Sari la conținut

suzuki bandit gsf 600 probleme relanti


Postări Recomandate

Salut,

Sunt posesorul unui Suzuki Bandit GSF 600 din 2001. Problema pe care o am la motor este legata de functionarea la relanti. Motorul este cumparat la mana a doua. Acum aproximativ 2 saptamani au aparut niste probleme, respectiv la plecarea de pe loc si la turatii mici motorul nu mergea in toti cei patru cilindri, tremura. Odata crescuta turatia acest comportament disparea. Mai mult, la relanti daca il lasam sa mearga motorul murea. Am inceput prin a schimba bujiile (am considerat ca fiind luat la mana a doua ar fi ok sa le schimb direct, sa nu mai stau sa le desfac, sa le curat ca oricum nu stiam cand au fost schimbate ultima oara). Mi-am luat 4 bujii NGK iridium. La schimbarea bujiilor am observat ca la cilindrii 3 si 4 acestea erau destul de udate cu benzina. Dupa ce am schimbat bujiile, intr-o prima faza facea la fel. Am trecut mai departe sa verific fisele, rezultatul fiind ca toate patru dadeau scanteie (am verificat cu aceeasi bujie). Dupa aceasta verificare l-am mai pornit o data si a inceput sa mearga ok la relanti (in toti cei patru cilindri, si nu mai dadea semne sa se opreasca), insa am observat ca pe unul dintre furtunele de aer de la carburator (sunt doua astfel de furtune, unu intre carburatoarele 1 si 2 si celalalt intre 3 si 4 - aceste furtune pleaca de la carburatoare si trec pe langa cutia in care se gaseste filtrul de aer, ajungand inspre zona pe unde trage aerul prin filtru) curgea benzina atunci cand motorul era pornit (este vorba de furtunul dintre carburatoarele 3 si 4). Din cate am citit in manualul de service, acele furtune sunt pentru aerisire (air vent hose). Am continuat cu desfacerea si curatarea carburatoarelor (le-am dat jos, le-am suflat cu spray, le-am desfacut si verifiacat membranele si plutitoarele. Dupa aceasta operatiune motorul a inceput sa functioneze ok, si a mers cam 100km fara probleme. Ieri insa problema a reaparut: din nou la relanti motorul moare. Ce ar trebui sa ii mai fac in aceasta situatie? Dupa parerea mea problema este de la carburatoare, insa nu stiu ce ar putea fi. La prima desfacere am zis ca probabil o fi trecut ceva mizerie prin filtrul de benzina (care este schimbat de curand) si s-a blocat plutitorul din carburator, nu mai inchidea, motiv pentru care scotea benzina pe acel furtun atunci cand mergea. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

supapele le-ai verificat?

 

Am verificat urmatoarele:

 

- bujiile - erau afumate;

- fisele - dau scanteie fara problema;

- au fost date jos carburatoarele, si aici incepe distractia. Carburatoarele au fost curatate si reglate (nivelul de plutire reglat) si s-au schimbat si cuiele pontou, dar in momentul in care se alimenteaza motoreta, pentru probe, dintr-o sticla (deci benzina NU mai curge DOAR in momentul in care se face vid si se actioneaza membrana din robinetul(pus pe "ON") de sub rezervor) cuiele pontou nu mai inchid intrarea in camera de plutire si benzina refuleaza prin partea cu filtrul de aer, iar benzina curge intr-o veselie din carburatoare. M-am uitat la plutitoare si nu sunt sparte. Nu m-am ocupat eu personal de operatiunile descrise mai sus, dar cel care s-a uitat suspecteaza doua probleme:

1. plutitoarele nu mai sunt la fel de flexibile si nu raman nu revin cand trebuie pentru a presa cuiul pontou care inchide benzina. Am cautat sa cumpar plutitoare dar nu gasesc pentru modelul de carburatoare de pe bandit 600 din 2002 si anume keihin cvr32ss.

2. curge benzina printre scaunul care tine cuiul pontou si corpurl carburatorului. Aici este problematic pentru ca desi in manual spune ca acel scaun in care intra cuiul se scoate, in cazul meu scaunul acela este de neclintit la nici unul dintre carburatoare si am vaga impresie ca nici nu ar trebui scos. Am primit si varianta sa incalzim locul cu pricina si sa incercam sa il scoatem, dar risc deformarea carburatorului si nu as vrea sa recurg la metoda asta doar ca sa vad ca acel scaunu de fapt nu trebuia scos... .

