Sari la conținut

Honda Africa Twin CRF 1000 si 1100


Postări Recomandate

Acum 5 minute, tibosee a spus:

De azi sunt si eu pe Africana. 2018, DCT, inmatriculata in 2020, 23k km.. e practic noua.. are inca cauciucurile originale.. 

am dat 9000€, asa cum e in poze si un parbriz mai inalt suplimentar..

va trebui sa fac revizia, pentru ca nu a fost facuta de un an jumate, chiar daca a mers doar 3000km cu ea. 
sunt impresionat de cat e de moale, nu simt nici o groapa, bordura..pentru asta am si ales Africana, am dureri lombare de la 12 ani de mers pe maxiscuter in Bucuresti.

IMG_0329.jpeg

IMG_0312.jpeg

Salut, bine ai venit....schimba anvelopele.... urgent 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ok, le schimb, dar trebuie sa vad care sunt top 3 si sa aleg ceva ok, sa mearga bine si pe asfalt. Cat am mers azi, si mai tare si pe viraje, nu am avut nici o problema. Oricum sunt in perioada de acomodare si incerc sa nu imi fortez norocul prea tare.

ce imi recomandati? Pirelli, Michelin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 39 minute, tibosee a spus:

Ok, le schimb, dar trebuie sa vad care sunt top 3 si sa aleg ceva ok, sa mearga bine si pe asfalt. Cat am mers azi, si mai tare si pe viraje, nu am avut nici o problema. Oricum sunt in perioada de acomodare si incerc sa nu imi fortez norocul prea tare.

ce imi recomandati? Pirelli, Michelin?

Nu am nici o recomandare, dar dacă ai manualul mobrei la anvelope recomanda chiar Honda ce sa pui pe ea. Eu am mers pe alea originale Metzeler Karoo Street și pentru mers pe strada sunt ok. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o problema destul de serioasa cu vibratul pe care il simt in manere.. nu se poate face nimic sa il reduc cumva? Merg mereu pe sport 1, dar tot vibreaza, azi dupa doua ore ma dureau incheieturile. Per total sunt foarte multumit, pozitie, comfort, putere, consum.. totul super, dar vibratul e un mare minus peste care sper sa trec.. nu ma asteptam sa fie asa deranjant.. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vibreaza, dar numai cand sunt in acceleratie full si tremura tot, cu totul, pana se tureaza mai tare. Cred ca in jur de 3000-4000 face. In rest nu vibreaza exagerat, daca nu il fortez asa tare. Am rugat un prieten cu AT 2017 tot cu DCT sa faca o proba si mi-a confirmat ca nu are nimic, asa vibreaza si chiar merge mai bine ca a lui, fiind nou..

anyway, o sa incerc niste overgrip-uri pentru ca probabil de-asta imi amorteste incheietura mainii, e prea subtire mansonul ala. Daca era incalzit, era mai bine, e mai gros.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, tibosee said:

Vibreaza, dar numai cand sunt in acceleratie full si tremura tot, cu totul, pana se tureaza mai tare. Cred ca in jur de 3000-4000 face. In rest nu vibreaza exagerat, daca nu il fortez asa tare. Am rugat un prieten cu AT 2017 tot cu DCT sa faca o proba si mi-a confirmat ca nu are nimic, asa vibreaza si chiar merge mai bine ca a lui, fiind nou..

anyway, o sa incerc niste overgrip-uri pentru ca probabil de-asta imi amorteste incheietura mainii, e prea subtire mansonul ala. Daca era incalzit, era mai bine, e mai gros.

Ia vezi Progrip 714. Sunt de Rally Raid si sunt duble ca grosime. Dar poate ai o alta cauza acolo si trebuie sa mai cauti. Sunt diverse modalitati si scule care reduc vibratia, dar toate sunt dedicate Enduro, adica merg si e AT, dar ele isi au rostul in curse. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, tibosee a spus:

 probabil de-asta imi amorteste incheietura mainii, e prea subtire mansonul ala.

