sarazin Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 salutare. am efectuat 1 mic cleaning al lantului astazi, si dupa operatia de curatare si stergere, am observat o bucsa a unui ax dintr-o za ca este crapata pe toata lungimea de-a lungul axului zalei.deschiderea, de vreo 2 mm.am inceput sa verific vizual cateva zale si surpriza:in unele locuri nu mai exista bucsa/camasa respectiva deloc.am gasit cateva zale pe care lipsesc ambele bucse. am inceput sa invart lantul si am gasit cateva bucse crapate, pe jumatate, sau 3 sfert. tot kitul a fost schimbat acum 1 an de nou. curatat bine bine a fost doar astazi. gresat bine a fost tot timpul cu spray special ptr lant.nu a fost uns atat de regulat pe cat zic unii(la fiecare 1000-2000 km),dar am avut grija sa nu fie uscat. acum dupa 1 an kitul are vreo 9-10000 km. folosesc motorul in fiecare zi fara exceptie.nu se merge in forja.nu ma sperii ca ar putea sa raman fara el in trafic.azi l-am mai intins 1 pic, fiindca in ultimele 2 luni l-am auzit de cateva ori pleoscaind pe acolo si am constatat ca era cam labartat. cand am comandat kitul de lant, sunt convins ca nu l-am primit pe cel mai bun,dar trebuie sa recunosc ca bucsele astea crapate/lipsa chiar denota o calitate inferioara a kitului. asa ca dragilor,astept idei, pareri sfaturi... stiu ca trebuie sa-l schimb din nou.cat credeti ca mai pot sa-l folosesc?ce riscuri implica?cat v-ati dus cu un lant cat de cat intretinut? pinionul si foaia arata ca noi...pot schimba doar lantul la faza asta? ca si o concluzie: sa avem grija ce cumparam !!! respect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucurmarius Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 salutare. am efectuat 1 mic cleaning al lantului astazi, si dupa operatia de curatare si stergere, am observat o bucsa a unui ax dintr-o za ca este crapata pe toata lungimea de-a lungul axului zalei.deschiderea, de vreo 2 mm.am inceput sa verific vizual cateva zale si surpriza:in unele locuri nu mai exista bucsa/camasa respectiva deloc.am gasit cateva zale pe care lipsesc ambele bucse. am inceput sa invart lantul si am gasit cateva bucse crapate, pe jumatate, sau 3 sfert. tot kitul a fost schimbat acum 1 an de nou. curatat bine bine a fost doar astazi. gresat bine a fost tot timpul cu spray special ptr lant.nu a fost uns atat de regulat pe cat zic unii(la fiecare 1000-2000 km),dar am avut grija sa nu fie uscat. acum dupa 1 an kitul are vreo 9-10000 km. folosesc motorul in fiecare zi fara exceptie.nu se merge in forja.nu ma sperii ca ar putea sa raman fara el in trafic.azi l-am mai intins 1 pic, fiindca in ultimele 2 luni l-am auzit de cateva ori pleoscaind pe acolo si am constatat ca era cam labartat. cand am comandat kitul de lant, sunt convins ca nu l-am primit pe cel mai bun,dar trebuie sa recunosc ca bucsele astea crapate/lipsa chiar denota o calitate inferioara a kitului. asa ca dragilor,astept idei, pareri sfaturi... stiu ca trebuie sa-l schimb din nou.cat credeti ca mai pot sa-l folosesc?ce riscuri implica?cat v-ati dus cu un lant cat de cat intretinut? pinionul si foaia arata ca noi...pot schimba doar lantul la faza asta? ca si o concluzie: sa avem grija ce cumparam !!! respect de curiozitate, spune-ne ce marca a fost kitul asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 Lantul se curata inainte de a fi uns. Daca dai cu spray peste murdarie este degeaba. Parerea mea e ca tot kit-ul trebuie schimbat si la urmatorul tine cont de intervalele de curatare/ungere specificate in manualul motocicletei tale. Banuiesc ca aceste intervale sunt sub 800 km sau daca folosesti motorul pe vreme rea(ploaie) si mai scurte. Asta e ca o invatatura de minte, dar nah faci cum crezi tu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 daca l-ai uns la 3-4000 km (fata de 1000-2000 cat ai auzit ca ar fi bine) e de mirare ca inca mai are oring-uri (bucsi). un lant se curata la fiecare 1000 km si se unge la 500, asta in conditii normale de folosire. pe asta arunca-l si pune unul nou de care sa ai mai multa grija. