aceste modele ma gandesc:

 

KTM esx250f

Honda crf250x

yamaha wr250f

 

intrebari:

 

1. se pot inmatricula (personal as zice ca da, vad ca au faruri etc.)?

2. pot sa pun roti de supermoto, ca sa pot merge si pe asfalt?

3. ce alte modele din clasa celor 3 ati mai recomanda? (poate si modele mai mari un pic, pana in 350cmc, nu mai mult)

4. care model e mai fiabil/rezistent? sau care are cele mai multe probleme general cunoscute?

 

merci :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare enduristilor!

 

m-am documentat inainte sa trec pe la voi, dar totusi as vrea si o parere din partea voastra.

ma bate gandu' sa trec de la asfalt la off road. as vrea o motoreta cu care sa merg pe coclauri/paduri, sa bag ocazional niste sarituri, dar in acelasi timp sa pot inmatricula bestia. cred ca pentru asta am nevoie de un hard enduro si cam la aceste modele ma gandesc:

 

KTM esx250f

Honda crf250x

yamaha wr250f

 

intrebari:

 

1. se pot inmatricula (personal as zice ca da, vad ca au faruri etc.)?

2. pot sa pun roti de supermoto, ca sa pot merge si pe asfalt?

3. ce alte modele din clasa celor 3 ati mai recomanda? (poate si modele mai mari un pic, pana in 350cmc, nu mai mult)

4. care model e mai fiabil/rezistent? sau care are cele mai multe probleme general cunoscute?

 

merci :cheers:

 

cred ca vroiai sa zici EXC250f!

daca da, afla de la mine ca am si e foarte ok, mai ales pentru incepatori si oameni fara prententii de superendurist

1. cred ca si celelalte 2 sunt inmatriculabile fara probleme,

2. poti sa pui pe oricare roti de supermoto dar plimbarea pe asflat va fi destul de obositoare si plictisitoare, o sa-ti treaca repede de supermoto cu motoare mici

3. cea mai mare gama 4T si 2T, are ktm, foarte greu de spus din prima cu care te vei intelege cel mai bine, sunt foarte multi factori de luat in calcul,

nu ai decat sa incerci, sa cumperi, sa vinzi sa cumperi etc pana gasesti ce-ti trebuie

4. toate sunt la fel, nici una nu e indestructibila si in oricare ai de bagat bani constant, ceva mai putini dupa ce o sa inveti sa mergi mai bine; de principiu, un model mai nou are mai putine probleme de fabrica, restul tine numai de cum o folosesti si cum ai grija de ea

 

cu sariturile nu se exagereaza la enduro, pentru asa ceva exista alt sport cu alte motorete,

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

exc250f vroiam sa zic, typo :P

 

in mod evident vreau ca motorul sa fie in 4T, iar roti de SM in ideea ca poate il aduc si la bucuresti sa mai merg la birou etc.; eventual un drum bv-buc, nimic mai mult pe strada.

 

sarituri vreau sa bag, dar usoare prin padure, nu ma gandesc sa ma bag cu acest tip de moto pe pista de MX.

 

de ex. la modelul tau, ai idee cat ar costa un set de roti SM? (noi sau SH)

Edited by Roberte

Share this post


Link to post
Share on other sites

exc250f vroiam sa zic, typo :P

 

in mod evident vreau ca motorul sa fie in 4T, iar roti de SM in ideea ca poate il aduc si la bucuresti sa mai merg la birou etc.; eventual un drum bv-buc, nimic mai mult pe strada.

 

sarituri vreau sa bag, dar usoare prin padure, nu ma gandesc sa ma bag cu acest tip de moto pe pista de MX.

 

de ex. la modelul tau, ai idee cat ar costa un set de roti SM? (noi sau SH)

 

a luat un prieten pt DRZ mai demult cu 500E cu gume cu tot la care l-a mai costat 150-200E discurile de frana

deci, cam minim 500E

 

a luat un prieten pt DRZ mai demult cu 500E cu gume cu tot la care l-a mai costat 150-200E discurile de frana

deci, cam minim 500E, evident sh

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare enduristilor!