 

Ultima si ceea mai urata varianta ar fi sa schimb carburatoarele cu totul, dar se numara pe degetele de la o mana carburatoarele scoase la vanzare si sunt in zone departate din tara si nu as vrea sa iau un set de carburatoare SH si sa constat ca nu sunt bune pentru ca nu am avut cum sa le testez.

 

Mai am o solutie urata as putea spune, sa ii pun rezervorul la loc si sa o las asa cu scurgerea de benzina pentru ca oricum cantitatea de benzina din carburataore va fi mereu limitata de robinetul in pozitie de ON de sub rezervor, dar este o solutie din care rezulta ca eu nu imi iubesc motoreta si nu tin nici la portofel, pentru ca risc sa imi intre benzina in ulei.

 

Daca are cineva sugestii, plutitoare de vanzare sau carburatoare... astept :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum adica nu mai sint flexibile? plutitoarele au o tija in jurul careia pivoteaza, iti dai seama daca acolo e problema si gata, cu toate ca nu inteleg ce s-ar putea intimpla cu acel complex ansamblu tija-borta incit sa nu mai mearga. legat de scaunele alea, a sapat cauciucul de la cuie in aluminiu, sau cum?

 

nu m-ar mira ca mesterul ala sau altul dinainte sa fi rupt sau deformat plutitoarele cind a reglat nivelul si acum sa te abureasca ca trebuie altele.

 

codul Suzuki pt. plutitoarele tale e 13250-26E00 dar sint 36 euro bucata, iti mai vine sa le cumperi? oricum, as cam paria ca nu e de la asta.

 

LE: e adevarat ca-n manualul Suzuki zice ca cuiul se inlocuieste odata cu scaunul, dar in fisa nu apare ca piesa separata, deci...

 

suzuki-gsf600-s-bandit-2000-2003-usa-carburetor_bigsuusa93651_4e4b.gif

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum adica nu mai sint flexibile? plutitoarele au o tija in jurul careia pivoteaza, iti dai seama daca acolo e problema si gata, cu toate ca nu inteleg ce s-ar putea intimpla cu acel complex ansamblu tija-borta incit sa nu mai mearga. legat de scaunele alea, a sapat cauciucul de la cuie in aluminiu, sau cum?

 

nu m-ar mira ca mesterul ala sau altul dinainte sa fi rupt sau deformat plutitoarele cind a reglat nivelul si acum sa te abureasca ca trebuie altele.

 

codul Suzuki pt. plutitoarele tale e 13250-26E00 dar sint 36 euro bucata, iti mai vine sa le cumperi? oricum, as cam paria ca nu e de la asta.

 

Da, momentanu mai vreau plutitoare. Cat despre flexibilitate, ideea este ca nu au plutitoarele o miscare lina de revenire la pozitia de inchis, sau cel putin asa incerca baiatul care se ocupa sa ma convinga. de rupt nu este rupt si cel care se ocupa acum nu avea cum sa o comita pentru ca nu este prima data cand desface un asemenea "utilaj". Iar scaunele alea, nu stim care este problema cu ele pentru ca nu se clintesc de acolo desi in manual scrie ca se pot scoate. exista o cheie speciala? sau o procedura de scoare? Noi banuim ca ar curge pe langa scaun si corpul carburatorului pentru ca O-ringul din jurul scaunului s-a uzat, dar nu stim cum am putea scoate scaunul de acolo pentru a inlocui O-ringul... .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu se misca usor plutitoarele, nu vad de ce nu s-ar putea remedia usor, pina la urma e o tija din inox care intra in niste borte, doua de plastic si doua din aluminiu.

 

daca banuiti ca e de la o-ring, desfaceti paharul si apasati plutitorul cu degetul, poate se observa daca curge chiar cind e inchis.

 

asta e un CVK32, dar ma gindesc ca e similar, nu vad cum ati putea sa scoateti fara ceva efort piesa aia. daca era de scos ii faceau filet si figura si ca piesa separata (mai ales o-ringul).

 

manualele mai contin si greseli, chiar s-au descoperit vreo 2 pe un alt topic recent.

 

na, mecanicului ii e usor sa te bage la cheltuiala, nu-s banii lui.

 

Keihin%2032CVK%20Service%20029.jpg

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, din scheme de mai sus este clar ca scaunul acela nu iese de acolo si nici nu prea cred ca ar putea curge benzina pe langa el, desi nu se stie niciodata... . O sa ma mai uit luni sa vad exact pe unde curge. Multumesc de sfaturi/ilustratii, o sa mai scriu aici cum a evoluat situatia.