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 (editat) eu nu cred ca e chiar asa de critica ungerea, oricum mare parte a lubrifiantului sare si/sau se amesteca cu mizerie. asta nu inseamna ca trebuie lasat cum e, doar ca nu cred ca pocneste chiar asa. in schimb cred ca e importanta marca. zi-ne despre ce-i vorba si dupa asta-ti zic si eu cu ce marca am avut probleme (za rupta). sa vedem daca se nimereste sa fie aceeasi ia uite ce minuni se pot cumpara in ziua de azi http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GS-500-ES-GM51A-1995-Cam-Chain-/180862136568?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a1c3930f8 aseamanarea siglei cu ce a DID si lipsa unei litere e coincidenta nu, nu cu din ala am avut problema. asteptam sa ne spui. PS: in caz nu e evident pina acum, un lant se poate rupe de tot. nu poate ghici nimeni cit o sa mai tina asta. parerea mea ca sa nu-l schimbi inseamna sa ti-o cauti cu luminarea, si in general o si gasesti. Editat Iulie 1, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sarazin Postat Iulie 1, 2012 Autor Share Postat Iulie 1, 2012 din pacate, cu rusine trebuie sa spun ca nu stiu ce marca e lantul/kitul.am mers pe mana mecanicului care s-a ocupat tot timpul de mobrele mele.omul e de meserie si are shop cu service.el nu are nici o vina,vina e a mea ca am uitat sa intreb ce model si cum, considerand ca omul stie ce si cum. lectia e invatata,si binenteles urmeaza investitia de rigoare : kit complet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 in cazul asta, marca cu care am avut probleme e Tsubaki. e firma japoneza mare, poate oi fi nimerit un rebut sau facatura. cert e ca am mai auzit la cineva de probleme cu astia. o alta firma de care am auzit numai de bine e Iris. cred ca am citit de vreo 5-6 ori de Iris rupte. a avut unul din asta si un baiat de pe topicul de Banditi. ghici ce? rupt. DID all the way. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 din pacate, cu rusine trebuie sa spun ca nu stiu ce marca e lantul/kitul.am mers pe mana mecanicului care s-a ocupat tot timpul de mobrele mele.omul e de meserie si are shop cu service.el nu are nici o vina,vina e a mea ca am uitat sa intreb ce model si cum, considerand ca omul stie ce si cum. lectia e invatata,si binenteles urmeaza investitia de rigoare : kit complet. Marca si TIPUL sunt scrise pe lateralul lantului, tipul fiind mai important decat marca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 totusi n-ar fi rau sa incerci sa afli ce marca a fost. tipul fiind mai important decat marca. n-as jura pe treaba asta. mai mult de-atit, Tsubaki au pt. motorul meu un singur tip de lant. ca tip ma gindesc la serie, gen Gold sau care mai sint la DID, nu dimensiune (530 etc). in conditiile astea, nu stiu care mai e relevanta tipului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 totusi n-ar fi rau sa incerci sa afli ce marca a fost. n-as jura pe treaba asta. mai mult de-atit, Tsubaki au pt. motorul meu un singur tip de lant. ca tip ma gindesc la serie, gen Gold sau care mai sint la DID, nu dimensiune (530 etc). in conditiile astea, nu stiu care mai e relevanta tipului. Nu cunosc gama Tsubaki, insa la DID erau urmatoarele TIPURI (pe acelasi pas): 1. Standard (fara O-ringuri) 2. V (lant O-ring) 3. VX (lant X-ring) 4. VM2 (lant X-ring superior) 5. ZVM2 (lant dublu X-ring) Ultimul costa de aprox 4 ori mai mult decat primul, aceeasi lungime, acelasi pas. Iar producatorii de lanturi iti