Sari la conținut

Tunele Sub Bucuresti


lil debul
 Share

Postări Recomandate

Exista un fort care era depozit GOSTAT pe vremea lu' Ceasca. Intrau cu camioanele in el , la subsol , unde se depozitau legume-fructe pt. Aprozarele din Bucuresti. E o chestie , nu ? Auzi , cu camionu' in subsol. Daca e real (si eu cred ca e) , avea ceva dimensiuni fortu' ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Deci sa inteleg ca in afara ca ei au astupat intrarile interioare..ca la faumati unde am fost, ti-am spus, se vede ca ar fi fost scari in jos dar au fost acoperite..cel putin mie asa mi se pare(pentru ca nu e decat parterul sa zic asa..nu are nivele sub pamant in care se poate intra)..deci ar fi fost intrari si in exteriorul fortului?ca banuiesc ca nu bagau caii prin fort si ce mai bagau ei, nu cred ca aveau mult loc ptr asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fortul Afumati are cateva locuri care ar fi foarte probabil sa fie intrarile astupate la subsol. Cum intrii pe tunelul principal din Afumati , in stanga si dreapta se vor face ramificatii care duc spre turele si etajul 2. Pe partea stanga , este o gaura in scari , cat si in turela . Am reusit sa coboram un ins in gaura aia (distanta de vreo 5-6 metrii intre pamant si turela) insa totul se infunda .

Cat despre chestia cu capacele metalice , nu prea imi vine sa cred. De ce sa mai pui capace metalice din moment ce betonezi si sa astupi totul ?

Ma gandeam ca daca am putea sa facem rost de un aparat din acelea gen sonar numai ca sa se bazeze pe vibratii si sa scaneze solul si gaurile de sub el , ne-ar usura mult munca in gasirea tunelelor si ar putea interveni doar munca manuala cu tarnacopul si o mana de oameni.

Am vizitat multe forturi in ultimul timp dar nu este niciunul ce poate fi exploatat din punct de vedere al explorarii subsolului , sau cel putin , cele care sa spunem ca sunt "vizitabile pentru public"

Lasa-mi in PM un ID de mess , mai schimbam niste pareri .

Editat de Crimen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista un fort care era depozit GOSTAT pe vremea lu' Ceasca. Intrau cu camioanele in el , la subsol , unde se depozitau legume-fructe pt. Aprozarele din Bucuresti. E o chestie , nu ? Auzi , cu camionu' in subsol. Daca e real (si eu cred ca e) , avea ceva dimensiuni fortu' ala.

 

In planurile forturilor se vede ca nivelurile care se situeaza sub pamant au incaperi foarte mari, probabil au rolul de depozite sau magazii. Mai tarziu unor incaperi li s-a schimbat destinatia din magazii in camere care gazduiau motoarele electrice care pompau aerul in tunele. Forturile gazduiau in permanenta cateva zeci sau sute de oameni, iar in timp de razboi probabil ca ar fi trebuit sa gazduiasca de 2-3 ori mai multi militari ca pe timp de pace, deci automat si cantitatea de materiale ,alimente si munitie ar fi fost mult mai mare. Asa ca cei care au conceput forturile au prevazut intrari mari ptr accesul atelajelor care transportau toate aceste alimente. Undeva prin caietul de sarcini (nu ii spunea asa, avea alta denumire dar nu mi-o mai amintesc acum) se specifica ca` intrarile trebuie sa aiba latimea de 4 la 5 m (adica de 2 ori latimea unui car greu tras de 2 boi , 4 cai sau 4 asini pentru ca in caz ca se intersecteaza pe parcurs, sa nu se blocheze calea de acces).

S-a incercat construirea tunelurilor de legatura intre forturi si comandament pe aceleasi criterii, dar s-a constata ca costurile ar fi fost enorm de mari si s-a renuntat la idee . S-au cerut calcule ptr un tunel de latimea unui singur atelaj (2,5-3m) , iar dupa un an de la inceperea constructiei s-a adaugat sarcina de a se posta pe podeaua tunelurilor sine de vagoneti dupa modelul celor folositi in minerit in muntii Apuseni, unde tot materialul rulant era importat din Austro-Ungaria, dar se cerea in mod explicit ca acestea sa fie facute in tara` pentru a nu creea suspiciuni pe plan extern cu privire la destinatia lor. Tot materialul (sine, vagoneti, troliuri ,cabluri) a fost fabricat la Resita. A fost necesara spargerea podelelor pe o lungime de cativa km. in total ptr a incorpora sinele in podea(ceea ce a fost o premiera atunci in romania) , deoarece comandamentul vroia sa foloseasca tunelurile si cu atelaje, si cu militari pedestri, si mai tarziu cand au intrat in dotare ,diferite vehicole .Daca ar fi fost construit dupa modelul cailor ferate cu traverse de lemn ar fi impiedicat trecerea altor vehicole decat vagonetii si ar fi ingreunat mersul pedestru.