Sau ai ghidonul intro pozitie incorecta pt statura ta si stai cu mainile si incheieturile intro pozitie anormala. Incerarca sa te mai joci putin cu el, mai jos/sus. Ai niste gradatii pe ghidon. Daca nu gresesc, ar trebui sa ai si posibilitatea de a-l pozitiona mai in fata/spate rotind triplele.
Pt vibratii poti incerca triple din acelea cu amortizare, dar nu stiu daca costul/beneficii merita. Exp (nu stiu daca sunt sau nu compatibile cu AT https://ktmexc.ro/phds-progressive-handlebar-damping-system-ktm-sx-16-17 ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.10.2023 la 18:29, tibosee a spus:

De azi sunt si eu pe Africana. 2018, DCT, inmatriculata in 2020, 23k km.. e practic noua.. are inca cauciucurile originale.. 

am dat 9000€, asa cum e in poze si un parbriz mai inalt suplimentar..

va trebui sa fac revizia, pentru ca nu a fost facuta de un an jumate, chiar daca a mers doar 3000km cu ea. 
sunt impresionat de cat e de moale, nu simt nici o groapa, bordura..pentru asta am si ales Africana, am dureri lombare de la 12 ani de mers pe maxiscuter in Bucuresti.

IMG_0329.jpeg

IMG_0312.jpeg

S-o stapanesti cu placere....si eu pusesem ochii pe ea (am vazut anuntul pe Olx), dar s-a intamplat sa se razgandeasca cumparatorul mobrei mele si chiar nu vreau sa fac colectie, ca am 2 motoare.

 

Frumos exemplar....si la 3000 km, practic e inca in rodaj     :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru răspunsuri și pentru urări. Motorul are de fapt 23.000km, dar doar 3000 de la ultima revizie, de anul trecut, în mai 2022..

Nu vreau să investesc foarte mult acum, am rămas cam chel o jumate de lună.. doar să îi fac revizia și să pun un cauciuc pe față, să pot să merg cu el până da zăpada.

Nu înțeleg cum cauciucurile originale dot2018 și 23.000 km pot să arate așa bine și să nu alunece deloc.. chiar am încercat și eu și prietenul meu cu AT-ul 2017, mers la limită și nu a derapat, nu intră nici abs, nimic. 

 

o să încerc să reglez poziția ghidonului, deși stau super confortabil, o să urmăresc cum merg, cum țin mâinile, poate strâng prea tare, oi fi prea încordat. Mai am de ajustat și suspensia față-spate, e prea moale când frânez. 

 

IMG_0378_Original.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe spate era un pic plat în centru, dar nu de 23k km ci cam de 5000-6000 așa, jumate de viața sa zic. 
Am luat azi țeapă cu vulcanizarea, mai exact Sirius Anvelope lângă Dedeman Băneasa. Am montat un Continental Conti Atack 3, la recomandarea unui amic, care a fost foarte mulțumit de acest service, zicea ca au prețuri bune, 100 lei, față de alții cu 150-200, calitate, profesioniști, tot. 
Cum s-au apucat de desfăcut, m-a luat capul, toate șuruburile noi aruncate pe jos în țărână, fără stres, mi-au zis ei ca nu e bună camera originală, ca e prea subțire, să pun una mai groasă de enduro, o aveam în topcase de la fostul proprietar, ca îmi dăduse două să am de rezervă.. 

a zis ca janta fata fuleaza 2mm stanga dreapta și ca o sa îmi vobleze ghidonul, trebuie sa vin sa o fac.. doar ca eu înainte de asta nu aveam absolut nici un voblaj, era țiplă, era fix la orice viteză.

nu a fost nevoie sa o echilibreze zicea el. Am plătit 150 lei, ca atât au cerut (au văzut ca eram mai bine îmbrăcat probabil), dau să plec și după 100m ghidonul vobla ca toți dracii. Am mai mers puțin spre Băneasa, mi-am dat seama ca nu am cum să merg în halul ăsta și îl sun pe om. Îi explic, zice el: păi eu ți-am spus ca o să vobleze, normal. 
păi înainte nu avea nimic, janta fuleaza 1mm, așa se simte la 40 la oră? 
are mai mult de 1mm, are cam 2.. păi și, dacă verificăm toate motoretele din București crezi ca e vreuna care sa nu fuleze nici un mm? Ce faci, stai cu ele numai la îndreptat? Înainte de ce nu vobla? 
ca s-a uzat cauciucul după defectul jantei, iar asta nou e drept. OK, și ce fac, nu trebuie echilibrat, făcut ceva? Nu, ca doar sa o aduci sa o îndreptăm, din spițe, costă 500 lei, cu tot cu montat demontat.