recomanda in catalog TIPUL specific in functie de motocicleta, nu il pui pe cel mai ieftin care merge montat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 (editat) rectific, am verificat si sint doua tipuri, Alpha si Omega. din cite stiu mai am lantul cu zaua rupta, o sa ma uit sa vad din care-a fost. oricum, devreme ce producatorul le recomanda pe amindoua, celui superior, Omega, facindu-i reclama ca "low maintenance" (nu "din ala care nu se rupe"), tot nu mi se pare ok. legat de tipurile DID, ma indoiesc ca cineva isi pune-n ziua de azi lant fara O/X/etc-ringuri. din cite stiu doar la motocross se mai folosesc. trag o fuga sa vad daca mai am lantul. Tsubaki: http://tsubakimoto.com/ http://en.wikipedia.org/wiki/Tsubakimoto_Chain_Co. Editat Iulie 1, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 tipul lantului este foarte important, el arata calitatile si destinatia utilizarii acestuia eu schimb 2-3 kituri(did) pe sezon, la noua jucarie am un lant fara oringuri care se misca muuuult mai bine, ramane de vazut cat rezista... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 (editat) salutare. am efectuat 1 mic cleaning al lantului astazi, si dupa operatia de curatare si stergere, am observat o bucsa a unui ax dintr-o za ca este crapata pe toata lungimea de-a lungul axului zalei.deschiderea, de vreo 2 mm.am inceput sa verific vizual cateva zale si surpriza:in unele locuri nu mai exista bucsa/camasa respectiva deloc.am gasit cateva zale pe care lipsesc ambele bucse. am inceput sa invart lantul si am gasit cateva bucse crapate, pe jumatate, sau 3 sfert. tot kitul a fost schimbat acum 1 an de nou. curatat bine bine a fost doar astazi. gresat bine a fost tot timpul cu spray special ptr lant.nu a fost uns atat de regulat pe cat zic unii(la fiecare 1000-2000 km),dar am avut grija sa nu fie uscat. acum dupa 1 an kitul are vreo 9-10000 km. folosesc motorul in fiecare zi fara exceptie.nu se merge in forja.nu ma sperii ca ar putea sa raman fara el in trafic.azi l-am mai intins 1 pic, fiindca in ultimele 2 luni l-am auzit de cateva ori pleoscaind pe acolo si am constatat ca era cam labartat. cand am comandat kitul de lant, sunt convins ca nu l-am primit pe cel mai bun,dar trebuie sa recunosc ca bucsele astea crapate/lipsa chiar denota o calitate inferioara a kitului. asa ca dragilor,astept idei, pareri sfaturi... stiu ca trebuie sa-l schimb din nou.cat credeti ca mai pot sa-l folosesc?ce riscuri implica?cat v-ati dus cu un lant cat de cat intretinut? pinionul si foaia arata ca noi...pot schimba doar lantul la faza asta? ca si o concluzie: sa avem grija ce cumparam !!! respect Am patit si eu aceasi chestie, la ambele motoare detinute pana acum. La primul a fost clar din cauza lipsei de ingrijire corespunzatoare(curatare si gresare), iar cel de-al doilea motor a stat vreo 2 ani intr-un garaj inainte sa-l cumpar si desi lantul era aproape nou, bucsele erau crapate si nu trebuie uitat faptul ca bucsele (O-ring-urile) respective sunt din cauciuc care este totusi un material organic, deci se deterioreaza foarte usor daca nu sunt ingrijite/unse. In primul rand, parerea mea este ca il ungi mult prea rar, ungerea unui lant nu se face dupa cati km ai mers ci dupa cati km SI in ce conditii. (ex. poti sa ungi azi lantul sa faci 100 km si apoi sa lasi motorul o saptamana sa stea iar apoi sa mai faci 900 km, trebuie bineinteles din nou sa ungi lantul nu sa il lasi asa cu gandul ca l-ai uns cand l-ai uns si ca ajunge pt 1000 km). In al doilea rand, de pierdut SIGUR nu o sa il pierzi, DAR sa iti spun o poveste... pe vremea cand am patit chestia asta cu primul meu motor (monocilindric, nu conteaza marca si modelul) am facut un drum Suceava-Bucuresti cu lantul fiind in aceasi stare ca al tau si am