Sari la conținut

Accident Mihai Bravu (pasaj Obor)


Diaboliqute
 Share

Postări Recomandate

Iesirea din pasajul Obor dinspre Iancului spre intersectia cu Lizeanu e foarte periculoasa daca bagi goneta in pasaj. Sunt soferi care cauta locuri de parcare si intorc in fata pasajului. Omu se uita dupa locul de parcare, asigurarea la trafic cade in plan secund.

Cand urci tare nu vezi masina care intoarce decat foarte foarte tarziu. O astfel de situatie se poate termina extrem de rau daca viteza este peste suta cand incepe urcarea.

Patit pe pielea mea - am fost foarte foarte aproape dde accident.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Revin cu un update si poate obtin si niste sfaturi de la voi.

 

Am fost cu CB-ul la constatare, am obtinut incadrarea normala din fericire, am avut neplacerea de a fi mintit pe fata cu "nu eu constat gradul de intretinere, inspectorul de dauna caruia ii duceti devizul de reparatie se ocupa" si daca nu ma uitam inainte sa semnez, mi-o furam. Asa, dupa ce m-am uitat si am vazut acolo nebifata nici o stare de intretinere, i-am zis "nu semnez pana nu e bifata starea intretinere normala". Iar de aici a pornit o discutie foarte acida, inspectorul spunand ceva in genul "cam orice are peste 8 - 9 ani intra la grad de intretinere satisfacatoare". Cat tupeu! I-am dat bineinteles cu propria-i legislatie-n cap, care prevede cu totul alte norme de incadrare al unui vehicul in conditiile de intretinere. Am obtinut in cele din urma incadrare normala.

 

Am dus CB-ul la Unitedmotors, ei imi dau deviz 7200 euro reparatii. Eu am dat pe CB500-ul asta 1700 euro in 2011 si este din 1998. Cei de la Unitedmotors nu au putut obtine de la Honda pretul de achizitie din 1998 cu care eu sa pot negocia ulterior cu asiguratorul pentru dauna totala. Am citit pe ici pe colo despre reparatie in regim propriu. Dar nu am reusit sa gasesc in legislatia asiguratorului nimic scris, negru pe alb.

 

Ideea e ca nu stiu care ar fi cea mai buna varianta pentru mine, regim propriu / dauna totala.

 

Pentru dauna totala stiu practic cum functioneaza; se scade 75% din pretul ei, dat fiind faptul ca are peste 10 ani vechime, iar apoi pot sa aleg sa iau toti banii sau sa le dau 25% din suma sa pastrez si epava. Totusi nu stiu pretul ei de achizitie din 1998. Si as vrea sa obtin informatii legate de reparatiile in regim propriu. Ce procent, din ce, in funtie de ce se acorda sau nu se acorda etc.

 

Nu vreau sa ma duc la Asirom neinformat. Au incercat sa ma arda o data, o s-o faca si a 2-a oara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am rezolvat cu schwacke. ~8 euro pentru pretul de catalog. Daca aveau ZZR de 400 (model de .jp) sigur au si cebe-ul tau. Iti dau un .pdf cu pretul in mai putin de 5 minute.

Editat de bogdan192
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu gasisem pretul de catalog doar pentru motorul meu. Asa da schwacke. Catalogul intreg e mult mai scump decat cei 8 euro pe care ii cer pentru o interogare in baza lor de date.

Editat de bogdan192
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu un update si poate obtin si niste sfaturi de la voi.