 

m-am documentat inainte sa trec pe la voi, dar totusi as vrea si o parere din partea voastra.

ma bate gandu' sa trec de la asfalt la off road. as vrea o motoreta cu care sa merg pe coclauri/paduri, sa bag ocazional niste sarituri, dar in acelasi timp sa pot inmatricula bestia. cred ca pentru asta am nevoie de un hard enduro si cam la aceste modele ma gandesc:

 

KTM esx250f

Honda crf250x

yamaha wr250f

 

intrebari:

 

1. se pot inmatricula (personal as zice ca da, vad ca au faruri etc.)?

2. pot sa pun roti de supermoto, ca sa pot merge si pe asfalt?

3. ce alte modele din clasa celor 3 ati mai recomanda? (poate si modele mai mari un pic, pana in 350cmc, nu mai mult)

4. care model e mai fiabil/rezistent? sau care are cele mai multe probleme general cunoscute?

 

merci :cheers:

ia ti un kle 500 si termina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in nici un caz nu o sa imi iau asa ceva!

 

inca 2 intrebari:

 

5. cat costa o revizie? de ex schimbate piesele astea(PISTON,SUPAPE,LANT DISTRIBUTIE,AXE CU CAME,SEGMENTI,ETC) si care este frecventa? (ma rog poate nu trebe toate schimbate dintr-o data, dar sunt sunt interesat sa stiu si aspectele astea, care tin de intretinere)

 

6. am 1,72 si 72 kg, as putea merge pe modelele astea insa cu motor mai mare? (450 de ex.)

 

merci! (nu ma taxati daca imi scapa vreun "lemn", incerc sa ma initiez) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

in nici un caz nu o sa imi iau asa ceva!

 

inca 2 intrebari:

 

5. cat costa o revizie? de ex schimbate piesele astea(PISTON,SUPAPE,LANT DISTRIBUTIE,AXE CU CAME,SEGMENTI,ETC) si care este frecventa? (ma rog poate nu trebe toate schimbate dintr-o data, dar sunt sunt interesat sa stiu si aspectele astea, care tin de intretinere)

 

6. am 1,72 si 72 kg, as putea merge pe modelele astea insa cu motor mai mare? (450 de ex.)

 

merci! (nu ma taxati daca imi scapa vreun "lemn", incerc sa ma initiez) :P

las ca mai faci tu experienta si o sa mi dai dreptate :D aia e o super motocicleta la low budget costuri minime de intretinere ...e pentru cunoscatori

 

las ca mai faci tu experienta si o sa mi dai dreptate :D aia e o super motocicleta la low budget costuri minime de intretinere ...e pentru cunoscatori

revizia depinde de motor de la 5 mil la 23 de mil....depinde daca ai si intinzator de lant .....kit lant disc de frana....mai multe

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreau modelele mentionate mai sus, sau echivalentul ;)

 

la cate ore de functionare se face servisare? (banuiesc ca nu se calculeaza in km) :scratch:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia pe oricare si ai sa inveti din mers

nu ai sa gasesti pe forum raspuns la toate problemele tale. ia-ti inima in dinti si incepe cu ceva. oricare de aici a avut minim 3-4 motoare

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreau modelele mentionate mai sus, sau echivalentul ;)

 

la cate ore de functionare se face servisare? (banuiesc ca nu se calculeaza in km) :scratch:

dragul meu prieten la inceput de drum :D da mi add pe mess wolf_nomad si iti explic.! nu are leg ora de funtionare cu km ca nu e aeromodel e motocicleta :D dezbatem sub pe mess...da add cu incredere ca ti explic :D

 

ia pe oricare si ai sa inveti din mers

nu ai sa gasesti pe forum raspuns la toate problemele tale. ia-ti inima in dinti si incepe cu ceva. oricare de aici a avut minim 3-4 motoare

e la inceput ) e normal sa puna intrebari dastea , sa l sustinem nu ne costa nimic :) asfalt uscat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in nici un caz nu o sa imi iau asa ceva!

 

inca 2 intrebari:

 

5. cat costa o revizie? de ex schimbate piesele astea(PISTON,SUPAPE,LANT DISTRIBUTIE,AXE CU CAME,SEGMENTI,ETC) si care este frecventa? (ma rog poate nu trebe toate schimbate dintr-o data, dar sunt sunt interesat sa stiu si aspectele astea, care tin de intretinere)

 

6. am 1,72 si 72 kg, as putea merge pe modelele astea insa cu motor mai mare? (450 de ex.)