 

 

Deci sa inteleg ca in afara ca ei au astupat intrarile interioare..ca la faumati unde am fost, ti-am spus, se vede ca ar fi fost scari in jos dar au fost acoperite..cel putin mie asa mi se pare(pentru ca nu e decat parterul sa zic asa..nu are nivele sub pamant in care se poate intra)..deci ar fi fost intrari si in exteriorul fortului?ca banuiesc ca nu bagau caii prin fort si ce mai bagau ei, nu cred ca aveau mult loc ptr asta

 

Eu nu am fost niciodata in forturi, nu le-am vazut , nu stiu ce se vede din afara`. Ce stiu sigur din planuri este ca nici un tunel nu are iesire direct afara, ci doar se conecteaza cu nivelul 3 al fiecarui fort, fara nici o exceptie. Chair daca unele forturi au si niv. 4 sau 5, tunelurile tot la niv. 3 ajung.

Caile de acces spre tuneluri au fost in asa fel concepute incat sa poata intra cai+atelaje pana la nivelele inferioare, la incaperile destinate ca magazii deoarece majoritatea materialelor nu puteau fi transportate manual ptr. ca` munitia (in special materialul de artilerie grea) cantarea cateva sute de kg. un singur proiectil.

 

Fortul Afumati are cateva locuri care ar fi foarte probabil sa fie intrarile astupate la subsol. Cum intrii pe tunelul principal din Afumati , in stanga si dreapta se vor face ramificatii care duc spre turele si etajul 2. Pe partea stanga , este o gaura in scari , cat si in turela . Am reusit sa coboram un ins in gaura aia (distanta de vreo 5-6 metrii intre pamant si turela) insa totul se infunda .

Cat despre chestia cu capacele metalice , nu prea imi vine sa cred. De ce sa mai pui capace metalice din moment ce betonezi si sa astupi totul ?

Ma gandeam ca daca am putea sa facem rost de un aparat din acelea gen sonar numai ca sa se bazeze pe vibratii si sa scaneze solul si gaurile de sub el , ne-ar usura mult munca in gasirea tunelelor si ar putea interveni doar munca manuala cu tarnacopul si o mana de oameni.

Am vizitat multe forturi in ultimul timp dar nu este niciunul ce poate fi exploatat din punct de vedere al explorarii subsolului , sau cel putin , cele care sa spunem ca sunt "vizitabile pentru public"

Lasa-mi in PM un ID de mess , mai schimbam niste pareri .

 

Toate forturile au locuri astupate, in special cele care duc la tuneluri, sau cele care ar indica drumul spre tuneluri. Pentru asta a fost adus un specialist din ungur ca sa le ascunda f. bine. S-a insistat f.f. mult pe aceasta. Comandamentul militar era f. constient de utilitatea si importanta tunelurilor, desi era constient ca forturile nu mai au nici o valoare militara` (probabil ca se gandeau ca poate vreodata pe acolo o sa isi salveze pielea)

Capacele metalice metalice nu au fost puse deodata cu betonul ! Usile de metal au fost puse imediat dupa inceperea constructiei tunelurilor, si aveau pur si simplu rolul de usi ! Betonul a fost turnat dupa inceperea razboiului , la multi ani dupa instalarea usilor ,si a fost turnat peste usi ptr a impiedica intrarea in tunele. A fost o masura luata la repezeala, si probabil singura gasita` intr-un timp asa de scurt si cu resursele limitate in oameni si materiale.