Mai să fie, pun și îmi sun mecanicul, asta începe să radă, ba, ce dracu ai pus camera aia HD în ea, ca de la aia face. Du-te și pune camera originală înapoi, sau mai bine cumpără alta. Sună-l pe Victor de la anvelope să îți dea o altă cameră și vezi dacă poate să o monteze el. Rade și el de explicațiile montatorului, ca vobleaza de la spite, 2mm. Ori e montat gresit cauciucul, ori nu au așezat camera, ca aia se așeza greu, ori nu e echilibrat, dar asta stabilisem deja ca nu au echilibrat nimic. Ei au pus pe aparat dar abia se învârtea, era înfrânată rotirea roții și a rămas fixă după 2-3 rotiri.

sun pe Victor, îi explic și lui, la fel, băi, nu au făcut ce trebuie. Camera aia nu se folosește în oraș, cauciucul se echilibrează și du-te să îți pună din nou camera veche și să o echilibreze ca nu are nici pe dracu roata de la 2mm aia de care zic ei. Ei nu aveau cum să mă rezolve decât vineri dar mi-au dat nr coleg de al lor, să mă ajute mâine dimineață.

l-am sunat și pe el, i-am explicat, a început și el să radă de experiența mea și de explicațiile penibile oferite de montatorul expert și mă așteaptă mâine dimineață să o dăm jos și să îl mai pun o dată. Alți bani, altă distracție.

eu aș vrea să mă duc să le cer banii înapoi după ce rezolv, 150 lei aruncați degeaba, dar mai cereau 500 să o facă să meargă cum trebuie.. culmea tupeului..

 

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai pot edita, continui aici.

cand l-am întrebat de ce costă așa mult, 500 lei sa îndrepte, a zis ca durează câteva ore, e complicat, trebuie să las motorul la ei.

da, să mă trezesc pe urmă cu alte probleme pe la ea..

victor mi-a zis ca nici măcar nu ar fi autorizați pentru așa ceva. O să mă interesez mâine, îi sun și îi întreb dacă e adevărat, și să îmi dea și banii, altfel, ANPC.

nu mi-au dat nici un bon, eu când le-am zis de problemă au spus ca nu au altă rezolvare decât să îmi îndrepte janta, și ca mă costă atât.

eu nu mai plătesc alți bani pentru ceva nesemnificativ, un nimic.

nu are cum să facă motoreta în halul ăsta, dacă înainte nu avea nimic, merge ea impecabil.

Ca să îmi mai treacă supararare, azi am spălat-o și am curățat și gresat lanțul. M-am făcut ca dracu pe mâini, trebuie să mai experimentez, ca nu mă pricep prea bine.

am avut doar maxiscutere până acum.

 

IMG_0385_Original.jpeg

IMG_0391.jpeg

Am rezolvat astăzi, am fost unde mi-a recomandat Victor de la Anvelope și și-au dat seama imediat ca roata nu era echilibrată. A avut nevoie de 40g cu camera HD, am făcut test și mergea bine, vobla puțin doar pe decelerare dar doar între 60-70km/h. 
asa ca am mai dat o dată roata jos și au pus camera originală, au echilibrat din nou și acum merge perfect. Exact ca înainte.

am sunat la Sirius, i-am zis ca am rezolvat, ca nu era echilibrata roata, el ca da.. au pus foarte mult plumb ca era janta strâmba. Păi și când te-am întrebat ieri, ai zis ca nu cere plumb, ca nu se poate rezolva, acum am rezolvat cu alți bani. Vin înapoi să îmi dai banii.

Asa ca am luat banii înapoi și mă gândesc ce recenzie sa îi las pe google maps.

bine ca am rezolvat 

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce protecție rezervor recomandați?

Am comandat deja niște proiectoare, ar trebui să ajungă mâine..să văd cat de complicat e să le instalez. Le are un tip la 300 lei și din ce mi-a trimis par foarte OK..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.10.2023 la 21:25, tibosee a spus:


Am luat azi țeapă cu vulcanizarea, mai exact Sirius Anvelope lângă Dedeman Băneasa....

 

 

Multe vulcanizari procedeaza asa....si eu am pus botul si o schimbare m-a costat 350 lei in loc de 200 (fata/spate tubeless). Toti incearca sa te sperie cu jantele care trebuie remediate/indreptate/reglate...si am facut doar janta fata, ca m-am prins de schema pana la urma (motorul nu avea nici un voblaj la viteze mai mari decat cele de autostrada).