 

merci! (nu ma taxati daca imi scapa vreun "lemn", incerc sa ma initiez) :P

 

Daca iti iei 4T, ar fi bine sa gasesti unul la care sa nu trebuiasca sa schimbi (PISTON,SUPAPE,LANT DISTRIBUTIE,AXE CU CAME,SEGMENTI,ETC). Asta o faci cand cumperi 2T (pe langa uleiul din cutie schimbi si pistonul si segmentii)

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci pt raspunsuri.

acum ca sa ne intelegem mai bine, ma dau pe motoare (mai mici sau mai mari) de la ~10 ani, dar la capitolul enduro nu ma pricep, de aici si intrebarile. :scratch:

 

ce nu inteleg, daca tot ati avut/aveti 3-4 motoare de acest gen, de ce nu pot sa primesc un raspuns concret?! nu e ca si cum am trantit 3 pagini de intrebari tehnice, doar 6 (banale).. si eu la randul meu am ajutat prieteni/amici/forumisti/idioti/etc. cu sfaturi concrete si mult mai multe.

 

cred ca e doar normal sa intrebi cateva lucruri inainte sa investesti 3,4,5 mii de eur, decat sa dai banii si sa vezi dupa aia. btw, ca veni vorba de raspunsuri pe forumuri, am cont si pe forumuri din alte tari, unde primesti un raspuns mai detaliat decat ti-ai dori, deci se poate si e foarte util ;)

 

@harley - o sa incerc sa te contactez sap viitoare pe mess, poate functioneaza mai bine :P (pana atunci o sa fiu plecat din tara si nu am timp)

 

:cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am facut trecerea la enduro de putin timp si mai mult ocazional..in concediu :) din mica mea experienta nu pot decat sa iti dau un singur sfat ca si colegul de mai sus...cumperi si vinzi pana gasesti motorul potrivit!practic este la fel ca la viteza..degeaba iti zic eu ia suzuki ca is cele mai bune daca tu nu te intelegi bine cu el.Am avut un dr350 anul trecut si n-am avut nici un fel de problema cu el dar..mereu exista un dar :D cam vechi,cam barca,cam fara frane etc. Urmatorul a fost un rmz250 2010 pe injectie,motor cu care am facut 3 iesiri de mx si mi-am dat seama ca ai nevoie de altceva pt enduro.De curand am luat un crf250x din 2007 in stare buna zic eu :D inca nu l-am testat pe coclauri dar din scurtele iesiri pe strada mi-am dat seama ca este un motor ingrijit si 100% functionabil..frane,pornire,suspensii etc. Te sfatuiesc sa cauti un motor ingrijit deoarece multe din ele is varza..trase pe ele la maxim apoi puse la vanzare.Daca nu te grabesti al meu o sa fie de vanzare in septembrie :cheers:

 

p.s daca nu stai rau cu banii te sfatuiesc sa cumperi pe injectie

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci.....

fiecare model isi are manualul sau in care spune clar cum se intretine.

Din exp proprie : husaberg 450 (model 2007 si 2009) mers cu fiecare aprox 150 h nimic schimbat la motor. intretinere : schimb ulei la 10h de functionare + filtru.

Ambele motociclete au plecat la noii lor proprietari si merg f bine in continuare.

Husaberg 250 TE (2 timpi) ma apropii de 100h de functionare ocazie cu care voi verifica starea pistonului, probail skimbat 200 E. Costurile sunt comparative la 100 de h. Insa atunci cand la 4t trebuie sa faci o operatie majora sunt mai multe piese si deci costuri mai mari. Pe termen lung consider ca un 4t este ceva mai scump dar nu cu mult.

 

Acum ca utilizare... desi am inceput cu 4t pot spune ca am renascut la trecerea la 2t, motiv ptr care il recomand mai ales incepatorilor datorita unei greutati scazute si unei porniri incredibil de usoara dupa cazaturi.(la 4t modelele cu injectie pornesc f usor). Mereu am in minte imaginea de la sfarsitul unei zile cand un om obosit da la pedala unui 4t inecat... e un fel de moartea caprioarei.

