Sari la conținut

N`am scanteie Yamaha Fzr


George2013
 Share

Postări Recomandate

Salut. am achizitionat de curant o yamaha fzr si nu am scanteie deloc la ea...motorul l`am auzit pornit mai demult...acum nu imi da scanteie pe nici o fisa...poate fi senzorul? bobinele? cdi? voi ce parere aveti ca nu m`asi apuca sa le cumpar pe toate pt ceva minor,curent ajunge pana in bobine:) astept raspunsuri, ms mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. am achizitionat de curant o yamaha fzr si nu am scanteie deloc la ea...motorul l`am auzit pornit mai demult...acum nu imi da scanteie pe nici o fisa...poate fi senzorul? bobinele? cdi? voi ce parere aveti ca nu m`asi apuca sa le cumpar pe toate pt ceva minor,curent ajunge pana in bobine:) astept raspunsuri, ms mult!

 

Cum ai verificat ca nu are scanteie? Secundarul fiecarei bobine este legat la 2 bujii (2 cilindri 1-4, 2-3), atunci cand verifici daca o bujie da scanteie, celalalt capat al secundarului trebuie sa fie conectat la bujia corespondenta, altfel circuitul este deschis.

 

Daca ai curent pe primarul bobinelor, simulezi "ruptorul" prin decuplarea minusului, moment in care ar trebui sa apara scanteie pe ambele bujii. Daca nu ai scanteie, problema este dupa bobine... bobinele (cam improbabil sa pice amandoua in aceasi timp), fise, pipe... etc.

 

Daca ai scanteie, problema este inainte de bobine, respectiv CDI, bobina pick-up... etc.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bobinele nu se ard amandoua,iar faza cu cealalta bujie in fisa ,adica 1-4 nu are legatura.verifica cdi-ul sau daca are plus pe alimentare.

 

Cum ai verificat ca nu are scanteie? Secundarul fiecarei bobine este legat la 2 bujii (2 cilindri 1-4, 2-3), atunci cand verifici daca o bujie da scanteie, celalalt capat al secundarului trebuie sa fie conectat la bujia corespondenta, altfel circuitul este deschis.

 

Daca ai curent pe primarul bobinelor, simulezi "ruptorul" prin decuplarea minusului, moment in care ar trebui sa apara scanteie pe ambele bujii. Daca nu ai scanteie, problema este dupa bobine... bobinele (cam improbabil sa pice amandoua in aceasi timp), fise, pipe... etc.

 

Daca ai scanteie, problema este inainte de bobine, respectiv CDI, bobina pick-up... etc.

 

Succes!

Nu are legatura cu defacerea minusului,faza e valabila la cdi-urile mai vechi echipate cu tranzistori pe finali si nici aia la toate.La Cdi-urile mai noi nu ai curent pe driver doar cind senzorul citeste reperul de pe volanta,ceea ce ai zis tu e valabila la cdi-urile care au 12v pe finalul care duce la bobina de inductie,iar prin desfacerea minusului bobina mai scapa din autoinductie cate o scanteie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E putin probabil sa cada toate bobinele simultan ( sunt doua). Electromotorul invarte? Sigurantele si contactele din cutia de sigurante sunt ok? Butonul de start e OK? Verifica unitatea de aprindere - e un TCI, nu un CDI, adica aprindere inductiva - (pe un alt fzr, cel mai simplu, daca cealalata motocicleta porneste e OK); daca nu merge, ai descoperit vinovatul. Daca merge, verifica contactul - nu stiu exact cum e la fzr, dar multe motoare au o rezistenta "antifurt" de 100 ohmi in contact, eu mi-am pierdut vremea recent 2 saptamani din cauza uneia cu un piciorus rupt. Daca si contactul e ok, cine stie ce alte fire/contacte/sigurante sunt rupte/oxidate, etc, dar mai putin probabil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bobinele nu se ard amandoua,iar faza cu cealalta bujie in fisa ,adica 1-4 nu are legatura.verifica cdi-ul sau daca are plus pe alimentare.

 

 

Nu are legatura cu defacerea minusului,faza e valabila la cdi-urile mai vechi echipate cu tranzistori pe finali si nici aia la toate.La Cdi-urile mai noi nu ai curent pe driver doar cind senzorul citeste reperul de pe volanta,ceea ce ai zis tu e valabila la cdi-urile care au 12v pe finalul care duce la bobina de inductie,iar prin desfacerea minusului bobina mai scapa din autoinductie cate o scanteie.

