Sari la conținut

Novice interesat de enduro


SorinCT
 Share

Postări Recomandate

Va salut!

Situatia e in felul urmator: sunt total novice cand vine vorba de enduro. De ceva timp am inceput sa urmaresc mai atent tot ce tine de acest sport, am inceput sa ma documentez si sa inteleg mai bine cu ce se mananca. Doresc sa-mi cumpar o motocicleta dar inca nu sunt hotarat. Din ce imi dau eu seama am nevoie de urmatoarele:

- o motocicleta, preferabil in 2t, de 125 sau 250, KTM, Kawa, Suzuki sau Honda. Ma intereseaza sa fie cat mai usoara deoarece nu vreau sa ma lupt cu ea. Eu am 1.80 si 60kg si n-as vrea sa cada pe mine motorul la fiecare viraj. O alta cerinta ar fi ca saua sa nu treaca de 92-93 cm. - preferabil sub 2000e, ideal ar fi 1000e

- echipament: casca, armura, genunchere, cotiere, cizme, pantaloni, tricou, manusi (preferabil maxim 3-400 euro totul, daca nu... ramane de vazut)

- remorca moto - ceva cat mai ieftin, sa leg remorca de megane si sa pot sa ma duc linistit pe plaja cu motorul, prin cheile dobrogei, la munte, etc.

 

Mentionez ca nu caut ceva de care sa ma leg ani buni, ma gandesc la o drujba micuta pe care sa o plimb de cateva ori pe luna, maxim 4-5 luni pe an. Nu am carnet de A dar nici nu as dori sa iau un motor inmatriculabil sau sa circul cu el pe drumurile publice. Stiu ca m-ar scuti de remorca si alte probleme dar nu ma incanta deloc ideea sa imi iau ceva semi-enduro, prefer un dirt bike pure-blood sa stiu ca nu se farama cand ma dau prin zone mai nasoale.

Nu sunt speriat de ideea ca trebuie sa segmentez motorul anual sau la mai stiu eu cat timp. Lucrez in domeniul mecanic si chiar imi place sa fac asemenea lucruri in special cand e vorba de un hobby de-al meu.

In rest ce sa zic... un buget maxim ar fi pe la 2500e preferabil, give or take.

 

Ce modele imi recomandati sa cumpar? Ce credeti ca mi s-ar potrivi?

Nu am gasit in dobrogea mai nimic, decat un Husqvarna de 450 cu saua prea inalta si cam grea. Nu ma atrage deloc. Am inteles ca in italia gasesc destul de multe dar nu stiu ce costuri implica sa o aduc in RO. Am mai vazut cateva prin centrul si vestul romaniei dar aceasi poveste, nu cred ca o pot cumpara fara sa o vad in fata si sa ma asez pe ea.

 

Va multumesc in avans pentru raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la ce vrei sa faci ar fi mai bun un 4t 400-450cmc. te ajuta mai mult in zona ta de plimbare ;) 2t-ul este pentru hard enduro mai mult si este putin mai pretentios de intretinut. adica o sa schimbi pistoane mai des :D trebuie si ceva mai nout 2005-20.. dar cu bugetul tau cam greu de gasit... bafta multa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uau, parca as fi eu cel care a scris asta. Exact problema asta am avut-o si eu.

Salut. In curand vreau sa imi cumpar enduro, dar cu atatea modele pe piata la ora actuala, nu ma pot hotara care e alegerea potrivita. Nu conteaza cilindreea; ma intereseaza sa nu fie mai vechi de '98 si mai scump de 1500 euro (daca se poate asa ceva). Il voi folosi pentru hobby (urc un damb, urc un deal, etc.) , in week-enduri, cand am timp. Vreau sa fie destul de rezistent, sa nu trebuiasca sa ii schimb pistonu' dupa fiecare iesire (exagerare), ca nu prea are balta peste.

Sper ca aceste criterii pot fi indeplinite.

Am uitat sa mentionez: Am 1.80m inaltime si ~60 Kg.

 

Acum sa trecem la treaba: Multi mi-au recomandat la fel, ~400 cmc 4T, dar mi-am luat Honda CR125 2T si hai la hard enduro. :))

Daca vrei ceva ieftin, sa nu inmatriculezi, sa nu platesti acte cacalau, arunca un ochi pe anunturile italienilor, si gasesti crossuri de 125-250 2T, an ~2000, la un pret in jur de 1500 euro.