 

Acum daca ai un buget ok .... i-ati un exc 350... daca nu i-ati un 2t (ktm are avantajul ca e bine reprezentat pe piata si gasesti usor orice-ti trebuie).... iar daca nu-ti iei nici una din astea ... inseamna ca gresesti si eu am scris degeaba :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba te superi. Nu cred ca exista multi forumisti care sa detina sau sa fi detinut toate cele 3 modele de enduro (KTM, Honda, Yamaha) si sa iti poata spuna: cutare model e cel mai bun dintre cele trei. Dar sigur toti iti vor spune sa-l alegi pe cel mai putin uzat si pe cel mai bine intretinut. Toata treaba e sa iti poti da seama care indeplineste conditia asta....

Share this post


Link to post
Share on other sites

motoarele de enduro sunt axate pe 2 mari categorii principale (exprimare pleonasmatica): usoare si performante dar mai putin fiabile ( sau fiabile dar cu costuri mari de intretinere) ori mai grele- "vaci" dar care fac de toate si nimic foarte bine. insa, sunt moca ca si costuri de intretinere/achizitie.

apoi,a face enduro, depinde foarte mult de greutatea motocicletei si/sau de conditia fizica/ talentul/ experienta riderului.

un kil de muschi in plus scade greutatea motorului in mers cu 3 kile...experienta o scade cu 5.in combinate ajungi la 10-15 kile scazute din geutatea aparenta a motocicletei pana la plafonare. mai departe se trece de divelul hobby.. calitatea cauciucurilor/ uzura lor este foarte importanta.

enduro este un sport care depinde foarte mult de timp si bani sau bani si timp, in egala masura...fiecare le stie pe ale lui si ar trebui sa se cunoasca ca sa faca o alegere cat mai obiectiva si nu una de ochii lumii.

daca e putere financiara(ca si buget pt a face asta/ prioritati) nu conteaza ce alegi (poti sa-ti iei 2 motoare diferite care-ti fac cu ochiul- una in service, cealalta in folosinta) daca nu, mergi pe ceva mai "cuminte" dar care iti permite sa experimentezi fara investitii dar macar sa ai gume bune.

oricum sper sa-ti placa sa descoperi ca fiecare +-50 de centimetri de drum trebuiesc ganditi ca si abordare in anumite situatii

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stilgar - nu ai scris degeaba, chiar nu stiam nimic de husaberg si incep sa imi conturez o idee generala, cu ce am mai citit si in alte parti.

 

@adiy - merci pt sfaturi! ideea e ca nu vreau sa primesc un raspuns: "ia-ti modelu' ala si nu ala", aici o sa aleg io cu inima ;)

intrebarile au fost la modu' general, ma gandesc ca la cele 3 modele mentionate de mine, ar fi cam la fel modu' de intretinere, ma rog cu mici diferente. in plus, nu vreau o "vaca", vreau ceva usor si performant; costurile aferente le voi suporta, sunt obisnuit sa bag o carca de bani in motor :P

 

asadar, bani se gasesc, iar timp imi fac (indiferent de orice), pana la urma e pasiunea vietii mele :D

 

@todea - chiar iti citisem topicul si am vazut si posturile de la "raceri" de acolo si imi placea ce vedeam, o aleger buna :D

legat de motoreta, vedem, mai intai probabil vreau sa imi vand R6-le.

 

@andrei - nici vorba de suparare, apreciez raspunsurile voastre, iar alegerea o voi face singur, ma intereseaza insa niste pareri de la oameni cu experienta in domeniu.

 

:cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat week-endul trecut si un CRF250X, si un WR250F. Sunt cam la fel, dar am inteles ca la WR-ul incercat de mine tocmai se schimbase total linia de evacuare cu un Akrapovic, ele original sunt mult mai lenese. Deci, intre KTM, Yamaha zi Honda, o toba aici, un powerbomb acolo, un jigler schimbat dincolo, si ai mari variatii de putere. Deci iti iei ce gasesti in bani buni si stare buna, cu cat mai multe imbunatatiri.

 

Acum, ca si posesor de 2T, iti recomand 4T mic. Pe ala inveti o multime, primele iesiri nu ti se vor parea un chin, tovararii de iesire (vei descoperi ca tovarasii sunt foarte importanti) nu te vor lasa chiar asa in urma.