Editat de juld5
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoate cuiele pe rand, acopera scaunul cu dejtul si aplica cu gurita vacum pe furtunul de alimentare cu benzina a carb. asa verifici daca scaunele cuielor sunt etanse fata de corpul carb. In nici un caz sa nu incalzesti cu lampa. Scaunele au un o-ring care daca e uzat, permite benzinei sa intre in camera de nivel printre scaun si corpul carb. Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut si eu problema asta la un GSf 600 S

cum zicea si b374.. verifica supapele.. probabil sunt perforate

si de asta ii ajunge benzina in filtrul de aer, nu?

 

Scoate cuiele pe rand, acopera scaunul cu dejtul si aplica cu gurita vacum pe furtunul de alimentare cu benzina a carb. asa verifici daca scaunele cuielor sunt etanse fata de corpul carb. In nici un caz sa nu incalzesti cu lampa. Scaunele au un o-ring care daca e uzat, permite benzinei sa intre in camera de nivel printre scaun si corpul carb. Spor.

toate chestiile astea le stie si el, i-ai zis cum sa nu scoata scaunele dar ai omis sa-i spui cum trebuie scoase de fapt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu un update asupra lucrarilor pe care le-am mai desfasurat cu privire la solutionarea problemei de scurgere de benzina. Am pus carburatoarele pe moto ca sa pot sa o aduc de la garajul unde era catre casa. A pornit, mergea perfect am venit acasa. Am pornit-o dupa 15, 20 de minute... a pornit, mergea bine. Dupa ce am oprit-o am desfacut furtunul care face legatura cu cavitatea unde sta filtrul de aer si o surpriza asteptata... avea benzina cam de juma de litru. Am lasat'o asa peste noapte si a inceput sa creasca nivelul la ulei. Astazi am desfacut carburatoarele si unul dintre ele avea benzina atat de multa camera de intrare in motor baltea a benzina. Am desfacut carburatoarele, am verificat traseul de ventilare cu aer asa cum a facut si tipul din linukul de mai sus (http://gstwins.com/g...p?topic=33930.0), totul era ok. Am vrut sa vad daca exista scurgere printre corpul carburatorului si sacunele in care stau cuiele pontou, asa ca scos plutitoarele si cuiele pontou, si am infundat cu doape gaurile in care stau cuiele, am intors carburatoarele in pozitia de functionare, am bagat benzina cu ceva presiune. Doapele care astupau gaurile s'au umezit asa cum era si normal, dar nici urma de benzina pe langa scaune si cuiele pontou, deci ipoteza Oringului distrus de pe scaunul care tine cuiul pontou cade. Am verificat si flotabilitatea plutitoarelor intr-un vas cu benzina, plutesc si nu se umplu cu benzina. Maine ramane sa vad daca cuiele ponto presate manual, pe fiecare carburator in parte, inchid bine sau au scurgeri pe langa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuiele nu par a fi uzate si nu stiu daca sunt exact pentru tipul asta de carburatoare, cert este ca toate sunt la fel si daca sunt presate cu degetul inchid, singura diferenta ar putea fi la arculetul din cuiul pontou care impinge plutitorul. Am in plan sa comand un set nou de plutitoare, dar in afara de kronau, care aduc de la louis nu am gasit cuie pontou pentru gsf 600 pe piata locala. In seara asta am reglat carburatoarele o data si doua din ele au curs, le-am mai reglat un pic pe cele care au curs si acum nu mai curge nici unul, sper doar ca nu cumva sa inchida de tot traseul si sa nu mai lase benzina deloc in carburator :) Voi vedea maine cand o sa montez carburatoarele pe motoreta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuiele nu par a fi uzate si nu stiu daca sunt exact pentru tipul asta de carburatoare, cert este ca toate sunt la fel si daca sunt presate cu degetul inchid, singura diferenta ar putea fi la arculetul din cuiul pontou care impinge plutitorul. Am in plan sa comand un set nou de plutitoare, dar in afara de kronau, care aduc de la louis nu am gasit cuie pontou pentru gsf 600 pe piata locala. In seara asta am reglat carburatoarele o data si doua din ele au curs, le-am mai reglat un pic pe cele care au curs si acum nu mai curge nici unul, sper doar ca nu cumva sa inchida de tot traseul si sa nu mai lase benzina deloc in carburator :) Voi vedea maine cand o sa montez carburatoarele pe motoreta.