ajuns bine-merci la destinatie, ca sa descopar cu stupoare peste o saptamana ca jocul lateral care se producea efectiv intre componentele lantului, lipsit fiind de bucsele in cauza, a facut ca acesta (lantul) sa calce din cand in cand putin stramb pe pinion, ceea ce a facut ca incet incet sa imi desfaca piulita care tine pinionul in loc si desi aceasta avea o siguranta ca sa nu se desfaca, m-am trezit cu filetul piulitei respective distrus, iar in drum sper service chiar am pierdut piulita respectiva pe drum ), ajungand acolo dupa muuuuulte opriri la fiecare semafor pentru a impinge pinionul la loc de fiecare data, DECI, ca o concluzie ca vorba multa saracia omului, din proprie experienta iti pot spune ca e destul de periculos sa mergi asa cu lantul. Dar cum pentru fiecare om cuvantele "destul" si "periculos" sunt relative, decizia este a ta. Daca foile si pinionul nu sunt foarte uzate, merita sa iei doar lant, dar daca exista uzura usor observabila pe foaie si pe pinion, cumpararea unui lant nou nu merita deoarece uzura de pe pinion si de pe foaia respectiva o sa se transfere si lantului, adica il vor aduce la acelasi nivel de uzura intr-un timp foarte scurt. Scuze post-ul kilometric. Numai bine. Editat Iulie 1, 2012 de Cascaval Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 (editat) tipul lantului este foarte important, el arata calitatile si destinatia utilizarii acestuia http://www.tsubaki-rider.com/?type=chain&action=overzicht deci se recomanda si Alpha, si Omega. tabel de selectie: http://www.tsubaki-rider.com/?type=tech_specs vad Omega de 530 sint recomandate pina la 100 CP (Banditul are 74). am aruncat o privire dar vad ca nu-l gasesc. e posibil sa-l fi aruncat. ce-mi amintesc totusi e ca zaua de inchidere a avut O-ringuri (nu X sau altceva), e posibil sa fi fost seria mai slaba. dar devreme ce producatorul il recomanda pt. tipul respectiv, asa cum se vede clar in primul link, nu e deloc ok. altceva decit DID n-as lua. bucsele (O-ring-urile) respective sunt din cauciuc care este totusi un material organic, deci se deterioreaza foarte usor daca nu sunt ingrijite/unse. eu am crezut ca prin bucse se refera la role (http://dexonline.ro/definitie/bucșă). cuvintele au un rost, daca le schimbam intre ele, nu e de mirare ca nu se mai intelege om cu om. daca se referea la oringuri, chiar azi am postat o discutie gasita intimplator despre ce pateste un lant cu oringuri deteriorare/lipsa: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?p=7124392#post7124392 ai merge cu asa un lant? ramin la parerea mea ca totusi un lant se poate rupe, asa cum era sa aflu. la fel, colegul cu Banditul nu cred ca a scornit istoria cu Irisul. din fericire, la a mea vad ca se tinea bine in cealalta jumatate de za. mai e de notat o treaba. un cunoscut a patit cu un Transalp (vazut cu ochii mei istoria) sa constate ca lantul fusese intins STRUNA in service. joc zero. probabil nici asta nu ajuta. ultima treaba, nu stiu ce-ai vrut sa spui prin "organic", dar oringurile nu sint in nici un caz din cauciuc natural. Iar producatorii de lanturi iti recomanda in catalog TIPUL specific in functie de motocicleta, nu il pui pe cel mai ieftin care merge montat. chiar ultima treaba: unul din motivele pentru care am hotarit sa fac singur absolut tot ce inseamna service la motor, chiar daca inseamna demontat pina la ultimul surub, a fost ca selectia lantului am lasat-o pe mina mecanicului. care a avut grija sa ma bage la alte cheltuieli inutile, dar nu sa ma intrebe daca vreau din ala bun sau din ala prost. Editat Iulie 1, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 ultima treaba, nu stiu ce-ai vrut sa spui prin "organic", dar oringurile nu sint in nici un caz din cauciuc natural. TRUE! My bad! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sarazin Postat Iulie 1, 2012 Autor Share Postat Iulie 1, 2012 greseala cred ca imi apartine: m-am referit la camasile metalice de pe axele zalei. maine arunc o privire pe foaie si pinion sa vad mai bine daca urmeaza doar lantul sau tot kitul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Iulie 1, 2012 Share Postat Iulie 1, 2012 Știu persoane care nu ung niciodată lanțul și au toate oringurile pe lanț. Cu ce ai curățat lanțul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sarazin Postat Iulie 1, 2012 Autor Share Postat Iulie 1, 2012 Știu persoane care nu ung niciodată lanțul și au toate oringurile pe lanț. Cu ce ai curățat lanțul ? curatat ca nou doar azi,in premiera. in rest, de vreo 2 sau 3 ori cu spray de curatat lantul de la motul.spray cumparat din magazin de profil.spreiat 1 pic, invartit si sters cu carpa.azi l-am periat si iar l-am spreiat si iar periat pana lam degresat aproape complet.cred ca de aia am si vazut crapaturile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 2, 2012 Share Postat Iulie 2, 2012 la 10 mii km in general un lant se cam apropie de durata lui maxima de viata. Mai ales in oras unde prinde tot soiul de substante binefacatoare de pe strada. E de ajuns sa fi ruginit putin pe langa oringuri pt ca apoi sa le rupa artistic. Pentru intretinere eu folosesc ulei de cutie. e cel recomandat de majoritatea producatorilor si intr-adevar lantul tine ceva mai mult decat atunci cand e uns cu spray. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Iulie 2, 2012 Share Postat Iulie 2, 2012 Durata de viata a lantului depinde de multi factori : tipul de lant, puterea si tipul motorului, mod de conducere, mod de intretiere. Am aproape 38.000km cu al meu si lantul e perfect, l-am intins de 2 ori pana acum doar si o sa inlocuiesc kitul de lant mai degraba din cauza uzurii pinonului fata. Mod de intretienre: spray de lant dupa fiecare ploaie sau cand zalele lantului incep sa luceasca, spalat cu gaz cam la fiecare 1000km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 2, 2012 Share Postat Iulie 2, 2012 cu intretinere mainiacala si mers frumos asa e dar costul intretinerii va depasi valoarea lanttului si fun factor va lipsi. Un lant exploatat relativ normal merge 10 - 15 mii km. cu ungator automat poate mai mult. Mie mi-au picat lanturi in general datorita intinderii asimetrice sau uzurii pinioanelor. ce e drept tras de ele binisor si on si off Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Iulie 2, 2012 Share Postat Iulie 2, 2012 Poate doar din punct de vedere al efortului depus, ca si costuri un tub de spray de lant si unui de curatat fac cam 20 euro pe an, au trecut 4 ani deci 80 de euro investiti, un lant nou e 120 de euro. FActorul e fun e adevarat, mai ales in off. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Iulie 2, 2012 Share Postat Iulie 2, 2012 Eu îl ung cu ulei de cutie care pentru mine e gratis. Un litru ajunge pentru 2 kit-uri de lanț. De spălat îl spăl cu motorină, dar destul de rar. E ciudat ce s-a întâmplat cu oringurile alea. Am avut kit de lanț care a ajuns pe la vreo 40.000km, uns din an în paști dar montat pe o motocicletă de cilindree mică. Avea toate oringurile, dacă nu mă înșel era DID. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sarazin Postat Iulie 2, 2012 Autor Share Postat Iulie 2, 2012 m-am uitat pe el.pe lateralul zalelor se gaseste poansonat SAS si 520RO. va spune ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Iulie 2, 2012 Share Postat Iulie 2, 2012 m-am uitat pe el.pe lateralul zalelor se gaseste poansonat SAS si 520RO. va spune ceva? http://www.gongchang.com/Motorcycle_chain_set-dp11744918/ Globalizarea asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.