 

Hai sa le structuram un pic pe cele 3 categorii: 250 2T, 250 4T, 450 4T:

 

1. Costuri de intretinere:

250 2T, ca si motor, o data la 150 ore ii schimbi pistonul si segmentii (700 lei piese, manopera se poate face si in fata blocului, e simpla). In rest, span.

250 4T: la 150 ore ii schimbi pistonul si cilindrii (7-800 lei), ai grija la KTM-uri sa le reglezi supapele la 50 ore, ai grija de lantul de distributie, eeventual schimbat si ala la 150 ore, cu pistonul. Ulei si filtre schimbate draconic, la 10 ore. Deci costuri mari.

450 4T: Piston schimbat la 150-500 ore, depinde de stilul in care te dai. Ulei schimbat la 10-30 ore, la fel, depinde cum o chinuiesti. Verificat joc supape la 50 ore.

 

2. Tehnici de pilotaj.

250 2T: foarte usoara, porneste imediat la pedala, dar e diferita. Plecarea de pe loc nu e asa cum stii tu, lasi ambreiajul si accelesezi progresiv. O duci prima data intr-o anumita turatie, apoi lasi progresiv ambreiajul, mentinand turatia.

Apoi, din cauza lipsei cuplului, urcarile le faci diferit, prin tehnica derapajului controlat. Tii acceleratia la maximum, roata spate se invarte de 3 ori pana sa inaintezi tu un metru, arunci foarte mult pamant in spate....dar urci, chiar urci foarte bine. Ambreiajul il folosesti destul de mult, atunci cand simti ca deja ai pierdut destul de mult aderenta cu roata spate si esti pe cale de a te opri, il apesi pentru a mai micsora un pic viteza rotii tractoare si a mai capata un pic de grip.

La poteca-viteza, atentie mare la momentul cand se deschide power-valve-ul, te arunca pur si simplu in fata, sau pe o roata, poti sa cazi cu ea si pe drum drept daca nu esti atent.

 

250 2T: mai grea, mai docila, mai mult cuplu. Urcarile extreme se fac atat din cuplu, cat si din acceleratie-ambreiaj atunci cand motorul singur nu te prea mai ajuta.

 

250 4T: si mai grea, cuplu nesimtit. Din cauza cuplului, pe ur cari aproape nu vei atinge ambreiajul, doar o tii intr-a doua, un pic accelerata, si urca singura. Dar asta te face sa nu mai inveti nimic, la trecerea peste un bustean, sau printr-o albie plina de pietre mari, vei avea mari probleme, o vei da peste cap. La fel, din cauza greutatii si a puterii destul de mari, nu iti va da mana sa incerci tot felul de giumbuslucuri, gen ridicatul pe o roata, intoarcerea motocicletei prin deraparea rotii spate, giumbuslucuri care te familiarizeaza, pana la urma, cu tehnicile de enduro.

 

Cam atat am avut de spus. Ca o concluzie:

 

250 2T: foarte ieftina la intretinere, buna, dar doar pentru avansati.

250 4T: scumpa la intretinere, dar motocicleta care te lasa sa inveti cel mai bine, ca si incepator

450 4T: ieftina la intretinere, dar aproape sigur nu vei invata nimic pe ea, te vei plafona aproape imediat si te vei uita cu jind dupa colegii care se tot duc pe urcari.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact ce aveam nevoie! :D

in plus mi se confirma directia, 250 4T!

 

merci :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact ce aveam nevoie! :D

in plus mi se confirma directia, 250 4T!

 

merci :cheers:

 

excelenta alegere

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau nu.... cred ca daca vrei enduro 2t e ce trebuie...

de la viteza poti cere feedback de la sst, mali si vargolici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba te superi. Nu cred ca exista multi forumisti care sa detina sau sa fi detinut toate cele 3 modele de enduro (KTM, Honda, Yamaha) si sa iti poata spuna: cutare model e cel mai bun dintre cele trei. Dar sigur toti iti vor spune sa-l alegi pe cel mai putin uzat si pe cel mai bine intretinut. Toata treaba e sa iti poti da seama care indeplineste conditia asta....

Am avut eu KTM, Yamaha si Honda, toate 250;4T. Motocicleta care m-a multumit pe deplin a fost Yamaha WR250F, dar merg fff bine si Ktm si Honda. Acum merg cu un KTM EXC 400, dar o sa revin la 250;4T, probabil Yamaha, daca apare Wr-ul nou, pe injectie, sau KTM, in functie de pret.