Si eu m-am gandit la un aparat care sa gaseasca golurile in pamant sau sa faca o schita` a materialelor pe care le detecteaza in subsol, dar nu am aflat nimic. Cel putin nimic care sa penetreze betonul sau sa gaseasca ceva la mare adancime sub pamant. Daca stie cineva ceva, sa ne spuna si noua`.Poate punem mana` de la mana` si il cumparam sau cel putin il inchiriem ptr cateva zile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si de unde incepem ???????

Pai , cum facem ? Stabilim ceva aici , vedem citi se string , care cu lanterna , care cu cazmaua si atacam ? Eu sint pentru. Care se mai baga ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai , cum facem ? Stabilim ceva aici , vedem citi se string , care cu lanterna , care cu cazmaua si atacam ? Eu sint pentru. Care se mai baga ?

 

Si totusi, de unde incepem ???? Dam cu tarnacopul in pereti pana dam de apa` ? Nu merge asa, ne trebuie niste aparatura ca sa mergem cat de cat la sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mai tii minte planurile forturilor , te-as ruga frumos sa faci cumva o harta in functie de intrarile in tunel , ca sa stim de unde sa incepem sa cautam daca acolo sunt.

 

Mda, usor de zis,................ Daca as fi putu sa le pun pe hartie asa cum au fost ele, m-as fi dus de mult singur sa` intru in forturi si sa caut tunelele. Problema e ca eu am vazut planurile prin 96-97, iar desenele erau extrem de elaborate si cred ca numai un specialist in arhitectura, constructii sau topografie ar putea sa citeasca si sa inteleaga cu precizie unde se gasesc intrarile . Ai vazut vreodata planurile unei case sau al unui bloc ? Inchipuie-ti ca planurile forturilor sant de 100 de ori mai complicate. In plus , multe din cotele trecute in planuri nu sant in metri, ci in alte unitati de masura care se foloseau probabil la vremea aceea. O sa incerc sa desenez ceva din ce mi-a mai ramas prin memorie, dar fara` cote precise riscam sa sapam tone de m. cubi fara` rost. Daca gresesc numai cu 1 m, deja s-a dus dracului totul. Cred ca ar trebui inceput cu cautarea intrarilor la nivelele inferioare, caci nu putem cauta de la suprafata sa ajungem direct la -20 m unde se afla` tunelurile. Daca cineva are planurile forturilor, sau stie unde se gasesc pe net, m-ar ajuta f. mult sa localizez ceva din ceea ce imi mai amintesc.

Totusi, fara` niste aparatura ptr. gasit goluri dupa` ziduri nu cred ca avem prea mari sanse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un detaliu ptr inceput, care cred ca e detul de important ,dar nu ne ajuta prea mult (deocamdata) : majoritatea tunelurilor care duc de la forturi spre Bucuresti pornesc de la mijlocul forturilor , iar tunelurile de legatura intre forturi se intersecteaza cu tunelurile spre Bucuresti la distanta de 50-70 m. de forturi. O sa fac o schita` ceva mai tarziu si o sa o atasez aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant.

Am mai putea sa facem rost de un fel de sonda sau forja , care sa sape in locurile care credem ca sunt tunele , desi ar fi greu de gasit asa ceva.

Unde erau planurile care le-ai gasit ? Cum le gasim acum ? Unde sunt in prezent?

Daca e sa facem ceva , trebuie sa ne organizam calumea. Propun sa facem o expeditie de explorare la fortul afumati saptamana viitoare , poate ne mai vin idei noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam acesta e principiul in mare, scuze ptr. calitatea jalnica a desenului, dar nu ma prea pricep. Ideea e ca tunelurile pornesc de la mijlocul fortului spre oras, si la aprox 50 m se intersecteaza cu tunelurile de legatura dintre forturi. Sper ca din desen se intelege ceva

Forturi.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca nu mi-a reusit din prima. Scuze, nu am experienta. Mai incerc o data`, dar nu va asteptati la prea multe de la mine.

Mesaj completat

Principiul este acelasi la toate forturile, exceptie facand forturile Otopeni, Chajna si Tunari, unde din cauza problemelor creeate de infiltratiile de apa tunelele au fost pornite din partea dreapta a fiecarui fort, nu de la mijloc ca la celelalte, lucru care i-a nemultulit pe cei de la minister deoarece considerau ca acest lucru facea mai dificila si mai de durata` evacuarea personalului si materialelor din partea opusa a cladirilor in caz de forta majora`. Tot din cauza infiltartiilor de apa din subsoluri si tunele, au fost facute in subsolul forturilor si in tunele puturi de evacuare a apei f. adanci , unele de 30 m., asemanatoare unor fantani cu diametrul de 50 cm.