 

p.s. Daca nu te apuci sa faci curse in fiecare zi, un motor de 125 2T e indestructibil.

Editat de Andr3y
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uau, parca as fi eu cel care a scris asta. Exact problema asta am avut-o si eu.

 

 

Acum sa trecem la treaba: Multi mi-au recomandat la fel, ~400 cmc 4T, dar mi-am luat Honda CR125 2T si hai la hard enduro. :))

Daca vrei ceva ieftin, sa nu inmatriculezi, sa nu platesti acte cacalau, arunca un ochi pe anunturile italienilor, si gasesti crossuri de 125-250 2T, an ~2000, la un pret in jur de 1500 euro.

 

p.s. Daca nu te apuci sa faci curse in fiecare zi, un motor de 125 2T e indestructibil.

 

Nu imi imaginez ca ies mai des de 1 data pe saptamana timp de 4-5 luni cat sunt acasa (si cat permite vremea). Ma atrage 2t-ul pentru ca e mai usurel, perfect pentru dimensiunile mele si nici nu mi-e greu sa schimb pistonul, segmentii sau mai stiu eu ce.

Care ar fi costurile transportului de la italieni in RO pentru un motor enduro de 1000-1500e sa zicem? Il iau pur si simplu la loterie si ma rog sa fie bun? Am citit despre KTM-urile din '99 - 2001 ca sunt bune si inca merg bine in zilele noastre in ciuda varstei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu imi imaginez ca ies mai des de 1 data pe saptamana timp de 4-5 luni cat sunt acasa (si cat permite vremea). Ma atrage 2t-ul pentru ca e mai usurel, perfect pentru dimensiunile mele si nici nu mi-e greu sa schimb pistonul, segmentii sau mai stiu eu ce.

Care ar fi costurile transportului de la italieni in RO pentru un motor enduro de 1000-1500e sa zicem? Il iau pur si simplu la loterie si ma rog sa fie bun? Am citit despre KTM-urile din '99 - 2001 ca sunt bune si inca merg bine in zilele noastre in ciuda varstei.

 

Exact la asta m-am gandit si eu: usor, puternic, rezistent, relativ simplu de reparat. Cu transportul nu stiu cum e, eu am avut pe tata in Italia. I-am dat cateva anunturi, a sunat si apoi s-a dus sa vada motocicletele. Apoi mi-a adus-o in tara cu furgonul. La mine a fost cat de cat "la loterie", pentru ca el nu e chiar expert in materie de motociclete, dar am avut noroc. (si vanzatorul a fost om de nota 10).

Nu prea stiu ce sa zic despre KTM-uri, nu am avut niciodata, dar din vazute si auzite sunt motociclete foarte bune.

Din grupul meu de enduro, eu sunt cu motocicleta cea mai veche, dar nu se observa deloc. :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact la asta m-am gandit si eu: usor, puternic, rezistent, relativ simplu de reparat. Cu transportul nu stiu cum e, eu am avut pe tata in Italia. I-am dat cateva anunturi, a sunat si apoi s-a dus sa vada motocicletele. Apoi mi-a adus-o in tara cu furgonul. La mine a fost cat de cat "la loterie", pentru ca el nu e chiar expert in materie de motociclete, dar am avut noroc. (si vanzatorul a fost om de nota 10).

Nu prea stiu ce sa zic despre KTM-uri, nu am avut niciodata, dar din vazute si auzite sunt motociclete foarte bune.

Din grupul meu de enduro, eu sunt cu motocicleta cea mai veche, dar nu se observa deloc. :))

 

Nu imi fac griji prea mari pentru vechime ca sunt constient ca o sa o cam rup cu julituri, cazaturi si maltratari de turatie pe la inceput pana invat sa schimb cum trebuie cand trebuie, tocmai de-aia nu e bugetul prea ridicat. As putea sa-mi iau si una la vreo 2500, sa stiu ca e buna si ma tine mult dar nu am de gand sa o exploatez asa de mult, cel putin la inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu imi fac griji prea mari pentru vechime ca sunt constient ca o sa o cam rup cu julituri, cazaturi si maltratari de turatie pe la inceput pana invat sa schimb cum trebuie cand trebuie, tocmai de-aia nu e bugetul prea ridicat. As putea sa-mi iau si una la vreo 2500, sa stiu ca e buna si ma tine mult dar nu am de gand sa o exploatez asa de mult, cel putin la inceput.

