Sari la conținut

Problema carburatie


iacubovici
 Share

Postări Recomandate

Salut,

am o problema cu mobra mea, un BMW F650 din '94 . Problema a inceput cu niste simptome slabe iar acum sunt tot mai puternice si nu mai pot sa umblu cu ea:

Simptome:

- porneste tot mai greu

- moare la relanti daca e sub 3000 rpm

- moare daca o accelerez brusc din pozitia de relanti

- daca tin socul tras cat sa ridic turatia peste 2000 nu mai moare la relanti

- in mers, peste 3000 rpm merge fara probleme

 

Pana acum am verificat, fara nici un rezultat: bujii, filtru aer, amestecul in carburatoare l-am setat ca din fabrica dupa manualul de reparatii, schimbat benzina folosita.

Urmeaza zilele astea sa montez filtru de benzina si sa desfac carburatoarele si sa le verific/curat

 

Va rog, pe cei in domeniu, sa va dati cu parerea sa-mi spuneti daca ar putea fi altceva inafara de mizerie in carburatoare. Ce ar mai trebui sa verific?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

am o problema cu mobra mea, un BMW F650 din '94 . Problema a inceput cu niste simptome slabe iar acum sunt tot mai puternice si nu mai pot sa umblu cu ea:

Simptome:

- porneste tot mai greu

- moare la relanti daca e sub 3000 rpm

- moare daca o accelerez brusc din pozitia de relanti

- daca tin socul tras cat sa ridic turatia peste 2000 nu mai moare la relanti

- in mers, peste 3000 rpm merge fara probleme

 

Pana acum am verificat, fara nici un rezultat: bujii, filtru aer, amestecul in carburatoare l-am setat ca din fabrica dupa manualul de reparatii, schimbat benzina folosita.

Urmeaza zilele astea sa montez filtru de benzina si sa desfac carburatoarele si sa le verific/curat

 

Va rog, pe cei in domeniu, sa va dati cu parerea sa-mi spuneti daca ar putea fi altceva inafara de mizerie in carburatoare. Ce ar mai trebui sa verific?

 

 

 

Un prieten cu un GF 650 din 97'aceleasi simptome ,dupa curatarea carburatoarelor , sincronizare , schimbat filtru de benzina s-a dovediit ca CDI-ul de vina . Stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de sfaturi. eu sper sa am astazi timp sa desfac carburatoarele sa vad care e problema. Eu sper sa fie doar mizerie sau in cel mai rau caz membranele acelea de cauciuc... o sa vedem, iar daca reusesc sa fac rost de un aparat de masurat compresia, am s-o masor si pe aia, dar nu stiu care ar trebui sa fie valoarea buna la compresie asa ca daca aveti voi idee va rog sa-mi spuneti. revin cu vesti dupa ce desfac carburatoarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mdeci... azi am facut asa:

verificat si curatat circuitul de alimentare

desfacut si verificat carburatoarele

verificat daca este scanteie la bujii

Dupa toate astea am pus la loc totul si tot nu a pornit. la final a zis Pck sa schimbat totusi o bujie din cele doua.... ghici... a pornit.... doar ca merge la fel de prost ca si pana acum. Ideea e ca am schimbat doar una din cele doua bujii pentru ca nu am avut cheie buna cu care sa putem desface bujia din spate. Maine ma duc sa cumpar cheie, sa schimb bujia sa sa vad ce zice. revin cu povesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu am desfacut bucati ambele carburatoare si am suflat totul cu aer, am verificat cuiele si membranele si totul arata f bine. sincer nu stiu cum arata mai exact jiglerul de relanti si nici nu imi dau seama unde poate fi daca nu in carburator. Poti sa-mi dai un indiciu? desi am pus deja carburile la loc si nu ma prea mai incanta ideea sa le mai desfac

jetul de relanti este separat de restul carburatorului ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din NEfericire problemele de carburatie se lasa cu multe demontari si remontari, pentru ca nu o nimeresti din prima.

jiclorul de relanti ar trebui sa fie pe admisia de aer, spre filtrul de aer (regleaza aerul), fie la iesire spre motor (regleaza benzina). Acesta are de obicei o valoare presetate, la multe motociclete japoneze 2 s 1/2 ture inapoi. In manual scrie si la tine cate ture..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, am schimbat eu si a doua bujie dar din nefericire am descoperit problema, in alta parte, unde e mai naspa. Am verificat uleiul si e plin de benzina. Nu cred ca e antigel, pentru ca in borcanul cu antigel nu este ulei. Din cate stiu eu asta inseamna ca segmentii sunt de bai, deci motorul trebuie segmentat si daca tot suntem acolo o trebuie schimbata si garnitura de chiulasa.... avand in vedere amploarea operatiunii si faptul ca nu am sculele necesare, am sa apelez la un atelier de reparatii.. :( cand o sa am bani :(

post-65738-0-12776900-1346831394_thumb.jpg

post-65738-0-88520400-1346831405_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca in ulei ai benzina un fenomen destul de des intalnit este defectiunea cuiului pontou, care nu mai inchide "supapa" pe unde ajunge benzina in carburator, iar benzina curge prin admisie in cilindri, si ulterior in baie!

 

verifica etanseitatea cuiului pontou, inspectie vizuala macar (daca tot trebuie sa dai jos carburile).