 

Aici se discuta despre FZR... tu despre ce (motor) vorbesti?...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Aici se discuta despre FZR... tu despre ce (motor) vorbesti?...

 

Ride Safe!

Fzr ,clar! Nu vorbesc despre mobra ! Si vorbesc di experienta de ani grei ,nu de la etapa locala de surubarit-viteza :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bobinele nu se ard amandoua,iar faza cu cealalta bujie in fisa ,adica 1-4 nu are legatura.verifica cdi-ul sau daca are plus pe alimentare.

 

 

Nu are legatura cu defacerea minusului,faza e valabila la cdi-urile mai vechi echipate cu tranzistori pe finali si nici aia la toate.La Cdi-urile mai noi nu ai curent pe driver doar cind senzorul citeste reperul de pe volanta,ceea ce ai zis tu e valabila la cdi-urile care au 12v pe finalul care duce la bobina de inductie,iar prin desfacerea minusului bobina mai scapa din autoinductie cate o scanteie.

 

 

Fzr ,clar! Nu vorbesc despre mobra ! Si vorbesc di experienta de ani grei ,nu de la etapa locala de surubarit-viteza :D

 

ani grei sau nu ar trebui sa stii ca fzr-ul are tci. si de abia de curand motocicletele au cdi, cu mici exceptii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ani grei sau nu ar trebui sa stii ca fzr-ul are tci. si de abia de curand motocicletele au cdi, cu mici exceptii!

Bine Tibi ai dreptate,dar daca la romani le spui sa caute TCI (tranzistor controled ignition) ma intreaba ce e ala,sau nu stii ca s-a incetatenit definitia la CDI pentru DC ?:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine Tibi ai dreptate,dar daca la romani le spui sa caute TCI (tranzistor controled ignition) ma intreaba ce e ala,sau nu stii ca s-a incetatenit definitia la CDI pentru DC ? :D

 

acelasi lucru ca si cu xerox-ul. asta nu inseamna ca e bine. pe mine ma zgaraie pe retina cand vad chestii de astea. sau pe timpane, depinde de caz! :D

Editat de Performance Solutions
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acelasi lucru ca si cu xerox-ul. asta nu inseamna ca e bine. pe mine ma zgaraie pe retina cand vad chestii de astea. sau pe timpane, depinde de caz! :D

Si pe mine ma zgariau intr-o vreme,dar ce pot sa fac? Limba romana nu o fac eu, si nici nu incerc sa o schimb,incerc sa ma fac inteles....:)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fzr ,clar! Nu vorbesc despre mobra ! Si vorbesc di experienta de ani grei ,nu de la etapa locala de surubarit-viteza :D

 

FZR are TCI cu tranzistori tip darlington NPN si bobinele alimentate direct pe plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect,iar in tci mai gasesti si un integrat care iti modifica curba de avans in functie de impulsurile care le numara senzorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Deci...am ajuns acasa in sfarsit, m`am apucat si am montat motorul cat sa stea pe roti...Ce am observat momentan este: contact distrus, este la locul lui dar butucul e facut terci n`ai unde baga cheia (intra degetul) apoi la cutiuta cu sigurante, in jurul unei sigurante este prajit plasticul,...am mai vazut ca la CDI sunt inadite 2 fire pana sa intre in mufa...momentan atat pe azi, voi revenii si cu poze



Am mai descoperit inca ceva, am scanteie pe fiecare fisa doar cand pun plusul pe baterie...Adica in momentul in care ating plusul de baterie imi da cate o scanteie pe fiecare bujie si atat...cand dau la automat, nu mai am nimic...si alceva ar mai fii un ticait, atunci cand pun plusul pe baterie se aude un ticait intr`un releu...aveti idee cam ce ar putea fii?:-??



Salut. Am gasit Tid`ul prajit, ma poate ajuta cineva cu niste valori pt piesele prajite din imagine?...sau o documentatie pentru el? Se merita sa incerc sa`l repar sau sa caut altul?

 

post-70734-0-51847000-1361354120_thumb.jpg

post-70734-0-14146200-1361354172_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumparar-i un cdi...ca-i prajit asta pe care il ai...cineva a rupt ceara si a relipit pe acolo una alta...plus ca grupul ala de 4 piese de langa cei doi condensatori arata de parca i-a dat cineva 220 V...cumpara un cdi bun ca nu-i scump..gasesti pe toate gardurile ,de fzr 1000..



nu merita sa repari nimic...pentru ca la cum arata prajeala e foarte posibil ca si circuitele sunt intrerupte,exfoliate...tziganie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...