 

Asa e cel mai bine, sa iti iei la inceput una mai veche si mai ieftina, pe care poti invata si bune si rele, fara probleme. Si poti gasi motociclete "din mileniul trecut" foarte bune si rezistente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma ce vei face? Raly-Raid sau hard enduro?

Cel mai bine te pot sfatui cei cu care iesi (ca, de iesit, nu vei iesi singur) Daca ei au 400 4T, iei si tu ceva asemanator.

La rally-raid am vazut ca se practica Honda XR 400, Suzuki DRZ400, KTM EXC 400. Daca te orientezi catre hard enduro, atunci ar fi bine sa iei un 250 4T enduro, nu cross (Honda CRF250X, KTM EXC-F 250, Yamaha WR 250), sau ceva 125 2T, tot enduro (KTM EXC 125). Daca iei ceva mai mare ca si cilindree, vei invata foarte greu pe ea, mai mult te va incurca in primul an.

 

Referitor la vechime, tu crezi ca daca rupi radiatorul la un motor din 2005 e mai ieftin de lipit sau schimbat decat la unul din 99? Sau segmentii, sau carenele? Dimpotriva, daca iei ceva din dezmembrari, gasesti mai usor pentru ala din 2005. Si, odata cu inaintarea in ani, tehnologia s-a dezvoltat, motocicletele au devenit din ce in ce mai usoare, mai performante, suspensii mai bune.

Si uita de Husqvarna. Am avut, dar daca rupi ceva la ea, nu gasesti SH sa dai cu tunul, iar importatorul oficial iti aduce piesa in 30 zile minim. Esti pregatit sa ratezi jumatate de sezon ca ti s-a dus ambreiajul?

 

Concluzie: ia ceva cat mai recent, asemanator cu ce au prietenii cu care iesi.

Editat de asds
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai asta e ca nu stiu ce imi trebuie. Eu am de gand sa o scot pe plaja in extra-sezon, cel putin la inceput ca sa ma invat cu ea pe nisip, nu prin prapastie. Dupaia as vrea sa merg cu ea la munte, sa fac trasee montane cat de cat usoare. Nu cred ca o sa urc cine stie c stanci abrupte cu motorul dar totusi vreau sa pot sa-l bag prin noroi si teren destul de accidentat. Nu vreau ceva care e gandit si pentru strada.

Vechimea nu prea e un criteriu, mai mult ma intereseaza motorul. As vrea sa iau ceva cat mai usor dar cu destula putere. Tocmai de acceea m-am oprit la 2T, 125 sau 250. Din cate am citit pe net enduristii din dobrogea au si 4t dar si 2t, de la 125 la 600 deci nu cred cred ca are mare relevanta. Pana la urma fiecare se plimba cu ce ii e confortabil si ce ii place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai asta e ca nu stiu ce imi trebuie. Eu am de gand sa o scot pe plaja in extra-sezon, cel putin la inceput ca sa ma invat cu ea pe nisip, nu prin prapastie. Dupaia as vrea sa merg cu ea la munte, sa fac trasee montane cat de cat usoare. Nu cred ca o sa urc cine stie c stanci abrupte cu motorul dar totusi vreau sa pot sa-l bag prin noroi si teren destul de accidentat. Nu vreau ceva care e gandit si pentru strada.

Vechimea nu prea e un criteriu, mai mult ma intereseaza motorul. As vrea sa iau ceva cat mai usor dar cu destula putere. Tocmai de acceea m-am oprit la 2T, 125 sau 250. Din cate am citit pe net enduristii din dobrogea au si 4t dar si 2t, de la 125 la 600 deci nu cred cred ca are mare relevanta. Pana la urma fiecare se plimba cu ce ii e confortabil si ce ii place.

 

maistre, pe nisip iti trebuie power ca la balabuc, 4t e cel mai potrivit ;) 450 as zice eu, si te vei descurca cu el si la munte. Daca mai investesti si intr-o pereche de roti de supermoto ai tacamul complet pentru ce vrei tu sa faci. recomandarea mea 450 exc dupa 2004.

succes! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pfuai ce ma dispera recomandarile cu ia-ti ceva recent ca e mai bun. nu frate iti iei un motor aflat intr-o stare buna. daca nu te pricepi si iei la loterie iei ceva mai vechi caci dai bani un sfert. piesele sunt la fel de scumpe si vin la fel de repede.