 

 

 

1. Costuri de intretinere:

250 2T, ca si motor, o data la 150 ore ii schimbi pistonul si segmentii (700 lei piese, manopera se poate face si in fata blocului, e simpla). In rest, span.

250 4T: la 150 ore ii schimbi pistonul si cilindrii (7-800 lei), ai grija la KTM-uri sa le reglezi supapele la 50 ore, ai grija de lantul de distributie, eeventual schimbat si ala la 150 ore, cu pistonul. Ulei si filtre schimbate draconic, la 10 ore. Deci costuri mari.

450 4T: Piston schimbat la 150-500 ore, depinde de stilul in care te dai. Ulei schimbat la 10-30 ore, la fel, depinde cum o chinuiesti. Verificat joc supape la 50 ore.

 

 

Cam atat am avut de spus. Ca o concluzie:

 

250 4T: scumpa la intretinere, dar motocicleta care te lasa sa inveti cel mai bine, ca si incepator

450 4T: ieftina la intretinere, dar aproape sigur nu vei invata nimic pe ea, te vei plafona aproape imediat si te vei uita cu jind dupa colegii care se tot duc pe urcari.....

 

 

Care zici ca e diferenta la intretinere intre KTM 250;4T si 450;4T?

Schimbat pistonul la 250;4T la 150 de ore? Supapele la 50 de ore? Lant de distributie la 150 de ore?

Sperii oamenii degeaba, zici ca ai vreun interes sa vinzi piese de motocicleta.

Cu ce dracu e asa de scumpa la intretinere motocicleta in 4T?

Ca ii faci un schimb de ulei la 5 rezervoare de benzina consumate?

Dar tu la 2T cam cat ulei de amestec bagi la 5 rezervoare? Nu cumva tot 1litru? Sau al tau nu costa bani? La 4T schimbi o bujie la 2 ani, la 2T ai 2 bucati in borseta in permanenta.

Oamenii isi iau 2T sau 4T in functie de stilul de pilotaj, nu din cauza intretinerii, care dupa parerea mea e identica la costuri.

Treaba cu uitatul dupa colegii care se duc pe urcari o simti indiferent de motocicleta ,daca esti castravete.

Edited by siadimet

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate ar trebuis spus exact ce scrie in manualul de intretinere al fiecarei mototciclete...

 

"Ca ii faci un schimb de ulei la 5 rezervoare de benzina consumate?"

 

asta inseamna mai mult de 10h...

Impresia mea generala este ca daca faci intretinerea si totul conform manualului este mai scump pe termen lung (2-3 ani de mers intens) un 4t.

Dca o ti un an intretinuta dupa ureche e mai ieftin un 4T. Insa asa apare mitul ca mobrele sunt stricacioase... ca cine o ia si pica la el anul 3 ala incaseaza amenda cea mare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate ar trebuis spus exact ce scrie in manualul de intretinere al fiecarei mototciclete...

 

"Ca ii faci un schimb de ulei la 5 rezervoare de benzina consumate?"

 

asta inseamna mai mult de 10h...

Impresia mea generala este ca daca faci intretinerea si totul conform manualului este mai scump pe termen lung (2-3 ani de mers intens) un 4t.

Dca o ti un an intretinuta dupa ureche e mai ieftin un 4T. Insa asa apare mitul ca mobrele sunt stricacioase... ca cine o ia si pica la el anul 3 ala incaseaza amenda cea mare...

 

sunt ferm convins ca daca faci o intretinere conform manualului nu ai probleme de fiabilitate ,dar nici chiar sa schimbi pistonul la 15 ore de functionare cum scrie in manual la crf250x

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 4T schimbi o bujie la 2 ani, la 2T ai 2 bucati in borseta in

prietene,eu am schimbat bujia la 300-le meu numai ca am vrut in 2 sezoane(recunosc ca am una la mine,dar tot datorita miturilor)

oricum,daca vrei sa fii acoperit la enduro,tre sa cari o geanta mare dupa tine.

in alta ordine de idei,ia-ti man ce-ti face cu ochiul mai mult,dar ktm sa fie :friends:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...