Mesaj completat

Interesant.

Am mai putea sa facem rost de un fel de sonda sau forja , care sa sape in locurile care credem ca sunt tunele , desi ar fi greu de gasit asa ceva.

Unde erau planurile care le-ai gasit ? Cum le gasim acum ? Unde sunt in prezent?

Daca e sa facem ceva , trebuie sa ne organizam calumea. Propun sa facem o expeditie de explorare la fortul afumati saptamana viitoare , poate ne mai vin idei noi.

 

Cred ca e cam dificil de gasit o sonda care sa foreze la adancimi peste 20-30 m, si daca totusi gasim, probabil ca costa cam scump inchiriatul. Si cred ca ar fi destul de dificil sa foram in vazul lumii fara` sa atragem atentia si sa nu se ia careva de noi. Deci raman la parerea ca cel mai bine ar trebui inceput cu cautatul aparaturii de specialitate ptr gasirea golurilor din spatele zidurilor.

Planurile pe care le-am vazut sant f. bine pastrate, si aproape imposibil de atins (doar de cateva persoane autorizate care in mod sigur nu ni le-ar imprumuta sa` le vedem). Dupa legislatia in vigoare, documentele secrete de importanta majora` se pastreaza in doua exemplare, unul care este la uz ptr cine are dreptul sa le vada , iar un alt exemplar se inchide si se sigileaza si nimeni nu are dreptul sa le atinga decat la emiterea unui ordin special al unui organ abilitat. Se pare ca exeplarul 2 al planurilor a ars intr-un incendiu (probabil la revolutie) si s-a dat hotarat executarea unui nou set de copii ptr. pastrare. Asa am ajuns eu sa vad aceste planuri.

post-10122-1279747679_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fintina din aia am gasit si eu. Este intr-o camera , ma si gindeam , bai nene , astia scoteau apa cu galeata direct in dormitor ? :)

Ce am mai gasit interesant , din fortul principal , un tunel micut , ganu' canal , care duce in dealul din fata fortului. Am sapat ceva la el , dar din lipsa de timp , nu am mai continuat si a ramas in pronuntare. Facem ceva simbata sau duminica , daca nu ploua ? Desi am inteles ca o sa cam toarne cu galeata , da' poate nu pe la noi. Poate ne intilnim la o cafea si la o "furtuna de creer".

Mesaj completat

Tunelul ala micut , seamana cu schita aia , e pe la mijlocul fortului , la parter , ca sa zic asa , cum intri din strada. Se afla intr-o incapere , genu' dormitor , sau ce aveau aia acolo. Dar e micut , mergi tiris si nici lat nu e. Poate l-au umplut uni cu pamint si a devenit cam mic , dar , repet , e si ingust , genu' , daca intri pe burta , nu mai ai cum sa intorci , tre' sa dai cu spatele ca sa iesi. In capat , parca face un cot , o ia intr-o parte , stg. daca tin eu bine minte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e , mergem saptamana viitoare la afumati si pentru a intocmi planul fortului . Cine ar dori sa vina, sa imi dea PM.

O intrebare :

Sa zicem ca exista tunele , forturile sunt legate de bucuresti si sa zicem si intre ele. Cum stiau baietii de pe vremea lui Carol de directia lor fixa , cum au reusit sa sape in linie dreapta pe o distanta de mai multi kilometrii ?

Mesaj completat

2- In legatura cu forturile din jurul Bucurestiului : va pot spune in mod sigur ca ele (dar nu toate,numai noua din ele) au fost legate de centrul bucurestiului (Ministerul de Razboi de la acea data`) cu tunele mari, de 3,5 m latime, si 3m inaltime. Am vazut planurile intregului sistem intr-o arhiva a MApN acum cativa ani, cand au fost copiate si trimise la un alt corp de armata din motive de siguranta.

 

 

Unde este acesta fosta locatie a ministerului de razboi ?

Editat de Crimen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am uitat aseara pe centura la toate forturile (cu Bing, ca par mai noi hartile).