 

La Africana (cu spite) daca o mai bagi pe macadam/off, nu cred ca are foarte mare importanta echilibratul (stiu de la un motociclist batran, care spunea ca echilibrarea e valabila pana la prima groapa sau denivelare mai urata).

La 26.10.2023 la 20:05, tibosee a spus:

Am comandat deja niște proiectoare, ar trebui să ajungă mâine..să văd cat de complicat e să le instalez. Le are un tip la 300 lei și din ce mi-a trimis par foarte OK..

Cu 500 lei puteai avea unele Givi, date jos de pe o africana 2020. Nu stiu ce sa zic de chinezisme.

Cred ca astea sunt:

https://www.motomus.ro/proiectoare-halogen-universale-givi-trekker-s310.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwqP2pBhDMARIsAJQ0CzqrlMvc1d2VOppj4HJuZE5LolYt_VgGTZSVsaa820u1nJET-fsPkGEaAgcDEALw_wcB

La 18.10.2023 la 21:45, tibosee a spus:

 

cand l-am întrebat de ce costă așa mult, 500 lei sa îndrepte, a zis ca durează câteva ore, e complicat, trebuie să las motorul la ei.

...

Asa ca am luat banii înapoi și mă gândesc ce recenzie sa îi las pe google maps.

 

Repet, a incercat sa faca si el un ban "cinstit" sau...poate chiar nu se pricepe.

 

Lasa-i o recenzie pozitiva, ca sa se mai duca si altii   :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci, astea sunt cu led, Givi scrie ca sunt cu halogen. Acum am un stres, ca am făcut 600km în weekend pe transalpina, mers tare și turat, acasă când am verificat uleiul era sub minim. Problema este ca am completat un litru, ceea ce nu știu este dacă înainte era la nivel sau nu, pentru ca am măsurat cu joja înfiletata și era la maxim, dar se măsoară cu joja neinfiletata și deci oricum nu am cum să știu ce naiba am măsurat până acum. În bord nu s-a aprins nici un bec de ulei, așa scrie, ca s-ar aprinde.

fostul proprietar spune ca nu a avut nici un consum până acum dar mergea mai relaxat.

o să îi fac revizia și verific după aceea la un alt traseu, poate transfagarasan. Revizia a fost făcută anul trecut dar are doar 4000km până acum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare ! 

Sunt proaspat posesor a unei Honda Africa Twin 1000 2018 . Motocicleta a venit deja cu niste cauciucuri de Enduro, destul de uzate si as dori sa le schimb. Ce mi-ati recomanda ? Tinand cond c as vrea sa merg 70-80% pe asfalt si restul pe drum pietruit, nu hard enduro sau ceva :)) 

Actualele au o vibratie destul de mare si la viteze sub 90 km/h simt cu fata trepideaza sus/jos de la profilul cauciucului care la mana se simt diferentele de nivel :)) 

Multumesc

IMG_3864.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc ! Intre timp ma mai uitasem si la Bridgestone Battlax Adventure Trail At41r. A mai avut careva ? 
 

oricum nu cred ca mai apuc sa ma dau mult in urmatoarea perioada :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia niste Scorpioane sau Tourance. Chestii serioase. Pe drum pietruit merge orice, nu-ti bate capul. Atat timp cat nu faci viraje cu genunchiul pe jos pe piatra. Am avut Tourance simplu ani de zile. Acum am 2 seturi. Pentru cand merg pe strada si putin off, Scorpion Trail. Pt cand sunt tantalau, pun Desert Race/Mitas E09. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, LeoC a spus:

Multumesc ! Intre timp ma mai uitasem si la Bridgestone Battlax Adventure Trail At41r. A mai avut careva ? 
 

oricum nu cred ca mai apuc sa ma dau mult in urmatoarea perioada :))

Bridgestone sunt cel mI putin apreciate de rideri, unii le schimba chiar de cand cumpara motorul - vin ca si prima echipare in multe cazuri. 
Personal, le consider ok, dar nu excelente!

 

Am schimbat pe casco rotile la Africana - erau cam ovale si nu numai - si am cumparat Continental Contitrack 3. 
Le montez saptamana viitoare si va spun ce si cum. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...