 

LE: fa si un test de compresie ca sa fii linistit!

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..mie mi s-a inundat un cilindru peste noapte cu benzina din cauza la ceva mizerie mica care nu mai lasa cuiul pontou sa se inchida..si cand zic inundat ma refer ca ajunsese benzina pana dimineatza la robinetul vacuumatic..:)))am drenat tot de acolo 10 shpanuri la electromotor si a mers..daca segmentii sunt buni nu trebuie sa mearga benzina in ulei...dar testul de compresie e aici cel mai relevant...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu stiam ca daca am benzina in ulei e din cauza segmentilor care sunt uzati ... nu mai inteleg nimic...

am verificat cuiul pontou la ambele carburatare si nu prezinta urme de uzura....

Obligatoriu test de compresie !!! Nu cumva sa te apuci sa demontezi motorul aiurea !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca esti din Cluj, mergi la Dan_Cata (parca asa are userul pe forum, vezi sectiunea cu BMW-uri), poate te ajuta el.

 

 

/index.php?/user/22404-dan-cata/

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa dau de el, dar am primit raspuns ca el nu e mecanic (adica nu are atelier deschis), el doar repara din pasiune si mai mult motoare mari de 1100, 1200 cume si al lui. E ok, am s-o scot eu la capat pana al urma chiar daca nu am mai desfacut motocilete, dar am desfacut masini in tinerete :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, am schimbat eu si a doua bujie dar din nefericire am descoperit problema, in alta parte, unde e mai naspa. Am verificat uleiul si e plin de benzina. Nu cred ca e antigel, pentru ca in borcanul cu antigel nu este ulei. Din cate stiu eu asta inseamna ca segmentii sunt de bai, deci motorul trebuie segmentat si daca tot suntem acolo o trebuie schimbata si garnitura de chiulasa.... avand in vedere amploarea operatiunii si faptul ca nu am sculele necesare, am sa apelez la un atelier de reparatii.. :( cand o sa am bani :(

(lasa pt la sfarsit segmentii ..compresia...garnitura de chiuloasa)

vezi ca la F650 la toate deja este copt tubul ce leaga carburatoarele de cilindru,din cauza varstei daca nu a fost schimbat pana acum.

tot asa este copt si garnitura de la robinet.nu inchide clar robinetul+carburatoarele-nu ai cum sa ai nivel bun.

Pune doua furtune transparente pe fundul carburaoarelor. capetele libere le tii sus si desfaci suruburile de golire de la carburatoare...si deschizi benzina....

asa poti sa verifici daca ai acelai nivel in ambele carburatoare si cu cat este si nivelul sub margine! si vezi si care cui nu inchide ca tot iti creste nivelul in furtune...

nu stiu cat trebuie sa fie exact..eu am aproximat pe la 12 mm..dar asta e o valoare de la alt motor..la F650 daca stie cineva si eu asi dori sa aflu...

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(lasa pt la sfarsit segmentii ..compresia...garnitura de chiuloasa)

vezi ca la F650 la toate deja este copt tubul ce leaga carburatoarele de cilindru,din cauza varstei daca nu a fost schimbat pana acum.

tot asa este copt si garnitura de la robinet.nu inchide clar robinetul+carburatoarele-nu ai cum sa ai nivel bun.

Pune doua furtune transparente pe fundul carburaoarelor. capetele libere le tii sus si desfaci suruburile de golire de la carburatoare...si deschizi benzina....

asa poti sa verifici daca ai acelai nivel in ambele carburatoare si cu cat este si nivelul sub margine! si vezi si care cui nu inchide ca tot iti creste nivelul in furtune...

nu stiu cat trebuie sa fie exact..eu am aproximat pe la 12 mm..dar asta e o valoare de la alt motor..la F650 daca stie cineva si eu asi dori sa aflu...

 

Tubul ce leaga carburatoarele de cilindru precum si robinetul de benzina sunt ca noi ca au fost schimbate recent, plus ca am erificat acum robinetul de benzina cand am glit rezervorul ca sa curat filtrele de pe robinet din rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal ca atunci cand nu inchid cuiele pontou sa iti ajunga benzina in ulei. segmentii nu etanseaza perfect nici cand motorul este nou. NU DESFACE MOTORUL PENTRU PROBLEMA ASTA! verifica si sita care intra in T-ul dintre carburatoare si regleaza nivelul pe undeva la 14-14,7 mm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

furtunul ala nu este asa cum zici tu, 'prea plin'! este pentru a nu se forma 'presiune' in camera de nivel atunci cand motorul functioneaza, adica cand inchid si deschid plutitoarele! altfel, s-ar forma o 'presiune' care ar face ca plutitoarele sa numai deschida. nu ai observat ca ar trebui sa inunde toata admisia inainte sa curga pe acolo?!? da, va curge si pe acolo, doar daca pe cilindrul in cauza supapele de admisie vor fi inchise! la alte modele, adica cele cu sistem RAM-AIR (si pompa de benzina, nu prin cadere, altfel nu ar functiona) acele furtune vin direct din admisie pentru a 'presuriza' camerele de nivel constant in timp ce se deplaseaza motocicleta! va rog nu induceti omul in eroare, ar fi pacat sa 'deschida' un motor ce fuctioneaza bine din cauza unor sfaturi gresite!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...