Nu stiu exact care fort e care (ce denumire au), dar ma uitam ca unele din ele (vreo 4 din ce am numarat), par sa aiba un camp deschis, cam de marimea unui stadion de fotbal, in partea stanga cum te uiti la intrare, situate cam la 50m de fort.

 

Mi se pare destul de plauzibil ca acolo sa fi fost iesirea din tunele, sau drumul care iese de la iesirea tunelului (ca sa aiba loc de manevra).

Din pacate nu am avut timp sa le suprapun ca poze, sa vad daca se suprapun 'bine' aceste terenuri golase in cazul forturilor unde sunt prezente (ca m-a prins o ora tarzie). Ar fi de studiat? sau e doar o parere (proasta)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@crimen , ai auzit de balistica sau de navigatie maritima ? Au toate instrumentele necesare stabilirii unui punc in departare. Or mai fi si alte stiinte. Cind zic de balistica ma refer la artilerie , nu la paint- ball.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@crimen , ai auzit de balistica sau de navigatie maritima ? Au toate instrumentele necesare stabilirii unui punc in departare. Or mai fi si alte stiinte. Cind zic de balistica ma refer la artilerie , nu la paint- ball.

 

Navigatia maritima era folosita cu ajutorul cerului , iar balistica se rezuma la puncte de reper si distanta dintre punct si tinta , din cate stiu eu :).

Cand esti intr-un tunel , nu vezi nimic decat peretii tunelului si pe unde ai venit.

Alexxus , pune cateva poze sa vedem mai clar la ce te referi

Editat de Crimen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fintina din aia am gasit si eu. Este intr-o camera , ma si gindeam , bai nene , astia scoteau apa cu galeata direct in dormitor ? :)

Ce am mai gasit interesant , din fortul principal , un tunel micut , ganu' canal , care duce in dealul din fata fortului. Am sapat ceva la el , dar din lipsa de timp , nu am mai continuat si a ramas in pronuntare. Facem ceva simbata sau duminica , daca nu ploua ? Desi am inteles ca o sa cam toarne cu galeata , da' poate nu pe la noi. Poate ne intilnim la o cafea si la o "furtuna de creer".

Tunelul ala micut , seamana cu schita aia , e pe la mijlocul fortului , la parter , ca sa zic asa , cum intri din strada. Se afla intr-o incapere , genu' dormitor , sau ce aveau aia acolo. Dar e micut , mergi tiris si nici lat nu e. Poate l-au umplut uni cu pamint si a devenit cam mic , dar , repet , e si ingust , genu' , daca intri pe burta , nu mai ai cum sa intorci , tre' sa dai cu spatele ca sa iesi. In capat , parca face un cot , o ia intr-o parte , stg. daca tin eu bine minte.

 

Daca zici ca tunelul era atat de mic de trebuia sa te tarasti pe burta` atunci in mod sigur nu este tunelul de care vorbesc eu, dar s-ar putea sa fie vreunul din tunelele de aeraj sau un put de aprovizionare sau evacuare a apei , sau cine stie ce destinatie putea avea. Forturile aveau nenumarate tunele si hornuri ptr aprovizionare directa pana la nivelele -3 sau si mai jos pana la -5 , sau poate era vreun horn de evacuare a fumului de la sobele dormitoarelor, a bucatariilor, sau cine stie,...................... Dar daca merge in jos, atunci e pe calea cea buna. Trebuie gasit nivelul -2 si -3 ca sa gasim tunelurile. Stie cineva cumva daca la vreun fort este vizibil un etaj mai jos de niv. solului ? Dupa documente vazute de mine, singurul loc unde comunistii au descoperit ceva a fost la fortul Jilava, cand cu prilejul unor modificari la niste magazii, cand au spart un perete au gasit un tunel foarte mare care ducea la un etaj mai jos , foarte mare , exact cat suprafata fortului. Cu toate incercarile lor de a mai gasi vreun tunel ca sa mai gaseasca un etaj, nu au mai gasit nimic. La etajul -1 decoperit de ei, au gasit nenumarate materiale militare in stare f. buna de conservare (incusiv un camion Ford parca` !), dar nu au gasit munitie sau armament. Au cautat cu disperare intrarea la urmatorul nivel crezand ca vor mai descoperi cine stie ce materiale sau mai rau armament si munitie, dar nu au gasit niciodata nimic, desi au sfredelit peretii cu tot felul de masinarii.