Pai in ceea ce priveste reglajul plutitorului [de fapt e vb de reglarea nivelului de benzina in camera de nivel constant, dar practic asta se realizeaza prin operatiuni desfasurate asupra plutitorului] cred ca manualul e mai mult decat edificator. Acolo se explica pas cu pas exact ce trebuie facut si cum. In plus sunt date si cote de verificare si modalitati de masurare a nivelului. Decat sa te mai plimbi pe la mecanici care iti explica cum si-a pierdut flexibilitatea plutitorul [WTF!!!!] iti sugerez sa te inarmezi cu manualul motocicletei deschis la capitolul respectiv, cu niscaiva rabdare si scule adecvate si sa purcezi la un reglaj temeinic al tuturor carburatoarelor. Dupa fiecare modificare montezi cuvele si incerci pe banc daca plutitoarele inchid, alimentand bateria de la rezervor [ cu robinetul pe PRI]. Va trebui sa inlocuiesti si filtrul de aer pentru ca sub actiunea benzinei elementul acestuia a fost mai mult ca sigur distrus si acum va obtura prea mult admisia de aer. De asemenea odata remediata problema sa schimbi uleiul in motor. Neaparat! Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus carburatoarele pe motor dupa reglajele din seara precedenta, initial nu a pornit pentru ca nu i-am bagat gurile de admisie de la carburatoare in cavitatea de la filtrul de aer. Imi era teama ca se inunda din nou cutia cu filtrul de aer. A pornit intr-un final, am reglat relantiul, care tine foarte bine, am lasat-o pornita pana s-a incalzit, relantiul este ok, motorul se tureaza bine, nu scoate fum pe teava, totul pare sa mearga perfect. Am dat si o mica tura pe trotuar. Am pornit si oprit motorul de cateva ori si totul pare ok. La sfarsit am verificat furtunul care duce ajuta la golirea de lichide nedorite in cutia filtrului de aer si nu a curs nimic. Aparent problema pare rezolvata, dar o sa mai vad maine cum se prezinta. Voi schimba si uleiul cat de curand pentru ca a crescut nivelul.

Multam de sfaturi pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut acum o tura de doua cartiere, relantiul sta foarte bine, motorul se tureaza ok, si nu mi'a mai crescut nivelul la ulei si nici benzina nu mai curge din carburatoare. Pare ca problema s-a rezolvat. Luni ii schimb si uleiul. Am uitat sa mentionez ca in afara de umblat la nivelul de plutire am desfacut si capacele de sus ale carburatoarele si am curatat jet needle-ul, nu stiu ce efect benefic o fi avut asta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Revin cu un update. Din pacate a doua zi dupa ce am spus ca am reparat carburatoarele curgatoare (... de benzina), problema a reparat, complet random (adica la un carburator care parea ca merge ok si care nu mai cursese). Am demontat din nou totul, am obervat ca robinetul de sub rezervor curge tot timpul, indiferent daca este pe on/res/pri, asa ca mi'am luat un kit de reparat rezervorul. Urmatoarea manevra a fost sa verific cuiele si dupa un studiu atent am gasit la banditu din 2002 sunt niste cuie pontou care seamana izbitor de mult cu cele de pe alte motorete dar sunt totusi diferite... . Asa ca am comandat si 4 cuie. Dupa ce am inlocuit cuiele si facut reglaju de plutire, works like a charm si porneste la sfert de buton.

 

Poveste cu happy end...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 years later...

Salut, ma poate ajuta cineva cu o parere? Am scris pe alte topicuri despre carburile mele, problemele cu pornirea si ingatuirea s-au rezolvat, dar acum am altele! Imi curgea benzina pe supraplin la relantiu pe 3 si 4 și mergea în 3, bujia de pe cilindrul 3 fiind neagră, scoteam fișa si nicio schimbare! Am desfăcut carburile, verificat cuiele si plutitoarele fiind ok, le-am mutat de pe 1,2 pe 3,4 si invers, daca se muta problema pe alt carburator stiam totusi ceva! Toate bune o saptamana si vreo 1500 km, astăzi dupa 60 de km au apărut iarăși problemele, la relantiu aceleasi simptome dar pe cilindrul 4, scot fișa si nicio schimbare, merge în 3 la relantiu si a dat putina benzina pe supraplin, daca scot furtunul de vacuum de pe 4 se tureaza si pt cateva secunde isi revine ceea ce ma duce cu gândul ori prea putin aer ori prea multa benzina, dar pe supraplin a curs doar o dată sau rar cand face asta! Peste 3-4000 ture merge bine, trage, nu întrerupe! Cand se intampla asta porneste si greu...! 

 

Am fost la calibrat,  a verificat si omul cuiele si plutitorii spunând si el ca sunt ok!

 

Tachetii sunt pe 15 admisie si 20 evacuare, bujii schimbate în primăvara, filtru aer nou, rezervor curățat!

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...