 

Am fost cu CB-ul la constatare, am obtinut incadrarea normala din fericire, am avut neplacerea de a fi mintit pe fata cu "nu eu constat gradul de intretinere, inspectorul de dauna caruia ii duceti devizul de reparatie se ocupa" si daca nu ma uitam inainte sa semnez, mi-o furam. Asa, dupa ce m-am uitat si am vazut acolo nebifata nici o stare de intretinere, i-am zis "nu semnez pana nu e bifata starea intretinere normala". Iar de aici a pornit o discutie foarte acida, inspectorul spunand ceva in genul "cam orice are peste 8 - 9 ani intra la grad de intretinere satisfacatoare". Cat tupeu! I-am dat bineinteles cu propria-i legislatie-n cap, care prevede cu totul alte norme de incadrare al unui vehicul in conditiile de intretinere. Am obtinut in cele din urma incadrare normala.

 

Am dus CB-ul la Unitedmotors, ei imi dau deviz 7200 euro reparatii. Eu am dat pe CB500-ul asta 1700 euro in 2011 si este din 1998. Cei de la Unitedmotors nu au putut obtine de la Honda pretul de achizitie din 1998 cu care eu sa pot negocia ulterior cu asiguratorul pentru dauna totala. Am citit pe ici pe colo despre reparatie in regim propriu. Dar nu am reusit sa gasesc in legislatia asiguratorului nimic scris, negru pe alb.

 

Ideea e ca nu stiu care ar fi cea mai buna varianta pentru mine, regim propriu / dauna totala.

 

Pentru dauna totala stiu practic cum functioneaza; se scade 75% din pretul ei, dat fiind faptul ca are peste 10 ani vechime, iar apoi pot sa aleg sa iau toti banii sau sa le dau 25% din suma sa pastrez si epava. Totusi nu stiu pretul ei de achizitie din 1998. Si as vrea sa obtin informatii legate de reparatiile in regim propriu. Ce procent, din ce, in funtie de ce se acorda sau nu se acorda etc.

 

Nu vreau sa ma duc la Asirom neinformat. Au incercat sa ma arda o data, o s-o faca si a 2-a oara.

Primul pas e sa afli pretul de nou pt motor. Din catalogul Schwacke. Cel mai probabil pe bani, asta daca nu ai pe cineva la asigurari RCA intr-o pozitie mai inalta, sa aiba acces la catalog.

 

Daca este sub 7200 euro, atunci nu mai poti lua in calcul varianta reparatie in regie proprie, fiindca dauna totala e exclude. In acest caz vei primi despagubirea pe dauna totala. Adica din acel procent de 25 la suta (deoarece asa cum ai spus bine, vechimea depaseste 10 ani) ti se va mai scadea un procent din cauza starii de intretinere (primeai 25% daca era trecuta ca stare foarte buna, dar nu se intampla uneori nici la motocicletele noi). Atunci e bine sa stii pretul de nou, pt ca asa vei stii daca ti s-a facut calculul corect.

 

Daca pretul de nou depaseste 7200 euro, se ia in calcul varianta reparatiei. Care este de doua feluri: in service sau in regie proprie.

 

Daca alegi service trebuie sa stii ca societatea de asigurari deconteaza reparatia dupa minim 90 de zile de la iesirea din service. Iar service-ul nu-ti da mobra pana nu i se plateste. Concluzia? tre sa platesti tu, si apoi sa astepti sa-ti recuperezi bani de la asigurari. Si nu te astepta ca asiguratorii sa accepte acei 7200 euro. Nu, iti vor spune ca suma e mult prea mare si refuza despagubirea. Si-ti vor propune un deviz facut de ei, mult mai mic. Sa nu accepti.

 

Daca alegi reparatia in regie proprie, e si asta de doua feluri. Cu despagubirea dupa reparatie, caz in care tu o repari si aduci absolut toate bonurile/facturile inapoi la asiguratori, sa iti fie decontate. Dezavantajul e ca te va costa mult si nu poti repara nimic tu/prieten sau cu piese second. Insa atentie: pretul pieselor se deconteaza la nivel de producator, daca iei piesa mai scump, diferenta o dai din buzunar. Iar manopera se plateste (sau asa era in 2009, la evenimentul meu) doar 30 lei/ora, nu 50/ora sau cat mai este acum in service-urile moto.