 

Daca e , mergem saptamana viitoare la afumati si pentru a intocmi planul fortului . Cine ar dori sa vina, sa imi dea PM.

O intrebare :

Sa zicem ca exista tunele , forturile sunt legate de bucuresti si sa zicem si intre ele. Cum stiau baietii de pe vremea lui Carol de directia lor fixa , cum au reusit sa sape in linie dreapta pe o distanta de mai multi kilometrii ?

Unde este acesta fosta locatie a ministerului de razboi ?

 

As vrea sa vin sa vad si eu forturile , dar din pacate nu stau in Bucuresti.

Directa fixa se poate afla prin metode folosite din totdeauna in topografie. Distante, unghiuri, etc. Pentru masuratori se foloseau artileristii militari, care erau la vremea respectiva topografii oficiali ai administratiei. Nu ma pricep f. bine, dar stiu ca artileristii daca cunosc distanta si unghiul, pot stabili cu mare precizie traiectoria care urmeaza a fi strabatuta (ori de obuz, ori de bomba, ori de om). Oricum ,tunelurile aveau la fiecare 3 km. un put de aueraj pana la suprafata si cu acest prilej se verifica traiectoria exacta si se faceau corectiile necesare. Din pacate aceste puturi au fost astupate atunci cand au fost introdus aerajul fortat cu motoare electrice.

 

Eu m-am uitat aseara pe centura la toate forturile (cu Bing, ca par mai noi hartile).

Nu stiu exact care fort e care (ce denumire au), dar ma uitam ca unele din ele (vreo 4 din ce am numarat), par sa aiba un camp deschis, cam de marimea unui stadion de fotbal, in partea stanga cum te uiti la intrare, situate cam la 50m de fort.

Mi se pare destul de plauzibil ca acolo sa fi fost iesirea din tunele, sau drumul care iese de la iesirea tunelului (ca sa aiba loc de manevra).

Din pacate nu am avut timp sa le suprapun ca poze, sa vad daca se suprapun 'bine' aceste terenuri golase in cazul forturilor unde sunt prezente (ca m-a prins o ora tarzie). Ar fi de studiat? sau e doar o parere (proasta)?

 

Orice parere e binevenita`, nu exista pareri proaste (dupa parerea mea)

Intrarile in tunel nu dau afara`, ci numai la niv. 3 al forturilor, fara` exceptie. Nu stiu ce destinatie ar putea avea acel teren plat despre care vorbesti tu, dar in mod sigur nu este vreo intrare in tunel.

 

@crimen , ai auzit de balistica sau de navigatie maritima ? Au toate instrumentele necesare stabilirii unui punc in departare. Or mai fi si alte stiinte. Cind zic de balistica ma refer la artilerie , nu la paint- ball.

 

Exact, I agree !

 

Navigatia maritima era folosita cu ajutorul cerului , iar balistica se rezuma la puncte de reper si distanta dintre punct si tinta , din cate stiu eu :).

Cand esti intr-un tunel , nu vezi nimic decat peretii tunelului si pe unde ai venit.

 

Cum am zis mai sus, masurand distanta si unghiul ,poti afla cu o precizie destul de mare pe unde te afli. Oamenii au construit tunele cu sute de ani in urma, si au cam reusit (probabil ca unii s-au mai tzapuit cu cativa metri mai la stanga sau mai la dreapta, dar pana la urma le-a iesit).Pe la 1910-1915 cand se lucra de zor la tunelele acestea, probabil ca aveau deja destule metode ca sa nu sape chiar degeaba. Cert este ca pana la urma au reusit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Se pare ca nu mi-a reusit din prima. Scuze, nu am experienta. Mai incerc o data`, dar nu va asteptati la prea multe de la mine.

Mesaj completat

Principiul este acelasi la toate forturile, exceptie facand forturile Otopeni, Chajna si Tunari, unde din cauza problemelor creeate de infiltratiile de apa tunelele au fost pornite din partea dreapta a fiecarui fort, nu de la mijloc ca la celelalte, lucru care i-a nemultulit pe cei de la minister deoarece considerau ca acest lucru facea mai dificila si mai de durata` evacuarea personalului si materialelor din partea opusa a cladirilor in caz de forta majora`. Tot din cauza infiltartiilor de apa din subsoluri si tunele, au fost facute in subsolul forturilor si in tunele puturi de evacuare a apei f. adanci , unele de 30 m., asemanatoare unor fantani cu diametrul de 50 cm.