 

am avut un rm125 din 1996 si am bagat bani un sfert cat am bagat intr-un kx250f din 2010 luat ... ca e recent ce puii mei. daca esti la inceput si nu sti ce vrei atunci ia-ti ceva ieftin oricum nu e ce iti doresti pe termen lung. personal recomand ce o zis soso, un dr350, pe cuvant ca e senzational motorul pentru un incepator. ia-ti cross si iti vei rupe spatele caci vei sta doar in sa ia-ti cross in 2 timpi si orice cazatura de enduro va urca dealul al tau nu, ia-ti cross in 4 timpi si vei sta jumatate de an ca sa il vinzi. daca ar fi sa o iau de la inceput mi-as lua ktm exc de 125 in 2t si as creste spre 250 pentru ca in final sa aleg intre exc 300, gasgas ec300 sau husaberg te300, asta daca vrei urcari pe dealuri si munti, padure adica hard, de vrei rally raid, adica blana pe forestiere in plimbari japonez de 250/450 enduro sau ktm 450.

 

revin, Ieftiiiiin ca sa minimizezi pierderea deci Suzuki dr350e ..,nu s

Editat de Suzuki_RM_125
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

paaai nu exista-n lumeeea asta moto ca al meu...parafrazand o manea.

vei auzi multe despre motoare care-i mai bun sau mai usor, care are ciclistica cea mai buna, care-i mai fiabila samd.

 

in faza asta iti recomand sa incerci cat mai multe inainte sa cumperi, si cand te-oi hotari, IA CEVA IEFTIN CU VALOARE DE REVANZARE pt ca daca iti va placea vei vrea altceva mai bun iar daca nu, NU. vei pierde putin la dixtractia asta.

 

neaparat 4 timpi, si e buna sugestia colegului, un motor care sa existe in gashca ta sigur vei gasi un sfat si ajutor pe coclauri.

2T e pt cine merge foarte bine si stie sa o exploateze si e foarte fit, pt incepatori: 4T . te penalizeaza mai putin in teren si livreaza puterea mai smooth.

 

eu as merge pe 4t cu valoare de revanzare buna, an cat mai recent.

 

succes !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dr350, ieftin si bun

:D dupa vara asta plina de trasee faine, ma bag si eu pe cont si...ce vad? s-a dat Soso cu Dr-istii. Asa da dom`le! Cum deja v-am salutat, intreb si eu: mai sunt Dr-uri bune? Mai cara cineva un Dr 350 de-afara? Pare cam moarta treaba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vali, nu m-am dat cu dr-isti, insa pentru ce vrea colegul si unde presupun eu ca e el pe scara "talentului", dr350 , ideal variantele cu putere mai mare, cred ca se potriveste manusa. anul asta, ca am mai reusit sa ajung la niste curse de hard enduro, am vazul multa lume cu motoare brava si....atat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tre sa recunosc ca mai mereu ai avut dreptate(nu prea ai rabdare sa explici pe-ndelete, atat de obiectat :D ), si cam asa e treaba cu asta ieftin si bun. Apropo, vezi, daca ai rabdare sa citesti ce am scris intr-un topic nou, poate poti sa-ti dai o parere mai avizata. Spor la toate!

Editat de vAli.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

dap...salutari sunt un membru mai 'nou'

as vrea sa imi iau o motocicleta ENDURO,insa nu la 3000 euro sau la 2000...

as vrea noua MAXIM pana la 1500Euro

iar second...pana in 1000 euro,precizez ca o folosesc numai pt. OFFROAD.Deci cu drumurile...nu stiu inca,dar nu o voi folosii pe drumuri nationale sau drumuri principale.

motorul sa fie intre 50 si 120 cmc.

Si sa consume cat mai putina benzina...pt ca nu am chef sa dau 30 lei pe zii sa ii fac plinu'. Motorul sa fie destul de bun,pentru ca o sa fie ceva UPHILL mai greu umpic.Insa nu este ceva ce nu m-as putea descurca cu un motor de mai putin de 60 cmc...insa zic asa,s-ar putea sa imi creeze probleme daca e sub 60.

Iar cu imatricularea...nu cred.Doar sa aibe acte,ca eu vreau sa merg cu ea in FRANTA in munti deaia.

15 ani [85-95 KG]

intrebare: care este diferenta dintre enduro si HARD enduro...ca am mai vorbit cu cativa oameni de pe aici cand n-aveam contu activat,toti mi-au dat direct hard enduro la 2000 euro.

 

 

Nu O VOI FOLOSI LA HARD NICIODATA,unde stiu ca nu pot si nu vreau sa ma aventurez si e periculor,nu ma voi duce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...