 

Cu despagubirea inainte de reparatie. Caz in care ti se va face un calcul al pieselor la pret de producator, si al manoperei (pret si mai mic decat ti-ar fi dat in cazul de mai sus). Sistemul dupa care se face acest calcul se numeste Audatex. Nu tre sa mai aduci niciun bon/factura, te intereseaza unde si cum ti-o repari. E de preferat varianta asta in caz ca ti-o repari cu piese second de pe ebay iar reparatia ti-o faci tu/un prieten. Bine, asta daca nu ti se arunca in fata o suma gen 500 euro sa ti-o repari...

 

Sper sa-ti fie de folos informatiile. bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc tashulina pentru interesul accordat.

 

cazul meu = dauna totala

 

ulterior le-am citit legislatia in detaliu. plata pentru despagubire nu poate depasi valoarea motocicletei de la data producerii accidentului. adica 25% din valoarea ei din 98. iese din discutie reparatia in regie proprie asadar.

 

cu pretul de noua inca am o problema, chiar carpati motor - reprezentanta din bucuresti honda nu mi l-a putut da. mi s-a spus ca le e imposibil avand in vedere ca nu erau infiintati in 98. carpati motor m-a indrumat inapoi la asigurator. am ajuns la asigurator si mi-a s-a spus "stai linistit, avem noi pretul".

 

despagubirea inainte de reparatie ar putea fi o optiune, o sa ma interesez mai mult.

 

ma cam doare sa dau niste bani sa aflu pretul din 98 pentru ca stiu ca oricum asiguratorul nu mi-l ia in considerare decat daca e avizat de service.

 

sunt singurul care a facut un cb-500 mai vechi de 2001 dauna totala si nu din vina lui?

 

mi-e totusi teama sa ma bazez pe ce-mi spune asiguratorul cand vine vorba de pretul de noua, eu cum ii pot verifica? poate-mi arunca un 3000 de euro in fata si ma pune sa-mi calculez 25% din ei. eu cum obiectez?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e dauna totala atunci iese din discutie orice reparatie. Si aia in service, si aia in regie proprie (cu banii inainte sau dupa reparatie).

 

Daca nu reusesti sa afli pretul de nou fara bani, singura solutie e sa dai bani, altfel vei auzi de la asiguratori un pret despre care nu stii daca e cel real sau o mare teapa. Pt ca in fct de pretul ala tu-ti poti face mai mult sau mai putin exact calculul cati bani iei pe dauna totala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule intra pe site la Schwake dai 7,99 € si aia iti dau un certificat pdf cu valoare mobrei de noua!.."ma cam doare sa dau niste bani sa aflu pretul din 98 pentru ca stiu ca oricum asiguratorul nu mi-l ia in considerare decat daca e avizat de service."...stii zicala cu scumpul mai mult pagubeste?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pretul mobrei de noua nu-l afla pentru a-l transmite mai departe asiguratorului. Ala oricum stie pretul. Il afla pt a stii daca asiguratorul ii spune un pret corect pt mobra lui atunci cand va veni discutia de cate procente primeste din pretul ala din catalogul Schwacke. Eu pt 35 lei as prefera sa stiu daca incearca asiguratorul sa ma tepuiasca, sau nu....

Editat de Tashulina
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui intradevar sa interoghez baza de data Schwacke numai ca intampin dificultati. Cand aleg anul ma pot duce pana la 2001 maxim. Am cautat si pe forum aici sa vad daca a postat cineva pas-cu-pas cum se face. Nu reusesc sa gasesc nici varianta in engleza a site-ului si cu germana nu ma descurc mai deloc. Am observat ca daca alegi luna ti se permite sa alegi si o alta optiune, sub 2001, dar odata aleasa te baga intr-un fel de disclaimer care-ti transmite ca sub 12 ani ei nu mai pot da pretul. Cred ca gresesc undeva... Help?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...