Mesaj completat

 

 

Cred ca e cam dificil de gasit o sonda care sa foreze la adancimi peste 20-30 m, si daca totusi gasim, probabil ca costa cam scump inchiriatul. Si cred ca ar fi destul de dificil sa foram in vazul lumii fara` sa atragem atentia si sa nu se ia careva de noi. Deci raman la parerea ca cel mai bine ar trebui inceput cu cautatul aparaturii de specialitate ptr gasirea golurilor din spatele zidurilor.

Planurile pe care le-am vazut sant f. bine pastrate, si aproape imposibil de atins (doar de cateva persoane autorizate care in mod sigur nu ni le-ar imprumuta sa` le vedem). Dupa legislatia in vigoare, documentele secrete de importanta majora` se pastreaza in doua exemplare, unul care este la uz ptr cine are dreptul sa le vada , iar un alt exemplar se inchide si se sigileaza si nimeni nu are dreptul sa le atinga decat la emiterea unui ordin special al unui organ abilitat. Se pare ca exeplarul 2 al planurilor a ars intr-un incendiu (probabil la revolutie) si s-a dat hotarat executarea unui nou set de copii ptr. pastrare. Asa am ajuns eu sa vad aceste planuri.

 

 

eu nu inteleg o chestie: cu ce poate sa afecteze siguranta nationala acele planuri vechi ale unor constructii care erau deja depasite in al doilea razboi? ah, ok, posibil sa fie arme inca pe acolo (sa fim seriosi, daca ar exista nu cred ca ar mai fi bune de nimic), sa se duca armata si sa le ia naibii de acolo si sa deschida tunelele publicului larg, ar mai castiga si ei ceva banutzi din turism...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu inteleg o chestie: cu ce poate sa afecteze siguranta nationala acele planuri vechi ale unor constructii care erau deja depasite in al doilea razboi? ah, ok, posibil sa fie arme inca pe acolo (sa fim seriosi, daca ar exista nu cred ca ar mai fi bune de nimic), sa se duca armata si sa le ia naibii de acolo si sa deschida tunelele publicului larg, ar mai castiga si ei ceva banutzi din turism...

 

Nu sant chiar sigur de motivele pentru care inca` mai tin secrete acele tunele, dar banuiesc ca unul din motive este ca daca ele mai sant bune , operative, ele mai pot servi ca mijloc de scapare si refugiu al celor sus-pusi . Nu e de mirare, caci tunele si buncare s-au construit pana` la revolutie, de ce ar deschide niste tunele publicului, daca ei inca mai construiesc (sau construiau) unele noi ? Si oricum , nu le pasa lor de publicul larg , si de turism. Nu le mai pasa` de statiunile balneo care acum cativa ani erau in floare si aduceau bani frumosi, iar acuma sant in paragina`. Crezi ca ar mai baga ei bani in cautarea unor tunele si amenajarea lor ptr. public ? Mai ales ca nu sant date sigure ca ele mai sant in stare buna`. (acesta este doar parerea mea, nu stiu daca e buna` sau nu)

Iar un alt motiv este ca deocamdata nici ei nu le-au gasit, si nici nu stiu ce se gaseste in ele ! Dupa documente se pare ca in tunele se mai gaseste material de razboi, si nu exista acte care sa ateste ca ele au fost scoase de acolo. E posibil ca in timpul razboiului sa fi fost scoase si folosite, si fie sa nu fi fost intocmite acte ,fie sa fi fost pierdute acele hartii care atestau scoaterea si folosirea materialelor. Oricum , datele continute in hartii se opresc undeva la anul 1914, apoi se reiau pe la 1948 cand comunistii au aflat de tunele si au inceput sa scurme prin ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@crimen , cind s-au construit tunelele alea , nu se mai mergea demult pe mare , belind ochii la cer. Si , ca sa stii , tunurile trag in locuri unde nu se mai vede tinta . Eu aveam in gind matematica. Dar , alt exemplu , tunelele de sub Paris , facute mult inainte de cazemate. Sau de sub Londra , pe sub Tamisa. Discovery , cel mai bun prieten al omului. :) :)

Mesaj completat

Ceva sugestiv.

post-5541-1279820382_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...